-
דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
שלום לכל חכמי האתר.
לאחר חיפוש מעמיק באתר, כל השרשורים הרלוונטים לנושא כבר בני 3 שנים ומעלה..
אני אשמח לפתוח פה לדיון את ההתלבטות בין שני הרכבים האלה, קרוזר שנת 06 ודיסקו שנת 07-08...
בדיסקו יש את נושא האלקטרוניקה והטיפולים עם המחירים בשמיים.
האם גם בטויוטה הטיפולים יקרים כמו בדיסקו?
עכשיו שהדיסקו 10 שנים על הכביש, לחבר׳ה בעלי הנסיון איתו, איך הוא מזדקן? כמה הצרות נסבלות?
האם הוא לא ״רך״ מידי בהשוואה לקרוזר בשטחים יותר מאתגרים?
גילוי נאות, ליבי שייך לממלכה האנגלית. עד היום יש געגועים לדיפנדר שהיה.
חשובה לי נוחות הנסיעה ביום יום, ולצערי לא אטייל יותר מפעמיים בחודש (במקרה הטוב)
נסיעה שנתית עומדת בערך על 20k.
יהיה רכב ראשון, אז השבתות ממושכות במוסכים לא כ״כ באות בחשבון.
מה דעתכם בנושא?
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
rantop שלום.
אמנם אני עם ניסיון של פחות משנה עם דיסקו 3 אבל אם נוחות הנסיעה הוא שיקול מכריעה- אזי הוא מנצח בגדול, בכביש וגם בשטח לא דומה למשהו אחר (אולי רק לריינג׳).
כמו שהזכרת ובצדק עלויות חלפים וטיפולים יקרים, אני לא חושב שיותר מטויוטה. הבעיה המרכזית היא שאין הרבה מוסכים שיודעים באמת לטפל בו ביד אוהבת.
אם המוחלף הוא הרנגלר (שבסימלון) אתה הולך להתאהב ללא יכולת לחזור אחורה, לכן תעשה סיבוב קודם על לנדקרוזר ואז אתה מוזמן לסיבוב. בהצלחה.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
תודה רבה, הבנתי באמת שכדאי לשמור את הסיבוב על הדיסקו לסוף כי אין דרך חזרה אח״כ.
איפה אתה מטפל ברכב?
הג׳יפ האחרון אכן היה רוביקון ולפניו היה דיפנדר, שלפניו היה ג׳ימני.
כרגע על פרייבט.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ASIS
rantop שלום.
אמנם אני עם ניסיון של פחות משנה עם דיסקו 3 אבל אם נוחות הנסיעה הוא שיקול מכריעה- אזי הוא מנצח בגדול, בכביש וגם בשטח לא דומה למשהו אחר (אולי רק לריינג׳).
כמו שהזכרת ובצדק עלויות חלפים וטיפולים יקרים, אני לא חושב שיותר מטויוטה. הבעיה המרכזית היא שאין הרבה מוסכים שיודעים באמת לטפל בו ביד אוהבת.
אם המוחלף הוא הרנגלר (שבסימלון) אתה הולך להתאהב ללא יכולת לחזור אחורה, לכן תעשה סיבוב קודם על לנדקרוזר ואז אתה מוזמן לסיבוב. בהצלחה.
- - - Updated - - -
אי אפשר להמנע מדיון כזה אחת ל... :)
תאמין לי שאם היה אפשר להחזיר את הגלגל אחורה, הייתי נשאר עם קוביית האלומיניום השמנונית..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אוי לא...
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
היי רן
כבר דנו בעניין. אכן היה רצוי להשאיר את הדיפנדר...אבל לא בוכים על חלב שנשפך.
דיסקו 3 - רכב מדהים, נוחות וביצועים טובים בכביש ותחושה קלאס שאין לעמוד בפניה - אבל כרכב לטיולים סדירים באופן שוטף גם אם מדובר בתדירות של אחת לשבועיים שלושה לא הייתי ממליץ.
אומנם אין לי ניסיון אישי, אבל חבר שאני מטייל אתו באופן קבוע אחת לשבועיים שלושה קנה דיסקו 3 שנת 2005 - הטיולים שלנו אומנם ברמת עבירות בינונית עד קשה ואולי קשה+, לדיסקו כמעט ולא הייתה בעיית עבירות אבל תקלות בלי סוף- כל טיול תקלה וחלק גדול מהמקרים הרכב חזר הביתה על גרר - אלו לא תקלות שניתן לתקן בשטח- מחשבים שמשתגעים, ברכב יורד למצב הכי נמוך ומסרב לעלות ועוד. הרכב נמכר מהר והוא עבר לפטרול.
לעומתו יש חבר נוסף בחבורה, מטייל עם לנדקרוזר קצר משופר, הוא מהנהגים שנותנים בגז ויהי מה ולמרבה הפלא הרכב איך שהוא שורד את ההתעללות הזו ומצליח לסיים טיולים באופן עצמוני. כן גם הוא שבר וביקר במוסך אבל לא באותה התדירות הכל כך גבוהה של הדיסקו.
אז חרף העובדה שגם אני מחסידי הכירכרות מבין שני אלו הייתי ממליץ על הלנדקרוזר.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
אמיתי לגמרי מהיום, מחבר שנתקע עם הרכב:
ציטוט:
לכל המעוניין.. אני מוכר דיסקו3 ב 50 אלף.
עלות אחזקה חודשית 100אלף..
רק תיקחו ממני את החרא הזה:mad:
אני נוסע בכביש, האוטו מדליק לי נורת SUSPENTION FAULT ומתיישב על הכביש תוך כדי נסיעה ומוציא גיצים.
ועוד מיליון תקלות יותר קטנות.
שלחתי אותו למוסך ואמרתי לו שלא יחזיר לי אותו
וזה ברכב מטופל שמטייל מעט יחסית.
ד"א, מסכים לגמרי עם שלמה, כשהוא נוסע, הוא נוסע נהדר..
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
גם אצלי בהתחלה הופיעה אותה התקלה אחת לכמה זמן, כיבוי והדלקה והבעיה היתה עוברת. כשהחלה לצוץ לעיתים תכופות יותר (בנסיעה קצרה יחסית של כמה ק״מ) לא היה מנוס מלגשת לבדיקה מקיפה במוסך (יומיים) ודווקא במשאבת ההזרקה לצערי נמצאה האשמה. הוחלפה אחר כבוד (14 אש״ח) והתקלה נפתרה לבלי שוב, טפו...טפו...טפו.
כאמור אבחון התקלות והטיפול בהן הוא הגורם המשמעותי באחזקת הרכב הזה ואת זה לא כל מוסך יודע לתת.
רן, לשאלתך אני מטפל אצל אורן מ ׳גרינפלד-מוטורוס׳ בראשל״צ, פדנט ברמה גבוהה ביותר כמו שאני אוהב. אם היה לי ׳שכל׳ הייתי מכניס את הרכב שקניתי אליו לבדיקה שלפני הקנייה.
אגב: הוא בעצמו נוסע על 110 יפייפה שעבר הסבה לקבינה עם ארגז פתוח (טנדר).
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
תקלה במערכת מתלי האוויר נפתרה על ידי החלפת משאבת הזרקה?
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
תקלה במערכת מתלי האוויר נפתרה על ידי החלפת משאבת הזרקה?
אולי הזרקת אויר? ;)
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
במסגרת הבדיקות שנערכו נשללה בעיה במשאבת הסולר החשמלית במיכל ונבדקו המזרקים אחד אחד ונמצאו תקינים.
החיווי על תקלה במערכת האוויר מופיעה דווקא בבעיית הזרקה בגלל
מערכת תגובת הקרקע שהיא עצמה יודעת לשנות מפות הצתה.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
אני הייתי נזהר כמו מאש מכל מכונית שמתיימרת להיות יותר חכמה ממני.
חפש את הפשטות.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
אוקיי הבהרתם את דעתכם לגבי הדיסקו, מה לגבי הקרוזר?
האם זה רכב עם כמות אלקטרוניקה בלתי נסבלת? מה לגבי טיפולים שוטפים?
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
אני חושש מכל מיני מערכות בחירת מצבי שטח ממוחשבות. כאילו - מה לעזאזל אמור להיות הקשר בין צניחת המתלים לבין משאבת ההזרקה?... עובדה. כשמערכת בקרת מצבי השטח ששולטת בפעולת המתלים גם משנה מפות ניהול מנוע, זה עלול לקרות.
מי צריך מחשב לניהול כל חלון? מי צריך מתלי אוויר?.... יש כאלה שמוכנים להישבע בקפיצי כריות אוויר. אני חושב שזה מיותר. ועוד ועוד סיבוכים שהופכים מכוניות כמו הדיסקו 3/4 לסוג של "רימון ללא ניצרה". טו מאץ' טכנולוג'י. לרכוש אחד כזה בן 10?.... השתגעתם?....
הקרוזר הרבה יותר פשוט, וזה כבר טוב.
בהשוואה לדיסקו הוא יותר מגושם ויותר "משאית".
אין מה להשוות נוחות נסיעה, ביצועים ועידון כללי.
הדיסקו כל כך הרבה יותר נוח ומפנק.
גם מאחורי תדמית ה"לא מתקלקל לעולם" של טויוטה יש טיפולים ותיקונים יקרים.
אבל בהשוואה ישירה בין השניים - אין לי ספק שהקרוזר אמין ומהימן בסדרי גודל, ישרוד הרבה יותר טוב וכמובן שגם ישמור על ערך טוב יותר.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מה לעזאזל אמור להיות הקשר בין צניחת המתלים לבין משאבת ההזרקה?... עובדה. כשמערכת בקרת מצבי השטח ששולטת בפעולת המתלים גם משנה מפות ניהול מנוע, זה עלול לקרות.
זהו, שזה לא בטוח עובדה... יש עוד הסבר הגיוני: אחרי שהמוסכניק אבחן וסידר את הקונקטור של החיישן (או משהו פשוט אחר) שגרם לתקלת כריות האוויר, הוא הלביש על הלקוח משאבת הזרקה בשביל הפרנסה. לא לקפוץ, זו תיאוריה בלבד. לא לא מכיר את הלקוח, לא את המוסך ולא את המקרה מעבר למה שתואר כאן.
כמה שזה לא נעים, עדיף לנו שזה המצב - סתם מוסכניק לא ישר - מאשר שאשכרה תקלה במשאבת הזרקה מתבטאת במערכת מתלים משתגעת... אם זה ככה, אלוהים ישמור את בעלי המפלצות המוצצות. ולא, אין קישוריות כזאת בלתי סבירה ברכבי טויוטה/מיצובישי/ניסאן.
אבל יש פה בפורום בחור אחד שבטוח יודע - גרשון איפה אתה?
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אני חושש מכל מיני מערכות בחירת מצבי שטח ממוחשבות. כאילו - מה לעזאזל אמור להיות הקשר בין צניחת המתלים לבין משאבת ההזרקה?... עובדה. כשמערכת בקרת מצבי השטח ששולטת בפעולת המתלים גם משנה מפות ניהול מנוע, זה עלול לקרות.
מי צריך מחשב לניהול כל חלון? מי צריך מתלי אוויר?.... יש כאלה שמוכנים להישבע בקפיצי כריות אוויר. אני חושב שזה מיותר. ועוד ועוד סיבוכים שהופכים מכוניות כמו הדיסקו 3/4 לסוג של "רימון ללא ניצרה". טו מאץ' טכנולוג'י. לרכוש אחד כזה בן 10?.... השתגעתם?....
הקרוזר הרבה יותר פשוט, וזה כבר טוב.
בהשוואה לדיסקו הוא יותר מגושם ויותר "משאית".
אין מה להשוות נוחות נסיעה, ביצועים ועידון כללי.
הדיסקו כל כך הרבה יותר נוח ומפנק.
גם מאחורי תדמית ה"לא מתקלקל לעולם" של טויוטה יש טיפולים ותיקונים יקרים.
אבל בהשוואה ישירה בין השניים - אין לי ספק שהקרוזר אמין ומהימן בסדרי גודל, ישרוד הרבה יותר טוב וכמובן שגם ישמור על ערך טוב יותר.
אין ספק שיש צדק בדבריך וגם אני בעד כמה שיותר פשוט, אבל...
מצאתי כמה יתרונות לקפיצי אוויר בזמן האחרון, בטיול החג העמסתי את האוטו כמו משוגע(גגון על אורך הגג+חצי תא מטען), כל הבית על האוטו+4 ילדים, הרכב נישאר באותו הגובה... פשוט נהניתי להיסתכל עליו... נוחות הנסיעה לא ניפגעה כלל, נכון יש חסרונות של תקלות כאלה ואחרות, לקחתי איתי כרית אוויר ספייר שלא הייתי זקוק לה אפילו ועוד כל מיני דברים בארגז הכלים.
דיסקו 3 רכב פצצה נוח בטירוף ומפנק כשהוא תקין, פוטנציאל התקלות גבוה בהרבה מרכבים אחרים בגלל הטכנולגיה שלו, אבל רכב שטופל כראוי יתן את התמורה שלו, תקלות בו לא זולות והסכומים לא הזויים, אלה המחירים והם לא שונים בהרבה מרכב אחר מקביל, סתם דוגמה עד לא מזמן מחיר המשאבת הזרקה בקינג וכו', הבעיה כמו שכתבו לפני זה למצוא מוסך שמבין ברכבים האלה ויודע להיתעסק איתם, אישית אני מכיר חבר שהיה לו דיסקו 3 ועכשיו 4 ומטפל רק בגבע.
לגבי הקרוזר 06/7 , הוא יהיה יותר אמין בגלל שהוא יחסית יותר פשוט, אבל גם בו יש מערכות ששאבו טכנולוגית כמו TC ו HDC וכו', כבר ציינתי בשרשור השני שבאמצע טיול נידלקו כל הנורות בדשבורד ולא כבו עד ניתוק מצבר לכמה דקות.
קרוזר שמטייל הרבה(ויש איתי 2 עכשיו, גם גיסי קנה) לא יהיה חף מתקלות, אף רכב לא כזה, הוא ניכנס למוסך לפני הטיול וגם אחרי הטיול, גם אם זה סתם בגלל איזה בורג או איזה רעש מעצבן שהתחיל, עדיין זה יום עבודה והתעסקות.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
נמרוד נו באמת... מדובר במוסך מורשה לנדרובר, שאליו נכנסתי אחרי שרמי (מכ. מנחם)איבחן בעיה בלחץ הסולר בעזרת הסורק שלו
אך לא היה לו את הזמן להיכנס לעובי הקורה- יש לציין שלא גבה ממני תשלום כלל.
אח״כ נכנסתי למרכזי בפ״ת, השביתו את הרכב ליומיים בשביל לערוך בדיקה של מתלי האוויר. החזירו לי אותו ואמרו שהכל בסדר- מה שהיה נכון אבל לא מדוייק.
אחרי יומיים חזרה התקלה, לא ויתרתי ורצתי אליהם פעם נוספת רק שהם רצו לחייב אותי שוב על בדיקה (חיבור למחשב) של אותה התקלה- פה כבר ׳חשדתי׳... והעפתי את עצמי משם.
הגעתי למוסך בראשון לציון בעקבות המלצה של חבר שמטפל אצלו במסחריות (דוקאטו) שלו, כבר מראש נאמר לי שיכול להיות שהבעיה היא לאו דווקא במערכת מתלי האוויר.
פשוט הרכב הזה כמעט על כל תקלה שהוא מזהה מנורה שרופה (כן...כן...) דרך צינור טורבו קרוע ועוד נכנס למין ׳מוד חירום׳ מה שמתבטא בהנמכת האוטו ואצלי בנוסף לכך
היה גם מנטרל את דוושת התאוצה.
ואתה דווקא כן מכיר אותי... ישבנו יחד בפעם האחרונה ביער ליד שוהם. שמי צח.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
אין ספק שיש צדק בדבריך וגם אני בעד כמה שיותר פשוט, אבל...
מצאתי כמה יתרונות לקפיצי אוויר בזמן האחרון, בטיול החג העמסתי את האוטו כמו משוגע(גגון על אורך הגג+חצי תא מטען), כל הבית על האוטו+4 ילדים, הרכב נישאר באותו הגובה... פשוט נהניתי להיסתכל עליו... נוחות הנסיעה לא ניפגעה כלל, נכון יש חסרונות של תקלות כאלה ואחרות, לקחתי איתי כרית אוויר ספייר שלא הייתי זקוק לה אפילו ועוד כל מיני דברים בארגז הכלים.
דיסקו 3 רכב פצצה נוח בטירוף ומפנק כשהוא תקין, פוטנציאל התקלות גבוה בהרבה מרכבים אחרים בגלל הטכנולגיה שלו, אבל רכב שטופל כראוי יתן את התמורה שלו, תקלות בו לא זולות והסכומים לא הזויים, אלה המחירים והם לא שונים בהרבה מרכב אחר מקביל, סתם דוגמה עד לא מזמן מחיר המשאבת הזרקה בקינג וכו', הבעיה כמו שכתבו לפני זה למצוא מוסך שמבין ברכבים האלה ויודע להיתעסק איתם, אישית אני מכיר חבר שהיה לו דיסקו 3 ועכשיו 4 ומטפל רק בגבע.
לגבי הקרוזר 06/7 , הוא יהיה יותר אמין בגלל שהוא יחסית יותר פשוט, אבל גם בו יש מערכות ששאבו טכנולוגית כמו TC ו HDC וכו', כבר ציינתי בשרשור השני שבאמצע טיול נידלקו כל הנורות בדשבורד ולא כבו עד ניתוק מצבר לכמה דקות.
קרוזר שמטייל הרבה(ויש איתי 2 עכשיו, גם גיסי קנה) לא יהיה חף מתקלות, אף רכב לא כזה, הוא ניכנס למוסך לפני הטיול וגם אחרי הטיול, גם אם זה סתם בגלל איזה בורג או איזה רעש מעצבן שהתחיל, עדיין זה יום עבודה והתעסקות.
נדב, ברכב שלך כריות האוויר לא קשורות למשאבת ההזרקה, ונורה שרופה לא מנטרלת את המצערת/מנמיכה את האוטו.
כמו שכתבת, דיסקו 3/4 הוא רכב מדהים וללא מתחרים בכלל - כשהוא תקין פיקס.
אוטו כזה בן 10 הוא מפלצת מוצצת/פצצה מתקתקת/רימון בלי נצרה או כל כינוי מפוצץ אחר שתרצה - כי הוא מורכב ומסובך הרבה מעבר ליכולת האילתור של נהגו/בעליו, גם אם הוא ג'יפאי מנוסה עם ידע טכני, כי הרבה מאוד מוסכים לא כל כך יודעים להתעסק איתו, כי החלקים יקרים ותדירות התקלות גבוהה מהממוצע. מנסיון - קל להתמכר לאיכויות הנסיעה שלו, בכביש ובשטח, ומי שאוהב ומוכן לשלם - אני מפרגן וכן, גם קצת מקנא... מודה.
אבל כשבנאדם מתלבט בין זה לבין לנדקרוזר והאמינות חשובה לו, התשובה ברורה.
ואתה יודע שאני לא מהחסידים השוטים של טויוטה - אבל עם כל הערכתי לדיסקברי 3/4, מבין השניים הייתי לוקח לנדקרוזר בלי לחשוב פעמיים.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
דרור הצדק איתך.
אני מעיד על עצמי שאני משוחד כי אני נוסע על דיסקו, ומכיר גם קצת את ה 3, מי שנוסע עליו קשה לו לעבור למשהו אחר.
לגבי המוסכים והטיפולים, זה נכון היום גם לעוד רכבים אפילו יותר "פשוטים", קח דוגמה את הטרופר דיזל יש הרבה מוסכים שלא מוכנים לגעת בו כולל מורשים, ויש עוד כאלה, זאת לא סיבה לא לקנות רכב, הסיבה העיקרית היא כמות התקלות הפוטנציאליות ומחיר התיקון שלהם שהוא יחסית יקר יותר, מי שיש לו כיס לזה יהנה ממשהו אחר לגמרי, כאן הלנדקרוזר לוקח וכמות התקלות הפוטנציאליות יורד בהרבה כי הרכבים לא באותה רמה בכלל, ברור שהקרוזר יהיה יותר אמין אבל עדיין לא מושלם כי לא קיים דבר כזה ומחיר החלפים שלו בכלל לא זול.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
אני מסכים איתך על היתרונות של הדיסקברי 3/4.
הוא רכב כביש-שטח מרשים ביותר. אחרי שמתרגלים לנוחות, לפינוקים, לביצועים וליכולות שלו - באמת קשה לחזור אחורה.
בכל מה שקשור ליכולות נטו - אין ללנדקרוזר 120/150 בכלל מה לחפש מולו.
אבל דיסקברי 3/4 זה רכב לעשירים. הוא מורכב ומשוכלל. אחזקתו יקרה. תדירות התקלות בו גבוהה מהממוצע, החלקים שלו יקרים והוא דורש בעלים רחב לב וטיפול במוסך מקצועי שמתמחה בו.
הבעיה עם מכוניות לעשירים היא שהן נשארות כאלה גם כשהן בנות עשר ושוות פחות מ-20% ממה שעלו כחדשות.
ולכן אני מזהיר - זה מאוד מפתה. בוודאי אחרי שעושים סיבוב באוטו כזה, מתאהבים ומתמכרים.
אבל מוטב להיכנס לזה בעיניים פתוחות ועם חשבון עו"ש שמסוגל לתת גיבוי לשיגעון הזה.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
בכל מה שקשור ליכולות נטו - אין ללנדקרוזר 120/150 בכלל מה לחפש מולו
למרות שאני אוהד כירכרות מושבע עם האמירה הזו לא ממש מסכים.
גם במצבו הסטנדרטי מבחינת עבירות ויכולת שטח הלנד קרוזר לא ממש רחוק מהדיסקו 3
תוסיף לזה שאת הלנדקרוזר ניתן לשפר לשטח - מתלים איכותיים כולל הגבהה ונעילות מלאות קדימה ואחורה והוא נותן בראש לדיסקו מבחינת עבירות בשטח קשה.
לדיסקו 3 על אף המערכות הממוחשבות שלו זה עדיין לא זה כשמגיעים לעבירות קשה במיוחד שיש לדיסקו 3 בעיה עם מידת הצמיגים ומצאי צמיגי שטח מתאימים לג׳אנט 18 שיש לו.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
דרור- זה נחמד שאני ממוקם עשיר על הסקאלה...
אצלי זה נבע יותר מהצורך ברכב מרווח, אחרי ס.ג.ו07 ,ועם 7 מקומות וחוסר ברצון לרדת
למטה בשנתון לטובת טיוטה. מה גם שהאישה לא מוכנה עדיין לסופה/סיקס בחניה.
פלוס נוסף וזה נכון האוטו משדר יוקרה גם אחרי עשור.
שלמה- בעניין העבירות טרם נתקלתי בבעיה אבל זה כנראה בגלל שאני עדיין בראש של הס.ג.ו 07 ועוד לא אתגרתי אותו ממש.
מה שכן אני פחות שש לעשות זאת וזה בעיקר בגלל צמיגי הכביש שיש עליו כרגע.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
אני מכיר רכב כמו שלך שמרכיב צמיגי שטח לטיולים בלבד, טמבון קידמי tjm ועושה הכל, עשוש, ורדית ואפילו גיתה, לא פראייר בכלל.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
למרות שאני אוהד כירכרות מושבע עם האמירה הזו לא ממש מסכים.
גם במצבו הסטנדרטי מבחינת עבירות ויכולת שטח הלנד קרוזר לא ממש רחוק מהדיסקו 3
תוסיף לזה שאת הלנדקרוזר ניתן לשפר לשטח - מתלים איכותיים כולל הגבהה ונעילות מלאות קדימה ואחורה והוא נותן בראש לדיסקו מבחינת עבירות בשטח קשה.
לדיסקו 3 על אף המערכות הממוחשבות שלו זה עדיין לא זה כשמגיעים לעבירות קשה במיוחד שיש לדיסקו 3 בעיה עם מידת הצמיגים ומצאי צמיגי שטח מתאימים לג׳אנט 18 שיש לו.
++
דרור,
בעוונותי מטיילים איתי שני הרכבים הנ"ל, לעיתים יחד.
רמת העבירות די זהה, וכל רכב עושה את זה בסגנון שונה.
הדיסקו מנפנף גלגלים חסרי מהלך ומסתמך ביעילות רבה מאד על מערכות תומכות.
והקרוזר "אולדסקול" של נעילות ובקרת אחיזה משולב עם זויות מרכב ומהלך מתלה.
אבל הדיסקו ממש לא משאיר את הל"ק מאחור.
זה נכון בשבילים או כביש, אבל ברגע שנכנסת לשטח באמת, הוא מאחור.
מאחור בגלל זויות מרכב, מהלך מתלה שגורם לו להתנדנד קשות על מהלך מתלה אפסי כשהמתלה מוקשח במצב הגבוה.
ונחות כי צריך להיזהר מאד בגלל מידת צמיגים אומללה שעושה לו עוול גדול מאד, גם אם הצלחת לשים יד על צמיג AT איכותי.
מתלה נפרד חלש יותר פיזית.
זה כשהוא מתפקד, בלי קשר בכלל לאמינות המפוקפקת.
נכון הוא יעבור, אבל עם הרבה יותר תשומת לב כדי להצליח ולא להיפגע.
מסכים לגמרי עם שלמה, קח את הל"ק, עם שיפור מתלים קל והוא כבר משאיר את הדיסקו מאחור.
עכשיו תעשו את החשבון האישי הכללי מה מתאים לכל אחד.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
++
דרור,
בעוונותי מטיילים איתי שני הרכבים הנ"ל, לעיתים יחד.
רמת העבירות די זהה, וכל רכב עושה את זה בסגנון שונה.
הדיסקו מנפנף גלגלים חסרי מהלך ומסתמך ביעילות רבה מאד על מערכות תומכות.
והקרוזר "אולדסקול" של נעילות ובקרת אחיזה משולב עם זויות מרכב ומהלך מתלה.
אבל הדיסקו ממש לא משאיר את הל"ק מאחור.
זה נכון בשבילים או כביש, אבל ברגע שנכנסת לשטח באמת, הוא מאחור.
מאחור בגלל זויות מרכב, מהלך מתלה שגורם לו להתנדנד קשות על מהלך מתלה אפסי כשהמתלה מוקשח במצב הגבוה.
ונחות כי צריך להיזהר מאד בגלל מידת צמיגים אומללה שעושה לו עוול גדול מאד, גם אם הצלחת לשים יד על צמיג AT איכותי.
מתלה נפרד חלש יותר פיזית.
זה כשהוא מתפקד, בלי קשר בכלל לאמינות המפוקפקת.
נכון הוא יעבור, אבל עם הרבה יותר תשומת לב כדי להצליח ולא להיפגע.
מסכים לגמרי עם שלמה, קח את הל"ק, עם שיפור מתלים קל והוא כבר משאיר את הדיסקו מאחור.
עכשיו תעשו את החשבון האישי הכללי מה מתאים לכל אחד.
תשובה צפויה.
המתלים של הלנדקרוזר לא ארוכים יותר בהרבה, הוא גם מניף פרונט בכל הצלבה הגונה, ברכב שמוגבה זה בכלל מורגש בהרבה כי לא נישאר לו מתלה מלפנים, אין לו נעילות רוחביות אלא TC שהועתק ופועל בדיליי ברור מה שמונע ממנו להיתקדם בצורה רציפה, וגם לקרוזר אין צמיגי שטח במידה המקורית.
היחיד בתצורה של סרן חי אחורי ו ifs קידמי עם מהלכי מתלה גדולים יותר מכולם בקטגוריה זה לדעתי הטרופר.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
זה לא משנה כמה ה-ל"ק מניף, זה משנה ביחס להשוואה המדוברת, ואני מקווה שגם על זה אתה לא מתכוון להתווכח, שפתאום לדיסקו צמח מהלך מתלה גדול במתלה הנפרד שלו.
בסוף,
זו לא תיאוריה, זו עובדה שלמרות שהוא כנראה הרכב שטח עם מתלים נפרדים הכי ארוכים שתמצא כאן, ויש לו עבירות גבוהה מאד כשהוא מתפקד, הוא עדיין עם מהלך קצר יותר ביחס לקומבינציה המסורתית של סרן אחורי חי ומתלה נפרד קדמי כמו של הל"ק.
ואני שמח שגם אתה מאשר שהמתלים של הל"ק ארוכים יותר.. אתה חושב שבמעט, אני חושב שקצת יותר, ניחא, לא משנה מבחינתי.
שלמה הזכיר נעילה כשיפור, וגם אני ושים לב, התייחסתי לבקרת אחיזה של הל"ק.
טרופר לא בהשוואה בדיון הזה, אז לא מתייחסים אליו.
כמו שציינתי בהתחלה, זאת התצפית שלי מטיולים משותפים, באותם מכשולים.
הרבה חרא אכלנו בטיולים מדיסקו 3/4 (רכבים שונים, נהגים שונים), לרגע לא בגלל עבירות אלא בגלל כל מה שמסביב.
מעט מאד בעיות היו מהל"ק ה"נחות/ישן/בקרת אחיזה פחות טובה/לא מפנק/או כל תואר אחר" שתדביק לו כדי לנסות לעמעם את חולשות הדיסקו.
בסוף, הוא יותר עביר ובשיפור קל בכלל מתרחק.
אם הדיסקו זה הבחירה שלך, מה אכפת לך מה הדיעה של מישהו אחר?
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
אם תקרא מה כתבתי לפני ותבין שאני לא בעד הדיסקו 3 אלא להיפך.
אלה שתי רכבים שונים שאין מה להשוות ביניהם, הם לא באותה רמה, כל רכב והיתרונות/חסרונות שלו.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
אם אני לא טועה ללנדקרוזר עד שנתון מסויים יש נעילה אחורית מלאה.
בכל אופן בוודאות ניתן להוסיף לו נעילת arb קדמית וגם אחורית. ניתן להגביה. מצאי צמיגי שטח או צמיגי ״חצי חצי״ הרבה יותר גדול. כל אלו אינם בנמצא בדיסקו 3.
שני דברים ניתן לעשות כדי לשפר עבירות הדיסקו 3 :
האחד לשנות חישוקים למידה 17 ואז אפשר לשים לו צמיגים ראויים.
השני לקנות ברשת מוצר אפטר מרקט שמרמה את מערכת המחשב כך שהרכב יכול לנסוע גם מעל 40 קמ״ש במצבו המוגבה או לוותר כליל על מערכת מתלי האויר ולעבור לקפיצים רגילים ובכך מאבדים את הקסם של הדיסקו 3.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
סתם חיפוש קצר ברשת:
http://store.arbusa.com/ARB-Air-Lock...-P22820C7.aspx
בלנדקרוזר לדעתי מ 2005 אין נעילות, ב 120 וב 150 אין צמיגי שטח במידה המקורית, חובה להחליף מידה ולא תמיד אפשרי.
מצד שני 2 הכלים המדוברים יעשו את כל המסלולים המוכרים לנו בלי שום בעיה as is.
-
תגובה: דיסקו 3 vs לנד קרוזר גרסאת 2016
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
אם אני לא טועה ללנדקרוזר עד שנתון מסויים יש נעילה אחורית מלאה.
בכל אופן בוודאות ניתן להוסיף לו נעילת arb קדמית וגם אחורית. ניתן להגביה. מצאי צמיגי שטח או צמיגי ״חצי חצי״ הרבה יותר גדול. כל אלו אינם בנמצא בדיסקו 3.
שני דברים ניתן לעשות כדי לשפר עבירות הדיסקו 3 :
האחד לשנות חישוקים למידה 17 ואז אפשר לשים לו צמיגים ראויים.
השני לקנות ברשת מוצר אפטר מרקט שמרמה את מערכת המחשב כך שהרכב יכול לנסוע גם מעל 40 קמ״ש במצבו המוגבה או לוותר כליל על מערכת מתלי האויר ולעבור לקפיצים רגילים ובכך מאבדים את הקסם של הדיסקו 3.
אתה טועה ולא טועה - ל"ק 90 (פראדו) עד 2003 כולל, הגיע עם נעילה אחורית.
ל"ק 120 מ-2003 ומעלה, ללא נעילה, עם TC טוב לכשעצמו, אבל הרבה פחות טוב מזה של לנדרובר.
ב-120 אפשר לשים ARB. ברור. וגם מומלץ. כי הפרה המגושמת הזו טוחנת דיפרנציאלים ו-ARB זו האופציה הזולה והמתבקשת כשמשווים לעלות ביצה חדשה מקורית של טויוטה....
עבירות של ל"ק? כן, היא לא רעה כבר במקור. אבל אלה כלים שמפוצצים חלקי פלסטיק לרוב. אם לא משדרגים להם מתלים בהמון כסף הם מתנדנדים בטירוף עד כדי ריסוק הפגושים בכל חריצון בינוני. אני לא ממציא את זה - התרסק לי פעם פגוש של ל"ק 150 חדש מהניילון כשחציתי במהירות של חצי קמ"ש חריץ קטן שלא הייתם מתייחסים אליו אפילו. גם אני לא התייחסתי, אבל שכחתי באיזה פח אשפה אני נוהג באותו רגע..... הגלגל ירד מעדנות לחריץ, החרטום התחיל להתנדנד כמו שיכור, והפגוש הממולא בקלקר (...) ירד על אבן, קיבל ממנה לטיפה קטנה שבקושי השאירה לו שריטונת על ציפוי הלכה - ופשוט נתלש.
לגבי מהלך המתלים "האפסי" של הדיסקו - כדי להיווכח, יש דבר כזה שנקרא רמפת RTI. מציע לכם להעלות דיסקו על הרמפה כדי להיווכח במהלך המתלים האמיתי שלו. לא בטוח שהוא כל כך רחוק ממה שמציע הל"ק אם בכלל....
אם נתעלם לרגע מבעיית האמינות (...) הרי שהבעיה העיקרית של דיסקו 3/4 בשטח היא הצמיגים. בדיסקו 3 עם הבלמים הקטנים יותר, אפשר לאלתר עם ג'נטים 17' של ב.מ.וו ואז יש מבחר גדול יותר של צמיגים בחתך יותר נורמלי. בדיסקו 4 כבר אין אפשרות כזו...
בואו ונאמר ששניהם רכבי כביש-שטח טובים מאוד, נוחים מאוד, יקרים מאוד ופלצניים מאוד - ועל כן שניהם לא כוס התה שלי.
אבל אם אני מוכרח לבחור - הייתי לוקח את הטויוטה - רק כי הוא מסיבי יותר, פשוט הרבה יותר ואמין יותר - ועל כן גם מתאים יותר לדרישות שלי. וזה מתוך ידיעה ברורה שטויוטה כנראה לא מסוגלים לייצר/לכייל מערכת מתלים נורמלית - ועל כן צריך להשקיע בו המון במחלקת המתלים - בעיקר בבולמי זעזועים איכותיים, להיות מוכן נפשית וכלכלית למזרקים שייכשלו ולריסוקים מפתיעים של דיפרנציאלים (רק לפני שבוע פגשתי במדבר יהודה שניים, בשני מקומות שונים, עם קורונה ופיניון מרוסקים, שמחכים לגרר... ועוד אחד שריסק דיפ' בצפון) - עדיין זה יהיה זול ומהימן בהרבה מההפתעות היקרות של הלנדרובר....