ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...9E%D7%99%D7%AA
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...9E%D7%99%D7%AA
כל הכבוד על ההשקעה !
יפה מאוד.
כל הכבוד על הפרויקט וגם על התעוד והשיתוף המפורט.
וואו!
סחתיין על ההשקעה וסחתיין על התיעוד!!!
כל הכבוד !! כטכנאי קירור (שבנה כבר כמה מקררים לרכב) אני מבין את גודל ההשקעה שלך והמקצועיות!
2 הערות: 1 הייתי מתקין מאוורר קטן בתוך תא הקירור(לא משנה כלכך איפה) שיגרום לאוויר לנוע בתוך תא הקירור וגרום לקירור מהיר יותר ואחיד יותר
2. אחרי זמן פלטת הקירור תצבור קרח (דבר שיפגום ביכולת הקירור של המקרר)ותצטרך להפשירו ,צריך לחשוב לאן ואיך לנקז את המים של ההפשרה.
מרשים ביותר - מוריד את הכובע!!
שאפו !
שקלתי להכניס מאוורר (בעיקר בשלב ששקלתי לפצל לחלק מקפיא וחלק רגיל), ירדתי מזה בגלל שלא מצאתי הצדקה לפריזר והיה חבל לי על הביזבוז של המקום בפנים. אני מקווה שהרעיון של מבנה פנימי מאלומיניום והצמדה של המאייד לחלק העליון מצליחים לגרום לפיזור טמפ' סביר.
הזמנתי אחד כזה -
http://www.amazon.com/SainSonic-SS53...ilpage_o03_s00
בשבוע הבא אני אעשה מדידות ואדע עד כמה הפיזור אחיד.
לגבי קרח על המאייד - כל עוד אני לא מנסה להשתמש במקרר כמקפיא, בכל מקרה המדחס עובד לפרקים קצרים, ובינהם מה שיצטבר יפשיר.
לגבי ניקוז, כמו שכתבתי, עוד לא השתכנעתי שזה מצדיק את כל ההתעסקות. נשתמש ונראה.
כמות הקרח על המאייד משתנה בהתאם ללחות באוויר (תבדוק ביולי-אוגוסט)...ומספר הפעמים שפותחים את דלת המקרר.
תמיד חשדתי שאתה מזוכיסט(כמוני), פה הסרת כול חשש ושמץ.
כל הכבוד על יכולת תכנון ובצוע מקצועית להפליא.
שאילת תם, מעבר לגודל הפיזי והיכולת לאכלס אותו בתוך מגירות של רכסים, ועבודה ישירות ב-12 וולט, מה היתרונות המשמעותיים על מקרר מיני בר משרדי, 50 ליטר עם ממיר ל-220 וולט ?
מ-500 ש"ח קיבלתי עודף, עובד כבר כ-6 שנים, המקפיא יורד למינוס 20 מעלות ומתאים לאיכסון סטקים ושלגונים. מנתק על המצבר מגן מפני פריקה, ובדרך כלל מחזיק מעמד את הלילה ומניעה בבוקר.
עונה את דעתי,
חשבתי על הרעיון לפני שקניתי מקרר מגירה ב3000₪
ממיר מתח יש באוטו (לא מחובר. קיים לשימוש בעת הצורך. גם בעבודה היומיומית שלי).
ראשית, שאלו פה פעם לגבי מקרר משרדי. עלו טענות שהמדחס לא מותאם לטלטולי שטח וימות מהר. זאת פעם ראשונה שאני שומע על מישהו שזה עובד אצלו מספר שנים.
שנית, כחשמלאי, מפחיד אותי לחשוב על מתח 220v שעובד קבוע ברכב. בכל זמן הטיול. מספיק חוט אחד שרופף או משתפשף על גוף הרכב ואז בזזזזזזז..... לא נעים.
שוב, דעתי בלבד.
יש לך ממסר פחת למקרה של זליגת זרם? למקרה שהמקרר בעצמו מקצר או מחשמל?
איתי
ממסר פחת חסר משמעות ברכב כי זאת מערכת צפה, מגינים עליה עם משגוח.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תראה לי רכב אחד שמחזיק ממיר מתח קבוע ברכב
ומנטר ירידה בבידוד או זליגה עם משגוח. אחד!
אני קצת (הרבה) פחות בקיא במערכות צפות ולדעתי היה כאן פעם דיון
אם מדובר בשנאי מבדל בממירי מתח.
לדעתך/נסיונך, לא ניתן להתחשמל מממיר מתח ברכב?
איתי
נסיתי להתייחס בגוף הכתבה, השיקולים (לפי העדיפות)-
1- בטיחות - כל ההתעסקות עם 220V ברכב, בטיול, חושך, רטובים, יחפים, עייפים...... לא אוהב את זה.
2- אורך חיים - מערכת של מדחס (מנוע והבוכנה) חייבים להתאים לטילטולים. גם אני מוכרח להודות שזה פעם ראשונה שאני שומע שמקרר משרדי מחזיק 6 שנים שטח. חוץ מזה שאני חושב שמקרר משרדי של 50 ליטר לוקח המון מקום.
3- נצילות אנרגטית. הממיר עצמו צורך הספק וגורם סתם לחימום נוסף בתוך הרכב.
דרך אגב, ללא שום קשר לשיקולים של המקרר.
סטיקים זה לא שלגונים :mad: אי אפשר להתייחס באותה הצורה ובאותה הנשימה.
אם אתה רוצה להנות מהסטיקים, תשכח מבשר קפוא.
סטייק במקרר צריך להראות כך (ואין לו שום בעיה להיות קח 3-4 ימים) -
קובץ מצורף 108296קובץ מצורף 108295קובץ מצורף 108294
ואם לא "שוכחים" אותו על הגריל, ומורידים בזמן הנכון,,,,,, אז בצלחת זה צריך להראות כך -
קובץ מצורף 108297קובץ מצורף 108298
אם לא בעניין המקרר, אני מקווה שלפחות עזרתי בעניין הסטיקים :)
אני מנסה להעלות את התמונות עוד הפעם (וכן אני עושה את זה מתוך מצב מתקדם :-( ).
לא מצליח להעלות תמונות לגוף התגובה.
אני רואה את התמונות גם בתגובה המקורית... הפרוייקט הבא: מנגל גז לשטח :)
כשהתחלתי את פרוייקט הסבת מקרר מיני בר לטובת הרכב, אכן אמרו לי שלא יחזיק אפילו נסיעה אחת.
לכן עיגנתי אותו עם רצועה שאוכל לפרק אותו בקלות.
מאז עברו 6 שנים ולא נגעתי בו. דפנות המקרר מגלות סימני חלודה, אבל המדחם בשיא אונו.
לגבי הנפח - הוא 50 ליטר, דפנות של כ-2 ס"מ ועוד תא המדחס בתוך אריזת קוביה שהיא אחרי כדור הכי יעילה בניצול נפח.
בתא ההקפאה הטמפרטורה יורדת למינוס 20 מעלות ומתאימה לאיחסון שלגונים, בתא המקרר כ-7 מעלות לטובת הסטקים, סלטים ובירה.
להתחשמל ממערכת צפה מאוד קשה, גם אם יש זליגה. התחשמלות תקרה רק אם יסגר מעגל, וזה אומר לגעת עם חלק גוף אחד בזליגה, נניח בגוף הרכב או המקרר, ובחלק גוף אחר לגעת בו זמנית במוליך השני הנושא את 220 וולט. קיצר, יותר קל להתחשמל בבית במערכת מארקת.
ובלי קשר לכל השאר, מ-500 שקל קבלתי עודף.
ברור שיש פתרונות טובים, נוחים ויעילים יותר, אבל בשביל הסכום הזה מדובר בפיתרון אפקטיבי ביותר.
- - - Updated - - -
במידה ולא הייתי ברור בנושא "הסטקים והשלגונים".
מאחר ומדובר במקרר בייתי, יש לו תא הקפאה קטן בנפח של כ-6 ליטר, וכל השאר תא קרור רגיל, כך שניתן בו"ז להקפיא שלגונים (או כמה ק"ג בשר קפוא לנסיעה של כמה ימים) ולשמר טפמרטורה לשאר המזון והסטקים הטריים.
אגב, לחלק מהמקררים היקרים בתצורת ציידנית, אין את היכולת הזאת של שני אזורי קירור.
- - - Updated - - -
הבעייה אתך שאתה מרוכז במקומות הלא נכונים ....... ע"ע "האמינות האגדית של טויוטה...." :p
טולמנס מוכרים ב 2000 ש"ח גריל נירוסטה גדול שהם נתקעו אתו. הם נתקעו אתו (להערכתי) בגלל שאין לו רגלים \ ארון , מה שעושה אותו אידיאלי לצרכים שלנו.
קובץ מצורף 108316
סידרתי לו חיבור מהיר לתשתית ישנה של גריל אחר ( המדפים בצד עוד לא הושלמו), אבל הגריל עצמו ניתן להובלה קלה על הגג (גם בבגז' אבל מי רוצה את הליכלוך הזה בפנים).
לא בטוח שאני ארצה להיסחב איתו בטיולים, אבל "להפקות" אוכל כמו יום עצמאות או ערב בחוף הים...... זה פתרון פרקטי.
ועוד התנצלות קלה, התקנתי את המקרר ברכב ב-2008.
קרוב ל-8 שנים עם אותו מדחס ואותו ממיר סיני שנזקק פעם אחת לנקוי המאוורר מאבק.
מצ"ב קישור לגלריה שעשיתי בעבר הרחוק:
https://picasaweb.google.com/1153796...13298419398210
למה כזה מנגל גדול לטיול? אתה צולה לגדוד?
יש פתרונות אלגנטיים שנידונו גם פה בפורום מבית קולמן וחבריו. מנגלים נישאים נהדרים גם לסטייקים. עם בלון גז סטנדרטי ובלוני גז של גזיה.
תקרא טוב מה כתבתי, אני לא חסיד של גריל לטיולים, ובכלל, אני כבר מזמן לא בטיולים עם 100 ילדים :-) .
הגריל נקנה לשימוש ביתי, ואני משתמש בו רק לארועי אוכל (יום העצמאות, ערב בים...).
כל מה שניסתי להגיד, שברגע שאתה מנתק גריל ביתי מהרגלים \ ארון שהוא עומד עליו, זה הופך אותו לנייד סביר.
זה יהיה יותר זול, וזמין מגריל טיולים יעודי.
גודל? שכל אחד יחליט איזה גודל נח לו.
רבותי,
התרשמתי מאוד מהידיים הטובות מהמוטיבציה ומהמימוש.
אולם הדרך הנכונה לכך הוא שימוש בקירור ע"י אמוניה. כמו בכל תעשיית ה -RV.
זו יח' ללא חלקים נעים העובדת בצורה דומה של מחזור קרנו, אידוי עיבוי רק לא ע"י גז פראון הדורש דיחוס אלא ע"י אמוניה הדורשת התפשטות (חימום). כך בחימום (נצילות גבוהה) אפשר לשאוב חום (=מקרר).
מכיון ואמוניה הוא נוזל לא "ירוק" לא רואים מקררים כאלו בכל מקום למעט תחום המזון.
אבל יש פתרונות להשיג יח' קירור כזו לרכב שגדלה בערך 30סמ על 10סמ על 50סמ
אשמח לעזור למעוניינים.. (אפשר לאמייל)
לא 220 ולא ניקוז ולא פחת ולא בטיח...
לעשות כמו שצריך...
רק בשמחות !!
שהתחלתי את פרוייקט הסבת מקרר מיני בר לטובת הרכב, אכן אמרו לי שלא יחזיק אפילו נסיעה אחת.
לכן עיגנתי אותו עם רצועה שאוכל לפרק אותו בקלות.
מאז עברו 6 שנים ולא נגעתי בו. דפנות המקרר מגלות סימני חלודה, אבל המדחם בשיא אונו.
לגבי הנפח - הוא 50 ליטר, דפנות של כ-2 ס"מ ועוד תא המדחס בתוך אריזת קוביה שהיא אחרי כדור הכי יעילה בניצול נפח.
בתא ההקפאה הטמפרטורה יורדת למינוס 20 מעלות ומתאימה לאיחסון שלגונים, בתא המקרר כ-7 מעלות לטובת הסטקים, סלטים ובירה.
להתחשמל ממערכת צפה מאוד קשה, גם אם יש זליגה. התחשמלות תקרה רק אם יסגר מעגל, וזה אומר לגעת עם חלק גוף אחד בזליגה, נניח בגוף הרכב או המקרר, ובחלק גוף אחר לגעת בו זמנית במוליך השני הנושא את 220 וולט. קיצר, יותר קל להתחשמל בבית במערכת מארקת.
ובלי קשר לכל השאר, מ-500 שקל קבלתי עודף.
ברור שיש פתרונות טובים, נוחים ויעילים יותר, אבל בשביל הסכום הזה מדובר בפיתרון אפקטיבי ביותר.
- - - Updated - - -
במידה ולא הייתי ברור בנושא "הסטקים והשלגונים".
מאחר ומדובר במקרר בייתי, יש לו תא הקפאה קטן בנפח של כ-6 ליטר, וכל השאר תא קרור רגיל, כך שניתן בו"ז להקפיא שלגונים (או כמה ק"ג בשר קפוא לנסיעה של כמה ימים) ולשמר טפמרטורה לשאר המזון והסטקים הטריים.
אגב, לחלק מהמקררים היקרים בתצורת ציידנית, אין את היכולת הזאת של שני אזורי קירור.
- - - Updated - - -[/QUOTE]
הי
איזה ממיר משמש אותך למקרר בבקשה?
בעבר ניסיתי עם ממיר 1000w סיני כמובן
והוא לא מצליח להכניס את המקרר לפעולה היות וצריכת המתח של המדחס בהנעה גבוהה.
אם אכן עובד על ממיר, זה אכן חידוש.
[/QUOTE]ציטוט:
אתה כנראה מתכוון לשאול את sportage המשתמש במקרר משרדי רגיל ולא את עמריהונתן שהגיב לו אבל הציטוט יצא משובש...
למיטב ידיעתי הוא משתמש בדיוק בממיר מסוג שאתה ניסית ולא מצלחת - ממיר סיני של 1000W, כנראה שהממיר שאתה ניסית היה מאיכות פחות טובה / לא באמת 1000W...