-
מצב ציר המוסכים - רמה"ג
מזמן לא הייתי.
צריך להוביל קבוצה בקרוב.
נכנסים בבוקר מבית המכס צפונה, מסיימים בגבעת האם. אם יישאר זמן נמשוך עד תל עזזיאת ונצא ליד חרבת בניאס לכביש 99.
אני זוכר מלפני כמה שנים כמה מעברי בולדרים בתוך מים בחציית נחל ידביר ונחל שוח (קצת אחרי הפג'ר הקטן), מהסוג שמאתגר את חלקי הפלסטיק היקרים מדי של צעצועי הכאילו-שטח מהסוג המודרני. ברור לי שלרכבי שטח אמיתיים בגובה נורמלי+הילוך כוח אין שום בעיה. השאלה שלי האם יהיה עביר גם לג'יפונים (גראנד ויטארה/פורסטר/XV/דאסטר)?...
השאלה כאן היא לא הילוך הכוח כן או לא, וגם לא שאלת עבירות - אין לי שום בעיה עם מי שמתקשה לעבור. מקסימום הסופה מושכת אותו....
הבעיה שלי היא עם מי שמתקמט ושובר. אפילו "רק" קצה פגוש. אני רוצה להימנע ככל האפשר מנזקים לצעצועים של הלקוחות.
מי נסע שם לאחרונה ויכול לשפוך אור?...
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
היינו לפני שבועיים.
בגדות מעברי הנחלים בשתיי קטעים נקודתיים ג'יפון בהחלט יכול לחטוף.
עם קצת עבודת מע"צ וכיוון אני מאמין שיהיה בסדר.
חוץ מזה.. הציר מחורבן כרגיל.
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
בנוסף לתגובה של יוני, שלדעתי קצת מרוככת...
למרות שאני מת על הציר הזה, לדעתי מי שמבחירה נוסע ברכבים כאלו לא יהנה מהמסלול הזה. יש גם כאלו שמכנים את הדרך ציר הכירופרקטים....
תוסיף לזה פגיעות פלסטיק וגחון כמעט וואדיות ואתה במסלול די בטוח לטיול עם זכרונות מרים.
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
תביא הרבה נחשים לצמיגים..
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
בנוסף לתגובה של יוני, שלדעתי קצת מרוככת...
למרות שאני מת על הציר הזה, לדעתי מי שמבחירה נוסע ברכבים כאלו לא יהנה מהמסלול הזה. יש גם כאלו שמכנים את הדרך ציר הכירופרקטים....
תוסיף לזה פגיעות פלסטיק וגחון כמעט וואדיות ואתה במסלול די בטוח לטיול עם זכרונות מרים.
מזכיר יותר מכונת כביסה...
אבל פעם ב... זה מסלול שחובה לעשות.
דרור, לדעתי האישית לא מתאים לג׳יפונים(וגם לחלק מרכבים קשוחים אחרים שעטורים בפלסטיקה ונמוכים) בגלל מרווח גחון, צמיגים ופלסטיקה, במיוחד שאתה לא מכיר את הנהגים(משער), יש כאלה שרואים בציר הזה סבל ורק מחפשים איך לצאת ממנו כמה שיותר מהר...
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
תגידו אתם השתגעתם? מה נהיה...
עשיתי את המסלול בקיץ שעבר עם טריוס החדשה.
מיגון מן הסתם חובה. המיגון הולך לחטוף זה בטוח.
להימנע מלעשות את המסלול רק בגלל הסיכוי לחטוף מכות בפלסטיקה? הרי האפשרות קיימית בכל מקום.
צריך לידע את האנשים שיקחו בחשבון שיש סיכוי שיחטפו מכות וזה על אחריותם בלבד. (כמו הנוסחי כסתח שמופיעים בכל הטיולים המאורגנים שמוציאים)
בכל מקרה עם נהיגה זהירה ושקולה במקומות הבעייתיים אין סיבה שזה יקרה.
רוב המכות שחוטפים זה בגלל שאין ניסיון של נסיעה בשטח או למנוסים בעיקר כשממהרים.
במקרה שלי חטפתי מכה מתחת לדלת וזה היה במעבר מים כאשר אחד הבולדרים היה בצד ולא הערכתי נכונה את גובהו ביחס לקרקע עליו היה מונח.
רובו שקוע בתוך המים. מעברי מים לדעתי הם הכי בעייתיים ולכן ממליץ להיכנס למים ולבחון מקרוב איזה נתיב לבחור.
זה לא חוכמה לצאת עם רכבי 4X4 "מפלצות" ולעשות מסלולים כאלו.
הכיף האמיתי זה לעשות את המסלול עם גיפונים רכים אמיתיים. (טריוס, פורסטר, דאסטר,פרילנדר)
מה שכן דרושה סבלנות רבה ומן הסתם המסלול לוקח יותר זמן במקרה שכזה.
בנוסף לדעתי המסלול לא מתאים לרוב הילדים הקטנים.
זאת הדעה שלי בכל מקרה.
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
כייף לך לדפוק את האוטו? מכה בסף דלת זו חתיכת מכה וקשה מאוד לתיקון.
לא אומרים לא לעשות, אומרים שלא מתאים, ונוכחת בעצמך לראות שדפקת את האוטו גם בגחון לא מעט, מכאן כל אחד יחליט מה שהוא רוצה, טיולים בתשלום שאנשים יוצאים הם לא מעוניינים בסיכונים כאלה, אפילו אם הם בגלל טעות נהג ולא מכוון שזה לרוב מה שקורה.
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
היינו לפני כמה שבועות.
מסכים שמעברי מיים בעיתיים לשילוב של רכבים נמוכים ונהגים לא מנוסים. סיכוי גבוה ל "חבלות" .
מסלול כיפי מבחינת אופציות לעצירה ורחצה.... באמת קופצני. נוף יפה
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
טיול שאנשים משלמים עבורו שונה מטיול עצמאי.
כשיוצאים לבד, לוקחים בחשבון דברים כאלה. שבירות וחבטות הן חלק מהמשחק.
אבל כשאנשים לא מנוסים ברכב חדש ויקר משלמים תמורת טיול עם מדריך, הם אמנם חותמים שכל נזק למרכב תחתון/פגושים/צמיגים וכו' הוא באחריותם-הם, אבל תאמינו לי, מנסיון - כל שריטה או מכה הופכת לקוח מרוצה, חייכן ורודף הרפתקאות - לכועס וממורמר.
בגלל זה שאלתי מה קורה שם. אולי כמה בולדרים זזו במשך השנים....
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lioralbu
הכיף האמיתי זה לעשות את המסלול עם גיפונים רכים אמיתיים. (טריוס, פורסטר, דאסטר,פרילנדר)
.
סחתיין על השכנוע העצמי..
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
היינו לפני כשבועיים עם גיפים אמיתיים... מכונת כביסה אמיתית... יש לא מעט מקומות שרכב נמוך יכול לחטוף מכות... לטיול בתשלום עם ג'יפונים הייתי מחפש מסלול אחר...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
מעבר לכל האמור היציאה מהמעבר בנחל ידביר יקח כל מיני קורבנות פלסטיק. זה לא מסלול מתאים לדרישות. יש לך באיזור בערך עוד 1001 אופציות לכלים כאלו.
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כל שריטה או מכה הופכת לקוח מרוצה, חייכן ורודף הרפתקאות - לכועס וממורמר.
בגלל זה שאלתי מה קורה שם. אולי כמה בולדרים זזו במשך השנים....
אז קח גם בחשבון צמחייה שמשאירה קצת סימנים על הצבע הנוצץ...
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
דרור, אני עובר שם בטח פעמיים בשנה - גראנד ויטרות חוטפות מלמטה. הילוך כוח נדרש רק במקטע הראשון עד עין מימון. קימוטים יהיו ובמיוחד במעבר של נחל ידביר
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ענן777
דרור, אני עובר שם בטח פעמיים בשנה - גראנד ויטרות חוטפות מלמטה. הילוך כוח נדרש רק במקטע הראשון עד עין מימון. קימוטים יהיו ובמיוחד במעבר של נחל ידביר
הילוך כח רצוי בכל הדרך... ככה אתה זוחל על הטורים ולא מערבל את כל האוטו
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lioralbu
תגידו אתם השתגעתם? מה נהיה...
עשיתי את המסלול בקיץ שעבר עם טריוס החדשה.
מיגון מן הסתם חובה. המיגון הולך לחטוף זה בטוח.
להימנע מלעשות את המסלול רק בגלל הסיכוי לחטוף מכות בפלסטיקה? הרי האפשרות קיימית בכל מקום.
צריך לידע את האנשים שיקחו בחשבון שיש סיכוי שיחטפו מכות וזה על אחריותם בלבד. (כמו הנוסחי כסתח שמופיעים בכל הטיולים המאורגנים שמוציאים)
בכל מקרה עם נהיגה זהירה ושקולה במקומות הבעייתיים אין סיבה שזה יקרה.
רוב המכות שחוטפים זה בגלל שאין ניסיון של נסיעה בשטח או למנוסים בעיקר כשממהרים.
במקרה שלי חטפתי מכה מתחת לדלת וזה היה במעבר מים כאשר אחד הבולדרים היה בצד ולא הערכתי נכונה את גובהו ביחס לקרקע עליו היה מונח.
רובו שקוע בתוך המים. מעברי מים לדעתי הם הכי בעייתיים ולכן ממליץ להיכנס למים ולבחון מקרוב איזה נתיב לבחור.
זה לא חוכמה לצאת עם רכבי 4X4 "מפלצות" ולעשות מסלולים כאלו.
הכיף האמיתי זה לעשות את המסלול עם גיפונים רכים אמיתיים. (טריוס, פורסטר, דאסטר,פרילנדר)
מה שכן דרושה סבלנות רבה ומן הסתם המסלול לוקח יותר זמן במקרה שכזה.
בנוסף לדעתי המסלול לא מתאים לרוב הילדים הקטנים.
זאת הדעה שלי בכל מקרה.
תגיד אתה אמיתי? תירוצים לסיבות שבגינן נשארו חלקים בשטח או שבגללן האוטו חוזר מקומט ושרוט יש מספיק.. השאלה אם בעלי הרכבים מוכנים לזה.. רוב בעלי הג'יפונים העירוניים לא.
אם תרצה אפשר לטייל שם ביחד, אני אביא איתי פיג'ו 205, מבטיח לך שהיא עוברת הכל וגם שאני אחייך בסיום.
אני גר בסביבה ומטייל שם על בסיס קבוע, לפעמים סתם בדרך הביתה מהעבודה..
לא הייתי מכניס לשם מיוזמתי רכבים נמוכים, לא ממוגנים או עם פלסטיקה שמחכה להתפרק.
בנוסף כפי שכתבו יש מספיק שיחים שישאירו סימנים בשני צידי הרכב.
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
סבבה.
נגמר בשלום.
היה חם במיוחד.
לא היו ג'יפונים, רק כלים נורמליים (רנגלרים, פאג'רו, דיסקו 4)
רק צמיג חתך-נמוך אחד הלך לעולמו (דיסקו 4).
הציר כמו פעם, מערבל עצמות. מעבר ידביר לא הכי ידידותי לרכבים נמוכים, אבל הרבה פחות נוראי ממה שעשו ממנו.
עם מיגונים והרבה אומץ, סבלנות וכושר גופני (הזזת סלעים בחום של 38 מעלות) אולי אפשר לעבור גם עם פורסטר ושות'
אנקדוטה: זה ציר שאין מה לטעות ולהתברבר בו, אבל אני נוסע עם עמוד ענן פתוח, סתם משיקולי נוחות - והקשר בין התוכנה למציאות.... נו שויין.
למעבר ידביר (האמיתי) התוכנה התייחסה כאל "נחל גילבון".
איפה שכתוב בתוכנה "מעבר ידביר" בפועל אין כלום. לא נחל ולא מעבר, סתם שביל.
כל השבילים אחרי דרבשיה לכיוון צפון (עד כביש גונן-וואסט) נעלמו מהתוכנה לחלוטין.
בעיה נקודתית?
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
לא יודע.. אצלי עמוד ענן עובד מצוין בכל התוואי. לגבי הזזת סלעים - לםני שבוע היינו שם ולא היה צורך בזה.. אם ימשיכו לפנות את הציר, בסוף זה לא יהיה ציר המוסכים ;)
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
עם סופה ורנגלר לא צריך לפנות כלום.
עם פאג'רו ודיסקו צריך להיזהר
עם רכבים יותר עדינים יהיה צריך להזיז מאות ק"ג של בזלת. לא ממש נעים בחום כזה.
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
בעיית סימון שבילים ודיוק היא בכל הרמה! בנוסף החקלאים משתלטים על שטחים וקובעים שערי ברזל נעולים במקום שערי הבקר המוכרים.
בשבועות הייתי בשטח ארבעה ימים משער הגולן לחרמון ולאצבע הגליל. הרבה תושייה ותוכי טוב לחיתוך מנעולים:) נדרשים
Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
אני יודע שעברה שנה, אבל...
הבנתי פחות או יותר את תוואי המסלול, אבל האם יש למישהו קובץ GPX/TXL של המסלול?
אריאל
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lioralbu
הכיף האמיתי זה לעשות את המסלול עם גיפונים רכים אמיתיים. (טריוס, פורסטר, דאסטר,פרילנדר)
.
לא .. לא ממש ...
זה לא כיף.
הציר הזה השאיר בי צלקות עם הדיסקו .. נפשיות .. אני לא מתכוון אפילו לחשוב עליו.
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
עם סופה ורנגלר לא צריך לפנות כלום.
עם פאג'רו ודיסקו צריך להיזהר
עם רכבים יותר עדינים יהיה צריך להזיז מאות ק"ג של בזלת. לא ממש נעים בחום כזה.
למה צריך להיזהר? מה שונה בדיסקו?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
לא .. לא ממש ...
זה לא כיף.
הציר הזה השאיר בי צלקות עם הדיסקו .. נפשיות .. אני לא מתכוון אפילו לחשוב עליו.
אתה רציני?
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
כן.
בדיסקו צמיג נמוך חתך.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ariel-ro
אני יודע שעברה שנה, אבל...
הבנתי פחות או יותר את תוואי המסלול, אבל האם יש למישהו קובץ GPX/TXL של המסלול?
אריאל
שלח לי כתובת מייל, למתי אתה מתכנן?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
כן.
בדיסקו צמיג נמוך חתך.
Sent from my iPhone using Tapatalk
עדיין לא רואה מה הבעיה חוץ מיזה שצריך להיזהר טיפה, התכוונתי לדיסקו 2, רובם עם צמיגים ראויים.
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
סבבה.
נגמר בשלום.
היה חם במיוחד.
לא היו ג'יפונים, רק כלים נורמליים (רנגלרים, פאג'רו, דיסקו 4)
רק צמיג חתך-נמוך אחד הלך לעולמו (דיסקו 4).
הציר כמו פעם, מערבל עצמות. מעבר ידביר לא הכי ידידותי לרכבים נמוכים, אבל הרבה פחות נוראי ממה שעשו ממנו.
עם מיגונים והרבה אומץ, סבלנות וכושר גופני (הזזת סלעים בחום של 38 מעלות) אולי אפשר לעבור גם עם פורסטר ושות'
אנקדוטה: זה ציר שאין מה לטעות ולהתברבר בו, אבל אני נוסע עם עמוד ענן פתוח, סתם משיקולי נוחות - והקשר בין התוכנה למציאות.... נו שויין.
למעבר ידביר (האמיתי) התוכנה התייחסה כאל "נחל גילבון".
איפה שכתוב בתוכנה "מעבר ידביר" בפועל אין כלום. לא נחל ולא מעבר, סתם שביל.
כל השבילים אחרי דרבשיה לכיוון צפון (עד כביש גונן-וואסט) נעלמו מהתוכנה לחלוטין.
בעיה נקודתית?
אתה עם מפה לבנה חינמית או שרכשת בתשלום?
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
שלח לי כתובת מייל, למתי אתה מתכנן?
- - - Updated - - -
עדיין לא רואה מה הבעיה חוץ מיזה שצריך להיזהר טיפה, התכוונתי לדיסקו 2, רובם עם צמיגים ראויים.
מה אתה שואל ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
לא. אני לא עם האפליקציה החינמית. אני לא תמע.
זה לצרכי עבודה. רכשתי בכסף מלא וברגעים הבודדים שזה עובד - זה נפלא.
אבל ביותר מדי מקרים זה מפשל ושווה לתחת.
אין צורך בציר מוקלט או מערכת ניווט משוכללת. קחו מפה וסעו. אין מה להתברבר בשביל הזה וגם לא בעיות עבירות. רק בזהירות ובסבלנות כי השביל מפרק את הרכבים ומעיף סתימות מהשיניים.
למה בזהירות בדיסקו?
הכוונה לדיסקו 3 ו-4 וכמובן כל דגמי הריינג' המודרניים. ואם כבר אז גם פאג'רו BK מהדגמים החדשים עם ג'נט 18 וכל הג'יפונים. והכל כמובן בגלל הצמיגים.
רכב עם צמיגי חתך נמוך אינו רכב שטח. נקודה.
ומי שיתעקש - ישלם. והרבה.
כי הצמיגים האלה לא רק לא מתאימים לשטח, הם גם יקרים אש.
עם דיסקו 1 ו-2 כמובן אין שום בעיה.
-
תגובה: מצב ציר המוסכים - רמה"ג
הי, אני יודע שעבר הרבה זמן.
אני עם דאסטר מוגבה 2 אינצ' ומיגון. כדאי לנסות?