-
מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
שלום ,
היום הפאג'רו (שרכשתי לפני מספר חודשים) לא עבר טסט.
הסיבה - הגבהה ורעש סביב התקנות החדשות של משרד התחבורה.
המקום- מכון אלן חולון.
בטופס רשמו הגבהה ושינוי מבנה.
רכב זה עם אותה הגבהה, עבר באותו מכון לפני שנה. (כמובן לבעלים הקודמים).
ההגבהה אינה גדולה . לדעתי 1" - אינני מבין כל כך בשיפורים , רק מתחיל ללמוד את העסק.
התיעצתי עם מנהל עבודה במוסך מרכזי שמטפל ברכב הזה כבר שנים - אמר לי שמכון רישוי בכלל לא מוסמך לקבוע על שינוי מבנה :confused:.
בהתחשב בתקנות החדשות , מה בעצם האופציות שיש לי ?
אשמח לעזרה.
תודה.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
מלבד האופציה המתבקשת אבל כנראה לא רלוונטית של לחזור למקוריים, תמתין חודש ותיגש למכון אחר
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
-
מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
בינתיים אין תקנות חדשות, יש הקפדה יתרה במכונים מסויימים.
שהמוסך ייתן לך אישור שהרכב בגובה תקין.
1״ נמצא בטווח שבין רכב עמוס/ריק/קפיץ חדש או זקן ועייף.
לא ברור בכלל איך מודדים כזה שינוי קטן.
אם הקפיצים לא שחורים, זה הזמן.
תעמיס 200-300 קג ברכב, וכשהוא עמוס ונמוך תיגש שוב.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
ואם אין ברירה אתה יכול להוציא כפל רישיון (אפשר בחלק מהסופר פארם) ולגשת למכון שיש בו יותר סיכוי לעבור.
בנוסף אפשר למצוא מוסך שיעזור לך לעבור.
עופר
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
איזה פאגרו? קינג או הקודם?
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
אפי הקפיצים והבולמים בגיפ שלך צבעוניים או שחורים?
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
תפרט בדיוק מה רשמו ואיפה רשמו את זה.
יש פה גם תוספת פרשנות שלך לגבי הרעש סביב ההגבהות.
אינץ הוא 2.5 סמ.
שום גאון במכון טסטים לא יכול לקבוע הגבהה על נתון כזה שלמעשה נמצא בטווח הגמישות של הקפיץ.
מה יש ברכב בולט ומשך להם את העין?
תחזור לרב בוחן ותבקש שיסביר ואפילו ירשום לך על סמך איזה נתון הוא קבע שהרכב מוגבה.
-
5 קבצים מצורפים
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
קודם כל תודה לכל המגיבים!!!!!
אנסה לענות ולספק יותר מידה:
1) מדובר בפאג'רו DAKAR 2010 דיזל
2) פאדיחה שלי חשבתי שאינץ זה 4 :( כנראה ההגבהה באמת מוגזמת.
3) פרשנות שלי לגבי ההגבהה רק בגלל שמנהל במכון הרישוי הסביר לי חד משמעית שהכל בגלל התקנות החדשות.
4) הקפיצים צבעוניים.
5) מצרף תמונות עם הטופס והרכב.
קובץ מצורף 108602קובץ מצורף 108603קובץ מצורף 108601קובץ מצורף 108598
שוב תודה על היחס חברים!!!!
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
נראה כמו הגבהה 2 אינצ סטנדרטית ונפוצה...
מכון אחר עם טופס חדש זו האופציה הראשונה. אבל יותר מזה - אולי מוסך שיעזור בהעברה ולא אתה בעצמך...
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
תתחיל בלצבוע את הקפיצים לשחור.
האדום לא עושה טוב לבוחנים.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
הרכב לא גבוה ולא נראה גבוה, נכשלת אך ורק בגלל הצבעים של הקפיצים והבולמים שלך.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
גם לדעתי הרכב לא גבוה והמכון מצא פראייר להתעלל בו.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...cbe32a0b3e.jpg
הנה תמונת קטלוג של הדגם ואני לא רואה הבדל נראה לעין בגובה.
אין שום תקנה שאוסרת שיהיו קפיצים ובולמים חליפיים צבעוניים.
אני לא מצליח לצפות בטופס ההכשלה אבל לא ברור לי לחלוטין כיצד המכון קבע שהרכב מוגבה או לא תקין.
הייתי חוזר לשכנע את הבוחן בטעותו .
אני בטוח שכל מי שנחשף לסיפור ההזוי הזה יתרחק ממכון הטסטים הזה.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אני בטוח שכל מי שנחשף לסיפור ההזוי הזה יתרחק ממכון הטסטים הזה.
הרב בוחן שם, נוסע על ליברטי מוגבהת
הוא "קצת" מבין בהגבהות
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
אלן
מכון שנהייה בעייתי
להזהר.
אני נכשלתי שם גם על הגבהות שלא היו מעולם.
הקשישים שם פשוט החליטו שהרכב שלי פסול.
למה? כי פעם היה למנהל שם פאגרו אז הוא קובע שיש אצלי הגבהה והרכב לא יעבור אצלו.
לא משנה שהרכב עובר אצלו כבר שנה חמישית טסט..
ההמלצה שקבלתי ממנו היא שאמתין חודש אוציא רשיון חדש ואלך לטסט עם מאכר.
אגב.. בבית שמש עברתי ללא בעייה.
בקיצור שמוליק.. לא יצאת גבר.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
נראה מהתמונה שמורכב סט קפיצים ובולמים של אספיר שהותקן כאופציה על ידי היבואן. זה אומר גובה מקורי.
מציע שתיכנס למוסך מורשה וקח אישור שהרכב בגובה מקורי.
אסף.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
לסיכום ביניים - מנסה לבדוק אצל בעלים הקודמים אולי נשאר הקיט המקורי במחסן.
וממה שאני קורא בשרשור - המאפיין המתאר את המצב זה הוא תיסכול.
תודה לכל המגיבים על המידע . אם מישהו מכיר מוסך "עוזר" או מכון רישוי "טוב" אשמח לה"פ.
-
מנסיון אישי
לפותח השרשור אני מציע לבדוק עם מכון אלן עובדים עם המערכת הממוחשבת של משרד התחבורה, המשמעות היא שהרכב מופיע בכלל המכונים שמחוברים למערכת כרכב שנפסל עקב שינוי מבנה!!
סימדה ובמכון אלן אין את המערכת הנל אז כמו שהציעו לך לבצע כפל רשיונות ולגשת למכון של אנשי שלומנו!
במידה ולא אז הפתרון החכם ביותר הוא לגשת למוסך שעובד עם מכון אלן ... לא קשה לזהות, פשוט תתצפת על הרכבים שנגשים תזהה את המוסכניקים ותשאל מאיזה מוסך הם!
לאחר מכן תסגור עם בעל המוסך עלות על הכנה לטסט ומעבר טסט
עצוב עד עצוב מאוד ובא לציון גואל.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
כל מכוני הרישוי עובדים עם תוכנה קישור ממוחשבת אונליין, כך שלא ניתן לעבור בין מכוני הרישוי אלא בתום 30 ימים.
במידה והרכב אינו מוגבה ע"י מתאמים כלשהם(ספייסרים/אוקולונים), אזי ניתן לגשת למוסך מורשה יבואן ולבקש אישור על תקינות גובה הרכב.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
היום נפגשתי עם הבעלים הקודמים של הרכב - בחור נשמה.
(חבל שלא עשיתי את זה לפני הטסט)
הוא נתן לי את הקיט המקורי בקרטונים של הקיט המותקן .
ראיתי שזה קיט Bilstein\PEDDERS .
את ההתקנה עשו בRALLY ART ברחובות.
לצערי הוא לא מצא את החשבונית אז פניתי (בכתב) לRALLY אולי הם יוכלו לעזור.
"ניתן לגשת למוסך מורשה יבואן ולבקש אישור על תקינות גובה הרכב"
אישור שכזה זה משהוא יוצה דופן או מקובל בקרב הגיפאים?
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
את כל הנ"ל היה צריך למנוע לפני הטסט , אבל טוב שזה עולה שוב ושוב ושוב אולי החברים יפנימו , העידן של פעם נגמר
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
הי חברים ,
היום סוף סוף עברתי את הטסט.
בעלים הקודמים של הרכב היה אדיב והביא לי את קיט המקורי של הרכב.
ביום שני חזרתי למכון אלן לאחר שהורדתי את ההגבהה במוסך מורשה יבואן עם חשבונית וקבלה .
באלן אמרו לי שהסרת ההגבהה לא מספיקה וחייבים חתימה ממקום מוסמך מקצוע 300 . שלחו אותי לסיטי סנטר בדיקות רכב בחולון ,שם הסבירו לי שלא מוסמכים לתת אישורים במקרה שלי אני צריך לחפש את ניר שישב פעם בפרונט ארביב.
למזלי ניר ממשיך לשבת שם . ניר אזרי מוסמך לתקנות 308/309 מטעם הטכניון\מכון התקנים\משרד התחבורה.
בהתחלה הוא הסביר לי שאני לא צריך את הבדיקה וכי הרכב לא עבר תאונה או הורד מהכביש.
חזרתי למכון אלן וביקשתי מאלי להתקשר לניר. לאחר ויכוח חזרתי לניר עם הדפס התקנה.
הם שוב שוחחו טלפונית ,לאחר מכן ניר התקשר לעוד גורמים לשאול "מה קשור מקצוע 300 ובדיקה לאחר תאונה" להורדת הגבהות.
לבסוף, בלית ברירה, שילמתי לניר על בדיקה "לאחר תאונה" שבוצעה במקום בפרונט ארביב.
כעבור יומיים הגיע האישור החתום שאיתו נגשתי למכון אלן וסיימתי את הטסט.
מכל מלמדי השכלתי - אישורים מסוג זה מוסמכים לתת: מכון התקנים,אוניברסיטה באריאל,הטכניון.
ממליץ בחום לא לגשת לטסט עם שיפורים\שינוים אלה רק לאחר הורדתם - אחרת נכנסים להוצאות מיותרות.
במקרה של הורדה מהכביש (ע"י משטרה) או בגלל טסט -אין ברירה וחייבים את הגורמים שפירטתי.
לפי מה שאני מבין - לא היה עוזר לי גם טסט במכון אחר לאחר 30 יום - זה בגלל שהנתונים כבר שודרו למשרד התחבורה וצוין שיש שינוי מבנה ברכב.
היום במכון אלן , אלי (מנהל המכון) אמר לי שיש עוד חדשות לגבי הנהלים שהם קיבלו.
את ההורדה חייבים לבצעה במוסך של היבואן ולא מספיק מורשה יבואן :confused: אבל הוא מוותר לי- קרי מוסך של כלמוביל ולא הילוך שישי.
תודה לכל המגיבים ובהצלחה לכולנו!
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
לא אין ג'פוקליפסה בכלל....
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
שערוריה!
כנראה על מכון אלן לא בוער הכובע אלא כל מפעל הטקסטיל של סין...
פתחת לדרור....
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
המסקנה - לא להתקרב למכון אלן. היא ידועה כאן מזה חודשים ואפילו שנים ארוכות - מכון אלן בחולון הוא לב המאפלייה.
אין שום - אבל שום, אפס - ביסוס לכל המסכת הזאת שאלי מנהל המכון העביר אותך. לא לעצם הטענה שהאוטו מוגבה, לא לדרישה להסיר, ובוודאי שלא לדרישה לבדיקה לאחר תאונה, ובוודאי שלא לחייב לעבור אצל מוסך יבואן. זה פשוט קשקוש, ואם המטרה שלו לוודא שג'יפאים לא יגיעו אליו - יש לי הצעה יותר טובה עבורו - פרסום בתשלום של באנר פה בג'יפולוג - "ג'יפאים - לא להתקרב למכון אלן בחולון, אפילו לא בטעות".
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
הביסוס הוא נוהל עבודה המתייחס להגבההות ושינוי מבנה שמשרד התחבורה שלח למכוני רישוי - מכון אלן - עם כל ה"כבוד" המגיע לו - לא הבעיה.
הבעיה שבמדינת ישראל לא רוצים לראות רכבים משופרים.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
לא ידידי.
הנוהל מוכר כאן לכולנו, הוא קיים מסוף שנת 2014, והוא מאד כללי. הנוהלים החדשים שמדברים עליהם בחודשים האחרונים - בכלל לא בתוקף. מכון אלן לקח לעצמו פרשנות אישית, לחומרה, לא מקצועית בעליל, שאנחנו מכירים כאן כבר מזה זמן רב. למה? כי על ראש הגנב וכולי. כי מי שהתעסק באש, נכווה ברותכין, עכשיו מפחד גם ממים קרים לגמרי. ושאר אמרות שפר.
כן, זו המשמעות של הג'יפוקליפסה - אי וודאות, פחד, כסתו"ח. שום דבר רשמי.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
אני כאזרח ישראל בעל רכב שטח, לא יכול ללכת לעורך דין ולתבוע את מכון אלן בגלל שהם פעלו לפי הוראה של משרד התחבורה.
בשביל קפיץ מסכן אני צריך פאקינג בג"צ.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
ההוראה של משרד התחבורה לא קבעה שהרכב שלך מוגבה, היא אפילו לא נותנת למכון הרישוי את הסמכות לקבוע שמוצרי תעבורה תחליפיים שאושרו על ידי משרד התחבורה והותקנו כחוק, מהווים עילה לפסילה של הרכב.
זו חרות שהמכון נטל לעצמו, כי מרגע שנכנסת אליו אתה שבוי שלו. לכן זה מכעיס.
הוא באותה מידה היה יכול לדרוש ממך לרוץ 20 סיבובים מסביב לרכב כדי שהוא יעביר אותו.
אסף.
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
אז השאלות המתבקשת - האם כבר תבעו פעם והצליחו ? מי שמע על תיק כזה ?
-
תגובה: מה עושים לאחר כישלון מבחן רישוי על הגבהה ?
כל הנושא הזה די בתול ולכן לא תימצא מה שאתה מחפש, אבל כן תימצא שמות של מכוני רישוי שעושים מה שבא להם כמו שעשו לך, כן תימצא שאנשים עוברים טסט עם רכב "כמו שהוא" בגבול הסביר כמו שלך במכונים אחרים מהסיבה הפשוטה, הם לא עברו על שום חוק!