-
500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
היי,
בהמשך לבעיית חיישן המסילה שאותרה בשרשור נפרד, נסעתי למוסך UMI בחדרה לתקן את הבעייה.
הנה מה שנאמר לי כשהגעתי למוסך:
" מכיוון שהרכב לא מטופל כאן באופן קבוע, עלות בדיקה היא 500 ש"ח. זו מדיניות החברה. ישנן הרבה תקלות אפשריות לתאור הבעיה, הבדיקה כוללת גם בדיקת נסיעה, ולעיתים ברכבי טרופר חיבור המחשב לבדיקה בלבד עלול לשרוף את מחשב המנוע ולכן תצטרך לחתום על טופס שחרור מאחריות".
אחרי דין ודברים הסכימו להנחה של 50% על עלות הבדיקה אם אבחר לתקן את הרכב במקום.
אישית אני מעדיף לגרוט את הרכב ולא לשלם למוסך עם יחס כזה, אבל אשמח לשמוע אם עוד מישהו נתקל בזה, אם זו באמת המדיניות של UMI, ואם זה נשמע לכם סביר?
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
יש בUMI מדיניות של מינימום תשלום על "בדיקה" (לא מכיר שחרור מאחריות ולא הייתי חותם על דבר כזה). עם המחירים שלהם כנראה שבכל מקרה תעבור את הסכום הזה (נראה לי שבדרך כלל זה משהו כמו 350₪).
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
במקומך לא הייתי נכנס למוסך הנפלא הזה...
אם כבר הגעת עד חדרה, תדרים עוד קצת, ובקיבוץ העוגן יש מוסך מעולה.
אתה יכול להגיד לו שרועי עם הטרופר הלבן שלח אותך. קוראים לו רומן לבחור.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
liontamer84
במקומך לא הייתי נכנס למוסך הנפלא הזה...
אם כבר הגעת עד חדרה, תדרים עוד קצת, ובקיבוץ העוגן יש מוסך מעולה.
אתה יכול להגיד לו שרועי עם הטרופר הלבן שלח אותך. קוראים לו רומן לבחור.
תודה יש מצב שנאמץ אותו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Racoon
יש בUMI מדיניות של מינימום תשלום על "בדיקה" (לא מכיר שחרור מאחריות ולא הייתי חותם על דבר כזה). עם המחירים שלהם כנראה שבכל מקרה תעבור את הסכום הזה (נראה לי שבדרך כלל זה משהו כמו 350₪).
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
בעיניי זה מגוחך. הוא עושה לי טובה כשהוא מטפל לי באוטו? נשלם על חלקים ואפילו פרמייה על זמן עבודה כי זה מוסך "מורשה", אבל 500 שקל כדי להגיד לך בוקר טוב? שים לב שהם לא סופגים את מחיר הבדיקה אם התיקון יקר, רק "עושים הנחה".
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
למה "בדיקה" במרכאות?
כשאשתך עשתה או תעשה "בדיקת" אולטרהסאונד והרופא יקח 2,000 שקל לרבע שעה (וגם הוא לא נותן אחריות) תבוא באותה גישה?
הציטוט שהבאת הוא של מוסכניק מקצועי, שלוקח את עבודתו ברצינות, שאכל כבר חרא מלקוח או שניים. זה כמובן בעיני שראו ואוזני ששמעו כבר כמה סיפורי מוסכים...
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
למה "בדיקה" במרכאות?
כשאשתך עשתה או תעשה "בדיקת" אולטרהסאונד והרופא יקח 2,000 שקל לרבע שעה (וגם הוא לא נותן אחריות) תבוא באותה גישה?
הציטוט שהבאת הוא של מוסכניק מקצועי, שלוקח את עבודתו ברצינות, שאכל כבר חרא מלקוח או שניים. זה כמובן בעיני שראו ואוזני ששמעו כבר כמה סיפורי מוסכים...
למה? שתי סיבות:
1. אני מצפה ממוסך איסוזו לזהות את הבעיה במהירות בדיוק כמו שנדב עלה עליה. עם כל הכבוד, בוא לא נשווה את הסיבוכיות של רכב לסיבוכיות של גוף האדם.
2. צריכה להיות למוסך אינטרס לעשות את הבדיקה ולתת יחס אדיב כדי שאני לא אלך למוסך הבא בתור כמו שעשיתי. בעבודתי אני לפעמים טס לשלושה ימים סדנא עם הלקוח בחינם רק כדי להתמודד על ההזדמנות לתת ללקוח שירות בתשלום. לפעמים אתה מצליח ולפעמים לא, אבל זה סיכון מינימלי כדי לזכות בעבודה.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
liontamer84
במקומך לא הייתי נכנס למוסך הנפלא הזה...
אם כבר הגעת עד חדרה, תדרים עוד קצת, ובקיבוץ העוגן יש מוסך מעולה.
אתה יכול להגיד לו שרועי עם הטרופר הלבן שלח אותך. קוראים לו רומן לבחור.
קח את מוסך העוגן בערבון מוגבל... אפילו מאוד.
טרופר של חבר שהגיע לשם על כשל בטורבו אובחן כהחלפת מנוע כוללת בעלות של עשרות אלפי שקלים, עכשיו תסיק מסקנות.
ד"א-הוחלף טורבו, שמנים ופילטרים, בוצע ניקוי למנוע ואגן שמן והרכב נוסע כמו גיבור כבר כמה חודשים עם המנוע "הדפוק".
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
or_t
למה? שתי סיבות:
1. אני מצפה ממוסך איסוזו לזהות את הבעיה במהירות בדיוק כמו שנדב עלה עליה. עם כל הכבוד, בוא לא נשווה את הסיבוכיות של רכב לסיבוכיות של גוף האדם.
2. צריכה להיות למוסך אינטרס לעשות את הבדיקה ולתת יחס אדיב כדי שאני לא אלך למוסך הבא בתור כמו שעשיתי. בעבודתי אני לפעמים טס לשלושה ימים סדנא עם הלקוח בחינם רק כדי להתמודד על ההזדמנות לתת ללקוח שירות בתשלום. לפעמים אתה מצליח ולפעמים לא, אבל זה סיכון מינימלי כדי לזכות בעבודה.
החבר האחרון שהחליף חיישן מסילה ב umi זה עלה לו 3500 ₪, כן מה שקראת, הכניסו לו עוד כל מיני דברים יפים כמו צנרת, ברגים ובוקסות מכסה שסתומים, צמה(נניח שהיה צריך באמת), ואטמים.
מכיר אישית את הרכב וחוץ מחיישן מסילה ואולי צמה(אם פותחים ומוצאים שהיא צריכה החלפה שזה נתון של 1 להרבה שנים) היה צריך לעלות חצי מהסכום, אם היה צריך צמה היה מגיע לאיזור ה 2000 ₪, ביקשתי לראות את הצמה הישנה ולקאות אם באמת היה צריך להחליף אותה או סתם דחפו לו.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
החבר האחרון שהחליף חיישן מסילה ב umi זה עלה לו 3500 ₪, כן מה שקראת, הכניסו לו עוד כל מיני דברים יפים כמו צנרת, ברגים ובוקסות מכסה שסתומים, צמה(נניח שהיה צריך באמת), ואטמים.
מכיר אישית את הרכב וחוץ מחיישן מסילה ואולי צמה(אם פותחים ומוצאים שהיא צריכה החלפה שזה נתון של 1 להרבה שנים) היה צריך לעלות חצי מהסכום, אם היה צריך צמה היה מגיע לאיזור ה 2000 ₪, ביקשתי לראות את הצמה הישנה ולקאות אם באמת היה צריך להחליף אותה או סתם דחפו לו.
אם לקוח מסכים ל- 500 ש"ח בדיקה אז למה לא לדחוף לו גם את האלמנט? :mad:
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
לך למי שנותן לך "בדיקה" בחינם. הבדיקה בוודאי תהיה יסודית ואוביקטיבית.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לך למי שנותן לך "בדיקה" בחינם. הבדיקה בוודאי תהיה יסודית ואוביקטיבית.
נמרוד, בדיקת מחשב בעבר ב umi לטרופר היתה עולה 350-380 ₪, מחיר סביר, במידה ואתה מחליט לתקן היו מקזזים את מחיר הבדיקה, היום שומעים על כל מיני סיפורים על 500 ₪ וטופס הסרת אחריות, הצעות מחיר מגוחכות שעברו התעללות, סיפורי זוועות מפי המוסכים כמו "עוד לא זרקת את האוטו לים"? , כן כן אמיתי לגמרי, וכל זה אחרי שהתרנגולת הפסיקה להטיל את את ביצת הזהב שנקרא תיקון לטרופר בתום 10 שנים של לקיחת אחריות היצרן.
פשוט זרקו אותו לפח, אין מה להיצטער פה כי זה רק לטובת הרכב, כל המידע נימצא ברשת ובעזרת זוג ידיים טובות וסט בוקסות אפשר לתקן הכל לפי הספר, אני מכיר חברים עורכי דין וסוכני ביטוח שבחיים לא נגעו במברג והיום מטפלים ברכב לבד, ותאמין או לא זה רק עשה לרכב טוב.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
כאשר לי היה את הסיפור עם החיישן מסילה, הלכתי גם למוסך UMI מורשה... לא רחוק מראש העין.
שבועיים האוטו היה אצליהם, על הדרך החליפו מצברים (בתאכלס היו יכולים בקלות למשוך עוד, אם לא היו גומרים אותם)
ובסוף החזירו לי את האוטו עם חשבון לשלם, אבל בלי פתרון ממשי לתקלה.
גם עם בדיקה "חינם" לא הייתי נכנס לשם בחיים.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
נמרוד, בדיקת מחשב בעבר ב umi לטרופר היתה עולה 350-380 ₪, מחיר סביר, במידה ואתה מחליט לתקן היו מקזזים את מחיר הבדיקה, היום שומעים על כל מיני סיפורים על 500 ₪ וטופס הסרת אחריות, הצעות מחיר מגוחכות שעברו התעללות, סיפורי זוועות מפי המוסכים כמו "עוד לא זרקת את האוטו לים"? , כן כן אמיתי לגמרי, וכל זה אחרי שהתרנגולת הפסיקה להטיל את את ביצת הזהב שנקרא תיקון לטרופר בתום 10 שנים של לקיחת אחריות היצרן.
פשוט זרקו אותו לפח, אין מה להיצטער פה כי זה רק לטובת הרכב, כל המידע נימצא ברשת ובעזרת זוג ידיים טובות וסט בוקסות אפשר לתקן הכל לפי הספר, אני מכיר חברים עורכי דין וסוכני ביטוח שבחיים לא נגעו במברג והיום מטפלים ברכב לבד, ותאמין או לא זה רק עשה לרכב טוב.
נדב אני האחרון שאתה צריך לשכנע אותו ביתרונות של תחזוקה עצמית.
לא מכיר את המוסך הנדון, לא הייתי מעולם לקוח של UMI או של מוסך מורשה כלשהו. אני רק אומר, שאם כבר מחליטים לתת לבעל מקצוע לעבוד על הרכב אני לא מוכן, אלא מתעקש, דורש, לשלם תשלום הוגן. דווקא כי אני יודע להעריך את המורכבות של רכב מודרני אזי בדיקה רצינית של תופעה לא ברורה מאליה (אם זה היה קל פות"ש לא היה פות"אהש...) נדרש להקדיש לה לפחות שעה או שעתיים, לעיתים אוברנייט, נדרש ציוד מחשב ותוכנה שעולים כסף, ונדרשת תשומת הלב של הדיאגנוסטיקאי הבכיר במוסך, או בעל המוסך בעצמו, ולא אחרון הילדים המגרזים. אני חושב ש500 שקלים עבור אבחון בעייה מסובכת זה מחיר סביר ביותר, ואני חושב שלטובתי כלקוח עדיף להפריד את הדיאגנוזה מהתיקון.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
נדב אני האחרון שאתה צריך לשכנע אותו ביתרונות של תחזוקה עצמית.
לא מכיר את המוסך הנדון, לא הייתי מעולם לקוח של UMI או של מוסך מורשה כלשהו. אני רק אומר, שאם כבר מחליטים לתת לבעל מקצוע לעבוד על הרכב אני לא מוכן, אלא מתעקש, דורש, לשלם תשלום הוגן. דווקא כי אני יודע להעריך את המורכבות של רכב מודרני אזי בדיקה רצינית של תופעה לא ברורה מאליה (אם זה היה קל פות"ש לא היה פות"אהש...) נדרש להקדיש לה לפחות שעה או שעתיים, לעיתים אוברנייט, נדרש ציוד מחשב ותוכנה שעולים כסף, ונדרשת תשומת הלב של הדיאגנוסטיקאי הבכיר במוסך, או בעל המוסך בעצמו, ולא אחרון הילדים המגרזים. אני חושב ש500 שקלים עבור אבחון בעייה מסובכת זה מחיר סביר ביותר, ואני חושב שלטובתי כלקוח עדיף להפריד את הדיאגנוזה מהתיקון.
תופעות לוואי של חיישן מסילה בגסיסתו שונות ומשונות, אנחנו כבר מכירים את כולם, עיקר הבעיה באבחון ע"י טק2(רק איתו אפשר לאבחן) שהתופעה צריכה לקרות ב live כדי לאבחן, אין קוד תקלה לחיישן כשהוא תקול או גוסס.
המוסכים כבר מכירים את הטרופר, במיוחד umi שראו כבר הכל, הדבר הנכון לעשות למי שרוצה להיות בטוח,אם התופעה רנדומלית, להשאיר את האוטו ללילה, להיתחבר בבוקר עם טק2 ואז להניע, ב 90% יעלו על התקלה בחיישן לפי קריאת הנתונים שלו.
אני לא בא להשים אצבע מאשימה על אף אחד אבל לא ברור למה מנסים לחפש תקלות, להחליף חלקים שלא צריך, ועוד ועוד, יש להם את הניסיון, יש את הידע...
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
נדב אני האחרון שאתה צריך לשכנע אותו ביתרונות של תחזוקה עצמית.
לא מכיר את המוסך הנדון, לא הייתי מעולם לקוח של UMI או של מוסך מורשה כלשהו. אני רק אומר, שאם כבר מחליטים לתת לבעל מקצוע לעבוד על הרכב אני לא מוכן, אלא מתעקש, דורש, לשלם תשלום הוגן. דווקא כי אני יודע להעריך את המורכבות של רכב מודרני אזי בדיקה רצינית של תופעה לא ברורה מאליה (אם זה היה קל פות"ש לא היה פות"אהש...) נדרש להקדיש לה לפחות שעה או שעתיים, לעיתים אוברנייט, נדרש ציוד מחשב ותוכנה שעולים כסף, ונדרשת תשומת הלב של הדיאגנוסטיקאי הבכיר במוסך, או בעל המוסך בעצמו, ולא אחרון הילדים המגרזים. אני חושב ש500 שקלים עבור אבחון בעייה מסובכת זה מחיר סביר ביותר, ואני חושב שלטובתי כלקוח עדיף להפריד את הדיאגנוזה מהתיקון.
אני מסכים עם הדיעה שלך שעל שירות טוב ומקצועי צריך לשלם מחיר הגון וראוי אבל הבעיה היא ששורש הבעיה היא שאתה כנראה לא תקבל שרות טוב, מקצועי והגון.
שמתי את הטנדר תצנב"ה במוסך UMI שיחליפו מנוע ועל הדרך גם גיר ודברים אחרים. בנוסף שלמתי עוד על מנת שיחליפו שמנים בסרנים. לא היה זול.
אחרי כמה זמן בדקתי, אפילו לא טרחו לפתוח את הבורג מילוי. ברור שלמלא שמן לא מילאו.
כמובן שאליהם לא חזרתי ולעולם לא אחזור למוסכים מורשים. אלא אם הרכב באחריות יצרן ואין לי ברירה.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
אם אתה באזור חדרה, אז תמשוך צפונה לטירת הכרמל.
יש שם מוסך שהיה של שני אחים (מבוגרים, לא זוכר את השם עכשיו), ואחד פרש.
יש לי חבר שמטפל שם, ומרוצה מאוד מהייחס והמחירים.
אני אנסה למצוא את השם של שמוסך
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
נמרוד,
נגיד ואני אתך לגבי הסיפור שמגיע כסף עבור הבדיקה.
אבל מה זה הסיפור של "ולעיתים ברכבי טרופר חיבור המחשב לבדיקה בלבד עלול לשרוף את מחשב המנוע "
????
בחיית זוזו.......
זה מוסך מורשה? זה בעל מקצוע?
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אני אנסה למצוא את השם של שמוסך
אוטוטו
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
אני גם מטפל באוטוטו בטירת הכרמל, ביואיק והאמר. בעל המוסך ישי החזיק טרופר שנים רבות. הוגנים ומקצוענים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
לדעתי צודק המוסך שגובה כסף ומשתחרר מאחריות לגבי המחשב. זה רכב לא מוכר למוסך, מגיע בפעם הראשונה, ומי יודע אילו קומבינות ומעקפים עשו בצמת החשמל שלו ומה עלול לקרות.
אמנם מדובר בתקלה נפוצה, ואמנם נדב מהאינטרנט קבע בחינם שזה חיישן מסילה (וסטטיסטית כנראה, הוא צודק) וצריך רק לנתק חוט אחד בשביל לדעת, אך מכאן ועד תיקון מקצועי וסופי של התקלה - הדרך ארוכה.
לא חסרות דוגמאות של מוסכניקים מנוסים שקבעו אחרי בדיקה שיטחית ש"הלך מנוע", "הלך גיר", ועוד 1001 תקלות שהסימפטומים שלהן היו דומים למה שהם ראו בעבר, ובסוף הלקוח המרוצץ שילם פעמיים, לפחות.
המוסך המדובר נוהג באחריות ומגן על עצמו מפני חכמולוגים שמנסים לעשות סיבוב על כל מי שאפשר.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
כמובן שאליהם לא חזרתי ולעולם לא אחזור למוסכים מורשים. אלא אם הרכב באחריות יצרן ואין לי ברירה.
לפני כשנתיים הלך לעולמו הרכב של אישתי קריזלר וויזר שטופל במוסך לא מורשה טיפולי 10,000 וטיפולי שבר ואני אכלתי מהרכב הזה מרורים (קריזלר וויזרהוא לא רכב פשוט).
לצערי אישתי רצתה לקנות קריזלר וויזר במקום זה שהלך לעולמו ואחרי הרבה בדיקות נמצא רכב שנת 2005 אם היסטורית טיפולים מלאה במוסך מורשה.
אני ממשיך לטפל ברכב במוסך מורשה מ.ס.א נתניה (פירסומת סמויה:rolleyes: ) ואני מרוצה וזה לא יוצא לי יותר יקר.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
בוזי
לדעתי צודק המוסך שגובה כסף ומשתחרר מאחריות לגבי המחשב. זה רכב לא מוכר למוסך, מגיע בפעם הראשונה, ומי יודע אילו קומבינות ומעקפים עשו בצמת החשמל שלו ומה עלול לקרות.
אמנם מדובר בתקלה נפוצה, ואמנם נדב מהאינטרנט קבע בחינם שזה חיישן מסילה (וסטטיסטית כנראה, הוא צודק) וצריך רק לנתק חוט אחד בשביל לדעת, אך מכאן ועד תיקון מקצועי וסופי של התקלה - הדרך ארוכה.
לא חסרות דוגמאות של מוסכניקים מנוסים שקבעו אחרי בדיקה שיטחית ש"הלך מנוע", "הלך גיר", ועוד 1001 תקלות שהסימפטומים שלהן היו דומים למה שהם ראו בעבר, ובסוף הלקוח המרוצץ שילם פעמיים, לפחות.
המוסך המדובר נוהג באחריות ומגן על עצמו מפני חכמולוגים שמנסים לעשות סיבוב על כל מי שאפשר.
יופי של גישה....
למה שלא יבקש גם שחרור מאחריות עם ילך מנוע אחרי הטיפול שלו?
או אם ילך גיר אחרי החלפת שמנים?
ובכלל, הוא לא מכיר את הרכב, אז אולי יפול גלגל בנסיעת מבחן? או שהרכב לא יעצור והוא ידרוס הולך רגל......
מה הקשר לזה שיש מוסכניקים אחרים טובים או רעים? מקצוענים או חובבנים? שיטחיים או חפפיניקים?
מוסך מורשה! שמספר כזה סיפור על המחשב של הרכב (שחיבור מחשב בדיקה יכול לשרוף את המחש של הרכב), לא שווה את הניר של התעודה שלו...
מוסך כזה צריך לשלול לו את הרישיון על הונאה.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
בכלי רכב כפי שאנחנו מכירים בשנים האחרונות ( אלה שיש להם מחשבים )
יש הרבה יותר ממחשב אחד .
המחשבים מותקנים במקומות שונים בגוף הרכב .
בהרבה מערכות נעשה שימוש משולב בכמה מחשבים בו זמנית
מחשב הגיר מדבר עם מחשב המנוע לצורך התאמת מומנט המנוע על מנת לקבל שילוב הילוך מתוזמן
מחשב האביזרים מדבר עם לוח השעונים לצורך הדלקת מנורות סימון
ועוד ועוד אין סוף שילובים
כל המערכות מתקשרות בדרך כלל בחוטים . יש כלי רכב שיש להם מערכות קשר פנימיות
יש כלי רכב שהתקשורת נעשת על גבי מערכת החשמל הרגילה ( בחוטים שאנחנו חושבים שהם רק מדליקים מנורה ....)
יש כלי רכב שיש קווי תקשורת של סיבים אופטים ( בדרך כלל מערכות שמע )
לצורך ניהול כל המחשבים יש גם בקרי תקשורת ראוטרים / הבים בדיוק כמו במערכת מחשב משרדית
יש מקרים בהם במהלך התחברות עם מחשב סורק התקלות מחשבי הרכב מועברים למצב שרות
ואז חלק מתעבורת המחשבים ברכב מופסקת . / משתנה / מתאימה את עצמה למצב המתבקש
אלה פעולות שאין למוסך כל שליטה עליהם .
יש מצבים שמחשב הרכב מתחיל לבצע עידכוני תוכנה למערכות שונות ברכב מבלי שהמוסך יודע או יכול לשלוט בזה .
במקרים קיצוניים יש מחשבים / מערכות ברכב שלא חוזרות למצב עבודה רגיל ( בגים בתוכנה ...)
יש כלי רכב שבוצע בהם שינוי ושדרוג תוכנה שלא דרך מערכות היצרן
וכאשר מנסים להתחבר עם מחשב לאיתור תקלות המערכות נתקעות
מכאן ועד לפתרון הבעיה / לתיקון הרכב זה הופך למיקרה פרטי כל אחד והמזל שלו ( גם המוסך וגם בעל הרכב בצרות )
לכן יש מוסכים יש כלי רכב שבהם התחברות סריקה איתור תקלה שידרוג תוכנה יכול להיות פרשיה כואבת
הבעיה לא במוסך ( שיש לו נסיון )
הבעיה לא בבעל הרכב ( שאין לו מושג )
הבעיה אצל יצרן הרכב שמנסה למלכד את המוצר שלו על מנת להחזיק את הלקוח כשבוי
איציק
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
איציק, אני מאוד מעריך את מה שאתה כותב וסומך על המידע שאתה מביא לכאן , אבל לטעון שלמוסך מורשה יבואן, שעובר את כל ההדרכות הרלוונטיות אין שליטה על הנעשה מאחורי הקלעים של מערכת מחשוב הרכב נשמע לי אבסורדי.
מה שאתה אומר, זה שהיצרן מייצר מערכת עצמית שלא ניתן לצפות את התנהגותה?
מה זה בינה מלאכותית?
אתה בטוח שזה לא חוסר ידע והבנה של הצוות הטכני במוסכים?
אני מתעסק בתכנות מכונות ובקרים, יש תקשורת בין מערכות, אבל מחשב עושה מה שאמרו לו, וטכנאי שאומר לי הבקר עושה מה שבא לו, מיד מצביע על חוסר הבנתו במערכת, מחשב עושה מה שתכנתו אותו לעשות ולא שום דבר מעבר לזה.
ולגבי המוסך המדובר, גם לי היה טרופר דיזל 3.0 ולצערי שילמתי הרבה כסף מיותר למוסך הנ"ל.
אני ממליץ על א.צ. אוטומטיק בעמק חפר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
משהו קטן שהפך לבדיחה אצלנו,
הכנסתי את הטרופר למוסך umi חדרה( עריכה: הכוונה לאחים כהן )להחלפת קלאץ,
הודעתי למוסך שאני נוסע לחו"ל לשבועיים ושאין לחץ לסיים את הרכב ביומיים.
אחרי 3 ימים התקשרו להודיע שהרכב מוכן.
שלחתי את זוגתי לאסוף את הרכב, אחרי 5 דקות היא אומרת שמשהו לא בסדר, הידית הילוכים לא בסדר ומשהו לא מורכב נכון.
חזרה למוסך, עשו בדיקה לא מצאו כלום.
הגעתי הביתה, נכנס לרכב מיד ראיתי שכל הפלסטיקה מסביב לא מורכבת במקום.
והידית חופשיה מידי.
חזרתי למוסך וביקשתי שיבדקו עם הכדור פלסטיק בקצה הידית( זה שבתוך הגיר ) מורכב, כמובן שהוא לא היה.
שאלתי "מה? בוחן רכב לא יודע לשים לזה לב ואשתי כן?"
מה התשובה שקיבלתי???
"אבל איך הרכב נקי, אה? "
!!!
חטפתי קריזה, שאלתי, " אתם מוסך או מכון שטיפה? "
זו הפעם האחרונה שנכנסתי לשם.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
כמובן שאליהם לא חזרתי ולעולם לא אחזור למוסכים מורשים. אלא אם הרכב באחריות יצרן ואין לי ברירה.
מבלי להכיר את רשת מוסכי UMI, לא נראה לך שההכללה הזו קצת מוגזמת ?
מנסיון עם מורשי מכשירי תנועה, היו מוסכים מחורבנים כמו שתיארו פה, והיו מצויינים והגונים. כנ"ל עם סובארו ודייהטסו. ואגב, גם מוסכים מצויינים טועים לפעמים, הם פשוט לוקחים אחריות על הטעות וסופגים את הטעות.
בקיצור, אם מוסך X סרח, זו לא סיבה להכפיש את כל הרשת ...
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
איציק, המקצוע שלי עוסק במחשבים תקשורת מחשבים בקרים וכל מה שמסביב.
נכון אני לא עוסק ישירות במחשבי רכב אבל אני מכיר טוב מאוד את הטכנולוגיה ושיטות העבודה.
המערכות שאני עוסק בהן הרבה יותר מורכבות (מבחינה אלקטרונית) מהירות ומסובכות.
ובכל זאת אנחנו מוצאים את "הידים והרגלים" עושים דיבאגינג ובונים מערכות.
לא אחת אנחנו עושים reverse engineering למערכת על מנת להבין איך היא עובדת לתקשר איתה ולהכניס אותה למערכת שלנו.
יש לי חבר שפתח חברת סטרט אפ שחלק מהמוצר שלה עוסק בקבלת מידע מה CAN BUS של הרכב כולל דוושת תאוצה ABS הזרקה חום מנוע
ועוד עשרות פרמטרים.
המערכת מיועדת לעבוד על מגוון של רכבים (כולל משאיות) ולא היה שום סיכוי לקבל מידע על תעבורת התקשורת של הרכב (מידע שהוא יחודי לכל יצרן).
מה הוא עשה? קנה\בנה CAN BUS SNIFER ובאמצעותו ניתר את כל חבילות המידע שעוברות בערוץ ה CAN.
עבר על הביטים ועשה reverse engineering על המידע וחילץ כל מה שהוא רצה.
התברר שזה לא כל כך מסובך כי רוב התעבורה היא סטנדרטית לפי תקן OBD2 והמיעוט הוא יחודי (כמה עשרות חבילות).
לא לקח הרבה זמן וכל המידע היה ברשותו.
וזה כאמור ללא שום ידע שהיצרן נתן !
אז אם יש לך מידע מלא מהיצרן מה הבעיה לעשות אנליזה שלמה לכל המערכת?!
CAN BUS בנויה כך שהוא יהיה מאובטח במיוחד כך שאפילו אתה מקצר אותו שום דבר לא קורא, המערכות יודעות להגן על עצמם.
בקיצור, זה נראה כמו כיסוי תחת שמשהו שלא ממש מכיר מערכות אלקטרוניות עושה לעצמו.
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
חברים מדובר בטרופר דיזל, עד כמה שאני יודע זה לא שם של חללית... הרכב די פשוט לתחזוקה במיוחד עצמית, מנוע כזה שכשמתעמקים קצת בחומר ובמערכות מבינים שהוא לא נורא בכלל(עובד בצורה שונה מכל מנוע אחר במכונית פרטית) ודי פשוט וקל לתחזוקה.
יש לו מחשב מנוע ומחשב גיר סטנדרטיים לגמרי, עוד לא ניתקלתי במישהו שחיבר סורק לשקע obd2 וקיצר את המחשב, גם אם זה לא סורק טק2 של הרכב, אפילו יש כאלה שקיצרו את ההזנה של המחשב שבתקע שלו ולא עשו נזק או כאלה שקיצרו משהו אחר ברכב תוך כדי עבודה מבלי לנתק מצברים ועדיין הפיוז הראשי(80A) קפץ ולא שום דבר אחר.
בקיצור, התירוץ של המוסך נישמע כמו תירוץ כזה של "עזוב אותנו לא רוצים טרופר אצלנו במוסך", רק בדרך אלגנטית...
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
למוסך אין ביטוח נגד תקלות כאלה? או רק נגד תאונות דרכים...?
-
תגובה: 500 שקל ל"בדיקה" במוסך UMI חדרה???
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
יש לי חבר שפתח חברת סטרט אפ שחלק מהמוצר שלה עוסק בקבלת מידע מה CAN BUS של הרכב כולל דוושת תאוצה ABS הזרקה חום מנוע
ועוד עשרות פרמטרים.
המערכת מיועדת לעבוד על מגוון של רכבים (כולל משאיות) ולא היה שום סיכוי לקבל מידע על תעבורת התקשורת של הרכב (מידע שהוא יחודי לכל יצרן).
מה הוא עשה? קנה\בנה CAN BUS SNIFER ובאמצעותו ניתר את כל חבילות המידע שעוברות בערוץ ה CAN.
עבר על הביטים ועשה reverse engineering על המידע וחילץ כל מה שהוא רצה.
התברר שזה לא כל כך מסובך כי רוב התעבורה היא סטנדרטית לפי תקן OBD2 והמיעוט הוא יחודי (כמה עשרות חבילות).
לא לקח הרבה זמן וכל המידע היה ברשותו.
וזה כאמור ללא שום ידע שהיצרן נתן !
אז אם יש לך מידע מלא מהיצרן מה הבעיה לעשות אנליזה שלמה לכל המערכת?!
CAN BUS בנויה כך שהוא יהיה מאובטח במיוחד כך שאפילו אתה מקצר אותו שום דבר לא קורא, המערכות יודעות להגן על עצמם.
בקיצור, זה נראה כמו כיסוי תחת שמשהו שלא ממש מכיר מערכות אלקטרוניות עושה לעצמו.
אהה...
עכשו זה ברור לגמרי.
איזה מוסכניק בור וחסר מעוף שלא הצליח לעשות את כל זה בין הטיפולים לרכבים האחרים בתור למוסך, זאת להבדיל מהחבר שלך שזו העבודה שלו.
תקרא בין השורות של איציק,
רכב לא מוכר, שעבר אי-אלו שנים על הכביש ומוסכים אחרים (מוסכי מדרכה ובעלים שחושב שהוא יותר חכם מכולם יחד?), בשילוב הטכנולוגיה המודרנית יכול להיות פצצת זמן.
בלי להכיר את המוסך המדובר, אני כן חושב כמו נמרוד שמגיע למוסך כסף על בדיקה- כמה? זה כבר נתון למיקוח/פרשנות, לטכנאי מזגן/תנור/אינסטלטור וכו' בבית אתם לא משלמים על בדיקה גם אם הוא לא מתקן בסוף?