-
4 קבצים מצורפים
המכונית החדשה של פורמולה טכניון
אתמול התקיימה תערוכת תכן מוצר חדש של הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, זו השנה הרביעית שהארוע הוא גם החשיפה הרשמית של מכוניות קבוצת הFSAE פורמולה טכניון. הנה מכונית 2016.
קובץ מצורף 108924
קובץ מצורף 108923
קובץ מצורף 108922
קובץ מצורף 108925
המכונית השנה היא סיכום של כל מה שנלמד בארבע השנים האחרונות. השנה היא נסעה מוקדם יותר, והספיקה לסוע כבר 800 ק"מ (!) לפני החשיפה בתערוכה - הישג עיקרי שאליו כיוונו הסטודנטים השנה, כשהמטרה היא לבנות מכונית אמינה, קלה לתחזוקה, מבושלת היטב, שתאפשר לנהגים להכיר אותה ואת מערכותיה הרבה לפני שהיא נארזת בארגז. השנה הקבוצה האדומה תשתתף בשתי תחרויות - הונגריה וצ'כיה - בסוף חודש יולי ותחילת אוגוסט.
היה לי הכבוד גם השנה לשמש מנחה לקבוצת המתלים ובכלל לחבורה מדהימה באמת של מהנדסי העתיד. מחזיק אצבעות להצלחה גם איפה שהשעון מדבר!
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
מרשים ביותר!
אבל רק אני מחפש, לשווא, מדבקת ג'יפולוג קטנה אי שם בין כל הסטיקרים?.....
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
מנוע של טימקס משופר, בטח כלי כיפי.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
שו טימקס? סוזוקי GSX600R. שנה הבאה אולי באמת משהו אחר...
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
חבר מלווה פרוייקט דומה או אולי זהה באותו מקום באותה מגמה עם המנוע שציינתי, כנראה מחזור צעיר יותר.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
חבר מלווה פרוייקט דומה או אולי זהה באותו מקום באותה מגמה עם המנוע שציינתי, כנראה מחזור צעיר יותר.
אתה מדבר על תל אביב לדעתי
-
המכונית החדשה של פורמולה טכניון
עם הרבה כבוד לדור העתיד שלנו, כדאי לראות את זה בשביל לקבל פרופורציות.
לא פחות ממדהים.
https://youtu.be/I-NCH8ct24U
https://youtu.be/O92lGTndHHQ
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
AMZ ציריך קבוצה מהחזקות ביותר, אתה צריך לראות אותם בשטח! כן, בהחלט יש לנו לאיפה לשאוף.
ואכן, הקבוצה שמשתמשת במנוע טימקס זו קבוצת TAU.
בן גוריון השנה בונים מכונית חשמלית שנייה, וגם בה יש נציגות מכובדת לאתר הזה: אמנון, ילד שהתחיל לבלבל פה את המוח בגיל 16 על בניית באגי בחופש הגדול, התקדם לבניית CJ מאפס... היום הוא עומד בראש הפרויקט בBGU.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
כיף לראות את הגישה של הטכניון לפרויקט.
שמירת קו עיצובי ושיפור מתמיד משנה לשנה של הקיים.
אין ספק שהאבולציה שהרכב החיפאי עבר מדהימה-
ובכל שנה הקווים מתנקים, המידות והמשקלים מצטמצמים, ותאריך "עליה לכביש" מוקדם יותר.
המשך בגישה הזאת תביא אותם רחוק.
נשאר רק לאחל בהצלחה בתחרויות.
הסיפור עם איטליה הוא סיפור ארוך-
בקצרה יש שם ירידה ברמה, ויש חרם פומבי של הקבוצות הגדולות עקב תקלה לפני שנתיים שמילאו את הדלק הלא נכון במנוע של הפייבורטית (שטוטגרט) ופוצצו להם את המנוע ואת התחרות. כל הקבוצות הגדולות במהלך מפרגן וחברי החליטו להחרים את התחרות משנה זו והילך, והיגרו לתחרות החדשה והצעירה בספרד.
צ'כיה הולך להיות מעניין, מהנסיעה שלי לתחרות שם שנה שעברה נתקלתי בגישה מעניינת ושכונתית ל-FSAE, וזהו ללא ספק מקצה אימונים מהנה.
הונגריה אמור להיות כבר יותר מאתגר....
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
הרכב של הטכניון השנה הוא בהגדרת מכוון שיפור אבולוציוני של הכל, בלי שום מהפכות. העיצוב מעט שונה אבל מתחתיו הרכב מאד דומה, כשהדגש הוא על לשפר כל מכלול ותת מכלול לטובת אמינות, תחזוקה קלה יותר - והרכבה בלוחות זמנים קצרים שיאפשרו לעשות לרכב דבאגינג כמו שצריך ולאפשר אימון לנהגים. "לא להגיע עם הלשון בחוץ" בלשון העם. אני יכול להגיד, שרמת הגימור שקשה לראות בתמונות ובמילא מי שלא מכיר לא ישים לב, היא קפיצת המדרגה הגדולה. הנדסה של הפרטים הקטנים. אני מאמין ומאחל שזה ישתלם על לוח התוצאות של שתי התחרויות שבהן הקבוצה משתתפת השנה.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
שתי הקבוצות - תל אביב והטכניון - ישתתפו השנה גם בצ׳כיה וגם בהונגריה. המכונית של הטכניון נראית בליגה של הגדולים. מן הסתם יותר קל לעבוד כשיש תקציב התחלתי סביר....
נמרוד, אתה בא להונגריה? הטיסות זולות לאללה, נראה לי שאני אצטרף לסטודנטים שלי השנה אם יסתדר מבחינת ימי חופש..
אסף.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
כל הכבוד,איזה יופי !
נמרוד, אתה יכול להרחיב בבקשה קצת על ההשקעה באווירודינמיקה ,באיזה תחום מהירויות נסיעה מדובר ? downforce וכאלה ?
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
אגב, קראתי שהחשמלית שברה שיא עולם במהירות הזנקה, זה נכון?
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
בבקשה אמיר,
זה נכון.
חדי העין ישימו לב שבשבירת שיא עצמה הכנף האחורית נעלמה לה.
בהערכה גסה מאוד הם חסכו באזור ה-20 קילו, מה שהוריד את משקל הרכב הכולל לפחות מ-150. מר. דקל כבר יתקן אותי אם אני טועה.
אגב, שיהיה ברור לכולם, לא מדובר במכונית חשמלית על השלט. הרכב הזה מצויד במיטב מערכות הבקרה בתכנון עצמי של סטודנטים. (טוב אולי אם קצת עזרה של BMW). מערכת בקרת הזינוק מאפשרת להעביר 150 קג"מ בערך (לכל גלגל!) בלי שבב של פירפור צמיגים.
אבל זה כבר סיפור אחר ולא שייך לשרשור הזה.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
כך או כך, באמת כל הכבוד לעוסקים במלאכה
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
כל הכבוד,איזה יופי !
נמרוד, אתה יכול להרחיב בבקשה קצת על ההשקעה באווירודינמיקה ,באיזה תחום מהירויות נסיעה מדובר ? downforce וכאלה ?
זה שאלה טובה מאד... המהירויות נמוכות - הסיבובים מאד הדוקים, 60-70 קמ"ש לא הרבה יותר. לכן צריך כנפיים מסיביות ביותר כדי לייצר כוח שבאמת עוזר להגביר מהירות בסיבוב, וחוץ מזה שהגרר קצת מפריע בתאוצה (אי אפשר בתחרות לפרק כנפיים) וזה אומר שהמשקל של הכנפיים הוא משמעותי מאד ביחס למשקל הרכב הכולל. הדיון האם זה שווה את זה בכלל תמיד באוויר, ואין לו תשובה ברורה.
יש את מבחן התוצאה - הרכבים המנצחים, הקבוצות המובילות, רובם ככולם משתמשים בכנפיים.
בקבוצת הטכניון יש שיקול נוסףך וחד משמעי בעד כנפיים - פשוט מאד, יש בטכניון פקולטה לאווירונאוטיקה, שמקצה סטודנטים לפרויקט, ולכן אי אפשר לוותר על האווירודינמיקה!
זה גם יתרון- כי יש אנשים שמתמחים באמת, אבל באמת בנושא, יש אבולוציה ולימוד משמעותיים ביותר בנושא. זה לא רק כנפיים אגב, זה קודם כל undertray, ואם שואלים אותי, הקבוצה צריכה להכנס לעבודה גם על הבודי עצמו.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
אגב... האיש שכתב את הספר על ארודינמיקה של מכוניות מרוץ הוא מרצה לשעבר בטכניון... זכיתי לשמוע אותו במספר הרצאות בנושא כששנת השבתון שלו בה הוא שהה בארץ חפפה את אחת משנות הלימודים שלי...
אסף.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
תודה נמרוד.מרתק מאוד כל הישיבות צוות האלה ,בעד ונגד שיקולים לפה ולפה ,ממש יצירה.
אסף ,לא תזרוק איזו עצם לקהל ? (זרקו פה מנוע של טי מקס לאוויר, כשלעצמו זה כבר מעניין מאוד, בלי וריאטור/עם וריאטור - איזה וריאטור,טיפול במשקולות, לאיזה סל"ד פתיחת מצערת מלאה הצלחתם להגיע בהאצה?)
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
טל... אני רק מנחה של מכלולי הדינמיקה. ירצו החבר׳ה יפרסמו עוד פרטים... אני חושב שיש להם פייסבוק או משהו כזה. בינתיים הכלי בהרכבה סופית ואני מקווה שאת הביצועים נראה בשבועיים שלושה הקרובים.
אסף.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
לפני כמה שבועות היה צריך לגרור את הרכב מהטכניון לאחת מסדנאות הטיונינג בחולון, ובחזרה.
דן קרטינג נידב את הנגרר (וגם יש לציין שהם עוזרים להם המון).
דני, אחד מחברי הקבוצה שהוא חבר, נידב אותי לטובת הגרירה עם הלנדקרוזר.
היתה חוויה לראות את העבודה המדהימה של החבר'ה האלה, והירידה לפרטים בכיוונונים הסופיים של המנוע.
כמות הפעמים שהרכב צולם בטלפון סלולרי, ותשומת הלב לרכב וליושבים בתוכו - גם אם הייתי עם ברפאלי לא היינו מקבלים כל-כך הרבה תשומת לב.
היתה חוויה להיות עם החברה האלה.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
תודה נמרוד.מרתק מאוד כל הישיבות צוות האלה ,בעד ונגד שיקולים לפה ולפה ,ממש יצירה.
אסף ,לא תזרוק איזו עצם לקהל ? (זרקו פה מנוע של טי מקס לאוויר, כשלעצמו זה כבר מעניין מאוד, בלי וריאטור/עם וריאטור - איזה וריאטור,טיפול במשקולות, לאיזה סל"ד פתיחת מצערת מלאה הצלחתם להגיע בהאצה?)
מרתק יותר ממה שאתה חושב. אני מבלה באופן קבוע ערב אחד בשבוע בסדנא בטכניון, במה שמכונה "ישיבת אינטגרציה" שהיא ישיבת הפרויקט המרכזית השבועית. אתה יכול גם טל - אני מניח. בטכניון יקבלו אותך בברכה, אני מניח שבתל-אביב על אחת כמה וכמה.
בחירת המנוע היא דיון אינסופי... זה חתונה ארוכת טווח במידה רבה - מתקן דיינו, מודל תלת מימד מדויק, עוקה, כל מיני דברים שעוברים משנה לשנה... להחליף מנוע זו לא החלטה טריביאלית. מנוע 4 צילינדר 600 סמ"ק יפאני הכי חזק על הנייר אבל הרסטריקטור מוריד אותו מה100 ומשהו כוחות סוס ל70-80 בסל"ד גבוה שצריך להפיק עם שינויים נרחבים למפות ניהול מנוע וניסויי דיינו. והוא כבד, ויש לו 6 הילוכים שמשתמשים במקרה הטוב בחצי מהם. מנוע הטימקס קל יותר אני חושב אבל הכי חשוב מגיע עם ואריאטור מה שמייתר מערכת החלפת הילוכים מסובכת (פנאומטית, חשמלית - בטכניון כבר ניסינו את שתיהן) והופך את הנהיגה לקלה יותר. מנוע סינגל מודרני גדול אגב הוא כיוון מאד מעניין שיש קבוצות שלוקחות אותו - שוקל כמעט חצי, הרסטריקטור כמעט לא משפיע עליו, המומנט מאפשר לסוע עם הילוך אחד או שניים בלבד, ומאפשר רכב הרבה יותר פשוט וקל.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מרתק יותר ממה שאתה חושב. אני מבלה באופן קבוע ערב אחד בשבוע בסדנא בטכניון, במה שמכונה "ישיבת אינטגרציה" שהיא ישיבת הפרויקט המרכזית השבועית. אתה יכול גם טל - אני מניח. בטכניון יקבלו אותך בברכה, אני מניח שבתל-אביב על אחת כמה וכמה.
בחירת המנוע היא דיון אינסופי... זה חתונה ארוכת טווח במידה רבה - מתקן דיינו, מודל תלת מימד מדויק, עוקה, כל מיני דברים שעוברים משנה לשנה... להחליף מנוע זו לא החלטה טריביאלית. מנוע 4 צילינדר 600 סמ"ק יפאני הכי חזק על הנייר אבל הרסטריקטור מוריד אותו מה100 ומשהו כוחות סוס ל70-80 בסל"ד גבוה שצריך להפיק עם שינויים נרחבים למפות ניהול מנוע וניסויי דיינו. והוא כבד, ויש לו 6 הילוכים שמשתמשים במקרה הטוב בחצי מהם. מנוע הטימקס קל יותר אני חושב אבל הכי חשוב מגיע עם ואריאטור מה שמייתר מערכת החלפת הילוכים מסובכת (פנאומטית, חשמלית - בטכניון כבר ניסינו את שתיהן) והופך את הנהיגה לקלה יותר. מנוע סינגל מודרני גדול אגב הוא כיוון מאד מעניין שיש קבוצות שלוקחות אותו - שוקל כמעט חצי, הרסטריקטור כמעט לא משפיע עליו, המומנט מאפשר לסוע עם הילוך אחד או שניים בלבד, ומאפשר רכב הרבה יותר פשוט וקל.
יתרון/ חיסרון לטי מקס זה שהמנוע שטוח לעומת 4 ציל'. יתרון כי ניתן להוריד משמעותית את מרכז הכובד, חיסרון כי זה מכתיב רכב קצת ארוך יותר ממה שהיו רוצים.
בהקשר של בחירת המנוע ובאופן כללי בתחרות הזו (וגם בהנדסה בכלל) יש פתגם מצוין שאומר:
THE LIGHTER YOU ARE, THE LIGHTER YOU CAN BE
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מרתק יותר ממה שאתה חושב. אני מבלה באופן קבוע ערב אחד בשבוע בסדנא בטכניון, במה שמכונה "ישיבת אינטגרציה" שהיא ישיבת הפרויקט המרכזית השבועית. אתה יכול גם טל - אני מניח. בטכניון יקבלו אותך בברכה, אני מניח שבתל-אביב על אחת כמה וכמה.
בחירת המנוע היא דיון אינסופי... זה חתונה ארוכת טווח במידה רבה - מתקן דיינו, מודל תלת מימד מדויק, עוקה, כל מיני דברים שעוברים משנה לשנה... להחליף מנוע זו לא החלטה טריביאלית. מנוע 4 צילינדר 600 סמ"ק יפאני הכי חזק על הנייר אבל הרסטריקטור מוריד אותו מה100 ומשהו כוחות סוס ל70-80 בסל"ד גבוה שצריך להפיק עם שינויים נרחבים למפות ניהול מנוע וניסויי דיינו. והוא כבד, ויש לו 6 הילוכים שמשתמשים במקרה הטוב בחצי מהם. מנוע הטימקס קל יותר אני חושב אבל הכי חשוב מגיע עם ואריאטור מה שמייתר מערכת החלפת הילוכים מסובכת (פנאומטית, חשמלית - בטכניון כבר ניסינו את שתיהן) והופך את הנהיגה לקלה יותר. מנוע סינגל מודרני גדול אגב הוא כיוון מאד מעניין שיש קבוצות שלוקחות אותו - שוקל כמעט חצי, הרסטריקטור כמעט לא משפיע עליו, המומנט מאפשר לסוע עם הילוך אחד או שניים בלבד, ומאפשר רכב הרבה יותר פשוט וקל.
תודה, אני יכול להרשות לעצמי להיות זבוב על הקיר, כל דבר שמעבר לזה ייקח לי את הראש ,שגם ככה לא במקום בדיוק...
הבחירה במנוע של הטי מקס נהדרת,זו בהחלט עלית מדרגה, ואם להוסיף על דבריו הנכונים של de fox ,אפשר להשתמש בו גם כחלק אינטגרלי מהשלדה ,לחסוך בכך משקל מסויים ולהוסיף לה קשיחות, הוריאטור של הטי מקס גם מעולה, אפשר לשפר אותו ולהוציא ממנו ביצועים מרשימים מאוד.
בקשר למנועי הסינגל -אתה צודק,היום מנוע 690 של KTM יכול להוציא מעל 70 כ"ס עם שיא מומנט בחצי סל"ד מאשר מנוע אופנוע 600 סופרספורט בעלי מומנט כמעט זהה. הבדלי משקל תהומי, תוסיף לסינגל גם כזה https://rekluse.com/product/z-start-pro-clutch/?pd=1 וקיבלת בונוס רציני ביציאה מהמקום ובהחלפות הילוכים. וכן הלאה וכן הלאה...
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
תודה, אני יכול להרשות לעצמי להיות זבוב על הקיר, כל דבר שמעבר לזה ייקח לי את הראש ,שגם ככה לא במקום בדיוק...
הבחירה במנוע של הטי מקס נהדרת,זו בהחלט עלית מדרגה, ואם להוסיף על דבריו הנכונים של de fox ,אפשר להשתמש בו גם כחלק אינטגרלי מהשלדה ,לחסוך בכך משקל מסויים ולהוסיף לה קשיחות, הוריאטור של הטי מקס גם מעולה, אפשר לשפר אותו ולהוציא ממנו ביצועים מרשימים מאוד.
.
לצערנו, התקנון מונע שימוש בבלוק המנוע כחלק מהשלדה - התכנון המקורי היה בדיוק זה אבל האילוץ הכתיב בנייה מסביבו למרות הכל - מה שכן השלדה קשיחה לאללה וזה בזכות הריתום הקשיח של המנוע.
משקולות יש חדשות ועוד מלוא החופן שיפורים (מתברר שיש מלא שיפורים למנוע הזה). בניגוד למנועי אופנועי סופרספורט שרוב הקבוצות משתמשות בהם, דווקא הטימקס לא מיועד להספק מטורף אלא יודע לתת מומנט כי הוא מיועד להזיז קטנוע גדול + שני טיפוסים גדולים שזה עתה גמרו שווארמה והם בדרך לשוד שממנו צריך לברוח עם הסחורה... אבל שורה תחתונה הוא פשוט חלש ואני מקווה שהבחירה במנוע חלק יחסית וכבד יחסית מצד אחד אבל בלי הפסדים של זמן בהעברות הילוכים ובלי מנגנון ההילוכים שהוא נקודת תורפה מסורתית - תוכיח את עצמה על המסלול. יהיה מעניין.
אבל היי... זה השרשור של המתחרים...
אסף.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
אם תצליחו להחזיק את המנוע על 8000-8500 סל״ד קבוע,רגל ימין לא זזה מהדוושה שלה ,רגל שמאל לא זזה משלה,זה באמת יהיה מעניין.
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אבל היי... זה השרשור של המתחרים...
אסף.
אין שום תחרות בין הקבוצות הישראליות...
יש הדדיות ועזרה ופירגון. בחדרי חדרים יש טיפה קינאה לפה או לשם אבל בזה זה נגמר.
כשתל אביב או הטכניון ביקשו עזרה ממני או מכל אחד בבן גוריון- וההיפך, הם תמיד קיבלו אותה וההפך.
ואני מקווה שזאת לא הרוח השורה בקבוצות השנה.
לא לשכוח שבן גוריון חוזרת שנה הבאה עם רכב בנזין....:cool:
-
תגובה: המכונית החדשה של פורמולה טכניון
על המסלול בגיור, הונגריה, תחרות FS-East. הבדיקות הטכניות וכל הארועים הסטטיים מאחורי הקבוצה. הנהגים מתאמנים, ומחר מתחילים הארועים הדינמיים.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...21981d0599.jpg