-
סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
שלום לכולם,
לאחרונה התקנתי מד טמפ' דיגיטלי שניתן לכוון בו את הטמפ' הרצויה לקבלת התראת זמזם.
כיוונתי בתור התחלה, התראה לטמפ' של 95°.
בנסיעה בעיר, אין סיכוי לשמוע ממנו. בנסיעה מחוץ לעיר +מזגן, שומעים זמזום לעיתים קרובות.
מבקש לשאול את בעלי הפאג'רו 2.8+מד דיגיטלי, את השאלות הבאות:
1. מה טמפ' הראש המכסימלית, (הידועה לכם) שאותה אסור לעבור בפאג'רו 2.8?
2. מה טמפ' ההתראה המכוונת אצלכם בבקר הדיגיטלי?
3. מה הטמפ' שנקראת ביום קיץ עם מזגן: א. בכביש מישורי ב. בכביש עם עליות.
אני נותן את הנתונים שלי:
1. לא יודע! לכן אני שואל. מצאתי בפורומים בחו"ל, באזורים קרים, ערכים שבכלל לא דומים לשלי.
2. 95°
3. בנסיעה בכביש מהיר ביום חם עם מזגן: 92-94° . אני מזהה פתיחת טרמוסטט (חדש ומקורי) ב- 88° בדיוק.
בנסיעה בעליות, מגיע גם ל- 105° . בסוף העליה נותן לרכב להרגע בצד.
לסיום, למי שעדיין אין מד חום ראש מנוע דיגיטלי, ממליץ מאוד לרכוש ולהתקין. אביזר חשוב שיכול לחסוך כסף רב.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
1. אני לא הייתי עובר את ה110 מעלות וגם מקפיד כך בשלי (קיץ שעבר הגעתי פעם בודדת לאיזור ה105 בעליה לרמת הגולן באחד החמסינים הכבדים), זה נותן קצת מרווח ביטחון.
2. אצלי מכוון לאיזור ה-90, כדי שאדע להתכונן מראש במקרה וזה לא הגיוני להיות בטמפ הנמדדת בשעה/טוואי/עומס הנוכחי - משמע ככל הנראה תקלה.
3. אני נהג איטי - 90-100 קמש בכביש מהיר (כולל 6), עם מזגן על ECON ולא AC (קר לי מדי ב-AC) המד אצלי (שהקריאה שלו נמוכה בכ 10-15 מעלות מהטמפרטורה בפועל בגלל סוג המד והמיקום) מתייצב 85-80 בערך ונשאר שם. בעליות יכול להגיע גם ל-100 - תלוי בעליה - המד המקורי לא זז ממקומו - לאחר מ105 מתחיל לעלות קצת כלפי מעלה - מעט מעל החצי. בסוף כל עליה אני לא עוצר בצד - ממשיך לנסוע בהילוך שמאפשר לי מהירות הכי גבוה וסלד הכי נמוך, ככה אני מקרר את הרכב, יש שטוענים שזה לא נכון. בעליות בלי שיפוע קשה אני מכוון להגיע להילוך הרביעי - ~80 קמש - גם אם הרכב עלה בטמפ קצת מהמאמץ אני רואה התקררות וירידה של הטמפרטורות במצב הזה לרוב עד ל 80-85 מעלות כמו בכביש מהיר מישורי.
תוספות שיש אצלי - וונטה על קולר גיר, חסימת הפתחים בצדדי הרדיאטור כך שהמאורר חייב למשוך אוויר דרך הרדיטורים עצמם, תוספת שתחובר בעתיד הקרוב - הפעלת וונטת מזגן עצמאית ללא תלות בהפעלת המזגן. מאורר האינטרקולר שלי עובד קבוע מזה שנה. בדוק גם הימצאות פלסטיקים בחלקו העליות של הרדיאטור - בינו לבין הגוף. יש הרבה חאפרים שמפרקים ולא מחזירים, כנ"ל לגבי החצי ירח.
עד כמה שאני זוכר - רכב שמתחמם בכביש מהיר - בדוק רדיאטור - רכב שמתחמם בתוך העיר בדוק פאן קלאטש. נכנסנו ליולי אוגוסט... בדוק הכל... כולל הימצאות חצי ירח בכונס הרדיאטור.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
אני רק שאלה, יש למישהו פה לינק למד טמפרטורה המדובר ותמונות איפה להתקין?
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
הרבה מהחברים משתמשים בזה:
http://www.ebay.com/itm/171153428067...%3AMEBIDX%3AIT
ומקמבנים חיבור לרגש על איזה בורג או חור.
יש כאלה שקונים מחברת דיקסל בישראל בעלות 300~ שח, עד כמה שאני זוכר - מוצר דומה אך לא זהה.
אני משתמש במד אני לא מוצא יותר באיביי וברגש שמסתיים בטבעת-שייבה. מחובר לבורג בראש.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
מנצל שירשור כי מישהו כאן ציין מצב econ במזגן... אפשר ?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
זה הקישור לבקר:
http://www.dixell.co.il/product_data...g=_l3&code=981
כשאתם מזמינים, לבקש רגש עם כבל באורך 2 מטר ולא 1.5 מטר כפי שיתנו לכם ברגיל.
יש בקרים זולים יותר! . ממליץ על הבקר הנ"ל בגלל טמפ' הסביבה במצב כבוי, שהיא גבוהה ביחס לאחרים.
בקיץ, טמפ' הסביבה ברכב סגור עוברת את ה- 50° . רוב הבקרים שמצאתי, טמפ' הסביבה שלהם היא עד 50°. הבקר הנ"ל - עד 60°
את הרגש דחפתי עם משחת סיליקון טרמי לתוך הברגה פנויה M8 בראש המנוע באזור האחורי ליד קיר האש. (רצוי באזור הרחוק מהמאוורר)
בגלל שלא השתמשתי בדבק, הייתי צריך ליצור "שלה" שתחזיק את הרגש בתוך ההברזה.
אני מניח שהרוב השתמשו בדבק - וגם זה טוב.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lior ben shabat
מנצל שירשור כי מישהו כאן ציין מצב econ במזגן... אפשר ?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
אפשר...מה?
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
אני לא ממש מרגיש שזה מקרר במצב הזה..אני מוצא עצמי נודד בין econ ל a.c. כדי להרגיש נעים או לטפס עליות בלי מזגן...
מה צריך לבדוק ?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
חבל על הזמן...מדוייק כמו בית מרקחת. והפעולה ב a.c ממש ממש מעולה!!
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
אז לא ברור לי למה...אלא אם אתה ספציפית צריך טמפ' ממש נמוכות כדי להרגיש נעים, אז אתה יכול פשוט לעבוד קבוע במצב AC.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
לא ממש... ה a.c מקפיא את הצורה
ה econ לא מורגש...
וחשבתי אולי זה בעיה חשמלית או מכנית... כי גז יש..
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
איך אתה קובע שגז יש? בדקת חלונית?
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
לפני חודש מילאתי מחדש...אחרי שלא היה כלום במערכת.
אחרי המילוי המזגן עובד פצצה. לא נחלש ולא גימגם מאז. רק econ קצת דרדלה. דרדלה מידי...
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
עד כמה שאני זוכר/הסבירו לי econ מפעיל את המדחס במקטעים ולא רצוף כמו במצב AC, אולי יש לך איזה בעיה מהכיוון הזה. אני אישית לא מכיר מספיק לעומק.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
זהו, הלך הסקר שלשמו פתחתי את השרשור!
מבאס!
חשבתי שיהיה שרשור עם טמפרטורות שכל אחד יוכל לראות נתונים של אחרים, לעשות ממוצע ולקבוע את הסט פוינט שלו.
אבל המהלך נכשל! חבל.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
אל תהייה דרמטי... רק היום בבוקר פתחת את השרשור...
דווקא נשפך פה הרבה אינפורמצייה - אגב לא יודע מה אתה מרגיש בפתיחה של הטרמוסטט אבל הוא טרמוסטט דו שלבי עם שני קפיצים שנפתחים בטמפרטורות שונות.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
אני מהנדס רק 16 שנה, עד היום לא נתקלתי בשיטת תכן לפי סקר דעת קהל. זה רעיון מעניין.
בכל מקרה, הייתי מציע לצרף גם את דעתם של מתכנני הרכב לסקר. אולי אפילו לתת לה משקל עודף. [emoji3]
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
נמרוד, מתכנן הרכב היה יפני. הוא לא ידע בכלל שמסתובבים בעולם אנשים עם רכבים בני יותר מ5 שנים. אנחנו, שנוסעים במכוניות משנת 95, מורדים. הוא לא יכול לדעת בכלל מה צריכה להיות הטמפרטורה הנכונה במנוע שעבר 500 א"ק. לעשות מנוע? אולי הוא קרא על זה בפורומים באינטרנט, בפועל אין סיכוי שהוא ידע מה זה. לי בחודש האחרון כמעט הלך ראש מנוע פעמיים בעקבות נזילת מים מרדיאטור. אותי מעניים מאוד מה אנשים עשו עם הרכבים שלהם...
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
מחזיר תשובה לשירשור המקורי
אומנם מנוע בנזין 3.5
כביש ישר 85 מעלות
עליות על כביש ארוכות יכול להגיע ל95-100
שטח ברגיל 90-100 תלוי בתווי ובאיזה הילוך נוסעים
עליות מאוד ארוכות (כגון לסארטאבא בקיץ) ללא מזגן עם כול המאוורים עובדים
יכול להגיע ל 105-107
107 זה הנקודה שבא השעון חום של הרכב מתחיל לעלות מעבר לחצי
יכול להגיע עד 110 אבל עין כול הזמן על השעון חום של הרכב שלא יתקרב לאדום
וכמובן להפעיל את כול הלחשים והאמונות ששומרים על הראש מנוע :-)
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Tagor
זהו, הלך הסקר שלשמו פתחתי את השרשור!
מבאס!
חשבתי שיהיה שרשור עם טמפרטורות שכל אחד יוכל לראות נתונים של אחרים, לעשות ממוצע ולקבוע את הסט פוינט שלו.
אבל המהלך נכשל! חבל.
אל תתרגש, סקר מעולם לא היה פה. כדי שיהיה לך סקר אתה צריך מדגם מייצג של אוכלוסיית הפאג'רואידים. פה במקרה הטוב יהיה לך בליל של מספר תשובות שהמיצוע שלהן לא יתן לך כלום במקרה הטוב ותשובת שגויה ומטעה במקרה הפחות טוב.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
לכלי רכב בשלושים השנים האחרונות תחום טמפרטורת עבודה תקין הוא בין 90-110 מעלות, בגדול. כשהאוטו עובד ב105 או 108 או 110 מעלות בעלייה ביום קיץ חם - זה בסדר גמור.
התרמוסטט אחראי לזה שהמנוע לא יתקרר עד שיגיע לתחום הזה של כ-90 מעלות. לאחר מכן, כשהתרמוסטט פתוח, טמפרטורת הרכב כל הזמן משתנה על פני אותם 20 מעלות פחות או יותר, בין 90-110, בהתאם לעומס על המנוע ולטמפרטורת הסביבה. זו המטרה של קירור נוזל, בתקופת קירור האוויר טווח טמפרטורת העבודה היה גדול הרבה יותר.
שעון החום המקורי - בכל כלי רכב - לא זז - כי ככה הוא מתוכנן. לא מדובר על מכשיר למדידת טמפרטורה, אלא כלי עזר לנהג, שמעוצב כמו שעון. הוא נשאר באמצע שלו, בלי לזוז, על פני כל תחום ~20 המעלות התקין, כדי לא לבלבל את הנהג. נורה עושה את אותה עבודה בדיוק, אבל תחום הנדסת האנוש מצא שנהגים אנושיים מעדיפים את התחושה שנותן משהו שנראה כמו שעון, ולכן ברוב המכוניות יש מכוון כאילו-רציף ולא נורה שנדלקת בבת אחת.
כשאתם מתקינים מדי טמפרטורה אמיתיים, שמראים תזוזה של מעלה בודדת, אתם מעמיסים על עצמכם אינפורמציה מיותרת.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
בהמשך לדברי נמרוד, בבדיקה אחרונה שעשיתי ברכב הפרטי החדש שלי, עם סורק תקלות מחובר שמראה את הטמפ' האמיתית, המחוג יציב לגמרי באמצע השעון, כשהטמפ' בפועל היא בין 68 ל113 מעלות (הטמפ' שבה המאוורר נכנס לעבודה ומוריד אותה עד שהוא כבה בתשעים ומשהו) .
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
אני מאלה שמעדיפים לפחד מאשר להיבהל... המד חיוני.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
מנסיון של שנים, זאת טעות.
אין שום צורך לדעת אם הראש ב 95, 98 או 107.
זהו תחום העבודה התקין וזהו.
מה יעזור לך אם תדע אם הוא ב 108 ??
אם הוא עובר את ה 110 אז צריך את נורת האזהרה.
פסיכולוגית מאוד מעצבו לראות את המד עולה ויורד.
הסיבה היחידה שאני מעדיף "מד" על פני נורת אזהרה היא רק כי אני רוצה לדעת שמערכת אזהרת הטמפרטורה עובדת.
אגב, אותו כנל עם מד לחץ שמן...
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
מסכים ולא מסכים.
אני מעדיף להיבהל, כאשר אראה טמפ' של 90 בסוף הירידה מי-ם בליל חורפי קר, לעצור ולהבין מה התקלה.
אני לא איבהל כאשר בגרירת נגרר באוגוסט בסוף העלייה מסדום, המדחום יראה 115. אני אוריד הילוך ועומס, ואקרר את המנוע בהמשך נסיעה.
מצד שני, עם נהגים מתוחכמים פחות, המחט דוברת האמת, מייצרת שאלות, ולפעמים גם תיקונים, מיותרים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
מה שאתה אומר בעצם, שאתה רוצה לדעת אם המנוע נמצא בטווח הפעולה הנורמלי, לא חם מדי ולא קר מדי.
למעשה, זה מה שנותן לך מד חום סטנדטי של כל יצרן רכב.
סבבה, מקובל.
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
זה מאד מקובל להוסיף מדי טמפרטורה לג'יפים ישנים, תמיד היה מקובל, כל קיץ זה נושא לדיון בפורום הזה כבר 15 שנה. זה אופנה שלא נס ליחה.
אני אישית מעולם לא התקנתי שום מדיד נוסף באף אחד מכלי הרכב שהיה לי. ולא שלא היו לי בעיות התחממות - בטח שהיו. מכל הסוגים והמינים. בג'יפים ובפרייבטים (בעיקר בצרפתיות...) תמיד, ההתראה שכן קיבלתי, מהשעון המקורי, אפשרה לי לעצור בזמן. (האמת חוץ מהפעם הראשונה, הטווינגו של אבא, הייתי חייל בן 20, ראש מנוע, לא ידעתי מהחיים שלי).
לא מעניין אותי לדעת מה הטמפרטורה בדיוק - מעניין שמערכת הקירור תקינה. ואם היא לא - לא צריך שעון דיגיטלי בשביל לעשות דיאגנוזה. צריך לבצע איתור תקלות מסודר, שבסופו של דבר זה לאתר מאיפה הנזילה ולתקן אותה, ולהחליף חלקים בלויים בחדשים. ואגב, אם יש תחום שבו מכונאים כן מבינים ויודעים לבצע איתור תקלות ותיקון היטב, זה מערכת קירור. הבעייה היחידה היא שהרבה פעמים הפתרון הנכון והסופי לבעייה הוא יקר - הפתרון הוא חידוש מערכת הקירור קומפלט, בדגש על רדיאטור חדש. ואנשים נוטים לדחות את התיקון הזה, להוסיף מים, להוציא טרמוסטט, לנסות ככה ולנסות ככה, עוברים כמה חודשים, מגיע החורף והבעייה נעלמת עד הקיץ הבא...
-
תגובה: סקר טמפ' ראש מנוע בקרב בעלי פאג'רו 2.8 עם מד טמפ' דיגיטלי.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
מסכים ולא מסכים.
אני מעדיף להיבהל, כאשר אראה טמפ' של 90 בסוף הירידה מי-ם בליל חורפי קר, לעצור ולהבין מה התקלה.
חנן בתסריט כזה גם המד המקורי יעצור אותך כשתגיע אחרי עוד שני קילומטרים ל110 מעלות.
-
מד חום מקורי לא מצפצף...
בזמן תקלה הזמן שלוקח למד המקורי לעבור מ"תקין" לאדום הוא שניות בודדות. המד הדיגיטאלי הציל לי את המנוע בקיץ שעבר כשצינור החל לנזול בחיבור, הטמפ במד לא תאמה לטמפ ההגיונית לדרך,שעה,עומס. המד המקורי כמובן היה באמצע אבל המנוע היה חם כמו בטיפוס. 10 דקות, צינור חדש (הצינור הקודם בן שנתיים) והמשכתי בדרכי.