-
מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
מעולם לא הקדשתי לזה מחשבה עד היום, אבל עכשיו כשאני עובד על שלדת הסבן המפורקת שמתי לב שבחלק הנמוך, המרכזי של השלדה, יש ממש שכבה עבה של חול/בוץ. אפשר להכניס אצבעות ולמשש אותו אבל לא ברור לי איך אפשר להוציא אותו, אם בכלל צריך. לא רואה שום פתח ניקוז, למעט אולי החורים של הברגות גשר הגיר.
מי נתן דעתו בנושא?
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
זה החול/בוץ שגורם לרקבונות בשילדה.
בוץ שנמצא שם יכול להישאר רטוב במשך שבועות וחודשים. ואני לא מכיר שילדה שצבועה מבפנים....
זה החיסרון של שילדה מפרופיל סגור.
הבעיה היא שהשלדה סגורה בקצה האחורי, אחרת היה אפשר להעמיד אותה על הקצה ולהזרים בתוכה מים בלחץ או משהו דומה שינקה אותה מבפנים, ואח"כ להתיז לתוכה צבע מגן/ממיר חלודה כלשהו.
-
מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
תשרה בנוזל כלשהו עם דטרגנט לריכוך ואז תשקשק את השילדה עם חצץ/ אורז/ גולות מתכת קטנות וכו ומעט נוזל
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מעולם לא הקדשתי לזה מחשבה עד היום, אבל עכשיו כשאני עובד על שלדת הסבן המפורקת שמתי לב שבחלק הנמוך, המרכזי של השלדה, יש ממש שכבה עבה של חול/בוץ. אפשר להכניס אצבעות ולמשש אותו אבל לא ברור לי איך אפשר להוציא אותו, אם בכלל צריך. לא רואה שום פתח ניקוז, למעט אולי החורים של הברגות גשר הגיר.
מי נתן דעתו בנושא?
יש מספיק פתחים כדי להכנס עם דיזה של גרניק ולשטוף את כל הפנים בלחץ. הלא כן?
במחשבה שנייה, אם הוא יבש, למה לגעת?
במחשבה שלישית, אולי בחורף הקרוב, כשיש סכנה של כניסת מים לשם, אחרי שמים נכנסים לשם אפשר לשטוף עם גרניק?
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
מצויין, יש לנו כבר דרור, בועז, אני מחכה לברנרד שישלים את שלישיית התאב"ל הקלאסית (תגובות אוטומטיות בלתי רלוונטיות) . אבל זה יקרה רק אחר הצהריים כשהוא יתעורר בפנסילבניה.
עד אז, אם יש התייחסויות רציניות למישהו, בבקשה.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
יש מצב לבצע חור ניקוז עם שייבת חיזוק עבה מסביבו.
כך תוכל לשטוף את החלק הפנימי וייהיה למים/בוץ אפשרות לזרום החוצה. בלי לאבד חוזק.
אני לא זוכר את דיוני ניקוי וצביעת השילדה אבל טבילה וגילוון יכול לטפל בצד הפנימי.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
אין "התייחסות רצינית" כי אין לזה פתרון. לדעתי, ללא פתיחת חורים/פתחים בשילדה, לעולם לא תוכל לנקות את פנים השילדה לחלוטין.
גם אני סובל מזה כמוך. אף אחד לא תכנן את השילדה הזו לנסוע 40 שנה. אלה רק אנחנו שאונסים על הג'יפים שלנו חיי נצח.
אז מה אתה רוצה בעצם? "עצות" בנוסח צינורית שמחוברת לשואב אבק חזק? אין בעיה, אני מוכן להשאיל לך את הדייסון שלי. המנוול הזה מסוגל למצוץ בלטות החוצה מהריצפה. תבנה לו ראש עם צינורית ארוכה, מין צנתר שכזה (אתה מבין בזה יותר ממני) שתוכל לדחוף לתוך השילדה דרך אחד הפתחים ותשאב את הג'יפה, כמה שתוכל, מתוך השילדה.
אם זה יעבוד, תלווה גם לי את המכשיר.
ואחרי שניים-שלושה חורפים/טיולי בוץ, תחזור לנקודת ההתחלה.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
PW
יש מספיק פתחים כדי להכנס עם דיזה של גרניק ולשטוף את כל הפנים בלחץ. הלא כן?
לא. הפתחים קטנים מדי. אבל זו לא הבעייה, הבעייה היא שאין למים לאיפה לצאת, אין ניקוז... אלא אם, רעיון שבא לי עכשיו, אני תולה את מצד אחד על הפלאשנצ'וק ומרים אותה בזוית ואז שוטף מלמעלה למטה דרך הקורה.
ציטוט:
במחשבה שנייה, אם הוא יבש, למה לגעת?
במחשבה שלישית, אולי בחורף הקרוב, כשיש סכנה של כניסת מים לשם, אחרי שמים נכנסים לשם אפשר לשטוף עם גרניק?
אחרי כל מעבר מים בגובה השלדה זה בוץ בהגדרה.
תראו, אולי זו לא בעייה כל כך גדולה. זה משותף לכל ג'יפ מכל תוצר עם קורות שלדה סגורות, וגם אם אני מנקה את זה שום דבר לא מונע מהחול להצטבר שם שוב. אז אולי אני מבזבז כאן מחשבות מיותרות.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shachar
יש מצב לבצע חור ניקוז עם שייבת חיזוק עבה מסביבו.
כך תוכל לשטוף את החלק הפנימי וייהיה למים/בוץ אפשרות לזרום החוצה. בלי לאבד חוזק.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
זה אפשרי. נשאלת השאלה למה לא עשו את זה מראש.
מבחנה הנדסית אגב, זה ברור, כל החורים והפתחים מבוצעים באמצע של הקורה, שאין בהם מאמצים. לחורר את החלק התחתון או קרוב אליו זה להזמין צרות, זה בדיוק אזור השלדה שנמצא במתיחה כל הזמן, ועוד במרכז הרכב.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
בדיוק.
ומה שאני אומר זה שתרצה או לא - הריקבון קיים כבר בתוך השילדה. אוכל אותה במרץ מבפנים.
בג'יפים ישנים כדאי מאוד לעקוב טוב טוב כדי לטפל בזה כשזה עוד קטן. עכשיו, כשהשילדה שלך מונחת על השולחן, תנקה אותה היטב עד מתכת חשופה ותעבור במכות קטנות עם מברג על כל הפאה התחתונה של הקורות, כדי לוודא שהריקבון לא הגיע כבר החוצה. יש מצב שהגיע, וזה לא סוף העולם. ניתן לתקן.
ככה זה. ג'יפ ישן. תיקוני שילדה זו לא מילה גסה.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
אפשר לרתך סרגל עבה בחלק התחתון וקדח שעובר את השילדה.
אני בטוח שתוכל לתכנן משהו מתאים.
אפשר לרתך סרגל כזה לכל אורך השילדה ולחזק ולהקשיח אותה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לא. הפתחים קטנים מדי. אבל זו לא הבעייה, הבעייה היא שאין למים לאיפה לצאת, אין ניקוז... אלא אם, רעיון שבא לי עכשיו, אני תולה את מצד אחד על הפלאשנצ'וק ומרים אותה בזוית ואז שוטף מלמעלה למטה דרך הקורה.
אחרי כל מעבר מים בגובה השלדה זה בוץ בהגדרה.
תראו, אולי זו לא בעייה כל כך גדולה. זה משותף לכל ג'יפ מכל תוצר עם קורות שלדה סגורות, וגם אם אני מנקה את זה שום דבר לא מונע מהחול להצטבר שם שוב. אז אולי אני מבזבז כאן מחשבות מיותרות.
יקירי:
העמדה באלכסון, גם של הרכב כולו ובוודאי אם השלדה לבדה תוטה בזוית - תגרום לניקוז את המים החוצה.
אם אתה מסוגל לוודא שמכנית הגרניק מפרק את הבוץ הקשה ואפילו לעזור לו עם דקר / מברג / לום - דרך הפתחים הקיימים - לריב עם הנקודות היותר קשות, ובוודאי לוודא ייבוש מוחלט אח"כ, נראה לי ישים לגמרי.
למיטב זכרוני הרעוע, יש מכסים לסגירת הפתחים הללו בשלדה. אולי אפשר לוודא אח"כ שכל הפתחים סגורים בפקקים מתאימים ואז לא יוכל להכנס בוץ חדש.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
זכרונך רעוע.
אין פקקים ואין מכסים. השילדה סגורה לגמרי בחלקה האחורי ע"י הקרוסממבר שאליו מחובר הפגוש האחורי.
ובסופה השילדה סגורה גם בחלק הקדמי. יש שם קרוס ממבר שעשוי צינור עגול שחוצה את קורות השילדה עד לדופן החיצונית שלהן. הכל סגור היטב בריתוך מכל היכוונים. כך שמה שנכנס לתוך השילדה, כנרא הגם יישאר שם, למעט אם יעשו לו חור ניקוז..... מי רוצה להתשתתף בניסוי?...
ואכן - הנקודה החלשה ביותר, המועדת ביותר לפורענות, היא אמצע השילדה, סביב התבריגים שתומכים בגשר הגיר. שם מצטברת לחות ורטיבות גם מבחוץ, ואני מתכוון לג'יפה שכלואה בין גשר הגיר לשילדה. הריקבון אוכל משני כיוונים ואז אין ברירה אלא לתקן לעומק. ריתוכים, סרגלים, חביקות. מה שבא בא. זה לא פוסל את הג'יפ.
כדי להימנע מזה, מנסיון, אני ממליץ להוריד גשר גיר בסוף כל חורף ולנקות שם היטב.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
זכרונך רעוע.
אין פקקים ואין מכסים. השילדה סגורה לגמרי בחלקה האחורי ע"י הקרוסממבר שאליו מחובר הפגוש האחורי.
ובסופה השילדה סגורה גם בחלק הקדמי. יש שם קרוס ממבר שעשוי צינור עגול שחוצה את קורות השילדה עד לדופן החיצונית שלהן. הכל סגור היטב בריתוך מכל היכוונים. כך שמה שנכנס לתוך השילדה, כנרא הגם יישאר שם, למעט אם יעשו לו חור ניקוז..... מי רוצה להתשתתף בניסוי?...
ואכן - הנקודה החלשה ביותר, המועדת ביותר לפורענות, היא אמצע השילדה, סביב התבריגים שתומכים בגשר הגיר. שם מצטברת לחות ורטיבות גם מבחוץ, ואני מתכוון לג'יפה שכלואה בין גשר הגיר לשילדה. הריקבון אוכל משני כיוונים ואז אין ברירה אלא לתקן לעומק. ריתוכים, סרגלים, חביקות. מה שבא בא. זה לא פוסל את הג'יפ.
כדי להימנע מזה, מנסיון, אני ממליץ להוריד גשר גיר בסוף כל חורף ולנקות שם היטב.
אם הכל סגור היטב, מאין נכנס הבוץ?
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מצויין, יש לנו כבר דרור, בועז, אני מחכה לברנרד שישלים את שלישיית התאב"ל הקלאסית (תגובות אוטומטיות בלתי רלוונטיות) . אבל זה יקרה רק אחר הצהריים כשהוא יתעורר בפנסילבניה.
עד אז, אם יש התייחסויות רציניות למישהו, בבקשה.
חיכית בסבלנות בהזדמנות להחזיר?
ילדותי
נסה גם חוט פלדה מפוצל מחובר למברגה
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
לא יודע אם זה שווה משהוא (טיפול נגד חלודה):
https://www.youtube.com/watch?v=44dSqnNj6XE
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
PW
אם הכל סגור היטב, מאין נכנס הבוץ?
יש חורים בצד הקורות, אבל הם לא מכוסים בשום מכסה או פקק.
משם נכנסים החול והבוץ. תכניס אצבע ותרגיש. שכבה עמוקה ממש של ג'יפה, חלקה בטח כבר התקשתה.
מה שרטוב - ישמור על לחות ורטיבות במשך זמן רב ואז תהליך ההחלדה והרקבון מתחיל מבפנים וחופר בפלדה החוצה. בשלדה רקובה תצליח לנעוץ מברג.
אבל זה כבר מצב סופני בד"כ - ואז צריך לנקות היטב מבחוץ ולראות מה אפשר לתקן. אם בכלל ואם שווה כלכלית.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
אולי לנקות ואז להתיז פנימה קצף מתנפח
ואז השילדה תישאר אטומה
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
משיטוט באינטרנט רואים שבארה"ב הם לא מתביישים לפתוח "חלון" בשלדה ולסגור אתו עם ברזל חדש.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מצויין, יש לנו כבר דרור, בועז, אני מחכה לברנרד שישלים את שלישיית התאב"ל הקלאסית (תגובות אוטומטיות בלתי רלוונטיות) . אבל זה יקרה רק אחר הצהריים כשהוא יתעורר בפנסילבניה.
עד אז, אם יש התייחסויות רציניות למישהו, בבקשה.
ירדת לשפל מדרגה.. בחיי. תתבייש לך.
אני, דווקא יש לי כמה רעיונות רלוונטיים לגמרי אבל לא אספר לך, עד שתתנצל - אני גר בניו ג'רזי, לא בפנסילבניה!!!
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
יואב עבר תהליך דומה בשלדה שהוא שיפץ. כתב הכול בפורום.
אם אתה יכול להרים את השלדה שתהיה כמו נר אז פשוט תעביר בה הרבה מים בלחץ ואחר כך, אחרי שהיא יבשה, קח מרסס שמן על אוויר, חבר לו צינורית גמישה ותשפריץ צבע יסוד טוב עמיד מים, אולי צבע של יכטות ברזל, בפנוכו.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מעולם לא הקדשתי לזה מחשבה עד היום...
מי נתן דעתו בנושא?
אני.
אני דווקא כן נתתי דעתי בזה ויש לי פתרון/רעיון מאוד רלוונטי.
אבל, כמו שאמרתי:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Bernard
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
מצויין, יש לנו כבר דרור, בועז, אני מחכה לברנרד שישלים את שלישיית התאב"ל הקלאסית (תגובות אוטומטיות בלתי רלוונטיות) . אבל זה יקרה רק אחר הצהריים כשהוא יתעורר בפנסילבניה.
עד אז, אם יש התייחסויות רציניות למישהו, בבקשה.
ירדת לשפל מדרגה.. בחיי. תתבייש לך.
אני, דווקא יש לי כמה רעיונות רלוונטיים לגמרי אבל לא אספר לך, עד שתתנצל - אני גר בניו ג'רזי, לא בפנסילבניה!!!
ושלא תחשוב "שעלית"על פתרון/תרופה... במקומות/בשירשורים אחרים אני כן אגיב..:)
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
מדי פעם מעבירים צינור מים דרך החלונות בצידי הקורה, עדיף עם שיפוע. החול מתערבל וזורם החוצה דרך החלונות בהמשך השלדה וכל מני חורים אחרים.
עדיף להזרים כמות של מים ולחכות שהמשקעים הקשים יהפכו לבוץ ואז לשטוף עד שיוצאים מים צלולים.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
אכן עברתי את התהליך (עדיין בהרכבה).
אצלי השלדה הגיע לערום מלא כולל ניקוי בהתזה ותאמין לי שמה שאתה מצאת זה כלום לעומת מה שנוסף בעקבות הניקוי.
אז כמו שכתבת מרימים את החלק הקדמי ומתחילים לשטוף טוב טוב עם גרניק דרך כל החורים הקיימים ומכל זווית אפשרית, אתה תתפלה אבל למים יש לאן לצאת ובסוף הם יוצאים נקיים.
הופכים כיוון ושוטפים שוב. סה"כ 4 כיוונים.
אחרי שהכל מתיבש טוב טוב לצבוע את השלדה מבפנים ע"י השפרצה של צבע מפיסטולט ניקוי וצינורית קטנה בערך 20 ס"מ שמולבשת על הקצה.
הרעיון הוא לצפות את הפנים בבשכבת הגנה עבה של צבע יסוד טוב ורצוי גם צבע גמר. פשוט להתיז והרבה שיגיע לכל מקום, השאריות יצאו דרך החורים והקצוות. מה שנשאר זה לדאוג למברזים במידות הנכונות.
אה, ואם יש צורך לבצע ריתוכים ושינויים בשלדה אז כדאי לפני הצבע?
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
אישית כשאני יגיע למעמד מעבר לכל התהליך הזה אני סוגר את כל החורים בצדדים, מלפנים ומאחור באופן סופי ואוטם אותה מכל הכיוונים אחרי ציפוי פנימי.
אגב נמרוד, ישנם חורי ניקוז מקוריים בשלדה ליד תושבות הקפיצים הפנימיות מאחור, רק שהם כל כך קטנים שאבן הכי קטנה סותמת אותם ואז מתחילה החגיגה.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
אם אתה חושב שלא תוכל לנקז את החול והחרסית החוצה, אתה תמיד יכול להספיג אותה בשמן מנוע.
יהיה לך עיסה רווחה בשמן, שאפילו תבודד את המתכת מחמצון.
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
אחרי התמונות של יואב אני חוזר על ההמלצה שלי שכבל פלדה עם קצה מפוצל בצורה רצינית בצד אחד ומהצד השני הוא מחובר למקדחה/מברגה ולתת לו להשתולל בתוך הקורה עד שהכול בפנים הופך לאבק ואז עם לחץ אוויר להעיף החוצה הכול.
לדעתי אפשר להגיע למצב שהקורה תבריק מבפנים
-
תגובה: מה עושים עם החול שבתוך קורות השלדה?
שום דבר לא יהיה נקי באופן מוחלט, מהסיבה הפשוטה שאתם לא רואים מה קורה שם. רק מנחשים. וגם הגרניק הכי חזק שתכניסו לשם, עוצמת הזרם שלו יורדת בסד"ג ככל שצריך לנקות מקומות רחוקים יותר במעמקי הקורה.
רק לפני שבוע, לכבוד הטסט עשיתי ניקוי עצבני באמת לגחון - בעזרת צינור כיבוי שנידבו לי באדיבותם לוחמי האש של כבאות ראשל"צ שהיו צריכים לרוקן את המיכל באחת הכבאיות שלהם לפני טיפול בקפיצים שלה. למ ישלא ניסה מעולם - טובי הגרניקים שבהישג ידנו יכולים לבוא ללמוד משהו מהצינור הזה. נקיון כזה הג'יפ לא קיבל, באחריות, כנראה מאז יום היוולדו - ועדיין, איפה שהזרם המים לא פגע ישירות, הליכלוך לא מיהר לרדת.
ולכן,במיוחד כשאתם לא רואים בדיוק איפה ועל מה אתם משפריצים, גם כשיוצאים מים "נקיים", תאמינו לי שהרבה מאוד בוץ יישאר דבוק בכל מיני פינות. שלא לדבר על קצה הקורה, שיהפוך למאגורת בוץ - כי רוב הבוץ לא ייצא מחורי הניקוז ושאר החורים נמצאים בקורות.
ואני לא רוצה להביא לכם דוגמאות מגעילות ודוחות שנדבקות בעקשנות באותו מקום חשוב שכולכם מבקרים בו לפחות פעם אחת ביום. אם רוצים שיהיה נקי באמת - מוכרחים לקרצף את זה, פיזית. כך גם כאן.
משום מה, הרעיון של דורון עם שמן מנוע משומש נראה לי הכי מקורי והכי טוב. בתנאי שהשילדה עוד לא התחילה להחליד ולהרקיב מבפנים. הסיכוי שזה אכן כך - קטן ביותר.