אחרי 16 שנה , הגיע הזמן למתיחת פנים !
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...af7a603c67.jpg
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Printable View
אחרי 16 שנה , הגיע הזמן למתיחת פנים !
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...af7a603c67.jpg
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...00ba005de7.jpg
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
מגניב! תן קצת רקע: מי, מה, למה, כמה.
בהצלחה איש!!! השיפוץ האחרון היה לפני 16 שנים??
Sent from my iPhone using Tapatalk
מזל טוב, תן רקע ותוכניות עתידיות......
מרוב פרויקטים של שיפוצי ג'יפים גם אתה קיבלת תיאבון, הא?...
אם צריך ידיים עוזרות, רק תגיד.
אם דרור מגיע כך גם אני, תדאג לחרוף ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז ככה ...
הג׳יפ ברשותי מאפריל שנת 2000 , עבר שיפוץ כללי ברמת הבורג ( 7 חודשים) ... שכלל החלפת דופן ימין ושמאל לפח מגולוון עם קנטים חדשים , פח שעבר כיפוף בהתאם לפח הישן , ועם החלפת הדופן הרחבתי את פתח הדלת ...
אחרי 16 שנים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולבצע כמה שינויים בהתאם לצרכים של היום ... בגדול השינוי יהיה בכנפיים , קדמיים מצינורות עם שמירה על החזית המקורית עד כמה שניתן , האחוריים חיתוך בצדדים (צמיג 35) .... ובניית כנפונים ברוחב המתאים .
מכיוון שאני חוזר לסגירת בסטופ חדשה אז בונה מנגנון לפתיחת השמשה הקדמית המתאים לכך ...
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אז עבר קצת זמן ...
הפרוייקט נעצר ובחודש האחרון נכנסנו לעבודה אינטנסיבית ,
לפני שמורידים בודי מהשלדה , נלקחו מדידות לבניית כנפיים מצינורות וקשת בטיחות ( 6 נקודות) , ומטפלים בנקודות החלודות והחלפת תלאים ,
אני עובד רק עם פח מגולוון בעובי 1.5 https://uploads.tapatalk-cdn.com/20[...e7dd6a52dc.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e8934078ec.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...94a9e18017.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7045a4e39a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...4b6adc8ad7.jpg170112/19d43d954502a13bddbdb4c9d7d537ab.jpg[/IMG]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...20bf22888e.jpg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...37830dfbb1.jpg
מטפלים באומים של ברגי כנף ועושים התאמות ... בנוסף להברגה הקיימת הוספתי אום , https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...0e3413bbe3.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...d3edadbb9e.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...dfa520cc54.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...75e8fbd0b9.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...50932d4bb1.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e8bd8528e0.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...52766d57b4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...0032ee159b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e5cd202e99.jpg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הצד השני (נהג) גם קיבל קצת יחס ....https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...847f343371.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a1ee2e42ef.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...086aa4ef99.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...47671ae979.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ef149202a3.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a8601c62a9.jpg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
המסכה הוחלפה בחדשה למרות שמצבה סביר , החדשה מגולוונת עם צבע יסוד ,
הישנה תעבור תיקונים וצבע ותהיה במדף ! https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...dbc9ab820b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...0cb1e327ea.jpg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
במתכונת הקודמת הגלגל ספייר ישב על הדלת ומעליו "סבל" ... פתרון שנתן לי שקט אחרי כל הפתרונות שניסיתי , חוזר לאותה מתכונת אבל עם בניית דלת חדשה בבניה יותר אסתטית מזו שהייתה , עם סגירה יותר אינטלגנטית 😉https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a0b25f02d8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f57fc9f978.jpg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
לצורך החלפת הדלת עשיתי חיזוקים מבפנים לצורך פיזור לחץ , החלפתי את העמוד של קנט דלת והוספתי "פלאך" של 6 מ"מ מבפנים ונעשו בו הברזות לברגי הצירים .
בשל המשקל נקנו צירים מברזל מחוזק שכל ציר מיועד ל 250 ק"ג משקל .https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9ce2085a8a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a72784e2c8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...da9b27cc3d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7ecf443b3d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...5808ae87ad.jpg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
נראה יפה , אולי שווה לך להפריד את הבודי מהשלידה ולבדוק תושבות ( לפי התמונות יש לך בודי ליפט - הזדמנות לבדוק את מצבם ) , הייתי גם מרביץ שיפוץ / שיקום למערכת החשמל והדלק .
Sent from my LG-K520 using Tapatalk
הברגים שמחזיקים את הצירים הם זמניים כמובן ויוחלפו בברגים יותר חזקים ויותר גדולים , כמו כן יהיו עוד חיזוק בין שני הצירים ...
ובנוסף לסגירה הקיימת יהיה עוד פלאך 10 מ"מ יוצא מהדלת לרוחב שיסגר עם הברגה בהידוק לבודי .
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ברוור אילן
חשבתי שאתה מכיר את הפדנטיות שלי [emoji12]
השיפוץ הוא שיפוץ יסודי , מערכת החשמל כבר בחוץ ותוזמן צמה חדשה , כמו כן הבודי ליפט עף ובמקומו תבנה הגבהה מחוברת לבודי (אשתדל שיהיה הכי מקורי) ויוזמן קיט תושבות מפלוריטן חדש ,
בהזדמנות זו אם יש למישהו קישור לתושבות בודי מפלוריטן (הגבהה 1.5) אשמח לקבל ...
מערכת הדלק חדשה היא רק תרד לצורך טיפול בשלדה .https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...b08258aac7.jpg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ולגבי הפרדת הבודי , ברור שיופרד , אבל קודם מסיים עם החלודות והחלפת תלאים ... הבודי ירד רק לטיפול בתושבות , ניקוי חול יסודי והכנות לצבע .
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הקונה השניה הבעייתית בבודי זה המדרגה , בוצע חיתוך לצורך החלפת פח , https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6806809205.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f16045e9d4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...b2f7092ece.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...29dc7c9e1d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...1fcbbbfde7.jpg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
לצורך סידור חדש של השעונים בדש , הדש המקורי יוחלף בחדש מגולוון , עם פלטה פריקה (כמו בסבן).https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ff90cb462a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...af9c65bac6.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6f06e9f7a7.jpg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
למרות הגבהה 4.5 של רוביקון והבודיליפט שקיים אצלי , מאז שעברתי ל 35 הצמיגים משפשפים את הכנפיים , במסגרת בניית הכנפיים (מצנורות) בוצע חיתוך בפינות שהצמיג היה משפשף , מכיוון שלא רוצה לוותר על החזית של סיקס בכנפיים , החיתוך בכנף הקדמית בוצע בגילוח כל החלק היורד מהבית גלגל ומקדימה יבוצע חיתוך רק בפינה כמו שניתן לראות בתמונה המצופת .https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...cc4bfad901.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...fd3360e2f4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...742e7a3401.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ee57d485d9.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a4887793c6.jpg
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מעולה, תודה על השיתוף!
אתה לא משחק...
נראית עבודה יסודית. ומקיפה. כתבת שידרוג? איזה שידרוג? זה שיפוץ מלא! מחכה כבר לראות איך זה יגמר.
כמה שאלות?
בנית דלת משוריינת אבל ידית הסגירה הזו תקרוס בקלות היא לא בנויה לדלת כזו כבדה ועוד עם גלגל ספייר. כתבת שאתה מוסיף פלח עם בורג? ז"א שכל פעם שתרצה לפתוח את הדלת האחורית תצטרך לפתוח בורג?
עם בודי משוריין שכזה נקודת התורפה לדעתי תהיה אזור תושבות הבודי. זה עדיין פח 1 ממ או 1.5. אני מניח שיש לך בקנה עבודות חיזוק גם באיזורים האלו.
ואם חיזקת את הכל בעוד הרבה מ"מ הוספת הרבה משקל ולפי איך שהג'יפ בנוי אני מבין שהוא לא משייט רק בדרכי נוף, נראה מהתמונות שהשלדה סטנדרטית. אם יורד הבודי אולי שווה לחזק גם שם?
אכן שיפוץ מלא , וגם שדרוג לפי הצרכים החדשים ... בכל זאת עברו 16 שנים מאז השיפוץ הראשון !
לגבי הדלת אני חוזר למתכונת הקודמת , בונה חדשה רק מטעמי אסתטיקה , הקודמת נבנתה אחרי שסבלתי מכ"כ הרבה רעיונות שניסיתי , ומכיוון שלא הייתה חלק מהשיפוץ אז הייתה מגושמת ...
הידית סגירה תשמש רק לטריקה , הסגירה תהיה כמו שצינתי מפלאך 8 מ"מ שיחליף את הפרופיל 5×5 , ובורג עם פתיחה וסגירה ביד , נחשוב על רעיון יצירתי איך נעשה את זה ... הקודם היה בורג T https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...0cfeae10ff.jpg .
כמובן בחלק הפנימי של הבודי יהיה פלטה לפיזור לחץ ומעליה מרותך אום .
בנוף לבורג סגירה אבנה תושבת לפלאך שישב עליה למניעת רעידת הדלת ונפילה כלפי מטה .
מבחינת משקל , אין שינוי ממה שהיה , התושבות והבודי מלמטה במצב מצוין , אטוטו הבודי יורד ונבחן לעומק את המצב , אם יהיה צורך אז מן הסתם יטופל ... כנ"ל גם השלדה , השלדה במצב מושלם בלי ריתוכים , סדקים או שברים וכך תישאר , בתכנון רק ניקוי וצבע .
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
היה לי מעט זמן בסופ"ש אז ניצלתי אותו לעבודות על החלפת הבודי ליפט , ההחלטה נפלה על פרופיל 6×4 שיחליף אותם , הפרופיל יהיה חלק בלתי נפרד מהבודי , בוצע החלפה לכולם כשהבודי מעל השלדה , הפרופיל מחובר לבודי כרגע עם פיקים ועם הורדתו אתפור את כולם , בתושבות האחוריות שמתי פרופיל לכל האורך , שיתבר לפרופיל הקיים שהחליף את התושבות המקוריות בשיפוץ הראשון .https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...61bb12d9f2.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...49950671c0.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...21f283cb57.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...da5a6b460a.jpg
(מצטער על איכות התמונות , עם טלפון חילופי 😏)
כמו כן למסכה גם בוצע הגבהה בהתאם , גילחתי את התושבת המקורית וריתכתי בתוך הפרופיל .https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e1f72376a1.jpg
מסתבר שהמסכות האלה הן תוצרת הארץ , הבורג האחרון שמחבר אותה בכנף אינו תואם את המקור וצריך לבצע התאמה .... (יואב צדקת [emoji12] ) .
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ישנה סאגה שחלק מאיתנו היה להם דילמות לגביהה , הדעות לכאן ולכאן , אבל בכל זאת אשמח לשמוע עוד דעות ,
עניין הקשת בטיחות הקדמית , לאן עדיף להתחבר ? לרדת עד לרצפה , או להתחבר לעמוד קיר אש איפה שמתחבר הדשבורד ?
אופציה ראשונה :
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...79cf567826.jpg
אופציה שניה :
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ae026c8912.jpg
צריך רגל לרצפה בדרך כזאת או אחרת, לפני הדשבורד או אחרי או כחלק אינטגרלי מהבודי. חיבור הכלוב לדשבורד בלי שום דבר נוסף שיוביל את הכוחות עד הרצפה, לדעתי לא מספיק.