האם יש צורך להחליף את שתי תושבות המנוע במידה ורק אחת לא תקינה ?
האם על מנת להחליף את התושבת השמאלית (שעומדים עם הפנים לג'יפ ) חיבים לפרק את פילטר השמן .
Printable View
האם יש צורך להחליף את שתי תושבות המנוע במידה ורק אחת לא תקינה ?
האם על מנת להחליף את התושבת השמאלית (שעומדים עם הפנים לג'יפ ) חיבים לפרק את פילטר השמן .
לא לשני השאלות
אתה לא חייב להחליף את שנייהן על פי שאולי רצוי
ולא אתה לא חייב לפרק את פילטר השמן :wink:
מנסיוני, אני החלפתי רק אחת.
אם אתה לא שם את התושבת הפוך, עם הברזל הגלוי למעלה אלא למטה, אתה לא צריך לפרק את הפילטר.
אם אתה מחליף כבר, לדעתי חד משמעית תחליף את שתיהן. העלות של תושבת מנוע זניחה, 60-80 שקל נדמה לי??? אם אחת מהישנות תקינה עדיין, מצויין, שמור אותה בארגז הספיירים אם אי פעם אתה או מישהו שאתה מטייל איתו קורעים תושבת בשטח. תושבות גומי מושפעות מאד מהגיל והעומס המחזורי שעובד עליהן, אם שתיהן באותו גיל ואחת נקרעה כבר, צפה לקריעה של השנייה בעתיד הקרוב... זה בדיוק הזמן להחלפה יזומה.
אני בדיעה של נמרוד, אבל.. רק בתנאי שהתושבות כבר ישנות מאוד ורואים שהגומי יבש. במידה ולא בזה מדובר אז אין טעם להחליף את תושבת המנוע התקינה.
במידה והתושבות חדשות יחסית ועדיין נקרעות לך מידי פעם, יש סידור שיאפשר להן לחיות בשלום, ותדירות הקריעות תרד פלאים.
ערן אני וגם וגם כל שאר חברי הפורום נשמח לדעת מה הסידור שיאפשר לתושבות יותר זמן, לגביי אני עדיין לא מכיר את התופעה הג'יפ אצלי לא מספיק זמן כרגע אני מחליף את כל מה שלא תקיןציטוט:
נכתב במקור על ידי ערן המסוקס
פשוט מאוד.
פלאח 10 מ"מ בין תושבת הגומי לבין המתאם שלה על בלוק המנוע.
זה בתנאי שהכל יושב ישר כמובן ועדיין נקרעות תושבות.
אצלי זה פתר את הבעייה. בעבר כל 2-3 טיולים היתה נקרעת לי תושבת, אחרי הפלאחים לא נקרעו לי יותר תושבות. מאז עברו כבר כמה שנים ואפילו הוחלף מנוע, אך התושבות עדיין אותן תושבות.
אם צריך צילום בשביל להמחיש את השיטה, אשתדל לצלם בהזדמנות קרובה כשיהיה אור בחוץ.
אם כבר אתה מחליף תחליף את שניהם , תושבות מנוע הרבה יותר זולות ממנוע שנופל או מנוע שנכנס לרדיאטור וטוחן אותו , תבדוק גם את מצב תושבות הגיר.
שלומי
לדעתי אל תחליף רק אחת ותחסוך כמה שקלים.
קנה זוג תושבות חדשות וזרוק את הישנות בארגז שיהיו כספייר.
בנוסף, ערן העלה כאן רעיון מעניין מאוד. במצבך (החלפת תושבות בכל מקרה), הייתי מיישם אותו.
-ארז 8) -
אני החלפתי תושבות פעם אחת בשבע שנים.
זה כנראה קשור בכמה משתנים.ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
כמה ק"מ של שטח הרכב עשה, ובעיקר איזה שטח ובכמה עומס. יש לי חבר שקורע גלי הניע, ציריות ושאר רכיבים על בסיס דו-שבועי. אצלו למשל אני מעריך שתושבות מנוע יחזיקו פחות (או שלא).
המשתנה שהכי קובע את עמידות התושבות הוא כיצד הן יושבות בין השילדה למנוע.
- אם המנוע אינו ממוקם מול התושבות והן יושבות באלכסון.
- אם מסיבה מסויימת קיימת התרחבות כללית באיזור התושבות בין השילדה למנוע, זה גורם לכך שהתושבות יושבות בצורה מתוחה בצורה קבועה. יחד עם עומס הפיתול של רכבת ההינע זה מתכון מהיר מאוד לקריעתן של התושבות.
אם זכרוני אינו מטעני, וזה היה מזמן, ואני כבר זקן, אז יש שימסים בעובי של כ4 מ"מ בצד התושבת. אתם בטוחים שאתם משתמשים בשימסים האלה?
נכון חנן, כבר נתקלתי בשימסים האלה בכמה רכבים בודדים.. בדרך כלל אין אותם. על כל פנים, אם יש בעייה אז לדעתי עדיף לשים כבר 10 מ"מ, זה בטוח לא יזיק, וקל יותר להכין אותם מאשר לחפש את המקוריים, שלא בטוח מספיקים ברכב ישן שרכיביו לא מורכבים באופן שהגיע מהמפעל והשלדה שלו כבר עברה כך וכך שנים של עבודה.
ערן המסוקס כתב:
בהקשר הזה, יש "גשר" בין שתי קורות השלדה מתחת לתושבות. זה בסך הכל מוט פלדה וראיתי ג'יפים שהסירו את המוט הזה. למרות שהוא נראה לא כל כך חשוב הוא כנראה קשור ישירות למה שערן כתב ובלעדיו הנטייה לקריאת תושבות מחמירה מאד.ציטוט:
- אם מסיבה מסויימת קיימת התרחבות כללית באיזור התושבות בין השילדה למנוע, זה גורם לכך שהתושבות יושבות בצורה מתוחה בצורה קבועה. יחד עם עומס הפיתול של רכבת ההינע זה מתכון מהיר מאוד לקריעתן של התושבות.
ייתכן שאתה צודק נמרוד.
למה שמישהו יוריד את גשר החיזוק הזה?
גם אצלי התושבות לא נקרעו כבר כמה שנים טובות (לאחר שהחלפתי את שניהם החלפה יזומה) אבל תושבת הגיר לעומת זאת נקרעה עכשיו שוב לאחר שנתיים שהחלפתי אותה .
אז רצוי לבדוק טוב את התושבות האלו .
למה שמישהו יוריד את הגשר הזה.. שאלה מצויינת.. כנראה שרק האדם הטיפש שהוריד אותו יוכל לספר לנו במה זכינו.
אצלי לא קיים הגשר הזה וכך גם ברוב הסיקסים שניתקלתי בהם.
ערן, אם ככה התוספת של פלאחים 10 מ"מ מסתדרת יפה בהגיון שלי עם התרחבות קלה של השלדה תחת משקל המנוע בגלל שהגשר חסר.
האם יש למישהו פה תמונה או שרטוט של שלדה עם הגשר המדובר?
חוץ מזה, מה הפרוצדורה להחלפת תושבות? צריך ליפט/מנוף או משהו אחר בשביל זה?
מיכה, ה"הגשר" המדובר הוא מוט פלדה לא עבה במיוחד, מכופף, שמחבר את שתי קורות השלדה ממש מתחת לתושבות המנוע. אתה בטוח שאין אצלך כזה דבר?
לגבי החלפת תושבות - כל מה שצריך זה ג'ק ולהרים את המנוע דרך אגן השמן כדי להוריד לחץ מהתושבות.
אני לא ראיתי כזה גשר. הסיבה שאני שואל זה אולי בשביל לבנות אחד שכזה על מנת שלא לשחוק את התושבות.
בקשר לג'ק, חשבתי על משהו כזה אבל לא הייתי בטוח שהאגן שמן יכול להחזיק את המשקל של המנוע.
אני מחר או מחרתיים במוסך לטיפול במערכת החשמל, בהזדמנות נבדוק שוב את התושבות.
הוא לא יחזיק את המנוע , הוא יתעקם , נמרוד כנראה מזמן לא עשה את זה. :twisted: .
שים חתיכת קרש על האוזינג ותרים משם .
לגבי המוט פלדה , אל תנסה לבנות לבד אחד כזה , גש לסמו וקנה לך אחד ,
התעקם לך , ברוך?
אני גם החלפתי תושבות ותמכתי את המנוע עם קרש מתחת למגן של הקרטר.
לא התעקם כי לא ניסיתי אבל אני גם לא אנסה ,
אפשר גם להרים מהקרטר אבל רצוי שלא ובמיוחד בלי איזה קרש שיפזר לחץ .
מה הבעיה להרים מהאוזינג?
אם אתה מרים את המנוע דרך הבל האוזינג, אתה מפעיל את מלוא משקל המנוע למתיחת תושבת הגיר כשהג'ק הוא נקודת הציר, עם הגבר יפה - זה בדיוק הדגמה של המושג "מומנט". יכול להיות שזה לא בריא לתושבת הגיר? :wink:ציטוט:
נכתב במקור על ידי UNIX
מבטיח לבדוק את זה בשישי הקרוב לפני שאחליף את התושבת גיר :lol: .
בכל אופן הנוע אצל מיכה מוזר מאוד , הוא יושב ממש נמוך ביחס למכסה מנוע ,
נקווה שהתושבות לא יעלו עם חתיכה של השילדה ביחד :twisted:
וראיתי מישהו שהרים פעם עם גק ועיקם אומנם קצת אבל עיקם את הקרטר.(בסיקס)
אם זה לא ברור, אז חובה לשים איזשהו קרש/מפזר לחץ בין הג'ק לקרטר!
זה לא מוזר, מיכה כתב שיש לו בודי-ליפט, זה בדיוק המשמעות של בודי-ליפט.ציטוט:
נכתב במקור על ידי UNIX
אני מאלה שקורעים תושבות על בסיס דו חודשי.ציטוט:
נכתב במקור על ידי ערן המסוקס
אשמח אם תשים תמונה או שירטוט להמחשה של הענין
נמרוד