חלקים חדשים לא חסר.
בטויוטה בארץ או באתרים בחו"ל.
גם חלקים תחליפיים לא בארץ ובעולם.
לעומת זאת חלקים משומשים בפירוקיות הולכים ונעלמים.
ביצה קדמית, טרנספר, סרן אחורי וכו'.
בברכה, טושי
הפראדו 90 מזדקן לו לאיטו וכבר איתנו 26-27 שנים..
מעבר להיותו בבסיסו רכב מעולה וחבר נאמן לכל טיול הייתי רוצה לדעת אם מתחיל להיות בעייתי לטפל בהם - מבחינת חלקי חילוף למנוע/גיר/תיבת העברה, ברזלים למינהם ( תפוחים/ציריות וכו..) האם יש עדיין מלאים או שכבר צריך להזמין מחו"ל הכל?
הדרך אל השקט עוברת ברעש גדול
חלקים חדשים לא חסר.
בטויוטה בארץ או באתרים בחו"ל.
גם חלקים תחליפיים לא בארץ ובעולם.
לעומת זאת חלקים משומשים בפירוקיות הולכים ונעלמים.
ביצה קדמית, טרנספר, סרן אחורי וכו'.
בברכה, טושי
מנהל "המוסך של מייק" - מוסך מורשה במדרשת בן גוריון.
מתקן טויוטות זקנות. 0544517924
הגיל הכרונולוגי במכוניות האלה - פחות חשוב.
חשוב כמה הן נסעו, היכן, וכיצד טיפלו בהן.
נקודת התורפה העיקרית / מסוכנת / דורשת תשומת לב - היא הבול ג'ויינטים התחתונים, שצריך לבדוק אותם באופן מדוייק ע"פ הוראות היצרן.
הבשורות הטובות הן שבדיקה וטיפול בתוצאות הבדיקה אם החלק טעון החלפה ומוחלף - מונעות לחלוטין בעיות של המכלול הזה. כמובן שימוש בחלק מקורי ולא באיזה תחליף סיני עלום שם. לא נתקלתי בחוסר של החלק הזה בארץ או בבעיה להביא אותו מחו"ל.
חוץ מהנקודה הזו, זו טויוטה. לטוב ולרע, בעיקר לטוב. מנוע, גיר ודיפרנציאל מרכזי אמינים, פשוטים ועמידים.
מכלולים 'גדולים' ממילא כדאי להביא באינטרנט - גם אם יש אותם 'על המדף' בארץ. רדיאטור למשל.
קיימת כמובן אפשרות נוספת. יש בארץ כבר ניסיון רב בשיפוץ מכלולים עיקריים ברמה טובה ובמחיר הוגן. למשל: סטרטר, אלטרנטור או מסרק הגה. מכלול משופץ כזה של חברה טובה יחזיק מעמד זמן דומה לחלק מקורי.
בסך הכל, היא מזדקנת בחן... ובאמת בת לוויה נאמנה לכל אתגר וטיול.
רוצה לצאת חוצץ.
כל מה שעשוי מפלסטיק או גומי מושפע ועוד איך מגיל כרונולוגי,
ועל אף שהפלסטיק של טויוטה אולי טוב יותר מהפלסטיק של האנגלים ושל האמריקאים, גם הוא לא חסין. צינורות דלק, צינורות מים, חיווט חשמל, קונקטורים, צנרת אוויר, פנסים צנרת בלמים, מערכות ואקום, מחזירי שמן.. וזה לפני שדיברנו על קוסמטיקה.
כל אלו יכולים לגרום לצרות צרורות, ויש גיל מסוים שזה מפיל עליך תקלה אחרי תקלה.
החדשות הטובות הן שאם אתה שורד את התקופה הנוראית הזאת בלי למכור את האוטו בייאוש, אתה מקבל שקט לעוד 10 20 שנה (למעט אולי בעיות חיווט שבהן צריך הרבה נחישות כדי להחליף צמות, אבל הן מגיעות בגיל מעט מאוחר יותר).
שמרו על קשר