בעיות ראשונות בסופה

Thread: בעיות ראשונות בסופה

  1. yoav21's Avatar

    yoav21 said:

    Default בעיות ראשונות בסופה

    לפני שלושה שבועות קניתי סופה שנת 95
    הבעיות התחילו לצוץ לאט אבל בטוח :sad:
    1. בנסיעה רגילה בד"כ לא עובר את 2500 סלד אך בעליות לירושלים צריך קצת יותר ובדיוק ב3000 האוטו מתחיל לחתוך.
    החשד שלי הוא במשאבת הדלק שלא מספקת מספיק לחץ
    2. במהלך השבוע האוטו התקשה מאוד להתניע נבדקו המגעים והממסרים וכל פעם אך לא הצלחתי לעלות על משהו ספציפי ולכן ניסיתי לראות את מה מנתקת הקודנית הבת ז..$נה היא מגיעה לסטרטר וכנראה גם למשאבת הדלק.
    במהלך הנסיוניות לבצע מעקף לקודנית הסטרטר החזיר את נשמתו והפסיק לעבוד :evil:

    ברכב הוחלף מצבר חדש, פילטר דלק, שמן ומסננן.
    קודי תקלות חוץ מי 12, 33, 55 יש קוד תקלה 54!
    אשמח לרעיונות מה לבדוק, ואיך לבדוק האם הסטרטר מת או לא
    יואב
     
  2. דרור ברלי's Avatar

    דרור ברלי said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    ברוך הבא ליישור הקו...
    95' זה לא אוטו חדש, זה רכב שטח שנכנס לשנתו ה-13 ועבר כמה דברים בחייו. אתה לא יכול לבוא אליו בטענות.

    עובדות החיים:
    1. למזלך, החלפת משאבת דלק וסטרטר בסופה הן מלאכות קלות ופשוטות.

    2. סטרטרים לא חיים לנצח. תצטרך למסור את שלך לשיפוץ ולקחת אחד משופץ.
    פירוק+הרכבת סטרטר, לבד = 10 דקות על השעון. ותקפיד לחזק היטב את המגעים...:mrgreen:

    3. משאבת דלק - עם הזמן ממילא היית לומד בדרך הקשה (תקיעה בשטח, באמצע שום-מקום, לבד, חושך, גשם, חשש לשטפון מתקרב, אין קליטה בסלולרי...) שכדאי מאוד להחזיק בארגז הכלים משאבה רזרבית. קנה משאבה חדשה (BOSCH בלבד! לא כל מיני מוטציות תחליפיות לא מזוהות) ותחליף. פירוק + הרכבת משאבת דלק = 20 דקות בערך. על הדרך מומלץ כבר לנקות טנק דלק...
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
     
  3. yoav21's Avatar

    yoav21 said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    אני יודע שזה לא רכב חדש :razz: ויש לי רצון רב ללמוד ולטפל בעצמי את 2 הספרים שמופעים באתר כבר הורדתי וחלק גדול כבר יושב בבית בצורת ספר .
    לגבי משאבת הדלק יש לי חדשה של בוש מהבעלים הקודם כולל כל המכלול של המצוף אני אחליף בקרוב
    הסטרטר גם יפורק, מהו המחיר של חדש? הבנתי שמשופץ זה באזור ה 300-400
    הבעייה היא שהרכב לא הסכים להתניע גם בתחיפה ולפי דעתי זה בגלל הקודנית אשר מנתקת גם את משאבת הדלק.
    האם קוד 54 (אין אות מחשין מפלג) הם זה בגלל הסטרטר הלא תקין או בגלל קודנית דפוק או סיבה אחרת
    יואב
     
  4. yoav21's Avatar

    yoav21 said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    שאלה נוספת האם יש דרך לבדוק את הסטרטר מחוץ לרכב על מנת לשלול בעייה חשמלית בהזנה לסטרטר.
    היכן מומלץ לשפץ או לקנות חדש??
     
  5. נמרוד's Avatar

    נמרוד said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    חכה בסבלנות שהמבינים בדיאגנוסטיקת סופות ויש כאן כמה תותחים יקראו את השרשור ויעזרו לך באבחון התקלה.

    חוץ מזה - סטרטר סופה משומש במצב טוב מעודפי צבא קניתי לא מזמן ב280 שקל אצל ראוף אבו-נעים בנצרת (חיפוש בפורום על השם יביא לך את הפרטים שלו) אם אתה מאזור הצפון אני ממליץ בחום לקפוץ ולהכיר את האיש הנחמד הזה שמחזיק ברוב הדברים שתצטרך אי פעם וגם בהמון ידע מעשי.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
     
  6. yoav21's Avatar

    yoav21 said:

    Smile חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    שלום
    לצערי אני מאזור ירושלים
    הסטרטר כבר פורק ובמהלך השבוע הקרוב יעבור שיפוץ.
    לגבי החלפת משאבת הדלק, בספר כתוב שיש לרוקן את הדלק מהמיכל לפני ביצוע הפעולה, האם ישנה דרך לבצע את ההחלפה ללא תהליך זה ובלי "לשחות" בדלק שיצא??.
    לגבי הקודנים, אני וחשמל לא חברים טובים :lol: אני יודע שהיא מנתקת את הסטרטר אך כנראה גם את משאבת הדלק ולא הצלחתי למצוא את החיבור וכיצד לבצע מעקף :twisted:

    שבוע טוב לכולם יואב
     
  7. yoav21's Avatar

    yoav21 said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    שאלה נוספת, בסופה שלי אין תרמוסטט האם לצורך התקנתו יש לשחרר את רצועת המנוע?
     
  8. חנן-ג'יפולוג said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    בפרק 9, עמ' 10, בספר הטיפולים, מתוארת הח' התרמוסטט, ולא, אין שם הנחייה לפירוק רצועת האביזרים.
     
  9. yoav21's Avatar

    yoav21 said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    תודה :-P
     
  10. זאביק's Avatar

    זאביק said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    Quote Originally Posted by yoav21
    שאלה נוספת, בסופה שלי אין תרמוסטט האם לצורך התקנתו יש לשחרר את רצועת המנוע?
    וגם מנסיון - לא צריך.
    מספיק להזיז אותה טיפה עם היד כדי להגיע יותר נוח לברגים.
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net
     
  11. erezjack's Avatar

    erezjack said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    לגבי החלפת משאבת הדלק, בספר כתוב שיש לרוקן את הדלק מהמיכל לפני ביצוע הפעולה, האם ישנה דרך לבצע את ההחלפה ללא תהליך זה ובלי "לשחות" בדלק שיצא
    אזהרה!
    דלק נטול עופרת לא בריא למגע, מכיל חומרים מסרטנים.
     
  12. yoav21's Avatar

    yoav21 said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    תודה, את זה אני כבר יודע אך לא קיבלתי תשובה לגבי הוצאת הדלק מהמיכל האם יש צורך לנכז את כולו או לא?
     
  13. חנן-ג'יפולוג said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    הייתי נוכח פעם אחת בעת החלפה של משאבת דלק בשטח בסופה, ולא בוצע שם ניקוז של דלק. לא לגמרי ברור לי ההגיון של ההוראה בספר, חוץ מאולי מניעת כמה שפריצים של דלק לסביבה בעת הוצאת המשאבה.
     
  14. לירן23. said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    אני החלפתי משאבת דלק בלי להוריד תמכל דלק או לרוקן את הדלק לתוך ג'ריקן אצלי ואצל אחי חתכו תפח איפה שיושבת המשאבת דלק,אז תראה אם גם אצלך חתכו תפח זה ממש צמוד לדלת האחורית תבדוק לפני שאתה מוריד מיכל, יש מסביב למשאבה איזה שישה ברגים לפרק ו2 צינורות דלק...
    ואם אתה צריך עזרה או משהו אתה יכול להתקשר אליי אני מי-ם...
    לירן 050-7744906
     
  15. yoav21's Avatar

    yoav21 said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    מקווה שיבוצע השבוע 8-)
     
  16. asafk's Avatar

    asafk said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    לא חייבים לנקז דלק. זו הוראת בטיחות "על כל מקרה".

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
     
  17. זאבי said:

    Default ניתוק קודנית

    בד"כ המתקינים מבצעים 2 ניתוקים של כבל ההזנה למשאבה.

    הניתוק הראשון מבוצע מתחת לקופסת הפיוזים בתא המנוע.
    הניתוק השני מבוצע בסמוך לאוגן משאבת הדלק מעל המיכל.

    ביטול הניתוקים קל לביצוע כיוון שהכבלים נחתכו ע"י המתקינים הונדליסטים באמצע החוטים כך שע"י זיהוי צבע הכבל ניתן בקלות לבטל את הניתוק.

    בהזדמנות מוצע להכין חיבור ישיר למקרה של תקלה בשטח שתצריך ניטרול הקודנית.

    בהצלחה.

    נ.ב.
    בהחלפת משאבה מומלץ להחליף את האטם של הפלנש.
    שים לב הברגים אינם ברגים עוברים ואורכם חייב להיות האורך המקורי.
     
  18. yoav21's Avatar

    yoav21 said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    יום שישי האחרון הזדמן לי להיות במרכז, אז קפצתי למוחמד מיפו (הומלץ כאן בפורום) איש חביב ביותר עוד לפני שפתחתי את הפה הקפה היה מוכן, היחס היה אדיב מאוד! אני ממליץ.

    החלקים שנלקחו :
    סטרטר משופץ, צינור הגומי שיוצא מבית המצערת לפילטר האויר, אטם למשאבת הדלק.

    היום החלפתי את הסטרטר והוא עובד יפה מאוד, אבל.... עדיין הבהמה לא רוצה להתניע :twisted:

    את האמת אני חושד בקודנית שמנטרלת לי את משאבת הדלק או במשאבת הדלק עצמה
    איך אני יכול לבדוק האים זאת הקודני, או האם יש לי ממסר תקול או כל דבר אחר
    רעיונות יתקבלו בברכה
    יואב
     
  19. oshoshan's Avatar

    oshoshan said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    את משאבת הדלק שומעים מזמזמת לכמה שניות מרגע פתיחה הסוויטץ'. לאחר כ-3 שניות המשאבה כבת ונדלקת שוב כשהמנוע מונע. שים אוזן על רצפת הרכב בין המושבים האחורים ובקש ממשהו שיפתח ת'סוויץ.
    בנוסף לזימזום אפשר לשחרר את צינור הדלק לפני או אחרי מסנן הדלק (ממוקם על הצד הפנימי של כנף שמאל). בקש ממישהו שיתן סטרטר וצפה בזרם הדלק משפריץ.

    נ.ב. וודא שכיבית את הסיגריה לפני תחילת הניסוי. לא תצליח לוודא אחריו.

    עודד
     
  20. גיתאי נוה's Avatar

    גיתאי נוה said:

    Default חוזר: בעיות ראשונות בסופה

    יואב,

    מכיוון שזה אוטו חדש ואינך מכיר את ההיסטוריה שלו לעומק, אני הייתי מתחיל בצעד הפשוטה ביותר - בדיקת פיוזים והחלפת ממסרים. יש בסה"כ 3 ממסרים חשובים (מזגן לא חשוב...) - סטרטר, auto shut down, ומשאבת דלק. קנה חדשים ותשים במקומם, ממילא תצטרך כאלה כספייר וגם תדע שאת הפינה הזאת סגרת.
    החלפת משאבת דלק איננה מצריכה ריקון דלק.

    אני מאיזור י-ם למקרה שתצטרך עזרה.
    גיתאי 052-8542886
    סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
    www.switch-barosh.com