-

: -

  1. nir.samo's Avatar

    nir.samo said:

     : -

    - 4X6ZH
    ( )
    . ( 4X4 )
    .
    () ...
     
  2.  's Avatar

    said:

     : -

    בויטארה דור ראשון אין בכלל דיפ' מרכזי. יש תיבת העברה רגילה ופשוטה שעובדת בדיוק באותו עיקרון כמו CJ/סופה. הנעה אחורית בכביש, 4X4 "גבוה" או "נמוך" בשטח. אפשר לנסוע ב-4X4 על כביש רטוב/חלקלק, אבל לא מומלץ על כביש יבש.
    נדב - תואיל נא להסביר ולהאיר את עינינו למה אתה כל כך בטוח שנעילה נשלטת טובה יותר מאוטומטית, למעט עניין הנוחות בכביש?...
    (אני יודע את התשובות, והן לכאן ולכאן. אני נסעתי כמעט 10 שנים עם שתי נעילות אוטומטיות והיום עם נעילה אחורית אוטומטית וקדמית נשלטת-פניאומטית מתוצרת בולסטר שמאד דומה ל-ARB, את התובנות שלי אעלה בקרוב בכתבה מפורטת...)

    מדברי - ב-CJ שלך שני דיפרנציאלים בלבד. רוחביים (בסרנים). מומלץ לנעול לפחות את האחורי, ומכיוון שברכב די פשוט וגסמ דובר, אתה יכול בשקט להתקין נעילה אוטומטית "קטנה" פשוטה כמו איזי-לוקר, לוקרייט או נו-סליפ (מעט יקרה יותר). אפשר גם נעילה "גדולה" (שמחליפה את כל הקייס) כמו דטרויט-לוקר, אבל זה כבר יקר עוד יותר, כמעט כמו נעילה נשלטת. נעילה אוטומטית זה מכלול מכני די פשוט שעובד בשיטת "שגר ושכח" - היא עובדת תמיד ואתה לא מוטרד האם ומתי לשלב/לנתק. בנעילה נשלטת יש מלבד מכלול הנעילה גם את מכלול מערכת השליטה בנעילה : מדחס אוויר + צנרת + טבעת אטימה (בנעילה פניאומטית כמו ARB ובולסטר), חיווט חשמלי, מתגים וכו'. יותר מורכבות = סיכוי תיאורטי גדול יותר לתקלות/כשלים.

    , , , , "
     
  3. said:

     : -



    , 2 . .

    4 ( CJ) . ( ) - ? ? " .


     
  4. 42's Avatar

    42 said:

     : -

    ' . CJ/. , 4X4 "" "" . -4X4 /, .
    - , ?...
    ,

    ?

    ( , ), , - .
    ? .

    / : ? . , - !!! - 20 ' - CJ . . - 4X4 - - 30 ". (). . . "" ( ), ...

    , , 4X4 " . ( , )

    3 :

    1.
    2. , ( - )
    3. , ( - ? ...)

    , .


    .
    ;
     
  5.  's Avatar

    said:

     : -

    מדברי
    תודה דרור

    כן, אני יודע שאצלי יש רק 2 דיפרנציאלים ותיבת העברה. השאלה שלי מראש הייתה תיאורטית להבנה.

    לא ברור לי עדיין אבל למה להחליף 4 גלגלים (לא ב CJ) בסובארו ולא ברורה לי הטענה של שמיל של בלאי אחיד של הגלגלים סטטיסטית. אם בן אדם נוסע לעבודה מדי יום ביומו ויש בדרך יותר פניות ימינה מאשר שמאלה (רוב המחלפים הם ככה) אז בלאי הצמיגים בטוח לא יתפלג בצורה אחידה - דבר שיכול להזיק לדיפרנציאל המרכזי? או הגיר לאורך זמן? זה לא כ"כ ברור לי.

    שום בעיה. כעיקרון - במכונית כביש בעלת הנעה 4WD שננהגת בצורה נורמלית ולחץ האוויר בכל הצמיגים תקין, הבלאי של כל ארבעת הצמיגים יהיה אחיד פחות או יותר. אני לא רואה סיבה לבלאי חריג של צמיג אחד בלבד למעט מקרים של פגם כלשהו בצמיג או נסיעה בלחץ אוויר גבוה/נמוך מדי באותו צמיג או כל סוג אחר של שימוש שגוי שאני קורא לו הזנחה. בדיוק כמו שחנן הסביר - שלושת הדיפ'ים יודעים לספוג את ההפרשים הקלים האלה בזמן פניה. שים לב שגם בפנייה הדוקה יחסית בכביש, זוויות הגלגלים והפרשי המהירויות ביניהם אינם כה משמעותיים, בוודאי משמעותיים הרבה פחות מאשר נסיעה רצופה בקו ישר עם צמיגים בקוטר שונה בגלל בלאי חריג באחד מהם... כי בינינו - גם בכביש מאוד מפותל, 99.9% מהזמן הרכב נוסע בעיקר ישר.

    בשטח המציאות שונה כמובן - בשל שכיחות התרחיש של גלגל מחליק, קל מאוד לגרום לנזק רציני מאוד לדיפ' מרכזי. שים לב שרוב יצרני רכבי השטח שמציידים את הכלים שלהם בדיפ' מרכזי ננעל, דורשים מהנהג לנעול את הדיפ' המרכזי בכל ירידה מהאספלט. בכלים שאין להם נעילה לדיפ' המרכזי כמו דיסקברי TD5 בחלק מדגמיו, יש בדרך כלל מערכת בקרת אחיזה שמדמה "נעילה" של הדיפ'ים הרוחביים שבסרנים, ומקטינה למינימום את סחרור הגלגלים.

    בכל אופן תודה
    ניר
    ...

    , , , , "
     
  6. said:

     : -

    . .
     
  7.  's Avatar

    said:

     : -

    מלבד מחיר גבוה יותר - אני מוצא בנעילות נשלטות עוד חסרונות.

    1. מורכבות טכנית: ריבוי חלקים ומכלולים = סיכוי תיאורטי גדול יותר לתקלות. נעילה נשלטת יכולה לרבוץ בתוך הסרן במשך חודשים ארוכים ללא שימוש, וברגע האמת תגלה שקצר חשמלי/דליפת אוויר/פגם או פגיעה כלשהי בצנרת האוויר/נתק כלשהו בחיווטים לא מאפשרים לה לפעול כיאות או לפעול בכלל. הפיתרון - להפעיל את הנעילה מדי פעם. פעם בשבוע זה טוב. מי עושה זאת?

    2. מתי לנעול? מתי לנתק? נעילה אוטומטית חוסכת לך התלבטויות. היא תמיד שם ותמיד עובדת, ואפילו מאפשרת לך היגוי. נעילה נשלטת - שכחת לשלב? אתה עלול למצוא את עצמך במצב לא נעים. שכחת לנתק בזמן? כנ"ל. אתה אפילו עלול לשבור ציריה או צלב.

    3. אמינות ותחזוקה. נעילה אוטומטית לא דורשת כל סוג של תחזוקה. נעילה נשלטת תדרוש לפחות החלפת טבעת אטימה פעם בתקופה.


    בטיחות - כעיקרון אתה צודק, אם כי בדגמי רכבי שטח מסוימים, במיוחד אלה שנחשבים ל"טהורים" כמו CJ, סופה, סמוראי, טנדרים מסוימים וכו', התנהגות הכביש כה גרועה בבסיסה, שאפילו מטורלל כמוני לא רוצה להיכנס במהירות לסיבוב רטוב גם עם דיפ'ים פתוחים למהדרין... שים לב שאנחנו מדברים רק על נעילה אחורית, כי לנעילה קדמית אוטומטית, אין שום השפעה על ההיגוי בנסיעה על כביש במצב 4X2, על אחת כמה וכמה בכלים עם נועלי טבור ידניים שממילא מנותקים בכביש.
    אני עומד על דעתי שבנהיגה ממש לא איטית בהכרח אבל מאוד "מתוכננת" וזורמת, אין בשום מצב שום בעיה עם נעילה אוטומטית וגם עם שתיים. גם ברטוב, וזה מנסיון אישי שלי. אבל אני בפירוש לא ממליץ לאף אחד להתייחס לזה כתורה מסיני, כי כל אחד נוהג אחרת. התרחיש ה"כבישי" היחיד שבו אני מוצא את הנעילות האוטומטיות כמסוכנות באמת - כביש מכוסה בקרח. כמה יש לנו מזה?.....

    בטיחות בשטח - תופעת ה"סרטן" שאני תיארתי אינה בעייה של היגוי, אלא נטייתו של רכב בעל דיפ'ים נעולים לנסוע לא רק קדימה/אחורה אלא גם קצת הצידה במצב של שפ"צ. אבל כדי שזה יקרה בפועל אתה צריך להיקלע לשפ"צ בזוית חדה מאוד ולאורך מטרים רבים של נסיעה. אפילו בשפ"צים חריפים אך נקודתיים כמו במרזבה או בחמרן לדוגמה - לא תרגיש שום בעיה. באותו קטע ספציפי שאני נסעתי בו בבקעת הירדן, של שפ"צ חריף לאורך מעל 100 מטרים? אכן בעיה, וגם היא ניתנל פיתרון בצורת בחירת קו התקדמות מעט שונה - חריגה מהשביל ובחירת נתיב תלול יותר אך לפחות ישר קדימה ולא באלכסון. עם נעילה נשלטת אין לך בעיה - אתה מנתק. אם זכרת לנתק... כי אם לא, אתה בבעייה קשה יותר מאשר עם נעילה אוטומטית שיודעת לרצ'ט קצת בזמן היגוי... לא לחינם אני ממליץ לאלה שמעדיפים נשלטת, להתקין סוג של התראה קולית כמו זמזם שיזכיר לנהג שהנעילה הנשלטת שלו נעולה. ולא - התאורה המצחיקה של המתגים ממש לא מספיקה, בטח לא באור יום חזק כמו אצלנו.

    נוחות - תקתוקים/צרצורים/רעשים למיניהם הם חלק מהרפרטואר של CJ/סופה וכו' גם עם דיפ'ים פתוחים, והתיקתוק שמשמיעה הנעילה לא באמת מפריע. ב-SUV שקט ומעודן התקתוקים של לוקרייט או ה"בום" התקופתי בדטרויט-לוקר מהדגם הישן אחת לשבועיים שלושה הם באמת לא תמיד לעניין. בעיה אחרת של נעילה אוטומטית היא במעלות/מורדות מפותלים מאוד, היכן שתמצא שקוטר הסיבוב גדל משמעותית ומחייב אותך לעיתים לתמרוני קדימה/אחורה. זה קורה בדרך כלל עם נעילה קדמית אוטומטית, אין בזה סכנה, סתם מטרד קל שמחייב אותך לתכנן מראש רדיוס פנייה רחב ככל שתוכל.

    ברכב זול כמו CJ סופה או סמוראי, אפילו ויטארה ישנה, נראה לי קצת מיותר להשקיע 50% מערך הרכב בנעילות נשלטות + פוטנציאל התקלות התיאורטי, אם אפשר לקבל את אותו אפקט תמורת 500$-1000$ שעולות שתי נעילות אוטומטיות.

    , , , , "
     
  8. mik_l86 said:

     : -

    42
    "", / - / ? ...

    , 4X4 ...

    ...

    .
    4X4 ( ) , , , ...
     
  9. 42's Avatar

    42 said:

     : -

    ,

    , .

    "" - ? - " . ...

    4X4 ( - ). - ...

    - . - - .

    , , . () ...
    , , ( - ).

    , ( ) , .

    , ?


    .
    ;
     
  10. 42's Avatar

    42 said:

     : -

    mik_l86
    במצב של 4X4 (דיפרנציאל מרכזי נעול או לא קיים) בסיבובים הגלגל האחורי פנימי שעושה את הדרך הקצרה ביותר יפרפר, גם האחורי חיצוני יפרפר אבל פחות, כאשר אתה נמצא בשטח או על אספלט רטוב אין עם זה שום בעיה כי אין הרבה אחיזה וזה לא גורם לנזק, לעומת זאת על אספלט יבש זה לא בריא...
    זה לא גורם נזק כל עוד אתה לא עף על מעקה הבטיחות (במקרה הטוב), או במורד התהום (במקרה הרע מאוד).

    חשוב לזכור שחוץ מהבלאי לאוטו יש גם אספקט בטיחותי. זה לא צחוק. גלגל "מפרפר" זו החלקה לכל דבר. תוסיף לזה סיבוב בכביש רטוב ו... לי היה מזל לפני 20 שנה שהיה מעקה בטיחות אחרת הייתי צונח לתהום בסמוך לכביש ערד-ים המלח, מנסיעה זהירה במהירות 30 קמ"ש. רוצה לנסות ?
    ;
     
  11. MMR said:

     : -

    נדב42
    יש 3 חסרונות לנעילות הנשלטות:

    1. מחיר
    2. צריך להפעיל אותן ידנית, ועדיף בעמידה (אפשר לדון אם זה יתרון או חסרון - לא נכנס לשם)
    3. בנעילה אוטומטית אם גלגל באוויר והשני מקבל את כל המומנט, החל מסף מומנט מסויים הנעילה תחליק ותמנע שבר של רכיבים אחרים במערכת ההנעה (גם כאן - ייתרון או חסרון ? תלוי בכיול כנראה ...)

    נדב.
    מעניין אותי איך קבעת את זה? (סעיף 3) כי זו פעם ראשונה שאני שומע את זה.
    ובנושא ההחלקה שלך עם הסי ג'יי, ברור לשנינו שקרה מה שקרה בגלל חוסר ניסיון. אבל זה לא דומה לפעולת נעילה אוטומטית. מה שגרמת כשישלבת 4X4 בסיבוב ללא דיפ' מרכזי חריף בהרבה- בגלל שהסרנים שואפים להסתובב במהירות זהה הסרן האחורי "מחליק" והקדמי "בולם" ובנוסף שואף להתיישר.
    MMR; 17-05-10 21:06. : החלפת סרנים...
     
  12.  's Avatar

    said:

     : -

    42
    ,

    , .

    "" - ? - " . ...
    , . ? .
    " . ? - "" "" .
    , - " " " ' , ? "" " , ? . . ? - ' . ? ... ' , , . .
    - , , . .

    4X4 ( - ). - ...

    . -4X4, . -4X2 .
    , - - , 4X4 ' . / . . ' . 4X4 ' ... "?

    - . - - .
    . , -ARB .

    , , . () ...
    , , , . , .

    , , ( - ).
    . - . , . ' , , ARB.

    , ( ) , .
    .

    , ?
    . , .


    .


    ...

    , , , , "
     
  13. shmil's Avatar

    shmil said:

     : -

    42
    , ( - ? ...)

    , .
    , .

    , .
    , .

    - .
    Willys 58, ,
    Willys 53, -
     
  14. 42's Avatar

    42 said:

     : -

    ( ) , .

    : 3 , .

    : , " , . ...

    20 - - 4X4. ( 4X4) .

    .
    ;
     
  15. nirs's Avatar

    nirs said:

     : -

    , , ( ).
    , ( ).
    my2c
    When your options low, I lift you from below
    ...
     
  16. said:

     : -

    . "" . ? 2:1?

     
  17. -' said:

     : -

    .













    , " " .
     
  18.  - 4X6ZH's Avatar

    - 4X6ZH said:

     : -



     
  19. raanan's Avatar

    raanan said:

     : -

    - 4X6ZH


    ( ...) , .

    , ( "'") :
    . "" ( ) , ( ) . .
    , . ( ) .
    ( ' ), ( ) . .
    .
    ' .
    , "" .

    . " , , ( + ) .
    ...

    . PART TIME , ( ) " ( , ) . " .
    () . "" . , .

    , , ARB ! ( . ...)

    , .

     
  20. said:

     : -

    1937 (). .
    http://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI

    - awd .
    (), . " (, , ) , - - !
    , . , - . "" -200 ".
    , "" .
    - (), . ( ...)
    " " ( )
    ? '.