Close
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 20
  1. #1
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    דרום
    הודעות
    268

    ברירת מחדל יעוץ לגבי רכישת סברבן

    אהלן חברים,
    נוסע בהנאה,בעשור האחרון על ל"ק ארוך 2005,
    בשנה האחרונה,עם 4 ילדים,התחלתי לסוע עם נגרר שטח.
    חושב כבר זמן,על מעבר לסברבן/יוקון ארוך.
    לא מבין כלום ברכבים האלה.
    שנים ודגמים מומלצים,או לא,
    אשמח למידע מכל כיוון
    תודה
    רז

    Sent from my SM-A505F using Tapatalk
    IF IT MAKES YOU HAPPY IT CAN'T BE THAT BAD

  2. #2
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,242

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    הל"ק מרגיש לך חלש/מתאמץ בגרירה?
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    רק סבארבן 2500 - לא דגמי ה 1500 למיניהם, בטח אם אתה גורר איתו. ההבדל בחוזק המכללים גדול מאוד.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    https://asafkatzir.myportfolio.com/
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  4. #4
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    דרום
    הודעות
    268

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    ציטוט נכתב במקור על ידי דרור ברלי צפיה בהודעה
    הל"ק מרגיש לך חלש/מתאמץ בגרירה?
    יותר קטן בגדול מחלש

    Sent from my SM-A505F using Tapatalk
    IF IT MAKES YOU HAPPY IT CAN'T BE THAT BAD

  5. #5
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    דרום
    הודעות
    268

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    רק סבארבן 2500 - לא דגמי ה 1500 למיניהם, בטח אם אתה גורר איתו. ההבדל בחוזק המכללים גדול מאוד.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    אוקיי תודה,
    מאיזה שנים עדיף?
    להגיע ליכולות שטח סבירות,
    כמה קל וזמין?
    גלגלים,מיתלים?
    תודה



    Sent from my SM-A505F using Tapatalk
    IF IT MAKES YOU HAPPY IT CAN'T BE THAT BAD

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    רק סבארבן 2500 - לא דגמי ה 1500 למיניהם, בטח אם אתה גורר איתו. ההבדל בחוזק המכללים גדול מאוד.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    מצטרף לשאלות\בקשה - אין איזה "מדריך סברבן לנבוכים" בג'יפולוג?

    מה היצע הדגמים?
    איזה עם סרנים חיים? מה ההבדלים במתלים? במכלולים? הנעה? נעילות? הגבהות? מידות צמיגים?

    אם הוא חולק את פוטנציאל השיפורים האמריקאי הטיפוסי - הוא יכול להיות אחלה פתרון למשפחות
    שתומכות בכך ש"ילדים זה שמחה"

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    תעשו סיבוב על אחד כזה, הוא עצום ביחס ל SUV טיפוסי.
    כיף בהעמסה ובחניון לילה, פחות כיף בשבילים צפופים.
    צריך לוודא שמתאים לאופי הטיולים
    בדרך

  8. #8
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,242

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    כיאה ל-4X4 אמריקאי, פוטנציאל השיפורים אינסופי.

    אבל פוטנציאל השיפורים החוקי בישראל לא בדיוק אינסופי. למען האמת די מצומצם.

    וזה ברכב גדול וכבד מאוד שמתנהל בשטח כמו טנדר פולסייז טיפוסי - המגבלות מאוד דומות וקשורות למשקל, לזוית המרכב, למתלים, להורדת הכוח לקרקע ולייצור יכולת משיכה גם במצבי הצלבות ואחיזה בעייתית - כדי להפגין את אותן יכולות שהתרגלת אליהן בלנדקרוזר, הסברבן יהיה זקוק נואשות לשיפורים האלה - בראשם גלגלים גדולים, הגבהה משמעותית ונעילות.

    תתחיל מראש מהדגמים הכבדים - 2500 ומעלה. עם מכלולי ההנעה החזקים יותר מדגמי ה-1500.
    נעילות יש. יש גם קיטי הגבהה למיניהם. עד כמה הם מאושרים/חוקיים? אין לי מושג, רק קח בחשבון שבכלי רכב במימדים האלה, הגבהה חוקית של 2 אינץ' היא די מינורית ושמדובר במתלה קדמי נפרד IFS, כאשר הגבהה משמעותית יותר דורשת קיט של תת-שילדה להנמכת כל מכלול הדיפרנציאל הקדמי ונקודות העיגון של מוטות הפיתול הקדמיים כדי לשמור את הציריות הקדמיות בזוית עבודה נכונה. לענייני חוק ושוטרים למיניהם - דבר כזה גם בולט לעין.

    הגדלת צמיגים - בעיה ידועה בישראל ואין טעם לדוש בה שוב. טכנית ברור שאפשר להגדיל - יש מספיק כוח, יש מספיק אפשרויות של יחסי העברה והמכלולים עצמם מספיק חזקים כדי לתמוך בגלגל 33-35 או אפילו יותר. חוקית - אל תשאל, כדי לא לקבל תשובות שאתה לא רוצה לשמוע.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    ההגבהה הנכונה לטעמי לifs בדגמי שנות ה 90 היא החלפת אפרייט לכזה של הגבהה. בזמנו היה כזה של סופרליפט אם אני זוכר נכון - היתה התקנה פשוטה יחסית...
    אבל כאמור - יש בשוק מלא אופציות.
    מנסיון - סבארבן 2500 בלי שום שיפורים ועל 33 זה יופי לרוב תרחישי הטיולים. אני טיילתי לא מעט ב f250 שנת 99 שמאוד דומה מבחינת המשקל (הוא היה משמעותית קל יותר מהפולסייזים של היום) והגודל - למרות שהוא ארוך יותר - והיה בסדר גמור. טייל איתי לא מעט סבארבן 2500 כמעט סטנדרטי- ללא בעיות מיוחדות.
    שימו לב שזה לא בר השוואה לפולסייזים של היום ששוקלים 4.5 טון ריק. הסבארבנים שאנחנו מדברים עליהם שוקלים בין 3 ל 3.5 טון ריק - ההבדל גדול ומורגש.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    https://asafkatzir.myportfolio.com/
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    ועוד דבר לגבי מידות.
    הפולסייזים של שנות ה 90 היו כל מה שרחב מ 60". דגמי ה 3/4 טון עד ה 1.5 טון - כלומר כל מה שיותר מ f150 ופחות מדבל ג'נט - הם ברוחב 76".
    גדול מאוד ללא ספק.
    ואז מגיע SUV סופר מודרני - לנדרובר דיפנדר - והוא ברוחב של יותר מ79".
    אז עשיתי השוואה של שאר המידות שלו למול סאבארבן. יודעים מה? וואלה סאבארבן של שנות ה 90 פתאום לא נראה כזה לוויתן.....

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    https://asafkatzir.myportfolio.com/
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  11. #11
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    Be'Er Sheva`, Hadarom, Israel, Israel
    הודעות
    45

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    ועוד דבר לגבי מידות.
    הפולסייזים של שנות ה 90 היו כל מה שרחב מ 60". דגמי ה 3/4 טון עד ה 1.5 טון - כלומר כל מה שיותר מ f150 ופחות מדבל ג'נט - הם ברוחב 76".
    גדול מאוד ללא ספק.
    ואז מגיע SUV סופר מודרני - לנדרובר דיפנדר - והוא ברוחב של יותר מ79".
    אז עשיתי השוואה של שאר המידות שלו למול סאבארבן. יודעים מה? וואלה סאבארבן של שנות ה 90 פתאום לא נראה כזה לוויתן.....

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    עד כמה שהבנתי בזמנו כשהבודי פלטפורמת GMT400 הזה נחשף (1988-2000 בטנדרים, 1992-2000 בסברבנים ובלייזר\טאהו 2 דלתות, 1995-2000 - טאהו 4 דלתות) הוא אכן לא רק צנום יותר מהדורות החדשים יותר ומרכבים אחרים חדשים יותר (בכל זאת בטיחות, אבזור, מרווח וכו') , הוא היה צנום יותר מהדור הקודם של כל הבהמות. לא בהרבה אבל עדיין צנום יותר. גם מהמתחרים פורד ודודג' בזמנו.
    לדעתי, חוץ מהמתלה הקדמי שמגביל מה אפשר לעשות איתו, פלטפורמה פשוטה ומצוינת בעיקר בדגמי 2500 ובנזין. הכל פשוט, נגיש, זמין בארץ וגם כמובן בהזמנות מהאינטרנט.

  12. #12

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    אכן. גם לדעתי 2500 בנזין הוא הדבר. לא שהדיזל לא טוב אבל בכל זאת צריכת דלק גבוהה ו'רכב מזהם' עם כל המשמעויות של זה.

    (אגב, גם הפורד שנת 99 'שלי' היה ברוחב 76" וטיפה)

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    https://asafkatzir.myportfolio.com/
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  13. #13
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    Be'Er Sheva`, Hadarom, Israel, Israel
    הודעות
    45

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    צודק לגמרי.

  14. #14
    חבר רשום kobixk's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2012
    מיקום
    חדרה
    הודעות
    166

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    אני כאן כדי להשוויץ.
    99 בנזין 7.4 מלא בכל טוב.Click image for larger version. 

Name:	סברבן3.jpg 
Views:	276 
Size:	122.0 קילובייט 
ID:	135833Click image for larger version. 

Name:	סברבן5.jpg 
Views:	330 
Size:	767.7 קילובייט 
ID:	135834Click image for larger version. 

Name:	סברבן4.jpg 
Views:	274 
Size:	789.7 קילובייט 
ID:	135835Click image for larger version. 

Name:	סברבן2.jpg 
Views:	265 
Size:	81.1 קילובייט 
ID:	135836

  15. #15
    חבר רשום ishc's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    באיזור חיוג תפוס
    הודעות
    10,284

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    איזה יופי של מפלצת

    Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
    סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van

  16. #16
    מנהל GodsFather's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    ממש מעבר לפינה
    הודעות
    17,595

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    כמה ארנונות משלמים על כזה דבר?

    Sent from my HD1903 using Tapatalk
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  17. #17

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    היה תענוג לנסוע לידך בפקק מיוקנעם לאלייקים בשבת שעברה

    לא חובב בנזיפט אבל ה v הסה עושה אחלה ויברציות

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
    LAND ROVER = THE ULTIMATE JEEP IMPROVEMENT

  18. #18

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    מקפיץ את השרשור מן האוב

    מה ההבדלים בין 1500 ל 2500 שניתן לראות בעין או ברישיון ? סוג דגם? 8 גוז'ונים בגלגל במקום 6?

  19. #19
    חבר רשום ishc's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    באיזור חיוג תפוס
    הודעות
    10,284

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    1500 - 6 ברגים בגלגל, סרן אחורי 10 BOLT וגיר 4L60E
    2500 - 8 ברגים בגלגל, סרן אחורי 14 BOLT קטן וגיר 4L80E

    בנוואדה 2500 יש סרך 14 BOLT גדול שהוא צף מלא.

    בגלל שזה אמריקאי ויש כל מיני קונפיגורציות ולעיתים הזויות שווה לוודא במאה אחוז.
    4L60E זה גיר עם נטיה להתאבדות
    10 BOLT זה סרן חלש.
    עד שנתון 92 יש סרן חי מקדימה, יש כזו עכשיו למכירה אבל היא פרוייקט שמצריך גיר, מנוע ובטח עוד כל מיני דברים.

    לגבי מה שנכתב על הרכבים האלו מבחינת יכולת עבירות טיולים.
    אני נוסע על ג'מוס לא פחות כבד.
    המשקל זו בעיה!!! הרכבים כבדים מאוד ושהם יושבים, הם יושבים!!!
    מצד שני, כרכב טיולים למי שקצת שיחרר את עניין העבירות ולא אכפת לו לנסוע מסביב מדי פעם זה נהדר, מלא מקום, מלא כוח, מלא נוחות. אמריקה!!!
    סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van

  20. #20

    ברירת מחדל תגובה: יעוץ לגבי רכישת סברבן

    תודה

    נראה לי שנדפק לי השכל

נושאים דומים

  1. יעוץ לפני רכישת פאג'רו ארוך
    על ידי Nirtzen בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 30-12-17, 05:04
  2. יעוץ אחרון לפני רכישת צמיגים
    על ידי jeka04 בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 24
    עדכון אחרון: 05-03-17, 21:54
  3. יעוץ לפני רכישת ויטרה 1990 - 1996
    על ידי rozengadi בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 23-11-15, 19:19
  4. יעוץ ממבינים לגבי רכישת סמוראי
    על ידי aviv1995 בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 42
    עדכון אחרון: 20-01-12, 20:01
  5. יעוץ לפני רכישת ג'יפ ראשון-המלצה למקום בדיקה.
    על ידי israric בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 20-09-11, 09:29

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •