רק שלוש מילים:
אתה חולה בראש.
ואם לא הובנתי - מדובר על ברכה, על הצדעה, על קנאה.
אה, ונראה גם שיש לך המון זמן מיותר. חשבתי שאנחנו נכנסים לפרוייקט של חודשים.
רק שלוש מילים:
אתה חולה בראש.
ואם לא הובנתי - מדובר על ברכה, על הצדעה, על קנאה.
אה, ונראה גם שיש לך המון זמן מיותר. חשבתי שאנחנו נכנסים לפרוייקט של חודשים.
Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
מדהים, כל הכבוד!
Sent from my iPhone using Tapatalk
כתבת בכותרת "אולי שרשור ידרבן אותי" ואני מרגיש כמו שמיל, חש שאני צופה בסרטון במהירות x4 ...
באמת מדהים ומעורר הערכה, גם אצל מישהו כמוני, חסר כל כישור טכני ( אבל נהנה לראות אנשים מוכשרים המצליחים להרים פרוייקטים כאלו).
נשלח מהנייד
עוד מעט סופ"ש
תודה לכם
אכן היו לי כמה ימים חופשיים שניצלתי היטב בשבועיים שלושה האחרונים,
אולי גם נוצר הרושם שהפרויקט לקראת סיום אבל זה עוד רחוק מזה, יש עוד לפחות חצי דרך אם לא יותר, המנוע אכן נקודת ציון, ומראש החלטתי להתקדם מהפרונט עד הקצה האחורי בהדרגה.
אז אל תמהרו לסכם, עוד ישנם אתגרים לפניי
בינתיים למתעניינים בהיסטוריה, סרטון נחמד שמצאתי ביוטיוב על ה-TE20 ותרומתו לעיצוב החקלאות המודרנית:
https://youtu.be/hiEtCV_kYio?si=6Dwjje7lQ_43x9U3
עוד עובדה מעניינת,
ה-TE20 היה כלי הרכב שהוביל את המשלחת של אדמונד הילארי לכיבוש הקוטב הדרומי (שהתפרסם כמובן כראשון שכבש את האוורסט יחד עם שותפו טנזינג נורגיי הנפאלי),
במשלחת היו דגמי בנזין ודיזל.
למקטע האחרון והמאתגר ביותר במסע יצאו שלושה טרקטורים, בנזין ודיזל, ושלושתם הגיעו בהצלחה לקוטב וגם חזרו משם ללא תקלות.
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
יום מנוחה
ניקוי של הבוצה שהיתה דבוקה לקרקעית בית הדיפרנציאל עד כמה שניתן ללא פירוק קורונה - הצבע הכתום אדום הזה מרתק, איך הוא שורד את התנאים כל כך הרבה שנים?
הזמנת מיסב חדש שחסר בצד ימין לקרייר של הקורונה מאמאזון - 140 שקלים כולל משלוח.
כיוון שסתומים וסגירת מכסה שסתומים.
פליטה 0.012"
יניקה 0.010"
על מנוע קר.
היו שניים שלושה שסתומים שלא היו מכוונים, עכשיו כולם בול.
שבועטוב
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
תודה על התגובות המשמחות
בינתיים הספקתי להרכיב זמנית את האגזוז הנמוך (יש אגזוז גבוה במשלוח מאנגליה שיגיע מתישהו) ולהריץ את המנוע קצת, שקט מאד עם האגזוז. נתתי לו כחצי שעה עד שהגיע לטמפ עבודה,
בינתיים בדקתי את משאבת המים והתרמוסטט, והם תקינים (מצורף סרטון),
בלי לשים לב הנעתי בהילוך (או שניים..) אז כבר ראיתי את הגיר וכל רכב הכוח בתנועה, כולל המשאבה ההידראולית שלא זזה יותר מ-40 שנה וחזרה לחיים עם הרבה שמן מהמשמנת תוך כדי. (מצורפים סרטונים)
תקלה ראשונה נרשמה בגזרת הדינמו, נותן רק 2.3 וולט,
כנראה שנאלץ לפרק ולבדוק מה הבעיה שלו.
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
את השמן ששימש ל"הרצה" הראשונית הזו רוקנתי,
לא יצאו ממצאים חשודים, שבבים או לכלוך מוגזם. סהכ נראה בסדר.
עכשיו כבר אמלא שמן יותר טוב (קסטרול gtx 15w-40) מינרלי שמתאים לענתיקות האלה.
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
אנחנו עברנו מאגזוז גבוה לנמוך, כי הגבוה היה מסיט ענפי לימון קדימה, וכשזה היה משתחרר, זה ישר לפרצוף, ענפים, קוצים ולימונים.
הנמוך עלול להצית קוצים... אני לא בטוח בזה. זה מצית בוודאות כשזה עם ממיר קטליטי אבל זה לא המקרה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
כן, עלול להצית ולכן אני מעדיף שיהיה גבוה.
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
עוד ועוד חלקים לוקחים מספר בתור לטיפול:
מיכל הדלק עם ברז בורר נפט/בנזין,
תיבת הגה שתקבל מחזירי שמן "חדשים" (מלפני 15 שנים),
ועוד כל מיני חלקי פאזל גדול אבל פשוט.
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
ממצאים מדאיגים,
נראה שלא תהיה ברירה אלא להשתמש בנשק יום הדין - החומצה הזרחתית.
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
אהוד.. אני קצת מתבייש בעצמי איך לוקח לי כבר 3 שנים פינישים קטנים בשיפוץ של הקמפר שלהרכיב אותו אחרי הצבע לקח לי שנתיים כשאתה מרכיב חצי טרקטור בכמה ימים עם או בלי שרשור שידרבן אותך…
😁
באמת מרשים.
וזה כלום לעומת הצורה החלקה שהמנוע הזה עובד אחרי 40 שנה - וואוו. זה כבר ממש מרשים. מכניקה של הימים הטובים ההם אי אפשר לחקות היום.
מוריד את הכובע.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
https://asafkatzir.myportfolio.com/
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ההתקדמות היתה מהירה עד עכשיו,
אבל כדאי לזכור שמדובר בטרקטור ישן=ברזל פשוט, קל מאד לעבודה, הכל נגיש (יהיה לי קשה לחזור לעבוד על המוסו אחרי הפשטות הכייפית הזו, ולא שהמוסו מסובך מדי..) וסה"כ אני משמיש את הכלי בעיקר מבחינה מכנית ולא מביא אותו ל"רמה 5*", זה כמובן מקצר מאד תהליכים.
אי אפשר להשוות לשיפוץ קמפר על המורכבות שלו, והעדינות הנדרשת כשמנסים להגיע לתוצאה מושלמת, נזהרים לא לשרוט את הצבע, לסדוק איזה פלסטיק עתיק או לטחון הברגות עדינות וכל זה בתנוחות מתפתלות כדי להגיע לכל הפינות הנסתרות.. זו רמת קושי אחרת, למרות שמדובר ברכב פשוט, לכאורה.
המנוע הפתיע גם אותי, פחות מבחינת התקינות שלו, כי זכרתי שהוא היה טוב (למרות שלא הייתי בטוח שאני זוכר נכון, בכל זאת 40 שנה ויותר, והייתי אז סהכ ילד) אלא המהירות שבה חזר לחיים ולמעשה כמעט ולא הצריך שום כיוון אחרי ההתנעה, תזמון ההצתה יצא מושלם בכיוון הראשוני לפני שבכלל ניסיתי להתניע (אחרי הכיוון הגס, כיוונתי עדין עם מכסה מפלג פתוח על ידי סיבוב הדיסטרובוטור להתאמת רגע הניצוץ בפלסטינה לנק' מתה עליונה בצורה מדוייקת).
אבל גם פה צריך לזכור, מדובר במנוע 2100 סמ"ק שמפיק 23-28 כ"ס, ובעל יחס דחיסה של 1:4.5, זה מנוע שקשה מאד להרוס, העומסים בו נמוכים, מאד.
בכל מקרה אסף, כתבת יפה,
אתה צריך לכתוב יותר..
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
התקדמות אין,
אז קצת חקרתי וגיליתי אביזר מעניין.
בגלל שלטרקטור הזה אין low במקור, יש תיבת הפחתה (למעשה יש שתיים, אחת פרגוסון ייצרו ואחת של Howard, אפטרמרקט) שניתן להוסיף לו (מקבילה לטרנספר בג'יפים).
היא נכנסת בין מקטע הגיר למקטע האחורי ומאריכה במעט את הטרקטור.
בנוסף התיבה של פרגוסון מנתקת את ה-pto מהגיר ומתקבל live pto כמו בטרקטורים חדשים יותר.
הניתוק מהגיר חשוב מבחינה בטיחותית, כשעובדים עם כלי כבד שמסתובב מהר, עלול להיות מצב שמנסים לעצור אבל לא מצליחים כי האינרציה של הכלי ממשיכה להניע את הגיר דרך ה-pto. מסוכן.
בשביל להתגבר על זה המציאו פטנט פשוט הנקרא pto over running clutch, שזה פשוט אביזר שיושב על ה-pto ויודע להעביר כוח רק בכיוון אחד (מהגיר לכלי החקלאי, ולא להיפך).
התיבה הזו בנוסף ל-low שהיא מאפשרת, מייתרת את הצורך גם באביזר זה.
בתיבת הפחתה של Howard רק מוסיפה לואו, אבל לא משנה כלום ב -pto.
בתמונות זו התיבה שיוצרה על ידי פרגוסון.
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
יש לנו פרגסון 35 שנת 60,
ב pto שלו יש 2 מצבי הפעלה, במצב הראשון הpto מסתובב לפי סלד המנוע, במצב ההפעלה השני הpto מסתובב לפי מהירות הנסיעה.
היה לי קטע מצחיק עם זה כשהייתי קטן, קטן מאוד, היינו נוהגים את הטרקטור כשאבא היה מרסס רגלית עשבייה במטעים או בכרם. אז פעם אחת הפעלתי בטעות לצד הלא נכון והמרסס עשביה 3נקודות לא נתן לחץ, לקח לאבא שלי כמה דקות לעלות על זה.
אה... שמע אתה אגדה, כל הכבוד!
תודה,
פרגוסון 35 כמובן כולל את כל מה שנותנות התיבות האלה ב-TE20, ישר מפס הייצור.
התיבות הפחתה האלה יוצרו במשך תקופה קצרה מאד והיצור הופסק ברגע שה-35 הגיע.
לכן בימינו הן נחשבות מאד נדירות ויקרות.
לפני שאתה מפרק את הדינמו
תעשה לו עירעור
פשוט קח חוט מחובר ל + 12 וולט
ותגע נגיעות קצרות בחיבור לפחמים . ובחיבור לטעינה .
זה יעורר את השדה המגנטי
נתק את הדינמו מהחיבור לווסת
פעולה כזאת כשהווסת מחובר יכולה לשרוף מגעים בתוך הווסת
איציק
תודה איציק,
אנסה לפני שאתניע בפעם הבאה,
בינתיים התמכרתי לניקיונות ו"לשמחתי" לא חסר מהם..
זה הולך ככה:
- בחינת החלקים במבט מודאג
- ריסוס בשמן
- לאחר כ-24 שעות התזת סבון מנועים והשארת הסבון לרבע שעה
- שטיפה עם גרניק
- ייבוש צביעה וייבוש
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
שמרו על קשר