Close
עמוד 1 מתוך 7 1234 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 134
  1. #1

    ברירת מחדל פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    שלום נתחיל..
    אז שילוב של כמה גורמים מביא אותי לפרויקט הזה,
    הראשון הוא הרצון להשמיש את הטרקטור הישן ששימש אותנו בתחילת שנות ה-80, השיפוץ היה חלק משאיפות הפנסיה של אבי ז"ל, אך לצערי הוא לא הספיק להגשים זאת.
    השני הוא צורך בטרקטור חקלאי קטן, בתחילה חשבתי לקנות אחד אבל קצת לא בא לי לשלם 30k על הגרוטאות שיש בשוק.
    והזרז המיידי הם החמישה דונם שדה קוצים שניקיתי עם חרמש מוטורי (20 שעות עבודה נטו) וגרמו לי להחיש צעדיי לכיוון הפרגוסון העתיק.
    לכן החלטתי להשמיש (או להשמיד? ימים יגידו..) את הפרגוסון הישן.

    קצת לגבי העבר של הטרקטור
    הדגם זה Tractor England (TE)20H
    ה-H מסמל שזה טרקטור שעובד על נפט, יותר נכון לא רק נפט אלא lamp oil, מה שאומר שיחס הדחיסה שלו נמוך מאד (1:4.5) ומאפשר עבודה עם דלקים ללא דירוג אוקטן כלל. קיימת גרסה שמיועד לנפט סטנדרטי (דגם TED) ובה יחס הדחיסה הוא 1:5.1, (הנחשב "גבוה"..) אך גרסה זו תתקשה לעבוד עם lamp oil. קיימות עוד שלל גרסאות, בנזין וגם דיזל, וקיימים דגמי TO שזה בעברית Tractor Overseas, כלומר טרקטור שיוצר במפעל באמריקה ולא באנגליה. המנוע הוא של חברת Standard, בהספק 23.5 כ"ס קיים בגרסאות כאלה האחרות במנועי בנזין של רכבים בריטיים מאותן שנים. יודע לעבוד גם עם בנזין (מבצעים שינוי קל במנוע) ויש שני מיכלי דלק, אחד לבנזין ואחד לנפט, עם הבנזין מניעים וכשהמנוע מתחמם עוברים לנפט.
    הגיר הוא ללא LOW, כלומר 4 הילוכים וזהו. ראשון קצר, כמו בסינכרו... יש כמובן pto (לא חי) ושלוש נקודות.
    עוד פרט מעניין, זהו למעשה הטרקטור שהפיץ את בשורת השלוש נקודות של הממציא הגאון הארי פרגוסון, אם כי זה לא הטרקטור הראשון שהיה בעל פטנט זה, הראשון למיטב ידיעתי הוא הפורד 9N שהיה למעשה שותפות של הארי פרגוסון ושל הנרי פורד, ולא נכנס כאן לכל השתלשלות האירועים ההיסטורית אף כי היא מעניינת מאד.

    הטרקטור הנ"ל נקנה תמורת דלי ברגים בשנת 1980, ושימש אותנו בעיקר להובלות (באותה תקופה עברנו דירה והיה המון ציוד שהועמס על עגלת הסוס בעלת 4 הגלגלים שהוסבה לעגלת טרקטור (גם היא נכללה בתמורה לדלי הברגים) ועשתה את שלה, בנוסף שימש הטרקטור לנסיעה בשדות, לטיולים קצרים. הטרקטור הזה ייחודי מכיוון שברישיונו קיים רישום ל-3 נוסעים, נהג+2, וקיימים כיסאות שמתלבשים על הטרקטור מאחורי הנהג. הרישיונות לא על שמנו אבל זה סיפור אחר..
    חוץ מזה, זהו למעשה כלי הרכב הראשון עליו נהגתי ( בגיל 9 כבר הצלחתי ללחוץ על הקלאץ').

    אז למה הוא עצר?
    באחד הטיולים הגענו לנחל השלושה, למעבר מים די עמוק, אך לא ידענו מה עומקו. אחי שנהג בדיוק עצר ושאל את אבי האם לנסות לעבור, ואבי שישב בכסא האחורי, אמר לו: סע.. וברגע שהגלגלים הקדמיים נכנסו למים, היתה נפילה של החלק הקדמי לעומק, הטרקטור נתקע, ומים נכנסו לקלאץ' והקלאץ' החליק. חזרנו ברגל הביתה, וגייסנו את איציק השכן שהחזיק CJ8 באותה תקופה, והוא גרר אותנו מהנחל עד הבית. אבא שלי, שמח על "ההזדמנות" להתחיל לשפץ, מיד בנה סככה, עם קורה ופלשנצוק 1.5 טון עתיק, שהתחלנו לפרק את הטרקטור בשביל להחליף קלאץ'.

    וזהו, מאז (1985) ועד היום, הטרקטור עומד מפורק.
    במהלך השנים החלפנו את הקלאץ', ואני המשכתי את הפירוק לשיפוץ הרבה מהחלקים, שנחים בארגזים מצופים בסולר מאז שהתעסקתי איתם לאחרונה. החלפתי שרשרת טיימינג (לא יודע למה זה היה דחוף לי), חידשתי את הבושינגים מהפליז שבהם נעות הדוושות, אבל לא סיימנו את העבודה. עם השנים המקום שבו הטרקטור חנה נחסם על ידי בנייה מכל הכיוונים, וכך הגענו למצב של טרקטור כלוא בחצר.

    אז המשימה הראשונה היא העברתו למקום מגוריו החדש. זאת משימה לא פשוטה כי כרגע הוא נמצא בחצר אחורית ללא אפשרות יציאה, לכן נצטרך לשלוף אותו עם משאית עם מנוף די גדול. בנוסף, הוא נמצא תחת סככה, מפורק דרג ג'.. כך שמנוף לא יוכל לשלוף אותו אלא אם נוציא את גוש הברזל מהסככה בשלב ראשון.

    התמונה מ-1981, וכך אני מקווה שהוא ייראה בקרוב..



    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  2. #2
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,827

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    המון הצלחה, נראה לי שתצטרך אותה.

    מצד שני, אני יודע שתהיה לך הסבלנות.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    תודה שמיל, עד עכשיו הייתי יותר בטוח בעצמי..
    בכל מקרה מנמיך ציפיות, אין כוונה להביא אותו למצב חדש, אלא להשמיש, שמכנית יהיה טוב . המנוע היה במצב טוב, הראש מברזל כמובן, אז מקסימום נצטרך אטם ראש. כך גם הגיר, ושאר המכניקה, כך שמקווה שלא נגיע לפירוקים מעבר למה שכבר נעשה. את המשאבה ההידראולית אני כן מתכוון לפרק ולשפץ, אבל הטרקטור בנוי חכם מאד, ולהגיע אל המשאבה גם כשהוא מורכב זה עניין פשוט ביותר, אז נחיה ונראה..

    כרגע הוא נראה ככה:
    לפני ואחרי הגלגול החוצה מהסככה, על גלילי עמוד טלפון.
    עכשיו הוא מוכן להנפה.. בהצלחה לנו





    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  4. #4

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    ציטוט נכתב במקור על ידי ehudzeelim צפיה בהודעה
    תודה שמיל, עד עכשיו הייתי יותר בטוח בעצמי..
    בכל מקרה מנמיך ציפיות, אין כוונה להביא אותו למצב חדש, אלא להשמיש, שמכנית יהיה טוב . המנוע היה במצב טוב, הראש מברזל כמובן, אז מקסימום נצטרך אטם ראש. כך גם הגיר, ושאר המכניקה, כך שמקווה שלא נגיע לפירוקים מעבר למה שכבר נעשה. את המשאבה ההידראולית אני כן מתכוון לפרק ולשפץ, אבל הטרקטור בנוי חכם מאד, ולהגיע אל המשאבה גם כשהוא מורכב זה עניין פשוט ביותר, אז נחיה ונראה..

    כרגע הוא נראה ככה:
    לפני ואחרי הגלגול החוצה מהסככה, על גלילי עמוד טלפון.
    עכשיו הוא מוכן להנפה.. בהצלחה לנו





    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
    כשאני רואה כאלו תמונות ''פורנוגרפיות - הידיים מייד מתחילות לגרד מחלה שלא עוברת אלא לאחר סיום הפרוייקט .
    בהצלחה בשיפוץ - מצב מכני נראה ממש טוב .

    אילן

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    זה מהענין
    זה ממש לא פשוט
    תעזוב את המנוע ( למנוע יש חלקים )
    תתחיל לרכז את כל החלקים שכבר מזמן הלכו לדלי ברגים
    כל מנגנון ידית הילוכים
    כל הפחים
    ואז תעשה חושבים עד כמה אתה מוכן להוציא כסף וזמן

    בהצלחה

    איציק

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    תודה אילן ואיציק,
    כל החלקים שמורים וקיימים,
    בנוסף יש הרבה חלקים חדשים שהזמנתי מאנגליה לפני 15 שנה, כך שבעיקר מה שצריך להשקיע זה זמן.
    צמיגים קדמיים עוד לא בדקתי האם בעייתי למצוא בארץ (מידה 19*400).
    בהמשך עם ההתקדמות אעלה כמובן עוד תמונות.

    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    נשמע מעניין מאוד, עוקב…


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    מנגנון הפעלת הסטרטר משולב בידית הילוכים
    יש נצרה בדופן תיבת הילוכים לחיצה עם הרגל
    משיכה למעלה וקדימה של ידית הילוכים מפעיל סטרטר

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    אצלי אין עניין של לחיצה עם הרגל, ההתנעה היא מהידית הילוכים, בדחיפה שלה ימינה למעלה וקדימה היא לוחצת על מפסק.

    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    ממשיך לרכז תמונות מן העבר, פה זה בסביבות 1991, (סיימנו להחליף קלאץ', ופירקנו עוד כמה דברים..חדי העין יבחינו 'הטרקטור עדיין על הפלשנצוק)
    וזה הפלשנצוק היום, גם אספנות..

    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  11. #11

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    היום גם שלפנו את הפציינט מהחצר הכלואה בלב שכונה, בפעם האחרונה שהוא נכנס אליה זה היה בנסיעה (בגרירה יותר נכון) ישר מהשדה.
    ועכשיו, בדרך לביתו החדש. נצטרך עוד איזה נגלה או שתיים לכל החלקים.

    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  12. #12

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    משקלו של החלק העיקרי של הטרקטור לא ידוע לי אבל מרגיש כבד מאד על הנגרר, אני מעריך אותו בכ- 800 ק"ג. ואין ברירה אלא לבנות מנוף כלשהו כדי להזיז אותו ולפרוק אותו מהנגרר בקלות יחסית.
    אז היום התחלתי לבנות מנוף חצובה, המטרה היא שיהיה חזק מספיק להרים 1 טון.
    אני חושב שהבסיס שבניתי מספיק ליותר מזה אבל את זה עוד נראה..
    היו לי שני שטוחים בעובי 10 מ"מ, קדחתי בהם קדח לשאקל שעליו יהיה תלוי הפלשנצוק, עיקמתי אותם, וריתכתי אותם אחד לשני. עליהם ריתכתי פלטה 4 מ"מ, ועליה מגדל (צינור צול עם עובי דופן 3.5 מ"מ) עם תמיכות של ברזל בניין חלק 14 מ"מ, אופקיות בין השטוחים, וגם תמיכות מאותו חומר לנקודות העגינה של שלושת העמודים שיצטרפו בהמשך. נשאר לצבוע, למרות שממש לא חובה עם העוביים האלה

    וסליחה על חוסר הסדר הכרונולוגי של התמונות, התמונה השניה צריכה להיות האחרונה..


    .

    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  13. #13

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    התקדמות קלה בגזרת החצובה
    השתמשתי ברגלי בניין, כדי שאוכל לשחק עם הגובה, זה מאפשר הנפה גם במקומות שיפועיים:



    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  14. #14

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    מה מונע מבסיס הרגליים להתרחב ולהחליק החוצה?

    Sent from my 24090RA29G using Tapatalk

  15. #15

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    תהיה שרשרת היקפית שתעבור בתוך טבעות ברזל שירותכו לבסיס הרגליים.

    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  16. #16
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    רגבים
    הודעות
    7,530

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    למה לא פשוט עגורן על גלגלים שניתן גם להזיז?

    והשרשרת ההקיפית לא תגרום לך ליפול ממנה עם הפרצוף ישר לגוף הטרקטור?

  17. #17
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    רגבים
    הודעות
    7,530

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    עבדתי פעם עם חצוב 3 רגליים בבנית מגופי צנרת מקורות, זה היה נוח להרים אותם על הכתף ולשנע, אבל לצרכים שלך לדעתי לא מתאים.

    אגב. לחצובה ההיא שעבדתי איתה היו "קוצים" ברגליים אורך 15 ס"מ בערך, עם רגלית לנעיצה עם משקל הגוף,וככה היא לא הייתה מחליקה

  18. #18

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    התלבטתי בין עגורן שער לחצובה, לשניהם יתרונות וחסרונות.
    עגורן שער מתאים יותר לתנאים של רצפה חלקה ומפולסת, ואני צריך להניף את הטרקטור מעל קרקע לא מפולסת במיוחד ולא אחידה.
    בעגורן שער במיפתח של שני מטר, להרמת 1 טון צריך קורה הרבה יותר מסיבית מהעמודים שבהם אני משתמש, ובאופן כללי יותר חומר. יכולתי לבנות כזה אבל התוצאה היא מתקן כבד יותר, שאינו ניתן לפירוק מהיר כמו החצובה, וסתם יתפוס לי מקום.
    החצובה הרבה יותר מתאימה לתנאי שטח מגוונים, שזו הסביבה שבה יש יותר סיכוי שאזדקק לה.
    החצובה גם מתאימה להנפה לגובה, עגורן שער מוגבל מאד בגובה אלא אם הוא באמת ענק. הרגליים שאני משתמש בהן גבוהות מאד (לא מדדתי אבל בערך 4 מטר), אפשר להרים גבוה.
    בינינו, יכולתי לארגן איזה טרקטור עם כף שירים לי את הטרקטור מהנגרר, הבנייה של המנוף היא לא באמת הכרחית, אלא יותר משחק שגם יאפשר לי לעשות זאת בעצמי וגם יישאר כלי עבודה שאולי ישמש אותי פה ושם. (וגם יענה לילדים על השאלה: "אבא, אבל איך תוריד אותו מהנגרר??" ואולי יזכיר להם (שוב), שאם מספיק רוצים, אפשר).

    לגבי השרשרת ההיקפית, היא תהיה בגובה אפס, לא רואה בעיה איתה.
    הקוצים הם פתרון טוב בקרקע רכה. השרשרת ההיקפית היא פתרון בכל מצב, גם על קרקע סלעית, בטון או אספלט. לכן היא הפתרון הנכון מבחינתי.

    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  19. #19

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    היום התקדמנו קצת,
    פינישים של החצובנוף, רגלי הבניין לא זהות באורכן, יש הפרשים של 10-15 ס"מ בין את לשניה, אז התאמתי את הצינור הפנימי שהגובה של כולם יהיה זהה, וכמובן אפשר לשחק עם הגובה.
    הוספתי אוזניים לשרשרת ההיקפית, וצבעתי הכל בממיר חלודה, קצת צבע ומחזירי אור שייראה מוצר מדף.. לכאורה..
    ובסוף התקנה במקום שבו אני אמור להניף את הטרקטור.



    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  20. #20

    ברירת מחדל תגובה: פרגוסון TEH20 (מנוע נפט) מודל 1951, אולי שרשור ידרבן אותי..

    ולסיום קלי קלות הברזל הונף באוויר.




    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

עמוד 1 מתוך 7 1234 ... אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. שיפוץ פרגוסון 35 צר 1960
    על ידי ארנון בפורום פורום רכב ומכוניות טכני כללי
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 20-06-13, 12:33
  2. שיפוץ פרגוסון בנזין/נפט 1952
    על ידי ארנון בפורום פורום רכב ומכוניות טכני כללי
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 19-06-13, 20:45
  3. LANDROVER 1948-1951 SERVICE MANUAL
    על ידי Gershon בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 24-02-13, 09:16
  4. מישהו יכול אולי להדריך אותי להפעיל gps mio310c
    על ידי mosh6401 בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 18-11-06, 19:04
  5. מי יכול לשתף אותי במידת במידת אומי הנעילה של קצוות הציריה
    על ידי Discomania בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 15
    עדכון אחרון: 28-05-05, 23:02

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •