Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 21
  1. #1
    חבר רשום mugi8675's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2007
    מיקום
    כרכור
    הודעות
    529

    ברירת מחדל הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    הרכב הוא גרנד ויטרה. איבד מים בנסיעה. התופעה הבולטת, כשהרכב בתנועה הוא לא מתחמם ((עד איבוד מים משמעותי) וגם מתקרר כשנותנים בגז בעמידה. בנסיעה איטית מאוד ובעמידה בפקק או רמזור המחוג עולה לאיזור האדום מה שחייב עצירה, המתנה ומילוי מים. מה יכולה להיות הסיבה? זה רדיאטור סתום? הצצתי מתחת לרכב ואין טפטוף של מים לאחר נסיעה, אז כנראה שזה לא חור בצנרת הגומי ( משהו שכבר קרה לי, הרכב בן 15, שלי מהסוכנות ומטופל היטב)
    יצחק

  2. #2
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    13,581

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    בכל רכב אחר הייתי בודק איבוד מים לתוך הצילינדר דרך האטם ראש.
    בויטארה הייתי מחפש סדק בבלוק.
    זה בהנחה ואכן מדובר באיבוד מים שמוביל להתחממות, ולא בהתחממות שמובילה לאיבוד מים.
    בשביל זה אתה צריך להגיד האם האוטו מאבד מים גם כשהוא לא מתחמם.

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    וגם בדוק בהתנעה אחרי שהרכב עמד, אם בשניות הראשונות פולט עשן לבן (אדים) מהאגזוז.

    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  4. #4
    חבר רשום mugi8675's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2007
    מיקום
    כרכור
    הודעות
    529

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    תודה, אבדוק באור יום. בכל מקרה נוזל הקירור היה שקוף ולא ״טחינה״ . נשלח אותו מחר למוסך על גרר.
    יצחק

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    למה לרוץ רחוק

    דבר ראשון לבדוק רדיאטור ומשאבת מים

  6. #6
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,695

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    אם לא מתחמם כשהמנוע עובד בהספק גבוה = בנסיעה מהירה-> כשמערכת הקירור צריכה לפנות הרבה חום, אז עקרונית המנוע והמערכת תקינים.

    מה שנשאר זה להבין למה אין מספיק הסעת אוויר כשהרכב עומד או נוסע לאט.
    רדיאטור/ים סתומים חיצונית, פאן קלאץ', כונס אוויר קיים ותקין, מאוורר/ים חשמלי/ים עובדים ועובדים לכיוון הנכון.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  7. #7
    חבר רשום mugi8675's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2007
    מיקום
    כרכור
    הודעות
    529

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    ציטוט נכתב במקור על ידי מ ש ה צפיה בהודעה
    למה לרוץ רחוק

    דבר ראשון לבדוק רדיאטור ומשאבת מים
    האמת היא שאני כבר לא רץ רחוק כבר כמה שנים (-; פשוט אין לי את הציוד, הזמן ושלא לומר - הכישורים. בגדול לא נראה שנוזל משהו מהרכב. הוא פשוט התחמם והנוזל גלש ממיכל העודפים כולל חליצה של הפקק. אבל אני חושד שהרדיאטור סתום כי בנסיעה נוזל הקירור הצטנן איך שהואץ ובעמידה התחמם.
    יצחק

  8. #8
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    רגבים
    הודעות
    7,536

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    המים מתקררים ע"י הרדיאטור גם בנסיעה וגם בעמידה, ההבדל הוא רק זרימת האוויר, בין אם ע"י תנועת הרכב או ע"י מאוורר.
    תתחיל עם מה שחנן כתב, הייתי מתמקד בבדיקה הכי פשוטה, תניע את הרכב בחנייה וחכה לשמוע את המאוורר נכנס לעבודה בערך באמצע השעון (מניח שיש לך שעון כי אמרת מגיע לאדום)
    אם לא עובד והמים עוברים את האמצע, בעיה.
    אם עובד ולא מושך מאסה של אוויר, בעיה.

  9. #9
    חבר רשום mugi8675's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2007
    מיקום
    כרכור
    הודעות
    529

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    ציטוט נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג צפיה בהודעה
    אם לא מתחמם כשהמנוע עובד בהספק גבוה = בנסיעה מהירה-> כשמערכת הקירור צריכה לפנות הרבה חום, אז עקרונית המנוע והמערכת תקינים.

    מה שנשאר זה להבין למה אין מספיק הסעת אוויר כשהרכב עומד או נוסע לאט.
    רדיאטור/ים סתומים חיצונית, פאן קלאץ', כונס אוויר קיים ותקין, מאוורר/ים חשמלי/ים עובדים ועובדים לכיוון הנכון.
    תודה חנן. זה גם החשד שלי. רצועת אביזרים תקינה, אבל המניפה כנראה מופעלת חשמלית כי היא לא מחוברת לרצועה. ממתין לגרר שכבר הזמנתי. אעדכן כשיגיע למוסך.
    יצחק

  10. #10
    חבר רשום raanan's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2005
    מיקום
    בוואדי ...
    הודעות
    6,814

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    ציטוט נכתב במקור על ידי מוטי ג. צפיה בהודעה
    תתחיל עם מה שחנן כתב, הייתי מתמקד בבדיקה הכי פשוטה, תניע את הרכב בחנייה וחכה לשמוע את המאוורר נכנס לעבודה בערך באמצע השעון (מניח שיש לך שעון כי אמרת מגיע לאדום)
    מד חום !
    שעון זה האמצעי שמראה את השעה באזור שלו.
    עברית שפה קשה ...

    רענן

  11. #11

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    אם אתה כבר מדייק,,
    מד טמפרטורה ולא מד חום..

    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  12. #12
    חבר רשום mugi8675's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2007
    מיקום
    כרכור
    הודעות
    529

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    מוסך סוזוקי טוען שהלך אטם ראש מנוע שגורם ללחץ גבוה מעל 1.8 בר ( הלחץ הרגיל עד 1.1 בר לטענתו). ממליץ על מנוע משומש מיבוא שעלותו כ 20,000 ולא להחליף אטם ראש בטענה ששיפוץ כזה מחזיק חצי שנה בגלל היישור של הראש.
    מה האלטרנטיבות: טיפול מומלץ, משפץ מומלץ?
    יצחק

  13. #13
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    רגבים
    הודעות
    7,536

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    היה לאמא שלי פעם סוזוקי פרייבט לא זוכר את הדגם, עשינו פעמיים אטם ראש, השחזות, סיפורים, בסוף החלפנו מנוע.

  14. #14
    חבר רשום mugi8675's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2007
    מיקום
    כרכור
    הודעות
    529

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    ציטוט נכתב במקור על ידי מוטי ג. צפיה בהודעה
    היה לאמא שלי פעם סוזוקי פרייבט לא זוכר את הדגם, עשינו פעמיים אטם ראש, השחזות, סיפורים, בסוף החלפנו מנוע.
    הבעיה ששווי הרכב מתקרב למחיר המנוע שבעצמו הוא חידה. השאלה אם הדיאגנוזה נכונה ויש קשר בין הלחץ (שחשבתי שיהיה קטן יותר כי האטם לא אוטם) ןאהם הלחץ מונע באמת את זרימת נוזל הקירור במעברי המים כטענת המוסך
    יצחק

  15. #15

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    הלחץ לא מונע זרימת מים במעברים. הוא מעלה את הלחץ במערכת הקרור שפורקת אותו דרך השסתום שחרור בפקק ואז מאבדת מים בנסיעה. יש בדיקה פשוטה שבודקת המצאות גזי פליטה במערכת הקרור כדי לוודא את זה.

  16. #16

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    ציטוט נכתב במקור על ידי de fox צפיה בהודעה
    הלחץ לא מונע זרימת מים במעברים. .
    לא באופן ישיר, אבל ברגע שגזים חודרים למערכת הקירור הם עלולים להילכד באזורים קריטיים למשל בחלל משאבת המים, שבמצב כזה לא תוכל להזרים את נוזל הקירור והזרימה תיפסק.
    לגבי נכונות הדיאגנוזה של המכונאי, כשהרכב חם במצב כזה של בריחת לחץ מהצילינדרים למערכת הקירור, תוכל לראות במיכל עיבוי ביעבוע. אם זה המצב, הדיאגנוזה נכונה.

    Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

  17. #17
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    1,900

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    ציטוט נכתב במקור על ידי mugi8675 צפיה בהודעה
    מוסך סוזוקי טוען שהלך אטם ראש מנוע שגורם ללחץ גבוה מעל 1.8 בר ( הלחץ הרגיל עד 1.1 בר לטענתו). ממליץ על מנוע משומש מיבוא שעלותו כ 20,000 ולא להחליף אטם ראש בטענה ששיפוץ כזה מחזיק חצי שנה בגלל היישור של הראש.
    מה האלטרנטיבות: טיפול מומלץ, משפץ מומלץ?
    תבדוק מה המחיר הסופי, כי יש גם עבודה ועוד שמנים, נוזלים וכו' שמחליפים שמוסיפים עוד כמה אלפים.
    אחד הגורמים לארוע כזה, זה אי החלפה של הפקק רדיאטור, הוא נדפק, הוא מאבד מים והולך המנוע.
    עוד דבר שצריך להביא בחשבון שהרכב נמכר הרבה יותר גבוה מעל המחיר מחירון של לוי יצחק/יד שתיים.

    אצלנו, מודל 2013 יד ראשונה עם 70 אלף ק"מ, הלך מנוע בגלל אותו פקק סורר שלא הוחלף תקופה ארוכה. המחיר הסופי אחרי הכל היה בערך 28.
    נשאר כי זה רכב שיעבור לנכד של בעלת הרכב בתור מתנת שחרור וישאר במשפחה עד יום מותו.

  18. #18

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    ווידאת שזו לא בעיית הסדקים בבלוק מאחורי סעפת הפליטה? שתפתור הבעיה הנכונה…

  19. #19

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה


    מ
    ממוקמים מאחורי הסעפת ולכן רטיבות שם מתייבשת מהר וקשה לאתר.

  20. #20
    חבר רשום mugi8675's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2007
    מיקום
    כרכור
    הודעות
    529

    ברירת מחדל תגובה: הרכב מאבד מים במהירות ומתחמם בעמידה

    הרכב עם כ- 200,000 קמ ותוכנן להשאר במשפחה עד לכתו. למען האמת כבר רכשתי רכב חדש, אבל קשה לי להיפרד מהסוזוקי. אחרי החג אעשה תיאום ציפיות עם המוסך. הרכב חווה בעבר אירוע התחממות כמה חודשים לפני כן בשל קרע בצינוא המים בין הרדיאטור למנוע שבשל העובדה שהוא משמש עכשיו רק את אשתי בנסיעות קצרות, היה קשה להבחין בתוצאת האירוע.

    ךתודה לכל המשיבים. הערכת המוסך לעלות התיקון (מוסך סוזוקי חדרה עם שם של תרופה) היא על כ- 20,000 ש״י. בדיקה מהירה ברשת והתייעצות עם ארנון מראה שהעלות של החלפת מנוע עם כל מה שסביב היא בין 15 ל- 20 אלף ש״ח. נדרוש מנוע מ- 2014 המחוזק, למרות שלא חוויתי את בעיית הסדק.
    יצחק

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. תגובות: 29
    עדכון אחרון: 19-04-22, 23:42
  2. ניסאן טראנו מאבד נוזל קירור ומתחמם
    על ידי yuvalshilo בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 10
    עדכון אחרון: 28-07-13, 16:31
  3. בעיה חדשה הרכב רועד בעמידה
    על ידי dadi בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 12-03-10, 14:41
  4. מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
    על ידי תומריקו בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 26
    עדכון אחרון: 29-06-09, 07:01
  5. הרכב נכנס לרעידות במהירות מסויימת
    על ידי Anonymous בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 23-12-03, 08:39

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •