גנטים - חפש טרייד בקהילת הזוקאים, יש להם חיבה לגלגלים גדולים, מעגל החלוקה זהה.
Sent from my SM-F946B using Tapatalk
גנטים - חפש טרייד בקהילת הזוקאים, יש להם חיבה לגלגלים גדולים, מעגל החלוקה זהה.
Sent from my SM-F946B using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
כרגע נמתין עם הצמיגים והג"אנטים ( המידה רשומה ברשיון).
המטרה שלי כרגע זה רכב מיושר קו שידע לעבור את הטסט ( יש עוד זמן ) אז כל מה שנראה לי בעייתי אני דואג לסדר וכמובן מה שחשוב ל"בריאות" הרכב.
כרגע:
נזילות מהסרנים והגיר
תאורה קדמית (פנסי אור דרך וחנייה).
וכמובן הצתה אלקטרונית שנראה שחסר גם אצל ספקים מחו"ל.
Sent from my 2412DPC0AG using Tapatalk
נאיבי תשלם וביוקר
הנדסת חומרים:
אני עושה שיעורי בית על הנוזלים והמשחות ברכב.
מסתבר (לפחות לפי הsexgpt שהרכב לא ממש יודע להתמודד עם חומרים מודרניים.
שמן דיפרנציאל מינרלי תקן api gl-5 80w90
ואילו הטרנספר והגיר שמן מינרלי api-gl4 80w90
לתיבת ההגה בעקרון ממלאים api gl-4 אך במצב של הזעות ונזילות ניתן למלא גריז oo או corn head של ג'ון דיר ( לדעתי יש אצל קרובים שלי שיש להם מוסךתשלתטרקטורים ואף עוסקים ברסטורציה.
לשאר פיטמות הגירוז צריך גריז מבוסס ליתיום ep-2 ולא גרפית ( כמעט ורכשתי כזה ).
הגרפית טוב לחלקים בעלי תנועה איטית למשל לעלים של הקפיצים.
שמן מנוע מניראלי של מולי 20/50 (רכשתי כבר).
אני מתכנן להחליף נוזל הבלםו אין לי מושג מה יש בפנים מבחינת תקן אפשר dot-3 או dot4 אבל.....
אסור לערבב בינהם ואני לא בטוח מה באמת יש ברכב.
על פניו אני גם צריך לכוון את הברקסים.
אני מניח שאת זה אתן למכונאי לעשות.( זה לא משהו מסובך אבל בכל זאת ברקסים). אני רק אחליף את הנוזל.
כמובן שרכשתי בלוגרים חדשים ואני ארכוש משאבה לנוזל בלם.
זה יקל עלי את העבודה.
נוזל קירור
כיום יש נוזל כחול כל שהוא ובטיפשוטי רכשתי כזה ( יהיה למסירה אחרי שאחליף).
כנראה שיש סוג מסויים של פרסטון המומלץ לרכב
Prestone Conventional Green
Inorganic Additive Technology
שמכיל פוספטים וסיליקטים והשד יודע מה
בקיצור מלא מלא תהיות
Sent from my 2412DPC0AG using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי ינון; 02-06-26 בשעה 20:34. סיבה: שכחתי משהו
נאיבי תשלם וביוקר
דוט 3 ודוט 4 כן ניתן לערבב, אבל אם אתה רוצה להיות יסודי רוקן מכל הגלגלים (לפי הסדר התקדמות מהגלגל הרחוק מהמשאבה לגלגל הקרוב למשאבה) את השמן הישן ובמקביל מלא את החדש עד שתראה שהוא מגיע אל הניקוז בכל אחד מהגלגלים.
נוזל קירור איכותי מתאים ומקביל לפרסטון שציינת זה Zerex original green שניתן להשיג בארץ (קניתי כזה לאחרונה באבי חלפים ברחובות).
גם שאר השמנים שהזכרת gl-4 ו-gl-5 מינרליים יש וקל להשיג ברמות איכות שונות.
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
דברים שאני לא מבין
מי ששיפץ את הרכב עשה עבודה מצויינת ועדיין למה דחפו לרכב צמיגים 31/10.5/15 בלי שדרוג של הבלמים.
אישית הייתי נשאר קרוב למידה המקורית של הצמיגים.
למעט יופי זה לא נותן שום דבר.
בכל מקרה זה משהו שאני עושה חשבון נפש אם לתכנן שדרוג של הבלמים ( על פניו דבר נכון אבל מורכב) או לנסות לחזור למידה קטנה יותר.
אשמח לשמוע בעד ונגד
Sent from my 2412DPC0AG using Tapatalk
נאיבי תשלם וביוקר
שלושה שיקולים מהותיים והם לא טכניים.
1. מה המידה ברשיון, ולאיזו מידה ואיך אפשר לשנות, אם בכלל.
2. איזה מידת צמיגים זמינה לקנות?
3. טעם אישי - הרבה נהגים ואני בינהם אוהבים ורוצים צמיגים גדולים כי זה מועיל בשטח וגם כי זה נראה טוב. אחרים אוהבים מראה של צמיגי נאט"ו צרים, למשל. וכן הלאה.
ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: היילקס 2008 | היילקס 1997 | ג'יפ XJ צ'רוקי 1994 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ברשיון רשום 31/10.5/15.
לעניות דעתי ( כמובן שצריך לבדוק ולעבור את הרגולציה ) ניתן להתקין מידה דוגמת 235/75/15 או משהו דומה שזה פחות או יותר מקביל למידות מקובלות באינץ' וככל הנראה תיקיות.
פחות חשוב לי המראה ואני חושב שזה רק יועיל מבחינת עומסים על ההיגוי הבלמים ואפילו הסחיבה.
אני לא בטוח מה הפרוצדורה לשינוי הבנתי שהמנדט נלקח ממכוני הרישוי לאשר את השינוי ומצריך ביקור במשרד הרישוי.
Sent from my 2412DPC0AG using Tapatalk
נאיבי תשלם וביוקר
אל תשנה כלום לא ברשיון ולא על הג׳יפ זה כמעט בלתי הפיך.
31 מידה מצויינת, תשיג ג׳נטים 7 או 8 וזה ייראה מצויין.
זו מידה מאוד נפוצה וזולה. ומתאימה בול לג׳יפ גם אם הוא ישן וצר סרנים.
הדבר היחיד שמתאים יותר לדעתי הוא צמיגי חתך 85 למיניהם וזה יקר קשה להשגה ולא ייכנס בקלות ברשיון.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
https://asafkatzir.myportfolio.com/
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
לבנתיים.....
אני ממשיך בסירקה של דברים שיש לבצע.
אחד הדברים שבאמת חשובים כפי שציינתי זו מערכת הבלמים.
מי שבנה את הרכב עשה גבר חכם והתכין כוסית לנוזל הבלמים מה שחוסך פירוק הפלטה בתא הנהג כדי להגיע למשאבה המרכזית שנמצאת על השלשה למטה.
חפרתי קצת בנושא נוזל הבלמים ומסתבר שעירבוב של dot5 עם dot3 או dot 4 יצור כשל קטסטרופלי במערכת הבלמים.
הdot3/4 זה נוזל עםמגליקולצאו מבוסס גליקול לעומת הdot5 שהוא נוזל סיליקוני והריאקציה בינם תיצור גושים ועוד שלל תופעות.
אני מניח שרוב הסיכויים שהנוזל ברכב הוא dot3/4 אבל בכל מקרה נאבצע בדיקה שאגב היא פשוטה מאוד. כוס עם מעט מים וטיפטוף של כפית מהנוזל. אם הנוזל מתמוסס במים אז יש לי dot3/4 אם זה צף פירושו של דבר שהנוזל הוא dot5 סיכוי קלוש אבל בכל זאת בלמים עדיף בטוח מאשר להצטער ( באנגלית זה נשמע יותר טוב).
לסיום קפצתי להדסה עין כרם לאסוף את יורשי העצר לבית. הורדתי את הגג ופתאום אני נהנה מהנוף כשהקצב נע סביב 60 פלוס מינוס לאט בירידה וקצת יותר מהר בעלייה. החיים בקצב אחר וכרוכב שעושה את הציר הזה לא מעט אני פתאום מגלה את הנוף.
Sent from my 2412DPC0AG using Tapatalk
נאיבי תשלם וביוקר
אל תכנס לסרט, אין לך נוזל בלמים DOT5 וכנראה גם לא DOT3. בחנויות חלפים יש בתכלע'ס DOT4 בלבד כבר כמה שנים. כדי למצוא משהו אחר צריך ממש להתאמץ.
אם אין בעיות במערכת הבלמים (=לא נוזל כלום ועובר טסט) ואתה מיישר קו אז תחליף את הנוזל בגרביטציה זה הכי קל לדוט4 מחנות החלפים הקרובה.
ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: היילקס 2008 | היילקס 1997 | ג'יפ XJ צ'רוקי 1994 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
תודה
ברגע שתגיע המשאבת ריקון נוזל בלם אני אחליף את נוזל הבלמים.
אני כן חושב שצריך לעשות כיוון של הברקסים ( יש משיכה קלה בבלימה).
אני בהמשך אפרק דרמים ( זה אני מעדיף לעשות עם מכונאי ולא לבד ) ואבדוק את מצבה סנדלים וכמובן מידה כך שארכוש סט נוסף שישב בארגז.
הכיוון שם ככל הנראה ידני ומצריך להרים את הרכב לתת סגירה לבלמים ואז לשחרר עד שהכל מסתובב ללא חיכוך.
בכל מקרה עם מערכות בטיחות ( אם יש מושג כזה ברכב הזה) אני מעדיף לא לשחק לבד.
Sent from my 2412DPC0AG using Tapatalk
נאיבי תשלם וביוקר
התחלתי סוג של הרצה.
אפילו העזתי לעשות קצת שבילים באזור שער הגיא בדרגות שונות.
הכל הרכב צלח בנונשלנטיות והאמת מפתיע אבל יותר נעים לנסוע עליו מאשר סמוראי.
הוא לא מתרסק לתוך הכפולים והבמפרים השונים .
משם יצאתי לר"ג וחזרה לירושלים
הה קצת עמוס.
בשלב מסוים הרכב כבה.
עצרתי בצד.
דלק היה בפילטר.
משאבת הדלק הייתה חמה אבל לא חושב שבאופן מוגזם.
בכל מקרה הרטבתי בד והנחתי עליה.
נתתי ניפוח קל עם הפה לכיוון הקרבורטור נראה שהעסק פתוח ולא נסתם.
הרכב סירב להניע.
ניצוץ מהקוייל לדיסטרבוטור היה נראה בריא. ועדיין סירב להניע.
פירקתי פלג ראשון מכיוון הפרונט והרכב הניע בלעדיו.
החזרתי את הפלאג חזרה ויצאתי חזרה לבית.
הרכב שיתף פעולה יפה.
מודה שאני כבר לא בטוח מה הייתה הבעיה ( מילאתי כ 20 ליטר דלק )
נוסע נהדר אבל עם יד על הדופק.
Sent from my 2412DPC0AG using Tapatalk
![]()
נאיבי תשלם וביוקר
שמרו על קשר