Close
  • דקאר 2009 - מסלול הראלי הוכרז

    ראלי הדקאר המיתולוגי לא מת. הוא פשוט שינה כתובת, לדרום-דרום אמריקה, ויזנק בעוד חודשיים מבואנוס-איירס. בשבוע שעבר פורסם המסלול ועמו שפע של פרטים, כולל רשימת המשתתפים המרשימה בגודלה. ויש גם נקודת ישראלית... (Photographs: )

     

    100% Dakar

    "מאה אחוז דקאר" קוראים למרוץ הזה, בנימה דקה של התנצלות.  אבל לעיר דקאר שעל חוף מזרח אפריקה המתחרים השנה לא יגיעו. אפילו לא קרוב. שלשום הכריזה מנהלת המרוץ על מסלול ראלי דקאר 2009, לאחר שהושלמו כמאה ימים מפרכים של סימון המסלול בשטח על ידי הצוות המארגן. דיונות, זיפזיף, דרכים סלולות ודרכים לא סלולות, מעברי הרים וכל האלמנטים האחרים שהפכו את הדקאר לראלי האפריקאי האולטימטיבי, יהיו גם השנה. כפי שהוכרז חודשים ספורים לאחר פיאסקו "הדקאר שלא היה" בינואר 2008, המסלול יעבור בדרום אמריקה, במישורי פטגוניה, במדבר אטאקמה ובמעברי האנדים, וכל זה במזג אוויר קיצי של חצי הכדור הדרומי.

    רשימת המתחרים מרשימה: 530 צוותים מ49 מדינות, ובתוכם כל הכוכבים המוכרים, קבוצות המפעל הגדולות על שניים ועל ארבעה גלגלים, וגם קבוצות המשאיות המוכרות. בקטגורית T1 הבכירה רשימת המשתתפים מרמזת על קרב קשה להדיח את מיצובישי מהבכורה. ינסו לעשות זאת  קבוצות המפעל של פולקסוואגן, BMW, ורובי גורדון שהפעם מתכוון להתברג לצמרת. צוותים אמריקאים רבים נוספים רשומים לראלי שמבחינתם הפך נגיש יותר מהרבה בחינות.  בT2 המאבק יהיה קשה לא פחות, אבל רק עם שתי קבוצות רשמיות, טויוטה וניסאן, בתוך עדר של מתחרים פרטיים.

    עד הזינוק בשלושה בינואר יש עוד זמן רב להתעדכן בהכנות של הצוותים השונים, ומן הסתם חלק מהצוותים יריצו את הכלים גם בבאחה 1000 שמתקיים בעוד כשבועיים במקסיקו. המרוץ כבר מתגלגל לקראת הזינוק מרגע שהוכרז רשמית המסלול, ואנחנו נהיה כאן כדי לעקוב ולעדכן. ונותר רק לתהות האם דרום אמריקה היא זירה מתאימה למרוץ אפריקאי- האם הצ'יליאנים בטנדר טויוטה יהיו כמו המאוריטנים בטנדר טויוטה? האם לאמות מצטלמות כמו גמלים? והאם יש מספיק דוברי ספרדית בארגון הדקאר? נחכה ונראה. כל העדכונים על מרוץ השטח ששומר בינתיים על הגדרתו כ"גדול בעולם", באתר הרשמי, www.dakar.com .

    ומה עם הנקודה הישראלית?

    מעבר לאלפי המוצ'ילרוס הישראלים שימצאו את עצמם חלק מתפאורת הראלי, יש בינתיים לפחות קבוצה אחת של ישראלים שמתכוונים לזנק מבואנוס איירס בשלישי בינואר. אביב קדשאי ויזהר ערמוני יעשו זאת ברכב T1 המסופק, כולל שירות, על ידי חברת Rally Raid UK הבריטית. פרטים נוספים על הצוות והכנותיו אמורים להתפרסם באתר של אביב סוכנויות. עוד על יזהר ערמוני תוכלו לקרוא בבלוג שלו, שמתאר את ההכנות והאכזבה מדקאר 2008 שבוטל, וחוויות מראלי מרכז אירופה שנערך בתחילת השנה.

    מפת מסלול דקאר 2009 הרשמית

    Untitled Document