Close
  • מסע ניווט היוגב-מגידו, סיכום ותמונות

    מסע הניווט/העבירות השני בארגון ירון פרסלני ויגאל שפילמן נערך בשבת האחרונה בשדות העמק וביער מגידו, באוירה חברית וללא נזקים מהותיים. כיף של תחרות. (Photographs: )

    נינוח, שפוי, רגוע, "בכיף" - הכל יחסי כמובן - אלו חלק מהמילים שנשמעו אחרי מסע הניווט השני בארגון ירון פרסלני ויגאל שפילמן. בפעם הקודמת, הארוע אורגן בלוח זמנים קצר, ללא יחסי ציבור, כאימון קיץ לאנשי העבירות הוותיקים של ליגת קרוס קאונטרי. ירון ויגאל ראו כי טוב, קהל המתחרים דרש עוד - וכך הורמה הכפפה בשנית.

    31 כלי רכב נרשמו למסע הניווט שיצא בשבת בבוקר ממושב היוגב לכיוון יער מגידו. 12 צוותים וותיקים בכלי רכב משופרים בקטגורית האדוונצ'ר, ו19 בקטגוריה הסטנדרטית - חלקם הגדול פנים חדשות בתחום. 

    קטגורית אדוונצ'ר

    באוקטובר אדמת העמק בשיא יובשה, כך שמרכיב הבוץ הכל-כך אופייני למסעות עבירות/השרדות בסגנון קרוס-קאונטרי טרופי היה חסר, למעט תעלה אחת או שתיים לקטגורית האדוונצ'ר. את מקומו תפסו מכשולים "טכניים" - מדרגות סלע גבוהות, חלקן ל"כננות בלבד", טיפוס על ערמות פסולת בניין ותילי חורבות, ולקינוח טיפוס גבעה ישרה וארוכה, ללא אחיזה, בזוית 45 מעלות ובאורך 100 מטר ויותר - מה שחייב את עלייתה על ידי כננת במספר שלבים - אתגר מחשבתי לא פחות מגופני עבור הצוותים.

    קבוצת החוד של גיא רפאלי ואילן שושה בסופות של פרוג'יפ וצוות מוסך גבע בסיקס בצבעי זברה הובילה את המסע מתחילתו ועד סופו. הם היו מהירים בהרבה מהאחרים - אולי בגלל שרדפה אחריהם מפלצת אמיתית?

    על זנבם ישב החרגול מרובה הגלגלים (6 או 8 תלוי איך סופרים) של ברוך טולידאנו.  הרכב, במסע הרשמי הראשון שלו, היווה אטרקציה אמיתית. ילדים ומבוגרים התעלמו מהג'יפים הרגילים ונהרו לכיוון החרגול בכל מקום שאליו הגיע. הביצועים היו מעורבים...  מדרגות סלע אימתניות שאפילו  גיא רפאלי טיפס בעזרת כננת, נרמסו ברגלי החרגול בקלילות, כמעט בסרק.  אבל בתמרונים בין העצים הרכב הארוך התגלה, כצפוי, כבעייתי. בזכות ההיגוי האחורי והנווט/מכוון שלא הפסיק להתרוצץ הצליח החרגול לצאת ממצבים מביכים. המעברים בתוך היער, בהם הסוזוקים של צוות פוליבה ו"אודי מזרחי" התרוצצו כמו בכביש מהיר, גרמו לחרגול להשתרך מאחורי חבורת החוד של הג'יפים הסופר-משופרים, למרות שלא נזקק כלל לעבודת כננת במהלך התחרות. הזמן האבוד וקשיי ניווט, אפשרו לאלי שחר ורן סיטון בדיפנדר של צוות ניר להתברג במקום הרביעי, והחרגול נאלץ להסתפק בדרוג השישי.

    צמד צוותי סמוראי מיומנים ניצלו את יתרונותיהם בתמרון זריז בין העצים ובכינון מהיר ויעיל בכל מקום , והשתלבו במקומות חמישי ושביעי וזאת למרות שסבלו מתקלות טכניות - צוות "פוליבה" עשה את רוב המסלול ללא הנעה קדמית, וצוות "אודי מזרחי" נתקע בלי אלטרנטור במרחק קטן מאד מהסיום. הניקוד היפה שלהם הגיע בזכות הניווט וההתעקשות על המכשולים. אלמנט הזמן היה באמת, כפי שהצהירו המארגנים, שולי לחלוטין.

    קטגורית הסטנדרט

    בעוד אנשי האדוונצ'ר נאבקים ומכננים מדרגה אחרי מדרגה, אנשי הקטגוריה הסטנדרטית נהנו ממסלול "רטרו" - כמו שהיה נהוג בארץ פעם, בשחר עידן מסעות הג'יפים, כשעוד לא היתה חלוקה בין עבירות לראלי רייד. לא מהיר במיוחד, אבל גם לא מסלול עבירות בהגדרה. ירון פרסלני תיכנן את המסלול עבור רכבים סטדרטיים באמת, מתוך כוונה ברורה לא לגרום נזקים לרכבי המשתתפים - בלי קשר לרמת השיפור. וכך, הנוהגים בג'יפים הסטנדרטים למעשה התמודדו עם מסע ניווט קלאסי, שבו העבירות היא ברמה של טיול בינוני.

    בעיני באופן אישי זה מצא חן - מסע פשוט, עממי, אליו אפשר להגיע עם רכב רגיל, להנות מהניווט, בלי להדרש להטביע את הרכב ולבוסס ברפש מצד אחד וגם בלי רודנות השעון - והסכנה -  של ראלי אמיתי.

    תודה לנותני החסות

    מסע ניווט "היוגב" יצא לפועל בתמיכת חברת פוליבה, ואספרסו בר "מפגש הג'יפ", בהנהלת יוסי בראון, בתחנת הדלק פז באזור התעשייה של קריית ביאליק.

    לתגובות, חוויות, ותמונות נוספות מהארוע, הכנסו לפורום לפורום הספורט המוטורי  .

    החרגול של ברוך טולידאנו מסתבך בין העצים

    שמוליק לודוויג עבר את המסלול בלי הנעה קדמית, תודות לכננת.

    צחי מדאלה ואדיר מזעקי בסמוראי של צוות "אודי מזרחי"

    צוות ניר - עובד ארזי ויואב גבע, מקום ראשון סטנדרטי.

    צוות פרוג'יפ - גיא רפאלי

    צוות מוסך גבע - עירא אבני ונמרוד בין יהודה

    אילן שושה וטל חפץ

     

    (צילומים: נמרוד מלר ואריק זמר)

     תמונות מחלקו הראשון של המסע, בתעלות העמק

    Welcome to the jungle 

     

    תמונות מטקס הסיום

     

    Untitled Document