Close
  • לנד רובר Bell-Aurens Longnose

    קם משוגע יום אחד בבוקר ומחליט שהוא יודע איך לנד-רובר צריך היה להראות, לפני 50 שנה. מחליט, ועושה. על פי התמונות הראשונות של האף הארוך מבית בל-אורנס, אנחנו נוטים לחשוב שהנ"ל צודק. (Photographs: )

    בל-אורנס אף-ארוך? הא? זה השם של השילוב החינני של רולס רויס, בנטלי,  ולנד רובר הנראה בתמונות. תומס בל היזם, פסיכי לנדרובר בריטי טיפוסי אחראי לחלק הראשון של השם. החלק השני - Aurens - היה כינויו של  תומס אדוורד לורנס בפי הבדווים אותם הנהיג מול הטורקים במדבריות ירדן, במלחמת העולם הראשונה. ואם זו לא אמת היסטורית, ככה לפחות קרא עומר שריף לפיטר אוטול בעיבוד הקולנועי המיתולוגי "לורנס איש ערב" (המומלץ בחום, אגב). האתר של חברת בל-אורנס לא משאיר מקום לספק -  החברה מתיימרת לייצר היום את הרכב שלורנס איש ערב האמיתי היה צריך לנהוג בו.

    אין שום דבר מודרני בLongnose. הכל רטרו חצוף, לפנים. לרודסטר 4X4 הזאת יש באמת את מה שנראה כמכסה המנוע הארוך ביותר בעולם הרכב. מבחינה מכאנית מדובר על שלדת לנדרובר סדרה 2 או 3 מוארכת, המשתמשת במכלולי ההנעה והמתלים המקוריים פחות או יותר, מהסרנים ועד קפיצי העלים הפרבוליים. המנוע אמור להיות רובר 4.6 ליטר V8 בגרסא הבסיסית. רגע... בשביל  מנוע הצ'וקו העצל הזה צריך תא מנוע שיכול לשמש ארון קבורה לאולסי פרי? או, אז כאן יש תירוץ -  אם תומס לורנס היה קם לתחייה ומופיע לבוש גלביה לבנה במשרדו של תומס בל, הוא היה זוכה על חשבון הבית בלונגנוז שחורה עם מנוע רובר/רולס-רויס מטאור V12 בנפח 27 ליטר. מנוע המטאור, מבוסס על המרלין האלמותי של מטוסי הספיטפייר, הוא הנקודה הישראלית בסיפור - תבררו בבית, אולי אבא/סבא שלכם שירת בשריון בשנות ה60 על גבי טנק "שוט מטאור". יכול מאד להיות שתמצאו חלקי חילוף ומנועים מפירוק במגרש של אונגר בצריפין!

    טוב נו, אז מנוע המטאור נשמע כמו הגזמה של יחסי ציבור, ובסך הכל היום מורכב אב-הטיפוס הראשון... אבל הקונספט מרתק. המעצב תומס בל לא ניסה להמציא מחדש את לנד רובר. להיפך, הוא משתמש בכוונה בכל האלמנטים המקוריים - הדלתות, הכנפיים, הגריל, בתי הגלגלים - הכל למעשה. הוא פשוט מתח את המושג לנד רובר, למשהו (שבעיני חלקנו לפחות) הוא יפיפה. גרסאת הYacht Tail, הזנב המשופע, קסומה במיוחד.

    היוזמה והעיצוב בריטיים לגמרי, אבל  תודה לאל, הביצוע לא. זה הולך להיות לנדרובר אמין במיוחד - כי את העבודה קיבלה סדנא גרמנית המתמחה בפחחות-עילית ורסטורציה של מכוניות אספנות. לנו לא נותר אלא לאחל למר בל ושותפיו הגרמנים בהצלחה, מי יתן ותמצאו לקוחות ליותר מאורנס בודדות, לרווחה כלכלית, ואנחנו נזכה לעקוב אחרי הפרויקט ולראות תמונות של הדבר האמיתי (שועט במדבריות דובאי וקטאר מן הסתם).

    (התמונות מאתר החברה)

    תגובות 1 תגובה
    1. אמיר ב.א's Avatar
      אמיר ב.א -
      ניראה טוב!

      כן ירבו ...
    Untitled Document