Close
  • פורד F150 SVT Raptor נחשף

    רכב השטח הכוכב של תערוכת SEMA 2008 בלאס וגאס נחשף. טנדר מרוצי המדבר הראשון מייצור סדרתי, הרפטור של פורד ימכר החל משנה הבאה, אבל לא בישראל. (Photographs: )

    תערוכת שוק השיפורים SEMA נפתחה היום. הציפיות המוקדמות לא ניבאו גדולות.  אבל בין רכבי הקונספט החלביים וערמות השיפורים בולט מעל כולם רכב שטח אחד חדש וחשוב באמת מבית פורד - גרסת הRaptor המסתורית של טנדר הF150 נחשפה סוף-סוף, ללא התראה מוקדמת. 

    השמועות, לצד תמונות ריגול מסתובבות כבר כשנה באינטרנט, ואף כתבנו עליהן בג'יפולוג. עכשיו,  כשהפרטים הטכניים גלויים ועיתונאי הרכב האמריקאים אף הוזמנו לסיבוב במדבר (אמנם במושב שליד הנהג...) אנחנו חייבים להסכים איתם - מדובר על משהו מיוחד באמת,  שלדעתנו יכנס להיסטוריה לצד ג'יפ רנגלר רוביקון משנת 2004 בתור ציון דרך. הרוביקון היה הרכב הסדרתי הראשון שבו ג'יפ הקשיבו לקהל, לגרעין הקשה, ונתנו להם -לנו - את מה שאנחנו רוצים. כל חבילת השיפורים, באיכות הרכבה של המפעל, שיצרה את ג'יפ העבירות האולטימטיבי.

    פורד לקחו כיוון אחר לגמרי,  את כיוון מרוצי המדבר, ובנו את טנדר הPreRunner מייצור סדרתי הראשון. הSVT Raptor מציע בראש ובראשונה מערכת מתלים שלא נראתה ברכב שטח סדרתי. הוא רחב יותר ב7 אינצ'ים תמימים מF150 רגיל, מה שמגדיל את מהלך המתלים הנפרדים הקדמיים ל11.2 אינץ' - המון בשביל רכב סדרתי. מאחור קפיצי עלים מעל הסרן מספקים 13.4 אינצ'ים. שיתוף פעולה הדוק עם חברת הבולמים Fox הניב בולמי קוילאובר קדמיים מיוחדים עם בוכנה בקוטר קצת פחות מ2 אינץ', אבל עם מעקפים  פנימיים (Internal Bypass) - שוב, משהו שלא ראינו אי פעם ברכב סדרתי וכולי-וכולי... בולמי Fox אחוריים תואמים שולטים על הסרן האחורי, פורד 9.75 אינץ' מסיבי עם נעילת דיפרנציאל נשלטת מקורית שניתנת, ואף מומלצת, לנעילה קבועה, ב4X4 או 4X2 ובמהירויות גבוהות - כנהוג במכוניות מרוץ. תיבת ההילוכים בת 6 הילוכים גם היא מתוכנתת  עם מוד נהיגת שטח מיוחד. המנוע הוא מנוע פורד טריטון 5.4 ליטר, 320 כ"ס,  אך פורד מבטיחים את מנוע ה"בוס" 6.2 ליטר לקראת סוף שנת 2009.

    הרפטור מצויד בצמיגי BFG TA/KO  בקוטר 35 אינץ' (מידה 315/70R17 ) כיאה לרכב כמעט-מרוץ. כנפיים מנופחות בטוב טעם, גריל מיוחד, מיגוני גחון וסף, מכסה תא מנוע עם תריסי אוורור (אמיתיים, לא כאילו) ופרטים רבים בתוך תא הנוסעים הופכים את הרפטור לפריט אספנים אינסטנט. אנחנו מקווים שיזכה לחיים ארוכים ויבנה בכמויות גדולות. ושימצאו כמה ישראלים שינצלו את הדולר הנמוך (עדיין) כדי להביא משהו מיוחד ביבוא אישי. אם מישהו הולך על זה, אנחנו רוצים את הסיבוב הראשון בצאלים!

    שפע של מידע ותמונות מציף את אתרי הרכב האמריקאים ביממה האחרונה, ולכן צפו גם אצלנו לסקירה עמוקה יותר של הרפטור בימים הקרובים. שימו עין גם על גרסת הR שנחשפה במקביל לרפטור הרגיל, ותתמודד בעוד שבועיים בבאחה 1000...

    תגובות 1 תגובה
    Untitled Document