אצלי בסמוראי יש תופעה מוזרה, האיתות הימני דועך. למרות גילו הצעיר יחסית הוינקר שלי התעייף. לאחר שנועצתי בחשמלאי הבנתי שהבעיה היא לא במנורת האיתות עצמה, התברר לי שהמקור לכל צרותי מצוי קרוב הרבה יותר, מתחת לידיים. לכן הפשלתי שרוולים וירדתי לשורש הבעיה – קונסולת האורות. קניית קונסולה חדשה לא ממש באה בחשבון מתוך חישוב העלויות ומשום מה, כמובן בלי קשר לצורך הילדותי/גברי לבחון מאיפה צומחות הרגליים, החלטתי לנסות לבד ולראות האם אצליח לתקן. כלים נצרכים:
לפני שנתחיל לעבוד, ניישר את הגלגלים ונעביר את כל הידיות (איתות / שפריצר / חירום) למצב נייטרלי.
שלב א' נפרק את חלק הפלסטיק שמגן על החיווט (יש לשים לב לא לאבד את שני חלקי הברזל הקטנים שאליהם מבריגים את הפלסטיק – סימון 1) ואת הפלסטיק שמתחת להגה. ננתק את שני חיבורי החשמל של הקונסולה (סימון 2). נמשוך את כיסוי הצופר שעל ההגה. בעזרת בוקסת 17 נפרק את האום שבאמצע גלגל ההגה (סימון 3), לא לפני שנסמן את חלקו העליון של האום. כשנחזיר הכל, נרצה את ההגה ממורכז כמו שהיה לפני – כן.
נפרק את הברגים השמאלי עליון (סימון 5) ואת האמצעי עליון (סימון 6) של הדש-בורד. כמו כן, לאלו מאיתנו שעדיין יש, נבריג החוצה את בורג קיבוע הדש בורג מהצד השמאלי תחתון שצמוד לדלת (סימון 7). את הקונסולה מקבעים שלושה ברגים (סימון 8), יש להבריג את שלושתם החוצה. בשביל העליון שמאלי צריך לדחוף קלות את חלק הפלסטיק שמעל לקונסולה. לאחר שהברגנו את כל הברגים החוצה ואכסנו אותם בקופסת אכסון יחד עם אום ההגה, חלק הפלסטיק והקפיץ. נתמוך בדש-בורד מלמטה ונרימו קלות תוך כדי משיכת חוטי החשמל של הקונסולה בעדינות. לשים לב לא למשוך חזק ושאף חוט לא נתקע. נעביר את שני צרורות החוטים והמחברים אל קדמת הקונסולה. תוך כדי הרמת החלק השמאלי של הדש בורד ביד אחת / ברך, ניתן יהיה למשוך את הקונסולה ביחד עם חלק הפלסטיק העליון שמכסה אותה. למי שמתקשה למשוך או שחלק הפלסטיק תקוע, ניתן לסובב 90 מעלות לכיוון שמאל את חלק הפלסטיק שמכסה על לוח השעונים ובכך להקל על העניין (סימון 9). סיימנו שלב א'. את השלב הבא מומלץ לבצע מעל שולחן נקי. פירוק הקונסולה טומן בחובו התעסקות עם מספר חלקים קטנים שלא שווה לבזבז ערב על לחפש אחד מהם רק כי הוא קפץ החוצה בדיוק כשלא שמנו לב. שלב ב' הקונסולה מתחלקת לשני צדדים: למי שיש בעיה רק באורות מומלץ לא לפתוח את הצד השני, לעומת זאת למי שיש בעיה בצד ב', אין שום בעיה שיפתח וינקה גם את צד אחד. צד א' לחלק זה שני ברגים (סימון 10) ושני תופסנים (סימון 11). מתחת לוח החשמל ישנם שני חלקים נוספים אחד שאחראי על פעולת אורות הרגילים (סימון 12) ואחד שאחראי על פעולת האורות הגבוהים (סימון 13). נוציא את שני החלקים וננקה טוב טוב את צידו הפנימי של הלוח, ואת מגעי שני החלקים. באם נשאר במקום את החומר הלא מוסבר בצורת בוץ שנועד בעבר לעזור לחלקים לזוז תנקו או תשאירו – לשיקול דעתכם. אני אישית ניקיתי הכל. לאחר הניקוי, בזמן שנחזיר את שני חלקים בחזרה למקום, יש לשים לב שהכנסנו באותה צורה שהוצאנו ושהפינים נכנסו לחורים. מומלץ לשחק מעט עם ידית האורות ולוודא שהחלקים הנ"ל זזים יחד עם תזוזת וסיבוב הידית. נחבר את כל חלקי צד א' למקום ונעבור לצד ב'. הודגש מקודם, ואני חוזר ומדגיש: למי שאין לו צורך, עדיף שיוותר על התעסקות עם צד זה. צד ב' נבריג את שני הברגים שמחזיקים את כיסוי הפלסטיק של לוח החשמל (סימון 14), ולאחר נבריג את שאר הברגים החוצה (סימונים 15 ו-16). בזמן ההברגה יש להפעיל לחץ עדין על חלקו העליון של הלוח. נוציא את הלוח. מתחת ללוח ישנו חלק פריק שאחראי על אורות האיתות וכן מספר מגעים נוספים. ננקה את כל המגעים ואת צידו התחתון של הלוח ונחזיר הכל למקום. שימו לב שהחזרתם את ידית השפריצר למקומה הנכון (ישנה פיטמה בולטת בשני הצדדים שאמורה להיכנס לחורים המיועדים לכך), וכן שידית אורות החירום נתפסת בלחיצה. * מכיוון שלחלק קרוב לוודאי ישנה בעיה עם אורות החרום (או שפשוט החלק "ברח" החוצה) להלן הדרך הנכונה להוציא ולהחזיר את כפתור אורות החירום למקום: מכלול הכפתור מבחוץ מורכב מ: חצאית פלסטיק, וקפיץ דוחף תחתון ומבפנים מכיוון הנסיעה: גולה שמאחוריה קפיץ ומאחוריו אנקול. כשנחזיר את הכפתור בחזרה, ראשית נמקם אותו ביחד עם הקפיץ התחתון ועל המגרעות שמול צידו הקדמי (שעל גבי הקונסולה) יש לשים שהכפתור יורד ועולה כמו שצריך. כשהכפתור במצב פתוח, נכניס את האנקול – וזה חשוב: דרך פתח הגולה (דהיינו דרך הפתח האחורי) כשפתח העיגול וידית האנקול לצד שמאל, נכניס את הקפיץ מעליו ונניח את הכדורית מעל הקפיץ. נדחוף בעדינות את הכדורית עד שתקבע את הקפיץ במקום ונמהר לקבע את הכפתור בעזרת לוח החשמל.
לחבר הכל מהסוף להתחלה. לשים לב שלא שכחתם שום דבר וואללה, כמעט כמו חדש. לי אישית זה פתר את בעיית השפריצר, אי חזרת כפתור אורות המצוקה למקום ואת התפקוד הלקוי של האורות הגבוהים. בעיית האיתות נפתרה יומיים אחרי שיפוץ הקונסולה – מסתבר שנגרמה מחוט שהתנתק. ניחא, לפחות יצא מזה המדריך הראשון שלי.
|
הודעת מערכת