Close
  • קונספטים של ג'יפ במואב 2010

    חברת ג'יפ מנצלת את המגרש הביתי שלה בג'יפ ספארי של מואב כדי להפציץ עם שמינית קונספטים מגניבים (טוב, שניים מהם דודג' אבל הם נחשבים) ובראשם חידוש לקייזר M715. (Photographs: יצרן)

    מפגש הג'יפים הענק במואב, הג'יפ ספארי של שנת 2010, עבר וחלף. לא בפעם הראשונה בשנים האחרונות, חברת קרייזלר מנצלת את האירוע ונותנת למהנדסיה ומעצביה חופש לזרוק רעיונות ובלוני ניסוי לאלפי המכורים למותג ג'יפ שמתכנסים ביוטה. חלק מהרעיונות מוצא את דרכו לייצור סדרתי - ג'יפ רוביקון התחיל בדיוק ככה. השנה שמונה רכבי קונספט שוטטו על גבעות הסליק-רוק למרגלות הרי לה-סאל (כמה היינו רוצים להיות שם שוב...). נעבור עליהם אחד אחד, מהקל אל הכבד, אל המקסים.

    הקרוב ביותר לרכב סדרתי, הוא הPatriot Extreme. הגבהה מתונה והקשחת מתלים, קצת מיגונים ופנסים, והעיקר, צמיגי שטח אמיתיים על גלגלי 16 אינץ', כבר הופכים את הג'יפ היפה-אך-לא-הרבה-יותר-מזה (תזכורת, מבחן דרכים לג'יפ פטריוט) למלך הג'יפונים בפוטנציה. גם בלי הילוך כוח.

    ג'יפ J7 הוא עוד משחק על בסיס פלטפורמת הJ8, הג'יפ הצבאי שאנחנו מכירים כ"סופה סימן 3" (תזכורת - מבחן הדרכים המלא הראשון בעולם לJ8, בג'יפולוג). הוא ספרטני ונקי מקשקושים כמו הJ8, אבל מצויד ברכבת כוח של רנגלר אזרחי רגיל - מנוע בנזין - במקום הטורבו דיזל הנהדר של הגרסא הצבאית. הגבהה קלושה של 2 אינץ' מספיקה כדי להתאים צמיגי 35 אינץ'. המידה הנכונה לרנגלר, ללא ספק.

    רנגלר Trail Boss פשוט בא להראות את כל האפשרויות בקטלוג השיפורים של היצרן. פגושים של AEV, דלתות חצי, כננת וורן 9.5TI, הגבהה של 3 אינץ' וצמיגי 35 אינץ'. בוא נכתוב את זה שוב - הכל מהקטלוג של ג'יפ - אפשר להזמין את הרנגלר החדש שלכם ככה. אבל לא בישראל.

    מהנדסי Mopar השתתפו בחגיגה עם כמה רנגלרים משלהם. הראשון נקרא The General ושוב מדובר על רנגלר משופר בטוב טעם, הפעם עם הגבהה של 4.5 אינץ', פגושים-צמיגים-גלגלים...

    אבל יותר מיוחד הוא הImMortal, "בן האלמוות" (אמאל'ה, איזה פחד...) שכמו שבטח שמתם לב, מציג לראווה סרנים פורטליים סטייל יונימוג, עם הפחתה של 5:1 על גבי יחס ההעברה בLOW של 4:1 כמו בכל רוביקון, ליחס זחילה כולל של 100:1, כך נטען. עם מרווח הגחון המטורף אי אפשר להתווכח.

    במחלקת הטנדרים, הוצג דודג' Ram Runner, סוף-סוף ניסיון לתת תשובה לפורד  F15 רפטור המרהיב בקטגורית הטנדרים המהירים. לב העניין הוא כמובן המתלים - בולמי פוקס 3 אינץ' עם מעקפים פנימיים וזרועות מתלה ארוכות מאלומיניום שמקנים מהלך של 14 אינץ' בכל גלגל. יחד עם צמיגי 35 אינץ' ונתוני כוח לא מדווחים, ותחת ניפוחי כנפיים ומכסה מנוע אגרסיביים, הראם-ראנר נראה כמו משהו מהיר במיוחד.

    למי שאוהב את הטנדרים שלו מתוחכמים פחות וגדולים יותר, הצטרף שוב הPower Wagon Concept, עם גלגלי BFG בקוטר 40 אינץ', זוג סרנים חיים על קפיצי סליל, ומנוע המי משופר שיכול לסובב אותם כמו שצריך. שימו לב גם לרמזים הקוסמטיים לבאות, לרבות ארגז Step Side - "טקסס" - שעשוי לחזור לאופנה.

    את המגניב מכולם השארנו לסוף. Jeep Nukizer 715 זה נקרא, הומאג' מרהיב לקייזר M715,  אבי ה"גלדיאטור" שאנחנו אוהבים ומוקירים. הרכב בנוי משלדת ומרכב 2 דלתות של ג'יפ J8. השלדה מתוחה לבסיס גלגלים של 124 אינץ' (המקור הוא 115 כזכור), והארגז הושאל מטנדר הAEV Brute, בעוד החזית המקסימה, שעושה את הרכב, נבנתה במיוחד מסיבי פחמן. מנוע הדיזל של הJ8 ורוב רכבת הכוח שלו נמצאת מתחת לטנדר, אך עם יחסי העברה מונמכים ל5.38 עבור הצמיגים הגדולים. התוצאה נהדרת, והלוואי שתתקרב בצורה כזאת או אחרת לייצור - אפילו בתור קיט של AEV

    Untitled Document