נראה שיש שגיאה (בשני הצדדים, כמובן) בתכנון המקבילית של המשולשים ביחס לזרוע ההיגוי, מה שגורם לבאמפסטיר = כאשר הגלגל עולה או יורד, זרוע ההיגוי עולה ויורדת באופן שגורם לגלגל לזוז הצידה TOE IN ו TOE OUT, מה שיוצר היגוי לא רצוני. ז"א שהזרוע פשוט דוחפת או מושכת את הגלגל בזמן תנועתה האנכית.
באופן ציורי/עקרוני, הצורה האידיאלית תהיה כמו בציור הרצ"ב, אם כי הצורה הזאת מבטלת זוית אקרמן, דבר שהיה יכול להיות חשוב ברכב כביש בסיטואציות מסוימות, אבל הוא לא ממש נספר ברכב שטח הנע על קרקע חולית שבה האחיזה איננה טובה, ועל אחת כמה וכמה ברכב 2X4 שבו איו הנעה לגלגלים הקדמיים.
אתה חייב לשאוף למצב שבו תנועת המתלה לא תגרום לגלגל לזוז ימינה או שמאלה - הדבר הוא קריטי בסגירה ופחות משמעותי בפתיחה, בעיקר בסוף מהלך הפתיחה.
מה שרואים אצלך במערכת הזאת, הוא שזרוע ההיגוי רחוקה ממצב של עקיבה אחר תנועת המתלה, מכיוון שהיא לא בתוך הטרפז. יש כמה דרכים ליצור עקיבה נכונה, כמו למשל הצבת זרוע ההיגוי על היקף הטרפז או הזזתה ימינה או שמאלה מן ההיקף בשני הצדדים או שינוי הזוית שלה, כלומר שהיא לא תהיה מקבילה ממש למשולשים.
אצלך קיימת מקבילות כמעט מושלמת של הזרוע למשולשים, אבל הזרוע נראית ארוכה, ארוכה מידי, ולכן היא דוחפת את הגלגל הצידה בזמן עבודת המתלה.
הדבר בא לידי ביטוי בעיקר במהירויות גבוהות, וככל שתיסע מהר יותר כך הרכב יותר ייזרק ויהפוך קשה מאד לשליטה.
העצות של ברוך נכונות. הגיאומטריה נראית כאילו יש בה באמפסטיר משמעותי. אם זכרוני לא מטעה אותי, דיברנו על זה לפני שנה באילת... אבל רצוי לבדוק פיזית, כמו שדודי הציעה - להרים ולהוריד את הגלגל ולבדוק בכמה זוית ההיגוי משתנה, מבט חזית של המתלה בלבד לא מספר את כל הסיפור. אני מניח גם שזה משהו שבדקת עם ארנון ו/או עם ארז כשהרכבתם את מסרק ההגה וזרועות ההיגוי.
חוץ מזה, לא ברור שזה ההסבר, או ההסבר היחיד בכל אופן, לתחושות שלך.אםהפרונט לא מכוון ברמה בסיסית אז זה בהחלט הזמן לבצע - כיוון toe-in להתכנסות קלה, זוית קסטר (3-4 מעלות לפחות, ואם אין אותם - זה הסבר טוב מאד לחוסר היציבות שאתה מתאר). בדוק גם את הtoe-in של הגלגלים האחוריים.
וחוץ מזה... עזוב שטויות, מזל טוב ענק, החלום מתגשם, איזה כיף, להתראות עוד שבועיים בסוף החרמון אילת - הפעם אתה לא מתחמק עם תירוץ של "יום נישואין" - שריין את הערב!