אורינ
16-08-16, 20:25
היום השתתפתי בהשתלמות של כמה שעות ב״אוטולוקס״ , אחד מיבואני הצמיגים הגדולים בארץ . מה למדנו?
1. בעקרון יש שני סוגים של חיישנים. סוג אחד נמצא בתוך הצמיג ומחובר לונטיל מבפנים וחש את לחץ האויר והטמפרטורה . הסוג השני נמצא מחוץ לגלגל באיזור חיישן ה ABS ויודע על פי מס׳ סיבוובי הגלגל ביחס לאחרים לחשב את לחץ האויר או את ההפרשים בין הגלגלים. כל יצרן בוחר את השיטה שלו.
2. בדרך כלל מכלול הונטילים של רכבים עם חיישני לחץ אויר וטמפרטורה עשויים אלומיניום. יש להקפיד שבעת תיקון פנצ׳ר יוחזר האלמנט הפנימי (זה שמוציאים החוצה עם מפתח/ מברג ונטילים ) המקורי שגם הוא מאלומינים. אם יורכב שסתום רגיל מפליז, השוני בין המתכות יגרום לקורוזיה ביניהם ובעת ניפוח הצמיג, מכלול הונטיל עלול להישבר.
3. בגלגלים עם חיישנים שמורכבים בתוך הצמיג אסור להישתמש ב״אנטי פנצ׳ר״. שימוש בחומר הזה יהרוס את החיישן. בחיישן יש חור דרכו ניכנסים נתוני הלחץ והטמפרטורה . סתימת החור תהרוס אותו.
4. מחיר חיישן מקורי יכול להגיע למעל 1000 שקלים. קיימים בשוק חיישנים תחליפיים במחיר נמוך בהרבה שיודעים להיסתנכרן למערכות הקיימות ברכב . אין כל בעייה לסנכרן חיישן אחד חליפי לכל המקוריים הקיימם ברכב. זאת אומרת שבשלושה גלגלים יכולים להיות חיישנים מקוריים ובגלגל אחד חיישן תחליפי.
5. בגדול, חיישן ברכב אמריקאי יתריע ברגע שיזהה ירידה של 20% בלחץ האויר בגלגל. חיישן אירופאי יתריע ברגע שיזהה ירידה של 10% בלחץ האויר בגלגל.
לגבי רכב יפני ? אני חושב שתלוי בתקינה , אמריקאית או אירופאית.
6. הרבה פעמים נדלקת נורת התראה בלוח השעונים למרות שארבעת הצמיגים עם לחץ אויר תקין. הסבירות היא שקיים חיישן נוסף בגלגל הרזרבי ובמיוחד אלה בגודל מלא .
1. בעקרון יש שני סוגים של חיישנים. סוג אחד נמצא בתוך הצמיג ומחובר לונטיל מבפנים וחש את לחץ האויר והטמפרטורה . הסוג השני נמצא מחוץ לגלגל באיזור חיישן ה ABS ויודע על פי מס׳ סיבוובי הגלגל ביחס לאחרים לחשב את לחץ האויר או את ההפרשים בין הגלגלים. כל יצרן בוחר את השיטה שלו.
2. בדרך כלל מכלול הונטילים של רכבים עם חיישני לחץ אויר וטמפרטורה עשויים אלומיניום. יש להקפיד שבעת תיקון פנצ׳ר יוחזר האלמנט הפנימי (זה שמוציאים החוצה עם מפתח/ מברג ונטילים ) המקורי שגם הוא מאלומינים. אם יורכב שסתום רגיל מפליז, השוני בין המתכות יגרום לקורוזיה ביניהם ובעת ניפוח הצמיג, מכלול הונטיל עלול להישבר.
3. בגלגלים עם חיישנים שמורכבים בתוך הצמיג אסור להישתמש ב״אנטי פנצ׳ר״. שימוש בחומר הזה יהרוס את החיישן. בחיישן יש חור דרכו ניכנסים נתוני הלחץ והטמפרטורה . סתימת החור תהרוס אותו.
4. מחיר חיישן מקורי יכול להגיע למעל 1000 שקלים. קיימים בשוק חיישנים תחליפיים במחיר נמוך בהרבה שיודעים להיסתנכרן למערכות הקיימות ברכב . אין כל בעייה לסנכרן חיישן אחד חליפי לכל המקוריים הקיימם ברכב. זאת אומרת שבשלושה גלגלים יכולים להיות חיישנים מקוריים ובגלגל אחד חיישן תחליפי.
5. בגדול, חיישן ברכב אמריקאי יתריע ברגע שיזהה ירידה של 20% בלחץ האויר בגלגל. חיישן אירופאי יתריע ברגע שיזהה ירידה של 10% בלחץ האויר בגלגל.
לגבי רכב יפני ? אני חושב שתלוי בתקינה , אמריקאית או אירופאית.
6. הרבה פעמים נדלקת נורת התראה בלוח השעונים למרות שארבעת הצמיגים עם לחץ אויר תקין. הסבירות היא שקיים חיישן נוסף בגלגל הרזרבי ובמיוחד אלה בגודל מלא .