צפייה בגרסה מלאה : עזרתכם באבחון תקלת מצבר לא שגרתית
שלומות,
מיצובישי סופר-לנסר 96' שמורה, מטופלת ואמינה למשעי, התניעה אתמול בערב כרגיל בנגיעה ויצאה לנסיעה מראשל"צ צפונה על כביש 4. מיכל הדלק היה כמעט ריק ולכן נכנסתי לתדלק בבני-ברק, מול המפעל של קוקה קולה.
כעבור מספר דקות, בסיום התדלוק, המכונית סירבה להתניע כאשר היא משמיעה תקתוקים עצבניים ולוח השעונים מהבהב. בעזרתם של ארגון 'ידידים' התנעתי תוך דקות עם כבלים שהיו ברכב והמשכתי בנסיעה של חצי שעה נוספת לנתניה. עם ההגעה ניסיתי לכבות ולהתניע שוב - אותו דבר, תקתוקים וזהו. מתניעה רק עם כבלים.
ידוע כי המצבר (וולטה 60A) משנת 2011, כלומר ישן מספיק בתיאוריה כדי להתפגר. ידוע גם שלפני שנה וחצי הוחלף האלטרנטור לאחד משופץ. מתח המצבר במנוע כבוי עומד על 12.5 וולט.
המכונית חונה בניחותא, כך שאין דחיפות ויש זמן לדיאגנוסטיקה. לפני שאני רץ לקנות מצבר חדש, הייתי רוצה לשלול בעיית טעינה או תקלות נוספות שעשויות היו להוביל לכשל הזה. מאד מוזר בעיניי שלא נראה שום רמז לבעיה במצבר עד כה, ופתאום ככה באמצע החיים, אחרי רבע שעה של נסיעה, הוא מחליט להתפגר.
אשמח לשמוע את דעתכם - מה לעזאזל קרה פה ומה הייתם ממליצים לבדוק כעת? :confused:
החשוד המיידי הוא האלטרנטור, כדאי לבדוק טעינה בזמן עבודת המנוע, עוד דבר קורה גם ליפעמים שאחרי כיבוי המנוע האלטרנטור ממשיך לצרוך חשמל ומרוקן את המצבר.
הייתי בודק כהתחלה את נעלי הכבל. ודא שהן מהודקות היטב, ואם הן יצוקות על הכבל, תחליף אותן.
בדוק מתח עם רב מודד בזמן סטרטר (או שאין סטרטר?), מתחת ל10 לא תקין.
לכל חשמלאי רכב אן מתקין מצברים יש מכשור לבדיקת מצבר וטעינה. גש לאחד מהם לבדיקה.
שה כמובן אחרי שבדקת נעלי כבל וברים ברורים שכאלו.
חנן-ג'יפולוג
10-09-16, 03:05
הייתי בודק כהתחלה את נעלי הכבל. ודא שהן מהודקות היטב, ואם הן יצוקות על הכבל, תחליף אותן.
מה שהוא אמר, ותניח בזהירות אצבע על הקטבים לאחר נסיון התנעה. אם אחד מהם חם יש בו בעייה, שבד"כ נובעת מקורוזיה בין קוטב המצבר לנעל הכבל.
מה לא שיגרתי בזה שמצבר בן שש הולך? הבדיקות הן - להניע (גם עם כבלים) ולבדוק מתח טעינה, זה יתן לך כיוון כללי האם לגשת לחשמלאי או למתקין מצברים, שם כבר גם יבצעו לך בדיקת עומס שכנראה תיכשל בה.
המצבר בן 5. ינוח בשלום על משכבו.
אחרי שתחליף אותו, תחליט אם לחפש תקלות.
אסף.
מתח של 12.5v על מצבר טעון לא מהווה אינדיקציה, תבדוק מה המתח כאשר האורות דולקים. אם המתח נופל ביותר מ 0.1 או 0.2 אז המצבר לא טעון או מת.
תניע ותבדוק מתח טעינה, אמור להיות מעל 13.8v בזמן טעינה ו מעל 14 כשמצבר טעון לגמרי.
אם אלו הערכים שאתה מקבל ועדיין יש בעיה אז המצבר מת, אם לא אז יכול להיות אלטרנטור ויכול להיות מצבר מעמיס.
Sent from my I960 using Tapatalk
תודה על התגובות הזריזות.
נעלי הכבל נבדקו עוד אתמול, הן במצב חדש ללא טיפת קורוזיה ומהודקות היטב.
כשאתם מדברים על בדיקת טעינה - היכן יש למדוד אותה? אני אמנם רגיל לעבוד עם רב-מודד, אבל אין לי הרבה נסיון בתחום החשמל לרכב.
במקרה הגרוע תמיד אפשר להתניע עם כבלים ולנסוע לחשמלאי שלי, אבל הוא בפ"ת והייתי מעדיף לעשות את מה שאפשר בבית.
מצבר מ-2011 הוא כמובן החשוד המיידי. אם זה רכב שמשמש אותך ליום-יום אני הייתי מצדיע לו לשלום, מודה לו על שירות יוצא דופן, ומחליף למצבר חדש כדי שזה לא יתפוס אותך בפינה אפלה בלי עזרת ידידים. ועכשיו לשאלתך ...
אם יש לך רב מודד, אז ככה:
בדוק מתח על הקטבים עצמם (לא על נעלי הכבל) כאשר הכל כבוי
אותו הדבר עם סוויץ' פתוח ואורות דלוקים
אם יש פער משמעותי - מצבר מת או לא טעון. כדי להבחין בין השניים צריך להתניע ולבדוק שוב מתח על הקטבים: 13.7-14 וולט ישלחו את המצבר למנוחה נכונה ...
אם אין פער משמעותי על קטבי המצבר, חזור על הבדיקה מנקודה אחרת במערכת החשמל - למשל שקע המצית. אם יש פער משמעותי בין התוצאות על גבי הקטבים לתוצאות על שקע המצית, יש לך בעיית כבילה... במקרה זה בדיקה זריזה ראשונית היא לבדיוק אם יש מפל מתח (כשהאורות דלוקים) בין המינוס בקוטב של המצבר לשלדדה ולמינוס של שקע המצית
בהצלחה :)
על ההדקים של המצבר
Sent from my I960 using Tapatalk
שים לב מה כתבו לך, אף אחד פה לא חושד בטעינה.
אתה כותב שבמנוע כבוי המצבר נותן 12.5v, מצויין,
תבדוק את המתח, על המצבר, בזמן נסיון התנעה, או פשוט תדליק אורות ( שבמנוע כבוי).
אם יש נפילת מתח משמעותית, זה מצבר שגמר את חייו.
חנן-ג'יפולוג
10-09-16, 11:52
נעלי הכבל נבדקו עוד אתמול, הן במצב חדש ללא טיפת קורוזיה ומהודקות היטב.
איך בדקת קורוזיה? הקורוזיה שמעניינת אותך היא לא זו שרואים בעין.
אם יש לך רב מודד, אז ככה:
אם יש נפילת מתח משמעותית, זה מצבר שגמר את חייו.
בהתאם להוראות, מדדתי על הדקי המצבר:
מנוע כבוי עם סוויץ' סגור - 12.35
מנוע כבוי עם סוויץ' פתוח - 11.80
מנוע כבוי עם פנסים דולקים - 8.00
בזמן התנעה עם כבלים (רגעי) - 10.00
מנוע עובד - 14.10
מנוע עובד עם פנסים דולקים - 13.80
מה ניתן להסיק מהנתונים לעיל אודות המצבר והטעינה?
איך בדקת קורוזיה? הקורוזיה שמעניינת אותך היא לא זו שרואים בעין.
הנחתי שהתכוונת לחמצון הטיפוסי שרואים לעתים קרובות על הדקי מצברים. במקרה שלי הורדתי את נעלי הכבל - גם הם וגם ההדקים נקיים (על פניו) ולא מראים סימני התחמצנות, משקעים או לכלוך. מה הולך שם ברמה המולקולרית אינני יודע.
חנן-ג'יפולוג
10-09-16, 18:15
הטעינה בסדר.
המצבר גמור.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
הטעינה בסדר.
המצבר גמור.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
+1
חפש מצבר חדש
כמו שכתבו ...
ואגב, זו תקלה שגרתית ואופיינית לסיום חייו של המצבר.
תודה לכולם. מחר אקנה מצבר חדש ואני מקווה שבכך יסגר העניין.
זו לא המכונית הראשונה שלי ולא המצבר הראשון ששובק, עד כה זה תמיד היה תהליך הדרגתי. מתניע חלש, או פעם כן פעם לא, או רדיו/לוח שעונים מהבהב - סבבה. מתניע בחצי סיבוב וטס על הכביש כאילו הכל בסדר רק כדי למות כעבור רבע שעה - את זה עוד לא היה לי.
בפן החיובי, זו הייתה התנסות ראשונה ונחמדה עם 'ידידים', וגם למדתי איך עושים בדיקת טעינה. כבר מרגיש חכם יותר. :D
עבר שבוע, המצבר הוחלף ובינתיים לא נרשמו תקלות נוספות.
החלטתי שזו הזדמנות טובה לנקות את מערכת החשמל של הרכב ולהסיר את כל ההתקנות המקומיות שבוצעו ע"י הבעלים הקודמים. זה מה שיצא החוצה, אם מישהו צריך משהו מהרכיבים האלה - דברו איתי בפרטי:
https://s11.postimg.org/95agl71er/IMG_1578.jpg
ספר הרכב מציין בפירוש שהסופר-לנסר דורש מצבר 36, 48 או 52 אמפר. המצבר הישן היה 60 וגם בכל החנויות בהן ביקרתי הסתכלו עליי כמו על חייזר כששאלתי אם יש להם מצבר מתאים שקרוב יותר לערכים הנקובים. בישראל החליטו שצריך 60 אז 60, מה היפנים האלה כבר יודעים.
רכישת מצבר בנתניה זו חווייה מפוקפקת, נראה שהתחום הזה ריכז את השמנא והסלתא של מומחי הרכב בישראל. לתושבי העיר יש למעשה שתי אופציות, 'חיים מצברים' ו'יוסי מצברים' שיושבים זה לצד זה באזה"ת הישן. אצל חיים המחירים גבוהים באופן תמוה, בעוד שאצל יוסי שלושת הג'נטלמנים המובטלים בדלפק לא היו במצב רוח של מכירות באותו יום, לכן אפילו לא הצלחתי לקבל הצעת מחיר. עד שאלמד לדבר כמו 'אחשלו' ולקבל יחס הולם, נסעתי לאחים חדד בכפ"ס ורכשתי שם את המצבר במחיר נח ועם שירות סביר פלוס.
boaz avrahami
19-09-16, 12:10
יש לך בנתניה גם סניף גדול של שנפ
בלי להכליל... מצברים... נתניה... לא רוצים למכור... מי אמר פשע מאורגן / מכבסת מזומנים...?
בלי קשר, יש סיכוי טוב שמרכיבים מצבר גדול מהנחיית היצרן בגלל מאזן טעינה גבולי בהפעלת מזגן. נתקלתי בזה בכלי רכב אחרים.
אסף.
בלי להכליל... מצברים... נתניה... לא רוצים למכור... מי אמר פשע מאורגן / מכבסת מזומנים...?
בלי קשר, יש סיכוי טוב שמרכיבים מצבר גדול מהנחיית היצרן בגלל מאזן טעינה גבולי בהפעלת מזגן. נתקלתי בזה בכלי רכב אחרים.
אסף.
הכללה ממש מקוממת, לא יודע באיזה גישה באת אבל ״יוסי מצברים״ תמיד היה בסדר, רכשתי ממנו כמה מצברים בעבר וזה שאין פינת קפה ומכונת אספרסו לממתינים כנראה מתבטא בזה שהמחיר שלו זול והשירות מהיר. לא פשע ולא מאורגן.
אם בא לך קפה וחדר המתנה אז באיזור התעשיה החדש יש לך את צ׳קאפ שבזמנו הציעו מצבר בגרוש וחצי ולמי שהחליף סט צמיגים, את אוטו דיפו שלפעמים מציעים מבצעים ואת הרשת החדשה בהום סנטר. יש לי בראש לפחות עוד 10 מקומות לקנות מצבר בעיר הזאת. לנסוע לכפר סבא בשביל מצבר..? איך אומרים אצלכם בFXP? סליחה - CF, פחחחח..
Sent from my iPhone using Tapatalk
1. שים לב למי אתה מגיב.
2. האישיוז הפרטיים שלך עם הפורום המקביל לא שייכים לשרשור הזה.
3. בתוך כל התגובה שלך יש בערך 10% התייחסות לדברים שכתבתי, את השאר השלמת מדמיונך הפורה.
4. אולי יש בעיר עוד עשרה מקומות, אבל כנהוג אצלנו - מסתכלים על המלצות בפורומים. אלו מובילות ברוב המקרים אל שני המקומות לעיל ולשנפ. ברכב המדובר לא ראיתי סיבה להשקיע בשנפ, לכן נותרתי עם שני האחרים.
בסופו של דבר, אם שני בעלי עסקים גדולים יושבים במרחק שני בניינים זה מזה - הסבירות גבוהה שהמחירים שלהם בקצה התחתון של הסקאלה יהיו דומים. היה לי את המחיר של חיים, תיארתי לעצמי שאצל יוסי זה יהיה משהו קרוב, ובכפ"ס זה עדיין היה זול ב-10% גם אחרי הוצאות דלק. בתור בונוס דיברו איתי כמו עם לקוח ולא עם איזה מטרד אשכנזי שמסתובב להם בין הרגליים, ומרכישות שביצעתי שם בעבר ידעתי שיש לאן לחזור במקרה של תקלה. אם אני לא יכול לקבל יחס משלושה מוכרים מובטלים שמשחקים עם הטלפון כשיש לקוח בחנות - למה כבר אפשר לצפות ביום בו אצטרך לממש את האחריות?
יש סיכוי טוב שמרכיבים מצבר גדול מהנחיית היצרן בגלל מאזן טעינה גבולי בהפעלת מזגן. נתקלתי בזה בכלי רכב אחרים.
זה מה שגם אני חשבתי, היות ויש ברכב מזגן בהתקנה מקומית של אלכס. העניין הוא שאת הנתון המקורי לקחתי מספר הרכב בעברית, כך שציפיתי מהיבואן שכבר יקח זאת בחשבון בעת התרגום או עריכת הגרסה המקומית.
עם איך שאתה מדבר, פה ובפורום השני, ולא רק בשרשור הזה - אני לא מופתע שהתייחסו אליך כאל "מטרד אשכנזי שמסתובב להם בין הרגליים".
בתור אשכנזי מובהק, עם משקפיים והכל, אני יכול לומר לך שלאף אחד לא יתחשק לעזור לך עם גישה מתנשאת כזו, ללא קשר לתחום עבודתו או למוצאו.
יום טוב והמשך שבוע נפלא.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
20-09-16, 15:25
חדל.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
לאף אחד לא יתחשק לעזור לך עם גישה מתנשאת כזו, ללא קשר לתחום עבודתו או למוצאו.
אני: "בוקר טוב, יש לכם מצבר שמתאים למיצובישי סופר-לנסר?"
מוכר:
אני:
מוכר: אה כן... 60 אמפר... אחי בו'נה מה עם שמעון? (החלק הזה כבר לא כוון אליי)
אני: אוקיי, מה המחיר?
מוכר:
אני: (זורק מבט מלא תקווה אל מוכר ב' שעומד חצי מטר ליד ושמע את השיחה)
מוכר ב':
מוכר ג':
אני: (מסתובב ויוצא, לאחר שהשיחה התכליתית הזאת לקחה בערך שלוש דקות.)
אין מה לומר, אכן גישה מתנשאת מצדי. מה חשבתי לעצמי כשבאתי וסיפרתי על זה בפורום.
elephant man
20-09-16, 23:28
תתחדש על המצבר.
תוסיף עוד בדיקה לרשימה- חיבורי מינוס(-) לשלדה.
למרות שאין אינדיקציה מהסימפטומים שתיארת, זוהי בדיקה פשוטה (עוקבים אחרי הכבל עד לנקודת החיבור לשלדה ומנערים).
אצלי ברכב פתחתי כל מגע כזה, שייפתי עם נייר לטש את המגעים לחשיפת מתכת נקייה והידקתי חזרה.
יש רכבים שבהם אוזן הכבל הארקה המתכתי מחבר אל הכבל רק בלחיצה ע"י יצרן הרכב/כבל
ובמשך השנים מגעו החשמלי אינו טוב.
לכן אם כבר חושדים בהארקת מרכב (בודי) או מנוע לקויה ואכן יש אוזן כזאת, אז אני ממליץ
לקלף קצת את בידוד הכבל, ליד האוזן וכך יחשפו גידי הנחושת של הכבל, לנקותם ביחד עם האוזן ולבצע הלחמת בדיל
ביניהם לקבלת חיבור חשמלי מושלם.
בעברי, כבר נתקלתי כמה פעמים בבעיות שנגרמו רק בגלל נארקה לקויה מחיבור האוזן אל הכבל עצמו.
בברכה - רפי לין110808
בעברי, כבר נתקלתי כמה פעמים בבעיות שנגרמו רק בגלל נארקה לקויה מחיבור האוזן אל הכבל עצמו.
מהן בעצם ההשלכות של הארקה לקויה? במה זה יכול להתבטא?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.