החשוד המיידי הוא האלטרנטור, כדאי לבדוק טעינה בזמן עבודת המנוע, עוד דבר קורה גם ליפעמים שאחרי כיבוי המנוע האלטרנטור ממשיך לצרוך חשמל ומרוקן את המצבר.
שלומות,
מיצובישי סופר-לנסר 96' שמורה, מטופלת ואמינה למשעי, התניעה אתמול בערב כרגיל בנגיעה ויצאה לנסיעה מראשל"צ צפונה על כביש 4. מיכל הדלק היה כמעט ריק ולכן נכנסתי לתדלק בבני-ברק, מול המפעל של קוקה קולה.
כעבור מספר דקות, בסיום התדלוק, המכונית סירבה להתניע כאשר היא משמיעה תקתוקים עצבניים ולוח השעונים מהבהב. בעזרתם של ארגון 'ידידים' התנעתי תוך דקות עם כבלים שהיו ברכב והמשכתי בנסיעה של חצי שעה נוספת לנתניה. עם ההגעה ניסיתי לכבות ולהתניע שוב - אותו דבר, תקתוקים וזהו. מתניעה רק עם כבלים.
ידוע כי המצבר (וולטה 60A) משנת 2011, כלומר ישן מספיק בתיאוריה כדי להתפגר. ידוע גם שלפני שנה וחצי הוחלף האלטרנטור לאחד משופץ. מתח המצבר במנוע כבוי עומד על 12.5 וולט.
המכונית חונה בניחותא, כך שאין דחיפות ויש זמן לדיאגנוסטיקה. לפני שאני רץ לקנות מצבר חדש, הייתי רוצה לשלול בעיית טעינה או תקלות נוספות שעשויות היו להוביל לכשל הזה. מאד מוזר בעיניי שלא נראה שום רמז לבעיה במצבר עד כה, ופתאום ככה באמצע החיים, אחרי רבע שעה של נסיעה, הוא מחליט להתפגר.
אשמח לשמוע את דעתכם - מה לעזאזל קרה פה ומה הייתם ממליצים לבדוק כעת?![]()
החשוד המיידי הוא האלטרנטור, כדאי לבדוק טעינה בזמן עבודת המנוע, עוד דבר קורה גם ליפעמים שאחרי כיבוי המנוע האלטרנטור ממשיך לצרוך חשמל ומרוקן את המצבר.
RAM 3500 on "35
הייתי בודק כהתחלה את נעלי הכבל. ודא שהן מהודקות היטב, ואם הן יצוקות על הכבל, תחליף אותן.
שמוליק טיולי ג'יפים - https://www.facebook.com/profile.php?id=100090887897260
בדוק מתח עם רב מודד בזמן סטרטר (או שאין סטרטר?), מתחת ל10 לא תקין.
לכל חשמלאי רכב אן מתקין מצברים יש מכשור לבדיקת מצבר וטעינה. גש לאחד מהם לבדיקה.
שה כמובן אחרי שבדקת נעלי כבל וברים ברורים שכאלו.
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
מה לא שיגרתי בזה שמצבר בן שש הולך? הבדיקות הן - להניע (גם עם כבלים) ולבדוק מתח טעינה, זה יתן לך כיוון כללי האם לגשת לחשמלאי או למתקין מצברים, שם כבר גם יבצעו לך בדיקת עומס שכנראה תיכשל בה.
המצבר בן 5. ינוח בשלום על משכבו.
אחרי שתחליף אותו, תחליט אם לחפש תקלות.
אסף.
מתח של 12.5v על מצבר טעון לא מהווה אינדיקציה, תבדוק מה המתח כאשר האורות דולקים. אם המתח נופל ביותר מ 0.1 או 0.2 אז המצבר לא טעון או מת.
תניע ותבדוק מתח טעינה, אמור להיות מעל 13.8v בזמן טעינה ו מעל 14 כשמצבר טעון לגמרי.
אם אלו הערכים שאתה מקבל ועדיין יש בעיה אז המצבר מת, אם לא אז יכול להיות אלטרנטור ויכול להיות מצבר מעמיס.
Sent from my I960 using Tapatalk
תודה על התגובות הזריזות.
נעלי הכבל נבדקו עוד אתמול, הן במצב חדש ללא טיפת קורוזיה ומהודקות היטב.
כשאתם מדברים על בדיקת טעינה - היכן יש למדוד אותה? אני אמנם רגיל לעבוד עם רב-מודד, אבל אין לי הרבה נסיון בתחום החשמל לרכב.
במקרה הגרוע תמיד אפשר להתניע עם כבלים ולנסוע לחשמלאי שלי, אבל הוא בפ"ת והייתי מעדיף לעשות את מה שאפשר בבית.
מצבר מ-2011 הוא כמובן החשוד המיידי. אם זה רכב שמשמש אותך ליום-יום אני הייתי מצדיע לו לשלום, מודה לו על שירות יוצא דופן, ומחליף למצבר חדש כדי שזה לא יתפוס אותך בפינה אפלה בלי עזרת ידידים. ועכשיו לשאלתך ...
אם יש לך רב מודד, אז ככה:
בדוק מתח על הקטבים עצמם (לא על נעלי הכבל) כאשר הכל כבוי
אותו הדבר עם סוויץ' פתוח ואורות דלוקים
אם יש פער משמעותי - מצבר מת או לא טעון. כדי להבחין בין השניים צריך להתניע ולבדוק שוב מתח על הקטבים: 13.7-14 וולט ישלחו את המצבר למנוחה נכונה ...
אם אין פער משמעותי על קטבי המצבר, חזור על הבדיקה מנקודה אחרת במערכת החשמל - למשל שקע המצית. אם יש פער משמעותי בין התוצאות על גבי הקטבים לתוצאות על שקע המצית, יש לך בעיית כבילה... במקרה זה בדיקה זריזה ראשונית היא לבדיוק אם יש מפל מתח (כשהאורות דלוקים) בין המינוס בקוטב של המצבר לשלדדה ולמינוס של שקע המצית
בהצלחה![]()
על ההדקים של המצבר
Sent from my I960 using Tapatalk
שים לב מה כתבו לך, אף אחד פה לא חושד בטעינה.
אתה כותב שבמנוע כבוי המצבר נותן 12.5v, מצויין,
תבדוק את המתח, על המצבר, בזמן נסיון התנעה, או פשוט תדליק אורות ( שבמנוע כבוי).
אם יש נפילת מתח משמעותית, זה מצבר שגמר את חייו.
בהתאם להוראות, מדדתי על הדקי המצבר:
מנוע כבוי עם סוויץ' סגור - 12.35
מנוע כבוי עם סוויץ' פתוח - 11.80
מנוע כבוי עם פנסים דולקים - 8.00
בזמן התנעה עם כבלים (רגעי) - 10.00
מנוע עובד - 14.10
מנוע עובד עם פנסים דולקים - 13.80
מה ניתן להסיק מהנתונים לעיל אודות המצבר והטעינה?
הנחתי שהתכוונת לחמצון הטיפוסי שרואים לעתים קרובות על הדקי מצברים. במקרה שלי הורדתי את נעלי הכבל - גם הם וגם ההדקים נקיים (על פניו) ולא מראים סימני התחמצנות, משקעים או לכלוך. מה הולך שם ברמה המולקולרית אינני יודע.
הטעינה בסדר.
המצבר גמור.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
כמו שכתבו ...
ואגב, זו תקלה שגרתית ואופיינית לסיום חייו של המצבר.
תודה לכולם. מחר אקנה מצבר חדש ואני מקווה שבכך יסגר העניין.
זו לא המכונית הראשונה שלי ולא המצבר הראשון ששובק, עד כה זה תמיד היה תהליך הדרגתי. מתניע חלש, או פעם כן פעם לא, או רדיו/לוח שעונים מהבהב - סבבה. מתניע בחצי סיבוב וטס על הכביש כאילו הכל בסדר רק כדי למות כעבור רבע שעה - את זה עוד לא היה לי.
בפן החיובי, זו הייתה התנסות ראשונה ונחמדה עם 'ידידים', וגם למדתי איך עושים בדיקת טעינה. כבר מרגיש חכם יותר.![]()
עבר שבוע, המצבר הוחלף ובינתיים לא נרשמו תקלות נוספות.
החלטתי שזו הזדמנות טובה לנקות את מערכת החשמל של הרכב ולהסיר את כל ההתקנות המקומיות שבוצעו ע"י הבעלים הקודמים. זה מה שיצא החוצה, אם מישהו צריך משהו מהרכיבים האלה - דברו איתי בפרטי:
ספר הרכב מציין בפירוש שהסופר-לנסר דורש מצבר 36, 48 או 52 אמפר. המצבר הישן היה 60 וגם בכל החנויות בהן ביקרתי הסתכלו עליי כמו על חייזר כששאלתי אם יש להם מצבר מתאים שקרוב יותר לערכים הנקובים. בישראל החליטו שצריך 60 אז 60, מה היפנים האלה כבר יודעים.
רכישת מצבר בנתניה זו חווייה מפוקפקת, נראה שהתחום הזה ריכז את השמנא והסלתא של מומחי הרכב בישראל. לתושבי העיר יש למעשה שתי אופציות, 'חיים מצברים' ו'יוסי מצברים' שיושבים זה לצד זה באזה"ת הישן. אצל חיים המחירים גבוהים באופן תמוה, בעוד שאצל יוסי שלושת הג'נטלמנים המובטלים בדלפק לא היו במצב רוח של מכירות באותו יום, לכן אפילו לא הצלחתי לקבל הצעת מחיר. עד שאלמד לדבר כמו 'אחשלו' ולקבל יחס הולם, נסעתי לאחים חדד בכפ"ס ורכשתי שם את המצבר במחיר נח ועם שירות סביר פלוס.
יש לך בנתניה גם סניף גדול של שנפ
שמרו על קשר