צפייה בגרסה מלאה : סיקס מתחמם בזחילה.
הסיקס שלי, עם מנוע סטנדרטי, מניפה 7 כנפיים מהקטנות יותר, רדיאטור עם דודים מוגדלים ובלי כונס (בגלל הרדיאטור) - מתחמם בנסיעה איטית או עמידה במקום.
מחוץ לעיר לא זז מעל 80 מעלות צ׳ (180 פרנהייט) בפקקים בעיר ובנסיעה איטית בשטח יכול להגיע עד 220 פרנהייט ויותר. דקה-שתיים של סלד גבוה משפרים קצת את המצב, נסיעה מעל נגיד 40 קמש מחזירה את הטמפרטורה לסביב 180.
משאבת המים לא חדשה אבל לא נסעה הרבה, רדיאטור ומעברי מים במנוע נוקו.
על פניו, נראה שהבעיה בספיקת האוויר דרך הרדיאטור, מה אומרים?
הפתרון האולטימטיבי וה"נקי" ביותר לטעמי, הוא החלפת המניפה המכנית בחשמלית עם כונס תואם + בקר מתכוונן + רגש.
יתקבל שיפור קל בביצועי הג׳יפ (פחות מעניין), ניצול אנרגיה טוב יותר (עובד רק כשצריך) וביצועי קירור טובים יותר בעמידה וזחילה. החיסרון הוא סיבוך יחסי, יותר חשמל ועמל.
פתרון פחות נקי הוא הוספת מניפה חשמלית קטנה יותר עם מתג ידני או טרמוסטט בנוסף למניפה המכנית. הפתרון ייתן מענה ואולי הכי אמין עקב הכפילות.
אשמח לשמוע דעות ותובנות.
תודה.
בעז
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
המכאני הכי אמין והכי יעיל.. החשמלי מועד לפורענות.
באיזה נוזל קירור אתה משתמש? יש סימנים של התחממות מעבר לאינדיקציה של השעון? מה הסיכויי שהוא מזייף?
AvigdorAharon
22-10-16, 22:36
תמצא כונס או שתבנה אצל פחח מיזוג אוויר כונס מפח.
סיקס תקין לא מתחמם!
אביגדור
המכני הכי אמין, כן. הכי יעיל, ממש לא. אבל זה משני ברכב טיולים, צריכת דלק וביצועים מעניינים אותי פחות.
שעון החום חדש, הרגש בפלאנג'. בפעם האחרונה שחשבתי שהשעון מזייף, זה עלה לי בראש מנוע וגרירה מהנגב. נוזל קירור איכותי.
כונס סטנדרטי של סיקס לא מתאים כי הדודים של הרדיאטור אצלי גדולים יותר, ובולטים לכיוון המנוע.
בניית כונס קאסטום היא אופציה. גם החלפת הרדיאטור לסטנדרטי היא אופציה, אולי נכונה יותר.
היו לי סיקסים שלא מתחממים לעולם. היתה להם מניפה בעלת 7 או 8 כנפיים בגודל של תחנת רוח של דון קישוט והם גם נסעו בהתאם (שלא לדבר על רעש של וולוו 740). בנימה יותר רצינית, עקב גמישות השלדה המניפות האלו פוגשות את הרדיאטור לפעמים והוא יוצא מהמפגש פגוע ובוכה בדמעות ירוקות. לדעתי זו קומבינה ישראלית - מעולם לא ראיתי סבן או סקרמבלר עם מניפה כזו גדולה.
אין ספק שמניפה ענקית עושה את העבודה אבל יש לה חסרונות שכבר קשה לחיות איתם.
מבקש לחדד את השאלה - האם לדעתכם הבעיה נובעת מזרימת האוויר?
אם כן - מה הפתרון היעיל, הזול, האמין, הקל ליישום והמוכח?
תנקס
בעז
בפגארו שהיה לי הייתה בעיה דומה מאוורר חשמלי עם כונס פתר את הבעיה בסיקס הנוכחי גם חשמלי עובד מעולה
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
כן, בוזי, זה נובע מזרימת אויר.
אביגדור הציע לך את הפתרון.
חשמלי בנוסף למכאני עלול לחסום זרימת אוויר
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
הכונס הוא קריטי.
אם כונס סטנדרטי לא מתאים, תבנה כונס קאסטום.
לגבי מפגש המניפה ברדיאטור - בעיה ידועה בסיקסים, שכל-כולה מגיעה מהכיוון של תושבות מנוע עייפות.
יש לזה פתרונות כמו פס פלדה שמותקן לרוחב על הרדיאטור, אפשר גם עם באמפסטופ קטן מגומי שממוקם מול המניפה.
חשמלי בנוסף למכאני עלול לחסום זרימת אוויר
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
כשהוא מגיע למצב שהטמפרטורה עולה בגלל חסימת מעבר אוויר הוא ייכנס לפעולה ואז זה בטל בשישים
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
תודה על ההתייחסויות.
אכן קניתי כונס לאחרונה וגיליתי שהוא לא מתאים.
אני אבדוק מה יותר נכון - לבנות כונס קאסטום לרדיאטור קאסטום בן ככה וככה שנים שכבר תוקן אי אילו פעמים, או לקנות רדיאטור 3 שורות נחושת סטנדרטי מסאמיט שיתאים לכונס סטנדרטי, ושלום על ישראל.
בעיקרון מעדיף להיצמד לחלפים זמינים ולא להשתגע.
כשהגיע אליך היה מצוייד בוונטה חשמלית נוספת למכאני ?
אצלי היה מתחמם במצבים כאלו בעיקר לקראת הסוף של המנוע (הקודם) שהיה בדיעבד עם סדק בצילינדר, אז הוספתי וונטה חשמלית כדי לקרר בזחילה.
למיטב זכרוני היא לא הייתה בשימוש על המנוע החדש והוא לא היה מתחמם יתר על המידה עם אותה מניפה אני מבין, ללא כונס, עם רשת נחושת 3 שורות של בשן.
כשהמנוע מתחיל להתחמם, מדוד עם מד טמפ׳ א״א (״לייזר״) את הפרש הטמפרטורה בין הכניסה ליציאה של הרדיאטור.
אם הוא גדול מ12-15 מעלות בערך, הבעיה היא בספיקת הנוזל. אם קטנה מ6 מעלות בערך, הבעיה היא בספיקת האויר/ רדיאטור סתום.
אסף.
הגיע בתצורה הנוכחית - מניפה מכנית ללא כונס.
כנראה שהוא מתחמם במצבים האלה מאז שהוא אצלי ולא ידעתי.
אגב, מי שרוצה לדעת באיזו טמפרטורה ראש של סיקס מתייאש מבעליו, מוזמן לפנות בפרטי. מנועי קיטור מתבקשים לא להאדים מקנאה.
מי יכול להשאיל מד טמפרטורה אינפא אדום?
לייזר גם טוב ;)
אתה יכול לקחת רק אני לא בטוח מתי אני והמכשיר נהיה באותו מקום.
אסף.
boaz avrahami
23-10-16, 17:37
יש גם לי
אגב מכשיר זול שכדאי שיהיה בבית
בוזי,
יש לי לייזר ולפי החתימה שלך, אתה 20 דקות ממני.
אתה מוזמן לפנות בפרטי
נתקלתי בבעיה דומה כמה פעמים בפרייבטים אבל אף פעם לא בסיקס.
זה תמיד תמיד היה משאבת מים נוזלת או עייפה. אבל שוב נתקלתי בזה רק בפרייבטים
בהצלחה
AvigdorAharon
25-10-16, 12:48
אני לא מצליח להבין מדוע אתם מתעקשים להחליף מניפת ברזל מכאנית במניפה חשמלית,
לאחר המון שנים עם שני רכבים בעלי מנוע 6 טורי ומערכת קירור תקינה, המניפה המכאנית לא הכזיבה.
בפעמיים ששעון החום עלה, הייתה בעיה אמיתית (פעם אחת ראש מנוע, פעם נוספת רצועה קרועה).
אם זה לצורך הפרויקט, סבבה, אם לא, תמצאו את הבעיה האמיתית.
...my two cents
אביגדור
מוני אורבך
25-10-16, 13:18
מנסיוני בסיקסים (מעל 15 שנה..)
סיקס תקין לא מתחמם, פשוט כך.
ולא משנה גודל המניפה.
יחידת הקירור בסיקס היא over kill מטורף (ובצדק)
הרדיטור גדול בהרבה מהדרוש, והמניפה יותר ממספקת את הדרוש.
אם סיקס מתחמם, מניפה חשמלית לא תשפר את המצב (אלא אם היא בנוסף לקימת, אבל אז זה פלסטר לחולה סרטן)
מניפה חשמלית במקרה הטוב,רק קרובה ליכולת של המניפה המכנית לא יותר.
אתה חייב למצוא מה נדפק במערכת, ויתכן וכמה דברים נדפקו.
אם נסעת על מים רגלים או "מי קירור צבעונים" הרדיטור שלך סתום והמשאבה מלאה חורי קווטציה, מה שמוריד מאוד מהיעילות שלה.
גם אם "ניקית" את הרדיטור, לא בטוח שהוא באמת נקי.
חבר שלי במשך שנים נסע עם סיקס מתחמם, מה לא ניסה החליף טרמוסטט ומשאבה וניקה רדיאטור, כלום לא עזר.
בסוף הוא החליף את הרדיטור ש"נוקה" בחדש שלוש שורות, ופתאום הכל קריר ונעים.
בקיצור, קח את הענין כפרויקט ולך מהקל לכבד.
1. טרמוסטט חדש, ניקוי יסודי של כל המערכת, והכנסת נוזל קירור איכותי
2. בדיקת (על ידי פירוק) המשאבה והחלפה בחדשה אם יש קווטציות
3. אם הרדיטור סתם נקה (עדיף להחליף) רדיאטור.
4. בדיקת תזמון
5. בדיקת ראש מנוע.
אגב ניחוש שלי, משאבת מים לא יעילה.
אביגדור, אין ויכוח שסיקס סטנדרטי ותקין לא מתחמם.
כרגע המציאות טיפה יותר מורכבת, המנוע לא חדש, הכונס לא תואם לרדיאטור הלא סטנדרטי ועוד כהנה וכהנה.
אני מחפש מה יפתור את הבעייה בדרך הקצרה והיעילה.
עדכונים אחרי שאמדוד את הפרש הטמפרטורות ברדיאטור.
מוני תודה על הפירוט.
הג׳יפ קיבל ממש לאחרונה תיקון ראש מנוע, צינורות מים, פלאנג׳, טרמוסטט, ניקוי מעברי מים וניקוי רדיאטור שאני לא יודע מה הוא שווה. משאבת מים שווה בדיקה.
אתחיל כאמור במדידת הפרשי הטמפ. החשודה הבאה היא המשאבה.
מנסיוני בסיקסים (מעל 15 שנה..)
סיקס תקין לא מתחמם, פשוט כך.
ולא משנה גודל המניפה.
יחידת הקירור בסיקס היא over kill מטורף (ובצדק)
הרדיטור גדול בהרבה מהדרוש, והמניפה יותר ממספקת את הדרוש.
אם סיקס מתחמם, מניפה חשמלית לא תשפר את המצב (אלא אם היא בנוסף לקימת, אבל אז זה פלסטר לחולה סרטן)
מניפה חשמלית במקרה הטוב,רק קרובה ליכולת של המניפה המכנית לא יותר.
אתה חייב למצוא מה נדפק במערכת, ויתכן וכמה דברים נדפקו.
אם נסעת על מים רגלים או "מי קירור צבעונים" הרדיטור שלך סתום והמשאבה מלאה חורי קווטציה, מה שמוריד מאוד מהיעילות שלה.
גם אם "ניקית" את הרדיטור, לא בטוח שהוא באמת נקי.
חבר שלי במשך שנים נסע עם סיקס מתחמם, מה לא ניסה החליף טרמוסטט ומשאבה וניקה רדיאטור, כלום לא עזר.
בסוף הוא החליף את הרדיטור ש"נוקה" בחדש שלוש שורות, ופתאום הכל קריר ונעים.
בקיצור, קח את הענין כפרויקט ולך מהקל לכבד.
1. טרמוסטט חדש, ניקוי יסודי של כל המערכת, והכנסת נוזל קירור איכותי
2. בדיקת (על ידי פירוק) המשאבה והחלפה בחדשה אם יש קווטציות
3. אם הרדיטור סתם נקה (עדיף להחליף) רדיאטור.
4. בדיקת תזמון
5. בדיקת ראש מנוע.
אגב ניחוש שלי, משאבת מים לא יעילה.
הכל אמת מוני, למעט משפט אחד המסומן באדום.
כנראה שנסיוני לא נופל משלך, ומסקנותי, בהתבסס על עובדות - שונות.
מניפה חשמלית של מונדיאו עם הכונס שלה על מנוע CJ עם כונס, נותנת CFM גדול יותר בסל"ד של עד 1800 סל"ד מנוע, ומקררת באופן יעיל יותר.
לא נכנס לריב, ומותר לא להסכים.
כיוון שזה ויכוח עם זקן, נשאיר אותו כנראה בחוסר הסכמה.
מה הדעות לגבי האסכולה שהמניפה המכאנית מייצרת גרר גדול ומוסיפה עומס למנוע בעוד מניפה חשמלית בריאה בשילוב של אלטרנטור בריא משפרת את זרימת האוויר ומשחררת את המנוע מעומסו של זה? (בהנחה שהאלטרנטור לא מעמיס באותה מידה).
אני שואל ברצינות, לא כהתרסה. אני עדיין עם מכאנית.
מוני אורבך
26-10-16, 08:30
שמיל האם בדקת את זה כמותית?
בעבר נעשו החישובים הללו על ידי חנן והתברר שמניפה מכנית גם בטורים נמוכים יותר חזקה מחשמלית.
הסיבה שעברו לחשמלית היא יעילות לא יכולת קירור משופרת (מה שיש למכנית)
ברנגלר שלי המניפה היא חשמלית במקור.
בנסיעה מהירה (מעל שלושים קמש) המניפה אף פעם לא מופעלת, גם אם מפעלים מזגן.
בנסיעה איטית זחילה או פקקים, המניפה מופעלת לחצי דקה פעם בכמה דקות.
לא מדדתי אבל נראה לי משהו בסביבות ה 10 דקות.
גם במזג אוויר חם מאוד במקרה הכי גרוע היא מופעלת פעם בחמש דקות.
ולכן מניפה מכנית מיותרת לגמרי, היא פשוט over kill מטורף ולא יעיל.
נכון, המנוע הרבה יותר חדש, תכנון מודרני וכו, אבל מצד שני לרנגלר 200 כוח סוס לעומת 110 של סיקס.
בזמנו התקנתי מניפה חשמלית על הווגוניר (מנוע סופה). מנוע ישן אבל סוחב.
נסיעה מהירה אף פעם לא דולק. זחילה פעם בכמה דקות.
בסבן שלי מניפה מכנית טרמוסטט 82.
נסיעה מהירה לא עובר את ה 85. זחילה בכל מצב ומזג אוויר שהוא, לא עובר את ה 95.
יש לי מד חום מכני ולכן אני יודע בדיוק את טמפרטורת המים.
סיכום: מניפה מכנית ניתנת הרבה יותר אוורור ממה שצריך, אם הסיקס מתחמם הבעיה במערכת קירור לא במניפה
לגבי עומס למנוע של מניפה מכנית.. ניסיתי לנסוע עם ובלי מניפה מכנית, לא הרגשתי הבדל בכוח מנוע.
לגבי יעלות, כבר כתבתי, מניפה מכנית לא יעילה יחסית לחשמלית עובדת גם כשלא צריך.
בדיוק כך. זו הסיבה שיש בסיקסים ישראלים מערכת קירור כ"כ גדולה - היעילות שלה נמוכה והיא צריכה להיות ענקית כדי לתת מענה בכל מצב. מזכיר לכם שרוב הסיקסים יוצרו למטרות שיטור, אבטחה, ייעור, תעשייה וכיוצ"ב והדרישות היו גבוהות ומגוונות. מערכת יעילה היתה יכולה להיות קטנה יותר.
אני רק חולק על הטענה שאין שיפור בביצועים. רוב בעלי הסיקסים שהחליפו למניפה חשמלית טוענים שזה השיפור הטוב ביותר מבחינת ביצועים, ויברציות, רעש וגם צריכת דלק, במחיר של סיבוך יחסי, אמינות תאורתית פחותה וגם מחיר לא זול.
מוני, איזו מניפה והאם יש לך כונס בסבן?
כמו שאמרתי מוני.
גם הפעם אין לי שום ויכוח עם מרבית העובדות והמסקנות שלך.
רק עם עניין ה-CFM.
למיטב זכרוני גם חנן לא מדד CFM.
קשה לי להאמין שמניפה מכנית נותנת בסרק CFM גבוה ממניפה של מונדאו במהירות גבוהה.
boaz avrahami
26-10-16, 10:23
היתרון היחיד של החשמלית הוא בזחילה.
אצלי לא מצאתי שינוי בצריכת דלק אבל מצאתי שאני לא רגוע עם החשמלית וכל הזמן עם העניים על השעון ולכן חזרתי למכנית.
היחיד ? זה היתרון הכי חשוב בזחילה מאוד איטית המניפה המכנית לא מספיק טובה . לא בטוח שזה קשור לבעיה של בועז אבל בתיאוריה זה המצב
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
מוני אורבך
26-10-16, 10:53
אצלי המניפה 5 צלעות עם כונס.
כאשר קיבלתי את הרכב היתה לו נטיה לקצת התחממות.
מה זה אומר, ביום חם מאוד עליה קשה הטמפרטורה הגיעה לכ 100 מעלות.
עדין בתחום הסביר והטוב אבל מעצבן.
הרכבתי כונס, אכן עזר בקצת.
אבל עדין ביום מאוד מאוד חם עליה קשה הגיע למאה.
דווקה בזחילה אף פעם לא היתה בעיה.
קיבלתי החלטה והחלפתי את הרדיטור העייף.
עזר מאוד, הטמפרטורה לא עברה את ה 95.
אבל עדין מדי פעם היה מזנק קצת למאה לדקה שנים וחוזר ל95 (בעליות קשות יום חם מאוד וכו)
החלפתי את משאבת המים שהיתה עיפה ומלאה חורי קוטציות.
נגמר הסיפור. בין 85 ל 95 וזהו.
עכשיו גם אם הוא נמצא ב 95 רכב עומד הוא מתקרר חזרה ל 85 תוך דקה שנים.
נסיעה מהירה לא עובר 85
זחילה או עמידה, לא עובר את ה 85.
בקיצור גם אם אזרום אתכם ונגיד שבטורים נמוכים החשמלית יותר טובה, עדין המכנית מספיק טובה לקרר את המנוע בזחילה.
אם המנוע מתחמםף יש בעיה ברדיאטור או במשאבה או במעברי המים.
סיקס שאי פעם נסע זמן מה עם מים רגלים או "מי קרור צבעונים" המשאבה שלו דפוקה מקווטציה וחלודה, והרדיאטור סתום.
ואז תכניס שלושה מאווררים חשמלים ועדין תהיה נטיה להתחממות.
לגבי יותר כוח מנוע בלי מניפה, אני לא הרגשתי הבדל משמעותי.
לגבי הרעש, בוגוניר אכן היה הבדל, בסיקס הפתוח עם כל הרעש מסביב, אני לא הרגשתי בהבדל
הכלל הוא פשוט:
מתחמם בזחילה: משאבת מים ו\או רדיאטור
מתחמם בנסיעה מהירה רדיאטור ואולי גם משאבת מים.
בדרך כלל הם הולכים יד ביד, רדיאטור סתום מצביע גם על משאבה דפוקה.
חברה אל תחסכו על נוזל קירור איכותי. הוא ההבדל בין מערכת קירור יעילה וטובה לאורך שנים, לבעיות חימום אין סופיות.
בקיצור גם אם אזרום אתכם ונגיד שבטורים נמוכים החשמלית יותר טובה, עדין המכנית מספיק טובה לקרר את המנוע בזחילה.
אם המנוע מתחמםף יש בעיה ברדיאטור או במשאבה או במעברי המים.
מוני, אתה מתעקש להרחיב ולהאריך מילים איפה שאין צורך.
אין ויכוח שבסיקס סטנדרטי, ביום סטנדרטי ובמסלול סטנדרטי אין שום בעייה ומערכת הקירור המקורית היא אובר-קיל. אפילו בלי כונס.
כשמתחילים לזוז מהסטנדרט, מתחילה בעייה, שניתן לפתור בהרבה דרכים.
3 שורות, משאבה חדשה, טרמוסטט נמוך, פתיחה וניקוי, כונס, מאוורי אפטר מרקט.
כאשר מדובר על מנוע שעובד יותר קשה/חם, כמו סטרוקרים למשל, פתרון ללא מניפה חשמלית כמעט בלתי אפשרי.
מוני אורבך
26-10-16, 14:06
שמיל חשבתי שאנחנו מדברים על סיקס סטנדרטי.
מצטער שהוגעתי אותך בכתבתי.
יש אנשים שלא מכרים את הפרטים, ולמענם כתבתי את שכתבתי.
היתרון במניפה חשמלית הוא השליטה המוחלטת שיש לך בכמות זרימת האוויר ובתזמון שלה.
אכן בסטרוקרים שהם סוג של אב טיפוס יותר נוח להשתמש במניפות חשמליות.
מניפה מכנית היא יותר חזקה ויותר יעילה, אבל היא מושפעת מגורמים רבים (כמו למשל מהירות סיבוב המנוע)
אני אישית לא אוהב להשתמש במניפה חשמלית, ולו בגלל הסבוכיות שהיא מוסיפה.
מנוע חשמלי עם TBF משלו + אלטרנטור עם יותר זרם + מערכת בקרה.
יקר מסובך ולסיקס פשוט מיותר.
אם אתה בונה סטרוקר שלא ידוע לך בכלל כמה פיזור חום הוא צריך אולי באמת כדאי להשתמש במניפה חשמלית.
לא, לא באמת ייגעת אותי. :)
בוא נסכם פשוט, בדיוק למען מי שאינו מכיר את הפרטים:
במנועי סיקס וסופה, בטווח הסל"ד הנמוך, מניפה חשמלית מתאימה, נותנת CFM (ספיקת אויר) גבוה יותר מאשר מאוורר מיכאני מקורי.
המשפט הזה קביל עליך?
מוני אורבך
26-10-16, 21:03
תלוי איזה מניפה (מבחינת גודל) לכל מניפה יש את ה CFM שלה.
מודה ממש לא בדקתי מדעית מה ה CFM של מכנית של סופה או סיקס סטנדרטית ב 650 סלד.
ואז להשוות מול מניפה ממוצעת חשמלית..
אבל גם אני יגעתי מהדיון הזה (-:
זה מתחיל להראות כמו השרשור של "דאסטר מתאימה לשטח או לא"
אני חושב שהקורא הממוצע הבין את הרעיון אז כדאי לסים את הדיון.
במנועי סיקס וסופה, בטווח הסל"ד הנמוך, מניפה חשמלית מתאימה, נותנת CFM (ספיקת אויר) גבוה יותר מאשר מאוורר מיכאני מקורי.
האם מנוע סיקס/סופה תקין עם מערכת קירור תקינה צריכים יותר מאשר מאוורר מקורי?
תמיד אפשר למצוא מאוורר או שיפור אחר למערכת, השאלה אם צריך..
מנוע סיקס/סופה תקין עם מערכת קירור תקינה צריכים יותר מאשר מאוורר מקורי..
קרא אחורה, דורון.
כתבתי בדיוק את זה בתגובה 35.
אין ויכוח.
קראתי..
זה היה לתת פקלה קטן לדיון שבורח מהבעיה אל הפלסטרים.
התנצלותי.
אתם מוזמנים להמשיך לדון בתיאוריה של הפלסטרים, עד שאמשיך עם הבדיקות, ואז הדיון יחזור להיות מעשי. אל דאגה.
חזרנו לפסים מעשיים.
מישהו יודע האם ניתן להכניס רדיאטור 3 שורות ופאן קלאץ'?
מוני אורבך
27-10-16, 12:43
מנסיון שלי על הסבן אי אפשר ברכב סטנדרטי.
פאן קלץ של סופה, רדיטור 3 שורות משאבה רגילה.
זכור לי משהו על משאבה "פחוסה" שכן מאפשרת, אבל עם הסטנדרטית לא נכנס.
ועם זאת.. זה גיפ (-:
קצת עבודה יצירתית על המסכה הקידמית ויכנס גם יכנס.
יש מקום להכניס את הרדיטור אל תוך המסכה, רק צריך ליצר תושבות חדשות.
דיסק, רתכת CO, ויום עבודה וזה יכנס.
השילדה בסיקס גמישה, עם לא תתן מרווח מספיק בין הפאן קלאץ לרדיאטור , בשטח טכני קשה תהיה "סמטוחה ",מומלץ להחליף לתושבות מנוע מחוזקות .
Sent from my LG-K520 using Tapatalk
תפסיקו להאשים בכל דבר את השילדה הגמישה.
אלה התושבות המחורבנות, שבערך חודשיים-שלושה אחרי שהתקנתם אותן והפסיקו להיות חדשות, הגומי המעפן שלהן מתייבש והמרקם שלו מתחיל להזכיר מרשמלו. ואז כל יחידת המנוע+גיר+טרנספר מתחילה לטייל קדימה ואחורה.
ואז זה קורה. ולא רק בשטח טכני. מספיק כניסה אחת אגרסיבית לסכין דיונה כדי לכסח את הרדיאטור. ולפעמים גם את פילטר השמן (למי שלא הגדיל ראש והתקין "ברך" לפילטר)
הפתרון המקובל אצלנו בימי הסיקסים והדיונות (מלבד בדיקת/החלפת תושבות יזומה בתדירות גבוהה יחסית) היה פס פלדה רציני, אפשר גם משארית של קפיץ עלים, מחוברת לרוחב הרדיאטור (בין הכונס לרדיאטור) בדיוק מול המניפה+באמפסטופ קטן מגומי שמוברג בדיוק מול ציר המניפה. מנע לחלוטין כל מגע בין המניפה לרדיאטור.
GodsFather
27-10-16, 13:37
30 שנה ולא מצאו תושבות יותר טובות?
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00386VAH0/ref=yo_ii_img?ie=UTF8&psc=1
400 שקל, קצת עבודה והבעיות שאתם מתארים היסטוריה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
יש מוט מתכת מקורי לרוחב השלדה, מתחת למנוע. כשהוא לא מורכב, קורות הבעיות שאתם מתארים.
מה דעתכם על הרדיאטור הנ"ל?
http://www.ebay.com/itm/NEW-3-ROW-ALUMINUM-RADIATOR-W-16-FAN-1972-1986-JEEP-CJ-CJ5-CJ6-CJ7-SCRAMBLER-/281803648701?hash=item419cce6ebd:g:YjYAA OSw9r1V~EUf&vxp=mtr#shpCntId
זה מוט מאוד חשוב ולהרבה סיקסים הוא חסר משום מה
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
מוני אורבך
10-11-16, 20:50
יש לי כזה כבר 3 שנים בסבן שלי, עושה את העבודה טוב.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.