צפייה בגרסה מלאה : בעיה בהיגוי wj - הגה קשה בצורה קיצונית בעמידה במקום
לחבר שלי יש wj מודל 2004. יש לו בעיה שבעמידה במקום על כביש או משטח עם אחיזה אז לא ניתן לסובב את ההגה. קשה ברמה לא סבירה. כאילו משהו נעול.
על כורכר, אולי לא חמאה אבל מסתובב תקין.
הוא החליף הכול. החל מבולם הגה למשאבה חדשה. תיבת הגה חדשה. צנרת חדשה עם הפרדה מלאה משאר אביזרי המנוע (במודל הזה המניפה הידראולית) כל מה שרק אפשר לחשוב עליו.
יש למישהו רעיונות מה עוד יכול להיות?
תודה
תגיד לחבר שלך להפריד רשויות ולבדוק:
גלגלים באויר, פיטמן מנותק - לבדוק שהגלגלים מצטודדים ללא כל חיכוך.
מוט הגה מנותק - לבדוק שמסתובב חופשי וללא בעיות.
אות ו פיטמן מנותק, אוטו מונע - לבדוק שהתיבה מסתובבת חופשי.
רק אחר כך אפשר יהיה להיות נבונים יותר.
בעיה כזו היא בדרך כלל בעיית לחץ.
חבל לרוץ ולהחליף חלקים יקרים לפני שעושים בדיקה בסיסית.
יש מכשיר לבדיקת לחץ וספיקה - מיועד למשאבות הגה.
גם אם אין את המכשיר הייעודי אפשר להתחבר עם שעון לחץ ולראות מה הלחץ בהיגוי סטטי בעמידה. לדעתי צריך להיות באזור ה1500 psi אבל אני לא יודע מה הערך לרכב הזה - צריך לבדוק בספר. בכל מקרה אם אתה רואה, נגיד, 600 psi או פחות, אתה יודע שהמשאבה לא מייצרת לחץ או שהשסתום מגביל לחץ ביציאה ממנה (שסתום עם חריר להגבלת הספיקה ועוד גולה מול קפיץ לוויסות הלחץ) תקוע.
אם קיבלת לחץ תקין ממשיכים לחפש בעיה בתיבה או בעיה מכנית.
אסף.
אסף אני מסכים איתך אבל החבר בשלב שכבר החליף כל מה שאתה יכול לחשוב עליו ושם כבר עשרת אלפים שקל בעבודה וחלקים. משאבה חדשה. צנרת חדשה. תיבה משופצת שירדה מרכב תקין. החלפנו צמיגים ונראה שהבעיה התמתנה או נעלמה. איך זה יכול להיות קשור?
אגב, שכחתי לציין, בנסיעה תקין. רק בעמידה במקום זה קורה ובלחיצה על הברקס זה מחמיר
boaz avrahami
05-02-17, 09:27
יש משאבות שיש להם מרים סלד...
אולי הוא החליף או החליפו לפניו לאחת בלי?
האם הסלד משפיע על קלות הסיבוב?
לא. לא משנה. משאבה צנרת הידראולית ותיבה חדשים (תיבה משופצת)
הרצועה לא מחליקה? יש מאזן הרמוני על הפולי הראשי?
אין לי מושג מה זה מאזן הרמוני. הרצועה לא מחליקה.
הוא היה צריך אולי למלא אוויר בגלגלים לפני כל ההחלפות...
אסף.
מילא. לחצים תקינים. לא ברור מה הולך שם ואלו שני רכבים כמעט זהים שיש להם כנראה את אותה בעיה
אגב, שכחתי לציין, בנסיעה תקין. רק בעמידה במקום זה קורה ובלחיצה על הברקס זה מחמיר
יש מגבר בלם ואקום או הידרו?
אסף.
אני חושב סטנדרטי של wj. לדעתי ואקום. אני אבדוק
הבחור לא יודע.
תפתח מכסה מנוע ותסתכל...
אם זה ואקום אז ההשפעה של הבלמים היא רק בזה שהגלגלים לא יכולים להסתובב.
אסף.
אצלי אותה תופעה עם ברקס בקושי ההגה זז הוחלפה משאבה ואותה תופעה
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
שמעתי שאפשר לקדוח א הדיזה ביציאה מהמשאבה ולקבל שיפור בהגה
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
זה לא דיזה זה שסתום ויסות לחץ וספיקה.
כוח מתקבל מלחץ.
הגדלת הקדח מגדילה את הספיקה. הגדלת הספיקה מקטינה את הלחץ. פחות כוח.
כדי לפצות על זה צריך לדרוך את הקפיץ בתוך השסתום - על ידי סגירה של הראש שלו (להוריד דיסקיות אם יש) או על ידי תוספת דיסקית קטנה מתחת לקפיץ.
צריכים עזרה - נעזור. אבל לא נראה לי כדאי.
הפוטנציאל לגרימת נזק קיים. אם הכל היה בסדר ופתאום יש תקלה - לא הייתי נכנס לזה.
אסף.
מנסיוני הדל משאבות t/c הן משאבות ספיקה, כל התנגדות לספיקה ע״י תיבה או כל צרכן אחר תייצר את הלחץ במערכת.
השסתום ביציאה מהמשאבה הוא שסתום פורק לחץ מקסימום.
מהתאורים של ירידה ביעילות הידראולית בסרק בזמן לחיצה על הברקס ,נשמע כמו ירידה בסל״ד המנוע מתחת למינימום הכרחי של סל״ד המשאבה בעקבות בעיה בבוסטר ואקום.-כמובן שזו עוד סתם יריה באוויר.
boaz avrahami
05-02-17, 23:53
מיכה כותב במפורש( #7) שהרמת סלד לא משפרת את המצב.
נשמע לי מוזר אבל אם זה נכון אז הייתי מוריד את המשאבה מרשימת החשודי, לא?
כן,אבל גם unix שאל שאלה.
חוץ מזה תראה מה השעה,מיכה כבר הלך לישון מזמן.
אולי המאורר ההדראולי עושה ביפס לשמן לחזור למיכל וגונב כח מהמשאבה?
הכל ניחושים עד שלא מחברים שעון לחץ...
אסף.
ההגה שלי טוב עד שלוחצים ברקס ואז מרגישים שהכל קשה החלפת משאבה שיפרה את המצב אבל תא החזירה את המצב לקדמותו.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
לפי מה שנאמר לי הכול הוחלף. הכול. כולל בולגויינטים בגלגלים, מיסבי גלגל, בולמי הגה. מוט הגה. הכול!
עדיין התופעה שאני הייתי נוכח לה היא שעל האספלט/אבנים משתלבות ההגה זז 2-3 מעלות ממצב ישר ונתקע כמו נעילה או קרוב לזה (וזה לא קרוב לסוף מהלך הגלגלים) ובנסיעה או על כורכר, עובד סביר. החלפנו צמיגים (יש לו ג'אנטים עם אופסט) לגאנטים רגילים והתופעה כאילו הסתדרה אבל לא בצורה מלאה.
הבנאדם נוסע לבד בשטח (מהסיבות הכי טובות שיש) ומגיע למצבים שהוא לא יכול לסובב את ההגה כדי לצאת ממכשול.
ג׳נטים עם אופסט. בטח גם צמיגים גדולים. שניהם משפיעים על מומנט ההיגוי באופן דרסטי. יש לך עוד מידע חשוב?
אסף.
boaz avrahami
06-02-17, 08:22
אסף, בתחילת השרשור חשבתי להעלות את השאלה הזו אבל במחשבה שניה, הרכבים האלו נוסעים על המשאבה המקורית עם סטאפים מפלצתיים לעיתים ובלי בעיה מיוחדת.
לא בטוח שזה הכיוון.
אני באופן אישי חושד שהמשאבה לא מיצרת מספיק לחץ למרות תשובה מס׳ 7.
אבל תכלס, מישהו קיבל הרבה כסף לתקן ותכלס החליף חלקים בלי לאבחן.
הייתי חוזר אליו כלקוח עם דרישה חד משמעית
אסף, בתחילת השרשור חשבתי להעלות את השאלה הזו אבל במחשבה שניה, הרכבים האלו נוסעים על המשאבה המקורית עם סטאפים מפלצתיים לעיתים ובלי בעיה מיוחדת.
לא בטוח שזה הכיוון.
אני באופן אישי חושד שהמשאבה לא מיצרת מספיק לחץ למרות תשובה מס׳ 7.
אבל תכלס, מישהו קיבל הרבה כסף לתקן ותכלס החליף חלקים בלי לאבחן.
הייתי חוזר אליו כלקוח עם דרישה חד משמעית
+1
ובנוסף לבדוק את יוניט ושסתום חלוקת לחץ בין המאוורר ההידראולי והתיבה.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
מיכה,הייתי חוזר למשפץ המשאבה ומבקש ממנו להחליף את הווסת ספיקה ופורק הלחץ (שמתאים למערכת עם מאוורר הידראולי- ספיקה גבוהה יותר).
יש לי הרגשה שהוא העביר את המכלול מהמשאבה הישנה ל"משופצת".-אתה מתאר מצב שיש בו יותר מידי שמן חוזר (BYPASS) במשאבה ,מה שיתכן כווסת ספיקה או שסתום פורק לחץ מקסימום תפוס מלכלוך כלשהו או פגם מכני בלתי הפיך וכתוצאה מכך אי יכולת תנועה של המכלול.
אגב, אין בעיית התחממות ?,כי ההשפעה יכולה להיות גם על ספיקה נמוכה מידי למניפה.
השסתום כמכלל נמצא מתחת לצינור היציאה. פירוק והרכבה בקלות.
אסף.
גלגלים סטנדרטים. גובה 4". יש הפרדה מוחלטת בין המאוורר למערכת ההגה. לא יודע איך בוצע.
משאבה חדשה מהניילונים מיאנוביץ.
מה שאתם אומרים נשמע הגיוני אבל זה לא אמור להשפיע גם בנסיעה?
יותר מידי מוקשים בחידה...
לצורך ההטיה בנסיעה החיכוך בין הצמיג לכביש/שטח הרבה יותר נמוך מעמידה, בנסיעה גם הסל"ד מעל הסרק ,כך שלא אמורה להיות בעיית ספיקה/לחץ.
בהמשך למוקשים בחידה... המשאבה שנקנתה מינוביץ מתאימה ל WJ עם מניפה הידראולית ?
מי הפריד את המניפה מהמשאבה ? יש לך מניפה חשמלית/מכאנית ?
זה לא רכב שלי.
טל אין לי מושג מה נעשה אבל המכונאי, שאמור להכיר את התחום ונחשב לאחד שמבין, מתחבט בבעיה כבר שלושה חודשים בערך. הרכב בשימוש יומיומי והבעלים הוצא כבר מעל ל10K שח על חלקים ועבודה.
יש רכב אחר, נדמה לי שנת 2000 עם בעיה דומה מאוד עד לזהה (אני לא יודע כי לא ראיתי את האוטו).
המניפה ההידראולית הוסרה כולל סולונואיד הפיקוד. נבדקו לחצים והשסתום פורק לחץ והפילטר נבדקו ונוקו.
כל השמנים הוחלפו לאחר ניקוי יסודי
המשאבה היא משאבה של מניפה הידראולית. יש משאבה אחרת? של מודל 2000 למשל?
עריכה - החבר אומר לי שלא נבדקו לחצים על הרכב אלא רק של המשאבה. אמרתי לו שחייבים לבדוק קודם לחצים
boaz avrahami
06-02-17, 14:20
מרגיש שככה נשמע טלפון שבור עם קבוצת ווטסאפ ומכונאי ״גורו״ שעושה קופה קלה על לקוח פראייר.
באופן אישי לא הייתי משלם על שום החלפה שלא פתרה את הבעיה בגינה הוחלף.
ילמד הגורו דרך הכיס לאבחן תקלות שלא על חשבון לקוח תמים...
מיכה. אני חוזר ומציע. תאמר לחבר שלך שילך למכונאי שיודע להשתמש במכשיר למדידת לחץ וספיקה במערכת הגה.
הבדיקה לדעתי תהיה מפורטת בספר הטיפולים.
כל דבר אחר הוא ניחוש. הניחושים מעניינים והסוגיה מעניינת... אבל יש תקלה שצריך לפתור.
אסף.
אכן יש הבדל במשאבת ההגה אם יש מניפה הידראולית או לא, לא ניתן לערבב ולשנות מאורר הידראולי למכני ללא החלפת המשאבה והפוך... הלחצים שונים.
boaz avrahami
06-02-17, 16:47
המשאבה לפי מה שאני מבין שופצה.
כשמשפצים ומחליפים את החלקים הפנימיים הם לרוב לא המקוריים ומי בכלל יכול בלי בדיקה לדעת מה התפוקה החדשה של המשאבה.
יש פה כל כך הרבה מקום לניחושים במקרה הזה או כפי שטל כינה אותו בחן רב "חידה"...
מעניין ומסקרן אבל אי אפשר באמת לתרום פה בטלפון שבור.
אגב, אם אני לא טועה בכל ה WJ משנת 01 ועד 04 יש מניפה הדראולית.
boaz avrahami
06-02-17, 17:05
זה מה שכתבתי [emoji6]
תודה על ההארה. ערכתי תיקון
אין אפס בדברים האלה,יש ספר ובו כתוב שחור על לבן את כל הלחצים המקסימליים והמינימליים ,ובמקרה הנ"ל גם את הספיקות הדרושות.
יש שעון לחץ ויש פרוצדורה לבדיקה.
בגדול המשאבות הן ספק של ספיקה עם פוטנציאל ליצירת לחץ במערכת כאשר יש מי שייצר את הלחץ הזה, והוא אחד הצרכנים. כשמבינים את זה הכל פשוט.
boaz avrahami
06-02-17, 17:12
אבל צריך מכונאי שיודע לקרוא אנגלית ויש לו ספר.
שתי בעיות
המשאבה חדשה וכנראה שבאמת לא מתאימה. אז הוא צריך משאבה של מודל 2000? בהנחה שלא מחזיר את המערכת הקודמת של המאוורר ההידראולי?
ואתם צודקים, קשה בטלפון שבור. לדעתי המכונאי שלו פישל ואישית אני לא הייתי משלם שקל על נסיונות אבל אני זה אני והוא זה הוא.
מיכה עד שהחבר שלנו לא יזרוק את כל הגורואים ויבדוק את הבסיסים (על ליפט , לחץ , פיטמן מנותק) אנחנו נמשיך לזרוק רמזים לאוויר...
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
הקטע הוא שבלי עומס על הגלגל ההיגוי תקין. גם כשהחלפנו לצמיגים שלי ההיגוי היה די תקין אז חשבתי אולי יש משהו בצמיגים שיכול להשפיע. משונה.
אם כבר עברנו לחלק האומנותי של השרשור...אז אני רק שאלה אחת- רק אותי מעניין איך ביטלו את מעגל המניפה ?...
ולא מיכה, אם אתה מחבר משאבת ספיקה גבוהה לחוג שבנוי לספיקה נמוכה תקבל הגה שמגיב יותר "קל" ומהיר לכוח יד הנהג, זה טוב לתנאים מסוימים אך גרוע מבחינת פידבק לנהג מצד שני.
תקרא את הקישור שמצאתי לך ששייך במקרה למשאבות מרוץ שבנויות בדיוק אותו דבר, רק יותר מדויקות, אני רוצה שתבין קודם כל את העיקרון, משם יהיה לכם הרבה יותר קל לאתר את הבעיה. אם לא ברור משהו תשאל.
http://www.krcpower.com/Basics%20of%20the%20KRC%20Power%20Steeri ng%20PRO%20SERIES%20III%20Pump%20Operati on.pdf
אני מעדיף שלא להכנס לזה יותר מידי. הבחור בטוח ב100 אחוז שהבעיה היא לא במשאבה או תיבה. לקח למכון פרונט שגילה כמה פגמים במתלים ובפרונט. יסדר ונראה.
boaz avrahami
06-02-17, 22:30
תגיד לחבר שיחליף צמיגים ואחורי זה גם סרן....
מכונאי קוסם.
רק קוסם יכול לקחת ככה את הכסף בלי שתרגיש
זה המוסך בגליל או ליד מודיעין?
אני החבר המדובר :) - תודה לירז :)
אחת הפעולות הראשונות שעשיתי, הי להפריד את המאוורר ההידראולי ממערכת ההגה. עכשיו יש שני מאווררים בלתי תלויים, הראשון עם פאן-קלאצ׳ והשני חשמלי שנכנס בטמפרטורה של 92 מעלות. כעת המשאבה מחוברת רק לתיבת ההגה.
הוחלפו סך הכל 7 משאבות, שמתוכן אחת חדשה לגמרי, 4 תיבות הגה משופצות.
מוט הגה הוחלף, צינורות הידראוליים הוחלפו, הורד סט קומפלט מרכב תקין והוחלף - ללא שינוי. הרכב שהיה תקין ריבל את המשאבה ותיבת ההגה שלי ועובד נפלא.
ומה לגבי בדיקה של המערכת? אתה מבין שיכול להיות סתם מינור לחוץ או לחילופין בעיה בסרן... ומלהיליף משאבות ותיבות לא תבוא ישועה.
אסף.
בועז - חבל שתחפש את הבעיה המכנית שיש לי , דרך הארנק שלי, ובקונסיפרציות. הכל נעשה בשליטה ואני לא משלם ולא נדרש לשלם על שום דבר שלא עובד.
בוא נרד מזה - וננסה להבין מאיפה נובעת הבעיה הטכנית.
תודה.
- - - Updated - - -
ביצענו בדיקה למשאבה גם על הרכב וגם על טסט-בנצ׳ - לחצים גבוהים מאוד ללא שום בעיה.
אחרי שיפוץ המשאבה (חשדנו שהחדשה אינה טובה) והעלאת הלחץ, לא רק שהבעיה לא נפתרה, אלא החמירה!!
לא יודע להבדיל בין גורואים לכאלה שאינם. כמה מכונאים טובים שונים, בדקו ופיתרון לא נמצא.
כמובן שנבק על ליפט (ימים ארוכים), נבדקו לחצים,פיטמן מנותק (ההגה מסתובב חלק), בולמי הגה פורקו לגמרי ללא שינוי, הרכב באויר, הגלגלים מסתובבים חופשי, צד אחד או שני צדדים יחד (הגלגלים חופשיים לסיבוב בידיים), נעילת הקוודרה פורקה (אולי נישארת נעולה) ללא שינוי. פורק הדרייבשאפט בין הדיפרנציאל לתיבת ההעברה (ללא שינוי), הוחלפו 4 בולג׳וינטים חדשים - יוק - אותו הדבר.
- - - Updated - - -
אנחנו לפני החלפה שניה של הבולג׳ויטים החדשים שהורכבו. יכול להיות שלא הורכבו נכון.
מבטיח לעדכן אתכם חברים ביום חמישי הקרוב.
לילה טוב.
boaz avrahami
19-03-17, 22:46
אז עכשיו כשאתה כאן , קודם כל ברוך הבא.
בוא ותתחיל את הסיפור מהתחלה.
מתי ואיך התחיל
מה שונה אצלך באוטו ביחס למקור בכל מה שקשור למערכת ההדראולית ( סוג משאבה, האם חדשה או משופצת וכו׳)
איזה גודל גלגלים, אופסט אם יש
מה הלחצים שנמדדו?
ותאור של התופעה
כל הנתונים כבר נרשמו. וגם הוספתי נתונים נוספים בתגובות קודמות.
כפי שאמרתי, אנחנו חושדים שאולי הבולג׳ינטים החדשים לא הורכבו נכון ולכן יורכבו שוב חדשים, מאיכות טובה ובכלים ייעודיים.
ביום חמישי אהיה חכם יותר.
מבטיח לעדכן בהמשך.
אם הבדיקה מראה לחצים תקינים וספיקה תקינה - הבעיה לא במשאבה ולא בתיבה.
כיוון שמדובר רק על סוף מהך, זה מכוון את האשם לכיוון הסרן / בולג'וינטים.
אני מבין מתוך מה שכתבת שאתם כבר בכיוון הזה אז יופי.
לשים לב שיש בשוק בולג'וינטים שנראים עם המספר הנכון אבל הם לא נכונים, זה מתבטא בזווית קאמבר לא נכונה שאחת מתופעות הלוואי שלה הוא מומנט היגוי גדול מדי. נתקלתי בזה לפני מספר שנים בסופות וגם ב XJ .
מציע לעשות כיוון פרונט (או לפחות בדיקה ממוחשבת) לפני שממשיכים.
אסף.
לחבר, שימי, הייתה בעייה דומה, גם אצלו החליפו את כל מערכות ההיגויי, ולבסוף הבעייה הייתה בבול גונטים.
גם אצלו זה היה סאגה מאוד יקרה וכללה שלושה מכונאיי wj עם נסיון עשיר.
אני חושב שכדאי לך לדבר איתו, הוא בחור מקסים וקריזמטי, בסופש הקרוב מוביל שיירה של 40 wj xj בנגב הצפוני... ממש ציף אמיתי.
אשלח לך את הטלפון שלו בפרטי.
רבין
לחבר, שימי, הייתה בעייה דומה, גם אצלו החליפו את כל מערכות ההיגויי, ולבסוף הבעייה הייתה בבול גונטים.
גם אצלו זה היה סאגה מאוד יקרה וכללה שלושה מכונאיי wj עם נסיון עשיר.
אני חושב שכדאי לך לדבר איתו, הוא בחור מקסים וקריזמטי, בסופש הקרוב מוביל שיירה של 40 wj xj בנגב הצפוני... ממש ציף אמיתי.
אשלח לך את הטלפון שלו בפרטי.
רבין
תודה רבין,
אני מכיר את שימי טוב ואני יודע שגם הוא עבר את אותו דבר, יחד איתי.
ארז המכונאי החליף לו בולג׳וינטים והבעיה נפתרה.
גם אני יוצא בשיירה הזו בסופ״ש - 44 גראנדים :)
החלפנו בולג׳יונטים ולצערי, אין שום שינוי. זהו - אני נכנעתי.
מוציא את הרכב למכירה בקרוב. אין לי כח, זמן וכסף לתקלה המעצבנת הזו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.