PDA

צפייה בגרסה מלאה : עצות לפתרון רעידות / ויברציות מהדרייבשאפט לאחר הגבהה



Mushu
01-05-17, 09:06
שלום לכולם.
לאחר הגבהת הטנדר סאנגיונג אקטיון שלי החלה תופעת לוואי של ויברציות ורעידות ב 20~ קמ"ש וכן מעל 100, וזאת בנוסף לכך שהרכב מרגיש הרבה יותר כבד, התאוצה נפגעה וצריכת הדלק עלתה.
הסרן האחורי באקטיון הוא סרן חי שמוחזק ע"י שני קפיצי סליל וארבעה trailing arms (מה המינוח הנכון בעברית? זרועות עוקבות?), פנהארד ומוט פיתול.
מדדתי את הזוויות בין הפיניון לדרייבשאפט ובין הדרייבשאפט לטרנספר (או יותר נכון בין הדרייבשאפט שמתחבר לפיניון לבין הדרייבשאפט שיוצא מהטרנספר) והזוויות אינן תואמות, הפרש של 3.9 מעלות ב U JOINT העליון ו 0.5 מעלות ב U JOINT התחתון.

איך ניתן לבצע כיוון זוויות בסרן אחורי עם קפיצי סליל? החלפת ה trailing arms? התאמת double cardan והחלפת הדרייבשאפט? האם יש פתרון אחר?
האם יש למישהו המלצה לבעל מקצוע רציני ומנוסה? עדיפות לאיזור המרכז רבתי.

תודה.

נדב ש.
01-05-17, 09:18
הכי פשוט(לא מכיר מה יש באקטיון) זה להנמיך טיפה את הטרנספר מהתושבת או הגשר אם יש ע"י ספייסרים של 1 ס"מ או לפי. כמה שצריך, רק לשים לב מה קורה בגל הינע הקידמי.

Mushu
01-05-17, 09:23
תודה נדב.
לצערי זה בלתי אפשרי, גם הטרנספר וגם המיסב של הדרייבשאפט שיוצא מהטרנספר נתמכים מלמטה. הנמכה שלהם מחייבת חיתוכים וריתוכים.

נדב ש.
01-05-17, 09:51
אם אתה יכול תעלה תמונות ברורות זה יעזור.

erezgur
01-05-17, 10:27
האם הגבהה נעשתה ע"י החלפת קפיצים (ובולמים)?
האם הסט שנבחר היה אמור להתאים לרכב שלך?
בכמה סמ הרכב הוגבה?

נמרוד
01-05-17, 10:42
כמו שנדב כתב. הפתרון הקל ביותר והמקובל הוא הנמכת הטרנספר. בדרך כלל יש אפשרות להנמיך את כל גשר הגיר על ידי שייבות או ספייסרים כלשהם.

האפשרות האחרת היא זרועות בעלות אורך מתכוונן, בושינגים אקסצנטריים, ועוד - לכלי רכב נפוצים יש שוק שיפורים שכולל מגוון פתרונות.

Mushu
01-05-17, 10:51
ארז הרכב הוגבה עם רביעיית קפיצי דובינסונס וארבעה בולמים של מונרו.
הרכב מוגבה 60 מ"מ קדימה, 50 מ"מ אחורה. ההגבהה הזו היא לא ה "דיפולט" של דובינסונס, הם ממליצים עד 40 מ"מ קדימה ואחורה, כנראה בדיוק בגלל עניין הרעידות.

נמרוד, במקרה של האקטיון הגשרים מרותכים לשלדה, אין אפשרות לכוון אותם ע"י ספייסרים.
לצערי שוק השיפורים לסאנגיונג לא גדול ולמעט קפיצים ובולמים אין ממש מוצרים נוספים.
אני תוהה האם ניתן להתאים trailing arms מרכב אחר ומי יודע להתעסק עם זה.

asypeer
01-05-17, 11:10
לא ברור לי, יש קיט ייעודי לרכב אבל זה לא מה שהותקן בפועל? אחרת איך קרה שיש הפרשים כאלה? קפיצים HD?
תטייל קצת עם הרכב, הקפיצים ישקעו עם הזמן, קורה לכולם. לדעתי אתה מחפש פתרון מורכב לבעיה יחסית פשוטה.

Mushu
01-05-17, 19:04
דובינסונס מציעים 3 אפשרויות הגבהה בהתאם למשקל הקבוע שהרכב נושא. למרות שאני נוסע ריק מכל מטען ביום-יום הזמנתי את הקפיצים בדרגת הביניים שמיועדים לרכב שכן יש עליו משקל מסויים (כננת, ציוד קבוע בתא המטען וכו') על מנת לקבל יותר גובה מעבר ל 40 מ"מ הסימליים משהו.

הויברציות שאני מתאר מאוד לא נעימות בנסיעה בכביש בינעירוני ולא ממש מאפשרות נסיעה מעל 100 קמ"ש, שכן אז הן מאוד מתחזקות. חוץ מהבלאי שנוצר יש גם ירידה משמעותית בכוח, בהאצה ועליה בצריכת הדלק.
הקפיצים יושבים היטב במקומם וגם אם הם ישקעו מעט עם הזמן (ואנחנו מדברים על פרק זמן של שנים) זה לא תהיה שקיעה מספקת על מנת לפתור את הבעייה.
הפתרון שאני מחפש בכלל לא מורכב וזה מה שצריך לעשות בכל רכב שעובר הגבהה, היישום שלו בעייתי בגלל דגם הרכב הלא פופולרי.

asypeer
02-05-17, 08:20
איתמר,
הטעות היא להרכיב קפיצים לעומס לא מתאים בשביל לקבל עוד גובה. חפש פה שרשורים על קיט קלמיני בויטרה.
בהגבהות של עד 50 מ״מ ברכבים שאני הגבהתי (סוזוקים) לא נדרש כל שינוי של הנמכות ותיקונים לאחר ההגבהה כי הרכב חי עם זה בשלום.
כשאתה מתחיל להגביה מעל זה, בפרט ברכב ללא סרן חי מקדימה אתה גורם לציריות לעבוד בזויות לא בריאה וחייב להנמיך דיפרנציאל אחרת תשבור (ואני שברתי..) לגבי טרנספר - אני יודע שניתן להוסיף ספייסרים בדרייבשאפט כדי לפצות על זוית העבודה החדשה.
מה שמחזיר אותי לנקודה - אם הרכב לא פופולארי ואין לו שוק אפטרמרקט לשיפורים - תחזור להגבהה עדינה יותר, גם אם זה אומר להחליף קפיצים לרכים יותר שיתנו הגבהה כפי שנועדו. גם אם תוריד חצי כריכה - הרכב עדיין יישאר קשה ויכול לגמור לך את הבולמים (אלא אם תמצא פגוש ברזל וכננת באספיר..)
אם יש לך כח וזמן לניסויים בDD בשביל עוד 2 ס״מ בגובה - החלטה שלך.
האמירה שזה מה שצריך לעשות בכל רכב שעבר הגבהה אינה נכונה. גם המסקנה שצריכת הדלק עלתה והכח ירד מהגבהה של שני אינטש לא נכונה לדעתי, תחפש גורם אחר.
מניסיון עם כמה רכבים.
חג שמח,
אסף

Mushu
03-05-17, 19:01
שלום אסף.
אתחיל בזה שאת הקפיצים הזמנתי לאחר התכתבות ארוכה עם המחלקה הטכנית של דובינסונס באוסטרליה. כמו יצרני קפיצים אחרים גם בדובינסונס קבוע הקפיץ זהה בכל האופציות והשוני נמצא במספר הכריכות שקובעות את גובה הקפיץ ובהתאם את גובה הרכב, כלומר קפיץ שמיועד למשקל של עד 120 קילו בחזית (למשל אם יש פגוש מתכת + כננת) לא משנה את הקשיחות שלו אם מתקינים אותו על רכב ללא פגוש מתכת וכננת, הוא משנה רק את הגובה של הרכב.

לעניין ההגבהה, כל הגבהה, גם הגבהה של סנטימטר בודד משנה את זוויות העבודה של הגו'יינטים בדרייבשאפט (ואני מדבר כרגע על רכב בעל חיבורי U JOINT סטנדרטיים, לא רכבים שכוללים קרדן כפול או מפרק כדורי (CV) שבאים לפתור את זה בדיוק). כפועל יוצא הן של המבנה המכני שלהם והן בגלל שרכב הוא משהו דינאמי שמשתנה בכל מהמורה בכביש ובהתאם למשקל המוטען ברכב, יצרני הרכב מאפשרים עבודה תקינה ונטולת רעידות עד זווית מסויימת. ברגע שעוברים את הזווית הזו האיזון של הצלבים משתנה ומתחילים לקבל הפרש מהירות בכל סיבוב של הדרייבשאפט, מה שמתבטא ברעידות במקרה הקל ובשבר דיפרנציאל ו/או שאר מכלולי הנעה במקרה הקל פחות.

הסברתי שברכב הזה לא ניתן להנמיך את הטרנספר או המיסב ללא חיתוכים וריתוכים. גם התקנת ספייסר בדרייבשאפט לא תתקן את הזווית כך שיתבטלו הרעידות. ככל הידוע לי הפתרון המתבקש הוא או החלפת הדרייבשאפט בכזה שיש לו קרדן כפול / מפרק CV או שינוי הזווית של הסרן האחורי, פתרון קל, נפוץ ופשוט ברכבים קצת יותר פופולריים מהמוטצייה הזו. גם אם אלך על הגבהה עדינה יותר אני לא בטוח שיעלמו הרעידות. הן בהכרח יופחתו, לא בטוח שיעלמו.
דווקא מקדימה המצב השתפר לאחר ההגבהה והציריות כמעט מאוזנות עם הדיפרנציאל הקדמי (הן היו בזווית די חדה כלפי מטה לפני ההגבהה, ההגבהה ישרה אותן).

צריכת הדלק והביצועים נפגעו באופן מוחשי מאז ההגבהה. אני רוצה להאמין שזה בעיקר מוט פנהארד שגורם לסטייה בציר האחורי וגם בגלל פרונט לא מכוון (למרות שהוא עבר כיוון פרונט לאחר ההגבהה, לכאורה), אבל אין לי ספק שגם העומס המוגבר על הדרייבשאפט מייצר כאן לא מעט התנגדות מיותרת, ויברציות ובלאי שמלבד תרומתם לצריכת דלק מוגברת פוגעים גם בבטיחות ובנוחות הנסיעה.

אני חוזר על בקשתי לקבלת המלצה על בעל מקצוע סבלני שמבין עניין ולא אחד שרק יודע להתקין פתרונות מהמדף.

asypeer
03-05-17, 19:10
רמי ממוסך יוסי בנתניה אולי יסכים:
053-6200735
אגב, ניסית להעמיס את הרכב מאחורה עם איזה 200 ק״ג כדי לראות אם יש שינוי?

asafk
03-05-17, 23:07
חפש castor correction bushings לרכב שלך. אם תמצא זה הפתרון.

אסף.

Mushu
08-05-17, 22:19
למחוק.

GodsFather
31-10-17, 09:13
מקפיץ מכיוון שיש לי חי סימפטום דומה בויטרה למרות שלא היה שינוי בגובה הרכב לאחרונה. תוהה אם יש דרך לבדוק על ליפט או מתקן אחר את גורם הרעידות שלא בנסיעה בכביש?

אצלי זה קורה בין 70-80 קמש ולעיתים בין 40-50 קמש בלבד.

מדובר בויברציות קטנות אבל זה בהחלט לא משהו תקין.

דרייבשאפט אחורי אוזן לפני לא הרבה קילומטר והוחלף גם צלב. איו תחושה בידית שמדובר ברטט ספציפי ממנו אבל אני לא יכול שלא לתהות, החיבור שלו לטרנספר קצת חשוף בעקבות ההגבהה ולא תיקנתי עם ספייסר עדיין, אם זה משנה.

ההגה לא רועד.

שוקל רוטציה בין הצמיגים למרות שגם הם לא נסעו יותר מידי מאז הורכבו לפני שנתיים.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

-->