PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה על פאן קלאץ' ומידות התנגדות - HD- SD ושאר ירקות



hadtomer
14-05-17, 15:39
שאלה למבינים ואסף קציר:

מכיוון שהג'יפ נמצא אצלי כולה מספטמבר האחרון, השקעתי בעיקר בדברים שאינם מערכת הקירור - אך כעת הקיץ מגיע - ומה לעשות שאנחנו לפעמים כן נוסעים לגולן או למדבר גם באוגוסט. כי כשאין שכל אז אין דאגות.

בכל מקרה- כאמור כעת הגיע הזמן לשפר את מערכת הקירור: קולר גיר של היידן כבר יש- והאנשים הטובים בסאמיט רייסינג שלחו 2 סוגי פאן קלאצ': האחד סטנדרטי והשני severe duty.

הרכב כבר הגיע לארץ במפרט של ג'יפ לארצות חמות - קרי יש לו כמובן פאן קלאץ', כיסוי הרדיאטור הגדול יותר - והכי חשוב- מאוורר פלסטי 11 צלעות במקום המקורי 4 צלעות ברזל.

השאלה היא כמה אני הולך לסבול אם אתקין פאן קלאץ' SEVERE DUTY? הדעות לכאן ולכאן. חשוב לציין שזה לא הHD אלא הSEVERE DUTY.

הרכב כמעט ולא נוסע ביום יום- אבל מטבע הדברים נוסע לטיולם ולפעמים כן מקפיץ את הבנות לפה ולשם...

נמרוד
14-05-17, 15:42
הנבלה מתחממת?

hadtomer
14-05-17, 15:51
בפירוש לא.

אך עם זאת, אני תמיד אוהב אוברקיל והקטע של "אם זה לא שבור אל תתקן" לא בהכרח תקף לגבי רכב שנוסע על 31, באוגוסט, במדבר.

מעבר לזה, אני לא סומך על המכשור המקורי של המפעל ולכן יש לי ENGINE GUARD שקורא לי טמפ ראש וכו. היתי בחמסין של לפני שבועיים בגולן ועליתי לאט מאוד את נחל סמך. וקלטתי שהראש מתחמם. לא ברמה קריטית, אבל בטח שלא ברמה נעימה. זה מידע שלא ממש זמין כמובן למי שלא התקין חיישן על הראש, ואני מבין שזה פשוט סטנדרטי כשעובדים בתנאי קיצון - אבל אני מלכתחילה פשוט לא רוצה התחממות.

אז לעיניין מה ששאלתי, מה דעתך?

מוני אורבך
14-05-17, 15:58
למה הכוונה לסבול ??
אני מניח שההבדל בין הקלצים השונים הוא בטמפרטורה שהם נכנסים לפעולה ובעוצמת ההצמדה.
תוצאה תקבל מעט עליה בתצרות הדלק ואולי גם רעש.
עד כמה קריטי.. לא ממש.

אביב3
14-05-17, 17:21
1+ למוני
ועוד שמדובר ברכב שבבסיסו הינו לטיולים בלבד.

Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

six 4 life
14-05-17, 18:38
אם זה רכב פנאי ואתה רוצה אוברקיל, לך על הפאן קלאץ' הרציני יותר. כמה עבודה הוא יעשה אתה תדע רק אחרי שתנסה, אבל גרוע יותר מהנוכחי הוא לא יהיה כך שאין פה מה להפסיד חוץ ממעט יותר דלק כשמשתמשים ברכב.

hadtomer
16-05-17, 15:15
הותקן. בקושי מורגש הבדל בכוח. רמת הרעש טיפונת יותר גבוהה, לא רציני. מה שכן- טמפרטורת ראש המנוע ירדה יפה.

asafk
16-05-17, 15:31
בעולם המושגים האמריקאי מצמד heavy duty או severe duty מיועד למניפה גדולה מה סטנדרטית ועל פי רוב מיועד להעביר הספק גדול יותר בסלד נמוך יותר. כלומר אם מצמד מסויים מעביר ב2500 סלד הספק מסויים, המצמד החדש יעביר באותו סלד הספק גדול יותר כלומר יאפשר ספיקת אויר גדולה יותר.
זה אומר שהוא גדול יותר פיזית ושהבימטאל בתוכו מכוייל אחרת והחריר שהוא השסתום יהיה בקוטר אחר.
זה טוב או לג׳יפ שמוציא הרבה הספק בסלד נמוך (למשל מנוע דיזל) או למניפה שצורכת יותר הספק (כלומר מושכת יותר אויר) בסלד נמוך.
ואם באמת אתה משתמש בהספק הזה מהמניפה הוא בא על חשבון הספק המנוע ועל חשבון הרעש.
תעשה ניסוי על קטע כביש ישר עם מצמד כזה ועם מצמד כזה כשהמנוע חם בטמפ עבודה ומעניין לראות אם תגיע ל100 קמ״ש בנקודה רחוקה יותר.

אסף.

ezraiz
16-05-17, 16:03
אצלי גם הותקן. HD. על גרנד WK

מעבר לרעש שהתווסף ומורגש, תגובת המנוע לגז (תאוצה במילים אחרות) בהחלט נפגעה.
מצד שני.... ראש שקט בכל סנריו של כל עומס בכל מזג אויר שאני מצליח לחשוב עליו.

rob
16-05-17, 21:49
אולי גם יעניין אותך.
בבדיקה שנעשה נמצא שפאן קלאצ' צורך בין 20-30 כ"ס (מכל מנוע, גם ממנוע של 100כ"ס וגם ממנוע של 800כ"ס)



https://www.youtube.com/watch?v=ZXdLgaFXZzs

-->