PDA

צפייה בגרסה מלאה : דואר ישראל, ולמה אני מנסה לנתק מהם קשר



עמודים : 1 2 [3]

Yaron.nahum
24-11-22, 16:01
אני לעומת זאת לא מנהל אותם ולא עובד אצלם. לא פותח תלונות ולא שום דבר.
זה השירות שלכם? תודה שלום ואל תבואו לי בחלום.

אסף.

לא ניסית את השירות של אמאזון.
תנסה , לדעתי תופתע לטובה.

אני קונה שם כבר המון שנים , (להערכתי כבר קרוב ל 20 )
המשלוח הראשון שלי משם היה ספרים , שהם עוד הוגדרו כחנות ספרים On-line והתחרו בבארנס אנד נובל

אין בעיה שהם לא פתרו לשביעות רצוני , ותמיד נתנו פתרון מעולה.

לדעתי חברה לא נמדדת רק בשירות ללא תקלות , (שזה המצב האופטימלי )
אלא בעיקר כיצד היא מטפלת בתקלות. כי תקלות תמיד קורות.

asafk
24-11-22, 18:42
ניסיתי את השרות של אמזון לצערי הרבה פעמים. כל הפעמים קיבלתי זיכוי או תחליף. אבל להתלונן על דואר ישראל? הם אמורים להבין לבד כאשר אני מבקש זיכוי כי המשלח שלהם משקר והמוצר לא נמסר - מה זה אומר. ..
כאשר משקרים שניסו למסור ולא הצליחו - זה לא אותו דבר כמו שמשקרים שהמוצר נמסר.
חבל לי על העצבים באמת. רוב מה שמגיע מצ'יינה יש גם במקומות אחרים.

אסף.

kd2
29-11-22, 13:16
בשבוע האחרון בדואר לא עונים, לא חוזרים, לא מגיבים בשום מדיה.
פשוט מחרבנים עלינו, ואין לנו מה לעשות עם זה.

הזוי. מדינת עולם שלישי.

איל מ
29-11-22, 14:39
פשוט אין לך מספיק זמן פנוי.
שים טלפון על רמקול בהמתנה בזמן שאתה עושה משהו אחר,
מבטיח לך שתוך 45 דקות עד שעה מישהי תענה.
(וכן זה נכתב בציניות). לי ענו אחרי 20 דקות בפעם האחרונה. לפני כן, תוך רבע שעה, ולפני כן (לפני שנתיים) אחרי 58 דקות.

kd2
29-11-22, 15:08
דבריך גרמו לי לחשוב על זה שנית, אתה צודק.
איזה אזרח בלאי אני, מתחת לשעתיים המתנה אין לי בכלל זכות להתלונן.

אני מיד מתקשר אליהם שוב.
אהה שיט 15:01 כולם כבר הלכו הביתה.

shmulikbg
29-11-22, 15:10
שלחתי להם מייל....צ'יק צ'אק...יום וחצי, היתה תשובה

נדב42
29-11-22, 15:16
פשוט אין לך מספיק זמן פנוי.
שים טלפון על רמקול בהמתנה בזמן שאתה עושה משהו אחר,
מבטיח לך שתוך 45 דקות עד שעה מישהי תענה.


או, וכאן מתגלה ייתרון משמעותי כשגרים בסוף העולם שמאלה.. מחייגים בהתחלת נסיעה ארוכה למרכז, בד"כ עד שאני מגיע לים כבר עונים לי... הכי רחוק שהגעתי בהמתנה היה לאשדוד ...

ד ו ר ו ן
29-11-22, 15:17
שלחתי להם מייל....צ'יק צ'אק...יום וחצי, היתה תשובה

שלחתי מייל לגבי חבילה שמופיע במעקב ששוכבת אצלם מעל חודש (מארהב לארץ שבוע, התוך ישראל מעל חודש).
בינתיים החבילה הגיעה.
הפנייה עדיין לא קיבלה מענה, אפילו לא ״בטיפול״.

Pageup
29-11-22, 15:26
או, וכאן מתגלה ייתרון משמעותי כשגרים בסוף העולם שמאלה.. מחייגים בהתחלת נסיעה ארוכה למרכז, בד"כ עד שאני מגיע לים כבר עונים לי... הכי רחוק שהגעתי בהמתנה היה לאשדוד ...

ואז אתה גם לא מתפתה לשמוע רדיו ישראלי מקומי ומקורי או לבזבז כסף על ספוטיפיי

נדב42
29-11-22, 15:29
אני מקבל את הרדיו המקומי בהמתנה לנציג ...

kd2
29-11-22, 16:40
שלחתי להם מייל....צ'יק צ'אק...יום וחצי, היתה תשובה

כמו אצל דורון, לא עונים.
גם לא באפליקציה...

השלב הבא זה רק לעשות מארב לאוטו האדום ולחטוף אותו, לדרוזים זה עבד.

Pageup
30-11-22, 11:05
אז הנה עוד סיפור עם צ'יטה:
ביום ראשון שעבר נקנה מוצר בהייטקזון, ביום שלישי קיבלתי סמס מצ'יטה שהם ישנעו את המוצר אליי. עד פה הכל בסדר, בעקרון היו צריכים לספק את המוצר עד יום ראשון בערב אבל הודיעו שעד יום שני, זרמתי. מיום שלישי ועד אתמול מופיע במעקב של צ'יטה העמסה. אתמול פתחתי קריאה בצ'יטה למה זה לא מגיע, התשובה, המוצר לא הגיע למחסני צ'יטה. מרים טלפון להייטקזון, מבררים, כן, לא הגיע למחסנים שלהם כי הם עדיין לא אספו את זה מהמחסן של הספק. קיצר משקרים בפנים, ביקשתי מהנציג של הייטקזון שיעביר למעלה שצ'יטה משקרים, אמר שיעשה את זה כי יש עוד הרבה מאוד מתלוננים (כנראה לא סתם חיכיתי לנציג שירות 10 דקות עם מוזיקת מעליות).

נדב42
30-11-22, 18:23
והנה, בדיוק הגיע באפליקציית המעקב "נסיון מסירה" על חבילה של הדואר שכבר חודש וחצי בארץ. מיותר לציין שזה שקרי לגמרי, ובכלל אין פה מסירות של הדואר, הכל מגיע למזכירות המושב ...

זו החבילה שמכילה את מה שחסר לי כדי להשמיש את הצ׳רוקי, חבילה קטנה מאיביי עם ברגי הכיוון של האורות הראשיים...

ד ו ר ו ן
30-11-22, 19:12
והנה, בדיוק הגיע באפליקציית המעקב "נסיון מסירה" על חבילה של הדואר שכבר חודש וחצי בארץ. מיותר לציין שזה שקרי לגמרי, ובכלל אין פה מסירות של הדואר, הכל מגיע למזכירות המושב ...
...
פטנט מוכר.
זה אומר שהחבילה שלך הגיעה למרכז הפצה האזורי ממנו יוצא הדואר-נע ליישוב שלך.

עוד יום-יומיים(שבוע..) באמת יגיע.

נדב42
30-11-22, 19:23
לא-לא, אתה מבלבל.
כשזה מגיע לסניף (ב"ש) שממנו יוצא הרכב של הדואר-נע, זה כבר עובר לסטטוס "נמסר" ואין יותר עדכונים אח"כ. מכאן זה באמת לוקח עוד יום-יומיים עד שמגיעה ההודעה מהמזכירות.

kd2
30-11-22, 19:34
הדואר סוף סוף ענו, לא יאמן...

רק שמה הפעם ? הם רוצים תשלום על עמילות מכס.
המוצר 100 שקל, המשלוח עוד איזה 80.....על מה בדיוק עמילות מכס ?

בלתי נסבלים.

erezgur
30-11-22, 20:39
אם נשלח עם ems אז תשלום של 35.10 שח...

נשלח מהנייד

kd2
30-11-22, 22:26
זה בדיוק מה שהם רוצים.
אבל על מה וכמה וממתי ?
ולמה זאת בעיה שלי ?
הזמנה מעלי, מתחת לרף המס - וזהו מבחינתי.
כאילו עכשיו אני צריך לתחקר את המוכר בעלי איך הוא שולח ? מה נסגר ?

נדב42
30-11-22, 22:31
זה ems...

הם בונים על זה שלא יריבו איתם על 35 שקלים, ובמכפלות הם כנראה מרוויחים מזה לא רע ...

erezgur
30-11-22, 22:37
לצערי זה מוכר ואין לך מה לעשות, למעט לוותר על החבילה

נשלח מהנייד

Yaron.nahum
01-12-22, 08:52
משלוח של דואר ישראל דרך EMS זה המסלול היחיד למיטב ידיעתי
שבו אתה תמיד משלם משהו

המינימום זה כאמור 35.1 על חבילות פטורות

EMS זה המקבילה של הדואר לחברות השילוח המהיר (DHL, UPS וכד')
כלומר זה אמור להיות גם משלוח מהיר,
השולח פינק אותך ושדרג את המשלוח

אבל דואר ישראל וזה.

ד ו ר ו ן
01-12-22, 09:05
משלוח של דואר ישראל דרך EMS זה המסלול היחיד למיטב ידיעתי
שבו אתה תמיד משלם משהו

המינימום זה כאמור 35.1 על חבילות פטורות

EMS זה המקבילה של הדואר לחברות השילוח המהיר (DHL, UPS וכד')
כלומר זה אמור להיות גם משלוח מהיר,
השולח פינק אותך ושדרג את המשלוח

אבל דואר ישראל וזה.

מה הפינוק?
גם איטי בהרבה, וגם מזמברים אותך בעוד עלות משלוח למרות שהמשלוח שולם מראש עי המוכר.

במעט פעמים שקיבלתי משלוח דרכם זה לא היה מבחירה והיה פשוט גרוע.
עוד לפני התשלום המיותר.
רואים דרך המעקב חבילה שהן מעוכבות אצלם במרכז בסינגפור חודש(!) עד שמתחיל לזוז לכיוון הארץ.
כנראה צוברים כמות לצמצם עלויות שילוח.

ואז מזמברים אותך בעמלת עננים גם כשהמוכר שילם להם מראש.

kd2
01-12-22, 11:41
המשלוח היה איטי בטירוף.
אם לא הייתי צריך את המוצר דחוף....היה נפתח פה דיספיוט.

Yaron.nahum
01-12-22, 15:11
טוב , כנראה הסרקזם לא עבר היטב דרך הטקסט.

ומבחינת השולח זה משלוח יקר יותר מאשר דואר חבילות.

מבחינת זמני משלוח , דואר ישראל , צריך עוד הסברים ?

erezgur
01-12-22, 15:42
אם לא הייתי צריך את המוצר דחוף....היה נפתח פה דיספיוט.

באיזו עילה?
המוכר, משיקולים שלו, שדרג את המשלוח. הוא הגיע בזמן שהוגדר. מדוע לדעתך עלי אקספרס ישקלו לפסוק לזכותך במחלוקת שתפתח?

במקרה דומה שהיה אצלי, ויתרתי על הפריט ו הוא נשלח חזרה למוכר. היה מדובר בפריט לא מאד חשוב, שעלה 50 של ולא הייתי מוכן לשלם עוד 35.1 שח.

נשלח מהנייד

kd2
01-12-22, 19:53
באיזו עילה?
המוכר, משיקולים שלו, שדרג את המשלוח. הוא הגיע בזמן שהוגדר. מדוע לדעתך עלי אקספרס ישקלו לפסוק לזכותך במחלוקת שתפתח?

במקרה דומה שהיה אצלי, ויתרתי על הפריט ו הוא נשלח חזרה למוכר. היה מדובר בפריט לא מאד חשוב, שעלה 50 של ולא הייתי מוכן לשלם עוד 35.1 שח.

נשלח מהנייד

שזה לא המחיר שסגרנו על המוצר.
אני קונה בעלי מוצר על בסיס נתונים מסויימים, ואם הם לא מה שכתוב שם אז מה עשינו בזה ?
למה שלא כל מוכר שני בכל סחר אינטרנטי יתקע לך איזה תוספת בסוף ו"יעקוץ" אותך ?

זה בדיוק כמו שאצלך זה כמעט הכפיל את עלות הפריט והרס את כל הפואנטה שבקנייה בעלי.
כשאני מביא דברים מעל רף המס או עם קריירים גנבים אני יודע עם מי ועם מה יש לי עסק, פה אף אחד לא עידכן על זה.

erezgur
01-12-22, 20:00
לא השתנה מחיר הפריט וגם לא מחיר המשלוח.
טיפול במייסים מקומיים ועמלות שלהם הן לא קשורות למוכר ולא לעלי אקספרס, אלא אם נאמר אחרת.
בקיצור, אני שותף לתסכול אבל למיטב הבנתי אם היית מגיש דיספיוט הוא היה נדחה. אתה מוזמן לנסות ולעדכן אותנו, אשמח להתבדות.

נשלח מהנייד

kd2
01-12-22, 22:58
אם המוצר עלה באלי 200 וב-באנגגוד 235 ובחרתי באלי, לדחוף לי עלות שלא ידעתי עליה, שלא קשורה למיסוי, זה להטעות אותי.
זה לא מאפשר לי להשוות מחירים בצורה הגיונית.

אני לא בחרתי שילוח מיוחד, בחרתי את אותו אחד שב99.99% מהזמנות האלי האחרות מגיע כמו שסגרנו.
ולכן זו קומבינה ברורה.

לא אגיש דיספיוט הפעם כי אני צריך את המוצר ממש.
אם יש לך דרך לטפל בזה אשמח לשמוע למוצרים הבאים.

boaz avrahami
02-12-22, 01:36
כל מוצר חייב בהצהרה למכס ושחרור.
חברות השילוח תבעו לפני כמה שנים את המדינה והדואר בגין האפליה לטובה לה זכה הדואר.
התוצאה שמאז גם הדואר מצהירים.
הם עשו הסכם עם עלי שבו הם מקבלים הכול לעוס מעלי ורק מצהירים עליו במכס עבור הלקוחות ללא חיוב נוסף כל עוד זה מתחת לרף המכס.
לא עלי ולא הדואר חייבים לך את ההטבה הזו שאתה מתרעם שלא קיבלת. זה בונוס שלא מוצהר עליו בשום מקום ולכן אין לך עילה להתלונן.
ככה לפחות אני מפרש את המצב


https://m.ynet.co.il/Articles/5655808

erezgur
02-12-22, 09:59
זה ויכוח חבר תכלית, אני שותף לתסכול שלך וסובל לעיתים מאותה בעיה, אבל עדיין טוען שאין עילה לפתיחת מחלוקת (וגם, למען ההגינות, אני לא סבור שיש כאן קומבינה או מזימה של המוכר או עלי אקספרס).
מצרף קטע שמצאתי כעת באתר שלהם והן מודגש שכל העלויות המקומיות של חברת השילוח המטפלת מול רשויות המס הן באחריות המקבל.
שיהיה סופש מוצלח.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221202/dd09a2ce2a0652f889ffe3f0728a8357.jpg

נשלח מהנייד

shmil
02-12-22, 11:44
רק לצורך קבלת קנה מידה.
קניתי צינור ניקל-נחושת, מיועד לצינור בלמים, באורך 7 מטר.
מהכרות עם המכס, קניתי מאמאזון, עם שילוח אמזון גלובל וכל המיסים עליהם, שילמתי 34$.
נשלח מאמאזון עם ערמקס, כשהחברה בארץ אקסלוט.
קיבלתי הודעה שנעצר במכס, לשלוח צילום ןרשיון רכב ולמלא טופס.
בוצע, אחר כך קיבלתי הודעה לשלם 120 ש"ח מעבדה פרטית.
לא הסכמתי והודעתי להם ששילמתי כבר הכל לאמאזון.
אחרי שבועיים, קיבלתי שוב הודעה לשלם, הפעם 88.

פניתי בתלונה לאמאזון, שאמרו שאין להם דרך לחייב את משרד התחבורה שלא לבדוק, ולכן זיכו אותי על כל הסכום.
אקסלוט אמרו שאם לא אשלם ה-88 ש"ח - יילך להשמדה. וגם אם אשלם ה-88 ש"ח, לא בטוח מה המעבדה הפרטית ומשרד התחבולה יחליטו.

וזה עוד אמאזון.

אם למישהו יש ספק מה עשיתי - הוא מוזמן לשאול....

boaz avrahami
02-12-22, 12:26
ערמקס זה באמת השם הנכון ולא ארמקס…
המקצוענים האלו איבדו לי סכין של מכסחת דשא ואחרי חודש וחצי טענו שהוחזר לאמזון בשל סירוב המכס האמריקאי ליצא אותו.
לא חושב שהייתה לי חוויה חיובית אחת איתם. משלח ערבי מהאמירויות אם אינני טועה. זוועת עולם.
מי שנפל אצלם שיתכונן נפשית.

ד ו ר ו ן
02-12-22, 16:16
כל מוצר חייב בהצהרה למכס ושחרור.
חברות השילוח תבעו לפני כמה שנים את המדינה והדואר בגין האפליה לטובה לה זכה הדואר.
התוצאה שמאז גם הדואר מצהירים.
הם עשו הסכם עם עלי שבו הם מקבלים הכול לעוס מעלי ורק מצהירים עליו במכס עבור הלקוחות ללא חיוב נוסף כל עוד זה מתחת לרף המכס.
לא עלי ולא הדואר חייבים לך את ההטבה הזו שאתה מתרעם שלא קיבלת. זה בונוס שלא מוצהר עליו בשום מקום ולכן אין לך עילה להתלונן.
ככה לפחות אני מפרש את המצב


https://m.ynet.co.il/Articles/5655808

במקרה דומה פתחתי מחלוקת מול עלי כי זה תשלום אגרה לחברת השילוח לטיפול ולא מכס או מיסוי.
וזה בעצם שינוי תנאי המשלוח שסוכמו במעמד התשלום בו כתוב עלות סופית עד לבית הלקוח.

כתבתי בדיוק את מה שקורה.
המוכר ענה שמבחינתו שילם על המשלוח ולא אמור להיות כל חיוב נוסף כ״handling”.
המוכר הציע לסרב לקבל את החבילה.

kd2
04-12-22, 00:39
ארז ובועז,
אני הבנתי אתכם ואתם אותי, אין טעם להמשיך להסביר.
אני חושב שמציאות כזאת שבה באופן אקראי לגמרי דוחפים עלות, היא עוד שינמוך בשירותי המשלוח שדוחפים לנו
ככה לאט ובעדינות ועוד מעט יהפוך לנורמה אם לא נעשה משהו בנידון.

בדיוק כמו החרא של נקודות חלוקה.

boaz avrahami
04-12-22, 07:51
ארז ובועז,
אני הבנתי אתכם ואתם אותי, אין טעם להמשיך להסביר.
אני חושב שמציאות כזאת שבה באופן אקראי לגמרי דוחפים עלות, היא עוד שינמוך בשירותי המשלוח שדוחפים לנו
ככה לאט ובעדינות ועוד מעט יהפוך לנורמה אם לא נעשה משהו בנידון.

בדיוק כמו החרא של נקודות חלוקה.

נראה לי שאתה רק חושב שהבנת אבל בפועל אתה לא קרוב כנראה.

יש בעולם מילון שמפרט את תנאי המשלוח של סחורות בין מוכר לקונה.
ל 99.9 מהקונים הפרטיים אין מושג באיזה תנאים הם עשו את ההזמנה. האתרים לא מצינים זאת. המשלח והשולח אמורים לדעת מה תנאי השילוח ואם הם לא אז כנראה תנאי השילוח כוללים עוד עלויות על חשבון המקבל.

שילוח זה מקצוע רחב ומורכב.
כמה שחושבים פה שאני מבין בזה, אז אני רק חובב. הידע המעט שיש לי הוא מעבודה לצד אנשים שזו הכשרתם אבל אני עצמי עם כל הנסיון לא מתימר כמוך להבין. בכל הצניעות זה באמת עסק מורכב.

הבסיס להבנה נמצא תחת מה שמכונה Incoterms
לא התעמקתי אם בקישור זה המעודכן ביותר אבל לפחות זה יתן לך ולאחרים מושג.
כמעט בוודאות המשלוחים מעלי הם DDU.
1. תוודא מול עלי.
2. תתעמק אחכ מה מגיע לך ומה באחריותך לפי התנאים האלו. אז כנראה תתחיל להבין שכל ההוצאות שיבקשו ממך לטובת השחרור בארץ- מיסים אגרות ועמלות ( שחלקם שרירותיים של המשלח) הם באחריותך ואתה לקוח שבוי. הסחורה שרכשת בידהם ומותר להם חוקית לסחוט אותך ואין לך שום כח עליהם.
כנראה שאם היית יודע מראש היית הולך לבדוק ואולי לסכם את העלויות מראש אבל רוב החברות האלו מנצלות את המצב יופי.
דווקא הדואר צנוע ויש מצב שאפילו מפסיד בגלל זה כסף.

https://www.trade.gov/know-your-incoterms

מתאר לעצמי שלא תקרא כי אתה כבר משוכנע שאתה יודע אבל לפחות לטובת אחרים שאולי יפיקו מהדיון הזה ערך כלשהו. שבוע טוב.

אגב, גם בעניין נקודות החלוקה-
האם ידוע לך שזה אסור להם לפי הסכם השילוח?
אני לא בדקתי ואינני משוכנע אבל אשמח ללמוד ממך כי משתמע שלמדת את הנושא.

ד ו ר ו ן
04-12-22, 09:36
בועז,
כשהמוכר בעלי, וגם התמיכה של עלי אומרים מפורשות ביותר ממקרה אחד, ששילמו עד לבית הלקוח, אז הם לא מטומטמים.
הם רוצים שתהיה מרוצה, ושתיתן דרוג חיובי.
המוכרים שם יודעים שכל חוו״ד שלילית עולה להם בהרבה לקוחות ביחס לחנות השכנה.

גם אם יש אגרת ענניםֶ מקומית (לא מכס/מעמ או טיפול מיוחד), אז המוכר שלקח על עצמו את עלות המשלוח חייב לעמוד בתנאי החוזה ביננו.

עובדתית, כשפניתי אליהם הם לא הבינו למה EMS דורשים עוד תשלום.

boaz avrahami
04-12-22, 09:58
דורון, הם לא מטומטמים.
הם אכן שילמו עד בית הלקוח אבל הם לא שילמו על הוצאות השחרור.

קרא ולמד מה אומר DDU ואז לא יהיו לך שאלות כנראה.
יכול להיות שגם התומך של עלי וגם המוכר לא מבינים את ענייני השילוח עד הסוף אבל סוכן שילוח מוסמך יוכל לאמת את מה שאני מנסה בלי הצלחה גדולה להסביר לכם.

צר לי אבל הכעס שלכם נובע מזה שקיבלתם את השרות שקניתם שהוא אחר מזה שציפיתם לקבל אבל מי שמספק לכם אותו פועל על פי המוסכמות הבינלאומיות.

מבחינתי מיציתי. שמתי את העובדות על השולחן.
מי שרוצה להרגיש קורבן שירגיש. אין לי כלים נוספים לסייע לו.

לפני כשנתיים הוחלף השימוש ב DDU במינוח DAP. עדיין מקובל להשתמש גם בישן לאותם תנאי משלוח-

DAP –DELIVERED AT PLACE
בעסקת DAP על המוכר למסור את המטען בנקודה נקובה מוסכמת כלשהי במדינת היבוא לא כולל פריקה וללא חובה לבצע את התרת המכס. מסירת המטען ובהעברת זיקת הביטוח תתבצע על כלי התחבורה שהביא את המטען. פריקת המטען והתרת המכס ביבוא הינם באחריות הקונה.

נדב42
04-12-22, 10:52
אני רוצה רגע להתמקד בזה :


כל ההוצאות שיבקשו ממך לטובת השחרור בארץ- מיסים אגרות ועמלות ( שחלקם שרירותיים של המשלח) הם באחריותך ואתה לקוח שבוי. הסחורה שרכשת בידהם ומותר להם חוקית לסחוט אותך ואין לך שום כח עליהם.


מותר להם מה שהם רוצים ??
אין על זה בקרה או כללים כלשהם ?

אני עכשיו (שוב) במלחמת התשה מול פדקס על אישור משרד התחבורה לחלקים מקוריים של סוזוקי, אחרי ששלחתי להם (עוד לפני השחרור) את ההפנייה למסמך רשמי של המדינה שאומר שאין צורך בבדיקה. כשהגיעה המשאית עם החבילה היה בחשבונית חיוב על אישור משרד התחבורה ובדיקה פיזית. סירבתי לשלם את הסעיפים האלו והחבילה כבר שבוע שוכבת בפדקס בלי שום התייחסות מצידם ...

boaz avrahami
04-12-22, 11:10
בוודאי שיש לזה כללים אבל אתה מגיע לדיון כשהייתרון אצלם ואתה אפילו לא שוחה בחומר.
יתרון שני שלהם הוא שאתה לקוח מזדמן ואין לך הסכם על עלות העמלות/דמי השחרור ולכן הם יכולים לגבות לםי מה שהם פרסמו באתר שלהם שגם אותו לא טרחת כנראה (כמו רובנו לקרוא).
לעיתים אין לנו אפילו מידע בידים של מי ניפול וכמה הם לוקחים אלא רק כאשר אנחנו שבויים.
זה אולי לא פייר לפי התחושה אבל אלו הכללים בשילוח בינלאומי.

עוד דוגמא שלא תאמין שקיימת בתחום הסחר הבנלאומי-
שלחת קונטיינר באוניה.
האוניה נתקעה ונדרשה לגרירה לנמל.
עלות הגרירה תיפול על כל בעלי הקונטיינרים באוניה ולא על בעלי האוניה.
לא הגיוני?
אלו החוקים שם…

הדוגמא האישית שלך דווקא שונה.
הצדק איתך.
הם התרשלו כנראה בסיווג המכס ועשו על גבך עושר ולא במשפט ( ככה אני חושב שזה נקרא משפטית).
בזמנו ניסיתי לטפל בזה. מחדש שמתחיל מאגף המכס ומנוצל היטב על ידי המשלחים.
לא הייתה היענות טובה מצד הציבור כאן וגם מצד גופי התקשורת שניסיתי לערב.

כשהזקנה לא רוצה לובור את הכביש אני לא מנסה בכוח. יש לי חיים מעבר לזה.
אני לרוב מסתדר.

נדב42
04-12-22, 11:14
בוודאי שיש לזה כללים אבל אתה מגיע לדיון כשהייתרון אצלם ואתה אפילו לא שוחה בחומר.


איפה אני מוצא את הכללים ?
(כן, מנסה ללמוד שחייה בהתכתבות..)

boaz avrahami
04-12-22, 11:15
תתחיל מזה שתלמד את ה incoterms.
אם אתה רוצה להתמקצע תעשה קורס יבוא יצוא. זה מקצוע

ד ו ר ו ן
04-12-22, 11:39
בועז,
המסקנה שלי מזמן הייתה לוודא עם השולח שהוא לא שולח ב-EMS.

זה הרע מכל העולמות.
איטי, לא מבטיח שיגיע, ודורש תשלום נוסף.

Pageup
04-12-22, 12:39
סאגה חדשה מבית היוצר של דואר ישראל והדוורים העצלנים:
הבת עשתה תעודה זהות חדשה, השילוח של התעודה נעשה דרך דואר ישראל עם קודים וכו' של משרד הפנים.
הגיע סמס לפני שעה שלא היה אף אחד בבית ולכן זה לא נמסר, הם יעדכנו מתי לאסוף מבית הדואר ומאיזה מהם.
מיותר לציין שהיה מישהו בבית בזמן שהדוור לכאורה דפק בדלת.

נדב42
04-12-22, 12:54
ולמה נדמה לך שזה חדש ??

צריך שפעם מישהו עם מצלמות אבטחה בבית ייכנס באמאמא'שלהם ...

נמרוד
04-12-22, 13:03
ולמה נדמה לך שזה חדש ??

צריך שפעם מישהו עם מצלמות אבטחה בבית ייכנס באמאמא'שלהם ...

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125824

שואב אבק רובוטי VS דואר ישראל

זה כמו קרוס-אובר בין יקומים קולנועיים, מטורף.

נדב42
04-12-22, 13:41
ענק [emoji1787]

boaz avrahami
04-12-22, 15:16
באופן אישי אני יותר משמח כשזה בדואר בגלובל שיפינג או ב EMS כשמחייבים אותי בדמי שחרור.

אולי אין לי מספיק נסיון וידע כמו שיש לאחרים אבל זה משקף את החוויות האישיות שלי.

אצלי הדואר הכי מהיר ומדוייק באמזון.

EMS גובים סכומים נמוכים באופן ניכר מכל האחרים.
מזמן לא השתמשתי בהם אבל כאשר כן, עמיל המכס שלהם זה געש. אחת מהעמילויות הגדולות בארץ בשוק שלנו.

אני רק מתפלא איך הנבחרים שלי הם תמונת ראי של האחרים.

נדב42
04-12-22, 15:52
והנה, בדיוק הגיע באפליקציית המעקב "נסיון מסירה" על חבילה של הדואר שכבר חודש וחצי בארץ. מיותר לציין שזה שקרי לגמרי, ובכלל אין פה מסירות של הדואר, הכל מגיע למזכירות המושב ...

זו החבילה שמכילה את מה שחסר לי כדי להשמיש את הצ׳רוקי, חבילה קטנה מאיביי עם ברגי הכיוון של האורות הראשיים...אחח... איזו חבורת דפקטים ...

באפליקציית המעקב הסטטוס עדיין תקוע במרכז המיון במודיעין.

אני רק אניח את זה כאן, אין מילים.


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221204/fbdf3132df8a4b8397ed40efb71ea835.jpg

boaz avrahami
04-12-22, 16:03
ברור לך שחלק משרשרת הדפקטים ובעל מקום חשוב בה הוא הסניף המקומי בישוב?

אצלנו כשמגיעה החבילה למזכירות היא מברקדת או מברדקת אותה, אני מקבל סמס מהדואר שזה על מדף ג עם מספר כלשהו.
אני אוסף וחותם לה על הטאבלט או מאשר לשים לי בציבה כשזה קטן ומיד מקבל סמס תודה שאספת. הסטטוס ב 17ֶמתעדכן עד כמה שעות.

שלחתי לך בווטסאפ מעט דוגמאות איך זה עובד אצלי. כ 2-3 מסין או אמזון עד למזכירות.
אולי בגלל שאנחנו מתנחלים. לא יודע.
בסהכ מבסוט

נדב42
04-12-22, 16:25
אצלינו הדואר מגיע למזכירות, וגג שעה אחרי כן יש לי הודעת ווטסאפ לבוא לקחת. בשנתיים שאני פה לא היה אף פיספוס מקומי.

kd2
04-12-22, 16:45
בועז, הלכת רחוק רחוק.

אני מדבר איתך על לקנות משהו בעלי ב100 שקל.
שברור שיש מוסכמות לגבי איך זה נעשה ומה אתה מצפה שיקרה, אחרת הלך על הפלטפורמה הזאת.

שוב, כשאני מביא מוצר גדול, בקרייט, שברור לי שיש לו עניין של מכס ומכון תקנים וזיבי, משחק אחר....(גם מחורבן אבל לפחות אני יודע למה נכנסתי +-).


אם אני צריך להתחיל דוקטורטים כדי להזמין כולה כרסום עם ראש מיוחד (כן זה מה שהזמנתי), אני אישית מוותר, זאת לא הפואנטה של הדבר הזה שנקרא לקנות שטויות בעלי.
אתה מוצא בסוף שהזמן שביזבזת לא היה שווה את המחיר הטוב שקיבלת (אם משקללים את כל הדרך גם, זמן שילוח שהוא נעלם, הימור שיתאים וכו)

boaz avrahami
04-12-22, 16:50
לא הלכתי רחוק.
בתוך הסטטיסטיקה תכניס גם מוצרים באיכות גרועה ותשקלל הכול.
לפעמים נופלים עם מוצרים שעדיף לזנוח ולהזמין מחדש וזו שוב המתנה.
זו הפלטפורמה עם היתרונות והחסרונות. הבחירה שלך נכון להשבוע.

איל מ
04-12-22, 17:11
ייתכן ועברו הרבה מים בנהר הגואנד לונג,
אבל פעם אחרונה (וה! אחרונה) שנעצר לי פריט בems, בזבזתי חצי יום בין מספר אשנבים בבית הדואר והמכס בתל אביב. ששלחו אותי מאחד לשני בפינגפונג בירוקרטי אינסופי. בסוף, אחרי כמה שעות! מתישות גם שילמתי להם דמי טיפול ודמי שחרור ודמי עמילות ודמי עננים.

ייתכן והכל היום שונה, אבל כל מוכר ששולח בems (ואני מברר את זה במייל לפני ההזמנה הסופית) אני מבטל את העסקה. לא פעם ולא פעמיים כיתתי רגלי למחסן החלפים של חברת המזרח וקניתי בארץ. שקל אני לא אעביר לems אחרי אותו יום.
(נ.ב., זה לא שלא באתי מוכן. הגעתי עם כל המסמכים,. וזה לא שעשיתי עבודה כפולה, הטרטור בין האשנבים הוא פשוט המסלול הקבוע).

לגבי עליאקספרס,
מראש הנחת העבודה שלי היא שקיים סיכוי גדול לאבד את החבילה והכסף, ולכןההזמנות משם הן כמעט תמיד משהו שאני מוכן לספוג את אבדנו.

kd2
06-12-22, 19:05
קארמה כנראה ?

https://www.calcalist.co.il/local_news/article/skbitn2wj

shmil
06-12-22, 19:17
קארמה כנראה ?

https://www.calcalist.co.il/local_news/article/skbitn2wj

אני רק מזכיר שkarma is a bitch
and than you die

הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לתושבי היישובים הכפריים הוא סגירת סניפי הדואר ושליחת לערם לקחת דואר.

kd2
06-12-22, 20:28
אני לא שמח על פיטורים כפיטורים, אלא רק שהדבר הכושל הזה מתחיל צעדים של סגירה.
מניח שיהיו תקופות יותר קשות בעתיד בדואר למגזר הכפרי, אבל אם זה עבור עתיד טוב ומודרני יותר, שווה לנו.

אנחנו בכל מקרה לוקחים איזה....חצי מהדואר ?! מפיצוציות בערים סביבנו כבר עכשיו.

נדב42
06-12-22, 20:51
אני מקווה שלא יסגרו את המזכירות בקרוב ...
(לא מכיר סניפי דואר ביישובים כפריים)

Yifti
11-12-22, 22:15
ערב טוב לכולם
ב22 בנובמבר נשלחו אליי אוזניות חדשות בתור החלפה לכאלו שהפסיקו לעבוד מאתר בשם drop(יש להם שירות לקוחות מעולה, למי שמתעניין בסאונד). החבילה נשלחה מארצות הברית על ידי ups והגיעה לארץ ב28 בנובמבר. ב5 בדצמבר קיבלתי פתק לבן מדואר ישראל בתיבת הדואר שמצאתי רק אתמול. כתוב בו שעקב הגודל של החבילה זה נמצא בקיוסק באזור שלי.

עברתי שם היום וגיליתי שמספר המעקב שנותב למיקום 276ג בחנות מביא חבילה של בן אדם אחר. העובדת בקיוסק בחורה מאוד לא נעימה ואמרה לי להתקשר לדואר ישראל. אחרי 28 דקות על הקו הם עונים לי - מישהי מאוד נחמדה שמנסה לעזור ואפילו מחכה על הקו עד שהמוכרת תתפנה ומדברת איתה כדי שהן ינסו להבין מה קורה. המוכרת מתעצבנת ובסוף הטלפון חוזר אליי והמוקדנית אומרת לי שאין להם מה לעשות כי זה דואר רגיל ואין להם איך לעקוב אחרי זה. מנסה לדבר עם המוכרת כדי שזה יפתר, אומרת לי שהיא עמוסה מדי כדי לטפל בזה(מסתבר שלהביא חבילות מהמחסן שצמוד לקופה זאת עבודה מתישה) ושאני אגיע כשהבוס נמצא והוא יטפל בזה. מתי הבוס נמצא? לא יודעת. אפשר מספר טלפון? יש בגוגל. אני מוותר אבל איש מבוגר מתערב בשבילי ומתחיל לריב איתה כדי שהיא תתן איזשהו פתרון, והיא מתחילה לצעוק עליו ולקלל אותו. בסוף גם הוא מוותר ושנינו יוצאים.
כמובן שבגוגל אין את מספר הטלפון של הבוס.
חזרתי ב21:00, הפעם עובד שם ילד יחסית נחמד. מראה לי את הארגז עם כל המוצרים מאותו איזור וזה לא שם. מתקשר למנהל והוא אומר שאין מה לעשות ולדבר עם דואר ישראל ושזו טעות אצלם.

מחר אני אלך למינימרקט קרוב שגם מנהל מחסן חבילות ואבדוק אם איזה עובד טיפש בדואר ישראל שם את זה שם אבל סימן את זה בקיוסק כי זה קרוב. אם לא, אתקשר שוב לדואר ישראל ואראה איך להמשיך.

מישהו אי פעם התמודד עם מצב כזה או דומה ויכול להמליץ מה לעשות?

ד ו ר ו ן
11-12-22, 23:35
ליצור קשר עם המוכר ולהגיד את האמת.
שהדואר איבד את החבילה.
במקרה דומה, המוכר שלח שוב מארהב.

החבילה המקורית הגיעה אליי שבועיים אחרי שהחבילה החדשה הגיעה (סה״כ כ-3 חודשים מההזמנה המקורית), נוטפת מים ומתפוררת בתוך שקית עם לוגו של הדואר.

עדכנתי את המוכר, אמר לי תתחדש, יש לך 2.

danob
13-12-22, 12:21
בשעה טובה היום בבוקר (שלישי) הגיעו 2 חבילות שאני מחכה להן. נכנסתי לאפליקציה כדי לקבוע תור, הכי קרוב שיש זה לחמישי אבל רק בשעות הצהריים (למרות שהסניף פתוח עד 18:00). אח"כ זה כבר בראשון (למרות שפתוח בשישי)
קבעתי לראשון, רק כדי שיהיה וקפצתי לנסות לקבל בלי תור כי אני מכיר את הפקידות, היו שם איזה 15 איש שממתינים
נכנסתי לקבוע תור לחמישי ושאישתי תלך לאסוף, כבר לא היה תור לחמישי.
מסקנה: תהליך ההתייעלות שעובר הדואר נועד לגרום לנו להעריך את מה שהיה עד היום, ואנחנו (רחמנא ליצלן) עוד נתגעגע לזה...:(

ליאור

zivo
26-03-23, 17:55
יש מישהו באזור כפר יאסיף שיכול לאסוף חבילה בשבילי ? :-)

שלום Zxxxxxx ,
משלוח MBxxxxxxxY
ג xxxx
שנשלח מAliexpress ממתין במרכז אלענאן סי אן סי כביש ראשי כפר יאסיף כפר יאסיף.

לצפייה בשעות הפעילות, זימון תור, אפשרויות משלוח עד אליך, הוראות צו יבוא אישי ועוד.
לחץ https://postil.co.il/JkgIguQ_lnU8c
תודה, דואר ישראל

משבוע שעבר, הדואר עוד לא מבין איך להתגבר על התקלה ולהעביר אלי :-(

Juv
05-10-23, 10:48
הגיעה חבילה שנשלחה אלי מחול לחנות מחשבים בעילבון.
אני ברעננה.
בדקתי אצל הספק- הכתובת שלי נכונה ברישומים שלו.
יש משהו לעשות חוץ מלנסוע לעילבון או לחכות שמישהו בדואר יענה ב 171?

ד ו ר ו ן
05-10-23, 11:35
הגיעה חבילה שנשלחה אלי מחול לחנות מחשבים בעילבון.
אני ברעננה.
בדקתי אצל הספק- הכתובת שלי נכונה ברישומים שלו.
יש משהו לעשות חוץ מלנסוע לעילבון או לחכות שמישהו בדואר יענה ב 171?
לנסות להשיג את הטלפון הישיר של הסניף ולבקש לנתב מחדש.
הייתה תקופה שחבילות שלי נותבו לכפר-סבא, ונציג הדואר שם היה נחמד ומסר את הטלפון האישי שלו.

אבל.. מנסיון, לפעמים זה הולך לאיבוד בארץ בין הסניפים..
חבילה שלי חזרה כך לשולח כי בדרך בתוך הארץ הם החליטו שלא אותר הנמען.

אם לא מצליח ליצור קשר ישיר, וזה לא משהו חשוב, פתח קריאת החזר.

boaz avrahami
05-10-23, 16:19
קפץ אצלי

https://youtube.com/shorts/lh5uOpvinVM?si=7LWQfpPPNCnN8VHh

אם לא יסכלו אותו


המלא

https://youtu.be/1WdqQaFQcy0?si=iw2VfDuRQ0s3Xc8G


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

GodsFather
05-10-23, 23:09
הגיעה חבילה שנשלחה אלי מחול לחנות מחשבים בעילבון.
אני ברעננה.
בדקתי אצל הספק- הכתובת שלי נכונה ברישומים שלו.
יש משהו לעשות חוץ מלנסוע לעילבון או לחכות שמישהו בדואר יענה ב 171?הייתי היום ליד עילבון, אם רק הייתי קורא את זה קודם...

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

-->