צפייה בגרסה מלאה : פורראנר, גראנד או משהו אחר....🤔
שלום רב,
בינואר השנה רכשנו כרכב שני פורסטר, רצה הגורל ואשתי התקבלה לתפקיד חדש כולל רכב צמוד.
הפורסטר תעמוד למכירה ובמקום זה תהיות רבות במחשבותיי.
מתעניין לרכוש כרכב שלישי שיעמוד מרבית הזמן איזו מפלצונת קטנה= מנוע בנזין, עתיר נפח, קל לאחזקה ותפעול עצמאי, אמין, פוטנציאל שיפורים חוקי עד סכום של כ30 אלף שח.
היחידות שנכנסות בתקציב ששמתי עליהן עין הן הטויוטה פורראנר והגרנד צ'ירוקי שנתונים 94-96 עם מתיחה קלה.
לחוות דעתכם והמלצותיכם אודה.
כל טוב,
עידן.
מנהלים, מבקש להעביר לפורום ייעוץ בקנייה (לא שמתי לב:eek:)
תודה.
boaz avrahami
23-05-18, 07:10
אני לא חושב שמישהו יוכל למצוא לך ולו סיבה אחת לטובת הפור ראנר.
ה ZJ מסוקר פה הרבה פשוט לחפש ולקרוא.
גילוי נאות - אני בעליו של ZJ
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
אם הבחירה רק בין שניהם, ללא ספק (לדעתי כמובן) גראנד צירוקי.
יותר עביר, יותר נפוץ , יותר פשוט לטיפול עצמי.
אמת?תמיד חשבתי שהגיפ נחשב קשוח יותר הן במחיר הן בטיפולים והם בעלות האחזקה
Sent from my iPhone using Tapatalk
Forrunner יותר יפה
Sent from my iPhone using Tapatalk
בוקר אור,
תודה על ההתייחסות, לגבי הגיפ, אריץ חיפוש.
לגביי הפוראנר, לא מכיר פשוט נראה לי כמו היילקס משודרג ומפנק, והיילקס ידוע כרכב קשוח עם פוטנציאל...
ולא הבחירה היא לא רק בין שניהם, אשמח לשמוע אופציות נוספות.
תודה.
פוראנר 96 לא דומה בכלום להיילקס ישן.
ה jeep עדיף בהרבה.
boaz avrahami
23-05-18, 07:41
רק נראה כמו הילקס.
המחיר של הפוראנר זול מאוד לעומת ההילקס ויש לזה סיבות מוצקות.
לרוב הוא נמכר עם עוד גוויה לחלקים.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
לדעתי גם טרופר בנזין נכנס בתקציב.
או אפילו סופה ישנה. אמינות לא הייתי מח9ש בתקציב הזה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
איזה כיף שאפשר להציע זללני דלק לשם שינוי ☺
הטרופר והגראנד-צ׳רוקי שניהם רכבים מצויינים, אבל חוויית הנהיגה והנסיעה בהם שונה מאוד אחד מהשני. יש שיעדיפו אחד ואחרים את האחר. אני לא חושב שיש שיקול אמינות גורף בעד או נגד אחד מהם מול השני, אז קח סיבוב על כל אחד מהם ותראה למי אתה מתחבר יותר.
אזהרה: במערכת המיזוג של הגראנד מותקנת קפסולה שמפזרת חומר ממכר, שלא נגמר גם אחרי 20 שנה ויותר שהרכב על הכביש ☺
מבחינת יכולות שטח, הגראנד הוא בעל 2 סרנים חיים ואפשר לשפר אותו כמעט עד אין קץ, במחיר הנכון כמובן, אך הוא בנוי כמרכס אחוד.
הטרופר גדול יותר מבחינת נפח האחסון והוא בעל שלדת סולם נפרדה מה שעושה אותו חסין יותר מבנית לנהיגה אגרסיבית
בהצלחה ☺
לגראנד בשנים האלו יש 2 מנועים:
V8 5.2 ממכר שמרגיש בריא מאוד וכיף
ויש את ה i6 4.0 הותיק והמוכר מהסופות.
הוא מרגיש מעט חלש יותר (עדיין, לא תרגיש שאתה לא עומד בקצב התנועה :) ) היתרון שלו שהוא פשוט יותר, מוכר ונפוץ (המנוע). צריכת הדלק זהה פחות או יותר.
ד"א, אם אתה מטפל לבד ומחפש אתגרים :) , גם דיסקו דור 1 נכנס בתקציב עם הרבה עודף.
אבל הוא חיה אחרת...
איזה כיף שאפשר להציע זללני דלק לשם שינוי ☺
בהצלחה ☺
שמח לתת את התענוג ;).
אז מהפוראנר ירדתי.
די נעול על התוצרת האמריקאית, מהבנה התחלתית מנוע ה-4 ליטר אמין יותר? מבין שהוא נפוץ וקל יותר לתחזוקה.
כמו כן מזכיר שהרכב מיועד כרכב שלישי, אז אין בעיה שיעמוד עד שיגיע חלק כזה או אחר.
תודה לכם עד כה.
מנוע ה- 4 ליטר זה אותו מנוע בדיוק כמו בסופה (וגם בצ'רוקי XJ), נחשב לאמין במיוחד, ולא צפוייה בעיית חלקים ...
אבל גם המנוע הגדול יותר הוא לא בעייתי באגף האמינות, מציע לך לעשות סיבוב על כזה לפני שאתה שולל :)
כבעליו הגאה של zj ממליץ עליו בחום, אבל צריך ללמוד אותו להכיר את אופי הנסיעה בטח ברכב משופר.
כך בחשבון שאילו רכבים בני עשרים שעבדו קשה, נסה למצוא אחד שכבר עבר מקצה שיפורים למרות שהתקציב קצת נמוך.
קרא את החומר הרב שמצוי באתר (בעיית ההתחממות אגדה אורבנית,עובד בטמפ גבוהה,למי שנוהג במשפנית פיסכולוגית קשה לראות שעון חום בטמפ כזו)
גם אצלי הוא רכב שמשמש רק לפאן.אבל צריך להוציא אותו לפיפי מדי פעם בכדי שלא תגלה תקלות במהלך טיול .
בהצלחה.
boaz avrahami
23-05-18, 19:57
אין שום בעיה עם איזה מנוע שתבחר.
שניהם אמינים ונפוצים במיוחד ואין בעיה להשיג להם חלקים...
אני בכלל הייתי נמנע מהסינון הזה.
הדבר הכי חשוב זה למצוא רכב במצב טוב שרואים שטופל נכון.
לפני כמה שנים עזרתי לחבר לקנות.
אתה מיד רואה את ההבדלים בין נבלה מוזנחת לרכב אהוב ומטופל.
כשתתמקד במועמדים אוכל לכוון אותך על מה להסתכל
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
בשנתונים האלו ובתקציב הזה מה שהכי חשוב זו רמת התחזוקה של הרכב.
כל אחד מהבנזינים הגדולים יעשה את העבודה, טרופר, גרנד צ'ירוקי, פאג'רו בנזין, דיסקו 1 בנזין. תמצא את האקזמפלר הכי שמור והכי מטופל ביניהם שנכנס בתקציב ואל תנעל על דגם מסוים.
תודה לכולם,
האם שווה להגדיל את התקציב ולחפש סופה?
מה המחירים בפועל שנסגרים בעסקאות על סופה קצרה שנתונים 94-96?
יש ילדים?
נוסעים ליותר מיום-יומיים?
למה קצרה למה???????
אין מקום לציוד, 2 מקומות בלבד מאחור, למההההה?
אבל,
הנסיעה בסופה אחרת לגמרי!
סופה רק פתוחה (אפשר לעשות קסמים עם הברזנט), המזגן פחות יעיל (אם בכלל יש מזגן), אוכלים הרבה אבק, אבל בסוף-בסוף - הכי כיף פתוח (ובטיולים אתה תמיד מוביל).
סופה רק ארוכה, כבר אמרתי?
על הכביש היא רועשת, לא נוחה, זוללת בנזין, הראות החוצה מוגבלת, לאחור לא רואים כלום, קשה לכוון מראות ויש עוד 100 חסרונות.
אבל אין כמו סופה (ארוכה ופתוחה).
אני מתגעגע.... (מכרתי 94 כמעט סטנדרטית לפני כחצי שנה. לשאלתך - ב50K)
יש ילדים?
נוסעים ליותר מיום-יומיים?
למה קצרה למה???????
אין מקום לציוד, 2 מקומות בלבד מאחור, למההההה?
אבל,
הנסיעה בסופה אחרת לגמרי!
סופה רק פתוחה (אפשר לעשות קסמים עם הברזנט), המזגן פחות יעיל (אם בכלל יש מזגן), אוכלים הרבה אבק, אבל בסוף-בסוף - הכי כיף פתוח (ובטיולים אתה תמיד מוביל).
סופה רק ארוכה, כבר אמרתי?
על הכביש היא רועשת, לא נוחה, זוללת בנזין, הראות החוצה מוגבלת, לאחור לא רואים כלום, קשה לכוון מראות ויש עוד 100 חסרונות.
אבל אין כמו סופה (ארוכה ופתוחה).
אני מתגעגע.... (מכרתי 94 כמעט סטנדרטית לפני כחצי שנה. לשאלתך - ב50K)
קראתי את שרשור ההתלבטות שלך למכירה, בסוף מכרת? :(
2 ילדים, מנוע זולל בנזין הכי טוב, אבק זה לנשמה😆
לנשימה*[emoji13]
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://youtu.be/EF5HanRshDs
איזה צליל ערב:rolleyes:
איזה נהג ברברי
Sent from my iPhone using Tapatalk
וזה, גבירותי ורבותי, היה קורס מזורז מה לא לעשות עם צ׳רוקי (גראנד או לא). נהיגת כסאח כזו תחסל רת המרכב האחוד מהר מאוד. רוצה לנהוג ככה ? קנה סופה ורתכת ...
boaz avrahami
24-05-18, 20:12
במדינה בה הגרנד עולה 500-1000 דולר ואפשר להביא אותו על עגלה ולזרוק לאשפה אחרי כמה חודשים זה בהחלט סוג של תחביב.
סופה זה כלי מדהים אבל זה גם הרבה יותר ספארטני בשטח.
אין מזגן ואין חימום וקצת נכנס גשם אבל זה ג׳יפ אמיתי לבחורים מסוקסים.
בגלל ברלי גם קשה להם לעבור טסט
כמו שבקרוב תוכל להבין אחרי שתתחיל לראות מועמדים את המחיר קובע מצב הרכב והשיפורים.
הטולראנס עצום בשנתונים האלו.
גם כמות הגרוטאות או המשופרים בהגזמה שלא עוברים טסט בדרך המלך גדולה.
חלק מהבעלים לא מודעים לעצמם ומתחילים ממחירים גבוהים או נמוכים בהרבה.
מציאות נחטפות מן הסתם מהר
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
כן!
מרגע שהאופציה על השולחן, כבר אין דרך חזרה. סופה או סיקס. כל אחד צריך שיהיו לו ג'יפ אמיתי אחד (ויש שיוסיפו... בעברו)
אסף.
כל כלי מתאים לתקופתו, אופי הנהג ומה שהוא מחפש,בעברי אופנוע שטח טרקטורונים,סופה מטורפת ובעשר שנים האחרונות zj
באופי הטיולים שלי היום גם קלנועית 4x4 תספיק,תראה רכבים אבל אתה יודע הכי טוב נכון להיום מה מתאים לך.
בהצלחה.
במדינה בה הגרנד עולה 500-1000 דולר ואפשר להביא אותו על עגלה ולזרוק לאשפה אחרי כמה חודשים זה בהחלט סוג של תחביב.....
eep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
צודק במיליון אחוז. גם 5000$ זה לא נורא כשזה דומה למשכורת חודשית אחת או שתיים.
את זה לא יבינו מי שמוכן לשלם בארץ 50,000 שקל על סופה ישנה/סיקס/טויוטה מתחילת שנות ה 2000.
תודה לכולם,
האם שווה להגדיל את התקציב ולחפש סופה?
מה המחירים בפועל שנסגרים בעסקאות על סופה קצרה שנתונים 94-96?
לפני שאתה קונה סופה, תקרא את זה:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2446-%D7%A6%D7%97%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%90%D7%AA%D7%94-%D7%99%D7%95%D7%93%D7%A2-%D7%A9%D7%90%D7%AA%D7%94-%D7%A0%D7%95%D7%A1%D7%A2-%D7%91%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%94?
הסופש הזה היה סופש שכולו אמריקה בשבילי :cool: הרצתי כל מיני סרטונים על יכולות הzj, הצליל שה -V8 מפיק זו פשוט מנגינה.
קישור לרכב שעבר מהפך טוב טעם לדעתי: https://youtu.be/yOEAwVL0mtI
התחלתי גם להשתעשע במחשבה לייבא רכב אספנות (מניח שנטחן פה לעומק) יש מישהו שעשה את זה?
לדוגמא:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F173323376848
יש לי קשרים בענף היבוא/עמילות.
חשבתי אולי לנסוע לארה״ב תוך כדי חופשה מתוכננת לקנות שם רכב שעומד בתנאים לאספנות, להכניס לסדנא לשיפורים ואסתטיקה ואז לייבא.
מעריך קנייה פלוס שיפורים גג 6000-7000 דולר לא?
מה מחיר היבוא, תקינה וכ״ו?
איני לחוץ ויש לי זמן ומשפחה ומכרים בארה״ב.
האם זה כדאי?
ה- ZJ יוצר החל משנת הדגם 1993, עדיין צעייר מדי לאספנות...
אתה יכול להביא XJ בגיל אספנות, אבל אז זה לא יהיה V8 אלא 4.0L, וגם קטן ופשוט יותר, לטוב ולרע ...
boaz avrahami
27-05-18, 09:04
יש את האבא של ה ZJ - הגרנד ואגוניר.
המחירים של כלים משופצים כהלכה בארהב יעלו שם כמו רנגלר חדש מהסוכנות - 30-40 אלף דולר לפני יבוא
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
לגביי ה ZJ בארץ,
מה מחירי השוק לגבי שנתון 1996? אני מדגיש שמדובר בדגם לא משופר כלל, סטנדרטי, לקנייה מאנשים ששימש אותם כרכב רגיל.
ניסיתי לבדוק מחירון יצחק לוי ואין, יש רק את מחירון יד 2 ומחירו שם כ 16-18 אלף ש"ח.
מישהו יכול לחוות דעת ולהמליץ כמה צריך לשלם על שנתון 96 שמור ברמה סבירה ושימש כרכב שלא עבד קשה?
boaz avrahami
27-05-18, 11:59
אין מחיר שוק...
הכול תלוי במצב האוטו.
יכול להיות בין 10-30 אלף
אם הוא במצב מצויין
מעט ידים
דגם מפואר
קמ נמוך אז משהו כמו 20-30 זה סביר
קח בחשבון שיעלה לך לפחות עוד 7-10 להגביה קלות...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
בתור מי שהיו להם שני פוראנרים במשפחה, מחזק את ההחלטה להתרחק מהרכב הזה.
האם הzj שנתון 96-98 מגיע עם תיבת העברה 3 מצבים?
זה אומר 4X4 קבוע?
זה מה שהיה אצל בועז.
אבל גם אם כן, אין בעייה להחליף לטראנספר אחר
ברלי פרסם עכשיו NP231 למכירה ב- 1000 ש"ח, תוסיף עוד אלף-אלפיים ש"ח לעבודה והתאמות ויש לך טראנספר סטנדרטי למהדרין.
(התאמות יכולות להיות בסוג היציאה של הטראנספר ובאורך גלי ההינע)
^^^
נדב שלום, עדיין לא רכשתי ZJ ובכל מקרה ה-NP231 עדיין לא אומר לי כלום לצערי. התנאי מבת הזוג שקודם אמכור את הפורסטר:mad:
בכל מקרה אם אמצא משהו נדיר כנראה שאתפתה ולא אחכה.
חרשתי שעות עכשיו את הכתבות הטכניות והרוב שם מתייחס לCJ ולסופה.
מקווה ללמוד עוד בהמשך.
הZJ משנתון 96 מגיע עם סרן אחורי דנה 44? ברזל או אלומיניום?
איזהו סרן זה הקדמי?
ואילו נעילות מומלצות?
^^^
נדב שלום, עדיין לא רכשתי ZJ ובכל מקרה ה-NP231 עדיין לא אומר לי כלום לצערי. התנאי מבת הזוג שקודם אמכור את הפורסטר:mad:
בכל מקרה אם אמצא משהו נדיר כנראה שאתפתה ולא אחכה.
חרשתי שעות עכשיו את הכתבות הטכניות והרוב שם מתייחס לCJ ולסופה.
מקווה ללמוד עוד בהמשך.
הZJ משנתון 96 מגיע עם סרן אחורי דנה 44? ברזל או אלומיניום?
איזהו סרן זה הקדמי?
ואילו נעילות מומלצות?
מגיע עם דנה 44 אלומיניום.
סרן קדמי דנה 30.
נעילות? תחכה עם זה להמשך...ובכל מקרה הייתי ממליץ על נשלטות.
danny_aaron
30-05-18, 16:44
זה מה שהיה אצל בועז.
אבל גם אם כן, אין בעייה להחליף לטראנספר אחר
ברלי פרסם עכשיו NP231 למכירה ב- 1000 ש"ח, תוסיף עוד אלף-אלפיים ש"ח לעבודה והתאמות ויש לך טראנספר סטנדרטי למהדרין.
(התאמות יכולות להיות בסוג היציאה של הטראנספר ובאורך גלי ההינע)
בטוח ? 1000 שח על הטרנספר ?
זכורה לי הודעה כזו ואני לא מוצא אותה, אז או שחלמתי או שהוא התחרט ...
לא התחרטתי. רק הורדתי את המודעה כרגע כי צריך לעשות בה סדר כמה שינויים (התווספו חלקים)
יש לי טרנספר של TJ אמריקאי מקורי (לא סופה 2)
NP231J. טרנספר 4 מצבים פשוט ורגיל אבל של TJ. תקין. לא נוזל, משתלב בקלות.
זה אומר שהסליפ יוק מאחור פתוח (מכוסה בגרמושקה מגומי במקום זנב האלומיניום שאנחנו מכירים מהסופות).
1000 שקל. לא טעות. אני לא גרידי.
למי שרוצה לקחת ZJ לשלב הבא בשיפורים - יש גם שני סטים של סרנים.
סט דנה 30 קדמי + דנה 44 אחורי, יחס 4.10
סט דנה 30 קדמי + דנה 44 אחורי, יחס 3.73
הסרן האחורי הוא בדיוק מה שבעל הגרנד-צ'רוקי ZJ המצוי, (שתקוע עם דנה 35 המחורבן או דנה 44A אלומיניום המוזר) רוצה כדי להשתדרג - דנה 44 ברזל עם דיפ' פתוח וקייס מקורי שיקבל בשמחה את כל סוגי הנעילות בשוק, עם תושבות לסלילים ומוטות רדיוס. וזה אומר לא צריך לעשות הסבות יקרות אצל מסגר-אומן לסרן דנה 44 סופה שמיועד לקפיצי עלים שגם אותו כבר קשה להשיג.
שני הסטים עם תושבות מקוריות מהמפעל לקפיצי סליל ומוטות רדיוס. הרוחב ומעגל החלוקה הם של סופה/YJ/TJ/XJ/ZJ
שני הסטים ללא בלמים אחוריים וללא ציריות קדמיות.
אני בהחלט מעדיף למכור את הסרנים כסט ולא בבודדים.
הצטברו לי במחסן עוד חלקים ל-Jeep. יש כל מיני, בעיקר לסופה ול-TJ.
לא רוצה לתפוס טרמפ על השירשור הזה אז מי שמעוניין שיפנה אלי בה"פ ונתקדם משם.
אהלן חברים,
טוב כמה תובנות, לאחר שקראתי כמה שרשורים ונכנסתי לסופה (תרתי משמע:rolleyes:) של מחשבות ותהיות, למה בעצם לא סופה או CJ.
אז אני מניח שדובר עליהם רבות כאן, וגם קראתי רבות, אך לא מצאתי איזשהו מדריך לקניית סופה או CJ כאן באתר, הייתכן?
אני כנראה אגדיל מעט את התקציב, המטרה למצוא רכב חוקי שיחבר אותי לטבע ולטיולים כמו שה-RZR חיבר אותי (לא מדבר על אקסטרים).
רכב בסיסי, ארוך, אפשרי ועדיף נטול שיפורים על מנת להוזיל בקנייה ולצמוח איתו יחד עם השנים.
אני מאודדד טכני, בעל "ידי זהב", לא מבין במכונאות אך מה אלמד אדע ליישם, כך שאין פחד מהתעסקות עם הכלי.
אז אודה אם תפנו אותי או תציעו או תמליצו לי:
1. מהיכן להתחיל?
2. מה לבדוק?
3. מה ההבדלים ביניהם?
כל מידע שיתקבל מבורך.
אודה באם למישהו מכם יש זמן להצטרף אליי בבוא העת לראות אקזמפלרים.
בברכת ערב נעים וסופ"ש מהנה.
עידן.
עריכה: מצאתי את זה - http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1163-jeepolog-archive
השוואה בין סופה לCJ (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1035)
שניהם נהדרים.
היתרון המרכזי בסיקס הוא שהוא בגיל האספנות.
סופה מעט יותר מתורבתת.
יש פה המון חומר על שניהם.
בגדול אם החלטת ללכת בכיוון הזה מה שחשוב הוא למצוא את הכלי הספציפי הנכון.
אם תצטרך עזרה בבדיקה של כלים באזןר הצפון צור קשר.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
שניהם נהדרים.
היתרון המרכזי בסיקס הוא שהוא בגיל האספנות.
סופה מעט יותר מתורבתת.
יש פה המון חומר על שניהם.
בגדול אם החלטת ללכת בכיוון הזה מה שחשוב הוא למצוא את הכלי הספציפי הנכון.
אם תצטרך עזרה בבדיקה של כלים באזןר הצפון צור קשר.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
תודה רבה לך.
שבת שלום.
השוואה בין סופה לCJ (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1035)
בנוסף
מדריך לבדיקת CJ לפני קנייה
(http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1163) (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1163)יש עוד הרבה חומר ישן וטוב באתר.
תודה רבה נמרוד,
הספקתי כבר לשנן.
בברכת שבוע טוב לכולם.
עידכון,
הפורסטר נמכרה בשעה טובה, הבדיקה שהקונה עשה יצאה פשוט פנטסטית.
לענייננו,
אני מאיזור מודיעין, ולפני שאני נכנס להרפתקאה של CJ הייתי רוצה לחוות את הרכב, להכיר אותו וללמוד מבעלי ניסיון, אז עם יש כאן מישהו שאוכל להתלוות אליו במסע שיפוץ, טיול, או סתם פגישה לצורך הכרת הCJ אני יותר מאשמח.
תודה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.