התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הורדת גיר - פרוצדורה.



lizard
07-01-06, 09:52
ביקרתי אתמול את חנן והוא בדק לי את הרכב, כמה שאפשר כמובן.
אז דבר ראשון והכי חשוב, תודה רבה חנן :)

חנן העלה בפני כמה בעיות, החמורה ביותר, עד כמה שהבנתי, היא העובדה שהמערכת מצמד אצלי גמורה והורסת את הגיר.
אני צריך להחליף את המזלג, זה אומר להוריד את הגיר או את המנוע.

אחרי הרבה מחשבה, הקו המנחה הוא להשבית את הרכב כמה שפחות, החלטתי להוריד את הגיר.

אני זקוק לפרוצדורה.
אני לא אוריד את הגיר והטרנספר ביחד כי אני פוחד שזה ישבר/יפול עלי. מה גם שכדי להרכיב נראה לי שיהיה לי יותר קל חהרכיב בנפרד. חוץ מזה, אם כבר הורדתי אז אני אחליף מחזירי שמן במנוע, בגיר ובטרנספר וכנראה, אם צריך, אחליף/אתקן את המצמד עצמו.

השאלות שלי הן כאלה:
1. מה הפרוצדורה לעשות את מה שכתבתי? יש לי רעיון מה צריך לעשות. אני רוצה להיות בטוח שלא שכחתי כלום.
2. איפה אפשר לשפץ מצמד באיזור המרכז? יש מושג לגבי מחירים?
3. הבנתי שבשביל להרכיב את המצמד צריך איזה מכשיר שממרכז את המצמד בצורה הנכונה, למי יש את המכשיר הזה לצורך השאלה/העתקה?

תודה רבה
מיכה

tzagi
08-01-06, 06:08
The choice of pulling the motor of the trans depends on what equipmant you have or can get
If you have a lift and a transmition jack, pull the trans
if you have a cherry picker )engine crane(
by all means pull the motor
I done alot of stupid things in my youth and one of them was to change the clutch on a 1972 Datsun 240 Z
in my drive way using a floor jack only, need less to say the tranny fell off the jack and the sharp end of the bell housing landed on my little finger on the right hand
luckly, the finger wasnt severed off, it just cut it to the bone....yes I could see the bone, I still have the scar 18 years later
And that trans is much lighter then the cj trans /tcase combo


The tool you are refering to is a clutch alignmant tool, its a wood or plastic duplicate of the trans input shaft.

Hanan and Nimrod,
How about starting a thread about the stupid things we all did a long time ago?
Automotively speaking of cource
Lets not get into the "I got married" thing
Some people learn by example and that will prevent anyone from loosing a finger......or worst.

lizard
08-01-06, 09:36
אני בעיקר פוחד מכך שהטרנספר/גיר יפלו וישברו.
יש לי בסה"כ 4 בוקים וג'ק הידראולי אחד.

חנן-ג'יפולוג
08-01-06, 09:41
אני לא מסכים עם יוסי. למרות שיש לי גם מנוף מנוע (שאתה יכול לשאול אותו ממני, מיכה, אם אתה מעוניין), ואין לי ג'ק ייעודי לגיר, אני חושב, מתוך נסיון של פעם אחת הוצאת מנוע ופעמיים הוצאת גיר בסיקס שלי, שהרבה הרבה הרבה יותר קל להוריד גיר מאשר להוציא מנוע.

בגדול, אם כי אתה צריך לעבוד עם ספר צמוד, אתה מפרק גלי הינע, ידיות של הטרנספר ושל הגיר, מנתק חוטי חשמל, כבל ספידומטר, מוריד טרנספר , מוריד גיר. עשיתי את זה לבד פעמיים: פעם אחת הורדתי את הגיר עם הטרנספר ביחד-לא כדאי. זה מאוד כבד, מעל 70 ק"ג, ו70 ק"ג של ברזל על החזה, כבדים פי כמה וכמה מ60 ק"ג אישה. עובדה :wink:
עדיף, לטעמי, להוריד טרנספר ואח"כ להוריד גיר, ועדיף שחבר יעזור. אם אתה פחות סוציומט ממני, אז תוכל גם להשיג חבר כזה :wink:


ואחרי כל זה, אני מזכיר לך לך את הנתון שאתה מסרת לי לגבי מצב המנוע, אז תחשוב טוב טוב, אם אתה לא הולך להעביד את עצמך פעמיים. זו לא עבודה נעימה, וחבל.

מזלג מצמד, עולה למיטב זכרוני כ100 ש"ח. דיסקית מצמד תחליפית חדשה עם פלטת לחץ מחודשת, ומיסב לחץ עולים כ500 ש"ח. חריטת גלגל תנופה עוד כ50 ש"ח.

חנן-ג'יפולוג
08-01-06, 09:47
שאלת אותי בפרטי, ואני אענה לך כאן כדי לשמר את המידע לטובת הכלל:

בפעם הראשונה נעזרתי בג'ק עגלה. בפעם השנייה כבר עשיתי הכול בצורה ידנית. אין לי תובנה חד משמעית אם ג'ק העגלה עוזר או לא. בוקים אתה בטח לא צריך כי אין צורך להגביה את הג'יפ.

lizard
08-01-06, 09:51
ביררתי ביאנוביץ' כמה זה יעלה. כל מה שאמרת לי שצריך לתקן (לא כולל ברגים שאולי שבורים וכדומה) יעלה בסביבות ה1000 שקל כשהעלות הגבוהה ביותר היא עבור הברגי U.
50 שקל אחד ואני צריך 8 :(

אני יודע שהמנוע בשלבי גסיסה, אבל לעשות אוברול כרגע זה לא אופציה. לכן אני אתקן את מה שאני יכול מבחינה כספית.

אני אקנה את המזלג
ואת החתיכת L שמתחברת אליה, בנוסף אני אקנה מחזירי שמן למנוע לגיר ולטרנספר.
נראה שגם 2 צלבים אחוריים.

ברגע שהרכב יחזור לנסוע (בתקווה עד יום שבת בשביל להגיע לתחרות) אז אני אקח אותו לבדיקת קומפרסיה. אם הקומפרסיה בסדר אז אני אפרק את הראש מנוע ואשלח לשיפוץ.

האם כשהורדת את הטרנספר שכבת מתחת לרכב? זה לא מסוכן?
חשבתי לפרק דרייבשאפטים, חשמל וספידומטר, לשים את הג'ק מתחת לגשר גיר (לשים בוק מתחת לפעמון גיר כדי שהוא לא יפול) ולפתוח את הברגי גשר גיר. ככה הטרנספר והגשר "יפלו" ביחד אבל לג'ק שלי תהיה אחיזה טובה יותר ולי אפשרות למתן את הנפילה ולשלוט בכיוון שלה (שלא יפול לצד) כנראה שאצליח לארגן עוד מישהו שיחזיק איתי את הגשר גיר. כל אחד מצד אחד ואף אחד מתחת לרכב עצמו.

מה דעתך?

חנן-ג'יפולוג
08-01-06, 10:00
בנוסף אני אקנה מחזירי שמן למנוע לגיר ולטרנספר.

אל תקנה מחזיר למנוע. אין לך גישה אליו במסגרת מה שאתה הולך לעשות.

לא פירקתי טרנספר אף פעם, ואני לא יודע אם יש לך גישה נוחה אל מחזיר השמן הקדמי שלו (אם בכלל יש לו כזה) . את מחזיר השמן האחורי של הטרנספר תעזוב, אלא אם כן הוא נוזל. הגישה אליו קלה גם ככה, וחבל להעיר דובים ישנים.

גם לגבי מחזירי השמן של הגיר, אני בספק אם אתה לא עלול לגרום יותר נזק מתועלת, אלא אם כן הם כבר נוזלים, אבל זה כבר לשיקולך.


נראה שגם 2 צלבים אחוריים.

זה לא אופציה, תקנה ותחליף! אלא אם אתה ממש מעוניין בנזק רבתי, לרכוש ואולי גם לנפש, תוך כדי נסיעה במאה קמ"ש.


האם כשהורדת את הטרנספר שכבת מתחת לרכב? זה לא מסוכן?

לא, אין בזה שום דבר מסוכן, אם לא עושים שטויות.

הרעיון שלך בעייתי, כי כשהגשר גיר מורכב אין לך גישה לברגים של הטרנספר-גיר, כמו גם לברגי הגיר-בלהאוזינג-מנוע. לפרק ברגים ואח"כ להרכיב את הגשר כדי לאפשר אחיזה נוחה יותר, אפשרי, אבל מיותר, לטעמי.

נמרוד
08-01-06, 11:16
Hanan and Nimrod,
How about starting a thread about the stupid things we all did a long time ago?
Automotively speaking of cource
Lets not get into the "I got married" thing
Some people learn by example and that will prevent anyone from loosing a finger......or worst.

יש שרשור כזה, עד היום עירא וניר_ל מובילים בלי תחרות בכלל, נראה אולי אתה בליגה שלהם... אני לא מצליח למצוא, מישהו יכול לנסות?

חנן-ג'יפולוג
08-01-06, 11:23
שרשור האידיוטים הגדול:

http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=3807&highlight=%2A%E4%E0 %E9%E3%E9%E5%E8%E9%ED%2A

eliv1
08-01-06, 11:35
מיכה,

בזמנו הורדתי גיר בבית ע"מ להחליף זר שיניים,
את הגיר הורדתי לבד, עם ג'ק עגלה, עם הטרנספר, ועם הגשר גיר אפילו.. הפירוק פשוט,
עדיף לא לשים את הבל הואסינג על בוקים, בגלל שבכדי להגיע לכל הברגים של הבל הואסינג נוח מאוד ג'ק שמתכוון... (יש שם ברגים מתחת לבודי שלא כל כך נגישים).
ההרכבה הייתה קצת יותר מסובכת, אבל לקח בערך שעתיים עבודה (עם הגשר גיר, טרנספר, וגיר מורכבים מההתחלה).
המלצות חשובות:
1. כמו שאמרו לך, תחשוב טוב אם אתה רוצה לעשות את זה עוד פעם, אם המנוע ימות, אתה
תצטרך לעשות את כל העבודה פעמיים... כמעט.
2. לבדוק גם את זר השיניים שלך טוב טוב, זה לא כיף להוריד גיר רק בשביל זר שיניים.
אם הוא גמור, הייתי שוקל לעבור לזר של סופה, (סטרטר לא חייבים, אפשר אח"כ, של סיקס
מתאים) שזה כולל גם גלגל תנופה של סופה כמובן.
3. אם אתה מחליף קלאץ, אל תשכח מיסב לחץ חדש!
4. עדיף שיהיה לך הילוך ישיר (ציר של גיר, שממרכז את הקלאץ), אפשר בלעדיו, ולמרכז עם
מברג אבל זה דורש מיומנות, ולא הייתי ממליץ לך על זה...

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה.

lizard
08-01-06, 15:19
כמה שאלות :)

1. למה אין גישה למחזיר שמן מנוע? עד כמה מסובך לפרק את מה שצריך לפרק על מנת להגיע אליו?
2. יש נזילת שמן כמו שראית חנן. מקווה שזה לא מהמחזיר שמן הקדמי של הגיר כי כזה לא קניתי.
3. בקשר למנוע....הוא לא יעבור אוברול בקרוב. בדקתי מחירים וזה יקר לי מידי. מה גם שאני קצת אופטימי ומקווה שהבעיה רק בראש מנוע. מאחר ולהיות אופטימי אף פעם לא עזר לי אז כנראה שאצטרך לעשות אוברול. אגב, שכחתי לשאול אותך חנן, אם מנוע מנפח וצורך שמן, זה עדיין יכול להיות ראש מנוע או מחזירי שמן של השסתומים?
4. אני אפרק את הגשר גיר, דרייבשאפטים וכל מה שצריך ואוריד קודם את הטרנספר ואחרי זה את הגיר. מקווה שלא יהיו נפגעים :wink: .
5. שכחתי צלבים :( אבל כנראה שמחר אלך לקנות.
6. קניתי U BOLT חדשים דנדשים. מקווה שזה יפתור לי את המכות בעת העברת הילוכים.

חנן-ג'יפולוג
08-01-06, 16:01
1. למה אין גישה למחזיר שמן מנוע? עד כמה מסובך לפרק את מה שצריך לפרק על מנת להגיע אליו?

להגיע אליו אתה מוריד את הקרטר של המנוע, אין קשר לגיר.


2. יש נזילת שמן כמו שראית חנן. מקווה שזה לא מהמחזיר שמן הקדמי של הגיר כי כזה לא קניתי.

ראיתי. נדמה לי שזה היה שמן שחור ולא שמן צלול כמו שיש בגיר, אבל אני לא בטוח.


3. בקשר למנוע....הוא לא יעבור אוברול בקרוב. בדקתי מחירים וזה יקר לי מידי. מה גם שאני קצת אופטימי ומקווה שהבעיה רק בראש מנוע. מאחר ולהיות אופטימי אף פעם לא עזר לי אז כנראה שאצטרך לעשות אוברול. אגב, שכחתי לשאול אותך חנן, אם מנוע מנפח וצורך שמן, זה עדיין יכול להיות ראש מנוע או מחזירי שמן של השסתומים?

צריכת שמן יכולה להיות גם ממחזירי שמן של השסתומים. מנוע מנפח לא. מנוע מנפח נגרם מבלאי צילינדרים/בוכנות/רינגים. לפי הבדיקה השטחית שביצעתי המנוע שלך לא מנפח בטירוף, בטח לא כמו שהמנוע ז"ל שלי ניפח, ואני לא בטוח שהוא זה שאחראי לצריכת השמן המוטרפת שאתה מדבר עליה. למעשה, אני מתקשה להאמין שאתה דיווחת נכון על צריכת השמן-10 ק"ג לאלף קילומטרים. לפי התיאור שלך אתה היית אמור למלא יותר משני ק"ג על הנסיעה שהיתה לך ליבנאל וחזרה.

קח בחשבון, וזה מנסיונו של אורי טל, שמנוע שאצלו המרווח בין הבוכנות לצילינדרים הוא גדול מדי, עלול לשבוק ביום בהיר, ולא בהתעייפות הדרגתית, עקב הצלפה של הבוכנות על הצילינדרים. במקרה כזה, ואת זה ראינו גם אצלי וגם אצל אורי, הבוכנה פשוט נשברת.

אין טעם לנסות לנחש יותר מדי, בצע בדיקת קומפרסיה ותהיה חכם יותר.

moriseven
08-01-06, 17:57
אלי, אם אני לא טועה כדי לשים סטרטר של סיקס עם גלגל תנופה של סופה צריך מתאם שמרחיק או מקרב (תלוי מאיפה מסתכלים) את הסטרטר, ככה זה היה אצלי, מנוע סופה עם זר סופה וסטרטר סיקס.





מוריס

lizard
08-01-06, 19:26
טוב בשעה טובה ומלוכלכת ירדו הטרנספר, הגיר והפעמון.

לקח בין שעב וחצי לשעתיים. עבודה לא קשה במיוחד אבל היינו 2 ואת הברגים הקשים חבר שלי עשה (לכן זה היה קל :twisted: )

אז ככה:
השמן שיש לי בגיר ובטרנספר נראה זוועה. כנראה במהלך הטיול שנפלתי בו לבור מים נכנסו מים למנגנונים האלה. בגלל זה היו לי בעיות בגיר כי באמת שהן לא היו קודם (כלומר, היו בעיות אבל לא במידה כזו חמורה).

אני לא אחליף מחזיר שמן מנוע כי עד כמה שראיתי (מחר או מחרתיים יהיו תמונות) אין נזילת שמן מהמנוע. איזור המצמד נראה יבש.
מה שכן, יש הזעה בבפנוכו של הפעמון, מה שלא ממש ברור איך זה קרה מאחר ואין שם שמן. אני מקווה שזה לא מהמנוע אלא מהגיר אבל זה רק מעלה עוד שאלות. אחרי שאצלם אני מקווה שתוכלו לחוות דעה ואולי נמצא את הבעיה.

בקשר למנגנון מצמד.....אוי גוועלד. יש לי עבודת מילוי רצינית. למזלי השטנגה (ככה קראו לזה ביאנוביץ' לא המצאה שלי) נראת עדיין במצב סביר. אני אחליף אותה בכל מקרה אבל בנתים זה מה יש כי ליאנוביץ' נגמר.

מחר אני כנראה אצטייד במלאי גדול של ספריי קרבורטורים. ביום שלישי אני מקווה לנקות ולסדר את מה שצריך וביום חמישי להתקין.

חנן-ג'יפולוג
09-01-06, 00:52
בגלל זה היו לי בעיות בגיר כי באמת שהן לא היו קודם

שום גיר, בשום מצב, לא היה יכול לתפקד כאשר המהלך האפקטיבי של דוושת המצמד הוא שני ס"מ , כמו שהיה אצלך, עקב המנגנון השחוק והקרוע. אני מקווה שבנוסף לא נדפקו גם הגיר והטרנספר עקב השמן הדפוק, אבל את זה, לצערך, תוכל לגלות רק לאחר התקנתם ועריכת נסיעת מבחן.

לא הבנתי לגבי המזלג: אתה מחליף אותו או שאתה מנסה לשקם אותו?

lizard
09-01-06, 08:40
מחליף את המזלג אבל אנסה לשקם את הישן.
חוץ מזה התכוונתי בעיקר לציר שמחובר בצד אחד לשטנגה ובצד השני למוט שבא מהדוושה צריך מילוי.

תמונות יועלו במהלך היום :)

lizard
09-01-06, 08:57
האם כדאי לפתוח את הגיר והטרנספר בשביל לראות מה מצבם? האם פתיחה תאמר לי בכלל מה מצבם? יש דרך כלשהי לשטוף אותם מהשמן הישן?

חנן-ג'יפולוג
09-01-06, 09:41
לגיר יש מכסה עליון שאתה יכול להרים בלי להסתבך, וכך לשטוף אותו ולבחון את מצב הסינכרונים, ולטרנספר יש מכסה תחתון כנ"ל.

אם כדאי, או לא? אם אין לך כוונה לעשות משהו במידה ותגלה כי יש סינכרונים שצריכים חידוש או שתגלה תקלה אחרת כלשהי, אז זה מיותר. ניתן לשטוף את הגיר גם על ידי מילויו בסולר, גם כשהכול כבר מורכב על הרכב. אם יש לך נכונות לסדר בעיות שיתגלו, אז לך על זה.

lizard
09-01-06, 09:54
איך אפשר לדעת אם הסינכרונים לא תקינים?

קושי בהעברת הילוכים? מראה וויזואלי ?

lizard
09-01-06, 09:57
איזה עוד דברים צריך לבדוק?

אם כבר הורדתי את הגיר אז לפחות אני אוודא שהוא במצב טוב.

כנ"ל אגב לטרנספר, מה צריך לבדוק בו?

חנן-ג'יפולוג
09-01-06, 10:07
אתה לא יכול לוודא שמצבו טוב, אלא בנסיעה. אתה יכול לנסות לראות אם יש משהו שקל לראות בעין, כמו למשל סינכרונים טחונים.
סינכרון לא שחוק, כשתנסה להצמיד אותו אל גלגל השיניים ששייך לו, ייעצר במרחק מסוים מגלגל השיניים ולא ייצמד אליו. צריך לראות כדי להבין על מה אני מדבר. אני חושב שיש גם בספרות את הנתון של המרווח הרצוי בין הסינכרון לגג"ש.
בנוסף, צריך לראות ששלושת המלבנים הקטנים שנכנסים אל תוך הסינכרון לא חרגו מהתחום המיועד להם, שוב, זה משהו שצריך לראות כדי להבין. אם המלבנים חרטו את הסינכרון אז מי שמכיר כבר יראה את זה. תביא את הגיר למישהו מנוסה שיסתכל עליו. אתה יכול גם להביא אליי את הגיר, ואני אשתדל לראות, עם מעט נסיוני, אם יש משהו שאני רואה. רק אם אתה עושה את זה, אז תבוא עם נכונות לפרק ולהחליף את מה שדורש החלפה, אחרת חבל על המאמץ של כולם.

אתה יכול לנסות ולהרגיש חופשים במיסבים, אם כי זה יהיה די קשה, למעט מצב שבו משהו טחון בצורה רצינית.
לגבי הטרנספר, אין לי נסיון, ולכן אני לא אביע דעה.

אגב, על פניו, עם הסתייגות שנובעת מהעובדה שהיתה לך בעייה סופנית במנגנון המצמד שמיסכה את כל מה שמסביבה, הגיר שלך הרגיש לי בסדר, למעט ההילוך הרביעי , שלא יצא לי לשלב אותו.

lizard
09-01-06, 10:40
אוקי.

אני אנסה לפרק ולראות וויזואלית. אני אצלם כמובן תמונות למרות שהבנתי שזה לא כל כך יעיל במקרה הזה שצריך "להרגיש" את הגיר.

אחרה"צ אני אעשה את זה, אם ארגיש שאני לא מצליח אז אני אפנה אליך.

תודה רבה
מיכה

lizard
09-01-06, 11:21
בדקתי מחירים, די יקר.

אני לא אגע בגיר :(.
כשאצטרך לעשות אוברול אז אני גם אשפץ או אחליף את הגיר.

תודה על העזרה. מקווה שאצליח להרכיב את מה שפרקתי עד עכשיו.

lizard
09-01-06, 19:08
צילמתי את המנגנון מצמד (שעדיין מחובר למנוע)
http://www.lizard.co.il/4x4/clutch/dscn0178.jpg

לא ראיתי נזילות שמן, והזר נראה בסדר. אני אבדוק אותו ביסודיות ואת הגג"ש בסטרטר מחר.

רוקנתי את השמנים בטרנספר ובגיר.
היו המון שבבים בפקק ריקון של הגיר. כל כך הרבה שהייתי בטוח בהתחלה שזה איזה יציקה בפקק או ריתוך. רק אחרי שהשתמשתי במברג זה יצא. שבבים בצבע צהוב.
השמן היה אפור בהיר. מה שאומר, עד כמה שאני יודע, מים נכנסו לגיר.
הזרמתי דרכו קצת סולר, סגרתי את הפקק התחתון, מילאתי סולר, בערך חצי ליטר, סגרתי את הפקק מילוי וניסיתי קצת ל"שקשק" את הגיר. הוא כבד :) אחרי זה פתחתי את הפתח מילוי וריקון ורוקנתי את הסולר. הוא יצא אפור בהיר, אבל אני מניח שזה בסדר.

האם, בגלל כמות השבבים, רצוי לפתוח לראות מה קורה? עקרונית אין לי כרגע כסף לשיפוץ אבל אם חייבים אז חייבים. מה דעתכם?

את הטרנספר אני אשטוף בסולר מחר (נגמר לי). השמן שיצא ממנו היה אדום כהה אבל אדום. אני מניח שזה הצבע של השמן ולא נראה שהיה מים בשמן. כמות השבבים הייתה נמוכה מזה שבגיר אבל היו שבבים. האם כדאי לפתוח לראות ?

שאלה נוספת, האם צריך לשים סיליקון בנוסף לאטם (אני משתמש בזה שיש לי אחרי הפירוק) בחיבור בין הגיר לטרנספר? האם צריך אטם וסיליקון בין הגיר לבית הפעמון?

שאלה אחרונה, לבנתיים, כשאני מחזיק בציר הגיר ומזיז אותו קדימה ואחורה יש חופש של בסביבות מלימטר, האם זה תקין?

תודה
מיכה

חנן-ג'יפולוג
09-01-06, 19:19
השבבים בצבע צהוב הם כנראה הסינכרונים שלך. שווה להרים מכסה עליון ולבחון את מצבם.

יש מאחורי הגיר מתאם בין הגיר לטרנספר. בחלק הקדמי שלו יש אטימה אל הגיר. בחלק האחורי שלו אין אטימה לטרנספר. תלוי מהיכן הפרדת את הגיר מהטרנספר.

בין הגיר לבלהאוזינג והמנוע אין אטימה.

חופש של מ"מ בציר הכניסה של הגיר? לא נשמע כל-כך טוב, אבל קשה לי להעריך את זה ככה.

חנן-ג'יפולוג
09-01-06, 19:21
שמן אדום בטרנספר ? אני לא מכיר את כל סוגי השמנים אבל בדרך כלל אמור להיות שם שמן 80-90 ירוק-צהוב. אדום זה בדרך כלל לתיבות אוטומטיות או לטרנספר של סופה וזה שמן דליל בהרבה .

lizard
09-01-06, 19:52
קישור לתמונות של הטרנספר והגיר.
לא זכור לי שהיה איזה שהוא מתאם בניהם.

http://www.lizard.co.il/4x4/clutch/

בקשר לשמן, זה לא מפתיע אותי. בכל מקרה קניתי 2 גלונים של 80-90 ואני אחליף.

lizard
09-01-06, 19:56
כנראה שאתה מתכוון ללוח שמחובר עדיין לטרנספר. לא ידעתי שזה מתאם.

אז צריך למרוח על כולו סיליקון ועליו אטם? או שלא חייבים סיליקון?

אני כנראה אצטייד באטם חדש רק ליתר בטחון ובסט אטמים לגיר (מאחר ואני פותח אותו)

שחר 9
09-01-06, 22:03
איו צורך בסיליקון רק אטם . בא שם אטם גדול שרצוי להדביקו עם מעט שמן לצורך נוחות בהרכבה.

עצה קטנה לענין ההרכבה של הגיר חזרה למקומו , תרכיב גיר לבד ואח"כ טרנספר כי את הגיר קצת קשה לחבר בגלל ההתאמה אל המנוע ואיל החיבור של הטרנפר לגיר הולך קל .

שיטה נוחה להרים את הגיר היא להשתמש בחבר שישב בתוך הגיפ ועם רצועת גרירה \הרמה קצרה פשוט ירים את הגיר מלמעלה ואתה מתחת לרכב תבצע את ההתאמה די בקלות .

לדעתי אם הגיר למטה הייתי מבצע : החלפת קלאצ' , מיסב לחץ , חריטת גלגל תנופה, החלפת סינכרואים לפי הצורך , והחלפת הקוביות פח במשלבים .



בהצלחה

tzagi
09-01-06, 22:11
שמן אדום בטרנספר

There are couple of possabilities
Most New Procces cases that are made in the last 20 years call for ATF or what they call "transfer case fluid"
that is nothing more then ATF

I guess its possable that if you take the jeep to a garage and the tech knows to put ATF in Chevy transfer cases.....They will pour it in the Dana as well,

I assume Micha got the T176 4 speed So that calls for 80-95w or similar
But if he had a SR4,T4 or T5, they all come with ATF right from the factory, and if the trans to tcase seal is bad, it will allow the ATF to leak into the Tcase, colloring the oil red

The final option is that it has synthetic oil in it
Lots of them are red
Such as RED LINE

I personaly seen all 3 posabilities happen

lizard
09-01-06, 22:23
תודה שחר, שלחתי לך ה"פ.

לצערי אין לי תקציב, בייחוד אם אני צריך עכשיו לעשות אוברול לגיר.
כנראה שלא יהיה מנוס מהחלפת סינכרונים, זה כבר איזה 400 ש"ח לפני מע"מ...יותר ממה שתכננתי להוציא כרגע, אבל אם זה מה שצריך אז זה מה שצריך.

ג'ו, ע"פ איך שהרכב הזה היה מתוחזק בעבר רוב הסיכויים שמדובר על שמן גיר לגיר אוטומטי או איזה שמן אחר בצבע אדום.

נקודת האור היחידה בנושא הזה היא שלמרות חששותי הרבים, ברגי הריקון והמילוי דווקא יצאו יחסית בקלות. אחרת בכלל זה היה סיפור רציני לסדר את זה. (בייחוד הבורג ריקון של הטרנספר שהוא פיצפון ובעייתי מבחינת חליצה, לפחות אצלי)

מחר אני אפרק את הגיר (בטרנספר אני לא נוגע כרגע למרות שמבחינתי הוא החלק החשוב יותר מהגיר, אותו אני לא הולך להחליף בעתיד ואת הגיר אולי כן) ואבדוק מה צריך להחליף. בתקווה שרק את האטמים ואת הסינכרונים. אבל אי אפשר לדעת.

תודה, מחר אני אעלה תמונות של הגיר מפורק ואחרי שטיפת סולר נוספת.

חנן-ג'יפולוג
09-01-06, 22:50
יוסי, זה T176 ודנה300 .

מיכה, שוב: תרים קודם מכסה ותראה מה העניינים. למה אתה זורק את עצמך לתוך פרויקטים? הגיר לא עשה שום סימנים שהוא דורש טיפול. חכה. תרים מכסה ואז תחליט.

lizard
09-01-06, 22:58
ברור שאני לא קונה כלום לפני שבודקים את המצב.
בגדול אני מחר בבוקר פותח את הגיר ובודק, עד כמה שאני מבין, מה המצב שלו.
בכל מקרה אני צריך לנסוע ליאנוביץ' כדי לקנות צלבים, אז כנראה אקנה גם לפחות סט אטמים חדש (אלא אם כן אפשר להשתמש בסיליקון בלבד).

הקטע עם השבבים קצת הלחיץ אותי.

lizard
10-01-06, 12:27
פירקתי את הגיר, חסרים לי כלים אז אני אצטרך להמשיך עם זה מחרתיים. היום אני אצטרך לחפש כלים.

עושה רושם שלפחות סינכרון אחד טחון לגמרי, יש לי עוד 2 לבדוק (השלישי תקין) לצערי רק אחרי שאפרק את הגיר לגמרי (אני חייב כדי להחליף את הסינכרון) אני אדע.
המיסבים עושים רושם בסדר. לא הרגשתי חופש בהם והם זזים חלק.

יש רעיונות מאיפה לרכוש את הכלים הנחוצים? רצוי שם של חנות.

תודה
מיכה

חנן-ג'יפולוג
10-01-06, 12:35
אלו כלים אתה צריך מעבר לכלים הרגילים שיש בארגז הכלים?

lizard
10-01-06, 12:45
בתור התחלה חולץ מיסבים.
כמו שיש בתמונות בספר דרג ג'.

אני כרגע תקוע בשלב של הוצאת המיסבי קצה.

אני עוד מעט אסע לת"א לקנות כלים. מקווה שאמצא מה שאני צריך.

lizard
10-01-06, 12:48
חרא :cry: :cry: :cry: :cry:
ליאנוביץ' אין את הסט שיפוץ. אתמול נקנה האחרון.
רק בעוד חודש יהיה להם.

רעיונות מה לעשות יתקבלו בברכה. אם יש אתר באינטרנט שאפשר לקנות דרכו אני אשמח לדעת.

אוףףףףףף

חנן-ג'יפולוג
10-01-06, 13:05
אתה לא צריך חולצים בשביל להוציא את המיסבים האלה, במיוחד כשאתה ממילא מתכוון להחליף אותם:

תשאיר את הרינג שעוטף את המיסב, על המיסב, שים בין הרינג ובין הקייס של התיבה משהו שנכנס ברווח. תתחיל בשייבה דקה ובסוף תעבור לאומים עבים. דפוק על הציר וכך הוא ישתחרר מהמיסב. קשה להסביר בכתב, קל לבצע.

lizard
10-01-06, 13:12
לא תכננתי להחליף אותם. עד כמה שאני מבין הם בסדר.

מה לעשות עם הנושא של קיט השיפוץ?

חנן-ג'יפולוג
10-01-06, 13:21
נסה לחפש "עזראכו" .

אם לא, תן לאצבעות ללכת במקומך: "דפי זהב" . בסוף תמצא.

אתה יכול גם לשים מוטות הברגה ארוכים במקום הברגים המקוריים ובמקום להכות על הציר פשוט לדחוף אותו עם המחזיק המקורי שלו.

lizard
10-01-06, 16:52
מצאתי באתר הזה את מה שאני צריך לדעתי:
http://www.jeep4x4center.com/cj8/t176.htm

אני מדבר על חלקים 8,21,34 ו38.
האם אני צריך משהו נוסף?

תודה
מיכה

חנן-ג'יפולוג
10-01-06, 17:01
22

עירא
10-01-06, 17:20
את זה אני מקווה שאתה מכיר:
http://www.jeepolog.com/j6tech_t176_overhaul.htm
CTRL+A יעזור לך לקרוא (ודרך אגב, צריך לתקן את הצבעים בכתבה הזו)

http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=2411&highlight=%
E2%E9%F8

עירא

lizard
10-01-06, 17:55
את 22 כבר יש לי.

תודה עירא, שכחתי שזה קיים.

lizard
10-01-06, 18:10
ההרכבה תעשה בסדר הפוך כפי שמפורט בספר , ע"י שימוש בגלמים

למה הכוונה בגלמים?
מאיפה אפשר להשיג?

חנן-ג'יפולוג
10-01-06, 18:17
תייצר לך, או שתקפוץ אליי ותיקח. אתה צריך צינורות כלשהם, פלסטיק או מתכת, שיהיו בקוטר של ציר הקונטרה-גיר ושל ציר הרוורס, ובאורך שבין שתי הדיסקיות משני צידיהם של הצירים האלה. אתה צריך את הגלמים האלה כדי למלא את החלל שבתוך הקונטרה גיר וציר הרוורס על מנת שהרוליקים לא יפלו בזמן ההתקנה. לאחר ששמת את הקונטרה גיר במקום ואת ציר הרוורס אתה דופק את הצירים המקוריים למקומם תוך כדי שהצירים המקוריים דוחפים את הגלמים, וכך הרוליקים לא יזוזו ממקומם.

lizard
10-01-06, 21:02
אוקי זה מה שחשבתי.
אני אפרק אצלי והכי הרבה אלך לחרט שייצר לי כאלה מפלסטיק. זה בטח לא יעלה הרבה.

חוץ מזה יש עוד איזה שהם כלים ייעודיים שיכול להיות שיחסרו לי?

כרגע אני צריך להצטייד במפסק טבעות אבטחה (אין לי מושג מה השם שלו).
בחולץ (רצוי רב תכליתי)
ובגלמים האלה.

יש לי שמן וקניתי גם גריז. בספר רשום וזלין, אפשר להשתמש בגריז רגיל או שחובה להשתמש במשהו אחר?

עירא
10-01-06, 21:26
בעיקרון גריז רגיל לא טוב כי הוא עלול לחסום את המעברים. אצלי השתמשתי בגריז.
תגיד לי אתה רציני ללכת לחרט בשביל התותבים? תאלתר חביבי תאלתר (וזה במידה שלא תיקח מחנן) אני חתכתי חתיכה מצינור שהיה ידית של מכשיר לשטיפה של הרכב שהיה בקוטר המתאים (יש שם אופצייה למשחק של 2-3מ"מ בקוטר של הצינור וזה הרבה).
לגבי המפסק טבעות(נדמה לי שהשם הוא סי קליפ REMOVER), אני השאלתי מחבר אחד שהיה עם ראשים מתחלפים (כזה של SIGNAT עולה 50ש"ח) והוא היה קצת עדין מדיי אבל איתו ועם שני מברגים הסתדרתי.

עירא

lizard
10-01-06, 21:40
כמובן שאם יהיה לי דרך לאלתר משהו אז אני אאלתר. אני בטוח שהחרט לא יקח ממני כלום על זה. בסה"כ מדובר על פלסטיק.

צריך לבדוק מה הקוטר.

תודה

שחר 9
10-01-06, 23:00
אתה לא צריך שום כלי יעודי לכל השיפוץ של הגיר שלחתי לך תמונות שמראות איך לחלוץ את המייסב עם כמה חתיכות עץ ופטיש בריא , נכון נראה קצת כמו מדורה אינדיאנית אבל עובד .

אל תשתמש בגריז . זה סותם את המעברים ועובד לרעתך עם הזמן תשתמש ווזלין ואם תרצה שיהיה יעיל יותר תקרר אותו לפני.

לשחרר את הטבעות הקפיציות כמו שחנן אמר שני מברגים יעשו את העבודה ואם תקריב אותם ותחדד להם תראש לשפיץ יהיה לך נוח יותר.

בהצלחה

AvigdorAharon
11-01-06, 08:01
לשחרר את הטבעות הקפיציות כמו שחנן אמר שני מברגים יעשו את העבודה
אם בכל זאת תרצה את הכלי היעודי דבר איתי. אני בת"א כל יום.

אביגדור

lizard
11-01-06, 17:30
אני ארצה. לא אוהב להשתמש באילתורים, בייחוד כשמדובר על חלק שאני רוצה להשתמש בו שנית (אני אלוף באילתורים, את הטבעות הקטנות על המיסבי קצה פירקתי בצורה משעשעת למדי)

חוץ מזה, חולץ טוב זה דבר מאוד שימושי.
מחר אני אסע לת"א לחפש כלים. מקווה למצוא בקלות.

AvigdorAharon
11-01-06, 17:35
מחר אני אסע לת"א לחפש כלים. מקווה למצוא בקלות.

אני אשתדל לזכור לקחת את זה איתי מחר, אשמח עם תזכיר לי בערב.

אביגדור

lizard
11-01-06, 18:20
לקחת מה?
חולץ? אני רוצה לקנות אחד. אם אתה רוצה למכור אז בהחלט יש על מה לדבר.

נמשיך בה"פ

lizard
19-01-06, 22:31
קניתי היום חולץ מל.כ
קניתי למעשה 2. אחד 2 זרועות מרובע. הוצאתי איתו את המיסב האחורי, של המוט שמתחבר לטרנספר. היה מתאים בול למשימה.
את המיסב הקדמי הייתה בעיה להוציא כי החוץ הקטן היה קטן מידי (המוט ארוך מידי) והחולץ השני שקניתי, 3 זרועות 250מ"מ, היה גדול מידי.
בכל מקרה, אחרי שפרקתי את המוטות התחתונים הוצאתי את כל רכיבי הגיר, אחרי שהמוט שמתחבר לקלאץ' היה בחוץ פשוט החזקתי אותו מהמיסב ודפקתי את הקצה שלו בקלות על השולחן (טוב לא ממש בקלות) והמיסב יצא. לדעתי ללא כל פגע.

פירקתי את כל שאר החלקים, שטפתי אותם טוב עם ספרי ניקוי קרבורטורים וניקיתי טוב את התיבת גיר (עוד לא נגעתי במכסה ובידית עצמה, משאיר את זה לסוף) וצבעתי את המשטחים החיצוניים.

עכשיו אני מחכה שהחבילה שהזמנתי מחו"לח תגיע. יש לי שם את כל מה שצריך בשביל השיפוץ.
חוץ מזה, לצערי/שמחתי התברר לי שחוץ מסינכרון אחד טחון (נדמה לי של ההילוך הרביעי) כל השאר במצב טוב ולא ראיתי שחיקה בגג"שים. היו המון שבבים בגג"שים ובשמן. הכול נוקה.

עכשיו אני צריך להשיג תותב להילוך האחורי ולהילוכים הקדמיים.

החולץ הקטן עלה 40 שקל, הגדול 80. פלייר קפיץ עם רשים מתחלפים של סיגנט עלה לי 80 ש"ח.
בנוסף קניתי 4 פיטמות גירוז חדשות (לכל מיני פרוייקטים נוספים) מקדח ומברז. עלה עוד 80 ש"ח בערך. פטמ גירוז אחת תחליף את הפטמה שהייתה במנגנון דוושה. האחרות כמו שכתבתי מיועדות למשהו אחר.
בנוסף החלפתי מיסב לחץ. לא הייתי בטוח אם שלי תקין. אבל בכל מקה יש לי ספייר עכשיו, אם מישהו צריך הוא מוזמן ליצור קשר. יש לי גם 3 סינכרונים במצב לא רע.


פינת הבקשות :-)
אם למישהו יש גיר T176 ישן ולא תקין, אני אשמח לקחת כמה חלקים. הרעיון הוא ליצור תותבים להילוכים ולהשתמש בגיר הראשון למרכז את הקלאץ'. זה רק אם אמצא גיר לא תקין בחינם או תמורת סכום סמלי. אין לי צורך, כרגע, בשום חלק אחר.

הטרנספר עבר ניקוי עם ספריי קרבורטורים (קניתי בזול 12 מיכלים ב15 שקל מיכל גדול) וסולר. בנוסף צבעתי אותו שיראה יפה :-) ועכשיו הוא מחכה להרכבה.

מנגנון הדוושה עבר שיפוץ רציני (אולי הכי רציני בכל הפרוייקט) המזלג הוחלף, הוחלף גם הגומי והקפיץ שלו (והמיסב כמו שכתבתי) בית המצמד נוקה (עוד 2 מיכלי ניקוי קרבורטורים :-)) והוא נצבע גם כן (היתרון בצבע חדש הוא שאתה רואה איפה הרכב חטף מכה, פשוט אין שם צבע). כנראה מחר אני ארכיב את הבית מצמד.

כמו שכתבתי, המנגנון דוושה שופץ מאוד. לצערי לא היה ליאנוביץ שטנגה (נדמה לי שככה קוראים לחלק בצורת ך) לכן הוא לא הוחלף. ברגע שיגיע חלק חדש הוא יוחלף.
מישהו בעבר עשה קומבינה רצינית על המנגנון הזה, לא קומבינה טובה כמו של נמרוד אלא משהו אחר, אני מקווה שהצלחתי להחזיר את החלקים לתצורתם המקורית. אחד מהזרועות שמחזיקות את הציר דוושה (זה שבצד אחד מחובר למנוף דוושה ובצד השני ל ך) הייתה שבורה לגמרי. ניקיתי אותה מהריתוכים שעשו עליה בעבר (חריוני יונים זו הגדרה די טובה לריתוך שהיה שם) וריתכתי מחדש בצורה לא רעה בכלל אם יורשהלי לומר (מה לעשות, בסופו של דבר גם אני לומד).
את החורים שנשחקו בציר עצמו (בזרועות הקצרות) מילאתי בריתוך ואחרי כמה נסיונות קדחתי את החורים מחדש כמו שצריך. מחר אני אסדר את ההברזה לפטמת גירוז וארכיב את כל המנגנון מחדש.

בסה"כ אני חייב לציין שלמדתי המון. יש כמה דברים שלא ממש הבנתי (למשל איך המיסב לחץ עובד ומה הוא אמור לעשות) אבל ניתן לומר שכישורי המכונאות הבסיסיים שלי עלו מדרגה, כמו כישורי הפבריקציה שלי. (אני רק מקווה שכל מה שעשיתי לא ישבר אחרי או באמצע הנסיעה הראשונה...או בכלל :-))

ברגע שהחלקים של הגיר יגיעו אני אמשיך לכתוב פה מה עשיתי ואשמח לתגובות.

Demolition Man
08-02-06, 14:17
lizard תוכל לפרסם רשימת כלים ופרוצדורה כללית How-to על תיבת ההילוכים?
אצלי הילוך 2 ו 3 חורקים (כרגע דאבל קלאץ עם או בלי גז ביינים עושים את העבודה).
בעתיד הקרוב מתכוון לשפץ את הגיר בסוף שבוע אחד, אין רכב אחר :-( .

lizard
08-02-06, 15:00
עוד לא סיימתי את השיפוץ כי החלקים עוד לא הגיעו.
יש מדריך שעירא המליץ עליו. די מפורט.
לי באמת שאין מספיק ידע על מנת שאוכל לכתוב על זה מדריך.

-->