התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ויטרה 97 - שאלות של ג'יפאי מתחיל.



tu3s
13-08-18, 14:42
אהלן ,
אז לאחר שהתחדשתי בשבוע וקצת האחרונים בויטרה הגיע הזמן למספר שאלות שלא מצאתי עליהן תשובות , ביצעתי חיפוש.
קצת פרטים על הרכב :
מנוע1600, 16 שסתומים , קוד דגם G16B
234,000 ק"מ , לאחר טיפול גדול , אוטומטית.
השאלות:
1.מד דלק מזייף , כל פעם מראה משהו אחר, היכן הבעיה טמונה ?
2.בעצירה עם/בלי מזגן יש קרטוע עד כדי כיבוי (לפעמים) אלא אם אני נותן קצת טורים והעניין מסתדר.
(שתי הבעיות הופיעו בפתאומיות)
3.היכן ניתן להשיג חלקים לרכב הזה ספייר ?
4.אני מחפש מ.דלק, מפלג,חיישן קראנק שיהיו ספייר במקרה של תקלה בשטח חלילה - עדיפות לקנייה בארץ , אני מהמרכז.
אבקש המלצה למחשב דיאגנוסטיקה שיודע לקרוא תקלות ברכב זה , יש לי שקע OBD מתחת לדשבורד אבל המחשב רושם שיש בעיית תקשורת(מחשב ממש פשוט).

אשמח למענה והמלצות נוספות אם יש לכם.
תודה ,
אסף.

רני דקל
13-08-18, 15:13
אהלן ,
אז לאחר שהתחדשתי בשבוע וקצת האחרונים בויטרה הגיע הזמן למספר שאלות שלא מצאתי עליהן תשובות , ביצעתי חיפוש.
קצת פרטים על הרכב :
מנוע1600, 16 שסתומים , קוד דגם G16B
234,000 ק"מ , לאחר טיפול גדול , אוטומטית.
השאלות:
1.מד דלק מזייף , כל פעם מראה משהו אחר, היכן הבעיה טמונה ?
2.בעצירה עם/בלי מזגן יש קרטוע עד כדי כיבוי (לפעמים) אלא אם אני נותן קצת טורים והעניין מסתדר.
(שתי הבעיות הופיעו בפתאומיות)
3.היכן ניתן להשיג חלקים לרכב הזה ספייר ?
4.אני מחפש מ.דלק, מפלג,חיישן קראנק שיהיו ספייר במקרה של תקלה בשטח חלילה - עדיפות לקנייה בארץ , אני מהמרכז.
אבקש המלצה למחשב דיאגנוסטיקה שיודע לקרוא תקלות ברכב זה , יש לי שקע OBD מתחת לדשבורד אבל המחשב רושם שיש בעיית תקשורת(מחשב ממש פשוט).

אשמח למענה והמלצות נוספות אם יש לכם.
תודה ,
אסף.
לגבי סעיף 2, שמתי לב בגרנד ויטרה עם מנוע דומה שאם מנתקים את המצבר משהו בהגדרות המחשב לסרק ככל הנראה מתאפס. במידה ונותנים לו לקרטע ככה מספר שניות - חצי דקה הוא בסוף "לומד" את התנאים ומתייצב בחזרה במצב סביר. יכול להיות שבמהלך הטיפול ניתקו את המצבר וישר נסעת מבלי לתת לו זמן להתייצב בסרק?

tu3s
13-08-18, 15:29
מצבר הוחלף ע"י , הקודם היה בלוי חיצונית ברמה לא סבירה - נקנה חדש והורכב ע"י. לא זוכר אם עניין הסרק באמת היה ככה , פעם הבאה לא אגע ואקווה לטוב.

amitaikl
13-08-18, 16:00
תתחדש!


2.בעצירה עם/בלי מזגן יש קרטוע עד כדי כיבוי (לפעמים) אלא אם אני נותן קצת טורים והעניין מסתדר.
(שתי הבעיות הופיעו בפתאומיות) אולי חיישן מצערת. מנוע צעדים אם יש. לבדוק שלא סתום בפיח.


3.היכן ניתן להשיג חלקים לרכב הזה ספייר )
https://www.rockauto.com/en/catalog/suzuki,1997,sidekick,1.6l+l4,1271539
https://www.fetchparts.com/Suzuki_1997_Sidekick.html
https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-avtomobilej/suzuki/vitara-8582

GodsFather
13-08-18, 17:36
לגבי מחשב - מדובר בפרוטוקול ישן ולכן מצריך מחשב מקצועי ולא הבלוטות הרגילים שקונים באיביי בעשרה דולרים. תבדוק עם חבר פורום בשם eyal כאן שמומחה בויטרה. כמו כן אצל טל צופי מוסך המהיר היה בעבר

תעלה תמונות שנראה את הכלה.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

tu3s
13-08-18, 18:24
למישהו יש מושג בנוגע למחוג דלק ששאלתי ?

Godsfather ,
בבקשה :)

120752120753120754120756120757

asypeer
13-08-18, 20:19
רכב יפה!
לגבי המחוג - הוא ״משחק״? בזמן הנסיעה או פשוט לא מדויק?

tu3s
13-08-18, 20:26
רכב יפה!
לגבי המחוג - הוא ״משחק״? בזמן הנסיעה או פשוט לא מדויק?
תודה רבה :)

המחוג לא מדייק. יכול להיות בזמן נהיגה יראה לי 3/4 טנק , בעמידה 1/2 טנק וכדומה, הוא זז לאט לאט ולא במכה אחת.
אגב - כשהאוטו כבוי המחוג עדיין מראה את חיווי הדלק ולא מתאפס כמו החום מנוע , הגיוני ?

asypeer
13-08-18, 21:56
תבדוק את החיווט של המד, תמצא את זה פה (ואולי עוד דברים מעניינים..)

asypeer
13-08-18, 21:57
https://www.dropbox.com/sh/b46xp4cd4yd1puh/AAAjmI_8tl60sMBh4hqGI1ria?dl=0

סולי
13-08-18, 22:34
רכב יפה ונקי! תתחדש!

בסמוראי בדרך כלל המינוס עושה בעיות.
הייתי בודק מינוס מהכיוון המצוף.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

GodsFather
13-08-18, 22:54
המד בויטרה תמיד פועל, גם כשהרכב כבוי.

לגבי הדיוק - תבדוק כבילה מהטנק דלק לצג.

רכב יפיפייה ועוד פתוח! תהנה ותשמור עליו.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

8ball
14-08-18, 01:50
לגבי סרק ויטרה, נתק מצבר פלוס ומינוס. המלצה שלי, ניקיון בריא של בית מצערת לפני החיבור מחדש. כמובן לוודא שכל המנופים של כבל הגז נעים בחופשיות, והבורג של הפרילואוד בבית המצערת עדיין קיים. אחרת בכל מקרה הטורים ישתגעו. לגבי בית המצערת הוא מכאני כמעט לחלוטין אז אין השפעה של ניתוק מצבר. מדובר בויטארה 97.

דבר נוסף זה לעבור על כל מיליון ומשהו קטעוני צנרת הוואקום שמקיפים את מערכת ההזרקה. קטנים מעצבנים אבל בסוף הם הכשל העיקרי במערכת הזו. די טיפשה, ואמינה ברמה שאפשר רק לקנא בה.

לגבי חיבור למחשב רכב, בתור אחד שעשה את זה עם מחשב מקצועי אצל דיאגנוסטיקאי, זה בערך ייתן לך חיווי אם המנוע עובד או לא. קצת חיישן אגזוז, קצת חיווי על חמצן וזהו בערך. מחשב די מיושן, לא שאתה אמור להצטער על זה. טיפש פשוט ואמין.

לגבי המד דלק.... חיווי איטי אומר שמצוף במיכל מטונף/תפוס /סיים את חייו. כמה אתה מוכן להשקיע בזה? זו עבודה די מטונפת להוריד מיכל כדי לנקות/להחליף. כמובן שחיווט בריא חייב להיות מוודא לפני שעושים.


בכל מקרה הייתי מנצל הזדמנות כזו להבריק את המיכל מבפנים, לנקות בלחץ את כל הצנרת דלק עד לחליל וכמובן להחליף יזום פילטר דלק, נראה מסובך אבל הוא די פשוט. אם אני עוד זוכר שני ניפלים אחד מכל צד ועוד בראקט שמחזיק את כל הגליל.

בהצלחה

tu3s
16-08-18, 21:12
שלום לכולם ,
בדקתי את הפילטר אויר - נקי. הוחלף לפני חודש.
חיישן MAF שיושב על צנרת היניקה - נוקה באמצעות ספרי יעודי של BG . ברגע שריססתי ראיתי את צבעה הכסוף של הרשת המגנה עליו. מה שאומר שהוא היה מג'וייף (תמונה מצורפת)
120774

נאמר לי שצינורות הואקום חדשים , הם דיי גמישים ולא קשים , בחיבורים לסעפת יניקה שמתי עליהם אזיקונים.
120775120776


על סעפת היניקה יש צינור ואקום מבוטל (חידשתי אותו) , האם אמור להתחבר לשם משהו יעודי ?
120777



אשמח לתשובות.
תודה ,
אסף

eyal1979
17-08-18, 01:34
וואקום מבית מצערת לegr - מבוטל.

tu3s
03-09-18, 16:49
שלום לכולם,
התקלה שלי חזרה (אחרי כמעט חודש)- בעת סיבוב ההגה במקום האוטו יורד לטורים ממש נמוכים ומדליק צ'ק אנג'ין. יש לציין שהיה חמסין בחוץ , האם זה קשור לחיישן כלשהו ?
מצ"ב סרטון :

https://www.youtube.com/watch?v=DnH7RiHybwo
בנוסף, ראיתי מהמשאבת הגה חוט שיוצא וזרוק בתא המנוע , ללא חיבור לשום דבר , יכול להיות שזה קשור ?
120945
אשמח לתשובות.
תודה ,
אסף.

שגיא S
03-09-18, 17:26
לגבי הטורים בסיבוב ההגה - אמור להיות מרים טורים של ההגה כח. תבדוק באיזור של החוט שמצאת לאן הוא אמור להתחבר

tu3s
03-09-18, 17:31
היי שגיא , תודה רבה על המענה המהיר.
ידוע לך במקרה איך נראה מרים הטורים הנ"ל ? שאדע מה לחפש..

tu3s
07-09-18, 11:34
עדכון ,
הסתכלתי אצל חבר עם ויטרה 8 שסת' ולאחר מכן אצלי , החיבור נקבה התחבר מתחת לחוטים של האורות.
נקווה לשקט בגזרה הזאת.

120976

erezgur
07-09-18, 13:21
באיזה שהוא שלב, הנוחות של פתיחת תגובה עם שאלה חדשה בשרשור של "שאלות של מתחיל" צריכה להתנגש עם הרצון לתעד ולשמר את הידע למען האחרים שאולי יתקלו בבעיות דומות ולכן אני מציע לשקול לפתוח שרשור חדש לכל בעיה עם כותרת מתאימה.
זה יאפשר למקד כל שרשור בבעיה מסויימת, למשוך לשרשור המתאים את מי שיש לו ידע / ניסיון / רעיון לסייע ובעיקר - לתעד את הבעיות ואת דרכי הטיפול האפשריות לטובת אחרים.

-->