צפייה בגרסה מלאה : תעשיות רכב - הסוף
ביי לג'יפ
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181210/2a591e5e06493c18fc7f20bf3f6dbf15.jpg
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בתכל'ס הגיוני.
השאלה החשובה היא האם הם מוכרים או משמידים את כל מה שיש להם במחסנים, יש שם משהו שווה בכלל? נשאר משהו?
ממתי באתר הזה מדברים בהגיון על גיפים?
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
המפעל עוד לא קר ואתם כבר מפרקים את הגופה?!? :-(
נ.ב - לא באמת...
כבר שנים שלא מייצרים שם ג'יפים. רק רכינות ומרכבים של משאיות.
אבל בחצר המפעל, לפחות לפני כמה שנים, היו דברים שאותנו היו מעניינים מאוד.
הייתי שם כנער סוף שנות ה 70' , פסי הייצור פלטו דודג'ים פורד אסקורט וטרנזיטים, היה מדהים לראות, המפעל הישתרע על שטח עצום, כיום השטח משמש מרכז מיסחרי דודג' סנטר, עזבו אתכם מכסף, זה צובט בלב.
זה צובט בלב, אבל בסופו של דבר זה לא כלכלי לייצר כאן מכוניות. עלויות העבודה והמיסוי המטורלל לא מאפשרים למכור כאן רכב מתוצרת מקומית במחיר אטרקטיבי ומחסלים כל זכות קיום של תעשיות שכאלה.
ואם נחזור לג'יפים - עכשיו, כשאין יותר תע"ר, כלי הרכב מתוצרת נצרת הופכים בזאת רשמית לפריט לאספנים.
צביטה גדולה מאוד בלב.
אולי לא פופולרי להגיד את זה (או שדווקא כן), אבל מדובר ביישור קו נוסף של השלטון.
בקרוב עובדי האדמה עם האדמות שלהם, הרפתנים עם הפרות שלהם, כולם יפנו את מקומם למוצרי יבוא במחירים אפסיים.
זאת לא המדינה שאני הייתי רוצה לראות. אבל החור של המטבע כנראה ניצח גם פה.
אם לדבר על מיסוי .... מה שחיסל את תעשיות רכב נצרת הוא בג"צ יבואני הרכב בשנות ה90.
היבואנים פנו לבג"צ ודרשו מהמדינה להסביר מדוע לא ישלמו תע"ר מיסים גם על החלקים שמהם מרכיבים את הג'יפים, וגם מס קנייה על הג'יפים. עד אז המחיר של ג'יפ סופה היה מאוד תחרותי כי המיסוי היה הגיוני - החלקים כתשומות ייצור בלי מיסים והג'יפים עם מס קנייה או משהו כזה (צריך לחפש ולמצוא אני לא זוכר את הפרטים)
המדינה בלי יותר מדי משחקים, ענו משהו בסגנון..... וואלה. רעיון טוב. ניקח מס כפול.
וכך עלה מחיר סופה פתוחה קצרה מ99000 שח ל 180000 שח, ומחיר של סופה סגורה ארוכה עלה מעבר למחיר של SUV או טנדר יפני... ממש כפי שהיבואנים קיוו שיהיה - וביום אחד המכירות צנחו מאלפי ג'יפים בשנה חלק ניכר לשוק האזרחי ולמנהל הרכב, למאות בודדות כולן למשטרה ולצבא.
מכאן ההצדקה הכלכלית אכן הפכה ללא כדאית... והשאר הסטוריה.
כתבתי זאת בעבר ואני חוזר וכותב - מדינה לא חייבת להתנהל בנושאים כאלו על פי טבלאות של פקידים. כשיש מנהיגים התשובה לבג"צ יכולה להיות "כי ככה החלטנו. כי אנחנו מעוניינים לשמר במדינה תעשייה. כי לא נורא אם האוצר יפסיד קצת מיסים ובתמורה יהיה לנו מפעל רכב במדינה".
אבל כשאת מקום המנהיגות תופסת הפקידות....
בכל מקרה לפני כמה שבועות שמעתי שסוגרים. ניסיתי לארגן מבצע הצלה לארכיון - שם האוצרות האמיתיים. אבל אנשי הקשר שלי כבר לא שם.... מזל שהצלחתי להציל מהמכולה של אמניר בגאז' מלא ספרים בפעם הקודמת שפינו את הארכיון לפני כעשור. עכשיו זה יהיה באמת בעל ערך אספני.
ממש חבל.
אסף.
אם לדבר על מיסוי .... מה שחיסל את תעשיות רכב נצרת הוא בג"צ יבואני הרכב בשנות ה90.
היבואנים פנו לבג"צ ודרשו מהמדינה להסביר מדוע לא ישלמו תע"ר מיסים גם על החלקים שמהם מרכיבים את הג'יפים, וגם מס קנייה על הג'יפים. עד אז המחיר של ג'יפ סופה היה מאוד תחרותי כי המיסוי היה הגיוני - החלקים כתשומות ייצור בלי מיסים והג'יפים עם מס קנייה או משהו כזה (צריך לחפש ולמצוא אני לא זוכר את הפרטים)
המדינה בלי יותר מדי משחקים, ענו משהו בסגנון..... וואלה. רעיון טוב. ניקח מס כפול.
וכך עלה מחיר סופה פתוחה קצרה מ99000 שח ל 180000 שח, ומחיר של סופה סגורה ארוכה עלה מעבר למחיר של SUV או טנדר יפני... ממש כפי שהיבואנים קיוו שיהיה - וביום אחד המכירות צנחו מאלפי ג'יפים בשנה חלק ניכר לשוק האזרחי ולמנהל הרכב, למאות בודדות כולן למשטרה ולצבא.
מכאן ההצדקה הכלכלית אכן הפכה ללא כדאית... והשאר הסטוריה.
כתבתי זאת בעבר ואני חוזר וכותב - מדינה לא חייבת להתנהל בנושאים כאלו על פי טבלאות של פקידים. כשיש מנהיגים התשובה לבג"צ יכולה להיות "כי ככה החלטנו. כי אנחנו מעוניינים לשמר במדינה תעשייה. כי לא נורא אם האוצר יפסיד קצת מיסים ובתמורה יהיה לנו מפעל רכב במדינה".
אבל כשאת מקום המנהיגות תופסת הפקידות....
בכל מקרה לפני כמה שבועות שמעתי שסוגרים. ניסיתי לארגן מבצע הצלה לארכיון - שם האוצרות האמיתיים. אבל אנשי הקשר שלי כבר לא שם.... מזל שהצלחתי להציל מהמכולה של אמניר בגאז' מלא ספרים בפעם הקודמת שפינו את הארכיון לפני כעשור. עכשיו זה יהיה באמת בעל ערך אספני.
ממש חבל.
אסף.
אני זוכר את זה.
בשנות ה 90 חלמתי על ג׳יפ סופה חדש...
וגם קרוב משפחה שלי עבד במפעל.
בשנת 92 אבי עבד כפקח בנייה במועצה. הוא קיבל את אחת מהסופות הראשונות שיצאו מהמפעל. קצרה ופתוחה. החזית המכוערת והמיוחדת הייתה מרשימה ביותר ואנחנו הושבנו מאחור על ספסלי אורך מרוצים מהשדרוג (כמה שנים קודם זה היה D100 ששם הספסלים נוחים פחות).
מאז נדבקתי בחיידק.
אגב, כשהרכב הגיע מהמפעל לקחנו ראצ'ט וחיזקנו את כל הברגים בתא הנוסעים. כיסאות, חגורות, דשבורד, הכל.
היו זמנים...
רציתי לכתוב את זה אתמול אבל התאפקתי.
השלטון הרע של מדינת ישראל חיסל את תע"ר.
כמו את החקלאות.
כמו את כל תעשיות הלואו-טק.
כמו את כל ענף המסעדנות בקרוב, אחרי שמשרד האוצר החליט לחמוד את מה?... את כספי הטיפים של המלצרים....
כמו מחירי הדיור וכמו כל יוקר המחייה הלא שפוי שמוכתבים מלמעלה - זה לא גורל, זו מדיניות. אלה תאוות בצע ותאוות שררה ובעיקר המון רוע.
הם מחסלים כאן את הכל, שודדים וחומסים מכל הבא ליד כבר בלי להתבייש. תפוס כפי יכולתך.
ולהבדיל מצרפת, כאן לא יוצאים לרחוב כדי להפוך את המדינה ולשים סוף לרוע ולשוד.
פלא שכל כך הרבה צעירים רוצים ללכת מכאן?...
אם לא נתחיל לדאוג עכשיו, נחטוף את זה על הראש בעוד 20 שנה, כשיישארו כאן רק חרדים פרזיטים שחיים על קיצבאות ומגזר ערבי שחלקו הגדול בכלל לא משלם מיסים - ופשוט לא יישאר מי שיעבוד כדי לשלם את הפנסיות שלנו ואז נמרוט שיער בייאוש ונכה על חטא, כמה אדישים וטיפשים היינו.
אבל אז יהיה גם מאוחר מדי - כי כבר לא יהיה גם מי שייצא במקומנו לרחובות להפוך את המדינה.
רציתי לכתוב את זה אתמול אבל התאפקתי.
השלטון הרע של מדינת ישראל חיסל את תע"ר.
כמו את החקלאות.
כמו את כל תעשיות הלואו-טק.
כמו את כל ענף המסעדנות בקרוב, אחרי שמשרד האוצר החליט לחמוד את מה?... את כספי הטיפים של המלצרים....
כמו מחירי הדיור וכמו כל יוקר המחייה הלא שפוי שמוכתבים מלמעלה - זה לא גורל, זו מדיניות. אלה תאוות בצע ותאוות שררה ובעיקר המון רוע.
הם מחסלים כאן את הכל, שודדים וחומסים מכל הבא ליד כבר בלי להתבייש. תפוס כפי יכולתך.
ולהבדיל מצרפת, כאן לא יוצאים לרחוב כדי להפוך את המדינה ולשים סוף לרוע ולשוד.
פלא שכל כך הרבה צעירים רוצים ללכת מכאן?...
אם לא נתחיל לדאוג עכשיו, נחטוף את זה על הראש בעוד 20 שנה, כשיישארו כאן רק חרדים פרזיטים שחיים על קיצבאות ומגזר ערבי שחלקו הגדול בכלל לא משלם מיסים - ופשוט לא יישאר מי שיעבוד כדי לשלם את הפנסיות שלנו ואז נמרוט שיער בייאוש ונכה על חטא, כמה אדישים וטיפשים היינו.
אבל אז יהיה גם מאוחר מדי - כי כבר לא יהיה גם מי שייצא במקומנו לרחובות להפוך את המדינה.
עוד מעט הם ישארו פה לבד.
כולם יהיו באירופה ( עם אותם חוקים ) עם דרכון פורטוגלי / רומני / .../ משהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רציתי לכתוב את זה אתמול אבל התאפקתי.
השלטון הרע של מדינת ישראל חיסל את תע"ר.
כמו את החקלאות.
כמו את כל תעשיות הלואו-טק.
כמו את כל ענף המסעדנות בקרוב, אחרי שמשרד האוצר החליט לחמוד את מה?... את כספי הטיפים של המלצרים....
כמו מחירי הדיור וכמו כל יוקר המחייה הלא שפוי שמוכתבים מלמעלה - זה לא גורל, זו מדיניות. אלה תאוות בצע ותאוות שררה ובעיקר המון רוע.
הם מחסלים כאן את הכל, שודדים וחומסים מכל הבא ליד כבר בלי להתבייש. תפוס כפי יכולתך.
ולהבדיל מצרפת, כאן לא יוצאים לרחוב כדי להפוך את המדינה ולשים סוף לרוע ולשוד.
פלא שכל כך הרבה צעירים רוצים ללכת מכאן?...
אם לא נתחיל לדאוג עכשיו, נחטוף את זה על הראש בעוד 20 שנה, כשיישארו כאן רק חרדים פרזיטים שחיים על קיצבאות ומגזר ערבי שחלקו הגדול בכלל לא משלם מיסים - ופשוט לא יישאר מי שיעבוד כדי לשלם את הפנסיות שלנו ואז נמרוט שיער בייאוש ונכה על חטא, כמה אדישים וטיפשים היינו.
אבל אז יהיה גם מאוחר מדי - כי כבר לא יהיה גם מי שייצא במקומנו לרחובות להפוך את המדינה.
איזה רצף של שטויות. אבל בסדר. מותר :rolleyes:
תעשיות רכב נצרת - עצוב. היסטוריה. אבל הונשמו מלאכותית הרבה יותר מדי זמן. לא היתה זכות קיום גם לפני 20 שנה.
תעשית הרכב בישראל לעומת זאת - רק מתרוממת!
היום עובדים בתחום הautomotive בארץ יותר אנשים מאשר אי פעם, בהפרש עצום. כן דרור, אני סופר את כל עובדי מובילאיי בחשבון. ופלסן. והמתחרות של פלסן. ומעבדות הפיתוח של GM. ושל פולקסוואגן. אוטוטוקס. אדסקיי. פינרג'י. ג'ינרג'י (שמות אמיתיים של חברות מצליחות)... ואני זורק כאן רק את החברות שאני מכיר באופן אישי. לפי העיתונות יש סדר גודל של 500+ חברות בתחום האוטומוטיב בארץ! מטורף. הסטודנטים הטובים ביותר בפקולטות ההנדסה בבאר שבע, תל אביב ובמיוחד הטכניון בונים מכוניות מרוץ, כבר כמעט 10 שנים. וגם מכונית מרוץ אוטונומית ראשונה. והם ממשיכים בתחום, לא אחד ולא שניים, אלא כל מי שרק רוצה. לפני 20 שנה כשסיימתי ללמוד, לעבוד בתחום האוטומוטיב היה חלום, הזייה.
זכיתי להיות לפני שש שנים בכנס Ecomotion הראשון. היום זה כנס בין לאומי. כדאי לך להגיע לכנס הבא, אם אתה לא רוצה להתנתק לחלוטין מעולם הרכב שאתה מתיימר להיות עיתונאי מומחה בו.
אבל נמרוד. אוטו זה לא רק מחשבים.
אוטו זה גם ברזלים וגלגלים וכיסאות ...
ולמרות העתיד שאתה רואה/רוצה שבוא האדם הוא המישני .. יש כאלו כמו דרור שרוצים שיהיה בארץ מפעל פעיל של סוסיתא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
איזה רצף של שטויות. אבל בסדר. מותר :rolleyes:
תעשיות רכב נצרת - עצוב. היסטוריה. אבל הונשמו מלאכותית הרבה יותר מדי זמן. לא היתה זכות קיום גם לפני 20 שנה.
תעשית הרכב בישראל לעומת זאת - רק מתרוממת!
היום עובדים בתחום הautomotive בארץ יותר אנשים מאשר אי פעם, בהפרש עצום. כן דרור, אני סופר את כל עובדי מובילאיי בחשבון. ופלסן. והמתחרות של פלסן. ומעבדות הפיתוח של GM. ושל פולקסוואגן. אוטוטוקס. אדסקיי. פינרג'י. ג'ינרג'י (שמות אמיתיים של חברות מצליחות)... ואני זורק כאן רק את החברות שאני מכיר באופן אישי. לפי העיתונות יש סדר גודל של 500+ חברות בתחום האוטומוטיב בארץ! מטורף. הסטודנטים הטובים ביותר בפקולטות ההנדסה בבאר שבע, תל אביב ובמיוחד הטכניון בונים מכוניות מרוץ, כבר כמעט 10 שנים. וגם מכונית מרוץ אוטונומית ראשונה. והם ממשיכים בתחום, לא אחד ולא שניים, אלא כל מי שרק רוצה. לפני 20 שנה כשסיימתי ללמוד, לעבוד בתחום האוטומוטיב היה חלום, הזייה.
זכיתי להיות לפני שש שנים בכנס Ecomotion הראשון. היום זה כנס בין לאומי. כדאי לך להגיע לכנס הבא, אם אתה לא רוצה להתנתק לחלוטין מעולם הרכב שאתה מתיימר להיות עיתונאי מומחה בו.
יש הבדל בין לייצר "רכיבים" או "מערכות לרכב" לבין לייצר רכבים או להרכיב רכב בייצור סידרתי, גאווה ישראלית שנוסעת בכבישי הארץ, "משרתת" בצבא ועוד גורמים, זה לא שהשאר לא גאווה, זה פשוט סוג אחר... ניסתר כזה- אני בטוח שחצי מקוראי האתר לא הבינו מה כתבת והלכו לחפש בגוגל את השמות. :rolleyes:
לא רק שאני לא מתיימר להיות עיתונאי, אני גם לא מתיימר להיות מומחה.
אני כן מתיימר להיות אוהב מכוניות ונהיגה. שהתחלתי לכתוב בנושא, זה היה מאהבת מכוניות נטו ואם אפשר גם להתפרנס ממה שאתה אוהב אז מה טוב. מאז צמצמתי במשהו את פעילותי בתחום הזה, שהולך ומתנתק ממכוניות - אם "מכונית" זה בעצם קפסולה סביב מסך מולטימדיה עם קישוריות לפייסוש ולאינסטוש, שהדבר היחידי שדורשים ממנה זה צורה של ג'יפון, אז גם ימי עיתונות הרכב ספורים מאוד.
וזה מביא אותי למושאי הערצתך. למעט אלה מביניהם שבאמת הולכים לעסוק במכוניות מירוץ (לא כולל מכונית מירוץ אוטונומית שזה אם תסלח לי... מה הטעם בזה בדיוק?...:rolleyes::confused:, איפה נמצא כאן הספורט המוטורי אם אין בן אדם שנוהג באוטו?.... כנראה כבר באמת משעמם לכם), כמעט כל חברות ההייטק האוטומוטיבי הללו, עיסוקן העיקרי הוא קידום הנושא של נהיגה אוטונומית, כלומר חירוב והשמדת הדבר הנפלא הזה שנקרא מכונית. ישראל אכן מעצמה עולמית בתחום חיסול הנהיגה האנושית, עד שלרגע נדמה שמדובר כאן באנשים ששונאים מכוניות. אשכרה הבדיחה עם נפל הטייס שביקש להגיע לנ"מ - "אם אני לא טייס, אף אחד לא יהיה". מכיוון שכאן זו אומה של נהגים מחורבנים שאין להם תקווה, אז גאוני ההייטק שלה עוסקים במרץ בחיסול הנהיגה עבור כל שאר העולם. כמה מתאים לנו.
מבחינתי מרכזי הפיתוח האלה לא מנסים לעשות מכוניות טובות יותר. הם כן מנסים (וגם יצליחו) לחסל את המכונית. זה גם למה הם לא בדיוק מעניינים אותי.
הלאה. אני לא רק אוהב מכוניות, אני גם אוהב בני אדם. אני חושב שבני אדם חשובים יותר ממרדף האמוק אחרי טכנולוגיה. וזה מביא אותנו לנושא השני. אסף נתן לך תשובה יפה מאוד למה צריך לשמר תעשיה בכל מחיר, גם אם זה אומר לסטות פה ושם ממדיניות המיסים. כן, כדי שתהיה כאן תעשיית רכב. וכן, כדי שתהיה כאן חקלאות. וכן, שתהיה תעשית טקסטיל. כדי שתהיה עבודה גם לאזרחים הפשוטים שלנו ולא רק לאלה של וייטנאם, סרילנקה וסין. וכן, לקבל את העובדה שבחורה בת 21 שהשתחררה מהצבא ועובדת במלצרות חיה מהטיפים (ומי שישמע כמה מיליונים היא מרוויחה...) וזה רק זמני עד שתסיים ללמוד והיא ממש לא בונה על קריירה לחיים בהגשת המבורגרים ובירות...
לא הכל צריך להתנהל אך ורק דרך החור שבגרוש, במיוחד כאשר "אי הכלכליות" נובעת אך ורק ממיסוי לא שפוי שחונק הכל. המוצר המקומי לא חייב להיות הטוב ביותר, אבל הוא כן חייב להיות היחיד שבא בחשבון עבור צי הרכב הממשלתי. למה?... ככה! כי הוא המקומי וכי צריך להגן על תעשיה מקומית ועל עובדים מקומיים. אני לא רוצה שיהיו כאן מפעלים שבונים סוסיתות. אבל כן כאלה שבונים קורולות לבנות בזול להמונים וג'יפים ומשאיות וטנדרים לצבא ולמשטרה ולרשט"ג ולחברת החשמל. שכל מי שמקבל את המשכורת שלו מהציבור, ישתמש בתוצרת מקומית. למה?.......... ככה! כי ככה זה עבד שנים רבות והיה מצוין, אבל זה היה בימים שח"כים נסעו באוטובוס וראש ממשלה לא התבייש ללבוש מכנסיים קצרים ולגור בצריף במדבר כדי להוות דוגמה אישית. בחברה החומרנית והרקובה של היום, שסוגדת לקיסר וקיסרית ששודדים את הציבור כדי לפנק את עצמם בטונות של גלידה פיסטוק ובמטוס איירפורס1 בשלושת רבעי מיליארד שקל, בזמן שאנשים מתים בתור של חודשים ושנים לניתוח, זה כנראה כבר מאוחר.
חזרה להווה - במקרה של מדינת ישראל, בגלל המיסוי יש יוקר המחייה מטורף שמכתיב עלויות דמיוניות, ולכן כמעט שום דבר בה הוא "לא כלכלי". לא תעשיית רכב, ולא תעשיה בכלל, ולא חקלאות, ולא מסעדות ובעצם לא שום דבר, למעט הייטק.
כי את הכל אפשר לייצר בסנט ורבע בסדנאות הזיעה של העולם השלישי ולמכור כאן בזול אבל עדיין ברווח עצום ולהסתמך רק על תעשיית הייטק. הכל כדי שקומץ גאוני הייטק פלצנים שעולמם צר יותר אפילו משל נמלה (סופרלטיב בו כינית פעם מישהו מכאן) ומתמקד אך ורק באקזיט הבא שלהם, יוכלו להמשיך לחיות בסרטים ולספר לכולנו על ה"סטארט-אפ-ניישן" בזמן שכל היתר מסתכלים קדימה ורואים רק שוקת שבורה.
אבל נמרוד. אוטו זה לא רק מחשבים.
אוטו זה גם ברזלים וגלגלים וכיסאות ...
רק מחשבים?
קפוץ לחברת Phinergy בלוד (כן, לוד) ותראה כלי רכב שנוסעים אלפי קילומטרים ומתדלקים... מים (כן. טוב, ואלומיניום).
אה... וחובבי נהיגה אנושית: לכו לחברת Griiip בפתח תקווה. הלסתות ישמטו.
ועוד ועוד. וכמה מתוכם אני מכיר בכלל?
דרור - אין דרך להתווכח איתך. אבל אנסה - למה חשוב שתהיה תעשיית טקסטיל, דווקא, בארץ? למה חשוב שתהיה תעשייה של הרכבת רכב שלם, והיא עדיפה על יצור תת-מכלולים? או תוכנה? גם תעשיית ציד לוויתנים אין בארץ, אז מה? כל מדינה מייצרת דברים אחרים, את הדברים שהיא טובה בהם, ומה שקובע מה טוב לאיזו מדינה אלו כוחות השוק. אנחנו מייצרים ומפתחים כל כך הרבה דברים, ולא מכונית שלמה. אז מה?
ומפעל שמייצר מיכלי דלק ומפעל שמייצר תת שלדות ממגנזיום ומפעל למיסבי החלקה למנועי בעירה פנימית... יש ויש. לא רק הייטק.
אבל אף אחד לא באמת מפעל שמייצר מכוניות עם מנוע.
אה, כן. תומקאר. לא בדיוק מפעל, אבל בכל זאת.
אסף.
ומה שקובע מה טוב לאיזו מדינה אלו כוחות השוק.
כוחות השוק שהפוליטיקה התערבה בהם, אני בטוח שאם היתה מיוצרת פה מכונית טובה וזולה היו גם כאלה שהיו קונים אותה(וקנו כשהיתה את הסופה), אבל כשמחיר התוצרת בארץ דומה מאוד(בגלל המיסים) למחיר של מוצרי ייבוא למה שיקנו תוצרת הארץ? וזה נכון לכל השוק בכל תחום.
זאת הבעיה שלנו, יורים לעצמנו ברגל.
ניזכרתי בעוד דבר, בזמנו כשבאו והתחילו להקים את מפעלי ההייטק באיזור, כל ראש עיר חיזר אחרי היזמים ונתן להם אפשרות לא לשלם ארנונה ומיסים לעשרות שנים, רק שיבואו, שיהיו מקומות עבודה, אז כשרוצים אפשר לוותר. סתם מציין עובדה...
זה בסדר שבכל מדינה ישימו דגש על מה שיש בה.
זה סדר שאין כאן תעשית ציד לוויתנים כמו ביפן.
אבל מכוניות כן צריך, בכל מקום.
אז היה כאן מפעל. לא אחד, שניים-שלושה.
מדינת ישראל עשתה הכל כדי לחנוק את התעשיה הזו וגם הצליחה.
זו היתה יכולה להיות באותה מידה כל תעשיה אחרת, אנחנו פשוט אוהבים מכוניות ולכן הן יותר קרובות לליבנו.
קיט סופה 3 עולה 30,000 דולר. ההרכבה עוד סדר גודל של 10000. כלומר מחיר סופה 3 לפני מיסים הוא כמו רנגלר בחו"ל. אחרי מיסים המחיר דומה.
אבל אם גם על הקיט תיקח מיסים של 60% כי הם לא תשומות לייצור אלא חלקי חילוף.... המחיר לא תחרותי.
כך שמה שהופך את המפעל ללא כדאי זה לא המוצר ולא המחיר, רק המיסוי הכפול.
אסף.
יש הבדל גדול בין תמיכה בתעשייה לבין תמיכה בחקלאות.
תמיכה בחקלאות היא לא בשביל לתמוך בחקלאים, אלא כדי לשמר את הקרקעות. ומי שחי בבועת גדרה-חדרה ולא עבד אף פעם בעבודה שבה אתה מחמש בבוקר עד חמש בערב מגדל משהו, ואז מחמש בערב עד חמש בבוקר עובד בלשמור עליו, כנראה לא יבין זאת.
בתעשייה רגילה, הגורם הלאומי משחק פחות תפקיד, ולכן לא מפתיע שכל דבר נבחן דרך החור של הגרוש.
ושחס וחלילה לא ישתמע שאני לא בעד תמיכה בתעשיית הרכב הישראלית, אבל אני מפוכח, ויודע שהרצון שלי בתעשיה כזו נובע בעיקר מרגש סנטימנטלי וזיקה לתחום.
הכל כדי שקומץ גאוני הייטק פלצנים שעולמם צר יותר אפילו משל נמלה (סופרלטיב בו כינית פעם מישהו מכאן) ומתמקד אך ורק באקזיט הבא שלהם, יוכלו להמשיך לחיות בסרטים ולספר לכולנו על ה"סטארט-אפ-ניישן" בזמן שכל היתר מסתכלים קדימה ורואים רק שוקת שבורה.
מסכים עם הרוב ורואה את זה מקרוב לצערי בחקלאות, חוץ מההשמצות בסוף, למה להשמיץ את כל ההייטקיסטים?
- פלצנים - מסכים.
- גאונים - לא כולנו, עובדה יש הייטקיסטים אפילו בג'יפולוג.:p
- חלקנו אפילו מתעסקים בתחומים שמאוד מעניינים דווקא כאן (לא רכב אוטונומי).
דרור, בחלק ממה שאתה אומר אתה צודק, הרבה חלטות מתקבלות פה רק דרך החור בגרוש.
הטעות שלך היא שאתה חושב שבהייטק עובדים רק מהנדסים ובוגרי חמש יחידות.
קודם כל העולם לא מתחלק ללווטק והייטק, יש פארמה, מזון, ביומד ועוד.
בכל חברה כזו יש טכנאים, אנשי רכב, פקידים, מזכירות, מנקים ושלל מסעדות למטה שחיות על הסיבוסים של העובדים.
כל חברה כזו מזמינה חלקים לאבות טיפוס מספקים בארץ, קונה מיחשוב בארץ, קונה חומרי ניקוי בארץ וקונה ימי כיף בארץ.
ובסוף אם יש אקזיט גם מכניסה לקופת המדינה חתיכת בוכטה.
האבטלה בארץ בשפל נהדר, אין שום סיבה לתחזק מפעלים לא רווחיים.
לגבי המיסוי המוטעה שאסף דיבר עליו, אם זה ככה (ואני מניח שאסף יודע על מה הוא מדבר) זה עיוות שצריך להיות מתוקן.
דרור - אין דרך להתווכח איתך. אבל אנסה - למה חשוב שתהיה תעשיית טקסטיל, דווקא, בארץ? למה חשוב שתהיה תעשייה של הרכבת רכב שלם, והיא עדיפה על יצור תת-מכלולים? או תוכנה? גם תעשיית ציד לוויתנים אין בארץ, אז מה? כל מדינה מייצרת דברים אחרים, את הדברים שהיא טובה בהם, ומה שקובע מה טוב לאיזו מדינה אלו כוחות השוק. אנחנו מייצרים ומפתחים כל כך הרבה דברים, ולא מכונית שלמה. אז מה?
לזה דווקא יש לי תשובה.
מה שקרה ברוסיה לאחרונה וזה קרוב אלי לבית אז אני מודע לזה .. הוא שרוסיה ביססה את הכלכלה שלה רק על תוצרי נפט.
הם ויתרו על הכל כולל תפוחי האדמה שהיו הסמל המסחרי שלהם .. אני במו עיני ראיתי בסופר מרקט של אוליגרכים מתחילים ירקות ופרות תוצרת ישראל .. אין להם אפילו גבינה נורמאלית תוצרת רוסיה או בגדים או כלום ..
ואז כשלאמריקאים נהיה חשוב לייצר נפט מפצלי משהו .. ומחיר החבית התחיל לרדת זה הוריד את הרוסים על הברכיים .. כל מה שיש להם זה בנזין זול .. וכל השאר .. קדחת.
אנחנו מבססים את הכלכלה שלנו על מכירת ידע .. אי אפשר ללכת עם ידע לסופר ואי אפשר גם לאכול אותו.
אפילו שיש שם מפעלי רכב ( זר ) כמו למשל דאציה או קיאה או פולקס .. או ...
אפילו שיש להם חברות לייצור וירוסים כמו קספרסקי ..
בסופר יש קדחת.
אז תוצרת הארץ זה = חוסן כלכלי בשעת משבר = גאווה לאומית .. ועוד הרבה.
אגב, אנקדוטה, חפשו כמה שווה סברה מתוצרת שובינסקי בארה"ב ..
ההשוואה לרוסיה מעניינת. ישראל מאד-מאד רחוקה מרוסיה במובן הזה, המשק הישראלי מגוון מאד ביחס לכל מדינה בגודל שלנו ובכלל. לפעמים אנחנו בוכים שאין פה חברות גדולות, ולמרות שזה לאט לאט משתנה, ויש יותר ויותר חברות שמתפתחות לחברות גדולות, זה גם יתרון - אין נוקיה בישראל שיכולה להפיל את המשק, אין סימנס ואין סמסונג, ואין תלות כמו ברוסיה במחיר של סחורה אחת או סקטור אחד בשוק. מה שמכונה "הייטק" הוא אינספור חברות בכל הגדלים שמתחרות בכל הסקטורים האפשריים - תוכנה, חומרה, מזון, תרופות (מישהו אמר חשיש?), תעופה, ויותר ויותר אוטומוטיב.
אז לא מרכיבים מכוניות שלמות - אז מה? מי אמר שזה חשוב? כי אני חובב נהיגה? ואם חמותי אוהבת וונטילטורים אז זה קריטי שיהיה מפעל בארץ שמרכיב וונטילטורים? בחייכם. תהיו רציניים.
ואסף - תרשה לי לומר לך - בולשיט. לתעשיות רכב נצרת מעולם לא היה סיכוי להרכיב רכב במחיר תחרותי. להביא קיט ולהרכיב אותו ידנית, זה למדינות עולם שלישי שצריכה לספק תעסוקה להמונים - מה שישראל היתה בשנות ה60'. מזמן, מזמן אין לזה שום הצדקה. המפעל הונשם מלאכותית - על ידי כספי משלם המיסים - שלושים שנה יותר מדי. צריך להגיד לנו משלמי המיסים תודה על כל התקופה הזאת, קיבלנו למזכרת מכוניות איקוניות כמו הסופה והאביר (לטעמי), יאללה, להתקדם.
ההשוואה לרוסיה מעניינת. ישראל מאד-מאד רחוקה מרוסיה במובן הזה, המשק הישראלי מגוון מאד ביחס לכל מדינה בגודל שלנו ובכלל.
בדרך ... לוויתן .. תנין .. כריש .. מדוזה .. ברבוניה ...
עוד מעט.
בדרך ... לוויתן .. תנין .. כריש .. מדוזה .. ברבוניה ...
עוד מעט.
אתה צודק, סיכון אמיתי. אם היית שואל אותי, היה נכון להשאיר את הגז במעמקי הים לדורות הבאים. מקווה שהבירוקרטיה הישראלית תקשה כמה שיותר על פיתוח שדות הגז הישראליים.
אתה צודק, סיכון אמיתי. אם היית שואל אותי, היה נכון להשאיר את הגז במעמקי הים לדורות הבאים. מקווה שהבירוקרטיה הישראלית תקשה כמה שיותר על פיתוח שדות הגז הישראליים.
ברגע של רצינות, ביבי מאד רוצה להיות שחקן בליגה של הגדולים והוא מושך לשם חזק מאד לדעתי. גם ככה ה BBF שלו זה פוטין.
תסתכל על רשת העכביש שהוא טווה עם כל מדינות אגן הים התיכון לגבי מכירת הגז הימי הזה.
bff
יא סבא
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
[emoji2962][emoji15][emoji848]
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
11-12-18, 18:19
נמרוד, רוב ההיטק ממונף על ידי קרנות.
זו גם אופנה. כבר ראינו תקופות ובועות.
כרגע זה יובד מצויין כי אין אלטרנטיבה מניבה בשוק של ריבית אפס אבל לא לעולם יהיה כך.
משק בריא צריך להיות מגוון.
לא משוכנע שהמשק הישראלי מספיק מגוון ולא משוכנע שהקרקע לא תברח לנו תחת הידיים תרתי משמע.
בנתיים אין ספק שמשמינים ובוכים
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
חייבים להילחם על החקלאות המקומית ולתמוך בה, גם כדי להמשיך להחזיק בקרקע וגם כי כהרף עין תפרוץ כאן מלחמה ארוכה ותסגור לנו את ברז אספקת הסחורות.
כנ״ל לגבי מפעלי ייצור נשק ותחמושת ואפילו חברת התעופה הלאומית שהיא היחידה שנוכל להמשיך להפעיל במצב חרום.
לגבי מאגרי הגז - הזמן יגיד אם טוב שמכרנו כל עוד היה ביקוש או ש 25 שנה זה לא זמן מספיק לפיתוח מקורות אנרגיה חליפיים.
לגבי תע״ר - זה לא היה מפעל רכב אלא מפעל הרכבה של רכב שנקנה מארה״ב בקופסה, אז מה בדיוק איבדנו כאן ?
מה שאבדנו זה את התעשיה הכבדה.
אם במקרה צריך לבנות מהר מלא גיפים למלחמת הרף עין ההיא ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
אף פעם לא בנינו כאן ג׳יפים וזה לא מה שיהיה חסר. החזית לצערנו קרובה ... הצבא יגייס את הדאסטר שלך במקרה הכי גרוע.
נצטרך אוכל ומים, דברים שנראים מובנים מאליהם אבל הם לא. לא כשקונים ירקות ממדינות אוייב כמו תורכיה וכשהתשתיות הלאומיות כבר מזמן בטווח הטילים מלבנון ואפילו מעזה. נתחבא בחדרי המדרגות בלי חשמל, בלי מים בברזים ולא נבין מאיפה זה בא לנו , כי רק הרגע היינו מעצמת הייטק ...
הצבא ביטל את הגיוס של רכבים פרטיים ...
הפריט את האוכל.
את האבטחה.
את הצבא.
הממשלה הפריטה את עצמה.
המתנדבות כבר לא בקיבוץ.
והמלחמה הבאה בפתח כל הזמן .. התרגלנו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אף פעם לא בנינו כאן ג׳יפים וזה לא מה שיהיה חסר. החזית לצערנו קרובה ... הצבא יגייס את הדאסטר שלך במקרה הכי גרוע.
נצטרך אוכל ומים, דברים שנראים מובנים מאליהם אבל הם לא. לא כשקונים ירקות ממדינות אוייב כמו תורכיה וכשהתשתיות הלאומיות כבר מזמן בטווח הטילים מלבנון ואפילו מעזה. נתחבא בחדרי המדרגות בלי חשמל, בלי מים בברזים ולא נבין מאיפה זה בא לנו , כי רק הרגע היינו מעצמת הייטק ...
איף...אני גר בישוב צמוד גבול
הלכתם רחוק,אנחנו לא ברווזים במטווח
Grand vitara 07
Arctic dvx 08
חזרה להווה - במקרה של מדינת ישראל, בגלל המיסוי יש יוקר המחייה מטורף שמכתיב עלויות דמיוניות, ולכן כמעט שום דבר בה הוא "לא כלכלי". לא תעשיית רכב, ולא תעשיה בכלל, ולא חקלאות, ולא מסעדות ובעצם לא שום דבר, למעט הייטק.
כי את הכל אפשר לייצר בסנט ורבע בסדנאות הזיעה של העולם השלישי ולמכור כאן בזול אבל עדיין ברווח עצום ולהסתמך רק על תעשיית הייטק. הכל כדי שקומץ גאוני הייטק פלצנים שעולמם צר יותר אפילו משל נמלה (סופרלטיב בו כינית פעם מישהו מכאן) ומתמקד אך ורק באקזיט הבא שלהם, יוכלו להמשיך לחיות בסרטים ולספר לכולנו על ה"סטארט-אפ-ניישן" בזמן שכל היתר מסתכלים קדימה ורואים רק שוקת שבורה.
דרור תשמח לשמוע שיש בארץ לא מעט ייצור של מכונות "אמיתיות".
כן כן, ברזלים אמיתיים שמתחילים משלדת פלדה חסונה כמו שאתה אוהב, שבסוף שמים בארגז עץ ענקי ומוכרים ברחבי העולם במליון דולר החתיכה.
אני מדבר על מכונות לתעשיית המוליכים למחצה (אפלייד מטריאלס, KLA, נובה, ג'ורדן וואלי ועוד) ומכונות לתעשיית הדפוס, כולל ייצור דיו ומתכלים אחרים (HP אינדיגו, סיאטקס, קורנית, סקודיקס, לנדא, אובג'ט ועוד ועוד).
מדובר פה על מליארדים רבים של יצוא שנתי, תשתית ייצור ושרשרת אספקה עצומה שכוללת עובדים בכל הרמות, וכל זה כבר 20-30 שנה.
בקיצור בניגוד להתלהמות שלך על "גאוני ההייטק הפלצנים", הייטק זה גם ובעיקר תעשייה אמיתית, יציבה וריווחית שמספקת המוני משרות בכל ספקטרום התעסוקה.
תשכחו מסייבר ודאטה: אלו העובדים הכי מבוקשים בהייטקבישראל פועלות היום 600 חברות סטארט-אפ ומרכזי פיתוח בתחום טכנולוגיות הרכב ובשנה הקרובה התעשייה צפוייה לגדול בכ-17%; מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן מיצובישי בישראל: "חסרים עובדים עם מומחיות טכנולוגית חזקה וגם עם רקע באוטומוטיב, מאחר ואין כאן באמת תעשיית רכב מסורתית"
המחסור בעובדים בהייטק הוא לא דבר חדש, אבל בתעשיית האוטו-טק (טכנולוגיות רכב) המחסור מורגש אף יותר. בישראל פועלים היום כ-600 ארגונים, סטארט-אפים ומרכזי מחקר ופיתוח של תאגידי רכב מהגדולים בעולם, בתעשיית האוטו-טק, והתעשייה צפוייה לגדול בכ-17% בשנת 2019...
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3753601,00.html
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.