בתכל'ס הגיוני.
השאלה החשובה היא האם הם מוכרים או משמידים את כל מה שיש להם במחסנים, יש שם משהו שווה בכלל? נשאר משהו?
ביי לג'יפ
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
בתכל'ס הגיוני.
השאלה החשובה היא האם הם מוכרים או משמידים את כל מה שיש להם במחסנים, יש שם משהו שווה בכלל? נשאר משהו?
ממתי באתר הזה מדברים בהגיון על גיפים?
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
110TD5
Festina lente
המפעל עוד לא קר ואתם כבר מפרקים את הגופה?!? :-(
נ.ב - לא באמת...
עצוב מאוד.
RAM 3500 on "35
כבר שנים שלא מייצרים שם ג'יפים. רק רכינות ומרכבים של משאיות.
אבל בחצר המפעל, לפחות לפני כמה שנים, היו דברים שאותנו היו מעניינים מאוד.
גלי גונן - סטודיו לעיצוב
מיתוג, באנרים, דפוס, וכל מה שקשור בגרפיקה (רוב הדברים המעוצבים כאן באתר...)
0504786665
הייתי שם כנער סוף שנות ה 70' , פסי הייצור פלטו דודג'ים פורד אסקורט וטרנזיטים, היה מדהים לראות, המפעל הישתרע על שטח עצום, כיום השטח משמש מרכז מיסחרי דודג' סנטר, עזבו אתכם מכסף, זה צובט בלב.
זה צובט בלב, אבל בסופו של דבר זה לא כלכלי לייצר כאן מכוניות. עלויות העבודה והמיסוי המטורלל לא מאפשרים למכור כאן רכב מתוצרת מקומית במחיר אטרקטיבי ומחסלים כל זכות קיום של תעשיות שכאלה.
ואם נחזור לג'יפים - עכשיו, כשאין יותר תע"ר, כלי הרכב מתוצרת נצרת הופכים בזאת רשמית לפריט לאספנים.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
צביטה גדולה מאוד בלב.
אולי לא פופולרי להגיד את זה (או שדווקא כן), אבל מדובר ביישור קו נוסף של השלטון.
בקרוב עובדי האדמה עם האדמות שלהם, הרפתנים עם הפרות שלהם, כולם יפנו את מקומם למוצרי יבוא במחירים אפסיים.
זאת לא המדינה שאני הייתי רוצה לראות. אבל החור של המטבע כנראה ניצח גם פה.
אם לדבר על מיסוי .... מה שחיסל את תעשיות רכב נצרת הוא בג"צ יבואני הרכב בשנות ה90.
היבואנים פנו לבג"צ ודרשו מהמדינה להסביר מדוע לא ישלמו תע"ר מיסים גם על החלקים שמהם מרכיבים את הג'יפים, וגם מס קנייה על הג'יפים. עד אז המחיר של ג'יפ סופה היה מאוד תחרותי כי המיסוי היה הגיוני - החלקים כתשומות ייצור בלי מיסים והג'יפים עם מס קנייה או משהו כזה (צריך לחפש ולמצוא אני לא זוכר את הפרטים)
המדינה בלי יותר מדי משחקים, ענו משהו בסגנון..... וואלה. רעיון טוב. ניקח מס כפול.
וכך עלה מחיר סופה פתוחה קצרה מ99000 שח ל 180000 שח, ומחיר של סופה סגורה ארוכה עלה מעבר למחיר של SUV או טנדר יפני... ממש כפי שהיבואנים קיוו שיהיה - וביום אחד המכירות צנחו מאלפי ג'יפים בשנה חלק ניכר לשוק האזרחי ולמנהל הרכב, למאות בודדות כולן למשטרה ולצבא.
מכאן ההצדקה הכלכלית אכן הפכה ללא כדאית... והשאר הסטוריה.
כתבתי זאת בעבר ואני חוזר וכותב - מדינה לא חייבת להתנהל בנושאים כאלו על פי טבלאות של פקידים. כשיש מנהיגים התשובה לבג"צ יכולה להיות "כי ככה החלטנו. כי אנחנו מעוניינים לשמר במדינה תעשייה. כי לא נורא אם האוצר יפסיד קצת מיסים ובתמורה יהיה לנו מפעל רכב במדינה".
אבל כשאת מקום המנהיגות תופסת הפקידות....
בכל מקרה לפני כמה שבועות שמעתי שסוגרים. ניסיתי לארגן מבצע הצלה לארכיון - שם האוצרות האמיתיים. אבל אנשי הקשר שלי כבר לא שם.... מזל שהצלחתי להציל מהמכולה של אמניר בגאז' מלא ספרים בפעם הקודמת שפינו את הארכיון לפני כעשור. עכשיו זה יהיה באמת בעל ערך אספני.
ממש חבל.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
בשנת 92 אבי עבד כפקח בנייה במועצה. הוא קיבל את אחת מהסופות הראשונות שיצאו מהמפעל. קצרה ופתוחה. החזית המכוערת והמיוחדת הייתה מרשימה ביותר ואנחנו הושבנו מאחור על ספסלי אורך מרוצים מהשדרוג (כמה שנים קודם זה היה D100 ששם הספסלים נוחים פחות).
מאז נדבקתי בחיידק.
אגב, כשהרכב הגיע מהמפעל לקחנו ראצ'ט וחיזקנו את כל הברגים בתא הנוסעים. כיסאות, חגורות, דשבורד, הכל.
היו זמנים...
גלי גונן - סטודיו לעיצוב
מיתוג, באנרים, דפוס, וכל מה שקשור בגרפיקה (רוב הדברים המעוצבים כאן באתר...)
0504786665
רציתי לכתוב את זה אתמול אבל התאפקתי.
השלטון הרע של מדינת ישראל חיסל את תע"ר.
כמו את החקלאות.
כמו את כל תעשיות הלואו-טק.
כמו את כל ענף המסעדנות בקרוב, אחרי שמשרד האוצר החליט לחמוד את מה?... את כספי הטיפים של המלצרים....
כמו מחירי הדיור וכמו כל יוקר המחייה הלא שפוי שמוכתבים מלמעלה - זה לא גורל, זו מדיניות. אלה תאוות בצע ותאוות שררה ובעיקר המון רוע.
הם מחסלים כאן את הכל, שודדים וחומסים מכל הבא ליד כבר בלי להתבייש. תפוס כפי יכולתך.
ולהבדיל מצרפת, כאן לא יוצאים לרחוב כדי להפוך את המדינה ולשים סוף לרוע ולשוד.
פלא שכל כך הרבה צעירים רוצים ללכת מכאן?...
אם לא נתחיל לדאוג עכשיו, נחטוף את זה על הראש בעוד 20 שנה, כשיישארו כאן רק חרדים פרזיטים שחיים על קיצבאות ומגזר ערבי שחלקו הגדול בכלל לא משלם מיסים - ופשוט לא יישאר מי שיעבוד כדי לשלם את הפנסיות שלנו ואז נמרוט שיער בייאוש ונכה על חטא, כמה אדישים וטיפשים היינו.
אבל אז יהיה גם מאוחר מדי - כי כבר לא יהיה גם מי שייצא במקומנו לרחובות להפוך את המדינה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
איזה רצף של שטויות. אבל בסדר. מותר![]()
תעשיות רכב נצרת - עצוב. היסטוריה. אבל הונשמו מלאכותית הרבה יותר מדי זמן. לא היתה זכות קיום גם לפני 20 שנה.
תעשית הרכב בישראל לעומת זאת - רק מתרוממת!
היום עובדים בתחום הautomotive בארץ יותר אנשים מאשר אי פעם, בהפרש עצום. כן דרור, אני סופר את כל עובדי מובילאיי בחשבון. ופלסן. והמתחרות של פלסן. ומעבדות הפיתוח של GM. ושל פולקסוואגן. אוטוטוקס. אדסקיי. פינרג'י. ג'ינרג'י (שמות אמיתיים של חברות מצליחות)... ואני זורק כאן רק את החברות שאני מכיר באופן אישי. לפי העיתונות יש סדר גודל של 500+ חברות בתחום האוטומוטיב בארץ! מטורף. הסטודנטים הטובים ביותר בפקולטות ההנדסה בבאר שבע, תל אביב ובמיוחד הטכניון בונים מכוניות מרוץ, כבר כמעט 10 שנים. וגם מכונית מרוץ אוטונומית ראשונה. והם ממשיכים בתחום, לא אחד ולא שניים, אלא כל מי שרק רוצה. לפני 20 שנה כשסיימתי ללמוד, לעבוד בתחום האוטומוטיב היה חלום, הזייה.
זכיתי להיות לפני שש שנים בכנס Ecomotion הראשון. היום זה כנס בין לאומי. כדאי לך להגיע לכנס הבא, אם אתה לא רוצה להתנתק לחלוטין מעולם הרכב שאתה מתיימר להיות עיתונאי מומחה בו.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אבל נמרוד. אוטו זה לא רק מחשבים.
אוטו זה גם ברזלים וגלגלים וכיסאות ...
ולמרות העתיד שאתה רואה/רוצה שבוא האדם הוא המישני .. יש כאלו כמו דרור שרוצים שיהיה בארץ מפעל פעיל של סוסיתא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
RAM 3500 on "35
לא רק שאני לא מתיימר להיות עיתונאי, אני גם לא מתיימר להיות מומחה.
אני כן מתיימר להיות אוהב מכוניות ונהיגה. שהתחלתי לכתוב בנושא, זה היה מאהבת מכוניות נטו ואם אפשר גם להתפרנס ממה שאתה אוהב אז מה טוב. מאז צמצמתי במשהו את פעילותי בתחום הזה, שהולך ומתנתק ממכוניות - אם "מכונית" זה בעצם קפסולה סביב מסך מולטימדיה עם קישוריות לפייסוש ולאינסטוש, שהדבר היחידי שדורשים ממנה זה צורה של ג'יפון, אז גם ימי עיתונות הרכב ספורים מאוד.
וזה מביא אותי למושאי הערצתך. למעט אלה מביניהם שבאמת הולכים לעסוק במכוניות מירוץ (לא כולל מכונית מירוץ אוטונומית שזה אם תסלח לי... מה הטעם בזה בדיוק?..., איפה נמצא כאן הספורט המוטורי אם אין בן אדם שנוהג באוטו?.... כנראה כבר באמת משעמם לכם), כמעט כל חברות ההייטק האוטומוטיבי הללו, עיסוקן העיקרי הוא קידום הנושא של נהיגה אוטונומית, כלומר חירוב והשמדת הדבר הנפלא הזה שנקרא מכונית. ישראל אכן מעצמה עולמית בתחום חיסול הנהיגה האנושית, עד שלרגע נדמה שמדובר כאן באנשים ששונאים מכוניות. אשכרה הבדיחה עם נפל הטייס שביקש להגיע לנ"מ - "אם אני לא טייס, אף אחד לא יהיה". מכיוון שכאן זו אומה של נהגים מחורבנים שאין להם תקווה, אז גאוני ההייטק שלה עוסקים במרץ בחיסול הנהיגה עבור כל שאר העולם. כמה מתאים לנו.
מבחינתי מרכזי הפיתוח האלה לא מנסים לעשות מכוניות טובות יותר. הם כן מנסים (וגם יצליחו) לחסל את המכונית. זה גם למה הם לא בדיוק מעניינים אותי.
הלאה. אני לא רק אוהב מכוניות, אני גם אוהב בני אדם. אני חושב שבני אדם חשובים יותר ממרדף האמוק אחרי טכנולוגיה. וזה מביא אותנו לנושא השני. אסף נתן לך תשובה יפה מאוד למה צריך לשמר תעשיה בכל מחיר, גם אם זה אומר לסטות פה ושם ממדיניות המיסים. כן, כדי שתהיה כאן תעשיית רכב. וכן, כדי שתהיה כאן חקלאות. וכן, שתהיה תעשית טקסטיל. כדי שתהיה עבודה גם לאזרחים הפשוטים שלנו ולא רק לאלה של וייטנאם, סרילנקה וסין. וכן, לקבל את העובדה שבחורה בת 21 שהשתחררה מהצבא ועובדת במלצרות חיה מהטיפים (ומי שישמע כמה מיליונים היא מרוויחה...) וזה רק זמני עד שתסיים ללמוד והיא ממש לא בונה על קריירה לחיים בהגשת המבורגרים ובירות...
לא הכל צריך להתנהל אך ורק דרך החור שבגרוש, במיוחד כאשר "אי הכלכליות" נובעת אך ורק ממיסוי לא שפוי שחונק הכל. המוצר המקומי לא חייב להיות הטוב ביותר, אבל הוא כן חייב להיות היחיד שבא בחשבון עבור צי הרכב הממשלתי. למה?... ככה! כי הוא המקומי וכי צריך להגן על תעשיה מקומית ועל עובדים מקומיים. אני לא רוצה שיהיו כאן מפעלים שבונים סוסיתות. אבל כן כאלה שבונים קורולות לבנות בזול להמונים וג'יפים ומשאיות וטנדרים לצבא ולמשטרה ולרשט"ג ולחברת החשמל. שכל מי שמקבל את המשכורת שלו מהציבור, ישתמש בתוצרת מקומית. למה?.......... ככה! כי ככה זה עבד שנים רבות והיה מצוין, אבל זה היה בימים שח"כים נסעו באוטובוס וראש ממשלה לא התבייש ללבוש מכנסיים קצרים ולגור בצריף במדבר כדי להוות דוגמה אישית. בחברה החומרנית והרקובה של היום, שסוגדת לקיסר וקיסרית ששודדים את הציבור כדי לפנק את עצמם בטונות של גלידה פיסטוק ובמטוס איירפורס1 בשלושת רבעי מיליארד שקל, בזמן שאנשים מתים בתור של חודשים ושנים לניתוח, זה כנראה כבר מאוחר.
חזרה להווה - במקרה של מדינת ישראל, בגלל המיסוי יש יוקר המחייה מטורף שמכתיב עלויות דמיוניות, ולכן כמעט שום דבר בה הוא "לא כלכלי". לא תעשיית רכב, ולא תעשיה בכלל, ולא חקלאות, ולא מסעדות ובעצם לא שום דבר, למעט הייטק.
כי את הכל אפשר לייצר בסנט ורבע בסדנאות הזיעה של העולם השלישי ולמכור כאן בזול אבל עדיין ברווח עצום ולהסתמך רק על תעשיית הייטק. הכל כדי שקומץ גאוני הייטק פלצנים שעולמם צר יותר אפילו משל נמלה (סופרלטיב בו כינית פעם מישהו מכאן) ומתמקד אך ורק באקזיט הבא שלהם, יוכלו להמשיך לחיות בסרטים ולספר לכולנו על ה"סטארט-אפ-ניישן" בזמן שכל היתר מסתכלים קדימה ורואים רק שוקת שבורה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
רק מחשבים?
קפוץ לחברת Phinergy בלוד (כן, לוד) ותראה כלי רכב שנוסעים אלפי קילומטרים ומתדלקים... מים (כן. טוב, ואלומיניום).
אה... וחובבי נהיגה אנושית: לכו לחברת Griiip בפתח תקווה. הלסתות ישמטו.
ועוד ועוד. וכמה מתוכם אני מכיר בכלל?
דרור - אין דרך להתווכח איתך. אבל אנסה - למה חשוב שתהיה תעשיית טקסטיל, דווקא, בארץ? למה חשוב שתהיה תעשייה של הרכבת רכב שלם, והיא עדיפה על יצור תת-מכלולים? או תוכנה? גם תעשיית ציד לוויתנים אין בארץ, אז מה? כל מדינה מייצרת דברים אחרים, את הדברים שהיא טובה בהם, ומה שקובע מה טוב לאיזו מדינה אלו כוחות השוק. אנחנו מייצרים ומפתחים כל כך הרבה דברים, ולא מכונית שלמה. אז מה?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ומפעל שמייצר מיכלי דלק ומפעל שמייצר תת שלדות ממגנזיום ומפעל למיסבי החלקה למנועי בעירה פנימית... יש ויש. לא רק הייטק.
אבל אף אחד לא באמת מפעל שמייצר מכוניות עם מנוע.
אה, כן. תומקאר. לא בדיוק מפעל, אבל בכל זאת.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שמרו על קשר