PDA

צפייה בגרסה מלאה : טנדר טיולים חדש: היילקס Revo ידני



עמודים : 1 [2]

boaz avrahami
20-06-21, 20:23
נמרוד, איך הצמיגים?

ד ו ר ו ן
20-06-21, 21:45
מושך לפה ציטוט משרשור אחר, חשבת לצבוע את הארגז בצביעה אלקטרוסטטית כדי למנוע את החלודה? הרי גם ככה היא מצטברת כשהפח חשוף לא?

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

או ראפטור לארגז.

כמה שנים בארגז, עדיין נראה טוב מאד.

נמרוד
21-06-21, 13:20
נמרוד, איך הצמיגים?

עגולים כאלו, ושחורים. סבבה לגמרי.

נמרוד
03-10-21, 13:05
סוכות בנגב, בשבילים מטוילים יותר ופחות. חמישה ימים, בהרכב חברים ומשפחות שהשתנה כל ערב כמעט. אין מה לחדש לגבי הרכב. מטיילים!
135597

135598

135599

דניאל מאירי
03-10-21, 14:56
גם אני אחרי טיול ראשון עם הטויו במכתש רמון, ממש תענוג.

דניאל מאירי
03-10-21, 15:07
גם אני אחרי טיול ראשון עם הטויו במכתש רמון, ממש תענוג.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211003/498be6faa5ab18d3c879ddc9be97beed.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211003/0c3e3460030f6205c5f05f98411686df.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211003/ab3a3ec640a2d8ac50d418a9a15fe407.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
03-10-21, 19:45
הקודמים היו BF ועכשיו החלטתי לנסות יוקוהמה G003.

חצי שנה אחרי, וכמה (?) אלפי ק"מ, מה המסקנות?

asafk
03-10-21, 20:15
סוכות בנגב, בשבילים מטוילים יותר ופחות. חמישה ימים, בהרכב חברים ומשפחות שהשתנה כל ערב כמעט. אין מה לחדש לגבי הרכב. מטיילים!
135597

135598

135599ישמרנו האל. רכב לא יפני הסתנן לתמונה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שגיא S
03-10-21, 22:01
בכלל שמתי לב שבתמונה האחרונה הם גירשו את ההיילקס הישן (חנן?) לפינה בבושת פנים

נמרוד
04-10-21, 11:29
חצי שנה אחרי, וכמה (?) אלפי ק"מ, מה המסקנות?

אין לי משהו מיוחד להגיד על הצמיגים.
(כמעט שנה, משהו כמו 15 אלף קילומטר).

מוטי טויוטה
04-10-21, 14:07
נראה פגז. איזו מידה הצמיגים?

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

zivo
04-10-21, 18:32
אין לי משהו מיוחד להגיד על הצמיגים.
(כמעט שנה, משהו כמו 15 אלף קילומטר).

אם מחר, חס וחלילה.... אתה צריך להחליף צמיגים, מה אתה קונה? יוקו או בפ?

נמרוד
04-10-21, 19:26
מחר כמו לפני שנה אני אקנה את מה שיש.

hadtomer
06-10-21, 21:11
לא יודע....אני מחכה לראות אם ה"היילקס" הזה זה משהו שיתפוס בישראל.

Amit Sadot
15-01-22, 18:52
שמע נמרוד הרכב יפהפה!

איזו מידה הצמיגים שלך?

shachar
15-01-22, 19:23
לא יודע....אני מחכה לראות אם ה"היילקס" הזה זה משהו שיתפוס בישראל.לגיפ הזה של היילקס יש עוד דגמים בארץ?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
15-01-22, 19:39
איזה קטע. ראיתי טנדר ממש דומה בשטח לפני כמה ימים...

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220115/1221a86ffc090772b8d87a4e1c73d921.jpg

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

guyo
15-01-22, 19:41
מצחיק זה נראה כמעט כמו רנגלר מאחורה

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

נמרוד
15-01-22, 20:16
שמע נמרוד הרכב יפהפה!

איזו מידה הצמיגים שלך?265/70

ד ו ר ו ן
15-01-22, 20:36
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220115/1221a86ffc090772b8d87a4e1c73d921.jpg

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

בירידה?
ננ באמת..


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Amit Sadot
15-01-22, 22:19
265/70

נכנס טוב? לא נוגע בכלום בסיבובים עם כל ההגה?

נמרוד
15-01-22, 22:25
נכנס טוב? לא נוגע בכלום בסיבובים עם כל ההגה?

נכון מאד.

דרור ברלי
16-01-22, 00:15
בירידה?
ננ באמת..


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


קודם יורדים.
אחר כך עולים.
ואז שוב יורדים...

ואז קטע "באחה" מהיר - וחוזר חלילה. נוסעים הלוך ושוב, הלוך ושוב.
ואחר כך במעלה הבא - שוב חוזר חלילה. קודם יורדים ואחר כך עולים.

בכל זאת שישה נהגים. כולם צריכים לקבל את המנה שלהם לוריד.

ובסוף גם אחלה המבורגר.


ובנימה אישית יותר - בזמן שלא נהגתי באורח הכחלחל המכובד מאמריקה, נהגתי קצת בהיילקס הזה שמצויד במערכת BP51. במהירויות שנחשבות בכביש הקרוב לממש לא חוקיות - ועכשיו נמרוד ממש ישמין מרוב נחת - אני מוכרח לומר לכם שזה לא מתנהג בכלל כמו טנדר ובטח לא כמו טויוטה - ושזה ממש מרשים. מאוד. בכל קנה מידה. שאפו.

zivo
16-01-22, 16:01
קודם יורדים.
אחר כך עולים.
ואז שוב יורדים...

ואז קטע "באחה" מהיר - וחוזר חלילה. נוסעים הלוך ושוב, הלוך ושוב.
ואחר כך במעלה הבא - שוב חוזר חלילה. קודם יורדים ואחר כך עולים.

בכל זאת שישה נהגים. כולם צריכים לקבל את המנה שלהם לוריד.

ובסוף גם אחלה המבורגר.


ובנימה אישית יותר - בזמן שלא נהגתי באורח הכחלחל המכובד מאמריקה, נהגתי קצת בהיילקס הזה שמצויד במערכת BP51. במהירויות שנחשבות בכביש הקרוב לממש לא חוקיות - ועכשיו נמרוד ממש ישמין מרוב נחת - אני מוכרח לומר לכם שזה לא מתנהג בכלל כמו טנדר ובטח לא כמו טויוטה - ושזה ממש מרשים. מאוד. בכל קנה מידה. שאפו.

אם זה היה תלוי בי, את ההודעה הזו צריך לנעוץ , ולהעתיק לשרשור של הפנתאון,
בהודעה אחת, דרור מפרגן לשני רכבים שונים , ושניהם לא ג'יפים.
עוד רגע ונראה גם פירגון לגיר אוטומטי :-)

hadtomer
16-01-22, 17:50
דרור קנה בשבוע שעבר טסלה, הוא עכשיו מנסה למחוק את אפליקציית צלילי הנפיחות כי זה לא ידידותי לסביבה

דרור ברלי
17-01-22, 08:13
לא סתם טסלה. בצבע לבן.

Amit Sadot
07-03-22, 21:53
איזה עובי הפרופיל 40X40?

נמרוד
10-03-22, 14:57
איזה עובי הפרופיל 40X40?

אם אני זוכר נכון 2.5

נמרוד
11-03-22, 14:29
החורף היו לי חמישה חילוצים . האחרון לפני שבועיים. חבר של חבר של חבר שניסה לחצות את עמק יזרעאל בדיוק כשלא מומלץ. האמת התקדם לא רע... הגעתי אליו מהצד שאליו התכוון להגיע, ככה שהיה מרחק של 50 מטר בערך עד למצע סביר. חיברתי את כל הרצועות שהיו לי, ולא הספיק. הוזעק עוד חבר עם רצועות נוספות. בסופו של דבר שרשרנו שבע רצועות שונות.

כדי להתכונן לפעם הבאה, הורדתי כבל פלדה מהכננת הישנה שמחכה להתקנה חזרה על הסבן. הידקתי לולאה לקצה והנה עוד 25 מטר, שזה כבר מכפיל את הרצועות שיש לי.

אני לא מתכוון לסחוב את הכל כל הזמן. רצועת ספידסטרפ האדומה והרצועה הכתומה הרגילה מספיקים. בארגז חילוץ יש את כבל הפלדה ואת הרצועות הישנות יותר, ועוד שאקלים ספייר. זה יהיה רק לחורף ולקריאות לחילוץ. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220311/b5a9376f102277a058559ecd3ce1799d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220311/8866dd5f2fda4005b4c2efe1366935e8.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220311/40ebd674379491716f8305fb9555958d.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220312/f304d54782a0a1993834915a2297c8ef.jpg

ehudzeelim
11-03-22, 16:47
אם תוסיף טימבל לטבעת בכבל (כמו בתמונות), היא תשרוד גם משיכות רציניות ולא תהרס137592137593

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

איל מ
11-03-22, 17:41
נמרוד,
לאיזה עומס מדורגת הספידסטראפ (אני מכיר 10,000 ליברות, שזה לא הרבה למשיכות הגונות).
והאם היא ננעלת על עצמה גם כשהיא חלקלקה ממי בוץ?

נמרוד
11-03-22, 21:25
נמרוד,
לאיזה עומס מדורגת הספידסטראפ (אני מכיר 10,000 ליברות, שזה לא הרבה למשיכות הגונות).
והאם היא ננעלת על עצמה גם כשהיא חלקלקה ממי בוץ?10,000 ליברות.
כן.

Amit Sadot
13-03-22, 20:36
טוב, נמרוד, עם הרבה השראה מהרכב שלך, אני בדיוק לקראת חיבור של הקשת שבניתי אל הארגז.

החיבור עם ברגים אל הצד של הכיפוף של הפח- זה מחזיק מעמד טוב? החורים בפח לא נקרעים לאט לאט מהטלטולים בשטח?

נמרוד
13-03-22, 20:37
טוב, נמרוד, עם הרבה השראה מהרכב שלך, אני בדיוק לקראת חיבור של הקשת שבניתי אל הארגז.

החיבור עם ברגים אל הצד של הכיפוף של הפח- זה מחזיק מעמד טוב? החורים בפח לא נקרעים לאט לאט מהטלטולים בשטח?לא ששמתי לב.

נמרוד
31-03-22, 19:40
הטנדר התחיל לזייף בהתנעה. קליק אחד ואין סטרטר. נסיון או שניים נוספים ומניע רגיל. תוך שבוע המצב התדרדר לכדי חוסר יכולת כמעט מוחלט להניע. ההנעה האחרונה הספיקה כדי להגיע למוסך. זה מה שהתגלה בפנים:
137767
דסקית הנחושת על הטובלן שוייפה וזוג מגעי נחושת הוחלפו בגנריים מהחשמלאי השכן:
137766
שעתיים עבודה.
תודה לחנן על האבחון הטלפוני המדויק :rolleyes:

נמרוד
19-06-22, 10:03
השלמתי פרויקט שהתבשל הרבה זמן - קומפרסור קבוע, מיכל, ונקודות לחץ אויר זמינות בשני צידי הרכב.
138833

138834

138835
אין טוב בלי רע, ואיך שתמרנתי את הרכב החוצה מהסדנא אחרי שבת של עבודה על הפינישים, תלשתי את צד ימין של הפגוש הקדמי שגם ככה החזיק בקצות אצבעות הפלסטיק השבורות שלו. הדבקתי את הכל עם ספיד-טייפ שלפי תקנות FAA מאושר לשימוש עד מהירות 600 מייל לשעה, אבל זה מכוער. אשמח מאד לעזרת הפורום במציאת פגוש היילקס 2016 משומש, לבן, שבטוח נמצא אצל מישהו או אצל חבר של מישהו בבוידעם אחרי שהתקין פגוש כננת.
138832

asafk
19-06-22, 12:27
אני אחרי התלבטות רבה הרכבתי את המדחס בלי מיכל.
בשם הפשטות.
בדיפנדר היתה לי מערכת מורכבת שבסופו של דבר פורקה.
לא רואה טעם אמיתי במיכל - מחבר צינור וממלא אויר....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

סולי
19-06-22, 13:37
תתחדש נמרוד!

מה היתה המטרה בהוספת המיכל?
איזה מיכל התקנת? נפח ? חומר עלויות?

למה בעצם בחרת לדחוף את הקומפרסור בתא מנוע ולא בארגז? איזה פרשרסטאט התקנת? מהתמונות נראה שאין שסת ביטחון וגם לא פקק לריקון נוזלים... והאם ניסית כבר מילוי ל4 גלגלים?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

de fox
19-06-22, 15:16
את זה ראיתם?


https://www.youtube.com/watch?v=BerfYlBAWD8&ab_channel=DirtLifes tyle

zivo
19-06-22, 18:36
את זה ראיתם?


https://www.youtube.com/watch?v=BerfYlBAWD8&ab_channel=DirtLifes tyle

לבחור יש אמצעים והוא יודע לעבוד, אבל לא בטוח שאני חושב שכל מה שהוא עשה שם הגיוני.
מעל הכל, והכי חשוב עם המדחסים האלו, למה לשים פרסוסטט של 100PSI ???
כל פעם שהוא סוגר את הזרם אוויר, המדחס מטפס לקצה המעטפת שלו, אלו עומסים מיותרים.
לשימוש כזה, הפרסוסטט צריך להיות 40-50. זה מספיק לצמיגים, ועבור פיית אוויר לניקוי, זה לא משנה (הוא בעצמו מציין שזה לא מיועד לכלי עבודה).

My two cents

נמרוד
20-06-22, 08:08
תתחדש נמרוד!

מה היתה המטרה בהוספת המיכל?
איזה מיכל התקנת? נפח ? חומר עלויות?

למה בעצם בחרת לדחוף את הקומפרסור בתא מנוע ולא בארגז? איזה פרשרסטאט התקנת? מהתמונות נראה שאין שסת ביטחון וגם לא פקק לריקון נוזלים... והאם ניסית כבר מילוי ל4 גלגלים?

Sent from my SM-G781B using Tapatalkהמיכל הוא מטף אבקה 6 קילו.
יש שסתום בטחון, ואל חוזר... יש רשימת קניות שלמה. פעמיים סכום מינימום למשלוח חינם באמזון. אני אכין כתבה מסודרת.
30 שניות לגלגל 32" מ15 ל30 psi.

ויותר חשוב. תעזרו לי למצוא פגוש קדמי.

erezgur
20-06-22, 08:48
יש גם צינור מספיק ארוך לנפח, למשל, טרופר שעומד ליד?

נשלח מהנייד

opl
20-06-22, 09:15
scars are tattoos with better stories

דניאל מאירי
20-06-22, 10:42
יש גם צינור מספיק ארוך לנפח, למשל, טרופר שעומד ליד?

נשלח מהנייד

דפדף בפייסבוק בקבוצת טויוטה היילקס,
כל כמה שבועות אני נתקל במישהו שרוצה למכור פגוש,
דניאל

סולי
20-06-22, 13:33
המיכל הוא מטף אבקה 6 קילו.
יש שסתום בטחון, ואל חוזר... יש רשימת קניות שלמה. פעמיים סכום מינימום למשלוח חינם באמזון. אני אכין כתבה מסודרת.
30 שניות לגלגל 32" מ15 ל30 psi.

ויותר חשוב. תעזרו לי למצוא פגוש קדמי.מה מטרת השסתום אל חוזר?

אצלי לא הרכבתי כזה למיטב זכרוני


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
20-06-22, 13:47
בד"כ יש אחרי המדחס סולנואיד שנפתח לאוויר החופשי בכיבוי המדחס, שמרוקן את האוויר מהצינור ומאפשר למדחס להניע יותר בקלות, לא מול לחץ. בשביל שהאוויר לא יחזור מהמיכל לכיוון קטע הצינור הזה, יש שסתום אל חוזר.

גם אם לא מרוקנים את הצינור, נראה לי שיש טעם לשסתום כזה, כדי שהאוויר לא יברח דרך שסתומי העלה המתכתיים של המדחס וטבעות הבוכנה.

erby
20-06-22, 17:46
המיכל הוא מטף אבקה 6 קילו.
יש שסתום בטחון, ואל חוזר... יש רשימת קניות שלמה. פעמיים סכום מינימום למשלוח חינם באמזון. אני אכין כתבה מסודרת.
30 שניות לגלגל 32" מ15 ל30 psi.

ויותר חשוב. תעזרו לי למצוא פגוש קדמי.איך התחברת למיכל המטף?
אשמח ללינק למחבר עם הברגה מתאימה.
תודה

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

erezgur
20-06-22, 19:19
איך התחברת למיכל המטף?
אשמח ללינק למחבר עם הברגה מתאימה.


סמוך על נמרוד:

אני אכין כתבה מסודרת.

סולי
20-06-22, 19:29
בד"כ יש אחרי המדחס סולנואיד שנפתח לאוויר החופשי בכיבוי המדחס, שמרוקן את האוויר מהצינור ומאפשר למדחס להניע יותר בקלות, לא מול לחץ. בשביל שהאוויר לא יחזור מהמיכל לכיוון קטע הצינור הזה, יש שסתום אל חוזר.

גם אם לא מרוקנים את הצינור, נראה לי שיש טעם לשסתום כזה, כדי שהאוויר לא יברח דרך שסתומי העלה המתכתיים של המדחס וטבעות הבוכנה.אני מניח נכון?
שקומפרסור שמגיע במקור עם מיכל ופרשרסטאט ומיכל אגירה קטן מצויד כבר במה שצריך? כמו לדוגמא בקומפרסור arb?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
20-06-22, 20:19
לא יודע.

erby
20-06-22, 21:51
סמוך על נמרוד:הכנתי מיכל כזה. נקי וצבוע שחור. מחברים מאמזון ועד עלי אקספרס, אל חוזר, שעון, פרסוסטט. הדבר שתוקע אותי זה המחבר הזה.
בסדנה הטכנית אצלי בעבודה הציעו לעשות לי הלחמת כסף אבל אני (כבר חודשיים) מתלבט.

אחכה בסבלנות לכתבה.

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

נמרוד
20-06-22, 22:14
זה הברגה M30x1.5 ואטימה עם אורינג.
חבר חרט לי פקק מתאם.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
20-06-22, 22:23
לפי כ12 שנים ריתכתי בריתוך אלקטרודה רגיל מופות 3/4 ליציאות המקוריות במיכל האוויר שלי (במקור של משאית) המיכל מחזיק 12.5 באר ללא מגבלת זמן.

https://imageshack.com/i/poyb0Ppej

erby
20-06-22, 22:23
תודה רבה

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

yanivamit02
25-06-22, 17:55
עלה היוםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220625/ed5c031e56616ecb667d659ec1baf256.jpg

Sent from my LE2123 using Tapatalk

נדב42
25-06-22, 18:06
קבל טיפ מנסיון אישי: את כל אזור המחבר המהיר תאטום ותבודד היטב מהסביבה. לא רק את החלק החיצוני. יש לי כאלו בצ׳רוקי והאבק הופך אותם לכמעט בלתי שמישים...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220625/123ccb90e60835b7f1ace0cd7525e2f8.jpg

יניב עמית
25-06-22, 21:06
עלה היוםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220625/ed5c031e56616ecb667d659ec1baf256.jpg

Sent from my LE2123 using Tapatalk
לא שמתי לב שזה ללנדקרוזר אבל בקבוצה הזאת כמעט כל יום עולה משהו דומה

GodsFather
28-06-22, 16:55
שמעתי שבבית שמש התפנה היילקס לפירוק.

https://m.ynet.co.il/articles/hju800rocq

Sent from my HD1903 using Tapatalk

איל מ
28-06-22, 17:14
רק אני רואה דימקס בכתבה?

GodsFather
28-06-22, 18:06
כל הטנדרים הלבנים אותו דבר

Sent from my HD1903 using Tapatalk

המשוטט
29-06-22, 11:14
שמעתי שבבית שמש התפנה היילקס לפירוק.

https://m.ynet.co.il/articles/hju800rocq

Sent from my HD1903 using Tapatalkhttps://youtu.be/6kJmn3taKq4

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

נמרוד
29-06-22, 11:52
פשש...
הטנדר שלי נראה ככה בלי שהפך אותי טרקטור, סתם כי אני מטייל.

המשוטט
29-06-22, 11:54
לא הבנתי בשביל מה להתאמץ להפוך כשמספיק להוריד את הכף ......

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

asafk
29-06-22, 12:34
זה מצטלם הרבה יותר טוב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Asaf-a
29-06-22, 13:28
לא חבל על הטמבון הקדמי? נמרוד היה שמח לאמצו לפני ההשחתה…


Asaf-a
אסף.א

נמרוד
06-07-22, 10:48
אין טוב בלי רע, ואיך שתמרנתי את הרכב החוצה מהסדנא אחרי שבת של עבודה על הפינישים, תלשתי את צד ימין של הפגוש הקדמי שגם ככה החזיק בקצות אצבעות הפלסטיק השבורות שלו. הדבקתי את הכל עם ספיד-טייפ שלפי תקנות FAA מאושר לשימוש עד מהירות 600 מייל לשעה, אבל זה מכוער. אשמח מאד לעזרת הפורום במציאת פגוש היילקס 2016 משומש, לבן, שבטוח נמצא אצל מישהו או אצל חבר של מישהו בבוידעם אחרי שהתקין פגוש כננת.
138832

יותר פשוט ממה שחשבתי. הפגוש תוקן, יחד עם על שאר הדפיקות שהיו מסביב לטנדר, חלקן משמעותיות, במחיר סבבה לגמרי וביומיים עבודה. פחח של פעם שעושה עבודות בקטנה מתחת לבית.

139168

שחר גרינברג
06-07-22, 10:49
יותר פשוט ממה שחשבתי. הפגוש תוקן, יחד עם על שאר הדפיקות שהיו מסביב לטנדר, חלקן משמעותיות, במחיר סבבה לגמרי וביומיים עבודה. פחח של פעם שעושה עבודות בקטנה מתחת לבית.

139168

תוכל לתת מס טלפון?

נמרוד
25-09-22, 12:41
סיימתי הבוקר פרויקט קטן. גוז'ונים. לולבים בעברית צבאית. הברגים של הגלגלים.
140243

140244


לפני זמן מה החלפתי את כל אומי הגלגל לאומים פתוחים, זה הסט:


https://www.ebay.com/itm/384177090822


כשהרכבתי את האומים הפתוחים נחשפה בפני את העובדה שהגוז'ונים המקוריים של ההיילקס די קצרים. יש כנראה מספיק הברגות כדי להבטיח את חיבור הגלגל, אבל יכול להיות יותר.

בעקבות סיפור של חבר פורום אחר פה על גוז'ונים וותיקים שהתחילו להשבר, החלטתי להחליף את כל הגוז'ונים לחדשים, ולארוכים יותר. זה גם מתוך מבט צופה עתיד ליום שבו ארצה להתקין גלגלי סגסוגת מודרניים, שיהיו עבים יותר כנראה והגוז'ונים המקוריים יהיו באמת גבוליים מבחינת מספר הברגות.

הזמנתי את הסט הזה:

https://a.co/d/8EPa0mk

הוא כולל 24 יחידות במחיר 85$. לא שולחים לארץ, אספתי את זה בביקור בארצם כמו פעם.
זה המפרט הטכני:

TECHNICAL NOTES: M12 x 1.5 Thread / 0.561" Knurl / 0.333" Shoulder / 2.374" Length

בטפשותי לא צילמתי ישן מול חדש. הם ארוכים מהישן בערך ב20 מ"מ. חוץ מזה הכל מתאים פיקס.

ההרכבה לא מסובכת.
מאחורה, צריך להוריד גלגל ולהוריד תוף בלם בעזרת שני ברגים M8 בחורים היעודיים.
יש בדיוק מספיק מקום כדי להכניס את הגוז'ונים האלו באלכסון עם קצת אקרובטיקה באצבעות. אם היו ארוכים יותר זה כנראה לא היה אפשרי.
ההידוק עם אומים גדולים בתור ספייסרים. השתמשתי באומים המקורי ולא באום שאני מתכוון להשתמש בו כדי לא להרוס את האום.


140241

140242
מקדימה טיפה יותר עבודה - פרוק הרפידות, פרוק הקליפר הצידה. הדיסק יותא באותה צורה, עם אותם שני ברגים M8 שדוחפים. כדי להכניס את הגוז'ונים הארוכים נתתי כיפוף קטן במגן האבק כמו שניתן לראות בתמונה.
140240

140239

מצאתי במחסן סט ספייסרים שטוחים אוניברסליים בעובי 6 מ"מ מפרויקט אחר, זו בדיוק ההזדמנות להשתמש בהם.

נמרוד
21-10-22, 11:45
עונת הטיולים נפתחה עם יום כיפור בצבחא-חמרן-חורשה-אלות.
וחמישה ימים בחול המועד סוכות סובב נגב גדול, ממעלה אברהם במכתש הגדול, דרן נחל צין, חווה, דארב א סולטן, נחל חצבה, עשוש, ערוד, מצוקי עריף, מעזר ופארן עד כביש הגבול המערבי.

ביום הטיול השני נכנסתי באיזו מדרגה בלתי נראית מהר מדי. ג'אנט הברזל התעקם וכל האויר ברח. למחרת עברתי בפאנ'ריה בצופר. כמה מכות פטיש והג'אנט כמו חדש, הצמיג לא ניזוק. את הנזק הכבד ביותר זיהה מי שנסע מאחורי כשעלינו אחרי עוד יומיים לכביש - הגלגל השמאלי קדמי שחטף את הבומבה קיבל קמבר שרואים בעין. בערך שלוש מעלות מדדתי בבית.

במוסך ג'ריס ניחש מיד ונכון שבית הנאבה (אפרייט) עקום. חדש הגיע למחרת מהמחסן של טויוטה (1300 ש"ח), החלפה וכיוון פרונט, והטנדר נוסע ישר כמו חדש. בתמונה האפרייט שהוחלף - אין שום דבר שרומז על זה שהוא עקום, אבל עובדה.

140689

נמרוד
21-10-22, 11:51
צמיגים חדשים. הקודמים עשו בדיוק 40,000 ק"מ. נשאר 6-7 מ"מ של קוביות מתוך 15 שהיו בצמיג החדש.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210223/93441bb1fd83f17fb098eecf45a94913.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210223/f5130a460df1e8e51496450730138596.jpg

עברו פחות משנתיים ואפילו פחות מ30,000 ק"מ. הצמיגים גמורים. ירדתי לעובי של 6-7 מ"מ. הנזק לקוביות ניכר יותר מאשר בBF. אני לא יכול להגיד שהתרשמתי לחיוב מיוקוהמה G003.
140690

140691


חזרה לBF או טויו, מה שיבוא.

ד ו ר ו ן
21-10-22, 12:32
עברו פחות משנתיים ואפילו פחות מ30,000 ק"מ. הצמיגים גמורים. ירדתי לעובי של 6-7 מ"מ. הנזק לקוביות ניכר יותר מאשר בBF. אני לא יכול להגיד שהתרשמתי לחיוב מיוקוהמה G003.
140690

140691


חזרה לBF או טויו, מה שיבוא.

זה נראה כמו צמיג על סרן עם נעילה אוטומטית מהיותר סגורות.

Dozer
21-10-22, 23:04
אין שום דבר שרומז על זה שהוא עקום, אבל עובדה.

140689

יש משהו שרומז על זה שהוא עולה 1300שח?
וואו איזו מכה

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

נמרוד
22-10-22, 08:45
מכה קלה בכנףhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20221022/b198c17e8d73438a6beab134fca53a15.jpg

zivo
22-10-22, 09:26
עברו פחות משנתיים ואפילו פחות מ30,000 ק"מ. הצמיגים גמורים. ירדתי לעובי של 6-7 מ"מ. הנזק לקוביות ניכר יותר מאשר בBF. אני לא יכול להגיד שהתרשמתי לחיוב מיוקוהמה G003.
140690

140691


חזרה לBF או טויו, מה שיבוא.
יאמר לזכותם שהם שרדו מכה רצינית של עיקום ג'נט ותושבת נאבה...
זה בכל זאת מעיד על חוזק מרשים של צמיג (דופן?).

boaz avrahami
22-10-22, 09:57
סוליה מגיעה לרוב למצב כזה אפילו אחרי זמן לא ארוך על סלעים חדים והתחפרויות או סרן נעול. לא בהכרח הגומי רע.

צמיגים טובים כמו טויו עולים גם בתוספת צריכת דלק לא זניחה וטובים אחרים - גודייר נחשבים בעלי גומי רך.
כנראה שאי ארוחות חינם

ehudzeelim
22-10-22, 10:10
ברכב האחרון שרכשתי, טנדר מוסו (רחמנא ליצלן) היו מורכבים יוקוהמה A/T בני 14 שנים. הבעלים הקודם (שהיה יד 00) נסע כרגיל, כולל גרירת נגרר לעיתים קרובות. הצמיגים היו שחוקים מאד אבל לא יבשים ונראו סביר. זה היה סט הצמיגים השני על הרכב מאז שהיה חדש, לרכב בן 17 זה די נדיר.. אני כמובן החלפתי אותם מיד אבל מאז אני די מחזיק מיוקוהמה..

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

נמרוד
22-10-22, 10:53
אחרי 20 חודשים עם הצמיגים האלו, תחושתי הסובייקטיבית היא שהם היו פחות מוצלחים מהצמיגים שהיו לפניהם (BFG KM2) ולכן לא אקנה אותם שוב. לא מדעי ולא מחייב.

zivo
22-10-22, 11:04
אחרי 20 חודשים עם הצמיגים האלו, תחושתי הסובייקטיבית היא שהם היו פחות מוצלחים מהצמיגים שהיו לפניהם (BFG KM2) ולכן לא אקנה אותם שוב. לא מדעי ולא מחייב.
סתם מסקרנות,
אתה יכול לנסות להסביר?
בעיות אחיזה? שחיקת סוליה? פגיעות דופן?
איך החווית נסיעה על הכביש?

דרור ברלי
23-10-22, 10:46
כל ארבעת הצמיגים נראים ככה? או רק האחוריים?
אתה מצריח ביניהם קדימה-אחורה בכל טיפול כדי להשוות בלאי?

גם הטויו שאצלי שרק בינואר יהיו בני שנתיים, כבר נראים די מכוסחים. ממש לא חורבן כמו אצלך ועומק הקוביות עדיין יפה מאוד, ואצלי אולי אפשר לסלוח להם כי הג'יפ עם נעילת דטרויט שתולשת קוביות ועושה המון שטח, אבל עדיין. מצד שני אפס פנצ'רים והאחיזה מרשימה מאוד גם היום כשהם נגוסים.


הנסיון הרע בעבר עם יוקוהמה ואיך שהצמיגים אצלך נראים, מלמד אותי לא לנסות את ה-G003.

נמרוד
24-10-22, 20:18
דרור - כן כל הארבעה נראים אותו דבר, כנראה כי אני מצריח בינהם.

זיו - אני לא יכול להגיד משהו רע מבחינת ביצועים בכביש או בשטח, נראה שפשוט אורך החיים שלהם קצר יותר מצמיגים אחרים שהיו לי. הם נראים ונשמעים רע ושחוקים מאד אחרי פחות זמן ונסועה ממה שאני רגיל. נכון שבשנתיים האחרונות אני עם נעילה קדמית אוטומטית, ויכול להיות שהיחס של כביש-שטח השתנה ליותר שטח - על זה בטח שאני לא מתלונן.

המצב בשוק יותר טוב מאשר לפני שנה וחצי. אין מחסור צמיגים, לפחות במידה שלי. התקנתי היום סט טויו MT.
920 שקל כולל הכל. BF KM3 עולה 200 שקל יותר.

140771

zivo
24-10-22, 21:45
תתחדש.
במחירים האלו, אין לי ספק שטוי החלטה יותר נכונה.
ה BF מתומחרים במחיר לא הגיוני.
אני עם KO2 לא שווים את המחיר שלהם.

מוטי טויוטה
24-10-22, 22:39
מברוק. צמיג חתיך ממש

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

נמרוד
13-12-22, 14:25
החלפתי למכשיר קשר סמוי KT-WP12:
https://www.ebay.com/itm/125073036871?_ul=IL
המכשיר הקודם היה KT9800D. החלפה אחד לאחד, כבל מתח ואנטנה. במקום לתפוס מקום בברכי הנוסע, קברתי את המכשיר הסמוי מתחת לתא כפפות. עבורי כקצר רואי יתרון עצום למסך על המיקרופון שאפשר לקרב לפנים במקום לקרב את הפנים למכשיר המקובע כדי לראות מה התדר.


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/81e5c26f9f2a846784889f1d2bfda393.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/39313cb03b22aeecc26a35d5ce61dc1b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/39cb603216214948325552fb12563bba.jpg

Saar
13-12-22, 15:34
נראה מגניב

נמרוד
28-12-22, 13:34
מכשיר הקשר הסמוי מעולה!
סוג של Game changer. המיקום הקליל איפה שרוצים פותר את לב בעיית ההתקנה ברוב כלי הרכב. המסך על המיקרופון, לקצרי ראייה - נפלא. לקח לי עשר דקות לתכנת את תדרי הג'יפאים האמריקאים והארופאים.
מומלץ בחום -

https://www.ebay.com/itm/134083588581

הקשר עבד מצויין בטיול נהדר לפני ואחרי מפגש ג'יפולוג.

142025

142026

142027

guyo
01-01-23, 10:24
איך המכשיר הגיע אליך? לא נעצר במכס?

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

נמרוד
01-01-23, 10:57
הזמנתי מאיביי והגיע.

דרור ברלי
02-01-23, 15:14
מברוק. צמיג חתיך ממש

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

לא רק חתיך, גם משובח.
החסרונות שלו (מעט יותר כבד וקשה) בטלים בשישים מול היתרונות:
1. הקוטר הגדול ביותר מול כל צמיג אחר במידה זהה. נראה ונשמע זניח, אבל זה ההבדל בין להיתקע על הביצה לבין מעבר חלק.
2. הדופן הכי חזקה By far.
3. סובל באהבה גם לחצים חד ספרתיים נמוכים ממש - למעשה, שם הוא במיטבו.
4. השקט מכולם בכביש.
5. אחיזה מרשימה בשטח.

אחרי הרבה סוגים ודגמים שניסיתי, כולל BF, טויו הוא ה-MT הטוב מכולם (שאינו צמיג שטח 100%/ג'ונגלים/בוץ תחרותי של ממש -כזה שלא מתאים ולא מיועד לכביש). שווה להתאמץ ולדרוש רק אותו. אני על סט טויו שני וגם הסט הבא יהיה טויו MT

מוטי טויוטה
02-01-23, 22:55
כואב הלב לקרוא. בדיוק אתמול מכרתי את הסט של הטויו שלי, לפחות עד שנמצא אופציה ליחסי העברה ברקסטון.

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

giln84
14-01-23, 22:56
החלפתי למכשיר קשר סמוי KT-WP12:
https://www.ebay.com/itm/125073036871?_ul=IL
המכשיר הקודם היה KT9800D. החלפה אחד לאחד, כבל מתח ואנטנה. במקום לתפוס מקום בברכי הנוסע, קברתי את המכשיר הסמוי מתחת לתא כפפות. עבורי כקצר רואי יתרון עצום למסך על המיקרופון שאפשר לקרב לפנים במקום לקרב את הפנים למכשיר המקובע כדי לראות מה התדר.


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/81e5c26f9f2a846784889f1d2bfda393.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/39313cb03b22aeecc26a35d5ce61dc1b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/39cb603216214948325552fb12563bba.jpg

המלצה על אנטנה עבורו?

נמרוד
15-01-23, 08:49
יש מבחר אנטנות, קצרות, ארוכות, בסיסים מגנטיים ולהתקנה קבועה.
החיבור לתוך המכשיר נקרא PL259
אתה צריך אנטנה שמתאימה לUHF/VHF
חיפוש לדוגמה:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=UHF%2FVHF+PL259+antenna&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=pl259+antenna+with+base+uhf

giln84
15-01-23, 20:13
יש מבחר אנטנות, קצרות, ארוכות, בסיסים מגנטיים ולהתקנה קבועה.
החיבור לתוך המכשיר נקרא PL259
אתה צריך אנטנה שמתאימה לUHF/VHF
חיפוש לדוגמה:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=UHF%2FVHF+PL259+antenna&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=pl259+antenna+with+base+uhf
תודה רבה

נמרוד
27-01-23, 10:57
מדי פעם צריך להעביר משהו גדול וגבוה במיוחד. בפעם הקודמת לפני כמה שנים פירקתי את כל מסגרת הברזנט. בפעם השנייה החליטה להפוך את העניין לפריק מהיר, ועל הדרך גם לקחת את הברזנט לתיקון. שלב א' הפרדת המסגרת לשני חלקים - קשת קדמית נשארת קבועה על הרכב, יחד עם המתקונים שמחוברים אליה (מים, לחץ אויר, קשר, נקודות קשירה). שלב ב', הקשת האחורית, קורות הגג, והברזנט שיחובר אליהן קבוע, יקבלו תושבות לחיבור מהיר עם ברגים בארבע פינות. וככה יהיה לי טנדר שאפשר להסב מפתוח לסגור מהר.
שלב א', דיסק ותיקוני צבע, מאחורינו.
142372

גלעד .ג.
27-01-23, 13:22
יפה מאוד, נראה טוב!


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
17-04-23, 10:39
כל טיפול המכונאי מתלונן על מיגון הגחון. בפעם האחרונה אמרתי לו - ג'ריס, אתה צודק. עלי. קח טיפקס, תסמן איפה אתה רוצה חור, שים את המיגון בארגז, פרקת אותו בפעם האחרונה. הקטע הצבוע זה החור החדש, שמתאים לניקוז שמן המנוע.

143254143247
עוד משהו בקטנה - כבל מאריך למע"ד של מכשיר הקשר המוסלק KT-WP12. כבל מיקרופון 8 פינים רגיל עובר פאנל.
- https://www.ebay.com/itm/392952136668
143255
לפני כמה חודשים התווספה כננת וורן HS9500 משומשת. על ההתקנה כתבתי כאן:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/126579

הארגז נשאר פתוח בעונת הטיולים הזאת, עם כיסוי ברזנט שחור פשוט שנתפר ב"הכל לים". בהרכב משפחתי חלקי של 2-4, ובלי הכלבה שיצאה לפנסיה (הלוואי עלי לרבוץ כל היום בשמש בחצר) אפשר להסתדר, אפילו בטיול פסח רב יומי. לקראת החורף הבא הברזנט המלא והמתוקן יחזור.

143249143250143251143252143253

143248

גלעד .ג.
17-04-23, 23:51
חתיך אמיתי!


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
02-06-23, 14:35
יצא לי לעלות עם הטנדר על משקל משאיות, חדש ומכוייל.
המספר על הצג בהתחלה הפתיע אותי. 2520 ק"ג.
הורדתי את עצמי. 2440 ק"ג.

אז זה המשקל של הטנדר בתצורה שבתמונות האחרונות, עם השיפורים, התוספות והזיווד הקבוע בלבד, ללא נוסעים, והמטען היחיד שאפשר לקרוא לו כך הם שני כסאות, פק"ל קפה ומחצלת קטנה.

asafk
02-06-23, 14:40
מה ההבדל מהשקילה בטסט?


אסף.

נמרוד
02-06-23, 15:12
מה ההבדל מהשקילה בטסט?


שאלה טובה. הלכתי להסתכל על הניירת. בטסט האחרון המשקל היה 2184 ק"ג.

מה שהתווסף מאז זה כננת, שזה נגיד 50-60 קילו עם המגש. חוץ מזה, יש 80 ליטר דלק ו70 ליטר מים שהכמות שלהם משתנה, והדיוק של משקל המשאיות אמור להיות 20 ק"ג.

ehudzeelim
02-06-23, 15:20
ונוזל וישרים..

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

OFF-RoaD
02-06-23, 20:19
מה היה לחץ האויר בצמיגים?

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ishc
02-06-23, 20:20
העיקר הסתלבטתם על המשקל של ההאנטר דאז.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

נמרוד
02-06-23, 21:19
מה היה לחץ האויר בצמיגים?


שבע.

OFF-RoaD
02-06-23, 21:20
שבע.מה שבע

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Dozer
02-06-23, 21:45
מה כמה

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

נמרוד
04-06-23, 14:31
כששמעתי את זה, נפלתי מהרצפה לכסא.

אבל בואו נעזוב הכל, נסגור חשבון, האלמנט על חשבון הבית. אז מה היה לנו?
משקל עצמי (על המדבקה) - 2090 ק"ג.
דלק (80 ליטר סולר) - 67 ק"ג חלק מהמשקל העצמי. נשאר 350 ק"ג.
תוספות שמשקלן ידוע -
מיגון - 30 ק"ג.
מיכל מים 20 ק"ג.
מים (70 ליטר) 70 ק"ג.
כננת + מגש - נגיד 60 ק"ג.
חמישה צמיגי שטח מלא (כל אחד שוקל 27 ק"ג לעומת 17 לצמיג מקורי) - 50 ק"ג.
הי-ליפט - 14 ק"ג.
פגוש אחורי פלדה 15 ק"ג (נראה לי שמ.ע. של טנדר זה בלי שום פגוש אחורי)
קשת + מתקון הייליפט וברזלים שונים שמחוברים לאוטו - נגיד עוד 20 ק"ג.

סה"כ 280 ק"ג שיש להם כתובת. נשארו עוד 70 כדי להגיע ל2440 (מיכל הדלק היה מלא וגם המים כמעט מלא).
אז 70 ק"ג זה הציוד הנוסף שנמצא קבוע באוטו - שני ארגזי וולקן מלאים בכל טוב כלי עבודה וחילוץ - הגיוני שכל אחד 30 קילו. קומפרסור, מיכל, פק"ל קפה.

האמת, הגיוני.

ד ו ר ו ן
04-06-23, 15:13
״משקל עצמי״ לעניות דעתי והקבלה מכלים אחרים, זה משקל עם שמנים בלבד, בלי דלק.
תחום הצהרת המשקל מאד גמיש, בין השאר כי ההפרש בין העצמי למלא הוא כושר הנשיאה ויש אינטרס שיווקי למספר גבוה ככל האפשר.

סולי
04-06-23, 15:17
לא יודע לדעתי משקל יבש זה משקל יבש...
בלי שמנים.. נוזל הידראולי ונוזל בלמים.
יבש.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
04-06-23, 15:21
לא יודע לדעתי משקל יבש זה משקל יבש...
בלי שמנים.. נוזל הידראולי ונוזל בלמים.
יבש.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

״עצמי״ זה לא יבש.

נמרוד
04-06-23, 16:39
המשקל העצמי של הטנדר הזה 2090 ק"ג וזה כולל שמנים ומיכל דלק מלא. למיטב ידיעתי.

asafk
05-06-23, 21:37
שאלה טובה. הלכתי להסתכל על הניירת. בטסט האחרון המשקל היה 2184 ק"ג.

מה שהתווסף מאז זה כננת, שזה נגיד 50-60 קילו עם המגש. חוץ מזה, יש 80 ליטר דלק ו70 ליטר מים שהכמות שלהם משתנה, והדיוק של משקל המשאיות אמור להיות 20 ק"ג.זה די מביא אותך לסביבה של 2400 פלוס טעויות הדיוק של שני המשקלים (כ 10% כל אחד).

אסף.

asafk
05-06-23, 21:38
אגב... עכשיו אתה יכול גם לבדוק את הטענה שלך שעליה של 10% במשקל מעלה ב 10% את צריכת הדלק

אסף.

נמרוד
27-08-23, 22:39
פרויקט תאורה בארגז הטנדר. פרס למי שמזהה את גופי התאורה. מק"ט מדויק.
144686

יונתןמצפה
27-08-23, 22:40
זה אדום!?!?!?
מה בדיוק אתה מתכנן לעשות שם מאחורה?

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נמרוד
27-08-23, 23:30
זה אדום!?!?!?
מה בדיוק אתה מתכנן לעשות שם מאחורה?

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkלבשל קפה בלילה בלי לייצר זיהום אור מיותר. למה, על מה חשבת??

מויש
27-08-23, 23:32
פרויקט תאורה בארגז הטנדר. פרס למי שמזהה את גופי התאורה. מק"ט מדויק.
144686קללל [emoji12]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230827/9a9bb4e8feb698a179eb9e864604671e.jpg

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

יונתןמצפה
28-08-23, 00:02
לבשל קפה בלילה בלי לייצר זיהום אור מיותר. למה, על מה חשבת??פיתוח תמונות

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

asafk
28-08-23, 00:10
https://www.blockbluelight.com.au/blogs/news/what-is-the-best-color-light-for-sleep

אור אדום לשינה. כמה מתקדם.

אסף.

סולי
28-08-23, 00:46
היתרון המרכזי נראה לי זה שהוא פחות מושך חרקים...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נמרוד
28-08-23, 09:23
קללל [emoji12]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230827/9a9bb4e8feb698a179eb9e864604671e.jpg



הניחוש שלך, MX-991/U, לא נכון.

ehudzeelim
28-08-23, 09:26
ברור..144687

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

amirmoshe
28-08-23, 09:28
פרויקט תאורה בארגז הטנדר. פרס למי שמזהה את גופי התאורה. מק"ט מדויק.
144686לי זה מזכיר את הגופים הצבאיים. של אדום/כחול מעומעם. ובורר לא מבצעי ללבן בהיר.

צדקתי?

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

לביא
28-08-23, 09:59
סטיקלייט אדום

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

מוטי ג.
28-08-23, 12:19
זה? (שרק בעקבות מריבה של הילדים גיליתי שיש לו גם אור אדום, חחח) https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230828/bba96f3f64a17034dde6692af10ba412.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

GodsFather
28-08-23, 14:40
זה? (שרק בעקבות מריבה של הילדים גיליתי שיש לו גם אור אדום, חחח) https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230828/bba96f3f64a17034dde6692af10ba412.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalkיכול להסביר? כי אצלי הם רבים כל הזמן ולא גילו

Sent from my HD1903 using Tapatalk

מוטי ג.
28-08-23, 14:41
לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

shmil
29-08-23, 00:11
פרויקט תאורה בארגז הטנדר. פרס למי שמזהה את גופי התאורה. מק"ט מדויק.

לא מצאי את המק"ט, גם לא מצאתי תמונה, אבל מהכרותי איתך ברור לי לגמרי.
מאיפה פורקו - אולי מאלו שיצאו למטרות ברמה.
אני חושב שאני אפילו מזהה את הנצרה.
פעם אפילו היה לי כזה בבית, זה שנים שאני לא יודע איפה הוא.

מה הפרס?

נמרוד
29-08-23, 07:10
אמירמשה ושמיל, צדקתם, אבל אין פרס בהעדר המק"ט MS-51073-1.
144689

מוטי ג.
29-08-23, 07:11
לא הבנתי, כזה שיש בתאורת פנים בטנק?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

shmil
29-08-23, 08:08
בדיוק.

המשוטט
29-08-23, 08:09
יש גם בנגמש ותומת...לא?

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

מוטי ג.
29-08-23, 08:11
בדיוק.וואלה.... נמרוד... יפה!

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

shachar
29-08-23, 08:55
.
.
פעם אפילו היה לי כזה בבית, זה שנים שאני לא יודע איפה הוא.



עכשיו אתה יודע...

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

נמרוד
26-09-23, 14:57
מסנן חלקיקים.

לפני ראש השנה נדלקה התראה בפעם הראשונה בחייה האוטו הזה - DPF full see owners manual. כאמור, פעם ראשונה שאני מקבל התראה כזאת, האוטו עם 143,000 ק"מ.
זה מה כתוב בספר - סע נסיעה רצופה של 30 דקות וכו'.
145045
יצאתי לנסיעה הארוכה לארוחת ראש השנה עם המשפחה בדרום אבל עוד במהלך הנסיעה ההתראה השתנתה לDPF full visit your dealer כולל נורית התראה כללית צהובה.

אחרי החג נסעתי לדילר שלי. חיברנו מחשב. הDPF היה מלא לרמה של 156% ( Particulate Matter Accumulation Ratio). הופעלה רגנרציה מאולצת דרך המחשב בפעם הראשונה. לקח כמעט שעה, לאט לאט האחוזים ירדו (בתמונה רואים 86%), נגמר לבד כשמגיע לאפס.

145044

מה שקורה זה שב150% הרכב נכנס לסוג של LIMP MODE, הוא כבר לא ינסה לעשות רגנרציה ומחייב לעשות אותה ידנית דרך מחשב. ההתראה הראשונה כנראה קרוב מדי לשניה (140% אני סתם מנחש), ולכן לא היתה ממש רלוונטית.

מה השתנה אתם אומרים שזה הגיע לרכב ביומולדת 8 שלו? התשובה במקרה הזה די ברורה - האיוניק5 שהצטרפה למשפחה בינואר השנה, הורידה את הטנדר מ17,000 קילומטר בשנה שעברה לבקושי 10,000 השנה, ולקחה לו את כל הבין-עירוני. נשאר לו נסיעות קצרות בסביבה, בלי זמן למנוע להתחמם, בלי הזדמנות לרגנרציה מלאה.

קיבלתי - קיבלנו, בשביל זה השיתוף - הדגמה מדעית של המשמעות של DPF. אותו הרכב, אותו נהג - אבל תנאי הנסיעה השתנו בצורה מובהקת. אם האוטו נוסע לפחות פעם בשבוע נסיעה שמאפשרת רגנרציה - הכל טוב. זה היה המצב ברוב שנותי עם הטנדר הזה כשהוא היה רכב ראשי במשפחה. ברגע שהנסועה יורדת - המסנן מתמלא יותר ויותר. כשיש הזדמנות - המנוע מתחמם, עברו 10 דקות - הרגנרציה מתחילה אבל לא מסתיימת כי אני מגיע לאן שצריך. האוטו מוציא עשן לבן, מסריח וכו'. אגב אם הייתי משאיר אותו במצב רגנרציה (טורים גבוהים, סרחון) עד שיפסק לבד זה אחלה, אבל זה לא תמיד פרקטי להשאיר טנדר מונע חצי שעה בכל מקום. אם לא נותנים לו שום הזדמנות, מה שנראה שקרה בחודשים האחרונים (האוטו בעצם לא נסע נסיעה בין עירונית בריאה מאז המפגש בתחילת הקיץ) אז מגיעים למסנן סתום ורגנרציה יזומה.

אין לי יותר מדי מה לעשות חוץ מלנסות לחזור ליחס נסיעה בין עירוני נכון יותר.

מי שאין לו בלו"ז נסיעות בין עירוניות משמעותיות (חצי שעה לכל הפחות!) באופן קבוע - אסור לו לקנות רכב דיזל עם DPF.

בהיילקסים בתקינות מסוימות יש כפתור לרגנרציה ידנית. בדגם שלנו אין. אפשר לנחש שזה אסור בתקינה ארופאית כי יש פה פוטנציאל סכנה/שריפה אם הרגנרציה מתבצעת כשיש חומרים דליקים ליד האגזוז. בעסה, זה אומר שצריך מחשב כדי לתפעל. מצד שני לא נורא, הדילר סירב לקחת תשלום על הרגנרציה. "זה לא אני עבדתי זה המחשב". כנראה כי הוא הדילר הקבוע שלי כבר שנים. ג'ריס, מוסך קרוזר חיפה.

מיכה100
26-09-23, 15:16
אין גם עניין של סל"ד? חצי שעה נסיעה סופר רגועה ייתן מענה מספיק טוב?
והשאלה גם אם כל הDPF ים נולדו שווים, או שיש הבדלים משמעותיים בין היצרנים?

Sent from my HD1903 using Tapatalk

נמרוד
26-09-23, 15:25
אני לא יודע בדיוק מה התנאים לרגנרציה. די מעצבן שזה לא שקוף למשתמש. ממה שאפשר להבין מהאינטרנט, המנוע צריך להגיע לטמפרטורה מספיק גבוהה, הסל"ד צריך להיות מעל 2000, והמהירות מעל ערך מסוים (40 מייל בשעה, 60 קמ"ש?).

אין ספק שזה לא אותו דבר בין יצרנים שונים. אפילו לא באותו דגם עם מנועים או מפרטים שונים. מקריאה בפורומים האוסטרליים נראה שיש הבדלים בין מנועי 2.4 ליטר כמו שלי ל2.8 ליטר.

איל מ
26-09-23, 15:39
מחזיר אותנו לאמירה של צחי בדיון על רכבי סולר :(

מויש
26-09-23, 15:44
אצלי בהילקס שנת 21 מנוע 2.8 יש כפתור לביצוע ניקוי DPF ידני

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

נמרוד
26-09-23, 15:49
אצלי בהילקס שנת 21 מנוע 2.8 יש כפתור לביצוע ניקוי DPF ידני

Sent from my SM-S908E using Tapatalkואללה? אשריך

ד ו ר ו ן
26-09-23, 16:00
הרגנרציה מתחילה אבל לא מסתיימת כי אני מגיע לאן שצריך. האוטו מוציא עשן לבן, מסריח וכו'. א.
עכשיו מסתדר לי הנפיחה המסריחה שמריחים מאחורי רכבים בפקקים.
אקט ייאוש של מנוע שמנסה לנשום..

אלכס ב
26-09-23, 16:39
אני לא יודע בדיוק מה התנאים לרגנרציה. די מעצבן שזה לא שקוף למשתמש. ממה שאפשר להבין מהאינטרנט, המנוע צריך להגיע לטמפרטורה מספיק גבוהה, הסל"ד צריך להיות מעל 2000, והמהירות מעל ערך מסוים (40 מייל בשעה, 60 קמ"ש?).

אין ספק שזה לא אותו דבר בין יצרנים שונים. אפילו לא באותו דגם עם מנועים או מפרטים שונים. מקריאה בפורומים האוסטרליים נראה שיש הבדלים בין מנועי 2.4 ליטר כמו שלי ל2.8 ליטר.

לכולם תנאים דיי דומים עם שינויים קטנים מיצרן ליצרן. כמשתמש קצה אתה לא תדע את כולם, מתוך כוונה שתגיע למוסך לצורך כך.
כמה מקרים מהניסיון שלי:
טרי מהימים האחרונים אצלי בעבודה, כלי צמ"ה קטן, מנוע קובוטה
הDPF נסתם עם התראה רמה 5 (כלומר, לא ניתן לאילוץ ידני, מחייב מחשב יצרן). הכלי בderate , לא עולה מעל 1400 סל"ד ומאפשר נסיעה במהירות קרובה להליכה בהילוך ראשון בלבד.
המסנן פורק ונשלח לניקוי במכונה המיועדת לכך. לאחר הרכבת המסנן הנקי הכלי מתנהג נהדר אך ההתראה עדיין קיימת ולא מתאפשר אילוץ ניקוי.
בעזרת מחשב מקורי ההתראה אופסה וההליך התאפשר.
האילוצים לניקוי DPF במנועי קובוטה:
כלי עומד בהילוך P
אמברקס משוך
טמפ' מנוע מעל 80 מעלות
אילוץ תהליך הניקוי מעלה את המנוע ל-2000 סל"ד עד גמר הניקוי.
לכל מיני כלים יש אילוצים נוספים (מזגן כבוי לדוגמא).

דוגמא אחרת, משאית מיצובישי קאנטר 7.5 טון, משמשת ללימוד נהיגה, כלומר נסיעה בתוך העיר בלבד.
ב-100,000 ק"מ בערך נדלקה נורת DPF ועוד שלל נורות מסביב.
המורה התעלם והמשיך לנסוע, עד שהמחשב החליט לבצע derate.
במצב הזה גם נסיעה במהירות קבועה מחיפה לתל אביב וחזרה לא עזרה. במוסך מיצובישי פורק הDPF לניקוי, תחזיקו חזק - 28 אלף ש"ח עבור פירוק הרכבה ניקוי ואיפוס מחשב.

שורה תחתונה, מי שקונה רכב דיזל עם DPF ונוסע בעיקר נסיעות קצרות בעיר, כדאי שיהיה מודע להשלכות על המסנן.
מי שמקבל התראה על DPF ומתעלם, שידע שזה יהיה יקר יותר בהמשך.
בכלים שונים היום יש מסננים עוד יותר מתקדמים עם תא שריפה לחלקיקים ועוד המצאות שיהיו יקרות מאוד לטיפול. וזה בלי לגעת באוריאה שגם שם חיישנים, מצופים משאבות ומחשבים שמתאבדים מפעם לפעם ומשביתים את הכלי.

סליחה עם גנבתי את השרשור על ההילקס, אולי כדאי לפתוח דיון נפרד על DPF (או לצרף לשרשור בנושא תום עידן הדיזל?)

בברכה,
אלכס.

יונתןמצפה
26-09-23, 18:41
נמרוד
אתה פשוט כבר לא נוסע מספיק לטייל.
לנסוע ליקנעם דרך השדות של כפר יהושע לא נחשב טיול.

תדאג שכל 2-3 טיולים יהיו או בדרום או בצפון או במרכז ופתרת את הבעיה.


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

מוטי ג.
26-09-23, 18:51
לי נשמע שהוא כבר פשוט לא תקין,
אני מוכן לפנות לך אותו מהחנייה

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

נמרוד
26-09-23, 19:15
נמרוד
אתה פשוט כבר לא נוסע מספיק לטייל.
לנסוע ליקנעם דרך השדות של כפר יהושע לא נחשב טיול.

תדאג שכל 2-3 טיולים יהיו או בדרום או בצפון או במרכז ופתרת את הבעיה.


אתה לגמרי צודק! כשהרכב נסע לפחות פעם בשבועיים נסיעה של כביש 6 למרכז או דרום, לא היו בעיות.

נמרוד
20-11-23, 13:44
עברו חודשיים. הניקוי המאולץ לא ממש עזר - כלומר, הרכב המשיך ברגנרציה תכופה מדי. כנסיון נוסף לפני כניסה לפירוק וניקוי ואולי החלפה לחלקים חדשים, החלטתי לנסות ספריי ניקוי DPF של וירט לפני חודש. הבקבוק מוזרק כולו דרך קשית מתרם שמגיעה איתו לתוך מסנן החלקיקים אחרי הסרה של אחד מחיישני החום. אחרי זה נסיעה ארוכה.

לא נסעתי מספיק כדי להגיד אם זה שיפר את המצב.

שיפור = מבחינתי, חזרה למחזורי רגנרציה רגילים של פעם בכמה מאות קילומטרים.

145309145308

ishc
21-11-23, 19:58
תסיים כבר את הסבון, ביום תיסע בחשמלית ותעיף את הדיזל הזה לכל הרוחות [emoji12]

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

נמרוד
21-11-23, 20:02
תעמוד בתור כמו כולם [emoji16]

ishc
21-11-23, 21:07
יצא סבון במקום סבן [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]

אני באמת מקווה שלא יהיה לי יותר רכב דיזל לעולם.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

דניאל מאירי
22-11-23, 07:54
אצלי ב-2021 (שכבר נמכר בינתיים) היה כפתור בצד שמאל של הפעלה ידנית,
חושב שאמור להיות גם אצלך,
אה מה מה, לוחצים עליו הוא מראה את מצב המסנן אבל לא מתחיל את התהליך (גם כשצריך),
גם אצלי היו לא מעט נסיעות קצרות והחרא היה מתחיל לעבוד בדיוק כשאני מגיע הביתה,
באמת יכול קצת לטמטם, הייתי יוצא לנסיעה בינעירונית סתם העיקר שיסתיים התהליך,
והוא היה קורה בערך כל 200 ק"מ כי נסעתי לא מעט נסיעות קצרות.
דניאל

מוטי ג.
22-11-23, 08:01
אני מרגיש שאני צריך לצאת פה בקריאת סיוע, כי כאלו אנחנו העם הישראלי, תמיד קשוב למצוקות החברים בג'יפולוג,
אז לכל מי שיש טנדר היילקס 4x4/ראם/פורד טרמור וכו שצריך לנקות פילטר, פשוט שלחו הודעה, ונמצא דרך להעמיס את הטנדר ולהוציא אותו לסיבוב ארוך לדרום(כרגע המצב בעייתי אז רק לערבה) ולפנק אתכם בניקוי פילטר טבעי ברחבי כביש 6.
ככה אנחנו לפנק לפנק לפנק.



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
22-11-23, 08:18
היתה אתמול כתבה בטלוויזיה איך המחירון של היילקס לבן ירד ב20 אחוז. זו ההזדמנות של כל מי שעומד בתור.

אסף.

boaz avrahami
22-11-23, 08:35
זה מתייחס לכל הדגמים או רק לאלו עם המתקן ל 0.5?


נראה לי שכל השוק קפוא כרגע ולא רק ההילקס.
זמן טוב למציאות


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

yoni_0000
22-11-23, 08:39
המחירים בשוק לא משקפים. עדיין רוצים 80 אלף על היילקס בן 15 עם חצי מיליון ק"מ.

נמרוד
22-11-23, 09:23
אז... טאקומה?

דרור ברלי
22-11-23, 10:53
המחירים בשוק לא משקפים. עדיין רוצים 80 אלף על היילקס בן 15 עם חצי מיליון ק"מ.


יש כמה דורשים ויש בכמה מוכרים בסוף.
השוק עכשיו בשפל גדול. המחירים ירדו בכל הדגמים. גם ברנגלרים וטויוטות.

ishc
22-11-23, 15:30
אז... טאקומה?

נו.... בסוף גם אתה הבנת
https://www.youtube.com/watch?v=SsyR2BynqFM

נמרוד
31-12-23, 19:40
נו.... בסוף גם אתה הבנת
https://www.youtube.com/watch?v=SsyR2BynqFM

פיכס, טויוטה מזוהמת עם סרן קדמי של פורד!

נמרוד
07-01-24, 10:16
עברו חודשיים. הניקוי המאולץ לא ממש עזר - כלומר, הרכב המשיך ברגנרציה תכופה מדי. כנסיון נוסף לפני כניסה לפירוק וניקוי ואולי החלפה לחלקים חדשים, החלטתי לנסות ספריי ניקוי DPF של וירט לפני חודש. הבקבוק מוזרק כולו דרך קשית מתרם שמגיעה איתו לתוך מסנן החלקיקים אחרי הסרה של אחד מחיישני החום. אחרי זה נסיעה ארוכה.

לא נסעתי מספיק כדי להגיד אם זה שיפר את המצב.

שיפור = מבחינתי, חזרה למחזורי רגנרציה רגילים של פעם בכמה מאות קילומטרים.



עבר עוד חודש וחצי, אני יכול להגיד שכן, הניקוי עם הספריי היעודי היה מוצלח. האוטו חזר לעבוד נורמלי על פניו.

בקיצור, לבעלי הדיזלים עם DPF, כשמתחילים סימפטומים, לשקול להכניס ניקוי יזום כזה.

נמרוד
09-06-24, 13:46
הגענו ל150,000 קילומטר. הטיפול הפעם כלל החלפת תפוח הגה אחד וגרמושקות פנימיות בשתי הציריות.
בנוסף התקנתי את קיט קיפול המושב האחורי הדרום אפריקאי Seat-it, שמוסיף תא מטען קטן מאחורי מושב הנוסעים. נחמד מאד.

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127091

146954

146955

נמרוד
01-01-25, 19:18
עוד מעט 160,000 ק"מ.
טיפול יסודי לכל המתלים, עליו כתבתי כאן:
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4074

במהלך הההרכבה הסופית של המתלה הקדמי הרגשתי חופש בבולג'וינט תחתון. הרכב כבר היה על בוקים אז החלפתי בעצמי. הסתכלתי על כמה סרטוני יוטיוב ובאנה, יש אנשים שמשקיעים הרבה יותר מדי. הבחור האוסטרלי בסרטון הזה נראה מה זה מקצועי אבל הוא מפרק פי שתיים ממה שצריך ומאלתר כלים במקום להשקיע בקיט חליצת בולג'וינטים מאיביי.
https://youtu.be/IbAHOaN51RI?si=W9uggt196USybmps

בפועל בשביל להחליף בולג'וינט בהיילקס צריך לפרק בדיוק 4 ברגים - מוט מייצב, תפוח הגה ואת שני הברגים הגדולים שמחזיקים את תושבת הבולג'וינט לתחתית של הנאקל. מזיזים את הנאקל הצידה ואז עבודה די ברורה עם הכלי הנכון.

148326

148325

148327

GodsFather
01-01-25, 23:44
מה הרכב הבא?

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

נמרוד
05-01-25, 10:33
עוקב אחרי שלוש התפתחויות:

1. הדור הבא של היילקס.
2. תמונת האמינות של הצמד פורד ריינג'ר רפטור/שברולט קולורדו ZR2.
3. מתי שהוא יגיע רכב שטח חשמלי סביר.

בקיצור - יש עוד כמה שנים עם הטנדר הזה.

נמרוד
02-02-25, 11:16
אם כל פעם שאתם אומרים לילדה לפתוח את הארגז - "בום!!!" - אתם נשבעים שזו הפעם האחרונה.

https://www.amazon.com/dp/B0D2LFDZCL


148532

ד ו ר ו ן
02-02-25, 15:18
אם כל פעם שאתם אומרים לילדה לפתוח את הארגז - "בום!!!" - אתם נשבעים שזו הפעם האחרונה.

https://www.amazon.com/dp/B0D2LFDZCL


148532

גדול!
כמות הפעמים שהדלת הזו חבטה בילד..

שווה התאמות לגמל.

נמרוד
20-03-25, 16:42
התחדשנו במקרר (אלפיקול 45 ליטר מעלי אקספרס, 772 שקלים - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/130034).
בניתי מגש משאריות ברזל כדי להגביה את המקרר לגובה הקאנט של הארגז. המגש יושב על תושבות גומי בגובה 40 מ"מ וקוטר 40 מ"מ, הברגה M10 זכר-נקבה.
148739148740148741148742148743148744

asafk
20-03-25, 17:14
עשיתי משהו דומה. רק בלי המסגרת. ובלי ההגבהה. ובלי הרצועות. ואז גיליתי שהמקרר לא עובד בלי חשמל. ואין חשמל בארגז.
איזה חרא של מקרר.

אסף.

אמוץ נ.
20-03-25, 19:51
אני גיליתי הבוקר בעצירה בבית קמה שהמקרר הזה לא עבד.
שקע המצית בתא בין הכיסאות בג׳יפ ״מקיא״ את החיבור החוצה ואין מגע.
מזל שאפשר לשלוף את שקע המצית מהדאש-בורד ולמשוך אותו מספיק החוצה.
לסנדוויצ׳ים ולבירות שלום.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
20-03-25, 20:01
יש שני סוגים של שקעי מצית בעולם. הטובים עם שקעים בדפנות ואז התקע נשאר בפנים וצריך כוח או סיבוב קל כדי למשוך את התקע החוצה. הלא טובים עם צילינדר חלק. הם לא אוהבים לשמור את התקע בתוכם. ..

אסף.

אמוץ נ.
20-03-25, 20:03
יודעי דבר אומרים שיש איזו הכנה לשקע בג׳יפ כמו שלי.
משהו שקשור בתעלה שאולי מיועדת לסאב-וופר שאין לי.
צריך קצת לחפור במרשתת.
לא אתן יד לחטיפת שרשור אבל.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
20-03-25, 20:22
אני גיליתי הבוקר בעצירה בבית קמה שהמקרר הזה לא עבד.
שקע המצית בתא בין הכיסאות בג׳יפ ״מקיא״ את החיבור החוצה ואין מגע.

אין שום הגיון בשקע מצית לאביזרים שצריכים להיות מחוברים טוב גם בשטח.
מכיר את התקע מצית עם המדרגה, גם הוא נשלף לפעמים בשטח.

סולי
20-03-25, 20:25
מברוק בשעה טובה.
עשה לעצמך טובה ותזמין לו כיסוי.
מאמין שגם תמצא אצל דוד עלי.
אגב זה הדגם עם הסוללה?

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

נמרוד
20-03-25, 21:10
זה דגם שנקרא NL45, בלי סוללה. לא מצאתי כיסוי שמתאים לו. אם פספסתי אשמח לקישור.

GodsFather
21-03-25, 00:41
כבר בנית תושבת בכשרון רב, למה לא מסילה שתשלוף אותו החוצה?

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

נמרוד
21-03-25, 08:43
כבר בנית תושבת בכשרון רב, למה לא מסילה שתשלוף אותו החוצה?

Sent from my SM-F916B using Tapatalkבשביל מה?

ehudzeelim
21-03-25, 10:07
תתחדש,
הצעת "יעול",
במקום שתי הרצועות המעצבנות, רצועה רחבה אחת באמצע המקרר עם קליפס מהיר. אני השתמשתי בכזו של מזוודות,
החתול לא כלול.

148745

guyo
21-03-25, 12:09
אני קדחתי 2 ידיות של arb עם ברגי איסכורית לידית של המקרר (אין שם צנרת). בינתיים מחזיק מצויין.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250321/60c7febe49524bf201365fee962de904.jpg

-->