צפייה בגרסה מלאה : טנדר טיולים חדש: היילקס Revo ידני
boaz avrahami
20-06-21, 20:23
נמרוד, איך הצמיגים?
מושך לפה ציטוט משרשור אחר, חשבת לצבוע את הארגז בצביעה אלקטרוסטטית כדי למנוע את החלודה? הרי גם ככה היא מצטברת כשהפח חשוף לא?
Sent from my SM-G985F using Tapatalk
או ראפטור לארגז.
כמה שנים בארגז, עדיין נראה טוב מאד.
נמרוד, איך הצמיגים?
עגולים כאלו, ושחורים. סבבה לגמרי.
סוכות בנגב, בשבילים מטוילים יותר ופחות. חמישה ימים, בהרכב חברים ומשפחות שהשתנה כל ערב כמעט. אין מה לחדש לגבי הרכב. מטיילים!
135597
135598
135599
דניאל מאירי
03-10-21, 14:56
גם אני אחרי טיול ראשון עם הטויו במכתש רמון, ממש תענוג.
דניאל מאירי
03-10-21, 15:07
גם אני אחרי טיול ראשון עם הטויו במכתש רמון, ממש תענוג.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211003/498be6faa5ab18d3c879ddc9be97beed.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211003/0c3e3460030f6205c5f05f98411686df.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211003/ab3a3ec640a2d8ac50d418a9a15fe407.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
הקודמים היו BF ועכשיו החלטתי לנסות יוקוהמה G003.
חצי שנה אחרי, וכמה (?) אלפי ק"מ, מה המסקנות?
סוכות בנגב, בשבילים מטוילים יותר ופחות. חמישה ימים, בהרכב חברים ומשפחות שהשתנה כל ערב כמעט. אין מה לחדש לגבי הרכב. מטיילים!
135597
135598
135599ישמרנו האל. רכב לא יפני הסתנן לתמונה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בכלל שמתי לב שבתמונה האחרונה הם גירשו את ההיילקס הישן (חנן?) לפינה בבושת פנים
חצי שנה אחרי, וכמה (?) אלפי ק"מ, מה המסקנות?
אין לי משהו מיוחד להגיד על הצמיגים.
(כמעט שנה, משהו כמו 15 אלף קילומטר).
מוטי טויוטה
04-10-21, 14:07
נראה פגז. איזו מידה הצמיגים?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
אין לי משהו מיוחד להגיד על הצמיגים.
(כמעט שנה, משהו כמו 15 אלף קילומטר).
אם מחר, חס וחלילה.... אתה צריך להחליף צמיגים, מה אתה קונה? יוקו או בפ?
מחר כמו לפני שנה אני אקנה את מה שיש.
לא יודע....אני מחכה לראות אם ה"היילקס" הזה זה משהו שיתפוס בישראל.
Amit Sadot
15-01-22, 18:52
שמע נמרוד הרכב יפהפה!
איזו מידה הצמיגים שלך?
לא יודע....אני מחכה לראות אם ה"היילקס" הזה זה משהו שיתפוס בישראל.לגיפ הזה של היילקס יש עוד דגמים בארץ?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
איזה קטע. ראיתי טנדר ממש דומה בשטח לפני כמה ימים...
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220115/1221a86ffc090772b8d87a4e1c73d921.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מצחיק זה נראה כמעט כמו רנגלר מאחורה
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
שמע נמרוד הרכב יפהפה!
איזו מידה הצמיגים שלך?265/70
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220115/1221a86ffc090772b8d87a4e1c73d921.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בירידה?
ננ באמת..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Amit Sadot
15-01-22, 22:19
265/70
נכנס טוב? לא נוגע בכלום בסיבובים עם כל ההגה?
נכנס טוב? לא נוגע בכלום בסיבובים עם כל ההגה?
נכון מאד.
בירידה?
ננ באמת..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
קודם יורדים.
אחר כך עולים.
ואז שוב יורדים...
ואז קטע "באחה" מהיר - וחוזר חלילה. נוסעים הלוך ושוב, הלוך ושוב.
ואחר כך במעלה הבא - שוב חוזר חלילה. קודם יורדים ואחר כך עולים.
בכל זאת שישה נהגים. כולם צריכים לקבל את המנה שלהם לוריד.
ובסוף גם אחלה המבורגר.
ובנימה אישית יותר - בזמן שלא נהגתי באורח הכחלחל המכובד מאמריקה, נהגתי קצת בהיילקס הזה שמצויד במערכת BP51. במהירויות שנחשבות בכביש הקרוב לממש לא חוקיות - ועכשיו נמרוד ממש ישמין מרוב נחת - אני מוכרח לומר לכם שזה לא מתנהג בכלל כמו טנדר ובטח לא כמו טויוטה - ושזה ממש מרשים. מאוד. בכל קנה מידה. שאפו.
קודם יורדים.
אחר כך עולים.
ואז שוב יורדים...
ואז קטע "באחה" מהיר - וחוזר חלילה. נוסעים הלוך ושוב, הלוך ושוב.
ואחר כך במעלה הבא - שוב חוזר חלילה. קודם יורדים ואחר כך עולים.
בכל זאת שישה נהגים. כולם צריכים לקבל את המנה שלהם לוריד.
ובסוף גם אחלה המבורגר.
ובנימה אישית יותר - בזמן שלא נהגתי באורח הכחלחל המכובד מאמריקה, נהגתי קצת בהיילקס הזה שמצויד במערכת BP51. במהירויות שנחשבות בכביש הקרוב לממש לא חוקיות - ועכשיו נמרוד ממש ישמין מרוב נחת - אני מוכרח לומר לכם שזה לא מתנהג בכלל כמו טנדר ובטח לא כמו טויוטה - ושזה ממש מרשים. מאוד. בכל קנה מידה. שאפו.
אם זה היה תלוי בי, את ההודעה הזו צריך לנעוץ , ולהעתיק לשרשור של הפנתאון,
בהודעה אחת, דרור מפרגן לשני רכבים שונים , ושניהם לא ג'יפים.
עוד רגע ונראה גם פירגון לגיר אוטומטי :-)
דרור קנה בשבוע שעבר טסלה, הוא עכשיו מנסה למחוק את אפליקציית צלילי הנפיחות כי זה לא ידידותי לסביבה
Amit Sadot
07-03-22, 21:53
איזה עובי הפרופיל 40X40?
איזה עובי הפרופיל 40X40?
אם אני זוכר נכון 2.5
החורף היו לי חמישה חילוצים . האחרון לפני שבועיים. חבר של חבר של חבר שניסה לחצות את עמק יזרעאל בדיוק כשלא מומלץ. האמת התקדם לא רע... הגעתי אליו מהצד שאליו התכוון להגיע, ככה שהיה מרחק של 50 מטר בערך עד למצע סביר. חיברתי את כל הרצועות שהיו לי, ולא הספיק. הוזעק עוד חבר עם רצועות נוספות. בסופו של דבר שרשרנו שבע רצועות שונות.
כדי להתכונן לפעם הבאה, הורדתי כבל פלדה מהכננת הישנה שמחכה להתקנה חזרה על הסבן. הידקתי לולאה לקצה והנה עוד 25 מטר, שזה כבר מכפיל את הרצועות שיש לי.
אני לא מתכוון לסחוב את הכל כל הזמן. רצועת ספידסטרפ האדומה והרצועה הכתומה הרגילה מספיקים. בארגז חילוץ יש את כבל הפלדה ואת הרצועות הישנות יותר, ועוד שאקלים ספייר. זה יהיה רק לחורף ולקריאות לחילוץ. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220311/b5a9376f102277a058559ecd3ce1799d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220311/8866dd5f2fda4005b4c2efe1366935e8.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220311/40ebd674379491716f8305fb9555958d.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220312/f304d54782a0a1993834915a2297c8ef.jpg
ehudzeelim
11-03-22, 16:47
אם תוסיף טימבל לטבעת בכבל (כמו בתמונות), היא תשרוד גם משיכות רציניות ולא תהרס137592137593
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
נמרוד,
לאיזה עומס מדורגת הספידסטראפ (אני מכיר 10,000 ליברות, שזה לא הרבה למשיכות הגונות).
והאם היא ננעלת על עצמה גם כשהיא חלקלקה ממי בוץ?
נמרוד,
לאיזה עומס מדורגת הספידסטראפ (אני מכיר 10,000 ליברות, שזה לא הרבה למשיכות הגונות).
והאם היא ננעלת על עצמה גם כשהיא חלקלקה ממי בוץ?10,000 ליברות.
כן.
Amit Sadot
13-03-22, 20:36
טוב, נמרוד, עם הרבה השראה מהרכב שלך, אני בדיוק לקראת חיבור של הקשת שבניתי אל הארגז.
החיבור עם ברגים אל הצד של הכיפוף של הפח- זה מחזיק מעמד טוב? החורים בפח לא נקרעים לאט לאט מהטלטולים בשטח?
טוב, נמרוד, עם הרבה השראה מהרכב שלך, אני בדיוק לקראת חיבור של הקשת שבניתי אל הארגז.
החיבור עם ברגים אל הצד של הכיפוף של הפח- זה מחזיק מעמד טוב? החורים בפח לא נקרעים לאט לאט מהטלטולים בשטח?לא ששמתי לב.
הטנדר התחיל לזייף בהתנעה. קליק אחד ואין סטרטר. נסיון או שניים נוספים ומניע רגיל. תוך שבוע המצב התדרדר לכדי חוסר יכולת כמעט מוחלט להניע. ההנעה האחרונה הספיקה כדי להגיע למוסך. זה מה שהתגלה בפנים:
137767
דסקית הנחושת על הטובלן שוייפה וזוג מגעי נחושת הוחלפו בגנריים מהחשמלאי השכן:
137766
שעתיים עבודה.
תודה לחנן על האבחון הטלפוני המדויק :rolleyes:
השלמתי פרויקט שהתבשל הרבה זמן - קומפרסור קבוע, מיכל, ונקודות לחץ אויר זמינות בשני צידי הרכב.
138833
138834
138835
אין טוב בלי רע, ואיך שתמרנתי את הרכב החוצה מהסדנא אחרי שבת של עבודה על הפינישים, תלשתי את צד ימין של הפגוש הקדמי שגם ככה החזיק בקצות אצבעות הפלסטיק השבורות שלו. הדבקתי את הכל עם ספיד-טייפ שלפי תקנות FAA מאושר לשימוש עד מהירות 600 מייל לשעה, אבל זה מכוער. אשמח מאד לעזרת הפורום במציאת פגוש היילקס 2016 משומש, לבן, שבטוח נמצא אצל מישהו או אצל חבר של מישהו בבוידעם אחרי שהתקין פגוש כננת.
138832
אני אחרי התלבטות רבה הרכבתי את המדחס בלי מיכל.
בשם הפשטות.
בדיפנדר היתה לי מערכת מורכבת שבסופו של דבר פורקה.
לא רואה טעם אמיתי במיכל - מחבר צינור וממלא אויר....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תתחדש נמרוד!
מה היתה המטרה בהוספת המיכל?
איזה מיכל התקנת? נפח ? חומר עלויות?
למה בעצם בחרת לדחוף את הקומפרסור בתא מנוע ולא בארגז? איזה פרשרסטאט התקנת? מהתמונות נראה שאין שסת ביטחון וגם לא פקק לריקון נוזלים... והאם ניסית כבר מילוי ל4 גלגלים?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
את זה ראיתם?
https://www.youtube.com/watch?v=BerfYlBAWD8&ab_channel=DirtLifes tyle
את זה ראיתם?
https://www.youtube.com/watch?v=BerfYlBAWD8&ab_channel=DirtLifes tyle
לבחור יש אמצעים והוא יודע לעבוד, אבל לא בטוח שאני חושב שכל מה שהוא עשה שם הגיוני.
מעל הכל, והכי חשוב עם המדחסים האלו, למה לשים פרסוסטט של 100PSI ???
כל פעם שהוא סוגר את הזרם אוויר, המדחס מטפס לקצה המעטפת שלו, אלו עומסים מיותרים.
לשימוש כזה, הפרסוסטט צריך להיות 40-50. זה מספיק לצמיגים, ועבור פיית אוויר לניקוי, זה לא משנה (הוא בעצמו מציין שזה לא מיועד לכלי עבודה).
My two cents
תתחדש נמרוד!
מה היתה המטרה בהוספת המיכל?
איזה מיכל התקנת? נפח ? חומר עלויות?
למה בעצם בחרת לדחוף את הקומפרסור בתא מנוע ולא בארגז? איזה פרשרסטאט התקנת? מהתמונות נראה שאין שסת ביטחון וגם לא פקק לריקון נוזלים... והאם ניסית כבר מילוי ל4 גלגלים?
Sent from my SM-G781B using Tapatalkהמיכל הוא מטף אבקה 6 קילו.
יש שסתום בטחון, ואל חוזר... יש רשימת קניות שלמה. פעמיים סכום מינימום למשלוח חינם באמזון. אני אכין כתבה מסודרת.
30 שניות לגלגל 32" מ15 ל30 psi.
ויותר חשוב. תעזרו לי למצוא פגוש קדמי.
יש גם צינור מספיק ארוך לנפח, למשל, טרופר שעומד ליד?
נשלח מהנייד
scars are tattoos with better stories
דניאל מאירי
20-06-22, 10:42
יש גם צינור מספיק ארוך לנפח, למשל, טרופר שעומד ליד?
נשלח מהנייד
דפדף בפייסבוק בקבוצת טויוטה היילקס,
כל כמה שבועות אני נתקל במישהו שרוצה למכור פגוש,
דניאל
המיכל הוא מטף אבקה 6 קילו.
יש שסתום בטחון, ואל חוזר... יש רשימת קניות שלמה. פעמיים סכום מינימום למשלוח חינם באמזון. אני אכין כתבה מסודרת.
30 שניות לגלגל 32" מ15 ל30 psi.
ויותר חשוב. תעזרו לי למצוא פגוש קדמי.מה מטרת השסתום אל חוזר?
אצלי לא הרכבתי כזה למיטב זכרוני
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
20-06-22, 13:47
בד"כ יש אחרי המדחס סולנואיד שנפתח לאוויר החופשי בכיבוי המדחס, שמרוקן את האוויר מהצינור ומאפשר למדחס להניע יותר בקלות, לא מול לחץ. בשביל שהאוויר לא יחזור מהמיכל לכיוון קטע הצינור הזה, יש שסתום אל חוזר.
גם אם לא מרוקנים את הצינור, נראה לי שיש טעם לשסתום כזה, כדי שהאוויר לא יברח דרך שסתומי העלה המתכתיים של המדחס וטבעות הבוכנה.
המיכל הוא מטף אבקה 6 קילו.
יש שסתום בטחון, ואל חוזר... יש רשימת קניות שלמה. פעמיים סכום מינימום למשלוח חינם באמזון. אני אכין כתבה מסודרת.
30 שניות לגלגל 32" מ15 ל30 psi.
ויותר חשוב. תעזרו לי למצוא פגוש קדמי.איך התחברת למיכל המטף?
אשמח ללינק למחבר עם הברגה מתאימה.
תודה
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
איך התחברת למיכל המטף?
אשמח ללינק למחבר עם הברגה מתאימה.
סמוך על נמרוד:
אני אכין כתבה מסודרת.
בד"כ יש אחרי המדחס סולנואיד שנפתח לאוויר החופשי בכיבוי המדחס, שמרוקן את האוויר מהצינור ומאפשר למדחס להניע יותר בקלות, לא מול לחץ. בשביל שהאוויר לא יחזור מהמיכל לכיוון קטע הצינור הזה, יש שסתום אל חוזר.
גם אם לא מרוקנים את הצינור, נראה לי שיש טעם לשסתום כזה, כדי שהאוויר לא יברח דרך שסתומי העלה המתכתיים של המדחס וטבעות הבוכנה.אני מניח נכון?
שקומפרסור שמגיע במקור עם מיכל ופרשרסטאט ומיכל אגירה קטן מצויד כבר במה שצריך? כמו לדוגמא בקומפרסור arb?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
20-06-22, 20:19
לא יודע.
סמוך על נמרוד:הכנתי מיכל כזה. נקי וצבוע שחור. מחברים מאמזון ועד עלי אקספרס, אל חוזר, שעון, פרסוסטט. הדבר שתוקע אותי זה המחבר הזה.
בסדנה הטכנית אצלי בעבודה הציעו לעשות לי הלחמת כסף אבל אני (כבר חודשיים) מתלבט.
אחכה בסבלנות לכתבה.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
זה הברגה M30x1.5 ואטימה עם אורינג.
חבר חרט לי פקק מתאם.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
20-06-22, 22:23
לפי כ12 שנים ריתכתי בריתוך אלקטרודה רגיל מופות 3/4 ליציאות המקוריות במיכל האוויר שלי (במקור של משאית) המיכל מחזיק 12.5 באר ללא מגבלת זמן.
https://imageshack.com/i/poyb0Ppej
תודה רבה
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
yanivamit02
25-06-22, 17:55
עלה היוםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220625/ed5c031e56616ecb667d659ec1baf256.jpg
Sent from my LE2123 using Tapatalk
קבל טיפ מנסיון אישי: את כל אזור המחבר המהיר תאטום ותבודד היטב מהסביבה. לא רק את החלק החיצוני. יש לי כאלו בצ׳רוקי והאבק הופך אותם לכמעט בלתי שמישים...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220625/123ccb90e60835b7f1ace0cd7525e2f8.jpg
עלה היוםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220625/ed5c031e56616ecb667d659ec1baf256.jpg
Sent from my LE2123 using Tapatalk
לא שמתי לב שזה ללנדקרוזר אבל בקבוצה הזאת כמעט כל יום עולה משהו דומה
GodsFather
28-06-22, 16:55
שמעתי שבבית שמש התפנה היילקס לפירוק.
https://m.ynet.co.il/articles/hju800rocq
Sent from my HD1903 using Tapatalk
GodsFather
28-06-22, 18:06
כל הטנדרים הלבנים אותו דבר
Sent from my HD1903 using Tapatalk
שמעתי שבבית שמש התפנה היילקס לפירוק.
https://m.ynet.co.il/articles/hju800rocq
Sent from my HD1903 using Tapatalkhttps://youtu.be/6kJmn3taKq4
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
פשש...
הטנדר שלי נראה ככה בלי שהפך אותי טרקטור, סתם כי אני מטייל.
לא הבנתי בשביל מה להתאמץ להפוך כשמספיק להוריד את הכף ......
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
זה מצטלם הרבה יותר טוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא חבל על הטמבון הקדמי? נמרוד היה שמח לאמצו לפני ההשחתה…
Asaf-a
אסף.א
אין טוב בלי רע, ואיך שתמרנתי את הרכב החוצה מהסדנא אחרי שבת של עבודה על הפינישים, תלשתי את צד ימין של הפגוש הקדמי שגם ככה החזיק בקצות אצבעות הפלסטיק השבורות שלו. הדבקתי את הכל עם ספיד-טייפ שלפי תקנות FAA מאושר לשימוש עד מהירות 600 מייל לשעה, אבל זה מכוער. אשמח מאד לעזרת הפורום במציאת פגוש היילקס 2016 משומש, לבן, שבטוח נמצא אצל מישהו או אצל חבר של מישהו בבוידעם אחרי שהתקין פגוש כננת.
138832
יותר פשוט ממה שחשבתי. הפגוש תוקן, יחד עם על שאר הדפיקות שהיו מסביב לטנדר, חלקן משמעותיות, במחיר סבבה לגמרי וביומיים עבודה. פחח של פעם שעושה עבודות בקטנה מתחת לבית.
139168
שחר גרינברג
06-07-22, 10:49
יותר פשוט ממה שחשבתי. הפגוש תוקן, יחד עם על שאר הדפיקות שהיו מסביב לטנדר, חלקן משמעותיות, במחיר סבבה לגמרי וביומיים עבודה. פחח של פעם שעושה עבודות בקטנה מתחת לבית.
139168
תוכל לתת מס טלפון?
סיימתי הבוקר פרויקט קטן. גוז'ונים. לולבים בעברית צבאית. הברגים של הגלגלים.
140243
140244
לפני זמן מה החלפתי את כל אומי הגלגל לאומים פתוחים, זה הסט:
https://www.ebay.com/itm/384177090822
כשהרכבתי את האומים הפתוחים נחשפה בפני את העובדה שהגוז'ונים המקוריים של ההיילקס די קצרים. יש כנראה מספיק הברגות כדי להבטיח את חיבור הגלגל, אבל יכול להיות יותר.
בעקבות סיפור של חבר פורום אחר פה על גוז'ונים וותיקים שהתחילו להשבר, החלטתי להחליף את כל הגוז'ונים לחדשים, ולארוכים יותר. זה גם מתוך מבט צופה עתיד ליום שבו ארצה להתקין גלגלי סגסוגת מודרניים, שיהיו עבים יותר כנראה והגוז'ונים המקוריים יהיו באמת גבוליים מבחינת מספר הברגות.
הזמנתי את הסט הזה:
https://a.co/d/8EPa0mk
הוא כולל 24 יחידות במחיר 85$. לא שולחים לארץ, אספתי את זה בביקור בארצם כמו פעם.
זה המפרט הטכני:
TECHNICAL NOTES: M12 x 1.5 Thread / 0.561" Knurl / 0.333" Shoulder / 2.374" Length
בטפשותי לא צילמתי ישן מול חדש. הם ארוכים מהישן בערך ב20 מ"מ. חוץ מזה הכל מתאים פיקס.
ההרכבה לא מסובכת.
מאחורה, צריך להוריד גלגל ולהוריד תוף בלם בעזרת שני ברגים M8 בחורים היעודיים.
יש בדיוק מספיק מקום כדי להכניס את הגוז'ונים האלו באלכסון עם קצת אקרובטיקה באצבעות. אם היו ארוכים יותר זה כנראה לא היה אפשרי.
ההידוק עם אומים גדולים בתור ספייסרים. השתמשתי באומים המקורי ולא באום שאני מתכוון להשתמש בו כדי לא להרוס את האום.
140241
140242
מקדימה טיפה יותר עבודה - פרוק הרפידות, פרוק הקליפר הצידה. הדיסק יותא באותה צורה, עם אותם שני ברגים M8 שדוחפים. כדי להכניס את הגוז'ונים הארוכים נתתי כיפוף קטן במגן האבק כמו שניתן לראות בתמונה.
140240
140239
מצאתי במחסן סט ספייסרים שטוחים אוניברסליים בעובי 6 מ"מ מפרויקט אחר, זו בדיוק ההזדמנות להשתמש בהם.
עונת הטיולים נפתחה עם יום כיפור בצבחא-חמרן-חורשה-אלות.
וחמישה ימים בחול המועד סוכות סובב נגב גדול, ממעלה אברהם במכתש הגדול, דרן נחל צין, חווה, דארב א סולטן, נחל חצבה, עשוש, ערוד, מצוקי עריף, מעזר ופארן עד כביש הגבול המערבי.
ביום הטיול השני נכנסתי באיזו מדרגה בלתי נראית מהר מדי. ג'אנט הברזל התעקם וכל האויר ברח. למחרת עברתי בפאנ'ריה בצופר. כמה מכות פטיש והג'אנט כמו חדש, הצמיג לא ניזוק. את הנזק הכבד ביותר זיהה מי שנסע מאחורי כשעלינו אחרי עוד יומיים לכביש - הגלגל השמאלי קדמי שחטף את הבומבה קיבל קמבר שרואים בעין. בערך שלוש מעלות מדדתי בבית.
במוסך ג'ריס ניחש מיד ונכון שבית הנאבה (אפרייט) עקום. חדש הגיע למחרת מהמחסן של טויוטה (1300 ש"ח), החלפה וכיוון פרונט, והטנדר נוסע ישר כמו חדש. בתמונה האפרייט שהוחלף - אין שום דבר שרומז על זה שהוא עקום, אבל עובדה.
140689
צמיגים חדשים. הקודמים עשו בדיוק 40,000 ק"מ. נשאר 6-7 מ"מ של קוביות מתוך 15 שהיו בצמיג החדש.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210223/93441bb1fd83f17fb098eecf45a94913.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210223/f5130a460df1e8e51496450730138596.jpg
עברו פחות משנתיים ואפילו פחות מ30,000 ק"מ. הצמיגים גמורים. ירדתי לעובי של 6-7 מ"מ. הנזק לקוביות ניכר יותר מאשר בBF. אני לא יכול להגיד שהתרשמתי לחיוב מיוקוהמה G003.
140690
140691
חזרה לBF או טויו, מה שיבוא.
עברו פחות משנתיים ואפילו פחות מ30,000 ק"מ. הצמיגים גמורים. ירדתי לעובי של 6-7 מ"מ. הנזק לקוביות ניכר יותר מאשר בBF. אני לא יכול להגיד שהתרשמתי לחיוב מיוקוהמה G003.
140690
140691
חזרה לBF או טויו, מה שיבוא.
זה נראה כמו צמיג על סרן עם נעילה אוטומטית מהיותר סגורות.
אין שום דבר שרומז על זה שהוא עקום, אבל עובדה.
140689
יש משהו שרומז על זה שהוא עולה 1300שח?
וואו איזו מכה
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
מכה קלה בכנףhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20221022/b198c17e8d73438a6beab134fca53a15.jpg
עברו פחות משנתיים ואפילו פחות מ30,000 ק"מ. הצמיגים גמורים. ירדתי לעובי של 6-7 מ"מ. הנזק לקוביות ניכר יותר מאשר בBF. אני לא יכול להגיד שהתרשמתי לחיוב מיוקוהמה G003.
140690
140691
חזרה לBF או טויו, מה שיבוא.
יאמר לזכותם שהם שרדו מכה רצינית של עיקום ג'נט ותושבת נאבה...
זה בכל זאת מעיד על חוזק מרשים של צמיג (דופן?).
boaz avrahami
22-10-22, 09:57
סוליה מגיעה לרוב למצב כזה אפילו אחרי זמן לא ארוך על סלעים חדים והתחפרויות או סרן נעול. לא בהכרח הגומי רע.
צמיגים טובים כמו טויו עולים גם בתוספת צריכת דלק לא זניחה וטובים אחרים - גודייר נחשבים בעלי גומי רך.
כנראה שאי ארוחות חינם
ehudzeelim
22-10-22, 10:10
ברכב האחרון שרכשתי, טנדר מוסו (רחמנא ליצלן) היו מורכבים יוקוהמה A/T בני 14 שנים. הבעלים הקודם (שהיה יד 00) נסע כרגיל, כולל גרירת נגרר לעיתים קרובות. הצמיגים היו שחוקים מאד אבל לא יבשים ונראו סביר. זה היה סט הצמיגים השני על הרכב מאז שהיה חדש, לרכב בן 17 זה די נדיר.. אני כמובן החלפתי אותם מיד אבל מאז אני די מחזיק מיוקוהמה..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אחרי 20 חודשים עם הצמיגים האלו, תחושתי הסובייקטיבית היא שהם היו פחות מוצלחים מהצמיגים שהיו לפניהם (BFG KM2) ולכן לא אקנה אותם שוב. לא מדעי ולא מחייב.
אחרי 20 חודשים עם הצמיגים האלו, תחושתי הסובייקטיבית היא שהם היו פחות מוצלחים מהצמיגים שהיו לפניהם (BFG KM2) ולכן לא אקנה אותם שוב. לא מדעי ולא מחייב.
סתם מסקרנות,
אתה יכול לנסות להסביר?
בעיות אחיזה? שחיקת סוליה? פגיעות דופן?
איך החווית נסיעה על הכביש?
כל ארבעת הצמיגים נראים ככה? או רק האחוריים?
אתה מצריח ביניהם קדימה-אחורה בכל טיפול כדי להשוות בלאי?
גם הטויו שאצלי שרק בינואר יהיו בני שנתיים, כבר נראים די מכוסחים. ממש לא חורבן כמו אצלך ועומק הקוביות עדיין יפה מאוד, ואצלי אולי אפשר לסלוח להם כי הג'יפ עם נעילת דטרויט שתולשת קוביות ועושה המון שטח, אבל עדיין. מצד שני אפס פנצ'רים והאחיזה מרשימה מאוד גם היום כשהם נגוסים.
הנסיון הרע בעבר עם יוקוהמה ואיך שהצמיגים אצלך נראים, מלמד אותי לא לנסות את ה-G003.
דרור - כן כל הארבעה נראים אותו דבר, כנראה כי אני מצריח בינהם.
זיו - אני לא יכול להגיד משהו רע מבחינת ביצועים בכביש או בשטח, נראה שפשוט אורך החיים שלהם קצר יותר מצמיגים אחרים שהיו לי. הם נראים ונשמעים רע ושחוקים מאד אחרי פחות זמן ונסועה ממה שאני רגיל. נכון שבשנתיים האחרונות אני עם נעילה קדמית אוטומטית, ויכול להיות שהיחס של כביש-שטח השתנה ליותר שטח - על זה בטח שאני לא מתלונן.
המצב בשוק יותר טוב מאשר לפני שנה וחצי. אין מחסור צמיגים, לפחות במידה שלי. התקנתי היום סט טויו MT.
920 שקל כולל הכל. BF KM3 עולה 200 שקל יותר.
140771
תתחדש.
במחירים האלו, אין לי ספק שטוי החלטה יותר נכונה.
ה BF מתומחרים במחיר לא הגיוני.
אני עם KO2 לא שווים את המחיר שלהם.
מוטי טויוטה
24-10-22, 22:39
מברוק. צמיג חתיך ממש
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
החלפתי למכשיר קשר סמוי KT-WP12:
https://www.ebay.com/itm/125073036871?_ul=IL
המכשיר הקודם היה KT9800D. החלפה אחד לאחד, כבל מתח ואנטנה. במקום לתפוס מקום בברכי הנוסע, קברתי את המכשיר הסמוי מתחת לתא כפפות. עבורי כקצר רואי יתרון עצום למסך על המיקרופון שאפשר לקרב לפנים במקום לקרב את הפנים למכשיר המקובע כדי לראות מה התדר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/81e5c26f9f2a846784889f1d2bfda393.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/39313cb03b22aeecc26a35d5ce61dc1b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/39cb603216214948325552fb12563bba.jpg
מכשיר הקשר הסמוי מעולה!
סוג של Game changer. המיקום הקליל איפה שרוצים פותר את לב בעיית ההתקנה ברוב כלי הרכב. המסך על המיקרופון, לקצרי ראייה - נפלא. לקח לי עשר דקות לתכנת את תדרי הג'יפאים האמריקאים והארופאים.
מומלץ בחום -
https://www.ebay.com/itm/134083588581
הקשר עבד מצויין בטיול נהדר לפני ואחרי מפגש ג'יפולוג.
142025
142026
142027
איך המכשיר הגיע אליך? לא נעצר במכס?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
מברוק. צמיג חתיך ממש
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
לא רק חתיך, גם משובח.
החסרונות שלו (מעט יותר כבד וקשה) בטלים בשישים מול היתרונות:
1. הקוטר הגדול ביותר מול כל צמיג אחר במידה זהה. נראה ונשמע זניח, אבל זה ההבדל בין להיתקע על הביצה לבין מעבר חלק.
2. הדופן הכי חזקה By far.
3. סובל באהבה גם לחצים חד ספרתיים נמוכים ממש - למעשה, שם הוא במיטבו.
4. השקט מכולם בכביש.
5. אחיזה מרשימה בשטח.
אחרי הרבה סוגים ודגמים שניסיתי, כולל BF, טויו הוא ה-MT הטוב מכולם (שאינו צמיג שטח 100%/ג'ונגלים/בוץ תחרותי של ממש -כזה שלא מתאים ולא מיועד לכביש). שווה להתאמץ ולדרוש רק אותו. אני על סט טויו שני וגם הסט הבא יהיה טויו MT
מוטי טויוטה
02-01-23, 22:55
כואב הלב לקרוא. בדיוק אתמול מכרתי את הסט של הטויו שלי, לפחות עד שנמצא אופציה ליחסי העברה ברקסטון.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
החלפתי למכשיר קשר סמוי KT-WP12:
https://www.ebay.com/itm/125073036871?_ul=IL
המכשיר הקודם היה KT9800D. החלפה אחד לאחד, כבל מתח ואנטנה. במקום לתפוס מקום בברכי הנוסע, קברתי את המכשיר הסמוי מתחת לתא כפפות. עבורי כקצר רואי יתרון עצום למסך על המיקרופון שאפשר לקרב לפנים במקום לקרב את הפנים למכשיר המקובע כדי לראות מה התדר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/81e5c26f9f2a846784889f1d2bfda393.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/39313cb03b22aeecc26a35d5ce61dc1b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221213/39cb603216214948325552fb12563bba.jpg
המלצה על אנטנה עבורו?
יש מבחר אנטנות, קצרות, ארוכות, בסיסים מגנטיים ולהתקנה קבועה.
החיבור לתוך המכשיר נקרא PL259
אתה צריך אנטנה שמתאימה לUHF/VHF
חיפוש לדוגמה:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=UHF%2FVHF+PL259+antenna&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=pl259+antenna+with+base+uhf
יש מבחר אנטנות, קצרות, ארוכות, בסיסים מגנטיים ולהתקנה קבועה.
החיבור לתוך המכשיר נקרא PL259
אתה צריך אנטנה שמתאימה לUHF/VHF
חיפוש לדוגמה:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=UHF%2FVHF+PL259+antenna&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=pl259+antenna+with+base+uhf
תודה רבה
מדי פעם צריך להעביר משהו גדול וגבוה במיוחד. בפעם הקודמת לפני כמה שנים פירקתי את כל מסגרת הברזנט. בפעם השנייה החליטה להפוך את העניין לפריק מהיר, ועל הדרך גם לקחת את הברזנט לתיקון. שלב א' הפרדת המסגרת לשני חלקים - קשת קדמית נשארת קבועה על הרכב, יחד עם המתקונים שמחוברים אליה (מים, לחץ אויר, קשר, נקודות קשירה). שלב ב', הקשת האחורית, קורות הגג, והברזנט שיחובר אליהן קבוע, יקבלו תושבות לחיבור מהיר עם ברגים בארבע פינות. וככה יהיה לי טנדר שאפשר להסב מפתוח לסגור מהר.
שלב א', דיסק ותיקוני צבע, מאחורינו.
142372
יפה מאוד, נראה טוב!
Sent from my iPhone using Tapatalk
כל טיפול המכונאי מתלונן על מיגון הגחון. בפעם האחרונה אמרתי לו - ג'ריס, אתה צודק. עלי. קח טיפקס, תסמן איפה אתה רוצה חור, שים את המיגון בארגז, פרקת אותו בפעם האחרונה. הקטע הצבוע זה החור החדש, שמתאים לניקוז שמן המנוע.
143254143247
עוד משהו בקטנה - כבל מאריך למע"ד של מכשיר הקשר המוסלק KT-WP12. כבל מיקרופון 8 פינים רגיל עובר פאנל.
- https://www.ebay.com/itm/392952136668
143255
לפני כמה חודשים התווספה כננת וורן HS9500 משומשת. על ההתקנה כתבתי כאן:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/126579
הארגז נשאר פתוח בעונת הטיולים הזאת, עם כיסוי ברזנט שחור פשוט שנתפר ב"הכל לים". בהרכב משפחתי חלקי של 2-4, ובלי הכלבה שיצאה לפנסיה (הלוואי עלי לרבוץ כל היום בשמש בחצר) אפשר להסתדר, אפילו בטיול פסח רב יומי. לקראת החורף הבא הברזנט המלא והמתוקן יחזור.
143249143250143251143252143253
143248
חתיך אמיתי!
Sent from my iPhone using Tapatalk
יצא לי לעלות עם הטנדר על משקל משאיות, חדש ומכוייל.
המספר על הצג בהתחלה הפתיע אותי. 2520 ק"ג.
הורדתי את עצמי. 2440 ק"ג.
אז זה המשקל של הטנדר בתצורה שבתמונות האחרונות, עם השיפורים, התוספות והזיווד הקבוע בלבד, ללא נוסעים, והמטען היחיד שאפשר לקרוא לו כך הם שני כסאות, פק"ל קפה ומחצלת קטנה.
מה ההבדל מהשקילה בטסט?
אסף.
מה ההבדל מהשקילה בטסט?
שאלה טובה. הלכתי להסתכל על הניירת. בטסט האחרון המשקל היה 2184 ק"ג.
מה שהתווסף מאז זה כננת, שזה נגיד 50-60 קילו עם המגש. חוץ מזה, יש 80 ליטר דלק ו70 ליטר מים שהכמות שלהם משתנה, והדיוק של משקל המשאיות אמור להיות 20 ק"ג.
ehudzeelim
02-06-23, 15:20
ונוזל וישרים..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מה היה לחץ האויר בצמיגים?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
העיקר הסתלבטתם על המשקל של ההאנטר דאז.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מה היה לחץ האויר בצמיגים?
שבע.
שבע.מה שבע
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
מה כמה
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
כששמעתי את זה, נפלתי מהרצפה לכסא.
אבל בואו נעזוב הכל, נסגור חשבון, האלמנט על חשבון הבית. אז מה היה לנו?
משקל עצמי (על המדבקה) - 2090 ק"ג.
דלק (80 ליטר סולר) - 67 ק"ג חלק מהמשקל העצמי. נשאר 350 ק"ג.
תוספות שמשקלן ידוע -
מיגון - 30 ק"ג.
מיכל מים 20 ק"ג.
מים (70 ליטר) 70 ק"ג.
כננת + מגש - נגיד 60 ק"ג.
חמישה צמיגי שטח מלא (כל אחד שוקל 27 ק"ג לעומת 17 לצמיג מקורי) - 50 ק"ג.
הי-ליפט - 14 ק"ג.
פגוש אחורי פלדה 15 ק"ג (נראה לי שמ.ע. של טנדר זה בלי שום פגוש אחורי)
קשת + מתקון הייליפט וברזלים שונים שמחוברים לאוטו - נגיד עוד 20 ק"ג.
סה"כ 280 ק"ג שיש להם כתובת. נשארו עוד 70 כדי להגיע ל2440 (מיכל הדלק היה מלא וגם המים כמעט מלא).
אז 70 ק"ג זה הציוד הנוסף שנמצא קבוע באוטו - שני ארגזי וולקן מלאים בכל טוב כלי עבודה וחילוץ - הגיוני שכל אחד 30 קילו. קומפרסור, מיכל, פק"ל קפה.
האמת, הגיוני.
״משקל עצמי״ לעניות דעתי והקבלה מכלים אחרים, זה משקל עם שמנים בלבד, בלי דלק.
תחום הצהרת המשקל מאד גמיש, בין השאר כי ההפרש בין העצמי למלא הוא כושר הנשיאה ויש אינטרס שיווקי למספר גבוה ככל האפשר.
לא יודע לדעתי משקל יבש זה משקל יבש...
בלי שמנים.. נוזל הידראולי ונוזל בלמים.
יבש.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לא יודע לדעתי משקל יבש זה משקל יבש...
בלי שמנים.. נוזל הידראולי ונוזל בלמים.
יבש.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
״עצמי״ זה לא יבש.
המשקל העצמי של הטנדר הזה 2090 ק"ג וזה כולל שמנים ומיכל דלק מלא. למיטב ידיעתי.
שאלה טובה. הלכתי להסתכל על הניירת. בטסט האחרון המשקל היה 2184 ק"ג.
מה שהתווסף מאז זה כננת, שזה נגיד 50-60 קילו עם המגש. חוץ מזה, יש 80 ליטר דלק ו70 ליטר מים שהכמות שלהם משתנה, והדיוק של משקל המשאיות אמור להיות 20 ק"ג.זה די מביא אותך לסביבה של 2400 פלוס טעויות הדיוק של שני המשקלים (כ 10% כל אחד).
אסף.
אגב... עכשיו אתה יכול גם לבדוק את הטענה שלך שעליה של 10% במשקל מעלה ב 10% את צריכת הדלק
אסף.
פרויקט תאורה בארגז הטנדר. פרס למי שמזהה את גופי התאורה. מק"ט מדויק.
144686
זה אדום!?!?!?
מה בדיוק אתה מתכנן לעשות שם מאחורה?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
זה אדום!?!?!?
מה בדיוק אתה מתכנן לעשות שם מאחורה?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkלבשל קפה בלילה בלי לייצר זיהום אור מיותר. למה, על מה חשבת??
פרויקט תאורה בארגז הטנדר. פרס למי שמזהה את גופי התאורה. מק"ט מדויק.
144686קללל [emoji12]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230827/9a9bb4e8feb698a179eb9e864604671e.jpg
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
לבשל קפה בלילה בלי לייצר זיהום אור מיותר. למה, על מה חשבת??פיתוח תמונות
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
https://www.blockbluelight.com.au/blogs/news/what-is-the-best-color-light-for-sleep
אור אדום לשינה. כמה מתקדם.
אסף.
היתרון המרכזי נראה לי זה שהוא פחות מושך חרקים...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
קללל [emoji12]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230827/9a9bb4e8feb698a179eb9e864604671e.jpg
הניחוש שלך, MX-991/U, לא נכון.
ehudzeelim
28-08-23, 09:26
ברור..144687
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
פרויקט תאורה בארגז הטנדר. פרס למי שמזהה את גופי התאורה. מק"ט מדויק.
144686לי זה מזכיר את הגופים הצבאיים. של אדום/כחול מעומעם. ובורר לא מבצעי ללבן בהיר.
צדקתי?
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
סטיקלייט אדום
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
זה? (שרק בעקבות מריבה של הילדים גיליתי שיש לו גם אור אדום, חחח) https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230828/bba96f3f64a17034dde6692af10ba412.jpg
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
GodsFather
28-08-23, 14:40
זה? (שרק בעקבות מריבה של הילדים גיליתי שיש לו גם אור אדום, חחח) https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230828/bba96f3f64a17034dde6692af10ba412.jpg
Sent from my SM-N986B using Tapatalkיכול להסביר? כי אצלי הם רבים כל הזמן ולא גילו
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
פרויקט תאורה בארגז הטנדר. פרס למי שמזהה את גופי התאורה. מק"ט מדויק.
לא מצאי את המק"ט, גם לא מצאתי תמונה, אבל מהכרותי איתך ברור לי לגמרי.
מאיפה פורקו - אולי מאלו שיצאו למטרות ברמה.
אני חושב שאני אפילו מזהה את הנצרה.
פעם אפילו היה לי כזה בבית, זה שנים שאני לא יודע איפה הוא.
מה הפרס?
אמירמשה ושמיל, צדקתם, אבל אין פרס בהעדר המק"ט MS-51073-1.
144689
לא הבנתי, כזה שיש בתאורת פנים בטנק?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
יש גם בנגמש ותומת...לא?
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
בדיוק.וואלה.... נמרוד... יפה!
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
.
.
פעם אפילו היה לי כזה בבית, זה שנים שאני לא יודע איפה הוא.
עכשיו אתה יודע...
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מסנן חלקיקים.
לפני ראש השנה נדלקה התראה בפעם הראשונה בחייה האוטו הזה - DPF full see owners manual. כאמור, פעם ראשונה שאני מקבל התראה כזאת, האוטו עם 143,000 ק"מ.
זה מה כתוב בספר - סע נסיעה רצופה של 30 דקות וכו'.
145045
יצאתי לנסיעה הארוכה לארוחת ראש השנה עם המשפחה בדרום אבל עוד במהלך הנסיעה ההתראה השתנתה לDPF full visit your dealer כולל נורית התראה כללית צהובה.
אחרי החג נסעתי לדילר שלי. חיברנו מחשב. הDPF היה מלא לרמה של 156% ( Particulate Matter Accumulation Ratio). הופעלה רגנרציה מאולצת דרך המחשב בפעם הראשונה. לקח כמעט שעה, לאט לאט האחוזים ירדו (בתמונה רואים 86%), נגמר לבד כשמגיע לאפס.
145044
מה שקורה זה שב150% הרכב נכנס לסוג של LIMP MODE, הוא כבר לא ינסה לעשות רגנרציה ומחייב לעשות אותה ידנית דרך מחשב. ההתראה הראשונה כנראה קרוב מדי לשניה (140% אני סתם מנחש), ולכן לא היתה ממש רלוונטית.
מה השתנה אתם אומרים שזה הגיע לרכב ביומולדת 8 שלו? התשובה במקרה הזה די ברורה - האיוניק5 שהצטרפה למשפחה בינואר השנה, הורידה את הטנדר מ17,000 קילומטר בשנה שעברה לבקושי 10,000 השנה, ולקחה לו את כל הבין-עירוני. נשאר לו נסיעות קצרות בסביבה, בלי זמן למנוע להתחמם, בלי הזדמנות לרגנרציה מלאה.
קיבלתי - קיבלנו, בשביל זה השיתוף - הדגמה מדעית של המשמעות של DPF. אותו הרכב, אותו נהג - אבל תנאי הנסיעה השתנו בצורה מובהקת. אם האוטו נוסע לפחות פעם בשבוע נסיעה שמאפשרת רגנרציה - הכל טוב. זה היה המצב ברוב שנותי עם הטנדר הזה כשהוא היה רכב ראשי במשפחה. ברגע שהנסועה יורדת - המסנן מתמלא יותר ויותר. כשיש הזדמנות - המנוע מתחמם, עברו 10 דקות - הרגנרציה מתחילה אבל לא מסתיימת כי אני מגיע לאן שצריך. האוטו מוציא עשן לבן, מסריח וכו'. אגב אם הייתי משאיר אותו במצב רגנרציה (טורים גבוהים, סרחון) עד שיפסק לבד זה אחלה, אבל זה לא תמיד פרקטי להשאיר טנדר מונע חצי שעה בכל מקום. אם לא נותנים לו שום הזדמנות, מה שנראה שקרה בחודשים האחרונים (האוטו בעצם לא נסע נסיעה בין עירונית בריאה מאז המפגש בתחילת הקיץ) אז מגיעים למסנן סתום ורגנרציה יזומה.
אין לי יותר מדי מה לעשות חוץ מלנסות לחזור ליחס נסיעה בין עירוני נכון יותר.
מי שאין לו בלו"ז נסיעות בין עירוניות משמעותיות (חצי שעה לכל הפחות!) באופן קבוע - אסור לו לקנות רכב דיזל עם DPF.
בהיילקסים בתקינות מסוימות יש כפתור לרגנרציה ידנית. בדגם שלנו אין. אפשר לנחש שזה אסור בתקינה ארופאית כי יש פה פוטנציאל סכנה/שריפה אם הרגנרציה מתבצעת כשיש חומרים דליקים ליד האגזוז. בעסה, זה אומר שצריך מחשב כדי לתפעל. מצד שני לא נורא, הדילר סירב לקחת תשלום על הרגנרציה. "זה לא אני עבדתי זה המחשב". כנראה כי הוא הדילר הקבוע שלי כבר שנים. ג'ריס, מוסך קרוזר חיפה.
אין גם עניין של סל"ד? חצי שעה נסיעה סופר רגועה ייתן מענה מספיק טוב?
והשאלה גם אם כל הDPF ים נולדו שווים, או שיש הבדלים משמעותיים בין היצרנים?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אני לא יודע בדיוק מה התנאים לרגנרציה. די מעצבן שזה לא שקוף למשתמש. ממה שאפשר להבין מהאינטרנט, המנוע צריך להגיע לטמפרטורה מספיק גבוהה, הסל"ד צריך להיות מעל 2000, והמהירות מעל ערך מסוים (40 מייל בשעה, 60 קמ"ש?).
אין ספק שזה לא אותו דבר בין יצרנים שונים. אפילו לא באותו דגם עם מנועים או מפרטים שונים. מקריאה בפורומים האוסטרליים נראה שיש הבדלים בין מנועי 2.4 ליטר כמו שלי ל2.8 ליטר.
מחזיר אותנו לאמירה של צחי בדיון על רכבי סולר :(
אצלי בהילקס שנת 21 מנוע 2.8 יש כפתור לביצוע ניקוי DPF ידני
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
אצלי בהילקס שנת 21 מנוע 2.8 יש כפתור לביצוע ניקוי DPF ידני
Sent from my SM-S908E using Tapatalkואללה? אשריך
הרגנרציה מתחילה אבל לא מסתיימת כי אני מגיע לאן שצריך. האוטו מוציא עשן לבן, מסריח וכו'. א.
עכשיו מסתדר לי הנפיחה המסריחה שמריחים מאחורי רכבים בפקקים.
אקט ייאוש של מנוע שמנסה לנשום..
אני לא יודע בדיוק מה התנאים לרגנרציה. די מעצבן שזה לא שקוף למשתמש. ממה שאפשר להבין מהאינטרנט, המנוע צריך להגיע לטמפרטורה מספיק גבוהה, הסל"ד צריך להיות מעל 2000, והמהירות מעל ערך מסוים (40 מייל בשעה, 60 קמ"ש?).
אין ספק שזה לא אותו דבר בין יצרנים שונים. אפילו לא באותו דגם עם מנועים או מפרטים שונים. מקריאה בפורומים האוסטרליים נראה שיש הבדלים בין מנועי 2.4 ליטר כמו שלי ל2.8 ליטר.
לכולם תנאים דיי דומים עם שינויים קטנים מיצרן ליצרן. כמשתמש קצה אתה לא תדע את כולם, מתוך כוונה שתגיע למוסך לצורך כך.
כמה מקרים מהניסיון שלי:
טרי מהימים האחרונים אצלי בעבודה, כלי צמ"ה קטן, מנוע קובוטה
הDPF נסתם עם התראה רמה 5 (כלומר, לא ניתן לאילוץ ידני, מחייב מחשב יצרן). הכלי בderate , לא עולה מעל 1400 סל"ד ומאפשר נסיעה במהירות קרובה להליכה בהילוך ראשון בלבד.
המסנן פורק ונשלח לניקוי במכונה המיועדת לכך. לאחר הרכבת המסנן הנקי הכלי מתנהג נהדר אך ההתראה עדיין קיימת ולא מתאפשר אילוץ ניקוי.
בעזרת מחשב מקורי ההתראה אופסה וההליך התאפשר.
האילוצים לניקוי DPF במנועי קובוטה:
כלי עומד בהילוך P
אמברקס משוך
טמפ' מנוע מעל 80 מעלות
אילוץ תהליך הניקוי מעלה את המנוע ל-2000 סל"ד עד גמר הניקוי.
לכל מיני כלים יש אילוצים נוספים (מזגן כבוי לדוגמא).
דוגמא אחרת, משאית מיצובישי קאנטר 7.5 טון, משמשת ללימוד נהיגה, כלומר נסיעה בתוך העיר בלבד.
ב-100,000 ק"מ בערך נדלקה נורת DPF ועוד שלל נורות מסביב.
המורה התעלם והמשיך לנסוע, עד שהמחשב החליט לבצע derate.
במצב הזה גם נסיעה במהירות קבועה מחיפה לתל אביב וחזרה לא עזרה. במוסך מיצובישי פורק הDPF לניקוי, תחזיקו חזק - 28 אלף ש"ח עבור פירוק הרכבה ניקוי ואיפוס מחשב.
שורה תחתונה, מי שקונה רכב דיזל עם DPF ונוסע בעיקר נסיעות קצרות בעיר, כדאי שיהיה מודע להשלכות על המסנן.
מי שמקבל התראה על DPF ומתעלם, שידע שזה יהיה יקר יותר בהמשך.
בכלים שונים היום יש מסננים עוד יותר מתקדמים עם תא שריפה לחלקיקים ועוד המצאות שיהיו יקרות מאוד לטיפול. וזה בלי לגעת באוריאה שגם שם חיישנים, מצופים משאבות ומחשבים שמתאבדים מפעם לפעם ומשביתים את הכלי.
סליחה עם גנבתי את השרשור על ההילקס, אולי כדאי לפתוח דיון נפרד על DPF (או לצרף לשרשור בנושא תום עידן הדיזל?)
בברכה,
אלכס.
נמרוד
אתה פשוט כבר לא נוסע מספיק לטייל.
לנסוע ליקנעם דרך השדות של כפר יהושע לא נחשב טיול.
תדאג שכל 2-3 טיולים יהיו או בדרום או בצפון או במרכז ופתרת את הבעיה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לי נשמע שהוא כבר פשוט לא תקין,
אני מוכן לפנות לך אותו מהחנייה
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
נמרוד
אתה פשוט כבר לא נוסע מספיק לטייל.
לנסוע ליקנעם דרך השדות של כפר יהושע לא נחשב טיול.
תדאג שכל 2-3 טיולים יהיו או בדרום או בצפון או במרכז ופתרת את הבעיה.
אתה לגמרי צודק! כשהרכב נסע לפחות פעם בשבועיים נסיעה של כביש 6 למרכז או דרום, לא היו בעיות.
עברו חודשיים. הניקוי המאולץ לא ממש עזר - כלומר, הרכב המשיך ברגנרציה תכופה מדי. כנסיון נוסף לפני כניסה לפירוק וניקוי ואולי החלפה לחלקים חדשים, החלטתי לנסות ספריי ניקוי DPF של וירט לפני חודש. הבקבוק מוזרק כולו דרך קשית מתרם שמגיעה איתו לתוך מסנן החלקיקים אחרי הסרה של אחד מחיישני החום. אחרי זה נסיעה ארוכה.
לא נסעתי מספיק כדי להגיד אם זה שיפר את המצב.
שיפור = מבחינתי, חזרה למחזורי רגנרציה רגילים של פעם בכמה מאות קילומטרים.
145309145308
תסיים כבר את הסבון, ביום תיסע בחשמלית ותעיף את הדיזל הזה לכל הרוחות [emoji12]
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תעמוד בתור כמו כולם [emoji16]
יצא סבון במקום סבן [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]
אני באמת מקווה שלא יהיה לי יותר רכב דיזל לעולם.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
דניאל מאירי
22-11-23, 07:54
אצלי ב-2021 (שכבר נמכר בינתיים) היה כפתור בצד שמאל של הפעלה ידנית,
חושב שאמור להיות גם אצלך,
אה מה מה, לוחצים עליו הוא מראה את מצב המסנן אבל לא מתחיל את התהליך (גם כשצריך),
גם אצלי היו לא מעט נסיעות קצרות והחרא היה מתחיל לעבוד בדיוק כשאני מגיע הביתה,
באמת יכול קצת לטמטם, הייתי יוצא לנסיעה בינעירונית סתם העיקר שיסתיים התהליך,
והוא היה קורה בערך כל 200 ק"מ כי נסעתי לא מעט נסיעות קצרות.
דניאל
אני מרגיש שאני צריך לצאת פה בקריאת סיוע, כי כאלו אנחנו העם הישראלי, תמיד קשוב למצוקות החברים בג'יפולוג,
אז לכל מי שיש טנדר היילקס 4x4/ראם/פורד טרמור וכו שצריך לנקות פילטר, פשוט שלחו הודעה, ונמצא דרך להעמיס את הטנדר ולהוציא אותו לסיבוב ארוך לדרום(כרגע המצב בעייתי אז רק לערבה) ולפנק אתכם בניקוי פילטר טבעי ברחבי כביש 6.
ככה אנחנו לפנק לפנק לפנק.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
היתה אתמול כתבה בטלוויזיה איך המחירון של היילקס לבן ירד ב20 אחוז. זו ההזדמנות של כל מי שעומד בתור.
אסף.
boaz avrahami
22-11-23, 08:35
זה מתייחס לכל הדגמים או רק לאלו עם המתקן ל 0.5?
נראה לי שכל השוק קפוא כרגע ולא רק ההילקס.
זמן טוב למציאות
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
המחירים בשוק לא משקפים. עדיין רוצים 80 אלף על היילקס בן 15 עם חצי מיליון ק"מ.
המחירים בשוק לא משקפים. עדיין רוצים 80 אלף על היילקס בן 15 עם חצי מיליון ק"מ.
יש כמה דורשים ויש בכמה מוכרים בסוף.
השוק עכשיו בשפל גדול. המחירים ירדו בכל הדגמים. גם ברנגלרים וטויוטות.
אז... טאקומה?
נו.... בסוף גם אתה הבנת
https://www.youtube.com/watch?v=SsyR2BynqFM
נו.... בסוף גם אתה הבנת
https://www.youtube.com/watch?v=SsyR2BynqFM
פיכס, טויוטה מזוהמת עם סרן קדמי של פורד!
עברו חודשיים. הניקוי המאולץ לא ממש עזר - כלומר, הרכב המשיך ברגנרציה תכופה מדי. כנסיון נוסף לפני כניסה לפירוק וניקוי ואולי החלפה לחלקים חדשים, החלטתי לנסות ספריי ניקוי DPF של וירט לפני חודש. הבקבוק מוזרק כולו דרך קשית מתרם שמגיעה איתו לתוך מסנן החלקיקים אחרי הסרה של אחד מחיישני החום. אחרי זה נסיעה ארוכה.
לא נסעתי מספיק כדי להגיד אם זה שיפר את המצב.
שיפור = מבחינתי, חזרה למחזורי רגנרציה רגילים של פעם בכמה מאות קילומטרים.
עבר עוד חודש וחצי, אני יכול להגיד שכן, הניקוי עם הספריי היעודי היה מוצלח. האוטו חזר לעבוד נורמלי על פניו.
בקיצור, לבעלי הדיזלים עם DPF, כשמתחילים סימפטומים, לשקול להכניס ניקוי יזום כזה.
הגענו ל150,000 קילומטר. הטיפול הפעם כלל החלפת תפוח הגה אחד וגרמושקות פנימיות בשתי הציריות.
בנוסף התקנתי את קיט קיפול המושב האחורי הדרום אפריקאי Seat-it, שמוסיף תא מטען קטן מאחורי מושב הנוסעים. נחמד מאד.
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127091
146954
146955
עוד מעט 160,000 ק"מ.
טיפול יסודי לכל המתלים, עליו כתבתי כאן:
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4074
במהלך הההרכבה הסופית של המתלה הקדמי הרגשתי חופש בבולג'וינט תחתון. הרכב כבר היה על בוקים אז החלפתי בעצמי. הסתכלתי על כמה סרטוני יוטיוב ובאנה, יש אנשים שמשקיעים הרבה יותר מדי. הבחור האוסטרלי בסרטון הזה נראה מה זה מקצועי אבל הוא מפרק פי שתיים ממה שצריך ומאלתר כלים במקום להשקיע בקיט חליצת בולג'וינטים מאיביי.
https://youtu.be/IbAHOaN51RI?si=W9uggt196USybmps
בפועל בשביל להחליף בולג'וינט בהיילקס צריך לפרק בדיוק 4 ברגים - מוט מייצב, תפוח הגה ואת שני הברגים הגדולים שמחזיקים את תושבת הבולג'וינט לתחתית של הנאקל. מזיזים את הנאקל הצידה ואז עבודה די ברורה עם הכלי הנכון.
148326
148325
148327
GodsFather
01-01-25, 23:44
מה הרכב הבא?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
עוקב אחרי שלוש התפתחויות:
1. הדור הבא של היילקס.
2. תמונת האמינות של הצמד פורד ריינג'ר רפטור/שברולט קולורדו ZR2.
3. מתי שהוא יגיע רכב שטח חשמלי סביר.
בקיצור - יש עוד כמה שנים עם הטנדר הזה.
אם כל פעם שאתם אומרים לילדה לפתוח את הארגז - "בום!!!" - אתם נשבעים שזו הפעם האחרונה.
https://www.amazon.com/dp/B0D2LFDZCL
148532
אם כל פעם שאתם אומרים לילדה לפתוח את הארגז - "בום!!!" - אתם נשבעים שזו הפעם האחרונה.
https://www.amazon.com/dp/B0D2LFDZCL
148532
גדול!
כמות הפעמים שהדלת הזו חבטה בילד..
שווה התאמות לגמל.
התחדשנו במקרר (אלפיקול 45 ליטר מעלי אקספרס, 772 שקלים - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/130034).
בניתי מגש משאריות ברזל כדי להגביה את המקרר לגובה הקאנט של הארגז. המגש יושב על תושבות גומי בגובה 40 מ"מ וקוטר 40 מ"מ, הברגה M10 זכר-נקבה.
148739148740148741148742148743148744
עשיתי משהו דומה. רק בלי המסגרת. ובלי ההגבהה. ובלי הרצועות. ואז גיליתי שהמקרר לא עובד בלי חשמל. ואין חשמל בארגז.
איזה חרא של מקרר.
אסף.
אני גיליתי הבוקר בעצירה בבית קמה שהמקרר הזה לא עבד.
שקע המצית בתא בין הכיסאות בג׳יפ ״מקיא״ את החיבור החוצה ואין מגע.
מזל שאפשר לשלוף את שקע המצית מהדאש-בורד ולמשוך אותו מספיק החוצה.
לסנדוויצ׳ים ולבירות שלום.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש שני סוגים של שקעי מצית בעולם. הטובים עם שקעים בדפנות ואז התקע נשאר בפנים וצריך כוח או סיבוב קל כדי למשוך את התקע החוצה. הלא טובים עם צילינדר חלק. הם לא אוהבים לשמור את התקע בתוכם. ..
אסף.
יודעי דבר אומרים שיש איזו הכנה לשקע בג׳יפ כמו שלי.
משהו שקשור בתעלה שאולי מיועדת לסאב-וופר שאין לי.
צריך קצת לחפור במרשתת.
לא אתן יד לחטיפת שרשור אבל.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני גיליתי הבוקר בעצירה בבית קמה שהמקרר הזה לא עבד.
שקע המצית בתא בין הכיסאות בג׳יפ ״מקיא״ את החיבור החוצה ואין מגע.
אין שום הגיון בשקע מצית לאביזרים שצריכים להיות מחוברים טוב גם בשטח.
מכיר את התקע מצית עם המדרגה, גם הוא נשלף לפעמים בשטח.
מברוק בשעה טובה.
עשה לעצמך טובה ותזמין לו כיסוי.
מאמין שגם תמצא אצל דוד עלי.
אגב זה הדגם עם הסוללה?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
זה דגם שנקרא NL45, בלי סוללה. לא מצאתי כיסוי שמתאים לו. אם פספסתי אשמח לקישור.
GodsFather
21-03-25, 00:41
כבר בנית תושבת בכשרון רב, למה לא מסילה שתשלוף אותו החוצה?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
כבר בנית תושבת בכשרון רב, למה לא מסילה שתשלוף אותו החוצה?
Sent from my SM-F916B using Tapatalkבשביל מה?
ehudzeelim
21-03-25, 10:07
תתחדש,
הצעת "יעול",
במקום שתי הרצועות המעצבנות, רצועה רחבה אחת באמצע המקרר עם קליפס מהיר. אני השתמשתי בכזו של מזוודות,
החתול לא כלול.
148745
אני קדחתי 2 ידיות של arb עם ברגי איסכורית לידית של המקרר (אין שם צנרת). בינתיים מחזיק מצויין.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250321/60c7febe49524bf201365fee962de904.jpg
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.