צפייה בגרסה מלאה : נסיעה בשיפוע צד
מה יותר בטוח?ולמה!
נסיעה בשיפוע צד נעול,רק אחורה.קדימה+אחורה.
או בלי בכלל.נימוקים יתקבלו בברכה!
נראה לי שעדיף בלי נעילות.
כך שאם יש הפרש בין הגלגלים הנעילה תגרום לאחד מהם להחליק על הקרקע ויכולה לגרום לאובדן אחיזה
חנן-ג'יפולוג
24-01-06, 21:14
פיזיקלית? אני לא חושב שזה משנה.
העניין הוא שיש כאן קטע נוסף. קטע של נהג. החוסר בנעילות כביכול שומר עליך כך שכשהגלגלים במעלה השיפוע יאבדו משקל לגמרי, הם יסתחררו ויעצרו את ההתקדמות שלך. אם תהיה נעילה היא תאפשר לך להמשיך, גם לתוך שיפוע שיהפוך אותך.
איציק - 4X6ZH
24-01-06, 21:38
בשיפוע צד הכוונה לתנועה לאורך מרחק בשיפוע צד . ( דופן של מאגר מים ... מסילת רכבת .... ! )
ולא עליה שנכשלה הגורמת לרכב להכנס לשיפוע צד .
שיפוע צד לבעלי נעילה מלאה הוא מקור לצרות .
שיפוע צד הוא מקום טוב לבעלי נעילה אוטמטית .
אתה מקבל נעילה טובה רק בזמן שצריך ובכל זאת מאפשר לסרן לקזז להתקדם גם בתנועת סרטן ( על הצד ) מבלי להכנס לסיבוב מלא של גוף הרכב ( מה שמביא לא פעם להתהפחות ) .
******
נהיגה ישרה בשיפוע צד מחייבת הרבה ריכוז הבנה של השטח ומאד חשוב מכוון חיצוני .
******
איציק
נהיגה ישרה בשיפוע צד מחייבת הרבה ריכוז הבנה של השטח ומאד חשוב מכוון חיצוני .
ואם עצרת והתחלת לחשוב, יש ספק אין ספר. תלה חבר או שניים על הדופן ליתר בטחון, או פתח רצועה הצידה ושיתמכו בך. חשוב הרבה יותר מסוג הנעילה.
מבחינה פיזיקלית, אני מסכים עם חנן - ההבדל הוא שבלי נעילה, אתה אולי, ודגש - אולי - תעצר לפני התהפכות כי הגלגל בצד הגבוה מאבד אחיזה. עם נעילה, וזה לא משנה אוטומטית או לא, אתה תמשיך להתקדם כי על הגלגלים התחתונים יש המון משקל.
אני מעדיף שתי נעילות בכל מצב שנדרשת שליטה ותנועה איטית, בלי נעילות אתה נתקל בבעיות אחיזה בנוסף לבעיות השיפוע, וצריך לפצות בתנופה ו/או לבחור קוי התקדמות שהם לא אידיאליין מבחינת השיפוע. הרי מן הסתם אנחנו לא מדברים על שיפוע צד נקי מבטון - אלא על שטח אמיתי, שכל ס"מ בו שונה מהקודם. אני נוהג בג'יפ נעול אוטומטי קדימה אחורה, גבוה ורך מאד, ששיפועי צד הן התורפה שלו בגלל הגובה - אני עובר שיפועי צד גבוליים עם הנוסעת (אשתי בדרך כלל) תלויה על הדופן, בתור תעודת ביטוח.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.