PDA

צפייה בגרסה מלאה : קיט ספייסרים 2.5" להגבהה, JL רוביקון



Ranvahaba
09-09-19, 23:18
היי חברים

אני עומד לקבל בקרוב את ה JL רוביקון שלי ורוצה להזמין קיט הגבהה לרכב

ברוביקון הקודם שלי הייתי עם הגבהה 2.5" של רוביקון אקספרס שכולל בולמים, קפיצים והגבהה למוט המייצב וברכב אחר עם קיט של אספיר עם בולמי פוקס.

אחרי בערך 300K של נסיעה משולבת בשניהם, אני יכול הגיד שמבחינת נוחות נסיעה שניהם נחותים לעומת הבולמים והקפיצים המקוריים שמגיעים עם הרוביקון . בנוסף, העלויות ההתקנה הן בסביבות 10K וצפונה

בדקתי בפורומים שונים בחול ונתקלתי בקיט הזה של ROUGH COUNTRY

https://youtu.be/VUBFeV9cgYU

https://www.ebay.com/itm/2-5-Spacer-Lift-Fits-the-new-2018-2019-Jeep-Wrangler-JL-model/162899899000

היתרון של הקיט הזה הוא במחיר כמובן וניתן להתקין אותו לבד.
יתרון נוסף הוא שאני שומר על הנוחות של הבולמים המקוריים.

ברור לי שמהלך המתלה לא יהיה כמו עם בולמים וקפיצים יותר ארוכים אבל בשבלי חשוב בעיקר לשפר את זווית הבטן .

שאלתי כמה חברה שמוכרים ערכות שיפורים וכולם אמרו לי שמבחינה בטיחותית צריך ללכת על קיט מלא.

שהאלה היא אם באמת יש בעייה או שסה"כ מנסים לדחוף לי קיט יותר יקר ? ( תסופת של עוד 10K בערך )

בפורומים בארה"ב יש די הרבה המלצות על הקיט הזה ובכלל על הגבהה עם ספייסרים ( מגיע עם עם הארכה לתושבת הבולם ומאריכים למוטות המייצבים )

אני לא מומחה בהגבהה אבל יש לי ידע טכני וקשה לי למצוא בעייה בטיחותית בקיט הזה, במיוחד אם אני לא לא מחליף זרועות

אשמח לקבל המלצות ממי שיש לו ניסין עם קיט כזה ובכלל מכל מי שהידע הטכני שלי טוב משלי.

תודה

asafk
09-09-19, 23:36
מבחינה בטיחותית -אין הבדל לעומת הגבהה אחרת, בהנחה שכל החלקים בנויים לעמוד בכל העומסים (כשאני שומע על הארכה של תושבות בולמים אני לא רגוע).
הנתון החשוב ליציבות הוא היחס רוחב הסרן לגובה מרכז כובד. ובזה אתה כמו בכל הגבהה אחרת.

אסף.

grand
10-09-19, 07:30
שום בעיה בטיחותית, הייתי מחליף. בולמים בכל מקרה, המקוריים לדעתי הם תוצרת בילשטיין, לאחר ההגבהה יהיו קצרים מדי ויגבילו מהלך מתלה, תושבות הארכה לבולמים זה דבר רע.. בולמים של fox אמורים לתת לך נוחות טובה.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

nirs
10-09-19, 08:09
על איזה רוביקון מדובר, אמריקאי או אירופאי?


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
10-09-19, 08:11
אין מניעה בטיחותית כמו שאמרו קודמיי ואם אתה מודע לזה שזה לא ישפר את מהלך המתלה ואולי אף יפגע בו אז לך על ספייסרים.

אם כי לא בטוח שהגבהה עם ספייסרים תקבל אישור מתקין בארץ ולכן עלולה לא הירשם ברשיון הרכב וגם אם נרשמה ברשיון עדיין במכון רישוי עלולים לעשות בעיות כי מבחינתם הגבהה עם ספייסרים בכל מקרה לא תקנית.

אם הבעיה שלך היא חוסר הנוחות (קשיחות) של קיטי הגבהה קודמים שיש לך איתם ניסיון, תעשה מחקר קצת יותר מעמיק של קיטי ההגבהה השונים שיש ותבדוק מול בעלי קיטים כאלו את עניין הנוחות אתה גם יכול לחפש קיטים שכוללים בולמים הניתנים לכיוונון כך שתשיג את את מידת הקשיחות/ הנוחות לטעמך.

KOOKE
10-09-19, 08:17
אופציה נוספת - קנה את הקיט שבקישור ובנוסף קנה בולמי פוקס הזהים במפרט לאלו שמותקנים כסטנדרט ברוביקון JL רק ארוכים יותר ותתקין אותם יחד עם הקיט תוך ויתור על הנמכת תושבות הבולמים שכלולה בקיט שבקישור.

ד ו ר ו ן
10-09-19, 09:04
אין מניעה בטיחותית כמו שאמרו קודמיי ואם אתה מודע לזה שזה לא ישפר את מהלך המתלה ואולי אף יפגע בו.
זה בטוח יפגע במהלך הכניסה כי צריך להנמיך את הבאמפסטופ באותה המידה של הספייסר, אחרת בסגירת כריכות הקפיץ, פוגעים בקפיץ וסיכוי לפגיעה בהמשך בתושבות ברכב.

בסוף,
זה עוד יפגע גם בנוחות כי יש פחות מהלך ספיגה, ותגיע למצב של חבטות סגירת מהלך במקומות בהם קפיץ רגיל לא יסגור בגלל איזון עם הבולם והבאמפסטופ.

זה שעטנז של ״נראות גבוהה״ בלי היתרונות של הקפיץ המשופר.





Slowly..

Ranvahaba
10-09-19, 10:25
שום בעיה בטיחותית, הייתי מחליף. בולמים בכל מקרה, המקוריים לדעתי הם תוצרת בילשטיין, לאחר ההגבהה יהיו קצרים מדי ויגבילו מהלך מתלה, תושבות הארכה לבולמים זה דבר רע.. בולמים של fox אמורים לתת לך נוחות טובה.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk


יש סיבה מסויימת לכך שתושבת הארכה לבולם לא מומלצת ? במידה והיא חזקה כמו התושבת המקורית אילו בעיות יכולות להיות ?

Ranvahaba
10-09-19, 10:42
מדובר על רוביקון במפרט אירופאי שנקנה מהיבואן המקומי. יש הבדל מבחינת מכלולים / מיקום תושבות בין האירופאי לאמריקאי שיכול ליצור בעייה בהתקנה ?

בקישור המצורף ניתן לראות את אותו הקיט על רוביקון אמריקאי ( בכלל ממומלץ לצפות בערוץ הזה. עושה שיפורים מדהימים בעצמו ) . בסרטון הזה הוא על צמיגי 33 כמו המפרט האמריקאי ולא 32 כמו אצלנו. הצהרת היצרן של הקיט וגם מהמלצות בפורומים רושמים שברוביקון אפשר להרכיב 37 עם ההגבהה הזאת, למרות שאני אשאר בינתיים עם הצמיג המקורי ובכל מקרה לא אעלה מעל ל 35.

לא נראה שיש פגיעה משמעותית אם בכלל במהלך המתלה ( דקה 2:02 בסרטון )

https://www.youtube.com/watch?v=VgvpNYBDEWE&t=58s

לגבי טסט, לא מאמין שבאזור שלי תהיה לי בעייה עם זה ומקסימום אני מפרק ומרכיב את הסט באותו היום .

מהניסין האישי שלי ברוביקון JK, הבולמים המקוריים הם הכי נוחים .ניסיתי גם FOX מתכווננים ועדיין לטעמי האישי הם פחות נוחים מהמקוריים. עדיין לא נסעתי על ה JL , אבל בפורום JL בארה"ב רוב אלו שמתקינים קיטים כאלו מציינים שהסיבה היא הרצון לשמור על הנוחות של הסט המקורי, בנוסף לחיסכון הכספי.

לגבי הפגיעה בנוחות בגלל שיש פחות מהלך סגירה, קשה לי להאמין שזה יקרה בנסיעה רגילה . גם בשטח כשאני מגיע למהלך סגירה זה רק בנסיעה איטית . הסיבה העיקרית לבחירה בקיט הזה היא שמירה על הנוחות הנסיעה בנסיעת כביש ושיבושי כביש ( אני נוסע די הרבה בכביש והקיטים האחרים שברו לי את הגב ) ובנוסף החיסכון הכספי. בסופו של דבר קיט כזה עולה 1250 ש"ח עד הבית לעומת 10K וצפונה לקיטים מלאים שמציעים הארץ. מלבד העובדה שההוצאה על הרכב עצמה היא די גדולה ולא בא לי להשתולל כרגע עם עוד הוצאות יקרות, כם שיתפנה לי קצת כסף אני מעדיף להוציא אותו על תוספות אחרות שמשפרות את חווית האוברלנדינ שאני עושה ופחות עבירות אקסטרים.

ד"א, אני צריך לצפות לדרישה לתשלום מס על הקיט הזה ?

ד ו ר ו ן
10-09-19, 10:47
לא נראה שיש פגיעה משמעותית אם בכלל במהלך המתלה ( דקה 2:02 בסרטון )
.
עזוב תחושות.
פיזית, הקפיץ בנוי למהלך מסוים והבאמפסטופ עוצר אותו לפני שהכריכות נטרקות אחת על השנייה.
כשאתה שם ספייסר, אתה מוריד את הטווח תנועה הזה מהמהלך כניסה ומסתכן (די בוודאות) בטריקת הכריכות אם לא הנמכת את הבאמפסטופ.
זה פוגע בקפיץ ומסכן את התושבות.

יש הנמכה של הבאמפסטופ בקיט?

לא צריך להתפרע כדי לסגור מהלך, מספיק רכב עמוס לטיול.
במצב רגיל הפעולה של הבאמפסטופ כמעט שקופה לך בנסיעה כי הכל מאוזן.

כתבת אוברלנדינג, זה בדכ אומר משקל.

תסתכל על הבאמפסטופ אחרי טיול ממוצע שלך עם הציוד והמשפחה ותראה שאין אבק בנקודת מגע עם המעצור=הוא עושה את תפקידו.

Slowly..

Ranvahaba
10-09-19, 11:11
עזוב תחושות.
פיזית, הקפיץ בנוי למהלך מסוים והבאמפסטופ עוצר אותו לפני שהכריכות נטרקות אחת על השנייה.
כשאתה שם ספייסר, אתה מוריד את הטווח תנועה הזה מהמהלך כניסה ומסתכן (די בוודאות) בטריקת הכריכות אם לא הנמכת את הבאמפסטופ.
זה פוגע בקפיץ ומסכן את התושבות.

יש הנמכה של הבאמפסטופ בקיט?

לא צריך להתפרע כדי לסגור מהלך, מספיק רכב עמוס לטיול.
במצב רגיל הפעולה של הבאמפסטופ כמעט שקופה לך בנסיעה כי הכל מאוזן.

כתבת אוברלנדינג, זה בדכ אומר משקל.

תסתכל על הבאמפסטופ אחרי טיול ממוצע שלך עם הציוד והמשפחה ותראה שאין אבק בנקודת מגע עם המעצור=הוא עושה את תפקידו.

Slowly..


כן, הקיט מגיע גם עם הנמכה של הבאמפסטופ.

יש להם גם קיט שכולל בולמים ארוכים יותר , עדיין בעלות סבירה של 3300 ש"ח כולל משלוח אבל בגלל שאין לי מושג איך הקפיצים שלהם אני לא רוצה להיכנס להרפתקאה ומעדיף להישאר עם המקוריים.

ד ו ר ו ן
10-09-19, 11:14
כן, הקיט מגיע גם עם הנמכה של הבאמפסטופ.

זה כבר טוב.
לפחות לא תסגור מהלך על הקפיץ/בולם.



ש להם גם קיט שכולל בולמים ארוכים יותר , עדיין בעלות סבירה של 3300 ש"ח כולל משלוח אבל בגלל שאין לי מושג איך הקפיצים שלהם אני לא רוצה להיכנס להרפתקאה ומעדיף להישאר עם המקוריים.
אמרת בולמים ואחכ כתבת שאתה לא יודע איך הקפיצים.. זה שני דברים שונים.



Slowly..

Ranvahaba
10-09-19, 11:30
זה כבר טוב.
לפחות לא תסגור מהלך על הקפיץ/בולם.


אמרת בולמים ואחכ כתבת שאתה לא יודע איך הקפיצים.. זה שני דברים שונים.



Slowly..

צודק, טעות שלי . התכוונתי לבולמים כמובן.

בכלל, שאלת תם. יש מבחר די גדול של קיטים מחו" ל במחירים אטרקטיביים, קשה לי להבין איך בארץ מבקשים מחירים של כ"כ גבוהים. ברור לי שצריך להיות רווח גם על החומר וגם על העבודה אבל הפערים מטורפים.

Ranvahaba
27-09-19, 09:59
מתלבט קצת לגבי זרועות ומוטות פנהרד .

כמה אם בכלל תהיה פגיעה בנוחות / איכות הנסיעה וההיגוי ללא החלפה שלהם עם הקיט הזה של "2.5 ?

-->