or_t
28-10-19, 21:25
הקדמה שתקדים את הסיפור: בוגר טרופר דיזל שרוצה קצת יותר טיולים למדבר ופחות טיולים למוסך. מחפש רכב שיהיה כמה שיותר אמין ולא ידרוש ממני התעסקות, אבל יביא את כל המשפחה לכמה ימים בדרום פעמיים בשנה.
תודה!
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי! א. מה התקציב לרכישת הרכב?
עד 90 אלף ש"ח כולל יישור קו מיגונים והגבהות
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
כולל הכל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
מסוגל, מעדיף שלא
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
עד משפחה עם שלושה ילדים וכלב
3. נסועה שנתית ותחזוקה: א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
16,000 קילומטר בשנה, טיול יומי פעם בחודש, רב יומי 3-4 פעמים בשנה
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
יומיומי
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
מוסכים בלבד
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
יש מוסך טוב קרוב
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
טיולים בעבירות בינונית - קשה אבל לא עבירות. נחלי הדרום, רמת הגולן, מדבר יהודה, וכו
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
כרגע מטיילים עם טרופר (שלא אותגר במיוחד מהעבירות של הטיולים שלנו), בקבוצה פאג'רו q, גרנד ויטרה, לפעמים האנטר
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
נחל נקרות, צין, וכו
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
סבבה עם שניהם
ב. מנוע דיזל/בנזין
מה שיותר אמין וקל בטיפולים
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
מת לטנדר, אבל לא באמת צריך
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
מעדיף כמה שיותר חדש
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
ראיתי כבר האנטר טוב, אבל פתאום נראה לי אוברקיל בגודל ומשהו שיוודא הריגה על חשבון הבנק שלי.
רקץ לי הקומנדר אבל נראה לי שאין לו שוק חלפים וידע, אבל נראה לי מנוע אדיר.
גרנד ויטרה בעיני הוא הקנייה הכי רציונלית אבל לא בטוח אם הוא מרווח מספיק ועם עבירות מספקת לכמה ימים עם משפחה במדבר.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תודה!
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי! א. מה התקציב לרכישת הרכב?
עד 90 אלף ש"ח כולל יישור קו מיגונים והגבהות
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
כולל הכל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
מסוגל, מעדיף שלא
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
עד משפחה עם שלושה ילדים וכלב
3. נסועה שנתית ותחזוקה: א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
16,000 קילומטר בשנה, טיול יומי פעם בחודש, רב יומי 3-4 פעמים בשנה
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
יומיומי
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
מוסכים בלבד
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
יש מוסך טוב קרוב
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
טיולים בעבירות בינונית - קשה אבל לא עבירות. נחלי הדרום, רמת הגולן, מדבר יהודה, וכו
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
כרגע מטיילים עם טרופר (שלא אותגר במיוחד מהעבירות של הטיולים שלנו), בקבוצה פאג'רו q, גרנד ויטרה, לפעמים האנטר
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
נחל נקרות, צין, וכו
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
סבבה עם שניהם
ב. מנוע דיזל/בנזין
מה שיותר אמין וקל בטיפולים
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
מת לטנדר, אבל לא באמת צריך
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
מעדיף כמה שיותר חדש
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
ראיתי כבר האנטר טוב, אבל פתאום נראה לי אוברקיל בגודל ומשהו שיוודא הריגה על חשבון הבנק שלי.
רקץ לי הקומנדר אבל נראה לי שאין לו שוק חלפים וידע, אבל נראה לי מנוע אדיר.
גרנד ויטרה בעיני הוא הקנייה הכי רציונלית אבל לא בטוח אם הוא מרווח מספיק ועם עבירות מספקת לכמה ימים עם משפחה במדבר.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk