צפייה בגרסה מלאה : האם יש נזקים מהגבהה בעזרת Strut spacers?
הי,
בגלל שאני לא מוצא קיט ותקינה לדגם שלי, ומנגד יש את החבר'ה של https://www.spaccerisrael.co.il/ שטוענים שבגלל שהאביזר עומד בתקן הגרמני הם יכולים לשים על כל דגם ולרשום ברישיון (למרות שבעבר ראיתי אמרות חד משמעיות שספייסרים אסורים קטגורית בארץ). אני תוהה האם בלית ברירה כדאי להתפשר ולשים אותם בתור הגבהה?
יש לי מטרה 1: Ground clearance בשטח. להבנתי המטרה העיקרית של הספייסרים היא דווקא עבור רכבי עבודה דוגמת קנגו ושות' בשביל לאפשר סחיבת נגרר והעמסה. מן הסתם זה יקשיח את תחושת המתלים (להבנתי זה פשוט מכריח את הקפיץ לא להיות מכווץ במצבו "הטבעי") ובזמן מעברים בשטח תהיה פחות רכות. השאלה האם זה גורם לנזק מעבר לנוחות?
תודה,
GodsFather
14-01-20, 16:12
איזה רכב?
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
פורד אקספלורר 2006, תצורת coilover בכל 4 המתלים
נזקים להערכתי לא, אבל בכל הגבהה שתעשה קח בחשבון שהמתלה מתקצר בפתיחה, אולי גם יהיה יותר נוקשה.
מה לגבי צמיגים? בדקת איזה מידות מאושרות לדגם הזה?
גם אם יש מידה אחת יותר גדולה היא תרחיק את הגחון מהקרקע וזה עדיף.
נזקים להערכתי לא, אבל בכל הגבהה שתעשה קח בחשבון שהמתלה מתקצר בפתיחה, אולי גם יהיה יותר נוקשה.
מה לגבי צמיגים? בדקת איזה מידות מאושרות לדגם הזה?
גם אם יש מידה אחת יותר גדולה היא תרחיק את הגחון מהקרקע וזה עדיף.
1. אשמח לדעת איך אני יכול לדעת אילו מידות מותרות לפי קוד דגם?
2. למה יש קיצור מהלך פתיחה? להבנתי הספייסרים מגבילים את יכולת הכיווץ של הקפיץ (ולכן יהיה פחות שיכוך - כאמור עניין של נוחות נסיעה) - ככה שבמצב רגיל הקפיץ פחות מתכווץ ממשקל הרכב ולכן המרכב יושב גבוה יותר. אבל אם נגיד הגלגל יהיה מעל בור הצלבה - אתה בעצם אומר שמהלך הפתיחה יתקצר - למה?
3. אותי בעיקר מדאיג שהרכב כבר 14 שנה בתצורה כלשהי - ועכשיו פתאום הגיאומטריה של המשולשים ושאר רכיבי המתלה יצטרכו לשנות במכה פוזיציה - ואז כל מיני גומיות ושאר רכיבים יתחילו לגלות נק' חולשה ושבירה מבלאי. במצב של קיט הגבהה אז לפחות ממש מחליפים חלק מהחלקים. ז"א שיטת הספייסרים נראית לי מעין התקנת "אפטר מרקט" של תלאי על תלאי.
1. גש למכון טסטים ותבדוק באוטודאטא או מול היבואן.
2. המתלה נישאר אותו מתלה, המהלך שלהם לא גודל, ברוב הרכבים עם מתלים ניפרדים המשולשים פשוט יהיו "פתוחים" יותר כלפי הקרקע.
עריכה:
3. בגדול אתה צודק.
מה שמתבלה אם לא בלוי עכשיו כבר זה בוקסות וכו'.
בערכת הגבהה אם תימצא כזו גם לא מדובר במרכיבים של המתלים לדעתי, רק בקפיצים ובולמים.
נכון המהלך פתיחה פשוט לא אמור להשתנות.
משולשים שפתוחים יותר - זה יוצר בלאי יתר או רגישות להישברות?
אם הספייסרים מספיק זולים - למשל הערכה הזו ב 150 דולר לפני משלוח
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F153230577501
אז אין מה להפסיד. אתה עשוי לגלות שהגובה החדש עושה לך טוב ולחפש קפיצי הגבהה שייתנו את אותו הגובה.
לגבי שאר הרכיבים - הגבהה כזו או כזו - הם אוכלים באותו אופן - ואם משהו בלוי, ממילא צריך להחליף.
אסף.
https://youtu.be/sxzlMwKN2ok
אסף,
יש הבדל מהותי בין הספיסרים שאתה שמת פה, לבין מה שפות"ש שאל.
מה שאתה מציע, שומר על המהלך מתלה המקורי, בעוד האפשרות הראשונה, מקטינה את המהלך האפקטיבי (זה כמו ללכת על קצות האצבעות).
הבעיה שאין מי שיחתום לו על הקיט הזה ברשיון, וזו הגבהה שרואים אותה.
בנוסף, האופציה הראשונה מקשיחה את הרכב, ומה שאסף מציע, לא מקשיח.
נכון.
עוד דבר. ממבט בעין, בלי למדוד, הספייסרים לאקספלורר נראים אותו דבר כמו ספייסרים של דיסקברי 3
אולי כל הבולם-קפיץ מתאים ומתוך כך גם ערכות ההגבהה. שווה לבדוק.
אסף.
נכון.
עוד דבר. ממבט בעין, בלי למדוד, הספייסרים לאקספלורר נראים אותו דבר כמו ספייסרים של דיסקברי 3
אולי כל הבולם-קפיץ מתאים ומתוך כך גם ערכות ההגבהה. שווה לבדוק.
אסף.
הרמת לי להנחתה - פורד אקספלורר 2006 ודיסקו 3 חולקים אותה פלטפורמה בשם U2 בגלל שבזמנו לנד רובר היו תחת פורד.
כל פעם שדיברתי עם מתקין/יבואן ניסיתי לגשש האם ערכה לדיסקו זה בעצם אותו דבר.
הבעיה שלי שחוץ מלדקלם את המשפט "... אותה פלטפורמה..." אני לא באמת יודע מה זה אומר.
אז-האם יש היגיון בזה שאולי אותו קיט יתאים?
יש הגיון.
אם תחזיק את החלקים ביד - תוכל למדוד.
נסה להשיג strut של דיסקברי ושל אקספלורר, קדמי והאחורי, בהשאלה או פסול או מהפח זבל של המוסך - ולמדוד.
(ואם צריך עזרה במדידות אני אעזור)
אסף.
פורד אקספלורר 2006 ודיסקו 3 חולקים אותה פלטפורמה בשם U2
מאיפה המידע הזה?
מאיפה המידע הזה?
"הפלטפורמה חדשה המכונה U2 משותפת עם הדיסקברי 3 של לנדרובר שהוצג ב2005. מדובר על שלדת סולם נפרדת מהמרכב ומתלים נפרדים מודרניים בכל 4 הפינות".
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1251-jeepolog-archive
הדיסקו מגיע עם בולמי אוויר וראיתי קיטים להמרה להגבהה רגילה אבל גם הם לא נפוצים ובשורה התחתונה לא מצאתי קיט להזמנה גם כן.
אגב "רשמית" אקספלורר דורות 5-6 לא נחשב לממשיך דרכו של הדור ה-4 (בגלל שעברו להיות suv לחלוטין), מה שמציגים עכשיו הברונקו 2021 נחשב "רשמית" למחליף של אקספלורר 2006. מן הסתם המחיר לא ריאלי בישראל (ולדעתי גם בארהב הוא לא יהיה בסקלה הזולה במונחים שלהם).
בדיסקו זה לא בולמי אוויר אלא קפיצי אוויר, ובחו"ל יש לך את כל האופציות ושינויים שרק תירצה ושאתה חולם עליהם.
קפיצי האוויר לא משנים את העובדה שכנראה מדובר באותם מתלים, לדיסקו יש קיט ספייסרים להגבהה לכריות למי שמגדיל צמיג ולא רוצה שבעת תקלה במיתלי האוויר הרכב ינמיך את עצמו למצב שהצמיג משפשף בבית הגלגל, ככה הוא מסוגל להמשיך לנסוע בלי בעיה.
שווה לבדוק אם אכן מדובר על אותם מתלים, אם כן אז הסט של הדיסקו(קפיצים או ספייסרים) יתאים לך.
"הפלטפורמה חדשה המכונה U2 משותפת עם הדיסקברי 3 של לנדרובר שהוצג ב2005. מדובר על שלדת סולם נפרדת מהמרכב ומתלים נפרדים מודרניים בכל 4 הפינות".
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1251-jeepolog-archive
לא מצאתי שום מקור לזה באף אתר בחו"ל. הפלטפורמה של הדיסקו מכונה L319.
מה חטוף על ספייסרים של דיסקברי וספייסרים של אקספלורר - נראה מאוד מאוד דומה.
אסף.
לא מצאתי שום מקור לזה באף אתר בחו"ל. הפלטפורמה של הדיסקו מכונה L319.
של האקספלורר נקראת U251, אולי זה אותה פלטפורמה תחת קוד אחר בגלל מותג אחר?
בכל מקרה מה שאני באמת לא מבין זה נניח שזה אותה "פלטפורמה" - למה "באמת" מתכוונים בזה? אותה שלדה? אותה גיאומטריה? אותם מכלולים בין השלדה למרכב - למשל ה- Struts?
הנה ערכת הסבה של לנדרוברים לסלילים, כולל בולם הגבהה וקפיץ סטנדרטי.
https://youtu.be/fnqqbsEHDps
זה נראה דומה מאוד... מאוד מאוד
אסף.
הנה ערכת הסבה של לנדרוברים לסלילים, כולל בולם הגבהה וקפיץ סטנדרטי.
https://youtu.be/fnqqbsEHDps
זה נראה דומה מאוד... מאוד מאוד
אסף.
טוב עשיתי במהלך הערב כמה שיחות עם יצרנים ומשווקים של ערכות בארה"ב, ולאף אחד לא היה מקורי לפורד. יש רק את ה- Rancho לקדמיים שמוצג באתרים שלהם שמתפקד יותר בתור Leveling kit ולא הגבהה. לאחוריים אכן הופסק הייצור (ואחד המשווקים סיפר שבמצב הזה היצרן קנה מהם בחזרה את המלאי כי ברגע שמופסק שיווק הם לא רוצים שיסתובבו מוצרים ישנים).
מה שאומר - הקיט הנ"ל לדיסקו 3 אכן זמין למכירה, אבל היצרן לא סיווג אותו כמתאים לפורד. נניח שמעשית הוא מתאים, פרקטית מה האפשרויות העומדות בפני כדי לנסות לראות אם אפשר לייבא ולעשות התקנה שתירשם ברישיון כחוק וכו'? אם יש מסלול אז מחר אלך לאיזה מוסך לנסות לקחת מידות ולוודא את ההנחה שאכן תהיה התאמה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.