דרור ברלי
17-05-20, 12:56
ראשית - הבהרות.
1. קבוצת החילוץ הקיימת היא מיזם מבורך של בועז ולביא. על תועלתה של הקבוצה ורוח הנתינה והעזרה שמופגנת בה, אין מה להכביר מילים. דוגמה ומופת וזה בלשון המעטה.
2. בועז ולביא חברים שלי, מעולם לא היה, אין כרגע וגם לא יהיה בינינו שום דבר רע, כעס או מרירות כלשהם. נהפוכו - נישאר חברים.
3. על 99% מהכללים והעקרונות של קבוצת החילוץ הקיימת, קשוחים, דרקוניים ו"נאציים" ככל שיהיו, אני סומך ידיים בהסכמה מלאה.
אבל ביום שישי נפל דבר בקבוצה, סביב האחוזון הבודד שאיתו יש לי בעיה.
כללי הקבוצה קובעים שהשירות אותו היא מעניקה לחבריה, מיועד אך ורק לחבריה. כאן הדיון ממתנהל סביב ההגדרה המפורשת למי מותר לפתוח קריאה לעזרה ולמי לא. מי שלא חבר בקבוצה - זה ברור שלא. אבל מה קורה אם חבר בקבוצה בסיטואציה של תקיעה, גם אם רכבו האישי אינו זה שתקוע, אלא רכבו של מישהו אחר שאינו חבר בקבוצה?....
ומה עם מדובר בחבר מהקבוצה שעיסוקו/פרנסתו בשטח - כלומר לדוגמה מדריך נהיגה/מוביל טיולים/פקח/חלקאי/יערן וכל עיסוק אחר שעולה על דעתכם שמתרחש בשטח, שהוא המשרד של אותו חבר. האם ראוי שיפתח קריאה כשהוא זקוק לעזרה כדי לחלץ/לעזור למישהו אחר שנסע איתו בשטח?....
לא אחזור על כל מה שכבר נכתב.
את דעת כל מי שהגיב אני מכבד ומתייחס בכובד ראש.
את דעתי אתם יודעים.
קבוצת החילוצים באה ממקום של רצון טוב. עזרה וערבות הדדית בין ג'יפאים, חברי פורום ג'יפולוג. אין מה להסתיר, שהיא באה גם לחזק את הדבר הזה שנקרא פורום ג'יפולוג.
משיחות שקיימתי בשעה האחרונה עם חברים, בטלפון ובה"פ, עולים טיעונים שונים - אחד מהם הוא שלקבוצה יש כללים, בדומה לפוליסת ביטוח שכולנו רוכשים. אם נחרוג מתנאי הפוליסה, לא נקבל פיצוי.
דעתי האישית היא שאלה שני דברים שונים בתכלית.
חברת ביטוח היא בשורה התחתונה עסק. עסק למטרת רווח. קבוצת החילוצים היא חינמית. אין לה תוכנית עסקית. תכלית קיומה עזרה בין החברים ללא תמורה. כדי שהרצון הטוב של חברי הקבוצה לא ינוצל לרעה, נקבעו כללים חמורים, כמעט דרקוניים, וזה בסדר, נכון ומתבקש. אבל מכיוון שכמו שגם מעלה מסוים משתנה מעונה לעונה, לעתים משבוע לשבוע - ואין לו כללים ברורים שיצוקים לנצח בבטון, כך גם הסיפור שסביב כל תקיעה או קריאה לעזרה, משתנה ולא תמיד קולע בול במאת האחוזים למשבצת המוגדרת והמתוחמת היטב של מה מותר ומה אסור.
אני, שמאמין ב"רוח הג'יפאית" או אותו "קוד אתי לג'יפאים" דמיוני, או כל מליצה רומנטית אחרת שתעלו על דעתכם, סבור שחבורת ג'יפאים שיוצאת ביחד לשטח היא מקשה אחת. אחד תקוע? כולם תקועים עד שיחולץ. אם אחד התקועים בסיטואציה הוא חבר בקבוצת החילוץ והגיע למסקנה שהוא זקוק לעזרה?... האם מותר לו לפתוח קריאה או לא?....
הגעתי למסקנה אישית מאוד, שהתחשבנות על קוצם של תתי-כללים, דוגמת האם חבר בקבוצה שיצא לשטח עם כאלה שאינם חברים בה ונקלע לסיטואציה שאחד מהם בצרה ודרושה עזרה - האם הוא מוגדר כמי שתקוע או לא, האם רשאי לפתוח קריאה או לא - אינה במקומה ומותירה טעם מריר. אני יודע שיש אנשים שמבחינתם, אם מדריך נהיגהאו מדריך טיולים או כל אחד אחר שנהיגה ושהיה בשטח הם חלק מהדרישות של עבודתו ושנתקל בצרה וזקוק לעזרה - שיחפש את החברים שלו. שהבוס שלו, בעל החברה שבה הוא עובד, הוא שידאג לו לפתרונות. עקרונית זה נכון. מעשית, לדעתי, זה מכוער. כשר, אבל מסריח. אני לא כזה, אבל יש אנשים שכן נוטרים טינה - זה בדיוק הפתח לאווירה עכורה התחשבנויות אישיות עתידיות. כל מה מנוגד לחלוטין לאותה רוח ג'יפאית שאני כל כך מאמין בה.
- אני מחזיק בדעה שמה שחשוב בקבוצה כזו הוא קודם כל - להושיט עזרה, ככל שתידרש, למי מחבריה שזקוק לעזרה הזו. מבלי להתחשבן איתו למה ואיך, עם מי נסע, באיזה רכב, מתאים או לא, רך או קשוח, מוכן לשטח ברמה כזו או אחרת, בתוואי שטח כזה או אחר, בעונת שנה כזו או אחרת.
- אני מחזיק בדעה שכל חבר בקבוצה שוקל היטב את האפשרויות שבפניו בכל מקרה של תקיעה ולא ממהר להקפיץ את הקבוצה על עניין שמה בכך לפני שוידא שאפשרויות אחרות אינן זמינות עבורו. וגם אם מיהר לבקש עזרה - אז מה קרה?.... מי שרוצה לצאת לעזור - ייצא ויעזור ותבוא עליו ברכה. מי שלא רוצה או לא יכול או סתם אינו בסביבה - לא צריך לחוש נקיפות מצפון כלשהן. הכל בסדר, באמת. הקבוצה מספיק גדולה ויש מי שימלא את החסר.
לקבוצה שפתחו בועז ולביא, (כאמור, שניים שאני מוקיר, מעריך ומחבב כאנשים, כג'יפאים וכחברים שלי), יש כללים ברורים. אין לי שום יומרה לנסות לשנות את הכללים האלה או ללחוץ/לכפות על מנהלי הקבוצה לשנות את הכללים. כלומר הייתי מאוד שמח לו היו מקבלים החלטה להגמיש במעט את הכללים בסעיף הספציפי הזה, אבל את רצונם אני מכבד. יותר מזה? חרה לי לדעת שיש אנשים בקבוצה שמורחקים ללא התראה וללא שהיות, בזמן שלי מחליקים את זה כי אני מנהל באתר, כי אני כתב הרכב הידוע, כי אני מדריך הנהיגה הותיק והמדופלם בלהבלהבלה יו ניים-איט. זה לא לעניין. כולם כאן אותו דבר, היחס שווה, זה לא צבא שבו שמחפשים בכל דרך אפשרית איך לדפוק ולהעניש את החיילים ולהחליק עניינים לקצינים, גם אם פישלו.
אני קיבלתי בהבנה וגם בסיפוק כששוחחתי הבוקר עם בועז - חבר טוב שלי כאמור - והוא אמר לי שירחיק אותי מהקבוצה לשבוע. אני לא בעל שום זכויות יתר על פניכם, אסור שזה יקרה. גם אם אני איתן בדעתי וסמוך ובטוח שלא טעיתי בשיקוליי ביום שישי.
כל אלה הסיבות שגרמו לי לקבל את ההחלטה לפתוח כאן את "קבוצת חילוץ ג'יפולוג הנוספת/אלטרנטיבית". עוד לא החלטתי איך אקרא לה רשמית. אולי בהמשך.
1. הכללים שלה יהיו דומים עד זהים לחלוטין - קבוצה שקטה, חרישית, ללא קשקשת, ללא דאחקות ללא סרטונים, ללא ברכות של דקל וקנין. דממה מוחלטת. מי שיפר את הכלל הזה, יורחק על ידי ללא אזהרה, כן עם הסבר טלפוני. בדיוק אותו שטאנץ קשוח ונכון ומוכח הנהוג על ידי בועז.
2. כל קריאה לחילוץ תפתח קבוצה נפרדת ותשמור על קבוצת האם הראשית בדממה מוחלטת. כנהוג.
3. הקבוצה תהיה מיועדת אך ורק לחבריה - בתנאי שהם חברים רשומים בג'יפולוג שנמצאים באותו רגע בשטח ונתקלו בצרה כלשהי. אבל היא לא תתחשבן אתכם על עיסוקכם ומקור פרנסתכם, על קרבה ראשונה, שלישית או עשירית. חבר שנמצא פיזית בשטח, בתחומי מדינת ישראל, ולא משנה באיזו מסגרת, עם מי, באיזה רכב, באיזה מקום או באיזו עונה, מה מזג האויר ומה חתך הצמיגים, מרווח הגחון וזוית הגישה והנטישה ברכב התקוע בסיטואציה שאותו חבר מעורב בה - יהיה רשאי לפתוח קריאה. מי שירצה - ייצא לעזור. כנהוג וכמו שאנחנו מכירים.
4. אני מבקש בכל לשון של בקשה לא לנצל לרעה את הרצון הטוב והרוח הג'יפאית שהם הבסיס, השלד ועמוד השדרה של הקבוצה ובעיקר לא את "התרת הרסן" והכללים הפחות קשוחים ופחות מהודקים ממה שאתם מכירים מהקבוצה הותיקה. אני דורש כאן במפורש לא להשתמש במשאבי הקבוצה על מנת לבצע חילוצים של מי שאינו קשור בדרך כזו או אחרת לחבר הקבוצה שנמצא איתו בשטח באותו רגע.
לדוגמה: אתם חברים בקבוצה ונמצאים בטיול או בשטח מכל סיבה שהיא ומישהו מהחבורה שלכם נתקע באופן שאתם חשים שאתם זקוקים לעזרה - מותר לכם לפתוח קריאה לחילוץ. להבדיל - אתם בבית ואח שלכם/גיס שלכם/חבר שלכם נתקע - לא פותחים קריאה חילוץ. אתם מוזמנים להגיע אליו ולסייע בעצמכם ואם לא הצלחתם, רק אז לפתוח קריאה. כן, אני יודע שיש כאן פתח מסוים לתיחמונים ומצד שני - אני מאמין לכם וסומך על יושרתכם, שלא תנצלו את טוב הלב הזה ולא תעשו דבר כזה.
לא שנסרב למישהו, אבל אני סומך עליכם לחלוטין שתעשו ככל שתוכלו להיחלץ ולפתור בעיות בכוחות עצמכם לפני שתפנו לעזרת הקבוצה. אני סמוך ובטוח שלא תעלו בקבוצה קריאה להחלפת תקר פשוט בפרייבט של האישה או התנעה בכבלים בחניון במרכז העיר.
5. חילצתם/חולצתם במסגרת הקבוצה?..... נשמח אם תעלו את הסיפורים והרשמים כאן בפורום ג'יפולוג, על הכתב ובתמונות. מה היה, איך ולמה. שכולנו נוכל להפיק לקחים, ללמוד ולהשתפר וגם להודות למי שטרח ועזר.
פתיחת הקבוצה הזו על ידי, מתואמת עם בועז ובברכתו.
אין שום סוג של תחרות בין הקבוצות. אנחנו לא שני דוכני פלאפל מתחרים שממוקמים זה מול זה. אנחנו לא "גונבים קליינטים" זה מזה.
אין שום הגבלה להיות חבר בשתי הקבוצות בו זמנית. גם אני אישית אמשיך להיות חבר בקבוצה המקורית ואכבד את כלליה. אם מנהלי הקבוצה המקורית ירצו להיות חברים גם בקבוצה האלטרנטיבית - בכבוד רב!
נתקעתם? אתם זקוקים לעזרה? אין מבחינתי שום בעיה לפתוח קריאה לחילוץ בשתי הקבוצות בו זמנית.
בקבוצה האלטרנטיבית לא יהיו מקרי איפה ואיפה. לא יהיה יחס מיוחד או אפליה לטובה למנהלים, לותיקים, לחברים או למקורבים. למי שנתקע עם זיבאר או להבדיל, עם XV או קשקאי. כולם אותו דבר, כולם שווים. נעשה את המיטב שביכולתנו לטובת כל חבר בקבוצה, ללא הבדלי דת, גזע, מין, סוג רכב, חתך הצמיגים או מרווח הגחון.
כל חבר רשום בג'יפולוג מוזמן לשלוח כאן או בה"פ מספר טלפון ובמהלך היום-יומיים הקרובים תיפתח הקבוצה. תודה ובהצלחה לכולנו ולכל קבוצות החילוצים באשר הן.
1. קבוצת החילוץ הקיימת היא מיזם מבורך של בועז ולביא. על תועלתה של הקבוצה ורוח הנתינה והעזרה שמופגנת בה, אין מה להכביר מילים. דוגמה ומופת וזה בלשון המעטה.
2. בועז ולביא חברים שלי, מעולם לא היה, אין כרגע וגם לא יהיה בינינו שום דבר רע, כעס או מרירות כלשהם. נהפוכו - נישאר חברים.
3. על 99% מהכללים והעקרונות של קבוצת החילוץ הקיימת, קשוחים, דרקוניים ו"נאציים" ככל שיהיו, אני סומך ידיים בהסכמה מלאה.
אבל ביום שישי נפל דבר בקבוצה, סביב האחוזון הבודד שאיתו יש לי בעיה.
כללי הקבוצה קובעים שהשירות אותו היא מעניקה לחבריה, מיועד אך ורק לחבריה. כאן הדיון ממתנהל סביב ההגדרה המפורשת למי מותר לפתוח קריאה לעזרה ולמי לא. מי שלא חבר בקבוצה - זה ברור שלא. אבל מה קורה אם חבר בקבוצה בסיטואציה של תקיעה, גם אם רכבו האישי אינו זה שתקוע, אלא רכבו של מישהו אחר שאינו חבר בקבוצה?....
ומה עם מדובר בחבר מהקבוצה שעיסוקו/פרנסתו בשטח - כלומר לדוגמה מדריך נהיגה/מוביל טיולים/פקח/חלקאי/יערן וכל עיסוק אחר שעולה על דעתכם שמתרחש בשטח, שהוא המשרד של אותו חבר. האם ראוי שיפתח קריאה כשהוא זקוק לעזרה כדי לחלץ/לעזור למישהו אחר שנסע איתו בשטח?....
לא אחזור על כל מה שכבר נכתב.
את דעת כל מי שהגיב אני מכבד ומתייחס בכובד ראש.
את דעתי אתם יודעים.
קבוצת החילוצים באה ממקום של רצון טוב. עזרה וערבות הדדית בין ג'יפאים, חברי פורום ג'יפולוג. אין מה להסתיר, שהיא באה גם לחזק את הדבר הזה שנקרא פורום ג'יפולוג.
משיחות שקיימתי בשעה האחרונה עם חברים, בטלפון ובה"פ, עולים טיעונים שונים - אחד מהם הוא שלקבוצה יש כללים, בדומה לפוליסת ביטוח שכולנו רוכשים. אם נחרוג מתנאי הפוליסה, לא נקבל פיצוי.
דעתי האישית היא שאלה שני דברים שונים בתכלית.
חברת ביטוח היא בשורה התחתונה עסק. עסק למטרת רווח. קבוצת החילוצים היא חינמית. אין לה תוכנית עסקית. תכלית קיומה עזרה בין החברים ללא תמורה. כדי שהרצון הטוב של חברי הקבוצה לא ינוצל לרעה, נקבעו כללים חמורים, כמעט דרקוניים, וזה בסדר, נכון ומתבקש. אבל מכיוון שכמו שגם מעלה מסוים משתנה מעונה לעונה, לעתים משבוע לשבוע - ואין לו כללים ברורים שיצוקים לנצח בבטון, כך גם הסיפור שסביב כל תקיעה או קריאה לעזרה, משתנה ולא תמיד קולע בול במאת האחוזים למשבצת המוגדרת והמתוחמת היטב של מה מותר ומה אסור.
אני, שמאמין ב"רוח הג'יפאית" או אותו "קוד אתי לג'יפאים" דמיוני, או כל מליצה רומנטית אחרת שתעלו על דעתכם, סבור שחבורת ג'יפאים שיוצאת ביחד לשטח היא מקשה אחת. אחד תקוע? כולם תקועים עד שיחולץ. אם אחד התקועים בסיטואציה הוא חבר בקבוצת החילוץ והגיע למסקנה שהוא זקוק לעזרה?... האם מותר לו לפתוח קריאה או לא?....
הגעתי למסקנה אישית מאוד, שהתחשבנות על קוצם של תתי-כללים, דוגמת האם חבר בקבוצה שיצא לשטח עם כאלה שאינם חברים בה ונקלע לסיטואציה שאחד מהם בצרה ודרושה עזרה - האם הוא מוגדר כמי שתקוע או לא, האם רשאי לפתוח קריאה או לא - אינה במקומה ומותירה טעם מריר. אני יודע שיש אנשים שמבחינתם, אם מדריך נהיגהאו מדריך טיולים או כל אחד אחר שנהיגה ושהיה בשטח הם חלק מהדרישות של עבודתו ושנתקל בצרה וזקוק לעזרה - שיחפש את החברים שלו. שהבוס שלו, בעל החברה שבה הוא עובד, הוא שידאג לו לפתרונות. עקרונית זה נכון. מעשית, לדעתי, זה מכוער. כשר, אבל מסריח. אני לא כזה, אבל יש אנשים שכן נוטרים טינה - זה בדיוק הפתח לאווירה עכורה התחשבנויות אישיות עתידיות. כל מה מנוגד לחלוטין לאותה רוח ג'יפאית שאני כל כך מאמין בה.
- אני מחזיק בדעה שמה שחשוב בקבוצה כזו הוא קודם כל - להושיט עזרה, ככל שתידרש, למי מחבריה שזקוק לעזרה הזו. מבלי להתחשבן איתו למה ואיך, עם מי נסע, באיזה רכב, מתאים או לא, רך או קשוח, מוכן לשטח ברמה כזו או אחרת, בתוואי שטח כזה או אחר, בעונת שנה כזו או אחרת.
- אני מחזיק בדעה שכל חבר בקבוצה שוקל היטב את האפשרויות שבפניו בכל מקרה של תקיעה ולא ממהר להקפיץ את הקבוצה על עניין שמה בכך לפני שוידא שאפשרויות אחרות אינן זמינות עבורו. וגם אם מיהר לבקש עזרה - אז מה קרה?.... מי שרוצה לצאת לעזור - ייצא ויעזור ותבוא עליו ברכה. מי שלא רוצה או לא יכול או סתם אינו בסביבה - לא צריך לחוש נקיפות מצפון כלשהן. הכל בסדר, באמת. הקבוצה מספיק גדולה ויש מי שימלא את החסר.
לקבוצה שפתחו בועז ולביא, (כאמור, שניים שאני מוקיר, מעריך ומחבב כאנשים, כג'יפאים וכחברים שלי), יש כללים ברורים. אין לי שום יומרה לנסות לשנות את הכללים האלה או ללחוץ/לכפות על מנהלי הקבוצה לשנות את הכללים. כלומר הייתי מאוד שמח לו היו מקבלים החלטה להגמיש במעט את הכללים בסעיף הספציפי הזה, אבל את רצונם אני מכבד. יותר מזה? חרה לי לדעת שיש אנשים בקבוצה שמורחקים ללא התראה וללא שהיות, בזמן שלי מחליקים את זה כי אני מנהל באתר, כי אני כתב הרכב הידוע, כי אני מדריך הנהיגה הותיק והמדופלם בלהבלהבלה יו ניים-איט. זה לא לעניין. כולם כאן אותו דבר, היחס שווה, זה לא צבא שבו שמחפשים בכל דרך אפשרית איך לדפוק ולהעניש את החיילים ולהחליק עניינים לקצינים, גם אם פישלו.
אני קיבלתי בהבנה וגם בסיפוק כששוחחתי הבוקר עם בועז - חבר טוב שלי כאמור - והוא אמר לי שירחיק אותי מהקבוצה לשבוע. אני לא בעל שום זכויות יתר על פניכם, אסור שזה יקרה. גם אם אני איתן בדעתי וסמוך ובטוח שלא טעיתי בשיקוליי ביום שישי.
כל אלה הסיבות שגרמו לי לקבל את ההחלטה לפתוח כאן את "קבוצת חילוץ ג'יפולוג הנוספת/אלטרנטיבית". עוד לא החלטתי איך אקרא לה רשמית. אולי בהמשך.
1. הכללים שלה יהיו דומים עד זהים לחלוטין - קבוצה שקטה, חרישית, ללא קשקשת, ללא דאחקות ללא סרטונים, ללא ברכות של דקל וקנין. דממה מוחלטת. מי שיפר את הכלל הזה, יורחק על ידי ללא אזהרה, כן עם הסבר טלפוני. בדיוק אותו שטאנץ קשוח ונכון ומוכח הנהוג על ידי בועז.
2. כל קריאה לחילוץ תפתח קבוצה נפרדת ותשמור על קבוצת האם הראשית בדממה מוחלטת. כנהוג.
3. הקבוצה תהיה מיועדת אך ורק לחבריה - בתנאי שהם חברים רשומים בג'יפולוג שנמצאים באותו רגע בשטח ונתקלו בצרה כלשהי. אבל היא לא תתחשבן אתכם על עיסוקכם ומקור פרנסתכם, על קרבה ראשונה, שלישית או עשירית. חבר שנמצא פיזית בשטח, בתחומי מדינת ישראל, ולא משנה באיזו מסגרת, עם מי, באיזה רכב, באיזה מקום או באיזו עונה, מה מזג האויר ומה חתך הצמיגים, מרווח הגחון וזוית הגישה והנטישה ברכב התקוע בסיטואציה שאותו חבר מעורב בה - יהיה רשאי לפתוח קריאה. מי שירצה - ייצא לעזור. כנהוג וכמו שאנחנו מכירים.
4. אני מבקש בכל לשון של בקשה לא לנצל לרעה את הרצון הטוב והרוח הג'יפאית שהם הבסיס, השלד ועמוד השדרה של הקבוצה ובעיקר לא את "התרת הרסן" והכללים הפחות קשוחים ופחות מהודקים ממה שאתם מכירים מהקבוצה הותיקה. אני דורש כאן במפורש לא להשתמש במשאבי הקבוצה על מנת לבצע חילוצים של מי שאינו קשור בדרך כזו או אחרת לחבר הקבוצה שנמצא איתו בשטח באותו רגע.
לדוגמה: אתם חברים בקבוצה ונמצאים בטיול או בשטח מכל סיבה שהיא ומישהו מהחבורה שלכם נתקע באופן שאתם חשים שאתם זקוקים לעזרה - מותר לכם לפתוח קריאה לחילוץ. להבדיל - אתם בבית ואח שלכם/גיס שלכם/חבר שלכם נתקע - לא פותחים קריאה חילוץ. אתם מוזמנים להגיע אליו ולסייע בעצמכם ואם לא הצלחתם, רק אז לפתוח קריאה. כן, אני יודע שיש כאן פתח מסוים לתיחמונים ומצד שני - אני מאמין לכם וסומך על יושרתכם, שלא תנצלו את טוב הלב הזה ולא תעשו דבר כזה.
לא שנסרב למישהו, אבל אני סומך עליכם לחלוטין שתעשו ככל שתוכלו להיחלץ ולפתור בעיות בכוחות עצמכם לפני שתפנו לעזרת הקבוצה. אני סמוך ובטוח שלא תעלו בקבוצה קריאה להחלפת תקר פשוט בפרייבט של האישה או התנעה בכבלים בחניון במרכז העיר.
5. חילצתם/חולצתם במסגרת הקבוצה?..... נשמח אם תעלו את הסיפורים והרשמים כאן בפורום ג'יפולוג, על הכתב ובתמונות. מה היה, איך ולמה. שכולנו נוכל להפיק לקחים, ללמוד ולהשתפר וגם להודות למי שטרח ועזר.
פתיחת הקבוצה הזו על ידי, מתואמת עם בועז ובברכתו.
אין שום סוג של תחרות בין הקבוצות. אנחנו לא שני דוכני פלאפל מתחרים שממוקמים זה מול זה. אנחנו לא "גונבים קליינטים" זה מזה.
אין שום הגבלה להיות חבר בשתי הקבוצות בו זמנית. גם אני אישית אמשיך להיות חבר בקבוצה המקורית ואכבד את כלליה. אם מנהלי הקבוצה המקורית ירצו להיות חברים גם בקבוצה האלטרנטיבית - בכבוד רב!
נתקעתם? אתם זקוקים לעזרה? אין מבחינתי שום בעיה לפתוח קריאה לחילוץ בשתי הקבוצות בו זמנית.
בקבוצה האלטרנטיבית לא יהיו מקרי איפה ואיפה. לא יהיה יחס מיוחד או אפליה לטובה למנהלים, לותיקים, לחברים או למקורבים. למי שנתקע עם זיבאר או להבדיל, עם XV או קשקאי. כולם אותו דבר, כולם שווים. נעשה את המיטב שביכולתנו לטובת כל חבר בקבוצה, ללא הבדלי דת, גזע, מין, סוג רכב, חתך הצמיגים או מרווח הגחון.
כל חבר רשום בג'יפולוג מוזמן לשלוח כאן או בה"פ מספר טלפון ובמהלך היום-יומיים הקרובים תיפתח הקבוצה. תודה ובהצלחה לכולנו ולכל קבוצות החילוצים באשר הן.