PDA

צפייה בגרסה מלאה : נקודות גרירה - פאג'רו bk



boaziko
17-06-20, 09:38
פאג'רו bk - כמו שזה נראה לי אין לי נקודות גרירה (נקודות עגינה?) בחלק האחורי של הרכב. מותקן וו גרירה נשלף, שאני לא רוצה להסתובב איתו מורכב (גם בטיולים).
על המתקון יש שני חורים, ורציתי לדעת אם הם מיועדים לגרירה?
129735129736

נדב ש.
17-06-20, 09:45
לא.
החורים מיועדים לשרשראות ש"מאבטחות" את הניגרר עם 2 שאקלים שמתחברים לשם.

ariel-ro
17-06-20, 09:47
הם לא מיועדים לגרירה, הברזל שם דק מידי.
אנשים משתמשים ברסיבר עצמו(בחלק הריבועי)
משחילים את פין האבטחה(איפה שאצלך יש בורג) לתוך רצועת הגרירה.
אצלך נראה שהבורג נכנס מצד אחד אבל לא יוצא לצד השני כי אין שם חור, לכן הפתרון הזה לא מתאים לך - אולי אפשר לקדוח בצד השני, אבל אני לא יודע להמליץ על כך, אולי אחרים יודעים אם זה תקין.

חנן-ג'יפולוג
17-06-20, 09:51
לא. אל תחלץ ממרכז הרכב! זה יכופף לך את קורת הרוחב. אתה חייב למצוא צורה להתחבר בקצוות של קורות האורך.

https://imageshack.com/i/poCbMlj0j

לצורך העניין, בתמונה, הטבעות היחידות שרואים בתמונה שמותר להתחבר אליהן לחילוץ, הן השמאלית והימנית. לא אלו שבמרכז.

boaziko
09-05-21, 23:00
קפצתי לאספיר (שהרכיבו את וו הגרירה בזמנו) כדי לראות איך מוסיפים נקודות עגינה.
נאמר לי שאין להם אפשרות כזאת ושאין בעיה להשתמש בוו הגרירה כנקודת עגינה בחילוץ.
בואו נצא מנקודת הנחה שהם טועים..
אשמח מאד להמלצה לבעל מקצוע שיכול להוסיף נקודות עגינה בצורה נכונה ומקצועית.

נמרוד
09-05-21, 23:11
הוו גרירה מותקן על קורת רוחב כלשהי, שמחוברת לקורות האורך איכשהו. צלם את האזור הזה.

אם אין שם חור זמין, לא צריכה להיות בעייה לרתך אזניים פשוטות אצל כל מסגר חובב פה בפורום תמורת שישיית בירה, שלא לדבר על כל מסגר מקצועי בתשלום סביר.

asafk
10-05-21, 22:08
שים לב איך חיברתי אצלי ווי חילוץ.
לקצות קורת הוו גרירה.
הוספתי קדחים אמנם אבל בסוף החיבור הוא לפלטות שמחברות את הקורה לשילדה.

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210510/c7b91b07464c9ae595254aea96adac0e.jpg

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

nirs
10-05-21, 22:28
היות ומדובר על וו נשלף, ניתן לרכוש התקן עם שאקל בקצה שמותקן במקום הוו ונותן נקודת חילוץ ראוייה.

GearAmerica Shackle Hitch... https://www.amazon.com/dp/B07C9C6NSL?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
10-05-21, 22:37
אכן ניתן לרכוש אבל אתה ממש לא רוצה לחלץ עם זה. לגרור כן, לא לחלץ כי אתה תעקם את קורת הרוחב והיא תמשוך אליה את קצוות קורות האורך.

nirs
10-05-21, 22:47
מסכים שעדיף נקודות חילוץ על קורות האורך (רצוי מ 2 הצדדים, כמו בתמונה). אבל בהיעדר פיתרון אחר זו בהחלט אופציה סבירה לחילוץ ובוודאי עדיפה על תפוח של וו גרירה.

133845


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
10-05-21, 22:52
לאחר שהכננת שלי עיקמה שילדה של משאית 6 טון באופן שתיארתי, אני עדיין חולק על דעתך.

amitaikl
11-05-21, 02:18
בפאג'רו bk יש נקודות גרירה אחוריות אורגינליות.
אצלי אין וו גרירה, אבל כשחיפשתי bk זחלתי מתחת לכמה כאלו עם וו גרירה.
עד כמה שאני זוכר, החיבור של הוו גרירה הוא לאותן הנקודות שבהן מתחברות אוזני הגרירה האורגינליות.
יכול להיות שהכי פשוט יהיה לקנות ברגים יותר ארוכים ולחבר אוזני גרירה?

asafk
11-05-21, 07:05
פשוט ונכון מכל בחינה. רק שים לב לחוזק האוזניים עצמן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaziko
11-05-21, 08:40
בפאג'רו bk יש נקודות גרירה אחוריות אורגינליות.
אצלי אין וו גרירה, אבל כשחיפשתי bk זחלתי מתחת לכמה כאלו עם וו גרירה.
עד כמה שאני זוכר, החיבור של הוו גרירה הוא לאותן הנקודות שבהן מתחברות אוזני הגרירה האורגינליות.
יכול להיות שהכי פשוט יהיה לקנות ברגים יותר ארוכים ולחבר אוזני גרירה?

מה הכוונה ל"אזני גרירה"? אתה מדבר על משהו שמתאים לחורים הקיימים?

amitaikl
11-05-21, 08:44
מה הכוונה ל"אזני גרירה"? אתה מדבר על משהו שמתאים לחורים הקיימים?אלוhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210511/4c8187b141f78f26c2129d161574c66a.jpg

Sent from my BE2029 using Tapatalk

דרור ברלי
11-05-21, 09:13
לולאות הריתום/חילוץ המקוריות של מיצובישי טובות וחזקות ומחוברות במקומות הנכונים.
הבעיה היא עם מתקיני ווי גרירה שמפרקים אותן ומרכיבים במקומן את קורת הרוחב שנושאת את וו הגרירה.
חלקם מספקים קורת רוחב שכוללת אזני ריתום ראויות.
רובם ממש לא.

אל תחלצו לעולם מוו גרירה!
תגרמו נזק כבד לרכב ואף סיכון בטיחותי.

nirs
11-05-21, 17:21
היות ובניגוד לחלק מאושיות הפורום, אני דווקא חושב שוו הגרירה (עם התקן יעודי) היא נקודת עיגון / ריתום ראוייה (בהעדר אחרת), הלכתי לבדוק מה כותב בנושא מורי ורבי (אבירם ברקאי, שהיתה לי הזכות להשתתף בלא מעט הדרכות שלו).
מצ״ב

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210511/3c0f726248151889c63af95d56a69899.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
11-05-21, 17:24
בג'יפים, שקורת וו הגרירה היא הקורה האחורית של השילדה - ובנויה מראש לחילוץ - זה נכון.
בהתקני גרירה אפטרמרקט - ברכבי שטח שלא בדיוק תוכננו במקור להיות רכב קרבי - על אחת כמה וכמה המרכבה אחוד רחמנא ליצלן- לא הייתי סומך על זה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
11-05-21, 18:02
ניר, אני חולק גם על דעתו של אבירם ועל דעתו של כל שם אחר שתביא. חיבור למרכז קורת הרוחב לא מתאים לחילוץ. תרשה לי לא להתעלף מאיזכור שמות מפורסמים.

אם יש יוצא דופן לכלל הזה, אז הוא ברכבים שבהם מרכז הקורה האחורית רתום עם קורות אלכסוניות לנקודה קדמית יותר בקורות האורך. למיטב זכרוני זה קיים בהאמר, ונדמה לי, אני לא סגור על זה, שראיתי משהו כזה גם באחד הדגמים של לנד רובר.
אפילו במקרה כזה עדיף לחלץ מקורות האורך, אבל אם אין ברירה אז זה כנראה פתרון סביר.

nirs
11-05-21, 18:13
אבל אם אין ברירה אז זה כנראה פתרון סביר.

על זה אני לא חולק...


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
11-05-21, 18:21
לא, אל תיצור בינינו הסכמה כל כך מהר (:

זה אך ורק כשמרכז הקורה האחורית רתום באלכסונים לקורות האורך. לא בשום מקרה אחר.

nirs
11-05-21, 18:25
אז נסכים שלא להסכים....


Sent from my iPhone using Tapatalk

המשוטט
11-05-21, 19:39
ניר, אני חולק גם על דעתו של אבירם ועל דעתו של כל שם אחר שתביא. חיבור למרכז קורת הרוחב לא מתאים לחילוץ. תרשה לי לא להתעלף מאיזכור שמות מפורסמים.

אם יש יוצא דופן לכלל הזה, אז הוא ברכבים שבהם מרכז הקורה האחורית רתום עם קורות אלכסוניות לנקודה קדמית יותר בקורות האורך. למיטב זכרוני זה קיים בהאמר, ונדמה לי, אני לא סגור על זה, שראיתי משהו כזה גם באחד הדגמים של לנד רובר.
אפילו במקרה כזה עדיף לחלץ מקורות האורך, אבל אם אין ברירה אז זה כנראה פתרון סביר.הוו המקורי של הדיפנדר והדיסקו 1 כמדומני הגיעו עם האלכסונים

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

דרור ברלי
11-05-21, 21:03
לפני הרבה שנים כשקראתי את ספריו והקשבתי להרצאותיו של אבירם בפה ועיניים ואזניים פעורים לרווחה, היה לי ברור שהוא האורים והתומים.
עד היום אני חושב שהוא אורים ותומים, "מורי ורבי" ויתר הסופרלטיבים שמגיעים למקצוען, איש מדהים, גדול מהחיים.
אבל מאז עברו עברו כאמור המון שנים. כבודו של מורנו ורבנו במקומו מונח, אבל גם אנחנו צברנו קצת נסיון ולמדנו כמה דברים. גם אצלו, גם בעוד מקומות.

כנראה שגם אבירם יכול לטעות.
אני טוען חד משמעית שבעניין הזה הוא טועה.

וו גרירה נועד לגרור עגלה.
עגלה ל א מייצרת התנגדות כמו תרחיש חילוץ
וראיתי כבר מספיק קורות רוחב אחוריות מעוקמות אחרי ששימשו לחילוצים. שלא לדבר על תפוחי גרירה שנשברו ועפו כמו קליעים.

ד ו ר ו ן
12-05-21, 15:13
היות ובניגוד לחלק מאושיות הפורום, אני דווקא חושב שוו הגרירה (עם התקן יעודי) היא נקודת עיגון / ריתום ראוייה (בהעדר אחרת), הלכתי לבדוק מה כותב בנושא מורי ורבי (אבירם ברקאי, שהיתה לי הזכות להשתתף בלא מעט הדרכות שלו).
מצ״ב
ניר,
אבירם כתב נקודת עיגון/ריתום, לא חילוץ.
והדגיש נתוני גרירה, לא חילוץ וצדק.
רק ש״עיגון״ מיועד כשמו ״לעגן״, למנוע גלגול/דרדור/תנועת הרכב כאשר אין מכשול או אלמנט שמפריע לרכב לנוע.

הטעות שלו היא בפרשנות המאמץ המתפתח בחילוץ ולאן הוא הולך בשלדה ומה לא מיועד לעמוס בעומס זה.

nirs
13-05-21, 20:03
אבירם כתב על נקודות הריתום, כנקודות חילוץ...
חוזר ואומר שגם אני מעדיף להשתמש בנקודות חילוץ על קורות האורך, אך בהעדר אלטרנטיבה, התקן עם שאקל שנכנס במקום וו גרירה זאת אופציה סבירה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
13-05-21, 20:22
משונה לי שאתה מעדיף להסתמך על משפט שקראת באיזה ספר מאשר על עדויות ממקור ראשון על שילדות שמתעקמות, כולל עדות על עיקום שילדת משאית בעזרת כננת 9000 ליברות סטנדרטית.

אבל כבר הסכמנו שאנחנו לא מסכימים.

חנן-ג'יפולוג
13-05-21, 20:30
אגב, ברמה הלוגית, אפילו במנותק מנושא הדיון, אם מישהו אומר לך שהוא אף פעם לא ראה משהו קורה, ומישהו אחר ראה את זה קורה, אפילו פעם אחת, ובהנחה שאף אחד מהעדים לא משקר
אז לאירוע יש סבירות מסוימת לקרות, שהיא לא אפס.

ומכיוון שהסיכון הכספי כאן הוא גדול במקרה שהאירוע אכן קרה, (הרי יש לא מעט אנשים שמחשיבים רכב עם שלדה עקומה ללא ראוי לשימוש), הרי שצריך לחשוב פעמיים לפני שממליצים למישהו לעשות דבר כזה.

nirs
13-05-21, 21:22
משונה לי שאתה מעדיף להסתמך על משפט שקראת באיזה ספר מאשר על עדויות ממקור ראשון על שילדות שמתעקמות, כולל עדות על עיקום שילדת משאית בעזרת כננת 9000 ליברות סטנדרטית.

אבל כבר הסכמנו שאנחנו לא מסכימים.

לתומי, חשבתי שאני מסתמך על הניסיון שלי ועל מה שלמדתי על חילוץ (בצבא, באזרחות ובלא מעט קורסים תאורתיים ומעשיים שעשיתי וכמובן בחילוצים בשוטף...מה לעשות מדריך שטח).
בחישוב לא נכון שגורר תפעול לא נכון של כננת או כל אביזר חילוץ אחר, אפשר לעקם כל דבר.
קצת צניעות לא תזיק כאן.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
13-05-21, 21:36
קצת צניעות לא תזיק כאן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ברור לך שזה כלל דו כיווני?

ד ו ר ו ן
13-05-21, 21:39
לתומי, חשבתי שאני מסתמך על הניסיון שלי ועל מה שלמדתי על חילוץ (בצבא,
בצבא לימדו לרתום אחרת..
וכבר אמרו לך שלא כל ווי הגרירה נולדו שווים.
ואם אין ווים ייעודיים או טבעות, אז הווי גרירה של רכבים צבאיים בדכ בנויים אחרת.

דרור ברלי
14-05-21, 14:18
רוב הסיקסים והסופות כדוגמה חיה.
וו הגרירה מותקן על הפגוש האחורי שמוברג על קורת הרוחב אחורית של השילדה. החלק החזק בשידוך הזה הוא הפגוש. קורת הרוחב עצמה היא פרופיל 90 מעלות די דק.

רוב הג'יפים האלה כיום עם קורה אחורית ופגוש עקומים. בולטים החוצה במין צורת V, כן, רק בגלל החילוצים.
כי הג'יפים האלה הגיעו ללא נקודות ריתום/חילוץ מקוריות בקצוות של קורות השילדה וכשצריך לחלץ, נרתמים לוו גרירה. טעות קטלנית.

מי שאצלו זה לא עקום, זה רק כי החליפו פגוש ויישרו את קורת הרוחב. או שאין לו וו גרירה.

נמרוד
15-05-21, 14:41
מצ"ב שלדות של כלים צבאיים עם אנקול גרירה מקורי ומבנה שלדה שמתאים להעברת כוחות מאמצע הקורה האחורית. ברכב שזה לא המצב בו, עדיף להעביר כוחות גדולים ישירות לקורות השלדה.
133881133882

מוטי ג.
15-05-21, 16:24
הוו המקורי של הדיפנדר והדיסקו 1 כמדומני הגיעו עם האלכסונים

Sent from my SM-A530F using Tapatalkזה מה שיש אצלי בדיסקו 1, זה, נראה יותר כמו חיזוק תחתון של הוו גרירה כי הוא מחובר בחלקו העליון לקורת הרוחב, ושום דבר לא מונע ממנו להתנדנד ולהיתלש https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210515/29d3accfe1e81db8c002aa17279507db.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210515/2d76a6c8898d7f3dde2f2626e7475ed6.jpg

ד ו ר ו ן
15-05-21, 16:36
זה מה שיש אצלי בדיסקו 1, זה, נראה יותר כמו חיזוק תחתון של הוו גרירה כי הוא מחובר בחלקו העליון לקורת הרוחב, ושום דבר לא מונע ממנו להתנדנד ולהיתלש https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210515/29d3accfe1e81db8c002aa17279507db.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210515/2d76a6c8898d7f3dde2f2626e7475ed6.jpg
ראיתי וו גרירה כזה של דיסקו נתלש במשיכה וגם ממכה בירידה ממדרגה.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נמרוד
18-05-21, 12:00
זה מה שיש אצלי בדיסקו 1, זה, נראה יותר כמו חיזוק תחתון של הוו גרירה כי הוא מחובר בחלקו העליון לקורת הרוחב, ושום דבר לא מונע ממנו להתנדנד ולהיתלש https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210515/29d3accfe1e81db8c002aa17279507db.jpg

צריך להיות ברור שעדיף להתחבר לאוזן שנמצאת למטה מימין, מוברגת ישירות לקורת השלדה, ולא לוו הגרירה, לצורך חילוץ שיש חשש שיופעלו בו כוחות גדולים.

אם אין אוזן כזאת, אז בזמן אמת ואם אין ברירה מתחברים למה שיש. ומצד שני, זה הדבר הכי קל בעולם להוסיף אוזן כזאת. כזאת ואפילו עבה יותר עולה שקלים בודדים בחנויות אספקה טכנית (אוזן ריתוך למנעול) ואפשר לחבר אותה לקורת השלדה עם שניים שלושה ברגים. אם צריך להאריך אותה בריתוך זה לא בעייה, ואפשר גם, וזה הכי חזק, לרתך אותה ישירות לדופן קורת השלדה.

asafk
18-05-21, 12:03
במקרה של הלנדרובר יש מוצר מוכן. כולל בורג מחוזק.
במקרה של הפג'רו- להציב נלקורת הגרירה כמו שעשיתי אצלי או מה שחנן הוסיף - גם קלי קלות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי ג.
18-05-21, 12:20
במקרה של הלנדרובר יש מוצר מוכן. כולל בורג מחוזק.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אצלי הצד הפנימי מחזיק את המגן מיכל דלק, ולכן לא זמין לחיבור אוזן בתצורת D.
אני מחפש שאקל רך ארוך לביצוע חביקה של קורות האורך לפני החיבור של קורת הרוחב האחורית.

איל מ
18-05-21, 15:22
בין דיסקו 1 ל-2 יש הבדל בנקודות החיבור לשלדה. ב-2 הן הרבה יותר חזקות. אני ייצרתי טבעות D בעצמי (ניתן לחפש בפורום לנדרובר), ודווקא על הברגים עם הטבעות המקוריות של הדיסקו 1 לא הייתי מסתמך. אם החיבור של הוו גרירה הספציפי הזה לא טוב, הייתי משפר אותו, כי העקרון שלו הוא נכון.

-->