PDA

צפייה בגרסה מלאה : פראדו 1KZ עם 125 כ"ס - בחירת שמן מנוע



ItayST
08-08-20, 09:08
אהלן,


הייתי מבקש לדעת האם כדאי לעבור לשימוש בשמן בצמיגות 10W-30 (במקום 5W-30).

אם הבנתי נכון, מדובר בצמיגות רלוונטית יותר לתנאי האקלים בארץ, והיצרן מאשר להשתמש בה (רציתי במקור להשתמש ב-10W-40).



לצערי, עד כה לא הצלחתי לקבל מידע איכותי מספיק מרחבי הרשת, אז אשמח למידע מקצועי מכאן.



תודה רבה,

איתי

Gershon
08-08-20, 09:35
זה מ-AUTODATA

ItayST
08-08-20, 09:52
וואו, איזה הבדל.

בהתחשב בזה שרוב הזמן הטמפרטורה בארץ גבוהה מ-10 מעלות, לגמרי שווה לעבור ל-10W-30.

תודה רבה!

איל מ
08-08-20, 09:56
לגבי התאמה - כן יתאים. אבל,...
בדיוק במקרה היה דיון דומה בפורום איסוזו. שם יש אישיו אחר בגלל צורת העבודה הייחודית של המנוע בטרופר, אבל גם דיון לא רע על ההבדל בין השמנים המותרים וטמפרטורת העבודה.
בדפים 1 ו-2 של השרשור לוקח זמן לנושא להתמקד, עם סטיות מיותרות (כנהוג בג'יפולוג) אבל החל מדף 3-4 מתחיל דיון.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116436-%D7%9E%D7%94-%D7%99%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A8-%D7%A7%D7%95-%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%A8-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99-%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8

ד ו ר ו ן
08-08-20, 11:36
וואו, איזה הבדל.

בהתחשב בזה שרוב הזמן הטמפרטורה בארץ גבוהה מ-10 מעלות, לגמרי שווה לעבור ל-10W-30.

תודה רבה!
מציע לך לחקור קצת ולגבש דיעה.
יש הרבה מאחורי הטבלה הזו, זה לא בדיוק מקבילה לטמפ הסביבתי.

הערך הגבוה למשל הוא צמיגות לטמפ של100 מעלות.
והנמוך מבטא צמיגות בטמפ החדר במצב קר.
טמפ המינוס משמעותו שהשמן הזה שומר על תכונות זרימה נדרשות עד לטמפ הזה, ולא שהוא מכוון לשימוש רק בטמפ הזה.

זה מטעה להסתכל על טבלת טמפ הסביבה כמשתנה היחידי לבחירה.

בשרשור שאיל קישר יש הרבה תוכן שיכול לתת לך כיוון איך לקרוא את הטבלה ומה לבחור.
לבחור מה מתאים.
צרפתי לשם גם קישור לדיון עבר כאן באתר של אנשי שמנים שפעם הגיבו כאן לגבי שימוש בשמנים שונים במנועים ותיקים, לדעתי שווה העמקה.

asafk
08-08-20, 12:01
אני בעד השמן הכי דליל שהיצרן מרשה במצב קר, הכי צמיגי שהיצרן מאשה במצב חם.
למנוע שלך היצרן מרשה לעלות עד 50! אבל זו קצת הגזמה לקחת את ההמלצה הזו.
היתרון של שמנים סינטטיים מודרניים הוא בטווח הגדול שלהם. במקרה שלך הייתי שם 5w40 או 10w40. השליחות בצד הנמוך היא משהו שלא כדאי לוותר עליו בהיבט של שימון סטטי.
אם הייתי חי במדבר והאוטו היה רק עובד קשה ועושה מעט מאוד קילומטרים, הייתי שוקל בהחלט לעלות ל50. אבל יש לזה מחיר בצריכת דלק.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Gershon
08-08-20, 16:48
בנוסף:
שמן מנוע דיזל חוץ מדרישה שכתוב מעל(AUTODATA וכולה) צריך להיות בנוי במיוחד נגד יצור זפת יחד עם EGR\SWIRL\EVAP system במערכת יניקה(סעפת ושסתומים)

ItayST
08-08-20, 17:23
קודם כל, תודה רבה על כל ההתייחסויות. זה מעניין ומלמד מאוד.


אני בעד השמן הכי דליל שהיצרן מרשה במצב קר, הכי צמיגי שהיצרן מאשה במצב חם.
למנוע שלך היצרן מרשה לעלות עד 50! אבל זו קצת הגזמה לקחת את ההמלצה הזו.
היתרון של שמנים סינטטיים מודרניים הוא בטווח הגדול שלהם. במקרה שלך הייתי שם 5w40 או 10w40. השליחות בצד הנמוך היא משהו שלא כדאי לוותר עליו בהיבט של שימון סטטי.
אם הייתי חי במדבר והאוטו היה רק עובד קשה ועושה מעט מאוד קילומטרים, הייתי שוקל בהחלט לעלות ל50. אבל יש לזה מחיר בצריכת דלק.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

לא הבנתי את המשפט שסומן בקו תחתון, אשמח לחידוד.

עברתי גם על הקישור הארוך שעסק בשמנים - אני מודה שזה קצת בלבל אותי, כי יש שם הרבה דעות. לא חשבתי שזה כזה מורכב. אני כן יכול לומר שבחרתי ב-10W-30 מתוך הטבלה שמופיעה בספר הרכב - והיעדר הידע שלי מוביל אותי להתמקד רק במה שכתוב שם (לפחות עד שאדע אחרת).

שאלה אחרת - האם עלול להיגרם נזק למנוע כתוצאה ממעבר לשמן 10W-30, שככל הנראה אינו סיננטי מלא?

asafk
08-08-20, 17:27
לא. בחרת טוב.
אפשר לעבור גם ל 15-40 לפי הטבלה וזה יהיה בסדר גמור.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ItayST
09-08-20, 00:15
לא. בחרת טוב.
אפשר לעבור גם ל 15-40 לפי הטבלה וזה יהיה בסדר גמור.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

טוב לשמוע, תודה רבה!

-->