PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגה קשה בסמוראי



GodsFather
26-02-06, 08:21
שלום לצוות המומחים/יות,

ההיגוי בסמי הפך לסיוט. קשה להזיז את ההגה , שמים לב לזה גם בסיבובים ופניות. יש אפילו חריקה מידי פעם מאיזור ההגה עצמו.

מה דעתכם/ן ?

שעיה כליף
26-02-06, 09:00
תתחיל בלחץ אוויר מתאים (20-22)

בדוק את בולם ההגה.

GodsFather
26-02-06, 09:04
לחץ אויר - 26-28 אצלי , זה אמור להועיל ולהקל לא ?

בולם הגה יחסית חדש , מה לבדוק בו ? הוא בולם זעזועי כביש בוודאות אז הוא כנראה תקין...

אלון_ק
26-02-06, 09:39
מישהו פתח/סגר לך לאחרונה משהו בתיבת ההגה, אולי?

GodsFather
26-02-06, 09:48
שלילי, לא נגעתי בתיבה ושאר מכלולי ההגה כמעט שנה וגם אז זה היה בשביל לסדר איזה חופש ולא משהו בתיבה עצמה.

GodsFather
27-02-06, 13:26
מישהו ? משהו ? המצב ממש לא טוב , ההגה מסתובב לא כתמול שלשום.

אשמח לסיוע.

חנן-ג'יפולוג
27-02-06, 13:34
תתחיל לבודד: הרם גלגלים באוויר, תראה מה קורה עם ההגה. נתק צד אחד של בולם ההגה, ושוב תבדוק. וכן הלאה. עדכן עם ההתקדמות בבדיקות.

ZUK4:)
27-02-06, 19:19
טוב זה לא שירשור שאני פתחתי אבל עם בעיה דומה!

אצלי ההגוי גם קשה מתמיד ומרגישים שיש קושי לא אחיד בסיבוב

הרומו גלגלים באויר ועדיין יש התנגדות לא אחידה

פירוק בולם הגה -לא השפיע

תיבה הגה לא נוזלת ויש שמן בפנים

אני משער שזה תפוחי הגה או משהו שקשור ליד הסרן(פעמון)?

איך להמשיך לבדוק?

מורי
27-02-06, 21:37
הייתי בודק תקינות מיסבי קינג-פין.(המיסבים בציר ההיגוי)

idanw
28-02-06, 10:22
איפה לעזעזל יש שמן בתיבת ההגה בסמו? (לא הגה כח..)
יש שם 5 ברגים.. אף אחד לא נראה כמו ריקון\מילוי....
גם אצלי ההגה חורק... אבל לא קשה...
עידן

arik6699
28-02-06, 18:01
אפשרי לנתק תפוח (זרוע פיטמן-מוט דראגלינק) ולראות עם הבעיה היא מתיבת ההגה או ממקור אחר!
בעיות בהגה זה אות משמים להחליף להגה כח...

שעיה כליף
28-02-06, 19:16
תתחיל לבודד: הרם גלגלים באוויר, תראה מה קורה עם ההגה. נתק צד אחד של בולם ההגה, ושוב תבדוק. וכן הלאה. עדכן עם ההתקדמות בבדיקות.

אתה חייב לעשות את מה שהומלץ,
תתחיל לבודד לך צעד צעד
תרים באוויר ותתקדם בניתוקים עד לבידוד הבעיה

GodsFather
01-03-06, 09:28
אז ככה...

הרמתי באויר , אכן היגוי יותר קל.

בדקתי ללא הבולם ועם הבולם - אין שינוי.

כל המוטות/זרועות תקינות - אין מכות , אין עיקומים.

מה שכן, הרגשתי שכאשר אני מסובב את ההגה כשהרכב באויר (מורגש יותר טוב), הסיבוב הוא מעין גלי. כלומר , כשמסובבים לכיוון מסוים מרגישים כאילו זה עובר איזה במפ קטן - אין רעש מכה וזו לא הזזה קשה אלא רכה וקלילה אך הרגשה קטנה של מכשול.

לדעתי הדבר הבא זה לפתוח את תיבת ההגה, יש הצעות נוספות ?

חנן-ג'יפולוג
01-03-06, 09:42
כן. תרים פעם גלגל ימין ופעם גלגל שמאל. סובב את ההגה, ותראה אם יש הבדל בקושי של סיבוב ההגה.

arik6699
01-03-06, 21:18
אז ככה...

הרמתי באויר , אכן היגוי יותר קל.

בדקתי ללא הבולם ועם הבולם - אין שינוי.

כל המוטות/זרועות תקינות - אין מכות , אין עיקומים.

מה שכן, הרגשתי שכאשר אני מסובב את ההגה כשהרכב באויר (מורגש יותר טוב), הסיבוב הוא מעין גלי. כלומר , כשמסובבים לכיוון מסוים מרגישים כאילו זה עובר איזה במפ קטן - אין רעש מכה וזו לא הזזה קשה אלא רכה וקלילה אך הרגשה קטנה של מכשול.

לדעתי הדבר הבא זה לפתוח את תיבת ההגה, יש הצעות נוספות ?

כפי שרשמתי כודם, לנתק תפוח של מוט דראגלינק מזרוע פיטמן ולסובב את גלגל ההגה.

ZUK4:)
04-03-06, 23:41
טוב אצלי הבעיה נפתרה והכיוון של התקלה מוזר לגמרי!!!

אצלי הקליפרים היו תפוסים והשפיעו על ההגוי גם כן

אז תבדוק את הברקסים:

1.הרגשת דוושה?ספוגית,חופש
2.הגלגל מסתובב חופשי ?

לדעתי אם אין לך חופש במערכת ההגוי אז לך על בדיקת מערכת הבלמים

ההרגשה עכשיו ממש כמו הגה כוח לאחר שהתרגלתי להגה קשה

GodsFather
05-03-06, 09:47
אבל אז גם בזינוק הייתה לי בעיה , לא ?

חוצמזה , כשהרמתי את הרכב באויר אז ההיגוי היה קל מאד...לא נראה לי שזה קליפרים תפוסים, לפחות אצלי.

dizza man
05-03-06, 16:28
יש לתיבות הגה מעין קורונה פיניון בפנים והרבה פעמים הפיניון מאבד שן אחת (נטחנת)

זאת יכולה להיות הסיבה.. פתח את התיבה ותבדוק ..יש לי תיבה ב400 שקל מפירוק תקינה
או ב650 משופצת..

GodsFather
06-03-06, 13:55
נמצאה הבעיה...לפחות לפי בדיקה ופירוק ראשוני.

בחיבור הגלגל לסרן אמור להיות אטם שמונע חדירה של לכלוך. האטם הזה התבלה עם השנים וכתוצאה מכך כל הבפנוכו של הציריה התמלאה בבוץ,גועל ושאר חלודות.

ניקוי יסודי של המקום סידר את המצב , רכשתי אטמים כאלה וכרגע הם בשלב ההרכבה.

עדכונים בהמשך. תודה לכל המתעניינים.

ZUK4:)
06-03-06, 14:10
אשמח אם תפרט מה העלויות גם!נראה לי שגם אני אעשה טיפול מונע ואקדים תרופה למחלה

GodsFather
06-03-06, 15:15
עלויות:

שטנץ לבד+אטם גומי , שניהם ממכשירי תנועה = 60 ש"ח+- לצד(!)

גריז - בהתאם לכמות ולמחיר שהרוכש מקמבן לעצמו.

עלות זמן עבודה - לפי כמה שאתה מרוויח לשעה ;-)

בדרך גם מיסבים הולכים - הלכו לי 2 מיסבי קינג-פין - שזה 80 ש"ח לאחד במכשירי תנועה.

סה"כ נזק מוצרים = 300 ש"ח פלוס מינוס, לא כולל זמן עבודה

בהצלחה!

אלון_ק
06-03-06, 15:46
מיסבי קינג פין לא מתים כל כך מהר. תבדוק לפני החלפה (לא שאתה יכול להפסיד מהחלפה יזומה).


לא לשכוח לסגור את הקינג-פינים עם סיליקון.

אם אתם רוצים לדלג על הפירוק של כל הלוקר, פרקו את הקינג-פינים, פרקו את הלבד, נתקו את תפוח ההגה ושלפו את הציריה החוצה עם הלוקר והכל עליה.

GodsFather
06-03-06, 17:00
מתוך סקרנות , כמה היה עולה לעשות דבר כזה במוסך?

נוריד את החלפים שאני הבאתי, כמה כסף להערכתכם הייתי שם על זה במוסך?

ZUK4:)
06-03-06, 18:21
מיסבי קינג פין לא מתים כל כך מהר. תבדוק לפני החלפה (לא שאתה יכול להפסיד מהחלפה יזומה).


לא לשכוח לסגור את הקינג-פינים עם סיליקון.

אם אתם רוצים לדלג על הפירוק של כל הלוקר, פרקו את הקינג-פינים, פרקו את הלבד, נתקו את תפוח ההגה ושלפו את הציריה החוצה עם הלוקר והכל עליה.

אני פותח שרשור חדש בנושא

GodsFather
21-03-06, 08:21
חבר'ה, אני מעלה את השרשור מחדש...התופעה חזרה

לא ברור מה קורה , אבל ההגה חזר להיות קשה כמו אבן, אפילו להחזיר אותו מפניה אני צריך להשתמש בכוח.

יש רעיונות נוספים לפני שאני פותח תיבת הגה?

הבולם הגה תקין , אין מכות, מוט שפור ושאר מוטות שנמצאים בין שני הגלגלים הקדמיים תקינים וללא חבטות/עקומות/מכות/פצצות/דימומים וכד'.

תודה לעונים והעונות...(דרך אגב, שמתם לב שאין כאן בחורות?)

idanw
21-03-06, 09:47
אמיר...

אני עם אותה בעייה...
אתה מדבר על תקיעות קטנות בסיבוב ההגה??
דבר איתי לפני שאתה פותח את התיבה... אני אשמח ובוא לראות ולעזור...

עידן

GodsFather
21-03-06, 10:25
אני מדבר על תקיעות גדולות - כאילו אני נוסע עם גלגלי 31" בלי הגה כוח...

ההגה מתקשה לזוז ואפילו (אולי אין לזה קשר) הוא חורק מידי פעם

GodsFather
22-03-06, 16:49
עדכון מהשטח - הצלב המקשר בין ההגה לבין התיבת הגה (המחובר באופן בלתי ניתן להפרדה למוט) נתפס ולכן ההיגוי קשה.

פירקתי את כל המוט (מהקיר אש עד התיבה) והלכתי לחפש חלופי...לא מצאתי, אני כל היום בתיזוזים על זה - "המדביק" , "ג'נרל" ועוד כמה, פשוט לא רוצים לגעת בזה. מכשירי תנועה סגרו טלפונים ולכן גם מקורי אין והרכב עומד.

אם יש למישהו כזה דבר ויכול לסייע לי היום, אני אודה מאד.

בני
22-03-06, 17:00
להזכירך, הפגר שנמצא בצפון - עד כמה שאני זוכר לא פורק ממנו כלום אבל זה כנראה רחוק לך.

מישהו פרסם פגר של סמוראי בגיפטריפ באזור נתניה.

בהצלחה.

GodsFather
24-03-06, 23:30
נפתרה הבעיה - הורדתי צלב זהה ממוט של סוברו שהייתה זרוקה אצל חבר בחצר.

עובד בובה!

תודה לכל הדואגים ושאר חברים.

סופ"ש מוצלח לכולם

יונתןמצפה
07-11-07, 17:54
ממשיך את הנושא:

סמוראי 96, עלים!
בנוסף למה ששאלתי בנושא פקק המילוי של תיבת ההגה: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=21735&page=1&pp=20, אני רוצה להמשיך את הנושא של הגה קשה:

מאז שיש לי את הג'יפ ההגה אצלי קשה מאד, בעיקר כשהאוטו בעמידה על אספלט. כמה קשה? צריך להשתמש כמעט בכל הכח בשני הידיים בשביל לסובב. בנסיעה רגילה, הוא מעט יותר קשה לדעתי מסמוראים אחרים, לא משהו נוראי. עד עכשיו כמעט ולא התייחסתי לזה אבל נמאס!
אפרט מה כבר נבדק ומה היו התוצאות. הבדיקות נעשו ע"פ מה שהוצע כאן בשרשור:
1. הרמת שני הגלגלים הקדמיים באוויר - ההגה קל באופן משמעותי ביחס לבד"כ. תזוזה חופשית וחלקה לשני הכיוונים. זז כמעט ללא התנגדות.
2. פרוק צד אחד של בולם הגה - יש הבדל. ההגה יותר קל ממקודם. הבדל לא מאד משמעותי.
3. הרמת צד אחד בכל פעם- קושי ההגה סימטרי בשני המקרים. יותר קשה לסובב לכיוון הגלגל שעל הרצפה בשני הצדדים בהתאמה. (כשגלגל ימין על הרצפה- יותר קשה לסובב ימינה משמאלה, ולהיפך).
4. כמו-כן, ניסיתי למצוא את האמצע של ההגה (לא בהכרח כשגלגל ההגה במרכז) ולהשוות את מספר הסיבובים לכל צד. התוצאה: שמאלה- סיבוב מלא וכשליש (עד השעה 8 ), ימינה- סיבוב ו-3/4. כמעט שניים. (עד השעה 9+-, היה צריך ליהיות 4 בהשוואה לצד שמאל). בקיצור- יש הבדל משמעותי לטבת פניות ימינה!!!
5. תיבת הגה- שיחקתי מעט עם בורג הכיוון ("בורג המומנט"?) מאז שהרכב אצלי. היום שמתי לב שלאחר פתיחת אום הנעילה, הסיבוב של הבורג עצמו לא חלק. לא מאפשר הרבה תזוזה לשום צד, הכמות שכן יכול להסתובב משתנה בין 1/4 סיבוב לסיבוב בערך.

פרטים נוספים:
*תפוחים- במצב לא טוב-
התפוח שיושב על הזרוע פיטמן עבר בעבר "שיפוץ מאולתר" ע"י מכונאי ופרס ע"מ לבטל חופש שהיה ולדחות את החלפתו היקרה. (אני חושד שכאן טמונה הבעייה!!!)
התפוח שיושב על מוט ההגה (בצד ימין של הרכב)- יש חופש קל. (במוסך טענו שזה לא משמעותי ואף סביר שיעבור טסט...).
שני התפוחים שיושבים על זרועות המגל נראים תקינים.
הערה- עד כמה שאני יודע, החלפת התפוחים כוללת את החלפת המוטות עצמם וזה מסתכם בלא מעט כסף, משהו כמו 500 ש"ח למוט +- . אשמח להחליפם אם אהיה משוכנע שהדבר דרוש. האם יש אופצייה זולה יותר בסמוראי להחלפת התפוחים הנ"ל?
* צמיגים- הנקוק שטח מלה, 215/75/15, ל"א 24 קדימה קבוע.
* קפיצים- סט אולדמן חדש.
* קינגפינים ואטמים על המפרקים: בשנה האחרונה הוחלפו האטמים על המפרקים בשני הצדדים וכנ"ל מיסבי הקינגפינים. הקינגפינים עצמם נמצאו תקינים.

זהו!
אשמח לכל עזרה בנוגע לממצאים או בדיקות נוספות.

(צטער על כמות המלל... ;) )
יונתן

עודד זנטון
08-11-07, 21:06
" כמה קשה? צריך להשתמש כמעט בכל הכח בשני הידיים בשביל לסובב. "

תחזק את הידיים, נהגתי בשלך.. ;)

סוזי המשתוללת
08-11-07, 22:34
תבדוק את הצלב של מוט ההגה :-P
אוווווווווופס אחרי עיון בשרשור ראיתי שאכן זו הבעייה :mrgreen:
על זה נאמר אין חכם כבעל נסיון :mrgreen:

סוזי המשתוללת
08-11-07, 22:38
[QUOTE=אלון_ק]מיסבי קינג פין לא מתים כל כך מהר. תבדוק לפני החלפה (לא שאתה יכול להפסיד מהחלפה יזומה).


ועוד איך שהוא יפסיד מהחלפה יזומה
יפסיד כ 1000 ש"ח לארבעתם :grin:
קינג פין לא נשחק למעט אם המייסב היה חלוד לגמרי ואז יש גם מצב שהקינג פין ייגזר ואפילו לא תראה את זה בעיין ולכן בכל פירוק קינג פין יש למשוך את החלק הדק שלו בכח הזרוע כדי לבדוק שהוא לא שבור בפנים

יונתןמצפה
08-11-07, 22:44
תבדוק את הצלב של מוט ההגה :-P


על פניו נראה תקין. אין חופש ונראה שלם. מה גם שכשהגלגלים מורמים, אין כל התנגדות...

עוד רעיינות...?

*סוזי- (שמוליק)- הבעייה של הצלב הייתה של אמיר. זה היה מזמן... אני פשוט ממשיך את השרשור עם אותה בעייה...

יונתןמצפה
12-11-07, 19:26
עוד רעיונות איך לאתר את מקור ההיגוי הקשה שלי?!?
אגב, בינתיים הרכב עבר טסט ללא בעיות מיוחדות, למרות המצב של התפוחים אותו תיארתי.

Viper
12-11-07, 21:55
בדקת את מפלס השמן בתיבת ההגה?

GodsFather
21-11-07, 20:49
תופעה מוזרה!

הרכבתי היום 235 על הרכב שלי על אותם ג'נטים וההגה הפך לרך יותר ממקודם.

איך זה יתכן?

זה הסמוראי השני שאני נתקל בו שלמרות הצמיגים הגדולים (לכאורה) , ההגה רך מאד...

מורי
21-11-07, 21:22
אמיר,תבדוק מה לחץ האויר בצמיגים.
צמיגאים נוטים למלא באופן אוטומטי 30 PSI ,ואז ההגה קל יותר לסיבוב.

ותתחדש... :D

GodsFather
21-11-07, 21:31
מורי..ממך הייתי מצפה ליותר, אולי עשו אותי באצבע, אבל לא בזרת :mrgreen:

ב205 עם 30 זה לא היה רך כמו אלה עם 23PSI

ולא , לא עמדתי על שלולית שמן.

נסעתי , החניתי , הוצאתי , החניתי שוב , מקומות צפופים , כל זה ביום אחד - והכל רך מתמיד

ואני עוד עם הגה ספורט שיותר קטן בקוטרו (מה שהקשה ב205ים)

ishc
26-05-10, 17:05
מעלה את השירשור מהאוב.
בעקבות חופש בתפוח שמתחבר לזרוע הפיטמן ישנו צורך בהחלפת התפוח. בסמוראי כפי שצויין בשירשור העתיק הזה ישנו צורך בהחלפת כל המוט שמגיע למחיר אסטרונומי במכשירי תנועה. הסבה אפשרית היא שעשיתי היום היא חיתוך המוט, חריטה כולל הברגה והלבשת תפוח של סוזוקי סוויפט שמתאים בול לקונות בזרוע הפיטמן. עלות תפוח בערך 50 ש"ח + שעת עבודה אצל חרט ויש תפוח פריק בר החלפה.
בבקשה:

kobiarava
26-05-10, 17:27
לי זה נראה כמו נקודת השבירה של מוט השפור שלך. החריטה הורידה מהחוזק בצורה רצינית, וגם הצורה שבה נחרט המוט, עם מדרגה חדה, מהווה ריכוז מאמצים. לדעתי, זה לא הולך להחזיק יותר מדי זמן.
אתה מוכן למה שקורה כשנשבר מוט שפור? אני מאוד מקווה בשבילך שזה לא יקרה בכביש.





קובי

-->