צפייה בגרסה מלאה : עזרה במערכת הוואקום - 4*4 מהבהב...
בלחיצת כפתור 4WD, ניתן לשמוע רעש קראנק המגיע מאזור הטרנספר, כך שנראה שהוא עובד כראוי. נורה מהבהבת.
ניגשתי למשלב הקדמי על הסרן, אין וואקום בשני הצינורות בכלל...
לפי הדיאגרמה הבאה, מצאתי צינור קרוע, ואחד חסר ו\או מנותק וכראה לא מוצא את הקצה.
https://i.imgur.com/gAqbaYE.png
השאלות הן כך:
1. האם חובה ראש פילטר בצינור הוורוד? אם כן, היכן לקנות וכמה עולה? נמצא למעלה ליד המחשב.
2. האם זרימת האוויר האטמוספרית שמגיעה מהצינור הוורוד חשובה מאוד לשני הסולוניידס? להחליף (כרגע קרוע)?
-----
3. בחיבור ה-T עם שני הצינורות הקיימים, חסר צד אחד ולפי הדיאגרמה, מדובר ב-ONE WAY VALVE.
לא מצליח למצוא את הקצה שלו. רשום שנמצא מתחת ל-THROTTLE שאין לי מושג כל כך איפה נמצא...
זה אמור להיות מתחת ל-EGR VALVE? הקצה?
4. במידה והצינור אכן חסר אחרי בדיקה אחרונה ואימות סופי. כמה עולה והיכן ניתן למצוא?
מציין שהתחלתי בחיפושים אחרי הצינורות וואקום ממיכל הוואקום שמתחת לרכב, צד נהג.
משם התקדמתי לסולוניידס ובדקתי שהכל מחובר לפי הדיאגרמה, כך מצאתי את הצינור האטמוספרי הקרוע.
אחר כך עליתי למעלה ומצאתי את הצינור החסר בחיבור ה-T...
תודה לעוזרים :)
1. לדעתי זה אל-חזור ורצוי שיהיה.
2.כן, כל חוסר קטן בוואקום משפיע, לכן כל קרע/סדק קטן כדאי לבטל.
3. זה מתחת למצערת בעקרון, בת'כלס תיסתכל על המדיד שמן מנוע ותרד איתו למטה לכיון הבלוק, תימצא שם כמה T וואקום שמתפצלים.
4. כל צינור גומי 4 מ"מ יעשה את העבודה.
1. לדעתי זה אל-חזור ורצוי שיהיה.
2.כן, כל חוסר קטן בוואקום משפיע, לכן כל קרע/סדק קטן כדאי לבטל.
3. זה מתחת למצערת בעקרון, בת'כלס תיסתכל על המדיד שמן מנוע ותרד איתו למטה לכיון הבלוק, תימצא שם כמה T וואקום שמתפצלים.
4. כל צינור גומי 4 מ"מ יעשה את העבודה.
1. היכן ניתן לרכוש את הראש פילטר? קיים במוסכי UMI?
2. מה שנכון, נכון.
3. אני אעבור מחר באור יום. אני די בטוח שהצינור חסר... או שאני ממש מפספס אותו.
4. לא מדובר בצינור רגיל. זה ONE-WAY VALVE, ולפי תמונה מפוסט מפורום אוסטרלי הוא נראה כך:
https://i.imgur.com/2luaRys.jpg
אתה מדבר על השסתום הירוק לא על הצינור...
מאמין שתימצא ב umi או בפירוקים...
הוא יושב על הבלוק מתחת לסעפת, קשה לראות אותו וקשה להגיע אליו, ממנו הצינור עולה ומתפצל ל map , egr, vsv וכו'.
וכשאתה מבקש צינור, תבהיר שזה צינור ואקום. צינורות ואקום הם עם דופן עבה יותר ולא קורסים ונסתמים.
אתה מדבר על השסתום הירוק לא על הצינור...
מאמין שתימצא ב umi או בפירוקים...
הוא יושב על הבלוק מתחת לסעפת, קשה לראות אותו וקשה להגיע אליו, ממנו הצינור עולה ומתפצל ל map , egr, vsv וכו'.
קיבלתי קריזה ויצאתי לצלם כמה תמונות, להיות יותר ברור... לצערי עדיין חדש בעולם הטרופרים.
הצינור\ברזל וואקום הזה מגיע היישר מצד שמאל, מהסולונוייד האפור שנמצא ליד קופסאת הפיוזים.
יורד למטה לחיבור T, תמונה בהמשך...
https://i.imgur.com/HvlxH7V.jpg
חיבור אחד יורד למטה ומתפצל למיכל הוואקום והסולונויידס על הסרן.
החיבור המוסתר הוא של הצינור מהתמונה למעלה...
החיבור החסר אמור להיות השסתום הירוק לפי הדיאגרמה.
https://i.imgur.com/FizJjNT.jpg
מצאתי מה שנראה כמו חיבור T נוסף ברזל שממש נראה כמו החיבור המתאים לשסתום הירוק (שוב לפי דיאגרמה).
לא באמת יודע אם זה המקום הנכון. במידה וכן, צד אחד ריק... ויש צינור קצר שיוצא ונראה אטום...
האם זה הכיוון? על מה לעזאזל אני מסתכל פה? קומבינה כלשהי? מציין שרכשתי את הרכב ללא 4*4 עובד (טעות של מתחילים).
זה נמצא ממש ליד המדיד שמן.
https://i.imgur.com/jTYQO7j.jpg
וכשאתה מבקש צינור, תבהיר שזה צינור ואקום. צינורות ואקום הם עם דופן עבה יותר ולא קורסים ונסתמים.
תודה על הטיפ!
תשמע... זה נראה שעשו שם סוג של קומבינה/ניסיון לתקן....
תשמע... זה נראה שעשו שם סוג של קומבינה/ניסיון לתקן....
איזה כיף לי... פאזל...................
אני מנסה לחפש טרופרים 4JX1 יורו 3 באזורים שלי עם 4*4 תקין רק בשביל לאמת צינורות וואקום.
מה ממליץ בנוסף?
לא בא לי כל כך להתקרב למוסכים. לא מעוניין כי...
א. בא לי ללמוד לעבוד על הטרופר לבד. הכי כיף :)
ב. אני לא אדע לטפל\לתקן בעתיד כי רוב המוסכניקים לא אוהבים שדוחפים את האף.
לדעתי
הרכב לוקרים ידניים בטבורים.
בטל את כל מערכת השילוב שעל הסרן הקדמי כולל כל החשמל והוואקום שקשור אליה.
נעל את המשלב במצב נעול קבוע.
מעכשיו נעל טבורים בכניסה לשטח ושחרר בעליה לכביש.
סע לשלום.
זכור, כל צינור ואקום פתוח / קרוע / סדוק יכול לגרום לאיבוד ואקום ובאופן ישיר ישפיע על עוצמת הגברת הבלימה.
או בקיצור, שים לב שלא תאבד בלמים ...
בברכה, טושי
לדעתי
הרכב לוקרים ידניים בטבורים.
בטל את כל מערכת השילוב שעל הסרן הקדמי כולל כל החשמל והוואקום שקשור אליה.
נעל את המשלב במצב נעול קבוע.
מעכשיו נעל טבורים בכניסה לשטח ושחרר בעליה לכביש.
סע לשלום.
זכור, כל צינור ואקום פתוח / קרוע / סדוק יכול לגרום לאיבוד ואקום ובאופן ישיר ישפיע על עוצמת הגברת הבלימה.
או בקיצור, שים לב שלא תאבד בלמים ...
בברכה, טושי
תודה על ההצעה, אבל אני מעדיף להשאיר כמה שיותר מקורי, בערך...
בנוסף, נשמע כמו עבודה מסובכת מאוד לבחור מתחיל כמוני.
הלוקרים המקוריים בטרופרים נעולים קבוע או שהם ננעלים אוטומטית בלחיצה על כפתור ה-4*4?
אם נעול קבוע, האם עדיף בלי שום קשר למצב הנוכחי להתקין לוקרים ידניים להקלה על כל הפרונט ב-4*2?
עם השנים הבנתי שבכל רכב ישנן מערכות שחיות על זמן שאול.
כל עוד המערכת תקינה, לא נוגעים.
ברגע שיש תקלה - הפתרון הוא לבטל/להסיר/לפרק את המערכת.
דוגמאות נפוצות : מערכת egr, מערכת add בסרן קדמי, לוקרים אוטומטיים למיניהם, מערכות איתור ואימובילייזר בהתקנה מקומית והתקנות מקומיות בכלל כמו חלונות חשמל, מרימי חלונות ומערכת אזעקה.
מקורי לא תמיד בהכרח הכי טוב, בטח ברכב שטח בן 20 שנה.
הפתרון שנתתי לך לבטל את המערכת , פשוט יותר מאשר לתקן אותה, בדיוק למתחיל כמוך.
בטרופר עם add בסרן הקדמי אין לוקרים בטבורים אלא פלנג'ים קבועים הנועלים את קצה הציריה לטבור.
לוקרים ידניים ישמרו על הציריות והפעמונים במצב 4x2 ולא רק על הדיפרנציאל וגל ההינע כמו add.
הלוקרים הטובים ביותר אלו aisin מקוריים, אחריהם warn ובסוף סופרווינץ'.
הזהר מחיקויים.
בברכה,טושי
עם השנים הבנתי שבכל רכב ישנן מערכות שחיות על זמן שאול.
כל עוד המערכת תקינה, לא נוגעים.
ברגע שיש תקלה - הפתרון הוא לבטל/להסיר/לפרק את המערכת.
דוגמאות נפוצות : מערכת egr, מערכת add בסרן קדמי, לוקרים אוטומטיים למיניהם, מערכות איתור ואימובילייזר בהתקנה מקומית והתקנות מקומיות בכלל כמו חלונות חשמל, מרימי חלונות ומערכת אזעקה.
מקורי לא תמיד בהכרח הכי טוב, בטח ברכב שטח בן 20 שנה.
הפתרון שנתתי לך לבטל את המערכת , פשוט יותר מאשר לתקן אותה, בדיוק למתחיל כמוך.
בטרופר עם add בסרן הקדמי אין לוקרים בטבורים אלא פלנג'ים קבועים הנועלים את קצה הציריה לטבור.
לוקרים ידניים ישמרו על הציריות והפעמונים במצב 4x2 ולא רק על הדיפרנציאל וגל ההינע כמו add.
הלוקרים הטובים ביותר אלו aisin מקוריים, אחריהם warn ובסוף סופרווינץ'.
הזהר מחיקויים.
בברכה,טושי
להגיד לך תכלס? אני לא אתפלא אם מערכת ה-EGR שלי כבר תקולה בשלב זה ו\או חסומה מקרבון. במיוחד עם מערכת הוואקום הנוכחית.
בקושי עברתי בדיקת זיהום אוויר בטסט האחרון... וזה היה אחרי 2 פחיות של BG 245.
לפי מידע ברשת, הרבה משביתים את המערכת. הסיבות העיקריות, המנוע נושם יותר טוב ושיפור בכוח הסוס.
מה לגבי זיהום אוויר\טסט? האם יש צורך בכיול אחרי ביטול או שה-MAP SENSOR+ECU עושים את העבודה באופן עצמאי?
בגלל היותי פרפקציוניסט, אם הייתי מבטל מערכת כלשהי כמו EGR או מערכת SOTF. זה יהיה חייב להיות עד הפריט הקטן ביותר שקשור למערכת. כל כך רחוק שאפילו להחליף את כפתור (לבטל כל חשמל שקשור, כמובן) ה-4WD בכפתור בלאנק, לא לחיץ כמובן. שיראה "מקורי". זה כמה קשה המצב שלי.............
סליחה על הבורות. מה היא מערכת add בטרופר?
לגבי חלונות? כבר 2 בשלבי קריסה, וכבר ניסיתי ספריי סיליקון למסלולים.
טיפים ללמוד על מנוע 4JX1 יותר לעומק ובכללי מערכות הטרופר? והיכן ניתן למצוא טק 2 מקורי?
אני חורש המון באינטרנט, וקשה למצוא מידע מספיק ברור. הכל בפאזלים.
לקח לי בערך שלושה ימים עד שהצלחתי למצוא צינור צינור במערכת הוואקום עד שהגעתי לחסר, ועדיין יש כמה בודדים שקשה לי להגיע\לראות.
בקשר ל-4*4, עד להודעה חדשה נסתפק בגלגלים אחוריים בלבד.
אני פחות מעוניין בתיקון במוסך כרגע...
תודה על העזרה :)
Add זה מנגנון השילוב בטויוטות בדגמים החדשים, שונה מהטרופר כי שם זה מנוע חשמלי שמשלב ונוטה יותר להיתקלקל(מניסיוני) בגלל כל מיני סיבות.
המנגנון בטרופר סה"כ די אמין, צריך פעם ב.... לחדש צנרת וואקום מגומי שמתייבשת כמו בכל דבר אין מה לעשות.
לדעת וללמוד הכי טוב לאן כל דבר הולך ומה הוא עושה זה לראות מנוע מחוץ לרכב...
איזה צנרת צריך לצנרת וואקום בטרופר, בהנחה שאני רוצה לחדש את כולה?
אפשר לקנות צינור גומי בקוטר מתאים במטר רץ או שיש צינורות מיוחדים/כיפופים וכו'
במידה ואפשר לשים כל צינור חליפי, מה לחפש? איזה קוטר?
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
צינור ואקום בכל חנות חלקי חילוף
יש לפי מטר.
רשמתי לך באחת התגובות הקודמות, 4 מ"מ.
תשים שניכנס קצת בלחץ ע"מ שלא ישתחרר מויברציות ותשאיר קצת עודף בין חיבורים שלא יהיה קצר מידי.
ואני אוסיף, למה שנדב רשם, שכל פעם שאני מחליף צינור ברכב, אני משאיר ספייר לתיקוני שטח (קיצור הקצה וחיבור מחדש אם צריך, או חיתוך וחיבור מחדש עם מחבר מאולתר אם יש). ככה, עוד עשר שנים, כששוב הצינור יתייבש, אוכל לעשות תיקון שדה (או מי שקנה ממני את האוטו).
נדמה לי שעליתי על הבעיה...
מקווה מאוד כי אני כבר כמה ימים שובר את הראש עם דיאגרמות ברשת.
הצינור ואקום העבה שיוצא מהברייק סרוו הולך ישירות למשאבת ואקום, מה שלא אמור לקרות לפי הדיאגרמות.
הוא אמור להתחבר למפצל T עבה מברזל שמחובר לגוף מדיד שמן, ומשם כביכול מתחבר למשאבה.
למפצל T מברזל שתי יציאות עבות ואחת דקה, והיציאה הדקה נכון לעכשיו עם צינור ואקום קצר וסתום שמחובר לכלום...
משם לפי הדיאגרמות, יוצא הצינור עם השסתום הירוק שמתחבר למפצל T שיורד למטה לסולונויידס\מיכל ואקום.
האם צדקתי? :confused:
תשמע... זה נראה שעשו שם סוג של קומבינה/ניסיון לתקן....
התגובה הזאת באה בגלל התמונה השלישית בתגובה 6 שלך.
בגדול מאוד בתיאוריה אתה צודק בערך. לא ברור מה ניסו לעשות שם...
יש עוד ווסת וואקום שקשה מאוד להגיע אליו זה שנימצא על הבלוק מעל הסטרטר ומתחת לסעפת.
זה
130901
כן!
הצינור שמתחבר לזה יורד עמוק למטה מהפיצול עם הסנסור, ומשם אני כבר מאבד אותו.
אני צודק בערך כי הצינור העבה אמור לעבור עוד מפצל שקשור לחלק הזה לפני שמתחבר למשאבת ואקום, לא?
שוב לפי הדיאגרמה...
אם אני "מתקן" ומעביר את הצינור העבה דרך המקום הנכון, ומוסיף את השתסום הירוק למעגל, ומחבר לחיבור T החסר.
טכנית... אני אמור לצפות לואקום בסולוניידס. זה במידה ואין צינורות קרועים בדרך למטה...
---------------
מסתבר שסתמו את הצינור שיוצא מהשתסום EGR ומתחבר לסולונוייד. מצאתי את ההפעתה הזאת בשבת אחרי שהתחלתי לפרק ולחקור את כל הצינורות...
זה אומר שהמערכת EGR כרגע מנוטרלת?
לגבי ה egr , כן.
בקצרה(כי זה מה זה קשה להסביר בכתב), הצינור העבה הולך ישירות למשאבת וואקום בלי שום חיבור באמצע.
השסתום הירוק מקבל וואקום(יש לו תושבת קפיץ על הבלוק)ומתחבר מהווסת וואקום, ממנו יוצאים פיצולים לשאר המערכת, vsv, egr וכו'.
הווסת וואקום מתחבר לפיצול שעל המדיד שמן, שבתורו מתחבר אליו וואקום מהצד השני(בגדול) מהקניסטר שמתחת לנהג.
*על המדיד שמן זה סה"כ "תושבות" לפיצולי וואקום שונים.
לגבי ה egr , כן.
בקצרה(כי זה מה זה קשה להסביר בכתב), הצינור העבה הולך ישירות למשאבת וואקום בלי שום חיבור באמצע.
השסתום הירוק מקבל וואקום(יש לו תושבת קפיץ על הבלוק)ומתחבר מהווסת וואקום, ממנו יוצאים פיצולים לשאר המערכת, vsv, egr וכו'.
הווסת וואקום מתחבר לפיצול שעל המדיד שמן, שבתורו מתחבר אליו וואקום מהצד השני(בגדול) מהקניסטר שמתחת לנהג.
*על המדיד שמן זה סה"כ "תושבות" לפיצולי וואקום שונים.
עכשיו אני שוב מבולבל...
אתה בטוח שהצינור העבה אמור להתחבר ישירות למשאבה?
לפי הדיאגרמות האלו נראה שהוא אמור לעבור 2 מפצלי T לפני שמתחבר למשאבת ואקום. אחד מהם זה שמחובר לגוף המדיד שמן.
אגב, מה שצבעתי בירוק זה הצינור עם השסתום שחסר במעגל...
קישור לתמונה: https://i.imgur.com/BsDZJFi.png
https://i.imgur.com/BsDZJFi.png
בטוח. זה שצבעת באדום.
יורד מהבוסטר לתושבת על המדיד וממנו ממשיך למשאבה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.