צפייה בגרסה מלאה : Article: שיפור לכל רכב: אינדקטור למצב מסנן האויר
ניתן לצפות בעמוד זה
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3962
(http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3962-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%9B%D7%9C-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%93%D7%A7%D7%98%D7% 95%D7%A8-%D7%9C%D7%9E%D7%A6%D7%91-%D7%9E%D7%A1%D7%A0%D7%9F-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%99%D7%A8)
הערה קטנה:
במיקום ההתקנה נכתב שאפשר בבית הפילטר.
המיקום חייב להיות בנקודה אחרי פילטר האויר, ולא בכל נקודה בבית הפילטר.
עוד אפשרות היא בצנרת מבית הפילטר לכיוון המנוע.
חנן-ג'יפולוג
05-01-21, 15:08
אני חולק על המשפט הזה:
"
עד שהאינדיקטור בתחום האדום, לא פותחים את הבית הפילטר, בכלל. כל פתיחה מיותרת יכולה רק להזיק."
קריטי לבדוק ויזואלית את המסנן ולחפש חורים, התפוררויות, והיפרדויות בין קרב המסנן למכסי הצד שלו. אם זה יקרה, ייכנס למנוע אבק חופשי והאינדיקטור לא יזהה את התקלה.
הערה קטנה:
במיקום ההתקנה נכתב שאפשר בבית הפילטר.
המיקום חייב להיות בנקודה אחרי פילטר האויר, ולא בכל נקודה בבית הפילטר.
עוד אפשרות היא בצנרת מבית הפילטר לכיוון המנוע.
רשום - "הצד הנקי..." רוצה לומר...אחרי הפילטר.
אני חולק על המשפט הזה:
"
עד שהאינדיקטור בתחום האדום, לא פותחים את הבית הפילטר, בכלל. כל פתיחה מיותרת יכולה רק להזיק."
קריטי לבדוק ויזואלית את המסנן ולחפש חורים, התפוררויות, והיפרדויות בין קרב המסנן למכסי הצד שלו. אם זה יקרה, ייכנס למנוע אבק חופשי והאינדיקטור לא יזהה את התקלה.
אכן קרה לי פעם שהפילטר איכשהו קרס פנימה. המוסכניק טען שמדובר בפילטר תחליפי לא איכותי.
תודה על הכתבה נמרוד,
אם הבנתי נכון האינדיקטור שבתמונה המצורפת לא מתאים למנוע בנזין?
בנוסף, אולי זו במה מתאימה,
יש לי אינדיקטור כמו בכתבה למנוע דיזל למסירה ... למי מחברי הפורום שיקפוץ ראשון..132215
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מתאים - רק הקו האדום במקום נמוך יותר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יש לי אינדיקטור כמו בכתבה למנוע דיזל למסירה ... למי מחברי הפורום שיקפוץ ראשון..132215
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני רוצה
תודה על הכתבה נמרוד,
אם הבנתי נכון האינדיקטור שבתמונה המצורפת לא מתאים למנוע בנזין?
בנוסף, אולי זו במה מתאימה,
יש לי אינדיקטור כמו בכתבה למנוע דיזל למסירה ... למי מחברי הפורום שיקפוץ ראשון..132215
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
יש לך חבר שבדיוק קנה טנדר דיזל חדש ואתה לא מציע לו?
אם שי למעלה לא יקח אני מאמץ בשמחה.
היה כבר זריז אחד...והאמת שצודק!
אמצא לך מתנה ראויה לצייד... אל דאגה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני חולק על המשפט הזה:
"
עד שהאינדיקטור בתחום האדום, לא פותחים את הבית הפילטר, בכלל. כל פתיחה מיותרת יכולה רק להזיק."
קריטי לבדוק ויזואלית את המסנן ולחפש חורים, התפוררויות, והיפרדויות בין קרב המסנן למכסי הצד שלו. אם זה יקרה, ייכנס למנוע אבק חופשי והאינדיקטור לא יזהה את התקלה.
אז אתה אומר לפתוח ולהעיף מבט על המסנן כל, נניח, חצי שנה? עדיף על ליסוע שנה עם מסנן קרוע, אבל בכל מקרה, אם הוא אכן נקרע, כבר אכלתי אותה.
נראה לי שיותר חשוב להקפיד על פילטר מאיכות ידועה (מקורי). זה המקסימום שאפשר לעשות.
לא?
חנן-ג'יפולוג
07-01-21, 12:56
כן, מקורי, או לכל הפחות מיצרן איכותי, ולהחליף בהתאם לזמן שהיצרן קבע או הקילומטראז', המוקדם מביניהם. עם השנים העסק מתפורר גם בלי קשר לקילומטראז'.
האינדיקטור יכול לדעתי להקדים את ההחלפה, לא לאחר.
וגם, לבדוק לפני שמתקינים את החדש. אני מכיר טרקטור חדש שגמר מנוע עקב חור במסנן המקורי, עוד לפני שמישהו הספיק לעשות תחזוקה כלשהי.
מנסיון כולל בדיקות מעבדה. הדבק והמייר מתחילים להתפורר ולהתפרק אחרי 8 עד 10 שנים.
לכן אני מציע להחליף מנדטורית פילטר אחת ל4 שנים. מקורי. רק מקורי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
באמזון השילוח זול יותר:
https://www.amazon.com/WIX-Filters-24801-Filter-Service/dp/B0014BI1KA/ref=sr_1_1?ascsubtag=1ba00-01000-org00-win10-other-nomod-us000-gatwy-feature-SEARC&dchild=1&keywords=WIX+Filters+24801&qid=1610278364&sr=8-1&tag=amz-mkt-chr-us-20
העלית לי באוב נשכחות, התעניינתי בדבר הזה לפני ככה וככה שנים ונשכח לגמרי.
קונה אחד, תודה :cool:
https://www.amazon.com/gp/product/B000EQAVJ0
גם יותר זול, אבל לא פחות חשוב, עם יציאה לפיקוד.
אני לא יודע אם זה רק ON\OFF או עם קריאה רציפה, אבל יכול לחסוך פתיחות של המכסה מנוע או לתת תיזכורת.
אבל יכול לחסוך פתיחות של המכסה מנוע או לתת תיזכורת.
יש מצב שאתה לא פותח מכסה מנוע לפני טיול?
או פעם בשבוע/שבועיים?
אסף אתה צודק בהחלט לגבי המקורי.
החיישן הזה מאוד מעניין, ואכן לא פחות חשוב לפתוח לעיתים ולבחון את המסנן, של "נשאב" , אצלי הוא היה במצב חלקי כזה - עדיין מקורי תמיד של לנדרובר.
דיסקברי 2 2001 דיזל...
הזמנתי כניסה ציקלונית לשנורקל של ספארי Donaldson Pre-Cleaner HD, Full View 3inch - H000820 מחכה למשלוח שיגיע.
השאלה שלי, האם המדידה בחיישן הזה נבחנת בסל"ד סרק?
עברתי על הקטלוג, לא בדיוק הצלחתי להבין איזה אני צריך...
https://tinyurl.com/pxpvmee6
השאלה שלי, האם המדידה בחיישן הזה נבחנת בסל"ד סרק?
לפי מה שראיתי עם פילטר חדש, המדיד לא מושפע בסרק.
הערך הראשוני של היניקה התקבע רק אחרי נסיעה בה המנוע עבד בטווח הסלד.
פול גז. ספיקה מירבית - מן הסתם מייצר ואקום מירבי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לפי מה שאני מבין:
1. מרכיב את היחידה על בית הפילטר אחרי הפילטר נייר לכיוון הטורבו.
2. מרכיב פילטר נייר מקורי חדש.
3. נסיעת מבחן עם מקסימום טורים בהחלפה של הגיר ע"מ להגיע ל סל"ד מקסימלי מותר., ע"י כך מתכייל החיישן?
קישור לדף המוצר:
https://tinyurl.com/3wkyhfgy
ממדידים דומים שאני מכיר הם לא "הולכים אחורה" אלא מראים את הנתון המקסימלי שהגיעו אליו (כמו הפלסטיק שהיה עולה עם הכספית במדחומים הישנים שהיו תולים בחוץ). לכן מה שתראה על המדיד הוא הואקום המקסימלי שהוא חווה.
אחרי החלפת פילטר מאפסים אותו (משחררים את הקפיץ חזרה למצב רפוי), וזהו.
אין כאן כיול. הכיול הוא בעצם בחירת המדיד הרלוונטי למנוע שלך.
לפי מה שאני מבין:
1. מרכיב את היחידה על בית הפילטר אחרי הפילטר נייר לכיוון הטורבו.
2. מרכיב פילטר נייר מקורי חדש.
3. נסיעת מבחן עם מקסימום טורים בהחלפה של הגיר ע"מ להגיע ל סל"ד מקסימלי מותר., ע"י כך מתכייל החיישן?
קישור לדף המוצר:
https://tinyurl.com/3wkyhfgy
התהליך נכון, אבל זה לא ״כיול״ בהגדרתו, זה איפוס לנקודת הפתיחה של הפילטר החדש, כנקודת ייחוס מה זה מצב נקי.
ואז אתה יכול לראות שינוי לרעה ביחס למצב חדש.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אני חושב שאני לא סגור על נושא המדידה הראשונית.
השאיבה המקסימלית של המנוע היא ב - 4200 סל"ד, בסל"ד זה מתבצעת היניקה הכי חזקה במנוע דרך פילטר האויר.
איך החיישן יודע מה מצב הפילטר אם בהנחה שאני לא מגיע לסל"ד הזה לאורך זמן כל שלמעשה החיישן לא נחשף יותר לסל"ד גבוה, איך הוא מודד את זרימת האויר?
פה יש הסבר חלקי אבל לא ירדתי לסוף דעתם ההנדסית שהרי כל מנוע יונק כמות שונה...
https://tinyurl.com/589u47ob
הוא לא יודע.. וזה לא ממש משנה.
המדיד מציג לך מה נקודת הייחוס לפילטר נקי, וכשהפילטר הולך ונסתם אתה רואה את השינוי בחיווי במדיד.
הסלד המקסימלי של המנוע פחות רלוונטי לך.
כמה פעמים משכת את הסל״ד למקסימלי אם בכלל?
תתקין עם פילטר חדש וסע לשלום, המדיד לבד יתייצב על ערך הבסיס בהתאם לאופי נסיעה שלך.
לא מן הנמנע כי פילטר שונה יציג נקודת פתיחה שונה, ולכן כדאי לך ליצור נקודת ייחוס עם פילטר איכותי תקין ולא זבל סיני שאולי יציג ערך וואקום נמוך יותר, אבל משמעותו לכלוך שנכנס למנוע.
כל מנוע יונק כמות שונה, אבל ערכי הואקום דומים. השוני הוא בין סוגי מנועים שונים. בגלל זה נמרוד שקנה משהו שמתאים למנוע בנזין החליף לאחד של מנוע טורבו דיזל.
לא מספיק מדויק? יש שנתות על המדיד (לא חיישן. מדיד). תראה מה הערכים שלך על פילטר משומש וסמן עם טיפקס.
זה כולה חת'כת קפיץ טיפש ומנגנון שמונע חזרה של הבוכנה. כל מה שהוא מודד זה ואקום. לא אכפת לו, והוא לא יודע מה ספיקת האוויר.
התקנתי את הגירסה הקטנה... למנוע בנזין אני חושב..
https://www.ebay.com/itm/Donaldson-X002278-Informer-restriction-gauge-20-H2O-RBX002278-016-170-/222946146324?_trksid=p2349624.m46890.l49 292
בבקשה שמישהו יעזור לי איזה ערך הוא טוב לי ואיזה לא.. (:
זה מה שקיבלתי אחרי נסיעה קצרה ומאומצת..132750132751
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
16-02-21, 01:50
https://imageshack.com/i/po7LUeDIj
להבנתי, כשהחלונית הזו תהפוך לאדומה, החלף מסנן.
זה בהנחה והאינדיקטור מתאים למנוע..
אני לא בטוח בזה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
כל הדיון התחיל מאמירה של נמרוד על דגם לבנזין ודגם לדיזל.
במחשבה שניה, אני יכול להבין אמירה \ הכללה כזו לגבי מנועים אטמוספרים, אבל מהרגע שיש טורבו, וכמה סוגי טורבו...אני כבר יותר מתקשה להבין איך מודד אחד מתאים לכולם והאם החלוקה של בנזין - דיזל, עדיין נכונה???
ועדיין, אם המודד נמצא בתחילת \ אמצע הטווח שלו שהפילטר חדש, כל מה שצריך, זה פעם אחת, לעקוב ולראות לאן זה זז שהוא סתום ומלוכלך.
וכל אחד יכול לסמן לעצמו את הערך שמתאים לרכב שלו.
אני נגיד הוספתי שנורקל בעבודה עצמית.
אחד הדברים שרציתי לבדוק לדוגמא האם הוא מגביל על יניקת האוויר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
המדיד מראה 15 אינץ'/מים אם אני רואה נכון בתמונות שלך. אם הפילטר חדש, אז כמו שנאמר, זה נקודת היחוס שלך.
זה כן מספר גבוה יחסית, בהנחה שהפילטר לא סתום. יתכן שהשנורקל תורם להתנגדות, אם אתה יכול תנתק אותו ותראה איך זה משפיע.
אני נגיד הוספתי שנורקל בעבודה עצמית.
אחד הדברים שרציתי לבדוק לדוגמא האם הוא מגביל על יניקת האוויר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אז תנתק את השנורקל ותבדוק אם יש הבדל..
אנסה לנתק את השנורקל ולראות את ההבדל... הפילטר k&n פתוח.
אגב הבנזין שלי חי לא מעט גם ב5000-6000סלד... בשונה מדיזלים שחיים סביב 2000-3000 מניח שגם לזה השפעה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
132755
מה שמשנה לך זה ערך הבסיס של הרכב שלך עם פילטר נקי.
תצייר קו עם טוש איפה שהמדיד כרגע.
מכאן אתה יכול להבין מתי הפילטר חצי סתום (כפול מהערך של נקי), ועד סתום לגמרי כשהמדיד אדום לגמרי.
ד״א, קח בחשבון שהפילטר דראק הפתוח שלך גורם לזיוף במדידה כי זה לא מייצג פילטר איכותי אמיתי שגם מסנן.
זה לא הדיון...
אבל, הפילטר הפתוח .. מיצרן מוכר וותיק ונחשב לאיכותי מאוד.
מסכים לגבי יכולת סינון נמוכה יותר אבל הוא יושב בתוך הקופסה המקורית ומחובר לשנורקל אז הוא גם ככה רואה פחות טינופת פילטר פתוח-פתוח, בוודאי שהוא אחרי שנורקל עם ראש ציקלוני.
לגבי המקורי, אין .. פשוט אין להשיג.
חליפי... קשה להשיג ומנסיוני הם דורשים התאמה, חיתוך של הטבעות ספוג לגובה המתאים.
שנית התעקשות על המקורי לדעתי רלוונטי בעיקר למי שהרכב עובד הרבה...
רכב פנאי, רכב שלישי... שברוב הזמן אני בכלל מתחתיו... הנסועה שלו מגוחכת קשה לי להאמין שאראה את הנזקים.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מסיט את הדיון שניה.
לי יש נסיון עם פילטרים של k&n באופנועי שטח.
לא יודע אם אפשר להשליך את זה על רכב, אבל ממחקר אינטרנטי שעשיתי, הם פשוט לא עושים את העבודה כמו פילטר מקורי (ספוג משומן, או נייר) ומכניסים הרבה יותר חלקיקי אבק. גם הדגמי "שטח" עם תוספת של עוד בד לסינון מוגבר. ברכבי כביש ספורטיביים הם מככבים בגלל נשימה יותר טובה.
אייל, אתה צודק לגמרי וזה מגובה במדידות.
אורי,
הפילטר הזה לא נותן לך כמעט כלום חיובי.
גם לא ביצועים.
ועכשיו גם המדיד שלך לא גם מציג מצב תקין של פילטר נקי.
תחליפים איכותיים יש של כמה חברות, ואפשר להזמין.
עם כל ההשקעה שלך ברכב, זה מתבקש עוד משהו קטן שישמור על המנוע.
אדרבא בגלל שבה רכב טיולים, כי זה מדגיש את כמות הקמ שהוא אוכל אבק.
והאבק שהכי בעייתי הוא הסיליקות הקשות והדקות, זה שעוברות את הפילטר הזה.
עשיתי היום בדיקה עם אינדיקטור על הפילטר אוויר לבדוק סחיבה עם ובלי השנורקל:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210303/6ce7053a0ea3f8f5a15fda69f2c5c3d1.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210303/8f0bf48c8c3be5942a505c7c832b7808.jpg
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני הייתי מוריד את השנורקל בכביש.
או שם שנורקל שמתאים למנוע.
חנן-ג'יפולוג
03-03-21, 21:08
זה נראה מאוד מרשים על הסקאלה הזו, כשזה זז רבע סקאלה.
במספרים, זה אומר שהלחץ הזמין למנוע שלך הוא 96.25 פסקל במקום 97.5 פסקל. פער של כ1.25%.
אם תלך לשירותים לפני היציאה לדרך זה יעשה פער משמעותי יותר.
חנן, מה זה פסקל?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
03-03-21, 21:36
סליחה, הייתי צריך להשתמש ביחידות מידה של קילופסקל ולא של פסקל.
100 קילופסקל זה באר אחד. לחץ אטמוספרי.
תסתכל על הסקאלה בצד שמאל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
זה נראה מאוד מרשים על הסקאלה הזו, כשזה זז רבע סקאלה.
במספרים, זה אומר שהלחץ הזמין למנוע שלך הוא 96.25 פסקל במקום 97.5 פסקל. פער של כ1.25%.
אם תלך לשירותים לפני היציאה לדרך זה יעשה פער משמעותי יותר.
ישר לפאנתאון...
בשיטוט בפורומים בחול עלתה לי הברקה.
בענתיקה שנת 2004 שלי יש מד לחץ אוויר בסעפת היניקה (ambiant air pressure), בלחיצה בריאה אמור לרדת בכחמש יחידות (אם אני זוכר, זה מופיע לי בkpa, ובסרק זה בסביבות 100). אם הלחץ יורד דראסטית בלחיצה על הגז אני יודע להחליף פילטר. כרגע עם פילטר חדש. אבדוק מה הנתונים. עוד חצי שנה אבדוק שוב.
אם יש שינוי דראסטי, חסכתי לי מדיד.
מה אומרים?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.