צפייה בגרסה מלאה : כנראה שסמלת מביאים את הגלדיאטור ביבוא סדיר
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/Hk11HnYnJu
הגזלנים האלה.. מי שמעוניין שיכין חצי מיליון שקל.
six 4 life
26-01-21, 18:46
כנראה ג'יפ לחצו, הם לא באמת מעוניינים, גם ככה 90% מהכלים של המותג מגיעים לארץ ביבוא אישי / מקביל תודות לתמחור ההזוי שלהם
בקרוב בלובינסקי...??
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בקרוב בלובינסקי...??
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkאו להיפך.
boaz avrahami
26-01-21, 20:38
לובינסקי זה טוב או רע ביחס לסמל״ת?
לובינסקי זה טוב או רע ביחס לסמל״ת?
מזה משנה? זה עדיין עם 0 אחד יותר ממה שהרכבים של רובנו שווים 😂
boaz avrahami
26-01-21, 21:42
מחרב פנטזיות שכמוך
אמנם מעולם לא נודעתי בעיני-נץ, אבל האם רק לי נדמה שהם ממש התאמצו ברצינות להביא אותו עם מידת הצמיגים הכי קטנה שאפשר?....
אם היה קצר יותר בגרסת חד קבינה או קבינה וחצי כמו סונומה אז הייתי מרייר. להרשות לעצמי אני לא יכול בכל מקרה ;)
כשלא מביאים - מתלוננים.
כשכן מביאים - מתלוננים.
אצלי בעדה זו אינדיקציה ברורה לבריאות הנפש, לא צריך להזמין אמבולנס וגם לא להזריק אטרופין [emoji846]
אמנם מעולם לא נודעתי בעיני-נץ, אבל האם רק לי נדמה שהם ממש התאמצו ברצינות להביא אותו עם מידת הצמיגים הכי קטנה שאפשר?....
לא יודע מה המידה שבפועל הביאו - רק יודע שהמידה הכי קטנה לגלדיאטור אמריקאי היא 33". הבעיה היא שגם המידה הזו נראית קטנה על הגלדיאטור רוביקון שמראש יש לו מפתח גלגלים מוגדל שמתאים כמות שהוא לצמיג 35" (שגם הוא נראה קטן על הרכב).
הגלאדיאטור מתחיל להיראות נורמלי (וגם לתפקד טוב בשטח) מצמיג 37" ומעלה
גם רנגלר רוביקון אמריקאי מסופרג'יפ מגיע עם 33'.
אבל את הרנגלרים, סמל"ת הביאו עד כה בתקינה אירופית.
רנגלר ספורט על 31, רוביקון על 32.
ויש עוד כמה הבדלים מכניים. מק"טים שונים בסרנים ועוד כל מיני.
לפי חיים מסופרג'יפ, כל מיני שדרוגים שזמינים בשוק האפטרמרקט בארה"ב ל-JL מהדגם האמריקאי בכלל לא מתאימים לאירופי.
מצד שני, מנוע ה-3.6 לא מגיע לאירופה.
אני גם לא יודע למה ג'יפ חוסכים על לקוחות הגלדיאטור ולא מציידים אותו בתיבת ההעברה המשודרגת מהרנגלר עם מצב 4X4 אוטומטי לכביש, אבל ניחא. לפחות שיביאו עם מידת צמיג נורמלית ופרופורציונלית לאוטו.
כמו שאמרתי - ראיה חדה אף פעם לא היתה צד חזק שלי כי אז הייתי טייס (.....), אבל כמו שסרג'יו קונסטנצה אמר על שעון פיוג'י "בדברים כאלה יש לי טביעת עין".... הגלדיאטור הלבן מהתמונה הזו לא נראה שמתגלגל על 33'. ולא התייחסתי לבית הגלגל המוגדל אלא לפרופורציה שבין הצמיג לג'נט.... זה נראה פחות מ-33, הרבה פחות. יותר בכיוון 32. אני אפילו לא אתפלא אם זה 31 - וזה לא יפתיע אותי בכלל שליבואן ישראלי אין בדל הבנה במה שהוא מוכר.
עשרות ומאות פעמים יצא לי לשוחח בדיוק על הנושא הזה עם אנשי היבואן. לא רק סמל"ת. גם יבואנים אחרים שמביאים רכב שטח שלקוחותיו לוקחים אותו לשטח ומחליפים צמיגים - לצמיגי שטח, למידות גדולות יותר - דיברנו בדיוק על הנושא הזה. על מידות הצמיגים. כמעט כל דגם של רכב שטח שנמכר בישראל, נמכר גם בחו"ל עם אפשרויות למידות צמיגים נוספות. כולל גדולות יותר.
הסברתי כמה הנושא הזה קריטי בישראל בגלל הטרללת והאובססיה החולנית של משרד התחבורע ושמה שנרשם במהלך התקינה, אחר כך כבר אי אפשר לשנות לעולמים - אז בבקשה, להביא מלכתחילה את הרכב עם מידת הצמיג הכי גדולה שהיצרן מתיר, בחתך הכי גבוה שאפשר ובמידות שנפוצות בשוק וקל למצוא מבחר מותגי צמיגים להחלפה - כדי להקל על הלקוחות לחיות ו"לגדול" עם האוטו. אבל הם לא ג'יפאים, הם לא מבינים, אין להם מושג, זה לא מעניין אותם, זה ממש לא עומד מול עיניהם. בדקויות של רכב שטח הם לא מבינים ומידת צמיגים לרכב שטח זה "דקויות" עבות מאוד, אולי הכי עבות, עם השלכות מייאשות על הלקוח שאחר כך ירצה לשנות למידה נורמלית באופן חוקי וייתקל בתקרת הזכוכית של משרד התחבורע. האלטרנטיבה היחידה שלו תהיה לעבור לצד של העבריין.
boaz avrahami
28-01-21, 09:48
סמלת מעודגים במותגים מסוימים מועדון לקוחות.
אם היה כזה בג׳יפ מן הסתם הלחץ היה כנראה משפיע ככול שהדבר מתאפשר בתקינה הארופאית.
בואו לא נשכח שהארופאים הרבה יותר קשים בנושאים האלו
אם יש משהו שמגיעה בו מילה טובה לסמל"ת - מועדוני לקוחות גדולים ופעילים מאוד למותגי השטח של סמל"ת דווקא יש - של ג'יפ ושל סובארו. מועדונים נפרדים. סמל"ת שופכים במועדונים האלה ובפעילויות שלהם לא מעט כסף. הדרכות נהיגת שטח במתנה (כל מי שרכש אצלם רכב מקבל וואוצ'ר להדרכה), תכנית טיולים שנתית עם לפחות טיול-מועדון אחד בכל חודש, לרוב יותר מטיול אחד (הטיול מסובסד והלקוח משלם מחיר מוזל מאוד), עם פינוקים מהיבואן בכל הדרכה ובכל טיול. אירוע ג'יפ-קאמפ שנתי (השנה לא התאפשר בגלל הקורונה), פינוקים של הביוקר במסעות חוצה-ישראל למותגי ג'יפ וסובארו בלבד, טיול ג'יפ אולסטארס ועוד ועוד.
אירופה אכן הפכה לגהינום עבור יצרני הרכב והמגבלות הדרקוניות של התקינה האירופית ידועות. אבל יש גם יצרן. האוטו מגיע מאמריקה, תקינה אמריקאית תקפה בישראל (לצד תקינה אירופית וקנדית) אז תהפכו את העולם ותביאו צמיגים במידה הכי גדולה שהיצרן נותן. יבואן זעיר/מקביל כמו סופרג'יפ מצליח להביא 33'?.... חוקי ותקני?.... תנו לו תחרות - תביאו גם עם 33'.
הנושא הזה אולי פחות משנה נגיד בלנדקרוזר או ברקסטון ששם רוב הלקוחות של רכב חדש פחות מחפשים שטח (זה מאוד משנה, אבל זה נושא לדיון אחר, על רקסטון) - אבל ברנגלר ובגלדיאטור (וגם בג'ימני)?... היכן שהלקוחות יוצאים לשטח שעה אחרי שהוציאו את האוטו ממתקן המסירה?... זה הא'-ב' של ג'-ד'.
וזה גם ההבדל בין סופרג'יפ לסמל"ת - סמל"ת הם רק סוחרי מכוניות. סופרג'יפ גם אוהבים ומבינים ג'יפים. זה כל ההבדל - הבדל קטן, אבל עצום.
liontamer84
28-01-21, 15:08
סופר ג'יפ גם הביא את הגלדיאטור לפני הרבה מאד זמן.
גם במידות ראויות.
וגם הם מכרו כבר כמה וכמה יחידות כאלה.
אצליהם באמת חיים את השטח ומבינים את הצרכים, מהסיבה הפשוטה שהעסק קם
כתוצר לוואי לזה שהבעלים חולים על שטח.
לא יודע מה המידה שבפועל הביאו - רק יודע שהמידה הכי קטנה לגלדיאטור אמריקאי היא 33". הבעיה היא שגם המידה הזו נראית קטנה על הגלדיאטור רוביקון שמראש יש לו מפתח גלגלים מוגדל שמתאים כמות שהוא לצמיג 35" (שגם הוא נראה קטן על הרכב).
הגלאדיאטור מתחיל להיראות נורמלי (וגם לתפקד טוב בשטח) מצמיג 37" ומעלה
בשביל אירופה טרחו להוציא צמיג קטן יותר במיוחד, באיטליה הוא נמכר עם צמיג 32".
סמל"ת הם סוחרי מכוניות, מסכים, סבבה.
אבל להערכתי אם יפנימו שיבוא רכבי ג'יפ בתקינה אמריקאית כולל מידת צמיגים שונה יגדיל להם את המכירות אז גם הם ישנו גישה.
אצלי אישית ההבדל במפרט ובעיקר ההבדל במידת הצמיג הם "דיל ברייקר" וכשיגיע הזמן להחליף את הJK שלי ב- JL דנדש אז כנראה אאלץ לפנות ליבוא המקביל או האישי...
אני מאמין כמוני יש עוד כמה וכמה לקוחות פוטנציאליים עם שיקולים זהים
לא מבין את ההיגיון בלקנות רכב ״משונמך״ במחיר מופקע (בהשוואה ליבוא אישי).
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין הגיון. אלא אם כן אתה לא קונה אותו לשטח.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
סמל"ת הם סוחרי מכוניות, מסכים, סבבה.
אבל להערכתי אם יפנימו שיבוא רכבי ג'יפ בתקינה אמריקאית כולל מידת צמיגים שונה יגדיל להם את המכירות אז גם הם ישנו גישה.
אצלי אישית ההבדל במפרט ובעיקר ההבדל במידת הצמיג הם "דיל ברייקר" וכשיגיע הזמן להחליף את הJK שלי ב- JL דנדש אז כנראה אאלץ לפנות ליבוא המקביל או האישי...
אני מאמין כמוני יש עוד כמה וכמה לקוחות פוטנציאליים עם שיקולים זהים
אתה בכל מקרה תפנה ליבוא אישי/מקביל שמביא את הרנגלר JL רוביקון בתקינה אמריקאית, כי לא רק שהוא מגיע על 33' (גם קצת קטן עליו ותצטרך לקמבן איכשהו צמיגי 35, אבל 33 בודאות יותר טוב ומתאים לאוטו הזה מ-32') אלא גם כי אתה ממש רוצה מנוע 3.6 ולא 2.0T שצריך דלק 98, וכי אתה רוצה סרנים וכו' במפרט אמריקאי שיש להם ים של שיפורים, לעומת האירופי שאפעס......
דווקא היבוא האישי פחות משחק תפקיד. במקרה של ג'יפ היבואנית הבולטת היא אוטו מקס, שמייבאת גלדיאטורים כמעט חודשיים- מרוביקון ועד מוהאבי וגם וויליס. אפשר להוציא מהם גלדיאטור רוביקון באזור ה450 (נדמה לי). וכמובן שבמפרט אמריקאי. בוא נאמר שמובילאיי אתה לא תמצא שם על הדשבורד.
בפעם האחרונה שבדקתי, נכון ל2018 ג'יפ היתה המותג שהכי מייבאים ביבוא מקביל ביחס לכמות המכירות הכוללת ביבוא הוותיק. דאז היחס היה 15% - אני מניח שמאז היחס השתנה אבל אין ספק שזה יחס שאמור להדאיג את היבואן הוותיק.
בוא נאמר שמובילאיי אתה לא תמצא שם על הדשבורד.
אז דווקא כן, כי ללא התקנת מערכת כזו לא מקבלים רישיון בארץ...
לגבי קניה מיבואן שמייבא במפרט אמריקאי, זה בהחלט מומלץ, אבל עם עוד קצת מאמץ אפשר לייבא לבד ולחסוך הרבה כסף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם הבנתי נכון הגלדיאטור ביבוא של סמל"ת מגיע עם מנוע 3.6 וככל הנראה מפרט האמריקאי למעט הצמיגים(אולי?)- בכלל ספק בעיני אם הגלדיאטור בכלל משווק באירופה.
לגבי יבוא אישי עצמאי - לא בטוח עד כמה חיסכון יש בכך - חישוב מהיר לפי שווי של רוביקון JL עם כל התוספות וכולל הובלה מגיע לכ- 60,000$. על זה יש מיסוי של כ- 125% יעני 135,000$ ובעברית - 441,000 ש"ח.
זה בערך מה שמבקשים גם היבואנים הזעירים/ המקבילים.
חוץ מזה הזמן וההתמודדות עם הביורוקרטיה הישראלית גם שווים כסף
הגלדיאטור נמכר במספר מדינות באירופה (המחיר באיטליה מתחיל מ 54.7K אירו ובבלגיה 58.2K אירו) עם מנוע 3.0 דיזל
אני מסכים עם שלמה פער המחירים בין יבוא אישי למקביל לא שווים את המאמץ לייבא לבד ביבוא אישי. אבל בין יבוא אישי/מקביל ליבוא רשמי של סמלת אני מאמין שהפער כבר יהיה משמעותי יותר לטובת יבוא אישי/מקביל (מעבר למפרט האמריקאי שבעיני הוא יתרון)
אז דווקא כן, כי ללא התקנת מערכת כזו לא מקבלים רישיון בארץ...
לגבי קניה מיבואן שמייבא במפרט אמריקאי, זה בהחלט מומלץ, אבל עם עוד קצת מאמץ אפשר לייבא לבד ולחסוך הרבה כסף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
התכוונתי שביבוא המקביל בכל רמות הגימור כבר יש מערכות בטיחות מקוריות.
היות ויבאתי רוביקון לבד, לפני שנתיים וקצת, אז יש לי קצת ניסיון.
הפער היה של 50k מול סמלת ומניח שגם כמה עשרות (20-30k) מול מקבילי (לא בדקתי).
בקיצור מוזמנים לשלם יותר.
אני העדפתי שלא (עלה לי בקצת בירוקרטיה).
Sent from my iPhone using Tapatalk
NIRS- אני בהחלט חושב שבתכלס אתה צודק. לי אין את היכולת לרכוש רוביקון, אבל אני לא חושב שיש כיום בישראל עוד מותג, אולי פרט ליצרני מכוניות על, ר ערך פורשה, שחלק ניכר (אך לא כל) הלקוחות שלו הם חבר'ה שבאמת מבינים ברמה עמוקה מה הם קונים ומכיוון שכך, דורשים לא רק את המחיר הכי משתלם אלא גם את המפרט הטכני הכי ראוי. ואם הסרן אינו החזק ביותר, הגלגל אינו הגדול ביותר שאפשר וכו - אז מוצאים ממי כן לקנות. בהיבט הזה, אני חושב למשל שההחלטה לייבא את מנועי ה2.0 טורבו היא כמו פלוץ ריחני בפרצופם של הג'יפאים האמיתיים, שהלכו ליבוא מקביל לא רק בגלל המחיר אלא גם בגלל המפרט.
תומר, עד כמה ההחלטה מה וכמה ליבא נמצאת בידי היבואן וכמה בידי היצרן? באופן כללי ולגבי סמל"ת-ג'יפ בפרט.
שאלה מצוינת. ההחלטה תלויה בשני הצדדים - עם דגש על היצרן.
אבל יש כאן באמת סל ענק של שיקולים, החל בסל מטבעות וכלה בתקינה ובמכסות יצור. כיום יש לא מעט מותגים שהם דו-תקינתיים. ר ערך ניסאן. יונדאי וכו. קשה לי לדעת מה השיקולים של היבואן הספציפי, אבל על דבר אחד אין עוררין: יש עוד סוגים של רכבים שמגיעים ארצה ביבוא אישי ומקביל, החל בטויוטה וכלה בסקודה. אבל ג'יפ הוא המותג היחיד שהלקוחות קונים ביבוא מקביל בתקינה אמריקאית לא בהכרח בגלל המחיר, אלא בגלל המפרט.
NIRS- אבל אני לא חושב שיש כיום בישראל עוד מותג, אולי פרט ליצרני מכוניות על, ר ערך פורשה, שחלק ניכר (אך לא כל) הלקוחות שלו הם חבר'ה שבאמת מבינים ברמה עמוקה מה הם קונים
אתה נותן להם יותר קרדיט ממה שמגיע.
גם אצל אלה שמעדיפים יבוא מקביל, הרוב לא באמת יורדים לרזולוציית המק"טים של סרנים ויחסי העברה - אבל תהיה בטוח שהם מתעכבים המון על המפרט של מערכת סאונד/אלקטרוניקה בידורית וסוג הריפודים....
החבר'ה שאתה מדבר עליהם, אלה שבאמת יודעים מה הם רוצים, מתנקזים ליבואן מקביל אחד (הוא לא בדיוק יבואן מקביל, יותר "יבואן זעיר", עם מספר מוגדר של כלים שמותר לו לייבא בשנה) - סופרג'יפ, שהוא גם היחיד שבאמת אוהב ומבין ג'יפים ויכול להנחות את הלקוח שלו לבחירה נכונה ברכב שמתאים לו. כל השאר - רק סוחרי מכוניות.
עכשיו כשיש כבר תכלס גלדיאטור באולמות התצוגה, התובנות -
מבחינת תמחור סמל"ת הפתיעו לטובה ומחיר הגלדיאטור (במפרט רוביקון) זהה כמעט לרוביקון ה"רגיל".
לדרור יש עניים טובות - אכן מגיע עם צמיגי 32" - למהההה???????
לפחות סמל"ת היו משכילים לרשום בהוראת הרישום/ יבוא כמידה נוספת מותרת צמיגי 35" או מינימום 33". הרי זה לא עולה להם כלום להוסיף השורה הזו בהוראת הרישום וזה רק היה מגדיל את מעגל הרוכשים הפוטנציאליים....
כמה חבל שיבואני רכב ש ט ח כמו רנגלר על שלל דגמיו לא ממש מפנימים מה יש להם ביד .
עכשיו כשיש כבר תכלס גלדיאטור באולמות התצוגה, התובנות -
מבחינת תמחור סמל"ת הפתיעו לטובה ומחיר הגלדיאטור (במפרט רוביקון) זהה כמעט לרוביקון ה"רגיל".
לדרור יש עניים טובות - אכן מגיע עם צמיגי 32" - למהההה???????
לפחות סמל"ת היו משכילים לרשום בהוראת הרישום/ יבוא כמידה נוספת מותרת צמיגי 35" או מינימום 33". הרי זה לא עולה להם כלום להוסיף השורה הזו בהוראת הרישום וזה רק היה מגדיל את מעגל הרוכשים הפוטנציאליים....
כמה חבל שיבואני רכב ש ט ח כמו רנגלר על שלל דגמיו לא ממש מפנימים מה יש להם ביד .לא בדיוק , אם אני לא טועה על מנת להוסיף מידה נוספת ,בהוראת הרישום, למידת צמיג נוספת היבואן נדרש לבצע תקינה לאותה מידה , דבר שעולה כמה עשרות אלפים , בטיפשותו היבואן כנראה לא סופר את ציבור הגיפאים ויותר ממצב את הרנגלר/ גלדיאטור ( גם מבחינת מחיר ) כגיפ פרמיום שיבלה את מרבית זמנו ברחובות העיר בטיפוס על מדרכות .
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
אוטומקס (לפחות לפי האתר שלהם) מייבאים אותו עם כמה מידות מציגים, כתלות בגרסה.
זה לא אומר שכל המידות הללו מאושרות לכל גלדיאטור?
או שיש צמיגים מאושרים שונים לרכב ביבוא ראשי ולאותו הרכב ביבוא מקביל?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
ביבוא אישי אתה יכול להתקין כל מידה שמאושרת יצרן.
לא יודע מה הדין לרכב שנקנה בארץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא בדיוק , אם אני לא טועה על מנת להוסיף מידה נוספת ,בהוראת הרישום, למידת צמיג נוספת היבואן נדרש לבצע תקינה לאותה מידה , דבר שעולה כמה עשרות אלפים , בטיפשותו היבואן כנראה לא סופר את ציבור הגיפאים ויותר ממצב את הרנגלר/ גלדיאטור ( גם מבחינת מחיר ) כגיפ פרמיום שיבלה את מרבית זמנו ברחובות העיר בטיפוס על מדרכות .
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
כשיש מספר מידות מאושרות על ידי היצרן לא נדרשת שום תקינה למיטב הבנתי - מידה 33" לרוביקון/ לגלדיאטור רוביקון זו המידה הסטנדרטית בארה"ב. כך בהוראות רישום קודמות לרנגלרים נרשמו מספר מידות אפשריות עד למידה 32" (255/75/17) למשל.
אז מניח שבקלות רבה היבואן יכול היה לרשום כמידה נוספת 33" ללא שום עלות מצידו.
חוץ מזה - כיבואן רשמי של המותג עם קצת מאמץ אני משער ומניח שסמל"ת היו יכולים לקבל מהיצרן אישור שגם מידה 35" מתאימה לדגמי הרוביקון הרי לפי פרסומי היצרן בארה"ב - מבנה הכנפיים וההגבהה הנוספת שיש בדגמי הרוביקון מתאימים מראש למידת צמיגים 35" ללא כל שינוי נוסף ברכב.
אבל ככה זה שהיבואן סבור שמדובר ברכבים שמטרתם טיפוס מדרכות או שפשוט לא ברור לו עד הסוף מה רוצים חלק גדול מרוכשי הרנגלר.
דרור- כמי שעובד לעיתים קרובות עם או מול סמל"ת בהדרכות נהיגה או בטיולים לבעלי מותג ג'יפ - יש לך אפשרות להעלות בפניהם באופן בלתי אמצעי את מה שהצעתי כאן?
היבואן מביא רנגלר בתקינה אירופית ומכאן מידות הצמיגים בהוראת הרישום. סמל"ת לא מביאים מראש את הרכב בתקינה האמריקאית- זה משנה לנו לא רק בגלל מידות הצמיגים אלא גם כי זה רכב שונה ממש בהמון דברים אחרים, ברמה שהרבה שיפורים פשוט לא מתאימים.
בטח מרוויחים ככה כמה אגורות יותר....
ולכן כל מי שמתכוון לקנות רנגלר לשפר ולטייל - לא רלוונטי בכלל מה סמל"ת מייבאים. הדיון מיותר ומעמיס על האינטרנט בלי תכלית. תקנו רק רנגלר אמריקאי בייבוא אישי או מקביל. חבל על עגמת הנפש בהמשך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
היבואן מביא רנגלר בתקינה אירופית ומכאן מידות הצמיגים בהוראת הרישום.
סמל"ת לא מביאים מראש את הרכב בתקינה האמריקאית- זה משנה לנו לא רק בגלל מידות הצמיגים אלא גם כי זה רכב שונה ממש בהמון דברים אחרים, ברמה שהרבה שיפורים פשוט לא מתאימים.
בטח מרוויחים ככה כמה אגורות יותר....
ולכן כל מי שמתכוון לקנות רנגלר לשפר ולטייל - לא רלוונטי בכלל מה סמל"ת מייבאים. הדיון מיותר ומעמיס על האינטרנט בלי תכלית. תקנו רק רנגלר אמריקאי בייבוא אישי או מקביל. חבל על עגמת הנפש בהמשך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שלמה ידידי, בסמל"ת (ואצל שאר יבואני רכבי 4X4) שומעים ממני את הנאום הזה לפחות שלוש-ארבע פעמים בשנה.
זה נכנס שם מאוזן ימין ויוצא מאוזן שמאל כי...
א. מה שאסף כתב. ושימו לב טוב-טוב להדגשות שלי.
ב. הם לא ג'יפאים. הם רק סוחרי מכוניות. הם לא באמת אוהבים ג'יפים או מבינים משהו בג'יפים בכלל ו/או בג'יפ האמיתי בפרט.
ג. שתי ההשערות א'-ב' נכונות. תאמינו לי.
התשובה הנכונה היא כמובן ג'.
בנוסף - הם לא מציעים את חבילות האבזור והשיפורים של Mopar (וזה קטלוג בעובי כרך של דפי זהב... זוכרים שהיה פעם משהו כזה?...) כי לא בא להם טוב כאב הראש הזה מול משרד התחבורע (וזה כאב ראש גדול מאוד. משרד העיוועים הזה עושה ככל יכולתו להפריע לכל יוזמה ולחרבן כל דבר) וחוץ מזה - השערה ב', זוכר?.... סמל"ת ושאר יבואני הרכב בישראל לא רק שלא באמת מבינים בג'יפים - הם אשכרה לא מבינים כלום בג'יפים!!!.... מבחינתם 4X4 זה רק "פרימיום" ולכן הם משאירים את ההארד-קור של השוק הזה, שגם בישראל מגלגל מיליונים רבים, לסדנאות וליבואנים קטנים מהצד.
אגב רנגלר - אני תהיתי למה הם מביאים את הגלדיאטור JT עם תיבת העברה "נחותה" ללא מצב 4X4 אוטומטי לכביש - אז מסתבר שלכבוד 2021 הם שנמכו גם את הרנגלר JL לתיבה הנ"ל.... זה בפירוש מפרט פחות טוב (אם כי לא באמת קריטי). כנראה שהיבוא המקביל/אישי/זעיר נוגס להם נתחים גדולים וכואבים והם מוכרחים להיות תחרותיים יותר במחיר - על חשבון המפרט. ולרוב הלקוחות זה לא אכפת כי הרי בכלל אין להם מושג מה זה "תיבת העברה"....
boaz avrahami
03-03-21, 02:40
אני נוטה לקבל בקלות את ההגדרה שלהם כסוחרי רכב. זה לגיטימי שהם קמים בבוקר להרוויח כסף.
האמת, כולנו צריכים, ומי שלא שיחשב מסלול.
בהינתן זאת, צריך להכניס את הכול תחת תת סעיף ״ביזנס קייס״.
כמה לקוחות פוטנציאליים יש למפרט נתון ומה שווה ההשקעה במפרט משודרג.
אין מה לקטר ובמיוחד כיום כשיש תחרות ואפשרות מעשית להביא מפרט Build to order מיבואן מקביל.
יש תחרות ברוך השם.
אגב, אני מאמין שהם מביאים רכב בתקינה ארופאית בגלל שאצל מרבית היצרנים הגלובליים שלהם יש יותר ממפעל יצור אחד, היצרן משייך את המפיצים להתקשרות מול המפעל הקרוב אליהם.
הוא גם מתמחר שונה את המוצרים לפי שווקים.
כן, ככה עובד העולם... הכול עסקי.
בועז
עד כמה שאני יודע אין לג'יפ בכלל ולרנגלר בפרט מפעל הרכבה אחר באירופה או אסיה.
חוץ מזה כשיבואן רוצה הוא בהחלט יכול להחליט באיזה מפרט הוא מביא את הרכב (אם אני לא טועה טויוטה למשל הביא חלק מהדגמים במפרט אמריקאי ממפעל ההרכבה בארה"ב)
השאלה שאני שואל את עצמי או אותכם המבינים ממני- אם יש הבדל במחיר שמשלמת סמל"ת בין רנגלר בתקינה אירופאית ובין אנגלר בתקינה אמריקאית ואם כן עד כמה הפער משמעותי - מדוע לא לאפשר לצרכן לבחור רנגלר במפרט אמריקאי במחיר X ואנגלר במפרט אירופאי במחיר Y.
דרור - ברור לי לגמרי שסמל"ת לא מבינים מה יש להם ביד ומה המהות של המותג ג'יפ בכלל ורנגלר בפרט. את זה אני יכול להבין. אבל כסוחרים הם בוודאי מודעים לנתח השוק הנכבד למדיי של היבוא האישי או המקביל שאובד להם בגלל ההתנהלות הזו ולא בגלל הפרשי המחיר שאינם כה גבוהים בין היבוא המקביל לרשמי ולעיתים אף זהים.
מצד שני, ברור לי שיש הרבה רוכשי רנגלר שקונים אותו כסמל סטאטוס/ ג'יפ מדרכות כשיכולות השטח לא ממש חשובות להם. השאלה המסחרית המעניינת היא איך מתפלגת החלוקה בין אוהבי שטח לאוהבי סטאטוס גרידה בקהל רוכשי הרנגלר.
אילו סמל"ת היו קשובים לצרכי רוכשי הג'יפ הם היו יכולים ל"רקוד" על שתי החתונות ונניח להביא רק את דגמי הרוביקון במפרט אמריקאי מלא עם צמיגים ראויים ושאר הגודיז ואת שאר הדגמים במפרט אירופאי.
אני כמובן רק משער שקהל רוכשי הרוביקון הם יותר מוכווני שטח ויודעים למה הם רוכשים דווקא את הדגם הזה.
כהערה כללית הצרכן המוטורי הישראלי השתכלל עם השנים וכיום הוא קצת יותר מבין מה הוא רוצה ומה הצרכים שלו.
ראבק עברו כבר יותר מארבעים שנה מאז יצא גיליון טורבו הראשון שעשה רעש וגלים בארץ כשרוני אהרונוביץ' העז להכריז במבחן ההשוואתי שהתפרסם בגיליון הזה שאלפא סוד עדיפה על סובארו DL !!!!
נכון שהכל עניין של שיקול עסקי ועל זה אין מה להלין. אבל...
החוק בישראל מסנדל את הלקוח. אם הרכב עבר תקינה במפרט מסוים וכך הוא מיובא - הוא נידון להישאר ככה לדראון עולם - כל שינוי הוא כבר עבירה על החוק. אני מדבר כמובן על מידות צמיגים.
אבל מבחינתנו כלקוחות, השיקול היחיד שלנו צריך להיות גם כן עסקי - מה אנחנו מקבלים תמורת כספנו. מפרט טכני אירופי לא נכון הנדסית (מנוע 2.0T) דל (רמת גימור אחת) ומגביל (מידת צמיגים קטנה, גיר אוטומטי בלבד), או מפרט אמריקאי עשיר ונכון יותר טכנית (מבחר חבילות אבזור, מבחר מנועי בנזין ודיזל, גירים, צמיגים יותר גדולים ותאימות לשוק השיפורים האמריקאי). בג'יפים בכלל ובמשפחת הרנגלר בפרט זה מאוד משמעותי.
לגבי אבזור ותוספות - חבל שהיבואן הרשמי לא רואה את השוק הגדול לדברים האלה ולא מציע את האבזור הזה בעצמו - סדנה במתקן המסירה, שתתקין פגושים, כננות, הגבהות חוקיות, ג'נטים, צמיגי שטח, נעילות ושאר הצעצועים מכל-טוב קטלוג Mopar. אני לא נכנס לשיקול העסקי שלו ולחישובי הרווח שעשה או לא עשה, סתם חבל - כי במקרה של היצרן הזה והמוצר העיקרי/יחיד שלו שהוא באמת ג'יפ אמיתי (רנגלר/גלדיאטור), רשימת האבזור והתוספות היא אינסופית ואת החלל הזה ממלאות סדנאות פרטיות שעושות אחלה ביזנס.
מצד שני, ברור לי שיש הרבה רוכשי רנגלר שקונים אותו כסמל סטאטוס/ ג'יפ מדרכות כשיכולות השטח לא ממש חשובות להם. השאלה המסחרית המעניינת היא איך מתפלגת החלוקה בין אוהבי שטח לאוהבי סטאטוס גרידה בקהל רוכשי הרנגלר.
הרוב הם קהל של סמל-סטאטוס. חד משמעית. זה אוטו שהוא חלומם של רבים - ואם הם יכולים להרשות לעצמם, הם רוכשים אותו וזה מבורך ואני מפרגן להם. מצד שני לרובם אין מושג טכני ולו קלוש. אפס ידע במפרט הטכני ובמשמעויות של מספרים ונתונים ובתכל'ס אתה יכול לדחוף להם כל דבר. הבעיה היא שרובם המוחלט גם לא מכירים את החוקים הדרקוניים כאן בישראל.
אילו סמל"ת היו קשובים לצרכי רוכשי הג'יפ הם היו יכולים ל"רקוד" על שתי החתונות ונניח להביא רק את דגמי הרוביקון במפרט אמריקאי מלא עם צמיגים ראויים ושאר הגודיז ואת שאר הדגמים במפרט אירופאי.
אני כמובן רק משער שקהל רוכשי הרוביקון הם יותר מוכווני שטח ויודעים למה הם רוכשים דווקא את הדגם הזה.
מבחינתם זו רק רמת גימור. אני נתקל בהמונים מהם שלא יודעים מה זה LOW ומה זו נעילה ומה זה יחס העברה. ובכל זאת איש המכירות הצליח לשכנע אותם שרוביקון זה הכי-הכי.
כהערה כללית הצרכן המוטורי הישראלי השתכלל עם השנים וכיום הוא קצת יותר מבין מה הוא רוצה ומה הצרכים שלו.
לצערך ולצערי שום דבר לא השתנה. בכסף תמיד הישראלים הבינו טוב מאוד, אבל בפן הטכני, הרוב המוחלט עדיין לא מבין כלום מהחיים שלו. עובדה שהדגמים הכי נמכרים הם תמיד אלה שהכי עלובים דינמית.
ראבק עברו כבר יותר מארבעים שנה מאז יצא גיליון טורבו הראשון שעשה רעש וגלים בארץ כשרוני אהרונוביץ' העז להכריז במבחן ההשוואתי שהתפרסם בגיליון הזה שאלפא סוד עדיפה על סובארו DL !!!!
עברו ארבעים שנה בדיוק.
השוק עדיין שופט את המכוניות ורוכש אותן לפי קריטריונים של עדר מוכה אמוק.
השיקול העיקרי נשאר כלכלי, ובמדינה כמו ישראל, זה בסדר וגם מתבקש.
הסובארו DL כבר מזמן לא איתנו. אבל יש לנו את ה-DL המודרניות - טויוטה קורולה ויונדאי איוניק וערב רב של קרוסאוברים, שהדבר האחרון שמעניי ןאת רוכשיהן זה איך הן נוסעות.
מכוניות טובות/מעניינות/דינמיות עדיין נמכרות במספרים זניחים עד מגוחכים.
איפה עיתונות הרכב היום?.... איפה רוני אהרנוביץ?.....
כל המגזינים למעט אחד, נעלמו לתהום הנשיה, כי ישראל היא שוק קטן ואין כאן קליינטים לעיתונות רכב.
עיתונאי שכותב רק על רכב מתקשה להתפרנס. רוב אתרי הרכב ברשת הם בלוגים שלקרוא להם "לא מקצועיים" יהיה אנדרסטייטמנט - ואני לא רוצה להרחיב ולפרט ולהביא דוגמאות ל"מבחני דרכים" מחמיאים עד חשד, שהכותבים שלהם לא מסוגלים להבחין בין בורג לאום, ובין מנוע אטמוספרי למנוע מוגדש (כבר נתקלתי באחד שהתבלבל שלוש פעמים בכתבה אחת בין דיזל ובנזין ומישהו אחר שכתב על "מנוע-טורבו-אטמוספרי". לא נציין כאן מי ואיפה. לא רוצה לבייש אותם) ומתמוגגים מ"יכולות השטח" של סובארו איבולטיס..... לא צריך שמות, אבל אתה יכול לחבר אחד ועוד אחד ועוד אחד ולקבל תמונה די מדוייקת של איך נראית "עיתונות הרכב" כיום.
חובבי רכב ואוהבי רכב אמיתיים נשארו מתי מעט - והם צורכים את עיתונות הרכב המקצועית שלהם מחו"ל - במיוחד היום כאשר כל המידע זמין ברשת וכבר לא צריך לכתת רגליים בין חנויות מגזינים נידחות כדי למצוא גליון של מגזין אמריקאי או בריטי עם מבחני דרכים אובייקטיביים ונטולי אינטרסים.
.....
הרוב הם קהל של סמל-סטאטוס. חד משמעית. זה אוטו שהוא חלומם של רבים - ואם הם יכולים להרשות לעצמם, הם רוכשים אותו וזה מבורך ואני מפרגן להם. מצד שני לרובם אין מושג טכני ולו קלוש. אפס ידע במפרט הטכני ובמשמעויות של מספרים ונתונים ובתכל'ס אתה יכול לדחוף להם כל דבר. הבעיה היא שרובם המוחלט גם לא מכירים את החוקים הדרקוניים כאן בישראל.
כמה נוח לחשוב ככה, אבל מה לעשות שזה לא באמת נכון...
רק אתמול בערב, השתתפתי בהרצאת זום של מועדון רנגלר ישראל (מונה מאות חברים) שעסקה ב- drivetrain של הרנגלר.
במפגש הספציפי השתתפו כמה עשרות חברים.
רמת הדיון ועומק הדברים שנידונו בהרצאה היו לא פחות טובים מכל דיון טכני רציני שמתנהל כאן באתר.
כפי שכבר הזכרתם, היבוא האישי / מקבילי פורח ובצדק.
רבים מאלו שרוכשים רנגלר / גלדיאטור, מבינים היטב מה הם רוצים ולמה.
לגבי סמלת, לא ברור לי מדוע הם מתעקשים על מפרט אירופאי נחות (מעבר למחיר...).
האם מחוייבים לו עפ״י חוק?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כמה נוח לחשוב ככה, אבל מה לעשות שזה לא באמת נכון...
רק אתמול בערב, השתתפתי בהרצאת זום של מועדון רנגלר ישראל (מונה מאות חברים) שעסקה ב- drivetrain של הרנגלר.
במפגש הספציפי השתתפו כמה עשרות חברים.
רמת הדיון ועומק הדברים שנידונו בהרצאה היו לא פחות טובים מכל דיון טכני רציני שמתנהל כאן באתר.
כפי שכבר הזכרתם, היבוא האישי / מקבילי פורח ובצדק.
רבים מאלו שרוכשים רנגלר / גלדיאטור, מבינים היטב מה הם רוצים ולמה.
לגבי סמלת, לא ברור לי מדוע הם מתעקשים על מפרט אירופאי נחות (מעבר למחיר...).
האם מחוייבים לו עפ״י חוק?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ברור שבקרב הגרעין הקשה של בעלי רנגלר, במיוחד אלה שנוסעים בדגמים הישנים יותר והם חובבי שטח שמשדרגים את האוטו, תמצא יותר הבנה וידע. אבל זה ככה לא רק ברנגלר.
כמה מבין רוכשי הרנגלר החדש אצל היבואן הרשמי אכן יורדים לעומק טכני?... מי מבין אנשי המכירות שם שוחה לעומק בחומר הזה?
מודרכים שלי ברנגלר 2021 חדש בכלל לא ידעו שהאוטו שלהם במפרט משונמך לעומת דגמי 2019-2020.....
זה כבר בכלל לא סוד שאם אתה בא מעולם השטח ויודע בדיוק מה אתה רוצה - והחלטת לרכוש רנגלר, תעדיף להזמין אותו בסופרג'יפ ולא בסמל"ת. ולא בגלל מחיר - המחיר הרי מאוד דומה וליבואן רשמי מבוסס עם רשת מוסכים וכו' בכל זאת יש את היתרונות המובהקים שלו. אבל רנגלר זה לא אוטו רגיל - ברכב כזה, לאותיו תהקטנות ולנתונים הטכניים הספציפיים יש חשיבות. ועבור ג'יפאי שמבין שטח, אצל היבואן המקביל/זעיר הוא מקבל מפרט טכני אמריקאי עדיף משמעותית, בעיקר בכל מה שקשור לתאימות עתידית לשיפורים.
אצ לסמל"ת תקבל את הרנגלר רק עם מנוע 2.0T ואת הגלדיאטור רק עם 3.6. הגיר אוטומטי בלבד. הצמיגים - הכי קטנים שהיצרן מציע - 31 בדגם ספורט, 32 ברוביקון. תיבת העברה - משונמכת, ללא מצב 4H AUTO שהיה בדגמי 2019-2020. סרנים מדגם ששום שיפור שנמכר בארה"ב לא מתאים להם. פגושים אירופיים נוראיים. הרנגלר מגיע בשלושה דגמים בלבד - ספורט, סהרה, רוביקון, שלושתם בחבילת אבזור אחת. את הגלדיאטור - רק בדגם רוביקון, חבילת אבזור אחת.
אצל היבואן המקביל/זעיר אתה יכול לבחור בכל דגמי הרנגלר מנוע (2.0T עם מערכת היברידית קלה, או 3.6 בנזין, או 3.0 דיזל), לבחור גיר (אפשר להזמין את ה-3.6 עם גיר ידני), תתי-דגם וחבילות אבזור שונות ומשונות, לקבל את הרוביקון/MOJAVE עם צמיגים 33 כציוד מקורי וחוקי, בקרוב גם את הרנגלר עם מנוע המי 392, להתקין את כל השיפורים והתוספות של Mopar וכל יצרן שיפורים אחר במקום אחד - One stop shop בסגנון דילר אמריקאי, מקום שמבין, אוהב ומתמחה בג'יפים אמיתיים ובתרבות השטח, שגם יכול לייעץ לך באופן מקצועי - ולקבל חבילה שלמה והולמת יותר לרכב נישה ייחודי ויקר כזה.
חבל. פשוט חבל שבסמל"ת, שהוא יבואן שאפשר לומר עליו רק דברים טובים בכל מה שקשור להשקעה ראויה לציון ולחיקוי בפעילות מועדוני לקוחות, טיולים, הדרכות, אירועים וכו', לא נותנים למותג הכל-כך חשוב הזה התייחסות טכנית-מקצועית יותר. הרי זה מותג שיש מסביבו תרבות שלמה, וגב חזק של היצרן בכל מה שקשור לתוספות, שיפורים ואיבזור - הכל ציוד מקורי מ-Mopar. זה משהו שהיה צריך להיות מוצג ונמכר באולם שלהם ומותקן בבונדד שלהם!
כנראה שכדי למכור מכוניות מספיק להיות סוחר - אבל כדי למכור Jeepים אמיתיים ואת החוויה השלמה שמסביבם, צריך להיות גם ג'יפאי, והם לא כאלה. חבל.
מבחן דרכים נוסף לגלדיאטור ישראלי:
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3898831,00.html
(קשה לי לסמוך על הבוחן הזה, שימו לב לצורה המוזרה שבה הוא מוזג "קפה" בתחילת הסרטון. אני חושד שמדובר בשוקו)
הרדיאטור. ... האוטו הלבן שמאחורי האיש ... על זה הכתבה ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.